מעורב ירושלמי ליום ראשון/הגולש מאיר אריאל

שבוע טוב וחודש טוב !
אני מניח שרובכם מתרגשים כמוני מהפלייאוף שבעוד רגע יתחיל וייתן את האות לקרבות הגלדיאטורים במסגרת הטוב מ-7.

עונת 2015-2016 בראי ההיסטוריה:

אפשר להתפייט על העונה המדהימה הזאת ב85,794 מילים לכל הפחות. תחשבו על זה רגע, כמה שיאים נשברו או ישברו בעונת 2015-2016 האדירה? בחיי אני שולף עכשיו מהראש:

1. אחוזי העונשין המזעזעים של אנדרה הענק ממישיגן שגורם לנערה דיאנדרה להיראות חיננית מקו העונשין בדרך לניתוץ השיא השלילי עם 37% עונתי.

2. סטפן קארי בדרך לרסק את שיא השלשות שלו עצמו מהעונה שעברה שעמד על 286 שלשות. כנראה שלא יגיע ל-400 שלשות אוי אוי אוי.

3. אגב, תומפסון מצדו אוטוטו מרסק גם הוא את כל שיאי השלשות של ריי אלן, דניס סקוט ואחרים בדרך למקום 3 בכל הזמנים אחרי החבר שלו ב2 העונות האחרונות. לפחות הוא ניצח אותו בתחרות שלשות..

4. הארדן שובר את שיא האיבודים לעונה שדי מתבקש לאור שיטת המשחק המופלאה של הרוקטס השנה…תנו את הכדור לחמאסניק שיתנגש בכל מה שזז או שימסור רק בלית ברירה אחרי דאבל וטריפל טים.

5. מה עוד? הא נו, השיא הזניח הזה של 72-10 של שיקגו 96, ולחשוב שהספרס ככל הנראה יסיימו עם 67 ניצחונות בערך ויהיו רחוקים 5 משחקים מהלוחמים..פסיכי והזוי.
6. שיא הניצחונות הביתיים לעונה של בוסטון 86 שעשתה 40-1 בסכנה כשהספרס כרגע על 39-0.

7. ההתקפה ההיסטורית של גולדן סטייט וההגנה הלא פחות היסטורית של הספרס באותה עונה ובאותו הקונפרנס היא לא פחות ממופלאה.

8. דאנקן, מגיע ל26000 נקודות 15000 ריבאונדים ו-3000 חסימות…יאללה קארל אנתוני טאונס צא לדרך! עד 2037 יש לך סיכוי של 4% בדיוק לשבור את כל השיאים האלה.

9. קובי הגדול פורש. עצוב לי שזה קורה בדרך הזאת. הגיע לאחד הגדולים שידע המשחק צוות מסייע קצת יותר טוב מבושה וחרפה. בשנה שעברה העגלות מעיר המלאכים שברו שיא שלילי של המועדון בהפסדים והשנה הצליחו "להתעלות" על ההישג ההוא.

10. פורטלנד מצליחה לאבד 4 מתוך שחקני החמישייה שלה ועדיין להיכנס לפלייאוף כמעט מאותו המקום. מישהו אמר מאמן העונה???

11. ראסל ווסטברוק משווה את שיא הטריפלים של מג'יק חיים של מומי ועל הדרך דוראנט קולע 20 ומעלה למשחק בפעם המיליון ברציפות.

12. ממפיס שוברת שיא של שיתוף שחקנים בשנה אחת ובשלב מסוים ירגר המאמן כמעט עולה לפרקט בעצמו.

13. תחרות הטבעות היסטורית בסוף שבוע האולסטאר וגם תחרות שלשות נהדרת.

14. רוקי עונה מהראויים שנחתו בליגה שידבר עוד הרבה שנים בטופ של הביגמאנס.

15. ניו יורק ניקס.

16. שיקגו בולס מצליחה להתרסק מהעאלק אלטרנטיבה למלכה לתהומות הנשייה בדמות אי העפלה לפלייאוף. במזרח. פאתטיים.

17. בפעם הראשונה בהיסטוריה של הליגה 2 קבוצות עם 65 ניצחונות בעונה הסדירה מתמודדות אחת מול השנייה. מדהים.

18. פילדלפיה 76 לא מצליחה להגיע ל50 ניצחונות…..ב3 השנים האחרונות ביחד!!!

19. והכי חשוב הוא הפיכתו של לברון לשנוא העם היהודי לאחר פיטורי דיוויד יקירנו באמצע העונה וייסודה של קבוצת הללל ע"י נשיא מסדר הכבוד ואחרון הטמפלרים אשך טמיר המקורי.

האחוזים כבר פחות מסינגל מאלט.
האחוזים כבר פחות מסינגל מאלט.

העונה הזאת היסטורית ואחת המרגשות ב-25 השנים האחרונות, ולחשוב שכל הטוב עדיין לפנינו עם 2 קבוצות אדירות במערב בעונות חד פעמיות ועוד 2 קבוצות שרואות את עצמן מועמדות לאליפות לכל דבר ועניין בדמות הת'אנדר והקליפרס.

במזרח, הקבוצה עם חדר ההלבשה הכי שמח באוהיו רבתי תנסה בעזרת "צורר היהודים" להעפיל לגמר בפעם השנייה ברציפות ואולי הפעם לזכות באליפות הראשונה בתולדותיה. האקסית מפלורידה כבר אורבת בפינה (תשאלו את הדוקטור) וטורונטו, אטלנטה ובוסטון ינסו להראות שהן שוות יותר מסיבוב שני במזרח..

הדור שלא ידע את מיכאל ירדן:

אולי ההתרגשות היא חלק מהסיבות שהביאו מגיבים לכתוב כאן שטויות כמו לברון יותר טוב ממייקל בשבוע האחרון. בהתחלה חשבתי שלא ראיתי טוב או שנכנס לי משהו לעין, אבל בדקתי שוב ויש אנשים שלא רק שמעיזים להשוות בין השניים אלא רחמנא ליצלן טוענים שהמלכה יותר טובה ממייקל ג'ורדן.

we talkin about MICHAEL JORDAN here זה מבחינתי לא פחות מחילול הקודש. אני אפילו לא מדבר על הכישרון והיכולת המקצועית או כמות התארים.
מספיק רק לעמוד על ההבדלים ביכולת המנטלית בין השניים ולהבין שאין כאן מקום להשוואה בכלל. זה לא יפה להעליב את גדול שחקני הכדורסל בכל הזמנים! בכלל מי שחושב שכדורסל זה רק יכולת מקצועית בלי קשר ליכולות מנטליות על משמעויותיהן ונגזרותיהן השונות כגון מנהיגות, עמידה במצבי לחץ, יכולת קלאץ' וכו' כנראה רפה הבנה מהסוג הגרוע ביותר.

מה שהוכח לי בפעם המיליון שגם האמת היא בסופו של דבר איזה סוג מסוים של יחצנות ופוליטיקה כאשר ESPN הצליחו להביך את עצמם שוב ועל הדרך זלזלו בכל מי שעוקב אחרי הליגה הזאת קצת יותר מהאוהד הממוצע ובחרו בלברון כשחקן ה-3 בטיבו בהיסטוריה. באמת? באמת?? גם בלי להיכנס לכל מה שמסביב למשחק עם ההתבטאויות האומללות שלו כל שני וחמישי וההתנהגות העלובה של איזה סאקר שמכור לתשומת לב אין ללברון מה לחפש ברשימה של הכי גדולים.

כשבאים לבחון גדולה של שחקן ובמיוחד בטופ של הטופ של השחקנים לא ניתן להתעלם ממספר האליפויות. אין שום סרט ששחקן שהפסיד 4 פעמים בגמר וניצח "רק" פעמיים כאשר באחת הפעמים הוא היה צריך את קריעת ים סוף עם השלשה של ריי אלן יכנס לטופ 5 של כל הזמנים. זה אפילו לא קרוב ואפילו לא מצחיק.

לברון עם 2 אליפויות. מצטער, בשבילי במדד הגדולה הוא הרבה אחרי דאנקן ומג'יק , ועדיין אחרי שאקיל, ואפילו קובי ובירד. לא רואה שום סיבה הגיונית לדרג אותו כגדול יותר ממישהו שציינתי. אולי זה רק אני אבל יש מצב שגם את אולג'ואן אני לוקח לפניו.

יתכן גם שהעונה המרגשת הזאת גרמה לבלבולי השכל של מר אוסקר רוברטסון היקר שכבודו במקומו מונח כמו גם לסקוטי "דדלוק" פיפן המעוטר שהצליחו להישמע מרירים, מביכים וקטנוניים בו זמנית באמירות חסרות קשר למציאות ומלאות בחוסר פרגון מהסוג העלוב ביותר בהקשר של גולדן סטייט וסטפן קארי.

הבנת את זה לברון?
הבנת את זה לברון?

הדוקטור והפלח:

חייב לציין כאן שלמרות חילוקי הדעות שלי עם מייסד האתר בעיקר במקרים שהשנאה שלו לספרס מעוורת אותו והוא מתחיל "לפרגן" להם מילים חמות, הוא אחד האנשים שגרמו לי להתאהב במשחק הזה בתחילת שנות ה-90 עם הספרים הנהדרים שלו שעד היום שוכבים אצלי באחד המדפים.

מעבר לזה, באופן שקצת מטריד אותי מצאתי שמנחם מבין את סן אנטוניו ספרס והפלח הרבה יותר מכל המגיבים כאן באתר מבלי להוריד מאף אחד. רק מי שעוקב אחרי הספרס באדיקות כבר שני עשורים יודע למה מנחם מתכוון כשהוא אומר שהפלח עקשן מארץ העקשנים ועל אף הרזומה האדיר שלו הוא מנהל משחק לא מבריק בלשון המעטה.
הכנה למשחק? אסטרטגיה? התאמות בין משחקים? אחד המאמנים הטובים בהיסטוריה אם לא הטוב שבהם.

בניהול משחק לעומת זאת, הפלח מוצא את עצמו מגיב בהרבה מאוד מפגשים למאמן היריבה במקום ליזום בעצמו או לצאת ממקובעות מחשבתית..

המשחק הלילה חשוב לספרס לא פחות מאשר לווריורס. ראשית, הספרס צריכים להוכיח לעצמם שההפסד לגלדן סטייט לפני כמה ימים היה תקלה רגעית ולא יותר ושבסדרה עתידית בין השניים הם יתייצבו מולם בידיעה ברורה שהלוחמים לא כאלה מפחידים (אלא אם כן הם בדרך לשבירת השיא ובפיגור במשחק ואז זה נהייה 5 על 8).

שנית, השיא של ניצחונות ביתיים ללא הפסד של הספרס שעומדת כרגע על 39-0 ו-48 בסך הכל מהשנה שעברה הוא שיא יוקרתי לא פחות. פופ יוכל לבלבל את השכל ולשקר כמה שהוא רוצה אבל ברור לכל מי שאינו רפה הבנה שניצחון של גולדן סטייט בסן אנטוניו יקטע לספרס את רצף הניצחונות וגם ככל הנראה יעניק ללוחמים את השיא הנכסף יהווה חתיכת בומבה לפרצופו של הפלח.

יתרה מכך, הספרס לא הפסידו לגולדן סטייט בבית מאז ימי "החונק" (אהלן קרליסימו) לטרל ב-1997. נדמה לי שאפילו פופ לא מאמין לעצמו. על כל פנים זה משחק העונה הסדירה הכי גדול בהיסטוריה כשחושבים על כל הנסיבות וההקשרים שמלווים אותו.

הדוקטור אף ציין השבוע, ואני מסכים איתו במאה אחוז, שהפלח חייב לשחק מול גולדן סטייט פוסט אפים של דאנקן, אולדריג', ווסט ואפילו מריאנוביץ כל המשחק. הסיבה? גולדן סטייט הרבה יותר אנושית כשמשחקים נגדה בצבע ולא בתחרות קליעות של דובי גל. בעיקר מכיוון שזה מאט את הקצב והופך את המשחק ליותר פיזי וקשוח בדיוק כמו שהקאבס עשו נגדם בשנה שעברה וניצחו אותם פעמיים בהרכב חסר בגמר. יהיה מעניין לראות אם פופוביץ שוב יגרר אחרי סטיב קר והרכב הסמול בול שלו ויעלה עם גבוה אחד ולא עם דאנקן ואולדרידג' כרגיל. בעיני אם ינהג כך זאת טיפשות ממדרגה ראשונה לא לשחק פנימה על היתרונות שלך וללכת לתחרות קליעות מול הנערות מאוקלנד. אגב, לשחק פנימה אין משמעו לחטוף באמפ מ"שרק" גרין ולהסתפק בג'אמפ מחצי מרחק (אני מדבר אליך אולדרידג') אלא לחדור לצבע בכל הזדמנות ולעשות פוסט אפים שנגמרים מתחת לסל.

יודע הדוקטור נפש פלחו
יודע הדוקטור נפש פלחו

טימותי תיאודור דאנקן:

השבוע טים דאנקן רשם את ניצחונו ה-1000 בעונה הסדירה ובכך הפך לשחקן השלישי שמגיע למספר הלא נתפס הזה אחרי קארים ופאריש. שניהם, אגב, שיחקו אחרי גיל 40. קארים שיחק את משחקו האחרון מול דטרויט (שזכתה באליפות הראשונה בתולדותיה) בגמר של 1989 כשהוא בן 42 ו-58 ימים. הצ'יף שיחק את משחקו האחרון במדי שיקאגו של 1997 (האליפות השנייה בתריפיט השני) נגד אטלנטה כשהוא בן 43 ו-254 ימים. הוא אחד השחקנים המבוגרים ביותר שדרכו על פרקט בליגה (בתקופה המודרנית, רק קווין וויליס לפניו).

תחשבו על זה רגע ותנו למספר לשקוע, 100.

1000 ניצחונות לשחקן במשחקים שבהם שותף בעונה הסדירה (פלייאוף נספר בנפרד). איך אפשר להגיע לכמות כזאת? מוקדם יותר העונה טימי עבר את סטוקטון ומאלון שניצחו 953 ו 952 בהתאמה.

ג'ון סטוקטון היה סוג של איש ברזל בקבוצה שניצחה המון. מ1985 עד 1997 (13 עונות) הוא הפסיד 4 משחקים בלבד. כלומר מתוך 1066 המשחקים הראשונים שלו בקריירה הוא שיחק 1062. בעונת 98 סטוקטון שיחק רק 64 משחקים מתוך 82. ובסך הכל ג'ון בריון שיחק בליגה 19 שנה ומתוך 1526 משחקים אפשריים הוא שיחק ב-1504!!!!!

בכל 19 העונות שבהן שיחק יוטה מעולם לא סיימה במאזן שלילי. ב-11 עונות מתוך ה-19 היא סיימה מעל 50 ניצחונות (ו-3 מעל 60). כל הטירוף הזה לא הספיק ל1000 ניצחונות. נוביצקי (851) בראיינט (835) וגארנט (825) שעשו ועושים קריירה מדהימה של 20 שנה כבר לא יגיעו ל-1000. נוביצקי, ככל הנראה, ישחק עוד 2 עונות ויגיע ל900 פלוס אבל בטח לא לאלף.

למעשה, מלבד קארים , דאנקן והצ'יף השניים ההאחרים שהצליחו לחצות את רף ה900 הם סטוקטון ומאלון. 15 שחקנים חצו את רף 800 הניצחונות. 39 שחקנים ניצחו 700 משחקים ומעלה.

המספר 1000 הוא כל כך לא נתפס שחישוב זריז מגלה שגם אם שחקן ישחק 15 שנה בליגה ובכל עונה יהיה שותף ל-60 ניצחונות עדיין יהיו חסרים לו 100 ניצחונות…
אגב, נכון לכתיבת שורות אלה ישנם רק 118 שחקנים בהיסטוריה של הליגה ששיחקו 1000 משחקים ומעלה. בדגש על שיחקו.

אוטוטו נכנס לשנים הטובות שלו.
אוטוטו נכנס לשנים הטובות שלו.

הבחירות להיכל התהילה:

ואם כבר אגדות כדורסל אז השבוע נבחרו להיכל התהילה שאקיל, אייברסון ויאו מינג. אין מחלוקת לגבי שאקיל וכמובן אין מחלוקת לגבי אייברסון.
בעיני אין גם שום מחלוקת לגבי יאו מינג והוא צריך להיכנס להיכל התהילה ללא שום ספק.

עברתי על התגובות ואז פגשתי באחת התגובות לגבי אייברסון: "קראתי כאן את ההישגים של אייברסון ואני מודה שהרמתי גבה על הבחירה שלו ל-HOF אבל סליחה? על מה בדיוק אייברסון נבחר? האם תארים אישיים זה מספיק? מלבד בעונה שהגיע לגמר, הקבוצה שלו מעולם לא היתה קונטנדרית לגיטימית. הוא לא תרם כלום למשחק מלבד תרומתו לעולם אופנת הראפ. לא ברורה לי הבחירה בו". אני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל אז עדיף שאני אסתום.

שחקן היכל התהילה ללא ספק. מינג.
שחקן היכל התהילה ללא ספק. מינג.

לגבי יאו מינג ראיתי שהדעות ממש חלוקות. אין כל ספק שיאו מינג צריך להיכנס להיכל התהילה על תרומתו האדירה לליגה כשלמעשה פתח את שוק ה-NBA לסין העצומה. אבל בואו נבחן את מינג על פי יכולותיו כשחקן על המגרש ומה הספיק לעשות בליגה.

יאו מינג נבחר 1 בדראפט 2002 ושיחק בליגה 7 עונות ברציפות 2003-2009 ועוד 5 משחקים ב-2010. יאו מינג השחקן היה סנטר של 2.25 בלי נעליים. חזק מאוד. יד רכה מחצי מרחק בצורה מפתיעה. יכולת מסירה. ריבאונדר לא רע בכלל. קולע עונשין באחוזים שהם פי שנים מדיאנדרה ואנדרה. חוסם פעמיים כל משחק. ובעיקר נתן דומיננטיות מרשימה מאוד מתחת לסל.

בעיני, מינג היה סנטר יותר טוב מהווארד, קאזינס וכל שאר הליצנים עם יכולת מנטלית של ילדה בכיתה ד'.
היכולות האלה נתנו למינג ממוצע קריירה מרשים של מעל 19 למשחק, כשבשיאו הוא היה שחקן של 25 נקודות ו-10 ריבאונדים.

מי שחושב שיאו היה סוג של גימיק או קוריוז חוטא לאמת או לא ממש ראה את הסיני הענק משחק. הוא השתתף ב-4 פלייאופים, והישג השיא מבחינתו היה ב-2009 כשעבר את פורטלנד בסיבוב הראשון (זה התאפשר רק כשטרייסי הלך (; ) ונכנע ללייקרס שהמשיכה לאליפות בסיבוב השני כשהפסיד ב7 משחקים לרשעים מלוס אנג'לס. מינג סיים עם 486 משחקים, 9247 נקודות, 4494 ריבאונדים, 920 חסימות בקריירה.

הייתי עלול להסכים שהוא לא צריך להיכנס להיכל התהילה לולא ידעתי כבר מי אלה שנכנסו כבר. זאת אומרת, אם אחרים שהיו הרבה פחות טובים מיאו השחקן שלא לדבר על תרומתו למשחק מחוץ לפארקט נכנסו להיכל אז אין בכלל ספק שלסיני הענק יש מקום בהיכל התהילה.

ב-2014 נבחר גיא רודג'רס ששיחק בווריורס (בפילי ואחר כך בסן פרנסיסקו) בשנות ה60 "האימתניות" ביחד עם ווילט והיה לכל היותר גארד חביב ולא יותר גם במושגי הזמן ההוא. שום אליפות או אליפויות שיסבירו את הבחירה ההיא.

ב-2010 נבחר גאס ג'ונסון ששיחק רק 631 משחקים בקריירה עבור בולטימור בולטס שנפרשו על פני 10 עונות וסיים עם ממוצעים של 16 נק' ו-12 ריב' בקריירה . גם במקרה הזה שום זכייה באליפות.

באמת שכבר אין לי מושג מהם המדדים לבחירה מכיוון שישנם שחקנים שעשו את שלהם בשנות ה50 וה 60 ואפילו ה70 וה80 וכבודם במקומם מונח אבל כשבודקים את מספרי הקריירה שלהם ואת התארים לא ממש מבינים למה הם כן ואחרים לא…

שחקנים נוספים שנכנסו להיכל התהילה בשנים האחרונות הם:
ארני ריסן (1998) ברוצ'סטר רויאלס של שנות 50. 637 משחקים.
ג'ורג' יארדלי (1996) בפיסטונס של שנות ה-50. 472 משחקים.
באדי ג'ינט(1994) בולטימור בסוף שנות ה-40. 139 משחקים.
דיק מקגוויר(1993) ניו יורק וקצת דטרויט שנות ה-50. 738 משחקים.
קוני הוקינס(1992) אחרי הaba בעיקר בפיניקס בשנות ה-70. 499 משחקים.
הארי ג'לאטין (1991) ניו יורק בשנות ה-50. 682 משחקים.

אלה רק השמות שנבחרו לאחר בדיקה קצרה מ-1991 ואילך.

אין כאן זלזול באף אחד וכולם ראויים לתקופתם וזמנם. ולפני שישתמע חלילה שיש כאן רמז שהשמות שציינתי לא אחלה בחלה של שחקנים ומנחם יתחיל להרביץ בי תורה עד כמה קוני הוקינס היה קאנון שאין כדוגמתו, אומר שאין כוונתי להוריד כהוא זה ממי שצוין לפני רגע אלא שאם הם היו תותחים לתקופתם על אף קריירה קצרה אז יאו מינג ראוי גם ראוי בכל היבט אפשרי.

ולכן כשהדוקטור הגיב בלקוניות: "אלמלא מינג היה סיני הוא לעולם לא היה ניבחר. הוא לא עשה מספיק (אוקיי. בגלל פציעות) כדי להיבחר.אבל ישנם יותר מביליון סינים, ולכן הוא ניבחר." לא ממש נפלתי מהכיסא. אני מוכן לשים את כספי שהוא יגן בחירוף נפש עבור כל אחד שציינתי ברשימה. אותי זה משעשע…לא יודע מה אתכם.

הפלייאוף המערבי בסיבוב השני:

זה די ברור שהרוב המכריע של האוהדים כבר העלה את גולדן סטייט וסן אנטוניו לגמר המערב אבל המציאות מעולם לא הייתה רחוקה כל כך מתחזיות האוהדים.
ברור לכל שללא סנסציה מטורפת בכל קנה מידה 4 הראשונות במערב יעברו את הסיבוב הראשון ללא תקלות , מה שאומר סיבוב שני של:

גולדן סטייט-קליפרס
סן אנטוניו-אוקלהומה

גולדן סטייט לא ליקקה דבש מול הקליפרס במפגשים מולה השנה ומי שחושב שכריס פול והחברים ירימו דגל לבן בקלות או קרוב לזה ממש לא מבין את יחסי הכוחות במערב.

את אותו הדבר ניתן לומר על סדרה עתידית בין הספרס לת'אנדר. ווסטברוק, דוראנט ושאר החבר'ה נראים הרבה יותר טוב בחודש האחרון ואין בכלל ספק שהם יכולים להדיח את הספרס. יהיה חם.

ובאותו עניין, אני שומע מפעם לפעם כל מיני דיונים על איכות הליגה אז מול היום. תפסיקו לבלבל את המוח. אף פעם לא היו 4 קבוצות כאלה עמוקות ואיכותיות באותה שנה בליגה שלא לדבר על אותו קונפרנס. תוסיפו לזה את המלכה ואולי גם את מיאמי ותקבלו לפחות 5 קבוצות באיכות שלא נופלת מאף תקופה אחרת בהיסטוריה. אם כבר ההיפך.

drum

הפלייאוף הזה הולך להיות רותח ואיכותי מתמיד (:

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 87 תגובות

  1. מעורבב ירושלמי לפרצוף
    הרגע העצוב של העונה הפלופר נבחר למקום 3 וחולף על מג'יק חיים של מומי
    עלה למומי בצנתור ובהפסקת עישון של 5-6 שעות
    הרגע העצוב של העונה 2 – הלוחמים או הספרס לא לוקחים אליפות , זה עצוב ששתי קבוצות כאלו חזקות יפגשו ראש בראש
    הרגע העצוב של העונה 3 – הלייקרס נראית כמו ביוב שעלה על גדותיו באוגוסט

      1. חחח.. אני אכוון שעון מעורר ל 3 בלילה, ואעודד אותו בשביל זה..

  2. אני רק משתמש בתמונה של מאיר אריאל המקורי כהערכה לאומן.

    המאמר הזה נפלא. קולח כל כך. מסכים עם רוב הדברים ואולי כולם.
    תודה רבה

  3. עוד שיאים-
    מספר נצחונות רצופים מתחילת השנה (ג"ס)
    מספר שלשות במשחק (קרי, השתווה לשיא)
    קבוצה שלא הפסידה בק2בק (דיזינגוף נס ציונה, כאילו דה)
    ותלוי במשחק הלילה- קבוצה שלא הפסידה פעמיים לקבוצה אחרת באותה עונה (יו נואו הו).

    תשמור על כושר לפני הפלייאוף. תכל'ס הפלייאוף של שנה שעברה היה מחורבן, אולי גם בגלל שהספרס עפו בסיבוב הראשון מה שכיבה את מנחם משל היה בדל סיגריה ב"חשוד המיידי".

  4. לגבי אייברסון, הכי hof שיש. כל מי שטוען אחרת הוא חסר מושג בסיסי.

    * בדיון על ה-hof, תומש תרגם את נאום האימון המפורסם שלו.
    אז הנה זה בשיר –
    https://youtu.be/exOxUAntx8I

    וזו פעם שלישית שאני מדביק את הקישור הזה.
    זה עד כדי כך טוב!

  5. מעולה, תודה!
    לא מסכים לגבי מינג, הוא בהחלט היה שחקן מוכשר (בטח ובטח למישהו בגודל שלו), אבל שחקן ששיחק רק 7 עונות בליגה (וגם הן היו מלאות פציעות) ועבר רק פעם אחת סיבוב פלייאוף, אין לו מקום בהיכל התהילה רק על סמך כישרון.
    מחוץ למגרש זה כבר סיפור אחר.

  6. אחלה מעורב עם קורקבנים.
    אהבתי את הקטע על יאו מינג, זווית יפה שלא נגעו בה יותר מדי.
    גם הקטע עם דאנקן מופתי והנתונים על סטוקטון לא פחות ממדהימים.
    תכתוב יותר מיסטר אריאל.

  7. 1) טימי צריך כינוי יותר מתאים לגודל האגדתיות שלו, אנשים לפעמים מחמיצים אותו בגלל הדימוי (הלא מוצדק) שיש לספרס בתור קבוצה אפורה.

    2) מסכים לגמרי לגבי הסיבוב השני של פליאוף המערב. יש פיבוריטויות ברורת אבל אם הם יפסידו זה בכלל לא יהיה סנסציוני.

  8. טור מעולה ומהנה לקריאה!
    היה חסר לי רק כמה מילים על עמרי כספי שנתן את העונה הכי טובה שלו עד כה בליגה המטורפת הזאת.

    1. שאלה מצוינת ..
      אפשר למנות את הסיבות שהביאו למצב הזה אבל בגדול ניתן לומר שלאוהד הממוצע אין באמת מושג על מה הוא מדבר.
      כלומר הוא עוקב פה ושם . הוא מכיר את קובי ולברון וסטף קארי ומקגריידי ואוניל ובערך כל מי שמשווק באגרסיביות ע"י המדיה וע"י עצמו ויחצניו …
      הכוכבים מצטלמים יפה , מכים בחזה ועושים פוזות בכל משחק שני , הם גם מפזרים הצהרות ללא הרף כיאה ל…..כוכבים .
      טים דאנקן הוא אנטי כוכב . זה לא מעניין אותו בכלל .
      מי שעוקב אחרי הליגה הזאת ומחשיב את עצמו עכבר NBA רציני יודע שדאנקן זה שחקן שמגיע פעם באף פעם גם מבחינת סוג השחקן שהוא וגם מבחינת סוג האדם שהוא…
      אבל עזוב אותך שטויות….לברון מדורג 3 בכל הזמנים .

  9. אני גם חושב שזאת הייתה עונת שיא בהופס.
    להרגשתי, הכי הרבה מגיבים, הכי הרבה כותבים, הכי הרבה מאמרים והכי הרבה מאמרי מופת ופריוויואים מהממים!

  10. עזוב אותך שטויות..

    אתה רוצה לממש את האופציה להתערבות על המשחק הנוכחי, ולנסות למחוק החוב ? או שהספיק לך… ?

    "הזמינה אותי למסיבת השלוש
    הם הציגו תרגילי קשר
    בתנועה למגע הוא עשה לה מיתר
    היא ענתה לו קשת."

    https://www.youtube.com/watch?v=Mc9_VVcD10M

    1. אני לא מתערב על המשחק הלילה עקב אמונות תפלות ולא מחוסר אמונה בקבוצתי .
      בינתיים אני בחוב של 100..עד תחילת הפלייאוף נריץ כבר הימורים שלא מביישים ארגון פשע בינוני

      1. שלילי כפרה..

        אני בספק אם תעברו את OKC. לכשתגיעו נדבר..

        קח את ה 100, תרום אותם לאיזה מעון לחתולים או בית תמחוי. אין צורך בחשבונית קבלה.. סומך עליך..

        אני עם הימורים כבדים ועולם הפשע (דרום) גמרתי עוד לפני הגיוס.

    1. תודה רבה עידו …
      האאא לא יודע … אולי בהמשך .
      בכל מקרה גם בחיים האמיתיים יש לי דמויות נוספות אז כנראה שאני באמת פחדן (;

      1. כאילו שאנחנו בכלל רוצים לראות את הפרצופים האמיתיים של אנשים כאן. מנחם וגילור לא הספיקו לך? יש מצב שאשך טמיר יהיה שיפור לעומת ליימביר אבל ברוב המקרים אני מניח שעדיף בלי.

    2. ניסית לבקש בצורה נחמדה? אתה יודע, להראות למי שמפחד שזו סביבה בטוחה שאפשר להיפתח בה.
      עידו גילרי (שבדיוק כמו במקרה שלך, אין לי מושג אם מדובר בעצם בשם אמיתי) שאל אותי שאלה אישית בדרך מאוד נחמדה ומנומסת, ועניתי.

        1. עד כמה שאני יודע מדובר בשם עט.

          שמו האמיתי הוא סטאס טיסטיקה

      1. עידו גילרי יותר נחמד ממני ):(

        עדיין לא מבין למה מי שמפרסם טור לא יכול לחתום תחת שמו האמתי. אין אף חבר צוות שמפרסם בעילום שם. חוץ מהאשך….

        1. הלו הלו. אותך למומי.
          ומי אתה שתקרא למישהו פחדן? יש סיבות רבות למה אנשים מעדיפים לכתוב בעילום שם או בשם בדוי. לא מדובר פה על עדויות למשפט אלא על כדורסל באינטרנט ואנשים יכתבו באיזה אופן או צורה שבא להם כל עוד הם עושים את זה בצורה תרבותית.

    3. מה אכפת לך איך הוא חותם. זה לא תצהיר. תתקדם ותפסיק להעיר על שטויות. לא כולם אוהבים לפרסם את הפרטים שלהם.

    1. כן בדיוק קיבלתי את העדכון שדאנקן בחוץ הערב לסמארטפון .
      אני לא יכול להגיד שאין לי כרגע בחילה מפופוביץ .
      פלחים אוהבים להתחכם אחרת אין לזה שום הסבר שמניח את הדעת .
      כשחושבים על זה מתוך 4 המפגשים מול גולדן סטייט דאנקן לא שיחק ב3 מהם .
      אז או שפופ שומר משהו לפלייאוף או שעלה לו השתן לראש הפלחי שלו והוא חושב שהוא יכול לנצח בלי דאנקן.
      האיש הזה דוחה אותי לפעמים

  11. לא רוצה להפוך עוד טקסט לעוד קרב לברון אבל….

    אולי די כבר להוריד את לברון ולהתחיל להבין שהוא שחקן היסטורי?
    זה שסטוקטון לא לקח אליפות אחת לא מפריע לאנשים להגיד שהוא הרכז הכי טוב בהיסטוריה לדעתם ולהישמע לגיטימיים.
    זה שבארקלי או מאלון לא לקחו אליפות אחת לא מפריע לאנשים להגיד שהם ה-4 הטובים בהיסטוריה ולהישמע לגיטימיים.

    אז זה שללברון יש [בינתיים] "רק" 2 אליפויות זה לרעתו?
    אם נשים בצד את היכולות המקצועיות שעליהן כנראה גם שונאיו הגדולים של לברון לא יוכלו לערער ושמגובות במספרים רציניים הגיע הזמן לגשת להיבט המנטלי.
    ההשוואה למייקל טיפשית.
    אין עוד מייקל, לא היה ולא יהיה.
    מדובר פשוט בבן זונה חסר רחמים בלי שום סיבה מיוחדת חוץ מהרצון הטהור לנצח. זה גם מה שהפך אותו למה שהוא.
    עם לברון הסיפור הוא שונה, כל הציפיות שהיו עליו, המקום שהוא גדל בו, המשפחה אליה הוא נולד, הוא לא אותו בן אדם פשוט והוא לא יהיה אף פעם. אני לא רואה אנשים מדברים על לברון כמו שהם מדברים על דוראנט למשל.

    בכל מקרה לברון עונה לכל קריטריון דמיוני שאתה רוצה להציב על מנת לבחון יכולות מנטליות.
    הוא עמד בלחצים גדולים, בציפיות לא הגיוניות מאז שהוא ילד.
    הוא מנהיג, לטוב או לרע הקבוצה לא יכולה בלעדיו ושהוא עולה ברמה גם הקבוצה עולה ברמה.
    הוא שחקן קלאץ'. צריך דוגמאות? שיקאגו לפני שנה. משחקים 6-7 המדהימים נגד סן אנטוניו באותו גמר שאלן "הציל אותו" [לברון מבקש סליחה שהוא לא קלע את שלו], ווינר שוט גדול נגד אינדיאנה, המאתיים אלף נקודות רצופות שהוא תפר על הראש נגד דטרויט, עצם זה שהוא הוביל פאקינג קבוצת יורוליג ביום טוב לגמר, פעם אחת בקליבלנד ופעם אחת…גם בקליבלנד, מול שתי קבוצות אדירות מהצד השני.

    הפעם היחידה בה הוא יצא צ'וקר אמיתי וראו את זה עליו הייתה מול דאלאס, זאת הייתה סדרה נוראית מבחינתו.

    בקיצור, עכשיו כנראה הוא לא שחקן טופ 3 בהיסטוריה, אבל הוא לבטח טופ 10-15 ויכנס לטופ 5 בעתיד, ועם כמה שהוא מתנהג כמו דושבאג אתם צריכים להתמודד עם זה.

    1. אני חייב להמשיך בשיטוט היומי שלי בליג פאס ..הרגע סיימתי לראות את קובי עם 35 נקודות מפסיד ליוסטון ששומרים על הסיכוי להיכנס לפלייאוף בכל זאת , ויש לי עוד לראות קליפרס דאלאס..
      לגופה של תגובה . את זה שלברון שחקן היסטורי אנחנו יודעים . ממש לא ניסיתי להוריד אותו אלא לשים אותו במקומו הראוי . וכן, אני מסכים שלברון שחקן טופ 10 -15 בכל הזמנים ( יותר בכיוון של טופ 10 ) .
      אבל ברגע שיש דיונים ותגובות שמעיזות להשוות אותו למייקל או להעידף אותו על פני ג'ורדן זה לא בא בחשבון .
      ולבוא ולהגיד שהדירוג של לברון במקום ה3 בכל הזמנים מגוחך זה הרבה יותר ממתבקש .
      האם לברון יכנס לטופ 5 של כל הזמנים??? לא יודע . בשביל להיכנס לשם מדברים באליפויות .שיגיע ל4 אליפויות ואז נבחן את העניין . כרגע הוא עוד רחוק משם וממש לא בטוח שיכנס לשם בהשוואה לגדולים ביותר .

      אני מסכים איתך לגבי הנקודה שהעלית שלברון עומד בלחץ לא מעט פעמים ונבחן בזכוכית מגדלת יותר מהשאר ובוודאי שיותר מדוראנט .
      למה??כי זה לברון . כי הוא ביקש את זה . והוא הצהיר שהוא רוצה להיזכר כגדול מכולם.
      כשאתה שואף להיות הכי גדול ..תתמודד עם כל ביקורת שעלולה להראות שאתה לא מושלם . אין בזה שום דבר פסול .

      אגב, להגיד שמאלון או בארקלי הם ה4 הטובים בהיסטוריה למרות שלא לקחו אליפות אחת לרפואה ולהישמע לגיטימי זה אוקסימורון .

      1. בעיני הדיון על טופ 5 רלוונטי אם ייקח אליפות עם קליבלנד. להביא בתקופה הזו של ג"ס וס"א אליפות לעיר הכי לוזרית בספורט האמריקאי כשההישג רשום עליו בלעדית יהיה לא פחות ממופלא (אם יהיה, נראה שלא).
        משום מה כולם חולים על התחת של אייברסון וההגעה המופלאה שלו עם הסיקסרס לגמר הנבא אבל מה שלברון עשה ב- 2007 היה לא פחות מופלא, הפסיד בגמר לספרס בסוויפ אבל תראו מי היה בחמישיה שלו – אילגאוסקס, דרו גודן, סשה פבלוביץ' ולארי יוז, הספסל היה עוד יותר חלש. לקח בדרך את כל הווינרים של דטרויט עם גמר מזרח של 25,9,9
        גם בפלייאוף האחרון אחרי כל הפציעות בקליבלנד לברון נתן פלייאוף הירואי והפסיד.
        בעיני שתי הריצות האלו בפלייאוף שוות הרבה.

        1. אם אתה משווה את לברון לאייברסון אז סבבה אתה צודק לברון לא פחות טוב מאייברסון ואני אפילו יגדיל ויאמר שהוא יותר טוב מאייברסון. ומה שהוא עשה עם קליבלנד ב2007 בהחלט שווה ערך למה שאייברסון עשה עם פילי.
          האמת שאם זה ההשוואה אז לדעתי מועדון ה-ללל עשה את עבודתו בצורה הטובה ביותר

          1. נדמה לי שלברון עשה יותר גמרים, אליפויות ו- MVP מאייברסון בהמשך, כך שזו לא השוואה של גדולתם.
            משווה בעיקר לצורך הצגה של ההטיות של אוהדי נבא.
            אנשים יגנו על גדולת אייברסון בחירוף נפש בגלל ההישג הזה, ולברון, שעשה את זה בגיל 22, יחטוף ביקורת על לוזריות של להגיע לגמר ולהפסיד על אותו הישג בדיוק.
            אני גם אהמר שאייברסון הוא חרא של בן אדם ברמה האישית, גרוע משמעותית מלברון אבל הציפיות שלברון נשפט מולן הן מטורפות, הוא צריך להיות הגדול בהיסטוריה או ששופטים אותו ככישלון.

    2. הוא שחקן עם יכולות עצומות, הוא רק שוכח לעיתים קרובות שכדורסל זה לא טניס!!!!! כדורסל זה משחק קבוצתי..ברגע שאתה עושה את השחקנים סביבך פחות טובים ממה שהם היו בלעדיך!! (לא מכיר מספרים סטטיסטיים מאיר אריאל יעזור לי) אז סימן שאתה לא שחקן כדורסל אלא שחקן יחידים מעולה…תחשוב על זה רגע ותנסה לצאת מהמחשבה שאין עוד מלבדו.

    1. מה עם חאכים, בארקלי, פייטון, מלון, יואינג ודרקסלר?

      גם קובי וגם נוביצקי היו חלשים יחסית בניינטיז בהשוואה לשאר הקריירה (מלבד 99/00)

    1. תודה רבה עגל ..
      נשבע בחיי שאחר ששמעתי שדאנקן לא ישחק קיוויתי באיזהשהו מקום.שהספרס יפסידו.
      הטריק המלוכלך הזה של הפלח מצריך פוסט בנפרד .
      אני לא קניתי את זה שדאנקן "נפצע" במפגש הראשון בסוף ינואר מול גולדן סטייט .
      לא קניתי את זה שהוא עלה מהספסל במפגש השני ושיחק בקושי 7 דקות כל המשחק .
      אני לא קונה את זה גם היום .
      אבל יש כאן משהו נוסף . זאת בעצם יריקה של הפלח בפרצוף של האוהדים ברחבי העולם ואוהדי הספרס בכלל .
      הבנאדם משליך את כל השיאים לפח ובשביל מה???? מה המטרה???
      איזה אס אתה שומר?? סתם מתחכם עלוב שחי בסרט.

      הפחד שלי זה שהפלח העקשן חושב שהוא יכול לעשות משהו בלי דאנקן . איכסה על הפרצוף שלו . זקן נאלח שהשתבשה עליו דעתו .
      משהו לא ברור לי בכל הסיפור הזה…

  12. תודה רבה וברוכים הבאים.
    1. לצערי העונה המדהימה תבוא לדעתי על חשבון הפליאוף וכתבתי על כך….ובקצרה.
    במזרח יהיו כמה סדרות מעניינות….אך השורה התחתונה ברורה.
    במערב נזכה כנראה לסדרה בונבונירה.
    אבל גם אתה מסכים שהסיבוב הראשון ברור.
    בחצי הגמר אם תהיה הפתעה זה רק יהרוס את גמר האזור.

    2. היכל התהילה.
    אתה סותר עצמך כי אתה מביא שמות….שאם הם נכנסו אז לא יכול להיות ספק שאייברסון צריך להיות שם.
    לגוף העניין בסוגיות כאלו צריך לקבוע קריטריונים .
    אם הקריטיריון הוא קריטריון של תרומה ושיווק מינג נמצא שם בצדק.
    אך אם הקריטריון הוא מקצועי מינג לא צריך להיות שם או לפחות ספק אם ראוי להיות שם.
    למיטב זכרוני אין לו כל ניצחון בסדרת פליאוף.
    אולי ניצחון בערוב ימיו.
    בפאן האישי מעבר לבחירות לאולסטאר בזכות ההתגייסות הסינית הוא לא זכה בהרבה.
    היו לו כמה בחירות לחמישיות העונה….אך לא לחמישייה הראשונה וזהו .
    לכן מקצועית מקומו לא כאן .

  13. בדוחק המצב ובלהט עניינים שכחתי לשבח אותך על פוסט בכורה משובח

    והכי חשוב – קח את ההפסד באיזי. בסופו של דבר זה עוד משחק בעונה הרגילה.

  14. 1. הרסת אותי עם כמעט עלייתו של ייגר לפרקט. חוץ מלברון מזמן לא היה לנו מאמן שחקן.
    2. אני מכיר ילד (כבר נער) שקוראים לו מיכאל יורדן. וחוצמזה לא דיברת על גדולי דור קודם, שאכן היו קיימים. ראסל, צ'מברליין…. ועוד. אבל ללא ספק לברון הוא אחד הגדולים בהיסטוריה ב 10 שנים האחרונות.
    3. הדוקטור והפלח הם שני צדדים של אותו מטבע בעייני. יחסי אהבה שנאה 🙂
    4. דאנקן הוא הכוכב הכי לא כוכב שהליגה הזו ראתה.
    5. מינג היה גם הרשע בסרט הפולחן פלאש גורדון. רק על זה מגיע לו היכל התהילה.
    6. אכן פלייאוף (מערבי) מסקרן ביותר.

    תודה על ההשקעה… מעורב מעולה

  15. מאמר משובח.
    נגעת בכל כך הרבה נושאים אז אתייחס רק לאחד – הדירוג של לברון במקום השלישי בהיסטוריה.

    צריך לקחת את הדירוג הזה בעירבון מאוד מוגבל. דירוגים, מטבעם, משקפים את מה שחושבים אלה שיצרו אותם באותו רגע. הם יכולים לקרוא לדירוג שלהם "הכי בהיסטוריה" אבל זה עדיין שווה לטארמה מבחינה לוגית.

    המדרגים, בהיותם בני אדם, רוצים לשאת חן בעיני האובייקטים שלהם. ולא פחות חשוב – הם רוצים להיות "חדשנים". כלומר – לפרק את המבנה שהקימו לפניהם ולהרכיבו מחדש בשינויים קלים ואז לרוץ ולספר לחבר'ה.

    בחלק השני הם דומים לרבנים למיניהם, שמלאכתם לנבור בטקסטים ולהוציא "פסיקות" ואז אולי יום אחד הם יהיו כמו הרב עובדיה, שנחשב ל"חדשן".

    בחלק הם ראשון הם דומים להיפסטרים של ה"רולינג סטון", שהרכיבו את רשימת "מאה הגיטריסטים הטובים בהיסטוריה" ושמו בעשיריה הראשונה את קית' ריצ'ארדס 😉

    1. הדירוג הזה סיים במקום הראשון ברשימת הדירוגים הכי חסרי חשיבות בהיסטוריה. במסגרת הדירוג הזה, הרשימה עצמה סיימה שלישית

  16. מצויין, אתה צריך לכתוב יותר, מסכים עם רוב הנקודות, דאנקן בהחלט ה PF הכי גדול שראיתי וכנראה שגם בהיסטוריה. בשקלול של אופי ויכולות הוא כנראה השחקן מספר אחת בהיסטוריה לבנות סביבו קבוצה. לא פרימדונה, אינטיליגנט, קל לאימון וכשרוני כמו הטובים שבהם. אייברסון הוא האבא והאמא של ה HOF אין בכלל מקום לספק. לגבי מינג זה תלוי בהגדרת ה HOF אם זה יכולת כדורסל לאורך זמן נטו יש מקום לספק למרות שלדעתי הוא צריך להיכנס. אם זה על תרומה כוללת לכדורסל אז הוא חייב להיות HOF או לפחות יקיר יוסטון.. לגבי הנושא הנדוש, לברון בעיני ה Sf הגדול בהיסטוריה מה שמכניס אותו לטופ 5 שלי. אני מודה שהייתי קצת צעיר מדי כשבירד היה בשיאו ככה שאני לא באמת יכול לדעת, אבל הופעת הפלייאוף האחרונה שלו הייתה בעיני אגדית. שוב תודה על הטור הנפלא.

  17. מצוין! באמת תענוג … תכתוב יותר.
    מי אמר שלפלופ יותר טוב מג׳ורדן ללל מיד מכינים לו תעודת טמטום אמיתית! זה פרס פחות נחשק מהמקום התשיעי במזרח/מערב!

    שנה של שיאים, פרידה וסדרת גמר עתידית מהגדולות שהיו בעתיד הקרוב!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט