יומן אטלנטה מס' 4 / דותן צומת

 זהו טור רביעי ואחרון על הניצים לעונה הסדירה. כמיטב המסורת נתחיל בחידון טריוויה קצר המבוסס על אירועי השבועות האחרונים (אפשר לעבור בין השאלות בעזרת החצים למטה):

  נכון שאנחנו קבוצה אפורה ו"לירן חולצה אפורה" יכול באותה מידה ללבוש חולצה של מילסאפ במקום טישירט, נכון שאם היו שוכחים את הנסיכה לברון באיסוף להסעה אחרי משחק העולם היה מתהפך, נכון שאחוזי הרייטינג שלנו מעט גבוהים יותר מ"פסוקו של יום" בערוץ 1, הכל נכון, אבל….. שימו אוזניות, הגבירו את הווליום לפול, קחו איזה ממריץ לא חוקי וכנסו לאווירה:

"קוראים לזה שַׁגַּעַתְּ

קוראים לזה טַרֶפֶת

כשכל המועדון כמו צלחת מעופפת

קוראים לזה היסטריה כבשנו גם את טבריה

עלינו על הגל"  

 

       

חברים וקוראים יקרים, לא רבים יודעים זאת, לא רבים מתעניינים בזה/מטקבקים בנושא/מצייצים בעניין, אבל חבורת הפועלים האפורה מאטלנטה הציגה לנו רצף מרשים ביותר מאז הטור האחרון, ומדובר ב85% הצלחה בחודש האחרון, שבתרגום לשפת הבדידים מהיסודי זה יוצא 12 ניצחונות ורק 2 הפסדים.   נפרדנו בטור הקודם במאזן 34-28 והנה אנחנו נפגשים שוב ב-45-30, מדורגים במקום השלישי במזרח הצפוף. יקומו המלעיזים ויאמרו: "אבל לא ניצחתם אף קבוצה המדורגת מעליכם!", אז נענה לכם ונאמר שא' "אל תבלבלו אותנו עם עובדות לא מדויקות" וב' "אתם טועים. ניצחנו את הקליפרס והגריזליז, וחוצמזה גם לנצח קבוצות חלשות מאתנו או צמודות אלינו צריך לדעת, ובעבר נפלנו שם לא אחת…" .  

אז את מי ניצחנו? (מודגשות קבוצות שייכנסו/מגרדות את הפלייאוף): לייקרס, קליפרס, ג'אז, גריזליז, פייסרס, פיסטונס (פעמיים), נאגטס, רוקטס, וויזארדס, באקס ובולס.  

ולמי הפסדנו? הוויזארדס נתנו לנו בראש אצלנו בבית ב-15 הפרש, אבל עוד לא התחממה השמפניה מעל ראשם וחזרנו אליהן תוך יומיים ונתנו להם בראש ב-21 הפרש, שיירגעוחוצמזה הפסדנו גם לטורונטו, שמדורגת מקום אחד מעלינו במזרח, שזה קצת פחות טוב כי אנחנו פוגשים אותם גם הלילה והם לגמרי בקטע של לנצח בשביל לשמור על הסיכוי לעבור את "ההם שפיטרו את בלאט" ולסיים את העונה במקום הראשון במזרח.  

מה עוד נותר לנו עד סוף העונה? קל זה לא הולך להיות והמאבק על הדירוגים יישמר עד לרגע האחרון. תראו מה הולך שם:     tzomet_table מצפה לנו משחק חוץ קשה מול טורונטו (נראה לי שיש מצב שמפסידים), ואז ארבעה משחקי בית ברצף: קליבלנד (מנצחים?) פיניקס (מנצחים!), טורונטו (עוד פעם? הפעם מנצחים!), בוסטון (איזה משחק! יכול להיות הקרב על המקום השלישי. מנצחים!). מסיימים את העונה הסדירה בשני משחקי חוץ: קליבלנד (עוד פעם? בטח כבר יבטיחו את המקום הראשון אז יש סיכוי לקחת) וושינגטון (מניח שננצח את נצטרך, תלוי בדירוג).   אז איך קרה כל הטוב הזה שגורם לחלק מאנשי הליגה לטעון שייתכן שהקבוצה השנה אפילו עולה באיכותה על הקבוצה מהפלייאוף של העונה הקודמת? הנה כמה נקודות למחשבה:

1. ה ג נ ה !!! D-E-F-E-N-S-E!!!  

בשלושת החודשים האחרונים אטלנטה מציגה את ההגנה הטובה בליגה! היא סופגת רק 97.5 נקודות על כל 100 פוזשנס. הקבוצה החזיקה ברצף של 36 משחקים (הארוך ביותר העונה בליגה) בהם היא החזיקה את הקבוצות היריבות על פחות מ-50% מהשדה – המשמעות היא פשוטה: קבוצות עולות למגרש ויודעות שיהיה קשה להן לקלוע מול ההגנה של אטלנטה (לא כולל את גולדן סטייט). בנוסף, אטלנטה מדורגת במקום השלישי בליגה בחטיפות. דרך אגב, השמועות ומספר כתבי חצר טוענים כי 90% מזמן האימון של הקבוצה מוקדש לאלמנטים הגנתיים. בודנהולצר עבר בי"ס לא רע להגנה אצל האשון פופוביץ'.

2. התקפה מאוזנת  

טיג נותן עונה של כמעט 40% מהשלוש ומרווח את המשחק. השלישייה שרודר, ביזמור וספולושה מרשימים ביכולת שלהם ליצור מצבי קליעה מכדרור, ובנוסף החבר הארדאווי ג'וניור ממשיך לנפק מספרים יפים מאוד מהספסל. ועוד לא הזכרתי את מילסאפ והארפורד, הכוכבים הצנועים והיעילים בשני צדי המגרששורה תחתונה: הרבה שחקנים יוצרים ואין למעשה תלות ברורה בכוכב כזה או אחר.

3. אסיסטים וקליעות פתוחות

איזו קבוצה! שימו לב: אטלנטה מדורגת במקום השני בליגה במספר האסיסטים בליגה – 25.5 למשחק וגם מדורגת שנייה במספר ה– adjusted assists, שהם מסירות לשחקן המסיים את המהלך בהליכה לקו העונשין. בנוסף לכך, עכברי סטטיסטיקות יקרים שלי, היא מדורגת במקום הראשון ובפער בולט באחוזי הזריקות שנלקחות כאשר השחקן היריב נמצא במרחק 6 פיט או יותר מהשחקן הזורק – 26.9%, שבתרגום לעברית זה אומר שדורון ג'מצ'י היה יכול להיות כוכב ענק בקבוצה אם הוא היה משתתף רק בהתקפה.    tzomet_table2  4. פשוט קבוצה מאומנת

      • צמד הפורוורדסנטר היעיל/חכם בליגה ברמה ההגנתית (גם בהתקפה הם ממש בסדר…) – מילסאפ והארפורד.
      • 5 שחקני חמישייה הקולעים בממוצע מעל 10 נקודות (עוד לצי נקודה לקורבר והיינו עולים ל-6). הקלע הבולט (מילסאפ) קולע "רק" 17.2 נקודות.
      • כל שחקני החמישייה מוסרים מעל 2 אסיסטים במשחק.
      • כבר ציינתי לעיל את מה שהם עושים בהגנה ובאסיסטים.

 

        לסיכום רוחות חיוביות מנשבות באטלנטה ומצליחות לעורר מעט את תושביה משנת החורף. הקבוצה פשוט נראית טוב! לוח המשחקים הקשה יחסית שנותר, פלוס הרצון להבטיח את הביתיות בסיבוב הראשון, לא יאפשרו למאמן בודנהולצר להעניק מנוחה לשחקנים עד סיום העונה, אבל בשביל זה הם בדיוק פה לעבוד ולנצח.

נסיים באירוע המשעשע של החודש, האדון דווייט "אני כבשה תמימה" הווארד סופרמן (סופרוומן גל גדות תראי לו מה זה!!!) נתפס ע"י מאסטר מילסאפ אחרי שניסה לשים לו דבק על הכדור לפני ביצוע זריקת עונשין…  

 

ניפגש בפלייאוף!!

Go Hawks!!!        

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. הקבוצה נראית במצב טוב…. למרות שלא סופרים אותם בד"כ.
    מצד שני גם שנה שעברה הם היו באותו מצב ונכשלו בפלייאוף.
    מצד שלישי הם יותר מנוסים עכשיו.
    כנראה שעזיבתו של דמארה קארול לא פגעה עד כדי כך בקבוצה. הייתכן שהוא היה יותר כלבלב סלי מחזור מאשר כלב אשפתות ?
    תשובות בקרוב
    🙂

    1. אחד ההבדלים המשמעותיים בין הפלייאוף של העונה שעברה לזה שמתקרב, זה שספולושה כשיר (טפו טפו), והוא מהווה חתחיכת אקס פקטור משמעותי בקבוצה. מביא המון הגנה ושכל. נראה …

  2. מצויין, אני מאוד אוהב את השילוב של ספלושה והמפריס מהספסל במשחקים שלהם. הלוואי שיפלו למקום הרביעי (ומיאמי יעלו לשלישי), אבל מגיע לקואוץ' בוד הרבה כבוד על זה שהם יעשו עוד פעם 50+ ניצחונות.

  3. יומן מצוין ומשעשע על קבוצה לא משעשעת בעליל.
    השנה אטלנטה לא באים מהמקום הראשון אבל הם תפסו את השוונג בדיוק בזמן. אני לא אתפלא אם יצליחו יותר מבעבר (אבל עדיין תקרת הזכוכית היא גמר המזרח)

  4. בעקבות משחקי הלילה וההפסד של וושינגטון אטלנטה הבטיחה את מיקומה בפלייאוף – מזל טוב 🙂
    זוהי העונה התשיעית ברציפות שהקבוצה עולה לפלייאוף – הרצך הארוך ביותר של קבוצה במזרח. שתדעו…

    ניפגש ב-16 באפריל.

  5. ביחד עם מיאמי, אטלנטה היתה ונשארה האיום המשמעותי על קליבלנד.
    כן, כולם זוכרים איך זה נגמר בעונה שעברה. רק שזו לא העונה שעברה, די הפוך, ההוקס מייצרים מומנטום בזמן הנכון, וקליבלנד – מי יכול להגיד משהו יציב על הקבוצה הזו, שאוכלת את עצמה מבפנים?

  6. אחלה טור!
    הומור מושחז ומאוד אינפורמטיבי.
    העליתי תהייה/שאלה בטור הקודם אם ייתכן והקבוצה, שלא הייתה מיד יודע כמה, תהיה מוכנה יותר לפלייאוף. יש סיכוי שהתהייה הזאת מתממשת.
    כמאמר א.סרוסי: שאפו!

  7. מצוין. באופן הפוך מעונה שעברה, ההוקס פתחו חלש והולכים וצוברים מומנטום ויכולת ככל שהעונה מתקרבת לסיומה, מה שמבטיח עניין נוסף בפלייאוף המזרח. בהצלחה להם

  8. עוד טור גדול ושנון שלך דות!
    2 הנקודות שהזכירו כאן ולדעתי הכי חשובות, והן הסיבה שאטלנטה תעבור שלב אחד לפחות בפלייאוף (משפט שנשמע היה הזוי לפני חודשיים):
    התקפה מאוזנת ומגוונת! ג'וניור תוספת מגניבה ספלושה עם מספרים יוצאים מהכלל.
    מומנטום – שאלה היא כמה הילוכים יש בתיבה של אטלנטה. אם הם ב-4/6 השמיים הם כמעט הגבול (עד הקאבס).

  9. משהו שלא קשור 1 – ישנם דיווחים שראסל מהלייקרס הקליט את סווגי P ועכשיו כולם מחרימים אותו. K700 או אוהד לייקרס אחר – מה תגובתכם ?
    משהו שלא קשור 2 – לסטף קרי יש 356 שלשות העונה. נשארו עוד 8 משחקים, האם יצליח להגיע למספר הקסם של 400 שלשות בעונה? הוא זקוק ל 5.5 שלשות למשחק, קצת מעל הממוצע שלו העונה.

  10. וואלה עמית, אם החברה של קיירי ארווינג תמשיך לבגוד בו עם האקס שלה ולהעלות תמונות לאינסטגרם, ולברון ימשיך לחשוב שהוא אלוהים, יש מצב אפילו אותם לעקוץ… וגם אז יאשימו את בלאט בהפסד…

  11. אחלה יומן.

    אטלנטה מרשימים מאד ולדעתי יעברו לפחות סיבוב אחד.

    כריס האמפריז שהגיע לאחרונה נותן תרומה משמעותית מאד

  12. אחת הסיבות לבינניות של אטלנטה קשורה לעובדה שלמרות שהם מגיעים לזריקות פתוחות מהשלוש(כפי שהדגשת יפה) הם אחת הקבוצות הגרועות באחוזי הקליעה משם (רק 35%).

    1. נכון מאוד. זה גם נכון לאחוזי ה-2 שלהם, אם הם היו מתרגמים את ה -26.9% שלהם לאחוזי קליעה טובים יותר הם היו שורפים את הליגה…

  13. יומן מצויין!
    גם אטלנטה (ויותר גרועה היא שרלוט) מתבססות די הרבה על דאונטאונים, אבל הבעייה ששתיהן מהגרועות בליגה באחוזים.
    אני שוקל בדעתי אם להגיע למשחקי הפלייאוף כי האולם תקוע ישר בתוך האמצע של הדאונטאון והתנועה והחנייה שם הם קללה שהשטן ברא.
    אהבתי את הסוף!

  14. תגידו על האווארד מה שתגידו, אבל חוש הומור יש לו, והוא היחידי שמראה שהכדורסל הוא לא עניין של חיים ומוות.

  15. I was waiting for this column all month and it was the only reason to refresh Facebook:-)
    How sweet would it be for such a well coached team to beat the player who thinks he's a coach as well in the playoff and revenge last year.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט