עובדות וסיפורי נ.ב.א (8) / רון טחן

השבוע בפינתו החביבה: התרגיל המגעיל של אלטון בראנד, איש הברזל, ואקדוחן מוושינגטון.

כולכם מוזמנים לשלוח לנו עובדות וסיפורים מעניינים נוספים (דוגמא: סיפור "משחק השפעת" של ג'ורדן, שיא הנקודות של צ'מברליין למשחק אחד, וכדומה) ל- rontahan85@gmail.com .

1. בקיץ של שנת 2008, ולאחר כמעט עונה שלמה בה היה בחוץ בעקבות פציעה, אלטון בראנד, כוכבה של הקליפרס, שכנע את חברו הטוב בארון דיוויס לוותר על האופציה להמשיך בגולדן סטייט, ולחבור אליו בעיר המלאכים.
דיוויס, יליד לוס אנג'לס, שהיה אז בשיא הקריירה, החליט להיענות להצעה המפתה, וחתם על חוזה לחמש שנים תמורת 65 מיליון דולר.

ואולם, בראנד, שהפך באותו הקיץ לשחקן חופשי בעצמו, החליט לחתום דווקא עם פילדלפיה, תמורת 82 מיליון דולר, והשאיר את דיוויס לבדו בשורות הקליפרס החלשים.


דיוויס העצבני והפגוע, שכאמור עזב את הקבוצה המלהיבה מגולדן סטייט, ממש לא נהנה בתקופתו בקליפרס, וסיפר לימים כיצד בראנד למעשה התחנן בפניו לחתום בקבוצה.

ומה עם בראנד? בעונתו הראשונה בפילי, הגבוה המוכשר סבל מפציעות פעם נוספת (שהגבילו אותו ל-29 משחקים בלבד), ובהמשך, נכשל לחזור ליכולתו הגבוהה.

לאחר ששני השחקנים כבר הספיקו להודיע על פרישה, יש סיכוי שעוד נראה אותם משחקים ביחד, שכן בראנד חתם בפילדלפיה כדי לשמש כסוג של חונך לצעירי הקבוצה, ואילו דיוויס חתם בקבוצת הדי-ליג של פילי, כחלק מניסיון הקאמבק שלו לליגה הטובה בעולם.

2. בשנת 1979-80, בצעד ששינה את עולם הכדורסל, הוסיפה הליגה את קו שלוש הנקודות.

כריס פורד מהבוסטון סלטיקס, היה הראשון שזכה לצלוף מחוץ לקשת.

 

3. החל מה-19 בנובמבר 1986 ועד למשחקה האחרון של עונת 2001, איי סי גרין לא פספס אפילו משחק אחד.

כן כן, קראתם נכון. 15 וחצי שנים גרין עלה לשחק בכל אחד מהמשחקים של קבוצתו (כולל 83 משחקים בעונת 1996-7 בה החליף קבוצה באמצע העונה), ולא הפסיד משחק גם כשג'י.אר ריד מהניקס שבר לו שתי שיניים וגרם לו לפגיעה בראש במהלך מאבק על הריבאונד. גרין פשוט חזר למשחקים הבאים עם מסיכה ושיחק בכל אחד מהם מספר דקות.

בכל הקריירה שלו, גרין פספס רק 3 משחקים מתוך 1281 (שלושת המשחקים בהם לא התלבש היו בעונה השנייה שלו בליגה).


הרצף המטורף, שספק רב אם יישבר אי פעם, הקנה לגרין את הכינוי הכה מוצדק: "איש הברזל" (הסיפור באדיבות יאיר זעפרני).

4.  משחק NBA נמשך 48 דקות, וזה סביר ומקובל ששחקן יצטרך לתת גם 5 דקות הארכה נוספות מדי פעם.
עם זאת, ב-9 לנובמבר 1989, בלי ברכה או שם או רמז, הסיאטל סופרסוניקס ז"ל ומילווקי באקס נגררו למשחק של 5 הארכות במילווקי.
במקרה כזה, בדרך כלל שחקני הספסל צריכים לתת כתף, אבל עבור דייל אליס הנפלא מסיאטל זה לא ממש עזר, כאשר הוא נאלץ לשחק לא פחות מ- 69 דקות (שיא ליגה) מתוך ה-73 האפשריות.

לצערו של אליס התשוש, שסיים את המשחק עם 53 נק', כל מאמציו לא הספיקו לסיאטל, שהפסידה 154-155 (הסיפור באדיבות עידו גילרי).
5. במהלך שנת 2009, כשהם בדרך חזרה ממשחק חוץ, שחקני הוושינגטון וויזארדס פצחו במשחק קלפים סוער כהרגלם, כאשר בין המשתתפים ניתן היה למצוא את הכוכב הבלתי מעורער – גילברט ארינאס – וכך גם את ג'באריס קריטנטון.

בשלב מסוים, ארינאס רצה לסיים את המשחק עם רווח של כמה מאות דולרים, אלא שקריטנטון, שטען כי ארינאס הוא זה שחייב לו כסף, התעצבן והחל לאיים על הכוכב המכונה "אייג'נט זירו".

בנקודה זו, הסוכן החליט להסתכן, ואמר לקריטנטון שהוא יירה לו בפנים וישרוף לו את האוטו. האיום לא הרגיע משום מה את קריטנטון, שאיים בחזרה שיירה לגילברט בברך, ואף איים על חייו.

יום למחרת, ארינאס, ששמר ארבעה אקדחים בחדר ההלבשה (מי מאיתנו לא עשה זאת?), הציג אותם לקריטנטון ואמר לו לבחור אחד, אבל זה השיב שאין צורך, מכיוון שיש לו אקדח משלו (כמובן).

בשלב זה, קריטנטון שלף וטען את האקדח שלו, יתר השחקנים נזכרו שהשאירו את הדוד בבית פתוח ויצאו מחדר ההלבשה, ולבסוף המצב נרגע, ושני השחקנים הסתחבקו והתייחסו בהומור לתקרית ההזויה (לדברי ארינאס).

ואולם, הסיפור הלא שגרתי הגיע בסופו של דבר לתקשורת ולהנהלת הליגה בראשות הקומישינר דיוויד סטרן, שמעולם לא נודע בחוש ההומור המפותח שלו.


לאחר שהודה בנשיאת אקדח ללא רישיון, ארינאס תועד כשהוא מחקה תנועות ירייה באקדח לפני אחד המשחקים לעיני חבריו הצוחקים לקבוצה.

התנהלותו ממש לא סייעה לו כאשר נפגש לבסוף עם דיוויד סטרן, שבשנת 2010 החליט להשעות אותו עד תום העונה.
השעייתו של ארינאס – שהסתיימה למעשה לאחר 50 משחקים – היא אחת ההשעיות הארוכות שקיבל שחקן אי פעם.
לצערו של גילברט, מנקודה זו, הקריירה המקצועית שלו החלה לקרוס, עד שנפלט מהליגה כמו כדור מאקדח…

 

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. נכון אבל לא מדוייק לגבי איי סי גרין –
    אחרי שג'יי אר שבר לו את השיניים, גרין התייצב לכדור הפתיחה של המשחק הבא רק כדי לאפשר לו לשמור על הרצף, והוא יצא מהמשחק כמה שניות לאחר מכן – בהזדמנות החוקית הראשונה…

  2. CAR RIPKIN – ה-IRON MAN של הבייסבול, שיחק 2,632 משחקים רצופים מבלי להחמיץ משחק (ולל דאבר-הדרס) – וכולם עבור בולטימור אוריולס

  3. אני מאוד אוהבת את הפינה הזו (אפשר להשתמש בעובדות שיש כאן כדי להשתיק אנשים שמרימים גבה ואומרים "מה את מבינה בכלל בנבא" 🙂 )

  4. הייתי אומר שיש כאן קארמה… אלטון ברנד בתרגיל מסריח נהיה פצוע כרוני.
    ארינס, אותו הסיפור, לא חזר ליכולתו ונכנס לסחרור פציעות.

  5. מעולה רון תודה.
    אני זוכר שבראנד חתם בפילי אחרי שנת חוזה אדירה שנתן במדי הקליפרס…….. א י זוכר ששאלו את בילי קינכ על הסיכון של החתמתו של כוכב שידוע כשחקן שמרבה להפצע……קינג אמר שפילי בדקה ובראנד בריא……. נו טוב….. זה בילי קינג

  6. סיפורים נהדרים. הסיפור עם ארינאס וקריטנטון הזוי.
    אני עוד זוכר את אייסי גרין איש הברזל עם הרצף שלו, ממש מדהים. זה איש שבא לעבוד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט