יומן הניקס 4 / דובי עופר

"מה אתה עושה?"

"כותב את יומן ניקס לפברואר"

"איך היה להם?"

"חרא".

זה היה הדו שיח הערב אצלי בבית. כמובן שאי אפשר לסכם חודש במילה אחת, וגם בחודש הגרוע ביותר אפשר למצוא נקודות אור, לא כל שכן בזה שהסתיים זה לא מכבר, אבל תאמינו לי שלא היה פשוט למצוא בו צדדים מעודדים. ואף על פי כן, ננסה.

בנוסף, מאחר והדברים היחידים ששווה לצפות בהם החודש היו מעללי פורזינגיס מועטים ומפוזרים, ילווה אותנו פסקול אקלקטי משהו, ונשמע את גבריאל בלחסן המנוח במדי אלג'יר שר את בתוך הצינורות, את עמיר לב מארח את אפרת גוש באוקטובר, ולסיום ההפצצה הקבועה של זאב טנא בביירות.

אז אחרי הקדמה מחוייבת, נצא לחפש נקודות אור בחודש האחרון שעבר על הניקס בניכר.

למשל בתחום התוצאות. מאזן פברואר של הניקס עומד על שני ניצחונות בלבד, על האריות ממינסוטה ואורלנדו, לעומת תשעה הפסדים, אבל היי, הובסנו רק פעמיים, 27 לטורונטו ו17 למיאמי! כל שאר ההפסדים, כמעט, היו צמודים או לפחות בהפרשים חד ספרתיים… ואבא שלי אומר לפעמים, כשאין ציפור שיר גם עורב הוא זמיר.

או כל עניין הטרייד דד ליין. בשנים עברו ליל הדד ליין היה מלא בחיל ורעדה. השאלה לא הייתה אילו שחקנים נשיג שיעלו את רמת הקבוצה, אלא כמה חוזים מפוקפקים נצליח לקבץ, ואילו בחירות דראפט ופוטנציאלים צעירים ניתן תמורתם. והנה הפעם, למרות מצוקת רכז, קלעי, סקורר נוסף, שחקן ראוי ברורה, לא נרשם שום נזק. קלדרון הוא עדיין רכז פותח, וכל שאר חלקי הפאזל עדיין במקומם. צרפו את זה לפסקה הבאה והמסקנה היא אחת. פלייאוף לא מעניין את הניקס העונה.

 

אחרת פישר עדיין היה מאמן, או שמייד אחרי הפיטורים ג'קסון היה עושה מהלך ומביא את תיבודו.

אגב, למי שלא מעודכן, דרק פישר כבר לא איתנו. אחרי שהביא את הניקס להישג חסר תקדים בתולדות המועדון והשיג לא פחות מ17 ניצחונות במהלך העונה הקודמת כולה, פתח פישר את העונה עם מאזן ראוי פחות או יותר ואל קו 44 המשחקים הגיע עם 50% הצלחה. אבל מתוך עשרת המשחקים הבאים ניצחו הניקס באחד בלבד. בשמיני בפברואר בעט פיל ג'קסון את חניכו לשעבר החוצה מהגארדן, ואחרי טייפון שמות קצר מינה במקומו את קורט ראמביס עוזרו.

מתמטיקה היא ממש לא התחום שלי, אבל אחד ועוד אחד תמיד היה אצלי הספציאליטה . אז הצבתי במשוואה טרייד דדליין ללא מהלכים, פיטורי מאמן ומינוי עוזר וקיבלתי קבוצה שמצהירה על אובדן עניין בעונה הנוכחית.

אז אמנם התובנה הזאת מבאסת טילים את השליש האחרון של העונה, אבל יש גם נקודות אור.

ראשית, כרמלו התחיל לגלות סימני קוצר רוח ונכנס באוהד שלכלך את הפה. מלו עצבני על אוהדים? מלו לא מרוצה ממצב הקבוצה? מלו לא יתנגד לעזוב בסיום העונה….??? עדיין מוקדם לנבא. מאחר והתפוח הגדול מציע לפרנצ'ייז שלנו שפע משני הדברים שהוא הכי אוהב בעולם, כסף וחיים טובים, ומאחר שבתמורה הוא אפילו לא נדרש לשחק במאי – יוני, יש סיכוי סביר מאוד שאנחנו תקועים איתו גם לעונה הבאה. אבל היי, לחלום זה בחינם…

 

 

נקודת אור שניה, כל בוקר בחמש ועשרה בדיוק, כשיותם פותח ליג פאס, אני אוכל להצטרף אליו וליהנות ממעללי הקוסם הנערץ עליו בארץ השלשות, בלי להיות מוטרד מהתבוסה האחרונה של הניקס.

כי אחרי הכל, עונות איומות כבר ידענו בMSG, אבל עונה כמו של סטפן קארי לא הייתה מעולם. איזה מפציץ.

 

 

 

 

 

דובי

אנטומולוג, עובד סוציאלי ומטפל.. גר בערד וגם במייל dubiduofer@gmail.com

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. פעם ראשונה שאני שומע אותך כל כך מפויס ביחס למצב הנורא של הניקס. אני לא יודע מה זה אומר, אני מקווה שזה לא התרגלות לייאוש המתמשך מהעונות האחרונות. יותר נכון, עשרים שנה.
    מאחר והבחירה של הניקס גם ככה לא תישאר אצלה (עוברת לדנבר אם אני לא טועה) אז העונה הזו היא בזבוז מוחלט.
    האכזבה גדולה כי דווקא העונה כרמלו נראה קבוצתי מתמיד, אפללו ולופז נראים חלקים נחמדים, דרק וויליאמס מראה שהוא שחקן פה ושם. ופורזינגיס. פורזינגיס כבר נראה כמו שחקן עם פוטנציאל היסטורי.
    הקבוצה הזאת שווה כל כך הרבה יותר למרות שאנחנו קצת שוכחים להכניס אותה לאכזבות העונה, היא לגמרי שם.

  2. חחח… איזה עקשן אתה עם הזאב טנא הזה..

    יש לי חבר מהמילואים שיצא בזמנו עם הבת של עמיר לב. שאלתי אותו אם הוא מדבר במציאות כמו שהוא שר, הוא מספר שהוא היה צובט עצמו חזק מתחת לשולחן בארוחות המשפחתיות כדי לא לצחוק כשהוא היה שומע קול מעושן וצרוד פונה אליו "עומרי… תעביר לי.. את.. המלח… כחול… וירוק…

  3. היום בטעות פינצ'רתי בלון גדול של הנכדה. היא אמרה י, GRANDPA, DON'T WORRY"
    האוויר יצא ממנה פחות מהר מהאוויר שיצא מהניקס אחרי התחלה כזאת מלהיבה.
    העיקר שמשלמים לפיל ג'קסון 12 מיליון
    על מה?
    צריכים לצלצל לטראמפ שייטפל גם בזה כשיהיה נשיא.

    1. בינונית? הניקס צריכה להיות פאר הכדורסל, ביחד עם הלייקרס, זה אחת התופעות שלא ברורות לי איך הקבוצה עם הקהל הגדול ביותר הפרסום הטוב ביותר שנמצאת בעיר הטובה בעולם, כזאת עלובה?

  4. כאשר ההפסדים הם לא חלק משיטה (ע"ע סיקסרס), יש להם ערך מוסף – לוקח זמן ללמוד לנצח.
    אני מאמין שלראשונה מזה הרבה (מאוד) זמן יש לניקס עתיד חיובי.

    1. מסכים איתך לגמרי.
      בכדור הבדולח שלנו אני רואה בקיץ לפחות קונלי, ובתקווה גם בלוקבאסטר טרייד שבו כרמלו משחרר אותנו בתמורה לפיסות איכותיות שיהפכו את הניקס לקונטנדרית תוך שנתיים.
      אני סומך על פיל ג'קסון ומקווה שלוק וולטון יגיע.

  5. נהדר, דובי.
    לונג-שוט: אחרי שהקאבס מתרסקים כצפוי בגמר (בהנחה האופטימית שיגיעו), הם הולכים שוב, כמאמר דן גילברט, אול-אין, כי תיכף החלון של לברון נסגר סופית.
    מלו לקליבלנד, לאב עם תוספות לגארדן.

  6. הסוכן של זאב טנא לא מוותר.
    דובי אני מתחנן אליך- אני מוכן לרשום אתכם בראש כאלופים ולשחזר את העבר כאילו סטארקס קלע את השלשה הזו ולא קיבל חסימה על הראש. רק לא עוד עוד זאב טנא!!!

  7. גם אני חשבתי שהניקס יצאו לדרך חדשה ופתאום האויר יצא מהבלון כמו שמנחם אמר. לא ברור לי אם "אין פיל ווי טרסט" היא גישה בריאה, אחרי הכל הוא עדיין לא הוכיח את עצמו בתפקיד. מישהו שמע מה באמת היה בין פיל לפישר?
    אני מאמין שעוד שנתיים תהיה שם קבוצה סוף סוף ואז כל אחד יוכל לבחור אם לשנוא או לאהוב, לפחות לא נפסיק להיות אדישים

    1. אה, עוד שנתיים קבוצה זה דבר טוב בגלל העליונות של ג"ס, אין כרגע מה למהר, צריך לתת לפרוייקט שם זמן לדעוך אז עכשיו זמן טוב לבנות את הניקס בסבלנות

  8. בחירות מוזיקליות משובחות, וקשורות באופן הדוק. זה תמיד מעציב ללכת להופעה של אביב גדג' בידיעה שגבריאל בלחסן לא יהיה שם, וכמעט באותה מידה מאכזב לגלות שזאב טנא שוב הגיע לתת את הנאמבר שלו.

    (אני מאד מסמפט את טנא והוא בהחלט יצרן הנקניקיות החביב עליי, אבל הוא מביא להופעות אנרגיות קרקסיות שלא מיטיבות עם החומר)

    אה, והקשר האחרון הוא שעמיר לב שר בהופעה לזכרו של בלחסן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט