האם השיפוט ב-NBA מכור? מאת הגולש 'אוהד ס"א'

האם השיפוט ב-NBA מכור/ אוהד ס"א

מאמר תגובה לטענות של מאיר אריאל על שיפוט מוטה במשחקים של ג"ס

 

עמיתי לאתר ואוהד ס"א מכובד בפני עצמו "מאיר אריאל", טוען שהשיפוט במשחק הליגה של גולדן סטייט מול פניקס היה מכור.
אין בכוונתי להיכנס לרזולוציה של שריקה לפה או לשם, אלא להרחיב ולשאול את השאלה היותר כללית, בהיותר קשה. לשים את הדברים על השולחן:
האם השיפוט ב- NBA מכור? האם זאת לא רק שאלה של הגינות או הטייה אלא חלק מתוך מערכת שלמה שפועלת מתוך אינטרסים כלכליים ואחרים ואויל אפילו מושחתת ברמה הפלילית?

אז ברשותכם, אני רוצה להעלות את כל התשובות על הכתב, ואתן לכם לבחור מה נראית לכם התשובה הנכונה:

  1. לא רק שהשיפוט ב- NBA אינו מכור, הוא הוגן ומצויין –

שופטי הכדורסל הם אנשי מקצוע מעולים, בעלי כושר מצויין, הבנה עמוקה של המשחק. הם מודרכים, משתלמים, לומדים ומוסמכים בתהליך קשה ותובעני. נבחנים ונבדקים שוה ושוב על מנת לוודא את כשירותם. בנוסף, הם נעזרים כיום במיטב טכנולוגיות המדייה הקיימות בשוק על מנת להכריע בסוגיות שעלולות להכריע משחקים.
כן, נכון, שיפוט תלוי בבני אדם ולמרות שלרוב הוא טוב ואף מצויין, לעיתים נופלות שגיאות (בדרך כלל לכיוון אחד, אין מה לעשות).
אבל יותר חשוב שמי שטוען אחרת הוא לא אובייקטיבי. הוא אוהד, הוא HATER. לא רק שהאמת ממנו והלאה, היא פשוט לא יכולה להיות קיימת אצלו.

החבר'ה הטובים תמיד מנצחים

תמיד השיפוט ילך עם ה"טובים" (או לאלו שיש להם יותר כסף או שוק טלוויזיה גדול יותר)

 

זה קורה כל שבוע בכל ספורט. במשחקים של ברצלונה, של ריאל, של צ'לסי.
זה קורה גם בענפים דמויי ספורט כמו הכדורגל הישראלי: במשחקים של מכבי תל אביב ואפילו הפועל באר שבע.
האמת שזה קורה כל יום בבית המשפט השלום או המחוזי או העליון. אני מזמין אותך לראות איך עורכי דין של חברות הביטוח מכתיב פרוטוקולים לשופטת. בכל משפט של חברות גדולות במשק הם יצאו כשידם על העליונה. בכל מאבק של האיש הקטן מול המדינה/ הפרקליטות/ המשטרה – אתה יודע לאיזה צד ילכו השופטים. לא מאמין לי אפשר לשאול את עמוס ברנס, סלימאן אל עביד, שלום עובדיה או אפילו את מאיה פורמן מהמכון הפתולוגי (לגבי זדורוב, אני לא סגור כי אמנם המשטרה החליטה שהוא הרוצח, אבל גם שעון עומד צודק פעמיים ביום).
יש עיקרון כלכלי מאד בסיסי שמבוסס על חוק טבע של מפל לחצים. במקרה שלנו, שוויון הלחצים הכלכלי גורם למפל של כסף שזורם מהצד החלש לצד החזק. כך בנוייה המערכת הכלכלית של ימינו. תומכי הקפיטליזם רואים בזה מצב טבעי, חיוני והכרחי לפריחתה של הכלכלה. אחרים רואים בזה אסון חברתי שהרג עשרות מליונים ושיתפוצץ יום אחד בפנינו (זה בסדר גם הניסוי שנקרא קומוניזם הרג קרוב ל- 100 מליון בני אדם במאה האחרונה). אפשר לאהוב את זה או אפשר לשנוא את זה. אבל זה קיים ואי אפשר להתכחש לזה.
שתבינו, אין כאן כסף מעורב. אין שחיתות מובנית. יש רק רוח מפקד, יש פחד ויש תופעת עדר.
ב- NBA מדובר בליגה משל עצמה בתחום הזה. אם אנשים קנו כרטיסים לראות כוכבים. הם צריכים לראות כוכבים! מנצחים!!!
יש מערכת כלכלית בשווי מליארדי דולרים שלא תסכן את עצמה בקריסה כלכלית בגלל איזו אידיאה מצוקמקת של "צדק".
היה פעם אחת איזה שופט אומלל שרק נגד מייקל, וזה נגמר ככה.

מאז התפתחה תופעה של "תוכנית להגנת עדים" של כוכבי ה- NBA –
הם זוכים לכל השריקות התקפיות או הגנתיות. אין כמעט שריקות על צעדים (מותר עד 15). יש חוקים לשחקנים כמו כספי ויש חוקים לשחקני אולסטאר או HOF עתידיים.

אף אחד לא ישרוק נגד גריפין אם הוא יטפס על מישהו כדי להשיג האלי-הופ, או יימנע מלשרוק על פלופינג של לברון:

יש כאן שרשרת מזון ברורה בין:

  • מביא יותר רייטינג פחות רייטימנג
  • כוכב לא כוכב
  • מאזן טוב יותר/ פחות טוב
  • ביתי לא ביתי

ומכאן אנו מגיעים לתשובה השלישית

 

  1. "מה אתם רוצים מהשיפוט ב- NBA, יש לכם גם טענות לשופט בתחרות היאבקות נשים בבוץ?

 

 

מדובר בהרחבה של התשובה השנייה. כבר הבנתם שה- NBA הוא עסק כלכלי שבו הצופים משלמים עבור מה שהם רוצים לראות. מדובר במוצר בידורי באיכות הגבוהה ביותר.
לכן, ה- NBA אינו ספורט מקצועני (הוא כן, אבל לא מבחינה שיווקית), אלא מופע.
ואם זה מופע, הוא צריך להיות מבדר, מותח, מפחיד, מעניק סיפוקים מידיים ונותן תמורה מלאה לכספו של הצרכן.
למי שאסוציאטיבית ישר נזכר במה שנקרא במקומותינו WWE (על גלגוליו השונים), הדברים לא באמת שונים זה מזה, למרות שמדובר במוצר הרבה יותר איכותי.
משחק הכדורסל לא מתוסרט ומבויים, לא נקבע לו מנצח מראש (בדרך כלל), אבל בסופו של דבר מדובר ב- SHOW ולא במשחק תחרותי כמו נאמר הליגה האירופאית, האולימפיאדה או אליפות העולם לנבחרות.
אחרת, איך ניתן להסביר את חוקי המשחק שאין להם שום קשר או הגיון למשחק עצמו:

  • חוקים רשמיים שקבעה הליגה כמו פסקי זמן טלוויזיה שמנוגדים למהלך המשחק או החובה של המאמנים להתראיין בסוף הרבעון, בזמן שהם צריכים להעביר הנחיות לקבוצה.
  • חוקי משחק המיושמים באופן סלקטיבי ביותר כמו חוק ההמשכיות לאחר עבירה (5 שניות ו- 20 מטרים תופס?), שריקות על צעדים (היום לא שורקים על פחות מ- 5 צעדים, לכוכבים יש הנחת סלב), משיכות כדור, דאבלים ועוד ועוד ועוד.
    אני חייב לציין בגילוי נאות שהקבוצה שלי מצטיינת בצעדות (טוני פארקר בכל צעד שני) ואין לי מקום בבית מרוב המדליות.
  • נורמות לא רשמיות שלא עושים עבירה במהלך האחרון (יוני 2013, הנה אני מתעורר שוב מהסיוט).

לי אישית כל התופעות הללו עושות לי חררה.
העיקרון הקדוש של הפייר פייט מופר כאן באופן גס ובלתי נסלח. מדובר בלא פחות מהזנייה של המשחק.

הליגה רצתה את ההארלם גלוב טרוטרס, היא רצתה את הריחופים של דוקטור ג'יי גם מאלו שלא יודעים לעוף והיא הבינה שהרייטינג של ההיילייטס יהיה יותר חשוב ממי שייקח כאן אליפות.
זה אשכרה תהליך "פורנוזיציה" של המשחק. עזבו אותי בחיאת אמאאשלכם מהמשחק המקדים, מרומנטיקה או אהבה תביאו לי ת'גמירה כאן ועכשיו.
אולי אני מפספס כאן משהו אבל ל- Facials יש קונוטציה מינית ברורה ובוטה שבאה לבטא הן את הצד המיני והן את הצד האלים.

דווקא זאת הסיבה שיש קבוצה אחת שאני מאד מחובר אליה שבמשך קרוב ל- 20 שנה בנתה מודל הפוך, אנטיתזה, לזרם השולט בליגה.
ב- 98 כשהגיע הבחור השתקן עם פני העגל שהעדיף כמעט תמיד את הקרש סל ולא את הדאנק היה SAY מאד ברור. כדורסל אמיתי ונכון הוא הכדורסל של ביל ראסל ולא של וולט צ'מברלין.
טבעות עדיפות על הטבעות.
וכך הקבוצה שלי נבנתה בצלמו ובדמותו של טימי: עם משחק ההגנה חסר הפשרות (מי שיגיד מלוכלך), עם המשחק הקבוצתי המופלא בוורסיה היותר מאוחרת שלנו מ 2013-14 ועם היורש הברור והבלתי מעורער קאווי לינרד שימשיך להחזיק את לפיד הצניעות, הענווה והפרצוף הנוגה.

  1. אל תצחיקו אותי עם שיפוט הוגן או מוטה, הוא מכור !!

סטרן בתכנית 'משחק מכור'

האפשרות הזאת היא כה מרחיקת לכת, כה קשה לעיכול וכל כך כואבת לאוהד של המשחק הנפלא הזה, שקשה לי אפילו לכתוב עליה.
אני יודע שאתם ישר מחדדים את החיצים המורעלים שלכם. כן כן, מר קונספירציה שוב יצא מהמחבוא. לא רק שכל הליגה מכורה, אלא זה הכל בשליטה ובתכנון של היהודים או הבונים החופשיים או כת השטן. זהות האליפות נקבעת מראש במרתפים חשוכים של זקני ציון בתחילת חודש אוקטובר. הדבר דורש את אישורה של הסתדרות החייזרים העולמית באפריל שמיוצגת בבית הלבן (למרות שלא סגור אם הוא יותר חייזרי או יותר מוסלמי). בפעם האחרונה שהנשיא סרב לאשר את זהותה אלופה הוא נרצח (קנדי) או לא הצליח לקרוא את ההנחיות (בוש הבן) ואז נגרם 9/11.

גברים בשחור מעבירים את ההחלטה לראש איגוד השופטים וקוסמים עם שרביטים עפים על מטאטא כדי להעביר את התסריטים הכתובים מראש לכל משחק וסדרה אל צוות השופטים.

אז אחרי שצחקנו, בוא נראה אלו הוכחות אמיתיות או בהסתברות גבוהה לגבי מכירה של משחקי NBA.

אז ההוכחות מאד ספורות, אבל בכל זאת מה שנאחנו כן יודעים הוא מעט מאד:

  • טים דונהי נשפט והודה בהטיית משחקים לאחר שהסתבך בבעיית הימורים ובקשרים למאפיה.

הוא הורשע ונשלח לכלא. לדבריו 2 סדרות פליאוף הוטו:

  • המשחק השישי בין הלייקרס לקינגס בגמר המערב של 2002 לעשות ככל יכולתם כדי להאריך את הסדרה. השניים הם ככל הנראה דיק בווטה וטום דילייני הוותיקים, שתוארו על ידי דונהי כ"אנשים נאמנים לחברה, שיעשו הכל למען האינטרסים של ה-NBA".

אותו משחק נחשב לאחד מאלה בהם היה השיפוט החד צדדי ביותר בהיסטוריה של הליגה. הקינגס הגיעו לסטייפלס ביתרון 2:3 בסדרה, והלכו לקו 25 פעמים בלבד, לעומת 40 זריקות של הלייקרס, כולל פער של 9:27 ברבע הרביעי, אז הגיעו כמה שריקות נגד סקוט פולארד, כריס וובר ו-ולאדה דיבאץ', שהיו, לטענתו של דונהי "מומצאות". במהלך האחרון נשרקה עבירה כנגד מייק ביבי, למרות שנדחף בניסיון לקבל את הכדור האחרון. זה נגמר ב-102:106 ל-LA, שניצחו את המשחק השביעי בהארכה, וזכו בסיום אותה עונה באליפות.
עד עכשיו הקטע הזה מעורר בי צמרמורת. אני לא צריך את דונהי כדי לומר לי מה בדיוק אני רואה. אני רואה את נקודת השפל הכי גדולה של הליגה הזאת (הרבה יותר גרועה מבחינתי מאשר רון ארטסט בדטרוייט).
רפלקס ההקאה שלי (ושל אחרים) לגבי מה שהלך שם הוא כל כך גדול שברור ומובן לי לחלוטין מדוע אנשים רואים מכירת משחקים בכל מקום:

לטובת הקאבס, לטובת גולדן סטייט (ויש שיישבעו שגם הספרס קיבלו אליפות בגלל הסדרה מול הסאנס המסכנים ב-2007).

  • הסדרה השנייה שהוכתמה היא זו של הסיבוב הראשון בין יוסטון לדאלאס. דונהי טוען כי במצב 2:0 לרוקטס התלונן הבעלים של המאבריקס מארק קיובן על החסימות הנעות של יאו מינג, מה שהוביל את הליגה להורות לשופטים לשנות את הדרך בה הם בוחנים את החסימות של יאו. מאמן יוסטון דאז ג'ף ואן גנדי סיפר בזמנו כי אחד השופטים גילה לו זאת, מה שגרם לליגה להנחית עליו קנס של 100 אלף דולרים, הקנס הגבוה ביותר שאי פעם הוטל על מאמן. שטרן אף לאיים עליו כי אם ברצונו להמשיך ולאמן בליגה, עליו לגלות לו את שם השופט.
  • טענות אחרות של דונהי מגלות קשרים בין שופטים וקבוצות, בעלים ומאמנים, כולל אימונים במתקני מועדונים, מתנות ומשחקי טניס עם מאמנים. כל אלה, מיותר לציין, נוגדים לחוקי הליגה.
    • הפרישה הראשונה של מייקל ג'ורדן נבעה מהסכם סודי בינו לבין סטרן בשל הימורים על ספורט. ניתן לקרוא על התיאוריה הנ"ל שנשמעת לי סבירה בהחלט. יש כמה חורים בסיפור שלא מסתדרים אחרת, ובעיקר: איך אדם תחרותי כמו מייקל מוותר על ניסיון נוסף לאליפות רביעית רצופה.

ייאמר לזכותם של שחקני ה- NBA, כי בכל ההיסטוריה של הליגה, רק שחקן אחד הושעה (ושלא בצדק) עקב קשריו עם מהמר: מיודעינו רוג'ר בראון המסכן.

עוד משהו שנוגע להימורים על ספורט ומעורבות ושופטים הוא יחס הליינים.

זה לא הגיוני שהשיפוט במשחק של גולדן סטייט יהיה לטובתה בגלל הימורים. הרבה יותר סביר שזה יהיה הפוך. מי שהימר בסוכנויות על ניצחון של פניקס היה יכול לקבל הרבה מאד כסף.

אחד הסיפורים שמעולם לא הוכחו היה הסיפור הכל כך ברור הזה מתחום האגרוף:

כשבאסטר דאגלס החליט להתמודד מול אלוף העולם הבלתי מעורער מייק טייסון עסקו ההימורים ב- 2 האפשרויות: הסיכוי שבאסטר ישרוד והסיכוי שלו לנצח. הסוכנויות הרשמיות נתנו לו יחס של 42- 1 לניצחון, אבל הם לא לקחו בחשבון את האמרגן של טייסון היה דון קינג. אז ככה נראה קרב מכור.

 

דון קינג – זה מקרה שתמיד הנבלים מנופפים בדגל?

אז זאת ההחלטה שלכם להאמין במה שאתם רוצים: האם השיפוט הוגן, מוטה, בידורי או מכור.

לסיום הדיון בנושא השיפוט, אי אפשר שלא להיזכר במר ג'ואי קרופורד שבפעם הראשונה שראה את דאנקן צוחק החליט לעשות סוף לתופעה וללמד אותו לקח.
המקרה הזה נכנס לפנתיאון החלטות השיפוט הביזאריות אי פעם. החלטה שפשוט לא ניתן למקמה בשום קטיגוריה.

 

פארקר, דאנקן ו"ג'ואי קרופורד" במסיבת פורים

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
50 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

1. השיפוט ב-NBA הוא כמובן לא מכור אלא אם כן קיים שופט פושע, ואז אם הוא ניתפש, הוא יושב כמה שנים בכלא. גם ראש ממשלת ישראל לשעבר יישב או יושב בכלא.
2. קיים דבר כזה הנקרא 'שיפוט ביתי' וזוהי תופעה פסיכולוגית ידועה. היו שופטים שהיו מודעים לבעייה, ושרקו להיפך, נגד הקבוצה הביתית, כדי ליישר הדורים. אבל אני מאמין ששיפוט תמיד נותן יתרון – קטן ככל שיהיה – לקבוצת הבית כי השופטים, ללא מודע, 'הולכים' עם צרחות הקהל יותר מאר נגדו.
3. פה ושם ישנם מאמנים המצליחים להטיל מורא על כמה שופטים. מס' אחד הוא גרג פופוביץ' שישנם שופטים המושפעים ממנו. לכן אני עומד לשאול אותו ביום שני כמה נקודות משחק ביתי "שווה" לסן אנטוניו, 8? 10? 12? לדעתי בערך 8. ז"א שכל משחק שס"א מנצחת בבית על פחות מ-8 הפרש היה צריך להיות למעשה הפסד.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

דבר נוסף שאני מציע לכולם לשים אליו לב: במשחקי בית, קאווי ממש ניצמד לשחקן שלו. במשחק חוץ זאת היתה מיד שריקה. במשחקי חוץ הוא נותן ליריבו הרבה יותר רווח.

אבל העונה זה לא ישנה כלל כי ג"ס תנצח אותם בכל מקרה (אם הקבוצה שלך תגיע בכלל לגמר המערב), דבר שאיני בטוח בו כלל וכלל

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

ומסר אחרון: בניגוד למה שכותבים וחושבים כמה וכמה רפי הבנה ולקויי הבנה כאן, השיפוט ב-NBA הוא מעולה פלוס!

גיא
גיא
8 years ago

טור מעולה כתיבה מעניינת ולינקים מצויינים (שקעתי בהם לגמרי)

בקטע של קרןפורד עם דאנקן דווקא מובן לי, הוא שידר מסר, אל תתעסק איתי, וההוא צחק לו שוב, שופטים שונאים את זה.

גיא
גיא
8 years ago
Reply to  גיא

אחרי שכתבתי קראתי את זה. http://sports.walla.co.il/item/1093545

באותו משחק הוא אמר לדאנקן, "אתה רוצה ללכת מכות?" אז אני לוקח את דברי בחזרה (:

גיא
גיא
8 years ago
Reply to  גיא

אגב למי שעוד מתענין על ההרחקה של דאנקן,

הליגה ושטרן קנסו את דאנקן על הסיפור ב- 25000 דולר בשל התעללות מילולית בשופט..
הזוי

עגל
עגל
8 years ago
Reply to  גיא

אני זוכר את הקטע של קרופורד עם דאנקן, פשוט לא האמנתי מה לעזאזל קרה שם

אחד העם
אחד העם
8 years ago
Reply to  עגל

לגמרי. אני זוכר שרצתי לחפש ריפליי כדי להבין אם באמת קרה מה שראיתי. .

גיא
גיא
8 years ago

מעולה!

אני אוהד את הקבוצה שסבלה הכי הרבה משיפוט מכור.

אבל אני לא חושב שכיום השיפוט מכור, או סובל מ-"יד מכוונת".
אנחנו חיים בתקופה שבה כל מהלך נצפה, נמדד, ומפורש תחת זכוכית מגדלת, ואז מופץ להמונים במהירות שיא ברשתות החברתיות.
כך שמעשית, לשופטים כמעט ובלתי אפשרי להטות את תוצאות המשחקים.
לזכות הליגה חובה לציין שהקומישינר הנוכחי (להבדיל מהקודם שהצטיין בלטמון ראשו בחול) הביא ל-NBA הרבה שקיפות מבורכת.

Ish
Ish
8 years ago

ולא להזכיר את הגמר של 2006, נו באמת.

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
8 years ago

דונהי לא טלית שכולה תכלת
אז הוא אמר שהשופטים עזרו ללייקרס
מי היה רואה סדרה בין הקינגס לנטס ???רייטינג של הערוץ הראשון בלופ חצות של סיבה למסיבה עם רבקה מיכאלי

מולי
Editor
8 years ago

איזה עונג של מאמר.
מותר לבקש עוד?

מתן גילור
8 years ago

תגובה הוסרה ( לא קשורה לפוסט או לאתר )

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
8 years ago

זה אתה זכות הציבור לדעת ???

מאיר אריאל
מאיר אריאל
8 years ago

הוסר

מתן גילור
8 years ago

הוסר

מאיר אריאל
מאיר אריאל
8 years ago

הוסר

מאיר אריאל
מאיר אריאל
8 years ago

הוסר

מתן גילור
8 years ago

הוסר

מאיר אריאל
מאיר אריאל
8 years ago

הוסר

נתי
נתי
8 years ago

הוסר

נתנאל
נתנאל
8 years ago

אתה לא רק תמים אתה חלששששששש

תפסיק להציק לקוראים

k_700
k_700
8 years ago

אפשר להצטרף גם ?

אשך טמיר המקורי

הוסר

יניב
יניב
8 years ago

אשך,אתה צריך להזהר מכל ההסרות האלה.זה מסוכן בשבילך 🙂

אשך טמיר המקורי
Reply to  יניב

חחחחח 🙂

k_700
k_700
8 years ago

חחח לא רע.

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
8 years ago

בעונה של כל כל הרבה משחקים
מומי בטוח שיש שחקנים / שופטים / בעלים ששמים דולרים על עצמם
טיפ לזהות משחק מסריח מדג מלוח –
שחקן שמרים את הראש כל כמה דקות לתקרה של האולם – כנראה הימר על מספר הנקודת שיקלע או לא יקלע , יש גם סיכוי שהדודה שלו מוחזקת במחסן עם שוט גאן בין העיינים
גילוח ליין של משחק – משחק עומד על 12 , קבוצה נכנסת לרבע האחרון בפלוס 30 . המאמן מוצא זמן לתת דקות פארקט לשחקן ה 16 וה 15 של הקבוצה , המשחק נגמר 11 -10 וכולם מרוצים

פעם חבר של מומי שם הימור אם דרק פישר ישים שלשה או לא – מומי זה נראה לו הימור חשוד מאוד
פישר גמר 0 מ 2 , אירבול וכדור בגב של הקרש מהפינה

יש למומי מלא דוגמאות למשחקים ״חשודים״ ולהתנהגות מוזרה
מי דמאמין שהליגה נקייה … בטח מאמין שהחסידה עוסקת בהבאת ילדים לעולם

אורי הלוי
אורי הלוי
8 years ago

אני לא מאמין שיש משחקים מכורים בשנים האחרונות, בטח לא מאז שסילבר מונה לקומישינר.
מה שכן יש זה הטיית שיפוט לטובת הקבוצה הביתית, אבל אלו הטיות שמקורן בתת מודע של השופט. כמו שאמר מנחם, לפעמים השופט מודע לעובדה הזו ומנסה לתקן אותה על ידי שריקות לטובת קבוצת החוץ, אבח לרוב זה נגמר באפקט ההפוך של הטייה לטובת קבוצת החוץ.
מה שכן, היו מספר משחקים מכורים בהיסטוריה של הליגה.
הדוגמה הכי בולטת היא כמובן משחק 6 הINFAMOUS. מבחינת הליגה, כשיש לך ביד את הסדרה המצליחה ביותר בתולדות הליגה אתה לא יכול להרשות לעצמך שהיא תיגמר ב6 משחקים, בטח כשאתה יודע כשבסדרה הבאה תהיה נפילת רייטינג משמעותית (ותודה לנטס).

צביקה
צביקה
8 years ago

מתן ורועי/מנחם – מאוד כדאי למחוק. פשוט בגלל שזה ממש ארוך מעבר לזה שלא שייך ומי שמתעניין כבר קרא את זה במקומות אחרים. אפשר להחליף בקישור.

צביקה
צביקה
8 years ago
Reply to  צביקה

הכוונה לתגובת הפרקלחטות שמתן הביא

MBK
MBK
8 years ago
Reply to  צביקה

מסכים
התגובה הוסרה

גלעד
8 years ago

מעולה. תודה רבה.
לא מאמין שהיום על הבמה הגדולה אפשרי למכור משחקים

Berch
Berch
8 years ago

פוסט מעולה
מה שגורם לקונספירציות היא העובדה המצערת ששופטים הם בני אדם
וכמו כל בני האדם
בחיים האמיתיים
הם עושים לפעמים דברים הזויים

Ish
Ish
8 years ago
Reply to  Berch

יש גם את הקטע המצחיק הזה שלפעמים לעיתים רחוקות רחוקות מתברר שחלק מהן (לרוב הפחות הזויות) נכונות.

אשך טמיר המקורי

טור חשוב ומצוין!

התשובה שלי – השיפוט בדר"כ מוטה, תמיד בידורי, ולפעמים מכור (במשחקים בודדים).
עוד דבר שאני חייב להוסיף – הוא פשוט גרוע. לא ברור לי איך אנשי מקצוע יכולים להיות כ"כ גרועים בתחומם.
אני מניח שזה קשור לדיסוננס שנוצר בין התחומים הספורטיבי (לשרוק את המשחק כפי שהוא אמור להיות, כספורט), המוטה והבידורי. הם פשוט הולכים לאיבוד בין כל הבלאגן הזה ומה שיוצא זה שריקות הזויות, חוסר אחידות, חוסר החלטיות ותוצאה מביכה מאוד שפוגעת קשות בענף.

Ish
Ish
8 years ago

זה כיוון ששיפוט כדורסל ברמת הNBA עם המהירות בה דברים מתרחשים שם הוא על סף הבלתי אפשרי. אבל יש כאן שופט שיכול להסביר את זה הרבה יותר טוב ממני אז אני אסגור את המקלדת שלי כאן.

סתם אחד 2 סתם שתיים
סתם אחד 2 סתם שתיים
8 years ago

למה כל כך הרבה תגובות הוסרו?

מתן גילור
8 years ago

דיון שלא קשור לאתר.

סומסום
סומסום
8 years ago

מעולה, תודה.

amitlahev
amitlahev
8 years ago

טור מצוין.

השיפוט ב- NBA, כמו בשאר ליגות הכדורסל, לא חף מטעויות לשני הצדדים. הבעיה שתמיד זוכרים את הטעויות לחובת הקבוצה שהפסידה. להגיד שהשיפוט מכור זה ללכת הרבה יותר מדי רחוק.
נכון שב-NBA לפעמים סלחניים על דאנקיסטים או כוכבים באירוע ספציפי אבל זה לא ברמה שמכריעה משחקים אם נשקלל את כל ההחלטות מאותו משחק.

אתם באמת חושבים ששופט NBA נורמלי שמרוויח בין 100 ל-500 אלף דולר לשנה יטה תוצאות של משחק בכוונה ויסכן את הקריירה שלו?

המקרה של דונהי באמת חמור וחריג אבל ראיתם שהיו קשורים פה מאפיה והימורים.

שמייקל
שמייקל
8 years ago
Reply to  amitlahev

ברור שאפשר לקנות שופט בוא לא נהיה תמימים…גם אולמרט קיבל שוחד…ולמה שהוא יסכן את הקריירה שלו? עובדה שסיכן.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  amitlahev

אף אחד לא מרוויח 100 אלף. לפחות פי שלוש

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

אבל על אולמרט לא היו מיליון מצלמות לצלם כל תזוזה שעשה

עגל
עגל
8 years ago

טור מצוין שגם כתוב טוב.
ברור ששופטים הם בני אדם שעושים טעויות. אני עם האשך במקרה זה – ישנה נטיה לחפף צעדים ועוד כמה עבירות "קטנות" כדי לא לפגוע בשטף המשחק והערך הבידורי. מכאן ישנה סכנה לחפף גם בשריקות קריטיות שיכולות להכריע גורלות. ואז מגיעים לפעמים לחוסר איזון קיצוני בו שלושה שופטים מסתכלים על המרקע רבע שעה כדי לקבל החלטה שברורה מאליה לכל צופה בבית.

אוהד ס"א
אוהד ס"א
8 years ago

חבר'ה, תודה על התגובות.
אני מצטער על העיכוב,
אני בדיוק חוזר מיום הולדת של הילדה הקטנה שלי, ותאמינו לי שמדובר בפרוייקט לא פחות קטן מבעבודה. לפחות, מילות התודה שלה שוות הכל.

כולנו מתכנסים לאותה תשובה: דונהי היה יוצא דופן של פעם ב- 20 שנה והאליפות השלישית של הלייקרס תמיד תיזכר לדיראון עולם.
כאשר הכל מצולם ב- HD, מוקרן באינספור שידורים חוזרים ומשודר למליארדים, קשה מאד למכור משחקים (אולי אפשר על הפרשים או משהו).
ועדיין אין ספק שקיימות הטיות למשחק, הטיות בתת מודע שיכריעו לפעמים אליפויות, כי ספורט ובמיוחד שיפוט זה עבודה של בני אדם.

נ.ב.,
עוד מעט משחק העונה בין מכבי לב"ש. מכבי עובדת קשה מאד בתקשורת בשבועות האחרונים כדי להסביר מדוע היא מקופחת סדרתית.
אני מהמר שתהיה במשחק החלטת שיפוט גבולית שתלך לטובת ת"א (שיכולה להכריע את המשחק).
מי מצטרף?

גיא
גיא
8 years ago
Reply to  אוהד ס"א

אני דווקא חושב שמכבי עושה הכנה מנטלית לשופט, שלא יושפע מכל הלחץ של כל העולם ואשתו לתת את האליפות לבאר שבע.

הרי בינינו הליגה והתקשורת מתים לאליפות בדרום. למי יש כח לאליפות רביעית ברציפות לגולדהאר וקרויף המרוחקים המקצוענים והזרים.

גלעד
גלעד
8 years ago

כל הדיון על משחק מספר שש פתח לי תפרים שהגלידו במשך שנים. לא היה נסיון לעשות אפילו "בכאילו". זה היה מחליא,במיוחד בשידור חי.

דוב
דוב
8 years ago

אגב, עוד בעיה עם השיפוט מכור בליגה היא נטייה של סוקרים בעלי הסמכה רשמית מהליגה להתעלם מהעניין ולהסביר לאוהדים שיורקים להם בפרצוף שזהו בעצם גשם.