מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-30 של הפלייאוף?/רועי ויינברג

גמר המערב התחיל והטור היומי שלנו סוגר כבר חודש.


גולדן סטייט-אוקלהומה סיטי

עשור (asur), הציירת הצרפתייה, העלתה איורים יפים גם לגמרים האזוריים, בדומה למה שעשתה בסיבוב הראשון והשני. הנה האיור של גמר המערב.

אוקלהומה סיטי: מה שנתן לת'אנדר ריצה מטורפת בסוף המשחק, מלבד המשחק המדהים של ראסל ווסטברוק (נתייחס לזה יותר בחלק של הווריורס), הוא השילוב הקטלני של אנס קנטר וסטיבן אדאמס. השניים היו על המגרש כשההפרש נסגר והראו שוב את הבעיות של הווריורס מול שני גבוהים, כשלצידם יש שלושה שחקני חוץ שמצטיינים בהתקפה (ווסטברוק, דוראנט וברמה פחותה וויטרס).

השילוב ביניהם הקשה מאוד על הווריורס ברבע הרביעי, אבל בניגוד למשחקים הקודמים והסדרות הקודמות, הפעם העלאת דריימונד גרין בחמישייה לא פתרה את הרכב שני הגבוהים. זה קלף משמעותי לטובת אוקלהומה סיטי לצד השימוש היעיל של דונובן בספסל, והשילוב שלהם הכריח את הווריורס לזרוק ממרחקים מטורפים (9 זריקות ממרחק של יותר מ-20 פיט ברבע האחרון, אחת נכנסה).

זה יכול לעבוד במקרים מסויימים, אבל זה סיכון. והערב הוא התפוצץ לווריורס בידיים. אני לא חושב שהת'אנדר יעברו את גולדן סטייט, אבל זה הרבה יותר סביר ממה שחשבתי לפני המשחק הראשון, או לפני הסדרה שלהם מול סן אנטוניו.

דבר חשוב נוסף זה השילוב בין ווסטברוק לדוראנט. כבר דיברנו על כך בטור הזה ממש, אבל כדאי להזכיר את זה פעם נוספת. במחצית הראשונה הגו-טו-גאי היה דוראנט כשווסטברוק התמקד בניהול המשחק (8 אסיסטים) לאחר פתיחה חלשה. במחצית השנייה זה היה שונה ודוראנט לא פגע עם 5 מ-19 (כולל 3 מ-12 ברבע האחרון) ואז ראסל תפס פיקוד. כשהמשחק ביניהם נראה יותר מתואם ולא כמו תחרות על ההובלה, הת'אנדר קבוצה טובה בהרבה. סוף סוף הם הבינו את זה.

גולדן סטייט: השאלה הגדולה מכולן היא לאן נעלם הספסל של הווריורס. קרי נתן משחק טוב (אחוזים נמוכים יחסית למה שהוא נותן בד"כ, אבל קשה לבוא בתלונות לשחקן של 25 נקודות, 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים), תומפסון היה אחלה למרות שירה איירבולים במחצית השנייה וגם גרין נתן משחק טוב, אבל שאר הקבוצה קלעה 28 נקודות.

בשביל שהמשחק של גולדן סטייט יצליח, בפרט זה עם דריימונד כסטרץ' 5, הם צריכים תרומה קבוצתית. בארנס נתן משחק בינוני התקפית וטוב מאוד הגנתית, אבל הוא לא היחיד שצריך לבוא אליו בטענות. איגודלה נעלם לפרקים מהמגרש, ספייטס לא קיבל מספיק זריקות וליבינגסטון היה חלש מאוד.

זה קרה, בין היתר, בגלל הנעת כדור נוראית של הווריורס במחצית השנייה, אותה הקבוצה סיימה עם 8 אסיסטים. השילוב של קנטר ואדאמס הקשה מאוד על זה וכפה, כפי שהזכרנו קודם לכן, זריקות מרחוק והנעת כדור פגומה. הווריורס צריכים לחשוב איך הם יכולים לשנות את זה, ויכול להיות שהצבת יותר ממנהל משחק אחד על הספסל/העלאת גבוה שיוכל להאבק בניו זילנדי ובטורקי יחד עם, או במקום, בוגוט.

יכול להיות שהפיתרון לכך מבחינת קר נמצא עמוק יותר בספסל. איאן קלארק נתן משחקים טובים מול יוסטון ופורטלנד כשלפעמים (בעיקר במשחק 3 מול הרוקטס ומשחק 3 מול פורטלנד) הוא מצליח להוציא את הקבוצה מהבוץ, וז'אראו יכל לתת גוף מול אדאמס וקנטר וברנדן ראש לא נראה כמו שחקן שיתרום יותר מדי, אבל כשהוא חם קשה מאוד ליריבה. שלושתם לא שיחקו הערב, ואולי הדבר המשתלם מבחינת קר הוא לתת להם יותר דקות.

משהו חיובי עבור הווריורס הוא העייפות של הת'אנדר. דוראנט שיחק 46 דקות ו-ווסטברוק 41 (לעומת 41 של גרין ו-39.5 של קרי ותומפסון כ"א). כשהמשחק הבא בעוד יומיים, יכול להיות שזה ישפיע עליהם. יהיה מעניין לראות כמה דוראנט ו-RW ישחקו בהמשך והאם קר יגיב לכך באותו מטבע. כנראה שאם הספסל שלו ימשיך ככה, לא תהיה לו ברירה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. העייפות של התאנדר היא הדבר האחרון שהווריורס צריכה לחשוש ממנו. מה שהיא צריכה ללמוד זה שאתה לא תמשיך לנצח בסמול בול שני ענקים כאדאמס וקנטר עם שחקן נמוך משניהם – דריימונד גרין. אם איזלי וספייס לא יובאו למשחקים הבאים עם דקות רבות הרבה יותר, הווריורס עלולה להפסיד 4 רצופים.

  2. ניתוח מעניין מאוד רועי.

    שני הסנט שלי:

    קרי צריך ללכת יותר לטבעת, הוא חודר מצוין כולנו יודעים וזאת הדרך הטובה ביותר להעניש את אוקייסי על החילופים האוטומטיים. לא משנה מי מהגבוהים נשאר עליו (או אפילו דוראנט ) הוא יכול לעבור אותו בקלילות ומשם כל ההתקפה יכולה להשתנות גם אם הוא לא זה שזורק בסוף.
    החילופים האוטומטיים של התאנדר עבדו בעיקר לדעתי כי הם שיבשו את החשיבה של הווריוס. במקום הנעת הכדור והתנועה הבלתי פוסקת ללא כדור קיבלנו חיפוש מיס מאצ'ים בכל התקפה לאחר פיק&רול בודד. קרי הרבה פעמים זרק שלשות קשות מעל שומר, גרין התעקש לפוסט אפ על נמוכים ממנו דבר שלא הביא נקודות.
    דווקא כשהווריוס שיחקו על תומפפסון (ומישהו כתב את זה באחת התגובות) המשחק שלהם שטף יותר והוא קלע המון נקודות- מה שלא קרה בחצי השני.

    הגנת החילופים גם מאוד הקשתה על המחליפים של ג"ס כי הפיק&רול בין ליווינגסון לספייטס איבד את ערכו. כשליווינגסון מקבל מולו שומר גבוה הרבה יותר קשה לו לעלות מולו לג'אמפ. ספייטס הוא לא שחקן פוסט אפ וקשה לו לנצל יתרון גובה ובעקבות החילופים לא היו לו מבטים פנויים.

    דבר אחרון- גרין צריך להתעסק יותר בעזרה בניהול המשחק מאשר בלקיחת זריקות קשות כמו היום. את המחצית הוא סיים עם אסיסט אחד בלבד ובחצי השני הוא לא הוסיף יותר משלושה אאל"ט. ג"ס צריכה אותו עם 8-9 אס' למשחק בסדרה

  3. מה שהיה חסר לי בגולדן סטייט זה ניהול משחק.
    קארי חושב רק האפשרות להתפנות ולמצוא את השנייה הפנוייה בשביל לקלוע עוד שלשה. הרבה התקפות התבזבזו בגלל ניהול משחק לקוי. לדעתי הוא צריך לזכור שהוא מנהל המשחק והרכז דבר ראשון.
    בדקות האחרונות, היה אפשר לראות את הלחץ בגולדן סטייט, והיה נראה שהם סומכים יותר מידי על השלשות המטורפות במקום לשחק מסודר.
    באוקלוהומה היה יפה לראות את ההנהגה של ווסטבורק. הוא יודע לקחת את המשחק עליו שצריך, ולפנות את המקום לדורנט בחלק מהזמן.
    היה יפה לראות את המהלך האחרון שבו דורנט קלע על איגי. דורנט קיבל את הכדור ובא למסור לווסבורק שאמר לו שימשיך עם הכדור לבד למרות שהוא החטיא 7 זריקות רצוף לפני זה – ככה מנהיג עושה.

  4. תודה.

    אני לא זוכר משחק 2 עם כל כך הרבה סימני שאלה.
    הרי ברור שהלוחמים שיחקו מתחת לרמתם הרגילה,
    אבל גם דוראנט + ראסל לא יסיימו כל משחק עם 33% מהשדה.

    נקודה מעניינת נוספת היא ניהול דקות המשחק. מתן גילור (בצדק) העלה לדיון את 45 הדקות של דוראנט.
    אבל מהצד השני, אני לא זוכר מתי לאחרונה קרי, תומפסון וגרין שיחקו 40 דקות.
    ויש לזכור שקרי סוחב 2 פציעות מוקדמות (בברך ובקרסול)
    המזל הגדול של הלוחמים הוא שבניגוד לסדרה במזרח, יש בין משחקים 2 ו-3 4 ימי מנוחה.
    כי אם הם היו צריכים לשחק אחרי 48 שעות + טיסה, אז המצב של המפרקים של קרי היה בכלל בכי רע.

  5. קאנטר שיחק בקושי 20 דקות , הוא לא זה שעשה את ההבדל .דווקא העניין שלעשות חילוף על השחקן של גרין יצר את הבלאגן . ככה קרי לא יכול להשתמש בפיק אנד רול (כי אז הוא יפגוש גארד). וגרין לא יכול לנהל את המשחק . גרין לא שחקן פוסט כזה מוכשר אז זה שיבש את הכל . לפי דעתי משחק הבא נראה יותר פוסט אפים של בארנס .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט