מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-19 של הפלייאוף?/רועי ויינברג

הערב קליבלנד קלעה כמות היסטורית של שלשות על הראש של אטלנטה, ועלתה ליתרון 0-2 בסדרה ביניהן.


קליבלנד-אטלנטה

יום מושלם מהשלוש. ספסל קליבלנד.

קליבלנד: הדבר הכי חשוב שקרה מבחינת קליבלנד היום הוא כמובן היום המדהים שלהם מחוץ לקשת. 25 שלשות מ-45 זה משהו של מה בכך, כשרובן באות מחדירה של לברון/אירווינג (וממסירות של דוולדובה). זה הגיע בזכות מסירות חכמות של שחקני קליבלנד, בעיקר של מת'יו דוולדובה שנתן 5 אסיסטים לשלשות (והוסיף אחת משלו) ברבע השני.

זאת הייתה תצוגת תכלית, ב-2 צדדי המגרש. בלי קשר להתקפה החכמה של קליבלנד, שבאמת תפסה יום מטורף שלא יחזור על עצמו, ההגנה שלהם הייתה טובה. הם עצרו את אטלנטה על 71 זריקות מהשדה, רובן המוחלט עם שמירה הדוקה של הקאבס, על 18 אסיסטים ועל 38 נקודות במחצית. בהמשך, בעיקר באטלנטה, זה יהיה קריטי ואם הם ימשיכו ככה הם בדרך לסוויפ.

אטלנטה: הדבר הטוב היחיד מבחינת ההוקס זה שהם הכניסו את קייל קורבר למשחק. הוא זרק, אבל לא פגע יחד עם שאר קבוצתו. אטלנטה לא תפקדה ב-2 צדדי המגרש ולא הצליחה לעצור את המסירות של מנהלי המשחק של קליבלנד לשלשות פנויות.

הפיתרון לזה הוא להעלות את ספלושה מהספסל כל פעם שדוולדובה עולה ולתת לו לשמור עליו. ספלושה היה חלש יחד עם שאר קבוצתו הערב, אבל הוא יקשה על דוולדובה למצוא מסירות פנויות. יחד עם שילוב של שאר שחקני הספסל (כמו שרודר שהיה מעולה במשחק הראשון ובקושי שיחק היום, ואולי גם האמפריס שעשה עבודה טובה מאוד מתחת לסל בגארבג' טיים) זה יכול לפתוח את הסדרה, כי כרגע נראה שהחמישייה פשוט לא מסוגלת.

לצד זה ההוקס צריכה לא להביא עוד מישהו פנימה כשלברון ואירווינג נכנסים, מה שישאיר את אחד מקלעי השלשות של הקאבס, לרוב ג'יי אר סמית', פנוי. זה משחק ישר לידיים של קליבלנד, ואסור להשאיר אותו לבד. עדיף לספוג 2 נקודות בהתקפה מ-3.

בנוסף, החוסר אפקטיביות בהתקפה של אטלנטה בלט מאוד הערב. הקבוצה מסרה הרבה מסירות אבל מעט מתוכן (5.4%, לעומת 8.9% בקליבלנד) היו אסיסטים. ההוקס, בעיקר טיג ובייזמור, החטיאו כמות משמעותית של זריקות פתוחות, משהו שלא יכול לחזור על עצמו בהמשך. נכון שהיו הרבה סדרות שהשתנו לחלוטין כשהקבוצות החליפו ביתיות, אבל קשה לראות את אטלנטה מצליחה להגיע בחזרה למצב של 2-2, או אפילו ל-2-1.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. מעולה. קל ליפול למלכודת דבש כמו אחרי סן אנטוניו. וכן. יש לאטלנטה סיכוי לגנוב אחד או שתיים. הם אומנם מצ׳ אפ גרוע עם הקאבס אבל זה אפשרי. בכל מקרה בשביל לתת קפיצה בבראקט אני חייב קליבלנד ב6. אתה לעומת זאת קרוב להגדיל את הפער אם יהיה סוויפ.

    סתם שאלה רועי מה גרם לך לפני הפלייאוף ולפני הפציעות לבחור את הבלייזרס על הקליפרס ב6 והספרס בסוויפ על קארי וגולדן סטייט?

    1. פוטר?
      איזה באסה. בעיניי הוא מאמן יחסית טוב יותר טוב מכל מה שיש בשוק זה ברור. ווגל לא אשם שלא הייתה לו קבוצה טובה.

  2. אני הייתי מנסה לשים את מילסאפ על לברון לחלק מהזמן. זה עבד בזמנו כשדיאו עשה את זה באחד הגמרים מול הספארס ומילסאפ הוא שומר הרבה יותר טוב ממנו. ללברון יהיה קשה לחדור מולו אם מילסאפ ייתן לו חצי מטר ועדיף לאטלנטה להמר על הקליעה של לברון מאשר לגרום לכל ההגנה לקרוס אליו. אני לא בטוח שזה יצליח אבל לנסות לא יזיק.

  3. אם פיני גרשון היה צריך לפרשן את המשחק הוא היה אומר ששחקני אטלנטה צריכים ללכת לכותל ולחשוב איזו עבירה הם עשו שמגיע להם לחטוף כל כך חזק.
    ותודה לרועי.

  4. ההבדל במשחק הזה היה הקליעה מבחוץ והריבאונד.
    שתי הקבוצות שיחקו את אותו משחק בהגנה ואיפשרו את הזריקות הפתוחות מבחוץ. אני לא יודע איך הגעת לזה שרובן המוחלט של הזריקות של אטלנטה היו עם שמירה הדוקה. כל הזריקות מבחוץ של ההוקס(בחצי הראשון השני היה גארבג' טיים ארוך שכבר ויתרתי עליו ) היו פנויות ולא מעט מהן בלי נפש חיה בסביבה. בעצם למעט השלשה היחידה שקורבר לקח שהייתה תחת לחץ. הקאבס הרגו את אטלנטה עם ריבאונד ההתקפה בחצי הראשון וכמו שציינת יחד עם איבודי הכדור זה הביא לכך שאטלנטה זרקה הרבה פחות זריקות (32 לעומת 48 של הקאבס בחצי הראשון).

    אטלנטה עדיין לא מצליחים ליצור לקורבר את הזריקות לשלשות שהוא צריך. לא ייתכן שאחרי שני משחקים הוא זרק רק 4 שלשות והיחידה שהוא קלע הערב הייתה עמוק בגארבג'טיים.

    עם כל הכבוד לדלי לא ראיתי שום דבר מתוחכם במסירות שלו והוא לא היה הבעיה של ההוקס, אלא השמירה השערורייתית שלהם על קשת השלוש. זה קצת מצחיק אבל 3 דקות לתוך המשחק עלתה כתובית עם המפתחות לניצחון של ההוקס שבה אחד המפתחות היה לשמור על קשת השלוש. שנייה אחר כך ג'יי אר סמית' דפק את השלשה הראשונה וההמשך ידוע.

  5. נתן זה פיתרון ידוע אבל בתמונה הגדולה זה פשוט לא מסתדר. זה מוציא אותו לשמור רחוק ומשאיר את הצבע לשומרים בינוניים. זה גם יתיש את מילסאפ שהוא הדבר הכי קרוב לכוכב שיש לאטלנטה. לרוע מזלה של אטלנטה המצ׳ אפ שלה זוועה בכל מקרה. אם ישחקו לגובה יהפכו איטיים ויחטפו מבול שלושות. אם הם עוברים להרכב נמוך עם שרודר ומילסאפ בטח השנה כשהקליעה מבחוץ בינונית אז קליבלנד תמחץ אותם בריבאונד. הסיכוי היחיד לגנוב משחק זה בחולשת הקאבס או בתגובה לא נכונה של מאמן. אני מקווה שזה יספיק לגנוב אחד או שתיים אבל בזה זה יגמר.

  6. זה לא שאטלנטה "לא מצליחים ליצור לקורבר שלשות". זאת אשמתו. הוא עומד כמו עמוד חשמל ומקווה שהשומר עליו יזוז ממנו לעזור בשמירה קבוצתית. כשזה לא קורה – וזה לא קורה – הוא עומד בצד, והכדור לא מגיע אליו כי הוא עומד עם מגן.
    שילמד מריי אלן או ג'יי ג'יי רודיק (או משחקני הווריורס) כיצד שחקן נע ונד ויוצר לעצמו חסימות. כשאתה נע לכיוון הנכון, אתה יוצר לעצמך חסימה בלי שהחוסם יודע אפילו שהוא חוסם. האשמה היא אשכרה כולה בקורבר, לא בשחקנים האחרים או המאמן.

    1. זה נכון. הוא ממש עומד המון התקפות בצד. לא יודע אם זה חלק מטקטיקה של בודנהולצר כי בדרך כלל הוא כל הזמן בתנועה. אבל כדי שהוא יוכל לרוץ מסביב לחסימות צריכה להיות גם תנועה של השחקנים החוסמים למקומות המתאימים.

    2. מנחם הוא עשה את זה עד השנה. נראה שזה כבר פחות המשחק שלו. הוא בצעד יותר איטי והיד הפגועה כבר לא חזרה לעצמה. לדעתי הוא מיצה את עצמו בליגה בטח כשחקן חמישיה

      1. מאז האולסטאר הוא לגמרי חזר לעצמו ונראה מצויין (אנ י חושב שסביב ה-43%). לפחות במה שאני ראיתי הוא לא הפסיק לנוע והיה השחקן הכי נייד בהתקפה של ההוקס.

  7. הבעיה הגדולה היא שאם אטלנטה לוקחים את הטיפ שלך ונציגים לקטעים במקום לצופה בחדירה אז קיבלנו ישלחו תמיד את לברון בתנועה פנימה וכולנו יודעים שזה יסתיים ב2 בטוחות (עזבו את הצעדים ואת הדחיפות הקבועות ביד שמאל, אין סיכוי שזה יישרק )

  8. עוד משהו ביחס להגנת השלוש של ההוקס. הסיבה שהיא הייתה כל כך שערורייתית היא בגלל שרוב השלשות האלו לא הגיעו אחרי חדירה. רק 4 מ-27 הזריקות בחצי הראשון הגיעו כתוצאה מחדירה ומסירה החוצה לשלשה. כלומר אין להוקס שום תירוץ להשארת השחקנים של קליבלנד כל כך פנויים. היחיד שהם עשו הכל כדי לא לתת לא לזרוק היה ג'יי אר סמית' ש-9 מתוך 10 נסיונות השלשות שלו היו עם קייל קורבר אן מישהו אחר תלוי עליו. כל שאר השלשות היו לגמרי חופשיות. לגמרי לא ברור מה עובר לבודנהולצר בראש.

  9. אני חושב שכל מילה מיותרת בנוגע לסדרה הזו וחבל לבזבז עליה מילים.
    אטלנטה היא המאץ' אפ הכי קל לקליבלנד בכל הפליאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט