מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-26 של הפלייאוף?/רועי ויינברג

ללא הקדמות מיותרות, נתחיל:


טורונטו-מיאמי

ביומבו מגן על הטבעת.

טורונטו: הראפטורס ניצחו בזכות משחק הגנתי יוצא דופן. הם שמרו על 52 מ-77 הזריקות של מיאמי, והזריקות הפתוחות של ההיט היו זריקות קשות (נכנסו ב-7 מ-25). זה קרה, בין היתר, הודות למשחק נפלא של פטרסון וביומבו. מיאמי קלעו ב-45.7% בלואו פוסט, וביום רע במיוחד של קלעי השלשות של ההיט הם נשארו בלי מקום ליצור בו נקודות. ככה הגנה בצבע צריכה להראות, והחבורה של קייסי עשתה את זה בצורה מושלמת.

לצד זה, הם נהנו ממשחק טוב של לאורי ודה-רוזן. דה-רוזן התמקד בכניסות חכמות לצבע שסחטו עבירות לצד כמה קליעות מיד-ריינג', מה שניצל את היכולת שלו מהעונשין והוא סיים עם 11 מ-11 מהקו. לעומתו, לאורי צריך להתמקד בעיקר בניהול המשחק, וכשהוא עשה את זה הראפטורס נראו טוב יותר. לצד זה הוא צריך לערב יותר את חבריו למשחק, שקלעו 40 נקודות. למרות הניצחון, זה ישפיע על הראפטורס בהמשך אם הם לא יתרמו יותר.

מיאמי: המשחק של מיאמי, התקפית, היה רע מאוד בהתחלה. דנג לא פגע, דראגיץ' המשיך לתת סדרה חלשה מאוד וג'ו ג'ונסון היה חלש בהתחלה. בגלל זה הראפטורס פתחו פער מסויים שנסגר, בדומה למשחקים קודמים, עם כניסת ווינסלו ומקרוברטס למשחק. מיאמי נראית יותר טוב כשהם על הפרקט, ואולי הם צריכים לפתוח עם השניים האלו ולהשאיר את ג'ונסון וסטודמאייר על הספסל.

זה הדבר הטוב ביותר שמיאמי צריכה לעשות. ג'ו ג'ונסון וסטודמאייר סיימו עם +/- של 17- ו-9- בהתאמה, ולעומתם ווינסלו וסטודמאייר עם 3+ ו-2+. ההפרש משמעותי, והם החמישייה שתעצור את הראפטורס. יכול להיות שזה כבר מאוחר מדי, אבל רק הצבתם על הפרקט תכפה משחק שביעי על הראפטורס ותיתן למיאמי סיכוי לנצח בסדרה.


גולדן סטייט-פורטלנד

גולדן סטייט: זאת הייתה סדרה נפלאה מבחינת גולדן סטייט. הם למדו איך להסתדר (והגיעו ל-2 ניצחונות ב-3 משחקים) בלי הכוכב הכי גדול שלהם, משהו שהקבוצה תוכל לנצל בהמשך בעת הצורך ונתן לצוות המסייע של קרי לא מעט ביטחון עצמי. בנוסף, הם השתמשו ברוטציה שלהם, רוב הסדרה, כמו שצריך, ושימנו את החמישיה החזקה שכללה את גרין כסנטר.

למרות זאת, יש דבר אחד בעייתי בסדרה של הווריורס, וזה ההגנה שלהם בתחילת המשחק. הם ספגו במחציות ראשונות, בממוצע, 59.6 נקודות למשחק, לעומת 51.8 במחצית השנייה. זה מראה שיש פער משמעותי בין היכולת של הקבוצה בכל מחצית ומול קבוצות ותיקות יותר ומוכשרות יותר יכול להיות שזה יתברר כיותר מדי. בהמשך הם יצטרכו לספק הגנה חזקה במשך 48 דקות (או הארכות אלוהיות כמו זאת של קרי במשחק 4).

פורטלנד: הטרייל בלייזרס לא היו אמורים לנצח את הסדרה בשום שלב והציגו סדרה תחרותית. הם ספגו הרבה ניסיון פלייאוף שהיה חסר לכל השחקנים שלהם (מלבד לילארד) ומהווים ההפתעה הגדולה ביותר של העונה הזאת, והפלייאוף הזה. מגיעות להם הרבה מחמאות, במיוחד כשמסתכלים (עידן פירט על זה בתגובות בבלוג החי) איפה כל אחד מהם היה שנה שעברה.

נראה שהקבוצה תהפוך לאחת החזקות בליגה עוד כמה שנים, והם מרחק שחקן מנוסה אחד (פאו גאסול?) מלהיות אחת מהקונטנדריות המערביות. העתיד שלהם ורוד, ומגיע הרבה מאוד כבוד ללילארד, סטוטס וכל השאר באורגון. מבחינה כדורסלנית אני לא חושב שהם יכלו לעשות משהו אחרת בשביל לנצח את הסדרה הזאת, פערי האיכות גדולים מדי.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

    1. אני באמת לא מבין למה אתה חושב ככה.
      אמנם לא גאסול (לא מבין למה חוזרים אליו שוב ושוב), אבל כן מספר 3 או 4 עם יד רכה מבחוץ ישלים את החתיכה החסרה.

      1. לבלייזרס אין פרונט קורט. במיוחד פלאמלי, עם על הכבוד למאמץ העצום שהוא משקיע, לא פותח בשום הרכב שמכבד את עצמו. היו רגעים שהיה לא נעים לראות אותו מתבחבש שם בצבע, לא כוחות.

        1. מסכים עם מתן. יש מרחק גדול בין לתת מלחמה כאנדרדוג בסדרה שמסתיימת 4:1 לבין איום משמעותי על הצמרת הגבוהה.

  1. היה לי חודש עמוס מאד וכן תא הגעתי לפליאוף הזה בהתלהבות הרגילה כי חזיתי שההתחלה תהיה….בערך כפי שהייתה.
    והנה הודעה .ביום ה 27 אני מרגיש את ההתרגשות של ההתחלה.
    אמנם המזרח יבאס עד הסוף ( עם כל הפציעות לט אתפלא עם קליבלנד תעשה עוד סוויפ בגמר האזור ).
    אבל במערב מתחילה החוויה .
    משחק שש הלילה והלוואי גם משחק 7 בין ס.א לאוקלהומה.
    גמר אזורי שיהיה בוודאי מהנה מאד ואז הגמר הכללי.
    ושאלה לבסוף.
    האם הייתה קבוצה כל שהיא שעשתה 3 סוויפים באזור שלה ?
    כי קליבלנד תעשה זאת.
    והאם הייתה קבוצה שלקחה 3 סוויפים והפסידה בסוויפ בגמר ?
    כי גם את זה קליבלנד עשויה לעשות ( אולי תגנוב משחק בודד מג.ס ).

    1. כן וכן. היתה גם שעשתה סוויפים עד הגמר וניצחה אותו וגם שעשתה סוויפים עד הגמר והפסידה אותו. אבל… אני לא יודע אם היתה כזו בעידן הטוב מ-7 בסיבוב הראשון. לייקרס ב-2001 סיימה פלייאוף של 1:15, כשההפסד היחיד היה בגמר (לפילי), אבל את הסיבוב הראשון ניצחה 0:3 ולא 0:4.

  2. אני לא מבין מה הקשר של גאסול לפורטלנד. פורטלנד קבוצה מתפתחת והם צריכים שחקנים בשיא או לפני השיא שעוד שנתיים שלוש הם יהפכו אותה לקונטנדורית. גאסול צריך להגיע לקונטנדורית או קבוצה שקרובה לכך בשביל לעזור להם לזכות באליפות. הספארס זו אופצייה, גם הקאבס. בפורטלנד הוא רק יפריע להתפתחות של פלאמלי וימנע מפורטלנד להשיג נכסים אחרים שיהפכו אותם עוד שנתיים שלוש לקונטנדורית.

  3. כבוד עצום לפורטלנד על העונה בכלל ועל הפלייאוף בפרט ועל הסדרה הזאת במיוחד.
    ושוב קארי מראה כמה הוא מיוחד. זה אנחנו צופים בפנומן הסטורי.

  4. נראה שלפורטלנד חסר שחקן פנים דומיננטי כדי להפוך לקונטנדרים
    יש איזה אחד בספרס מרקוס משהו.
    אולי שווה להם להחתים אותו

  5. תודה על הפוסט.

    שאלתי קודם ולא ענו לי, מנסה שוב….

    בעקבות המכה שנתן גרין בטעות לשופט – אם שופט נפצע יש שופט בסטנד ביי או שמשחקים עם שופט אחד פחות ?
    מתנצל אם זו ששלה של רפה הבנה לחלוטין 🙂

  6. כואב בעיניים לראות את המשחק של מיאמי. לא ברור למה קבוצה ששיחקה כדורסל כ"כ טוב בחודשים האחרונים של העונה הסדירה, חזרה לסגנון המשעמם, המאוס והלא יעיל הזה. וויד ענק, אבל כשדה רוזן ולאורי נראים בשיא אז ההירו בול שלו לא יעזור.

  7. רועי כייף לראות את השיפור בכתיבה שלך לאורך השנים.
    אתה כותב מש טוב ובגישה חיובית ובוגרת.
    לאן נעלם הסקייהוק?! :]

    1. במחצית הראשונה קארי חיפש אותו בלי הפסקה.
      משחק ששניהם מאופסים יחד יסתיים כמו מכבי בולוניה הבלתי נשכח

  8. אנחנו לא מעריכים מספיק את הסדרה הפסיכית של קליי ודריימונד. תומפסון עם 31 נקודות למשחק באחוזים אלוהיים (49.5% מהשדה, 50% מהשלוש, 94% מהעונשין) ודריימונד עם 22 נקודות, 11 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 1.8 חטיפות ו-3 חסימות למשחק.

      1. גדול !
        דריימונד גרין נראה בהחלט כמו שילוב מעניין של סקוטי ורודמן!
        נתת חניקה יפה שמייקל… (גם לשמייקל הבן מחמאות על לסטר)
        😉

  9. מה שמיאמי חייבת ללמוד הוא שבכדורסל של היום אתה לא מגיע לשום מקום ללא קלעי פרימטר, שזאת הבעייה הגדולה ביותר של הקבוצה. היה ממש פתטי לראות אותם לא מסוגלים לקנות זריקה מרחוק.

  10. גאסול יכול לעזור להרבה קבוצות להיות קונטנדריות, אטלנטה, בוסטון, טורונטו, אוקלהומה. אני אישית חושב שהוא צריך לחזור ללייקרס ולסיים שם את הקריירה, הם יכולים להיות קונטנדרים או בעברית מתמודדים על האליפות כבר בשנה הבאה אם יביאו פרי אייג'נטס נכונים ויעשו טרייד על הבחירה הראשונה שלהם תמורת פול ג'ורג' למשל. קאזינס, ג'ורג' וגאסול וזה הקו הקדמי הכי מאיים בליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט