מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-22 של הפלייאוף?/רועי ויינברג

טורונטו החזירה לעצמה את הביתיות הערב, ופורטלנד חזרה לחיים מול גולדן סטייט. מה הן יכולות לעשות כדי לנצח גם את המשחק הרביעי?


מיאמי-טורונטו

התעלה. לאורי.

טורונטו: הראפטורס שיחררו היום את קייל לאורי. הוא נתן 33 נקודות באחוזים מעולים והשתיק, ולו עד למשחק הבא, את כל מי שאומרים שהוא נחנק בפלייאוף. אבל יותר מזה שלאורי היה טוב, מיאמי הייתה רעה. הוא קלע ב-33% (3 מ-9) את הזריקות שבהן שמרו עליו, וב-80% את הזריקות הפתוחות שלו. זה מראה שטורונטו צריכה לפעול כמה שיותר בשביל להשאיר אותו פתוח, והיא תעשה את זה.

דבר חשוב נוסף שהוביל את הראפטורס לניצחון הוא הצבת פטריק פטרסון בחמישיה. פטרסון מביא למגרש ריווח והגנה טובה, וזה בדיוק מה שהוא עשה הערב. זה היה חשוב מאוד עבור טורונטו והשימוש בו לצד קארול, שני שחקנים עם סט יכולות דומה באופן יחסי (קליעה מרחוק והגנה), עשה חיים קשים למיאמי. לא משנה איך משחק 4 יגמר, פטרסון צריך לפתוח בכל המשחקים הבאים. זה הסיכוי הטוב ביותר של טורונטו.

מיאמי: הדבר המדאיג ביותר מבחינת מיאמי הוא הפציעה של וויטסייד, שיתכן ויחמיץ את שאר הסדרה. בהעדר וויטסייד, למיאמי אין סנטר של ממש, והחמישייה שלה נחלשה עוד יותר. האפשרות החכמה ביותר שלה היא להעלות את ג'וש מקרוברטס כסנטר פותח ולנסות להתבסס על משחק התקפי ודינמי יותר, מרובה מסירות.

בשביל זה הם צריכים יותר מגוראן דראגיץ', שנותן סדרה חלשה עד עכשיו. הוא האיש שמוביל את החמישייה של מיאמי בהרכבה הנוכחי ויוצר מצבי זריקה יעילים לדנג וג'ונסון. כשהוא מסיים עם אסיסט בחצי שעה, אי אפשר להגיע רחוק מדי, למרות משחק מדהים בכל קנה מידה של וויד. יכול להיות שהשילוב שלו לצד מקרוברטס יעשה לחמישייה של מיאמי את מה שהשילוב של פארקר לצד דיאו (למרות פער האיכות העצום לטובת הצרפתים) בגמר 2014. זה הפיתרון הטוב ביותר, בהנחה שוויטסייד לא חוזר. אם הוא כשיר, מיאמי צריכה להמשיך את המשחק הרגיל שלה-היא כמעט ניצחה, בלעדיו, ביום נורא של דראגיץ'.


פורטלנד-גולדן סטייט

פורטלנד: הטרייל בלייזרס ניצחו את המשחק בזכות תצוגת תכלית התקפית. זה בא בעיקר מדמיאן לילארד שהראה, פעם נוספת, שהוא שחקן גדול עם 40 נקודות, 5 ריבאונדים, 10 אסיסטים ויום מטורף מהשלוש. הוא אחד השחקנים הטובים בליגה, אבל הניצחון לא הושג רק בזכותו.

הוא הושג בזכות התקפה יעילה במיוחד. הזון המדהים של לילארד חייב את הווריורס להתמקד בו, מה שהשאיר את סי ג'יי מקולום רענן יחסית (הוא התעלה ברבע האחרון) ואת אל פארוק אמינו פנוי מרחוק. פארוק-אמינו ניצל את המסירות החכמות של חבריו לקבוצה בשביל שלשות מהירות, והטרייל בלייזרס הציגו התקפה מדויקת. היו להם מאה מסירות פחות מגולדן סטייט הערב, אבל הם עדיין קלעו יותר נקודות. זה קורה בזכות משחק חכם, מה שפורטלנד עשו הערב.

גולדן סטייט: הווריורס לא יכולים להגן ככה. הם בזבזו ימי קליעה טובים של קליי תומפסון ודריימונד גרין (37 נקודות!) לשווא. ההגנה של גולדן סטייט הייתה שגויה ואפשרה ללילארד ואמינו לזרוק יותר מדי זריקות פתוחות. בעוד שאפשר להבין למה קר החליט לוותר, בצדק מסוים, על בוגוט שלא התאים במשחק השני, קשה להבין מה הוא עשה ברבעים השני והשלישי.

ברבע השלישי קר החליט לעלות עם חמישיית המחץ, עם ליבינגסטון, תומפסון, ראש, איגודלה/בארנס וגרין. ההרכב הזה הגיוני בהתחשב בכך שהווריורס היו צריכים לסגור הפרש גדול מהר והוא היה אדיר בהתקפה, למרות שגם הוא ספג 35 נקודות. זה קצב המשחק המהיר של ג"ס, ואין שום בעיה בכך. הבעיה היא במה שקרה ברבע השני. הווריורס לא הצליחו להתמודד עם הרכב נמוך (לילארד, מקולום, קראב, אמינו, דיוויס) של פורטלנד, וההרכב הזה גמר אותם ב-2 צדדי המגרש.

יכול להיות שהפיתרון לחמישייה הזאת יהיה לתת יותר דקות לאיגודלה לצד תומפסון, אפילו כרכז (בהנחה שקרי לא חוזר). השניים יוכלו לספק הגנה על מובילי הכדור של הטרייל בלייזרס, לילארד ומקולום, וכך לשתק להם את המשחק הקבוצתי. אין לפורטלנד עוד שחקנים שיכולים ליצור סלים בעצמם, והעלאת שניהם למגרש, לצד שומר יותר טוב מהאריסון בארנס (ברנדון ראש?) תוכל לעשות את ההבדל עבור הקבוצה מהמפרץ. קר עשוי להשתמש בזה, וגם באזילי (שנזנח במשך המחצית השנייה), יותר במשחק הבא.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. הגיבור שלנו היום מלבד לילארד כמובן
    הוא אד דיוויס שסגר יפה את הצבע וגרם לגרין ביום ענק שלו לקחת את רוב הזריקות שלו מבחוץ. הצבע שלנו היה סגור יפה וה P&R של תומפסון וגרין עבדה רק באחוזים חלקיים.

    – – –

    עוד דבר שרועי לא הזכיר זה שהמנוחה הארוכה היתה טובה דווקא לנו. קבוצה שכל השחקנים הם עד גיל 26 ששיחקו 6 משחקים ב 11 ימים מול הקליפרס וג"ס בקצב רצחני. היום הקצב היה גבוה ושלא כמו במשחק הקודם נשאר לבחורים מיץ גם לרבע הרביעי. גרין ותומפסון היו גיי גמורים ברביעי מפטיג. ויש משחק עוד יומיים. זה משחק לצד שלנו

    1. התלבטתי אם לכתוב עליו או לא, כתבתי אבל זה לא יצא מספיק ברור בשביל להכנס למאמר. השמירה של דיוויס הייתה מעולה והוא צריך לשחק בהמשך-גרין לא יתן 8 שלשות כל יום.

      דרך אגב, אחרי אחד המשחקים הראשונים כתבתי שהבלייזרס צריכה לשחק עם שני גבוהים. קשה לווריורס להתמודד עם הרכבים כאלו. יהיה להם קשה מאוד לעשות זאת מול הספרס, שיכולה לשחק עם 2 גבוהים וגם בהרכב נמוך עם לנארד כסטרץ' 4.

  2. מיאמי ללא ווייטסייד עם הגנה מאוד חלשה.
    נראה שהם בונים שם על העזרה שלו בחדירות.
    בלעדיו הם לא עוברים את הסדרה, גם אם JV יישאר בחוץ.
    לגארדים של טורונטו יש רגליים יותר צעירות והם יתישו אותם.

    מישהו יודע מה הצפי לחזרה של ווייטסייד וJV?

  3. ניתוח מעולה.
    האם שחקני טורונטו הגיעו לפלייאוף או שזו הבלחה חד פעמית ?
    באם מיאמי יפסיקו לשחק יום טוב, יום רע ויום ממש נורא ?
    האם הטקטיקה של פורטלנד שעבדה בסיבוב הראשון תצליח גם בסיבוב השני ?
    ולסיום
    האם גולדן סטייט, כהרגלה, תתחיל רצף ניצחונות חדש לאחר ההפסד… נגיד… רצף קטן של 10 משחקים ?

  4. מיאמי – טורונטו – עכשיו שלאורי נתן משחק טוב הגיע הזמן שגם דרוזן יעשה איזה אחד או שניים. הבעיה של מיאמי היא פציעתו של וויטסייד, ככה שאין להם שומר ל-JV שנותן פלייאוף אדיר (השאלה אם הוא יהיה כשיר למשחק הבא). מיאמי גם צריכים שעוד שחקנים יתרמו מלבד וויד.
    פורטלנד – ג"ס – זה היה אחד מאותם ימים שבפורטלנד לא מחטיאים כדור והשאלה אם הם יוכלו להמשיך בקצב קליעה הזה. בג"ס תומפסון וגרין נותנים את שלהם, איגודאלה יעיל מאוד אבל האריסון בארנס פשוט נעלם. לבארנס יש ארסנל התקפי טוב מאוד והוא שומר טוב וצריכים איכשהו להכניס אותו לסדרה.

  5. רועי תודה על הניתוח. העלית אסוציאציה מאוד מעניינת ואולי מבריקה לצורה שבה שיחקה נבחרת צרפת עם פארקר – לא הבנתי אז אנא הסבר

  6. העובדה שפורטלנד מסרו 100 מסירות פחות מהווריורס לא קשורה לחוכמת המשחק של פורטלנד אלא לסגנון. זה בדרך כלל היחס במשחקים בין הקבוצות. המשחק של הווריורס מבוסס על הרבה תנועה והנעת כדור ולכן הם מוסרים הרבה. הבלייזרס לעומתם משחקים התקפה עם הרבה תנועה אבל כמעט ולא מניעים את הכדור. העובדה שפורטלנד קלעו מצוין מבחוץ לא מעידה על חוכמה יוצאת דופן במשחק שלהם אלא על דיוק. בסופו של יום הם סיימו עם 19 אסיסטים בלבד (ועוד שלושה אסיסטים משניים) כלומר 43% מהסלים שלהם עדיין הגיעו מאחד על אחד. עכשיו זה אולי יוצר את הרושם שגולדן סטייט שיחקו הגנה לא טובה אבל דווקא אחוז מאד גבוה של הזריקות של הבלייזרס הגיעו תחת שמירה (62%) . גם לילארד שהגיע ל-11 זריקות פנויות עשה זאת לא בגלל שהווריורס השאירו אותו פנוי אלא בגלל השתחררות טובה מהמגן ברגע המתאים. רק לשם השוואה בשני המשחקים האחרים בסדרה אחוז הזריקות הפתוחות שלך הבלייזרס עלה על 50% (במיוחד ב-3 הרבעים הראשונים של המשחק השני) ובסדרה של קליבלנד ואטלנטה לדוגמא אף קבוצה לא איפשרה פחות מ-50% זריקות פתוחות באף אחד מהמשחקים.
    למרות שגולדן סטייט שיחקו סמול-בול רוב המשחק עדיין הם הצליחו לסגור מצווין את האמצע והבלייזרס קלעו באחוזים רעים מתחת לסל באופן כללי (15 מ-33) ובחדירות בפרט (8 מ-19).

  7. רועי! קלעת בול עם מקרוברטס. השמת לב שאפילו אתמול הוא היה עם ה + הגדול מכולם? משום מה ספואלסטרה לא מבין כמה הוא חשוב וכמה הוא יכול לעזור! עתה הוא גם חייב לתת הרבה יותר דקות – ולקחת צ'אנס – עם גרין.
    פשוט אין ברירה. האסלם מגן טוב אבל שחקן אפסי בתרומה להתקפה. עתה מיאמי ייבת להתקיף ונלצח, ולקוות לטוב בהגנה.

        1. טכנית וויטסייד day-to-day (וגג שבועיים בחוץ לפי האבחנה), אבל גם בוש היה day-to-day עד שהוכרז שלא יחזור העונה.

  8. למדנו שהסיכויים לסוויפ בגמר המיזרח גבוהים מתמיד,לטורונטו ומיאמי אין מה לחפש בפלייאוף בלי שתיי הגבוהים שלהם.

    1. לא הבנתי, רועי, מה הסטטוס של וויטסייד. היום אני מניח שהוא לא ישחק אבל במשחק הבא הוא אמור להיות כשיר, לא?

      סיטואציה כזאת מייצרת יתרון עצום למיאמי ומבטל לטורונטו את המשחק בצבע לגמרי.

  9. רגע, אם קליבלנד מנצחת מיאמי ללא בוש וויטסייד וגולדן סטייט מגיעה לגמר עם קארי צולע האם גם הם יקבלו כוכבית? האם גם על קליבלנד לברון יגיד שהם הקבוצה הבריאה ובעלת המזל בהיסטוריה?

    אני פחות התלהבתי מהתצוגה של וויד. ההיט צריכים לחזור למה שהביא להם את הניצחון במשחק 1 מול הראפס ומשחק 7 מול שארלוט. וזה לא היה מהלכי אייסו אלא הנעת כדור מהירה והמון שחקנים שנוגעים בכדור. קלעים צריכים לגעת כל הזמן בכדור אחרת הם מתקררים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט