מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-29 של הפלייאוף?/רועי ויינברג

הערב הסדרה בין טורונטו ומיאמי נגמרה והראפטורס עלו לגמר המזרח הראשון בתולדותיהם. מה כל קבוצה יכולה ללמוד מכך?


הגיע לפלייאוף וסייע לראפטורס לעלות לגמר אזורי. דה-רוזן.

טורונטו:מבחינת הראפטורס, הקללה הוסרה. לאורי ודה-רוזן נתנו סיבוב שני טוב, בעיקר משחקים 5-7, והראו שהם מסוגלים להוביל קבוצה לאן שהוא, במקרה הזה לגמר המזרח לראשונה בהיסטוריה. זה מסכם עונה מלאת שיאים עבור הראפטורס (אול-סטאר, 56 ניצחונות, גמר מזרח) שיתכן ותהפוך אותם לאחת הקבוצות הגדולות בליגה.

מבחינת כדורסל, אחד הדברים החשובים ביותר, שבלט בעיקר במשחקים בהם ואלניוצ'אס לא שותף, היה שילובו היעיל של ביסמק ביומבו. ביומבו עשה עבודה מעולה בהגנה על הטבעת והוא יכריח את קליבלנד להגיב אליו, בין אם באמצעות העלאת פריי לצד לאב בהרכב שיתבסס על שלשות (ויאפשר לראפטורס לשים את קארול על לברון ואת פאוול על אירווינג/דוולדובה, מה שיסגור את המסירות לקלעי השלשות של הקאבס), או באמצעות העלאת מוזוגוב שישים עליו גוף בצבע. העלאתו של הרוסי תאט לחלוטין את משחק הריצה של קליבלנד, וזה יכול להיות בדיוק מה שהראפטורס צריכים בשביל להוציא משהו מהסדרה הזאת.

מעבר לזה הראפטורס צריכה לנצל את המומנטום המסוים שנשאר לה ולעשות כל מה שהיא יכולה כדי לנצח את המשחק הראשון בקליבלנד. הקאבלירס באים אחרי מנוחה ויכול להיות שטורונטו תצליח להוציא מהם ניצחון, מה שיעביר את ההכרעה לאולם הביתי המשוגע בקנדה, היכן שהראפטורס ניצחה את הקאבלירס פעמיים. זה הסיכוי הכי טוב שלהם לנצח.

מיאמי: הדבר הכי טוב מבחינת מיאמי בפלייאוף, מבחינה ארוכת טווח, הוא הניסיון שנצבר אצל דראגיץ', טיילר ג'ונסון, ג'וש ריצ'רדסון וג'סטיס וינסלו. הארבעה הראו שהם בסיס לקבוצה עתידית ולצד וויד ו-וויטסייד (אם ישאר) יש פה קבוצה לא רעה לקראת העתיד.

מעבר לזה לא היה למיאמי יותר מדי מה לעשות. בוש גמר את העונה מוקדם וכשוויטסייד נפצע ולא חזר לסדרה זה כבר היה יותר מדי. למיאמי לא היה גבוה מחליף עם יכולות הגנתיות (האסלם מבוגר מדי, סטודמאייר ומקרוברטס אף פעם לא היו שחקני הגנה כלשהם) והפיתרון של ווינסלו בסנטר היה טוב מול חמישיות נמוכות, אבל לא כשיש ענק כמו ביומבו בצבע השני.

ההיט נתנו את כל מה שהיה להם, כולל וויד שנתן פלייאוף ענק, אבל עם הפציעות זה פשוט לא הספיק. עצוב מאוד, אבל זה קורה לפעמים. בשנה הבאה הם יחזרו כדי לנקום.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. תודה רבה רועי, על הסדרה היומית המעולה הזאת.
    לגבי טורונטו, מקווה שלא תהיה להם נפילת מתח לקראת הגמר באיזורי ותחושת ״עשינו את שלנו״. מצד שני, הם מגיעים כאנדרדוג כל כך מובהק שהיעדר הלחץ יכולהלשחק לטובתם.
    אם לאורי ודרוזן היו נותנים סדרה מלאה בכושר של המשחקים האחרונים הם היו עוברים את ההיט ביתר קלות וגם את אינדי. לאורי משוחרר לחלוטין ואת הזריקות שלא פגעו בכלום בשבועיים הראשונים השבוע הוא פשוט קובר כמו בעונה הסדירה. מי שהחזיק אותם עד ששני הגארדים התעוררו היה הליטאי ואם הוא חוזר להיות דומיננטי כמו לפני הפציעה הם יכולים להטריד את הקאבס.

    לגבי מיאמי, לא הייתי חותם שוויד נשאר. אני מאמין שזה יהיה תלוי מאוד במה ההיט תעשה בקיץ. אם יחתימו את וייטסייד ואם בוש חוזר הוא יכול להרגיש שהם מספיק טובים בשביל להתמודד בשנים הקרובות. אם לא, אני חושב שאולי הוא יחפש קונטנדרית אמיתית למרות שאין הרבה כאלו מלבד הרגילות.

    1. זאת דעתי בלבד, אבל וויד יסיים את הקריירה במיאמי (כדומה לדאנקן בספרס). אופתע אם וויד יעשה מהלך כזה (אם כי אבין את המהלך).

      1. אם הייתי צריך להמר הייתי מהמר שוייד ישאר אבל בוא לא נשכח שרק בקיץ היו דיבורים על עזיבה ורק חוזה לעונה אחת (לפני העלייה בשכר) ב20 מיליון השאיר אותו. לא זכור שהיה על דאנקן דיבור על עזיבה אפשרית מתישהו.

  2. טורונטו – לאורי ודרוזן לפחות הגיעו לסוף הסדרה וזה בהחלט מעודד, נקווה שיגיעו לגמר המזרח מהתחלה. במיוחד גם העובדה שביומבו הצליח להיכנס טוב ולהחליף את ואלניוצ'אס (שבכל מקרה עדיף שיהיה בריא מול קליבלנד). אם כל זה, קשה לי לראות את קליבלנד מועדת יותר מפעמיים.
    מיאמי – עייפות החומר ופציעות. כולם מתבגרים (במיוחד הברכיים של וויד) וצריך לעשות איזה רענון, במיוחד שלא יודעים מה בעתידו של וויטסייד והבריאות של בוש (מי יודע אם שוב באמצע העונה יתגלה הכריש דם). מיאמי יצטרכו דם חדש בקו הקדמי שלהם ומחליף ראוי לדראגיץ' (שאני עדיין לא רואה אותו מוביל קבוצה רחוק כאיש המרכזי). בכל זאת, העתיד לא רע כי פט ריילי שם.

    1. דראגיץ לא צריך להיות האיש המרכזי שם, ביחד עם וייד הם קו אחורי סולידי ביותר. אם וייד חותם על חוזה סביר, נגיד תלת שנתי על 55 מיליון בערך, הם סוגרים ביחד 35 מיליון לכמה שנים וזה לא סכומים מופרכים עם העליה בשכר. חוץ מבוש ומקרוברטס על חוזה נמוך יש להם את ריצרדסון הרוקי על חוזה אפסי לעוד שנתיים ואת וינסלו על חוזה רוקי. כל השאר מסיימים חוזה.
      הם חייבים קליעה מבחוץ, אולי במקומם הייתי הולך על פרסונס או באטום בקיץ. אולי הריסון בארנס שהמניות שלא מתחילות לרדת ככל שהעונה נגמרת. אולי אפילו לוותר על אחד הרוקיז המבטיחים תמורת חיזוק מקבוצה שמכוונת לעתיד.

      1. זו שאלה של קונספציה.
        מיאמי משחקת לאט. pace של 95.75 בעונה הרגילה, שירד ל-92.64 בפלייאוף. וזה למרות ההרכבים הנמוכים בסדרה מול טורונטו.

        דראגיץ' נתן את עונת השיא שלו בסאנס, שם הם שיחקו בקצב מהיר בהרבה (98.16),
        כאשר בדקות של דראגיץ' הקבוצה עברה את ה-102 (שזה קצב גולדן סטייט)

        אם מיאמי רוצה לנצל את יכולתיו של דראגיץ' היא חייבת לשנות שיטה ולהתחיל לרוץ.
        דראגיץ' בהתקפת המעבר הוא שחקן אחר לגמרי. השלשות, החדירות, האסיסטים. הכל מגיע יותר בקלות.

        1. מסכים לגבי דראגיץ. אני חושב שהוא צריך לקבל יותר דקות שוייד לא על המגרש כי לוייד אין אפשרות לשחק בקצב שדראגיץ אוהב להכתיב. כמו שבקליבלנד, בתאנדר ובווריורס ספקי הנ רק ודות העיקריים יורדים לנוח באמצע הרבע הראשון ופותחים את הרבע השני (קליי בוו ר יור סבב, דוראנט בתאנדר ולברון בקאבס) גם בהיט זה יכול לעבוד. דראגיץ צריך לשחק יותר עם שחקני הספסל הצעירים שיכולים לרוץ ודי וייד יותר דקות עם החמישייה.

  3. דראגיץ כבר בן 30 והוא אמור להיות מספיק מנוסה
    במשפט אחד – טורונטו יכולה ללמוד מהיום ה 29 שהימים הבאים הולכים להיות קשים מאוד
    מיאמי – אם כבר נגמרה עונת הכדורסל לפחות התחילה עונת הרחצה

      1. אתהטועה רועי, שיחק 16 בעונת 2009/10 16 משחקים בקבוצה שהגיעה עד גמר המערב. סיים עם 7.6 למשחק ב15 דרות כרכז מחליף לא שולי בכלל

  4. מיאמי הבינה שהיא חייבת את ווייטסייד (או שווה ערך, אם יש בכלל פנוי ואני לא רואה), כדי בכלל לחשוב על פלייאוף מזרח בעונה הבאה. השאלה אם חסן לא נמצא כבר עם הראש במקום אחר. ובכל מקרה אתמול הוא סגר בפלומבה את חוזה המקס' שלו, איפה שהוא.

    הדומינו של וויטסייד והעתיד-לא-עתיד של בוש מבטיחים קיץ מאוד סוער בסאות' ביצ'. יכול להתפתח שם לכל כיוון שהוא, כולל אפילו דוויין וויד עושה הפעם את הדרך ההפוכה לחבר שלו, עבור טבעת אחרונה.

  5. מצחיק אותי כל האנשים שמדברים על ונלצ'יואנס שיחזור, ויהווה בעייה לקאבס, או לפחות יהפוך את המצ'אפ למעניין…
    אז מי שראה קצת משחקים של טורונטו יודע שהוא ממש לא שחקן משמעותי שם. נכון, לפעמים הוא משפיע על המשחק דרך ריבאונדים, בלוקים, ואפילו כמה סלים, אבל הם כמעט ולא הולכים אליו! ממש!
    אפילו במשחקים מול אינדיאנה, כשדרוזן ולאורי לא פגעו בכלום, ולא היה מי שישמור על יונאס בצד השני, הגארדים המשיכו לזרוק, והוא (כמעט) לא קיבל את הכדור לייצר לעצמו ולאחרים.
    בקיצור, טורונטו זה דרוזן ו(בעיקר) לאורי. הם האולסטרים, ועליהם יקום וייפול דבר שם

      1. אגב, ראיתי שיש 12 צדיקים שבחרו ברפטורס לאליפות הליגה (!!). עוד 4 משחקים אני חושב שהם צריכים לקבל איזשהו צל"ש על אומץ הלב לאחר שייפלו בקרב.

  6. לעתיד מיאמי חייבת קלעי חוץ טובים, או לפחות אחד כזה לרפואה. בלי ההתעלות של ווייד מהשלוש היא לא היתה מגיעה למשחק מס' 7 (אחרי שכל העונה לא קלע שלשות כמעט בכלל).
    דראגיץ' גרוע במשחק עומד, הוא לא כריס פול, הוא חייב לרוץ.
    האם דנג ישאר, הוא עדיין שחקן חשוב?

  7. טורונטו צריכים להשתמש בסגל רחב ככל האפשר. לא רק שהם שיחקו 14 משחקים לעומת 8 של קליבלנד, הלו"ז של הסידרה הזו לא בא לקראתם בכלל – משחקים יום כן יום לא עד השביעי (אם צריך), בעוד שבמערב יש הפסקה של שלושה ימים בין משחקים 2 ו-3.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט