יומן מילווקי באקס (3)/wilko

תקציר הפרקים הקודמים: crap crap crap ולקינוח עוד crap.

ככה בערך נראית העונה של מילווקי.

לקחתי על עצמי בשבועות האחרונים לצפות בכל משחקי מילווקי על מנת לנסות להבין מה על מילווקי לעשות בשליש האחרון של העונה כדי שלפחות העונה הזאת לא תלך לחירייה . צפיתי בלפחות עשרה משחקים של מילווקי! ואני חושב שזה שיא NBA חדש בצפייה במשחקי מילווקי שלהערכתי לא יישבר בקלות.

לא סוד שמילווקי היא אחת האכזבות של העונה הזאת ואחת המסקנות העיקריות שעלו מצפייה ממושכת במשחקייה של מילווקי זה שהיא לא מראה שום נתון שיעיד על מגמה או כיוון שיהיה אפשר להתחיל לעבוד איתו בעונה הבאה. תוצאות המשחקים שלה אם זה בהפסדים ואם זה בניצחונות לא מעידות על כלום היא מפסידה עם הגנה חזקה ומנצחת עם הגנה חלשה. היא מנצחת עם תצוגה התקפית חלשה ועם תצוגה התקפית חזקה ומפסידה גם באותה צורה. אי אפשר להגיד עליה שבניצחונות היא משחקת בצורה מסוימת ובהפסדים בצורה אחרת. כל משחק שלה הוא שונה ולנחש את תוצאות המשחקים שלה דומה להטלת מטבע.

בחודש האחרון היא במאזן כמעט חצוי 8-10 לטובת ההפסדים כאשר אפשר לומר דיי בביטחון שאין שום אפשרות שהקבוצה המאכזבת הזאת תראה פלייאוף השנה . היא במקום ה 12 במזרח ( ואף אחד לא יישכנע אותי שהמזרח ייתחזק – נראה בפליאוף את קליבלנד צועדת בבטחה עם סוויפים עד לגמר) ורחוקה 5.5 משחקים מהמקום המוביל לפליאוף כאשר המעט הספסל שהיה לה בדמות ג'ו הנסון, ואסקז, וג'ראלד בייליס פצועים עד להודעה חדשה. לדעתי הקרן אור של העונה הוא כריס מידלטון ששומר על יציבות כבר שנה שנייה ברציפות ומתגלה כאחד הקלעים הטובים בליגה.

אז לאחר צפייה לא נעימה כלל של המשחקים של מילווקי הגעתי למספר תובנות שיהוו בסיס לעונה הבאה:

הפציעות האחרונות חרצו לטעמי סופית את גורלה של מילווקי באי הגעה לפליאוף השנה, וטאנקינג לא בא בחשבון (מפני שמאוחר מדי לפצוח במסע טאנקינג והבאקס טובים מדי בשביל להפסיד לכל כך הרבה נמושות) לכן מה שעליהם לעשות זה פשוט. ב-20 ומשהו המשחקים שנשארו עד סוף העונה היא צריכה לגרום לציוות של ג'בארי פארקר והגריק פריק לעבוד.

שילובו לצד הגריק פריק יעשה רק טוב למילווקי. פארקר.

תתארו לכם את קוואי לאונרד ופול ג'ורג' משחקים באותה קבוצה. איזו קבוצת סמול בול נפלאה אפשר ליצור מחמישייה הכוללת את שניהם. עכשיו תסתכלו על "הפריק" ועל ג'בארי פארקר. בחלומי אני רואה מאין גירסה של קאווי לאונרד ופול ג'ורג' שמשחקים יחד באותה קבוצה. זה כרגע נשמע בדיחה לאור השמירה הגרועה שלהם והאחוזים שלהם מהשלוש, אבל מבחינת השילוב של גובה, כח, מהירות, זריזות ואתלטיות הפוטנציאל שלהם בהחלט קיים.

כדי שהסיכוי של החלום הזה להתממש על קיד להכריח אותם לשחק ביחד 45 דקות לערב (שלא ייבכו, קובי אחרי ברית מילה מוכן עכשיו לשחק 45 דקות לערב) להכריח אותם לקחת את ההתקפה פעם אחר פעם על עצמם ולראות אם יש איזשהו ניצוצות של שיתוף פעולה בינהם שיהיה אפשר לבנות סביבם קבוצה אטרקטיבית.

בהנחה שבמהלך ה-20 משחקים הנותרים רואים אפילו קמצוץ של כימיה ביניהם יש לתת להם עוד עונה לרוץ יחד ורק בשל הכמות פוטנציאל שגלומה בכל אחד מהם וההנחה שהם עדיין צעירים מאוד (אם זה לחלוטין לא הולך לעבוד אז היה שלום פארקר, אני מאמין שיהיו לא מעט הצעות טרייד עליו). ובבקשה לשכור איזה מאמן קליעה תותח שיעבוד איתם על זריקות מהשלשה כי זה כבר ממש מביך – פארקר עוד לא קלע שלשה אחת העונה וג'יאניס עומד על 22% עלובים מחוץ לקשת. מספיק שאחד מהם ייפתח קליעה אמינה מחוץ לקשת על מנת לפתוח את ההגנות היריבות.

קרטר וויליאמס ומונרו. חלק מהעתיד של מילווקי?

דבר נוסף, זה להבין שקרטר ווילאמס ומונרו לא יכולים להיות חלק מהעתיד של מילווקי. נכון שמילווקי לא בדיוק שוק שקורץ לכוכבים להגיע אז אי אפשר לזלזל בבחירה של מונרו במילווקי על פני הלייקרס בקיץ. אך הבעיה שהוא פשוט לא מתאים לשחק לצד מידלטון "הפריק" וג'בארי פארקר. הוא לא מתאים לסגנון המשחק המהיר שעל מילווקי לשחק. הוא דורש הרבה את הכדור ובכך תוקע את השטף ההתקפי והופך אותה לסטטית ושבלונית. גם בהגנה הוא מאחר בחילופים וברוטציות ומשאיר (בהעדרו של הנסון) את הרחבה פרוצה.

מילווקי צריכה סנטר זריז ומהיר שמתמחה בהגנה על הטבעת ושלא צריך לדרוש את הכדור בהתקפה על מנת להתבלט (מישהו אמר וויטסייד??). לדעתי יש לעשות על מונרו טרייד, במיוחד לאור העליה בתקרת השכר שאמורה להפוך את החוזה של מונרו למשתלם ללא מעט קבוצות ולקבל תמורה הולמת – אני חשבתי על טרייד עם דאלאס לקבל את פאצ'וליה בחזרה ואת ג'אביל מגי או עם פניקס לקבל תמורתו את אלכס לן וטלטוביץ'.

על קרטר וויליאמס אין לי כל כך מה להרחיב. כדאי שפשוט יעשו לו ביי האוט ושיילך לשחק ביורופקאפ.

בקיץ על מילווקי ללכת בכל הכח על קונלי, הרכז הבכיר הפנוי בשוק, שהביע את הרצון שלו כבר לצאת ממפיס. בשביל לשכנע את קונלי להגיע, מילווקי תצטרך להכניס את היד עמוק לכיס ולהציע לו מה שניו יורק לא תוכל להציע. אני גם בספק כמה ניו יורק תלך על קונלי בכל הכח במיוחד שווסטברוק מחכה לה בעונה הבאה (אני מנסה לדמיין את הטירוף שיכול להיות בניו יורק עם הגעתו של ווסטברוק ולדעתי יהיה שווה להם לחכות). בהנחה שקונלי לא יירצה להגיע אז נראה לי שגם דניס שרודר יכול להיות תחליף ראוי לרכז ראשון.

אבל! וזה אבל מאוד גדול, שום דבר לא שווה כלום עם פארקר והפריק לא יתחילו לשחק כבר כדורסל.

 

נ.ב – היומן נכתב לפני המשחק נגד יוסטון

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. אני רואה במשחקים האחרונים שיפור בבאקס (ואפילו נתתי להם תמונת שער הבוקר בסיקור) עם הניסוי של הגריק פריק כרכז (מוצלח מוצלח)
    ואני מניח שלפחות פארקר יצליח להפוך לקלע שלשות לפחות סביר.
    את מונרו לא הייתי מעביר ולו רק כי הוא בערך הפרי אייג׳נט הגדול בהיסטוריית המועדון ולוותר עליו אחרי שנה לא יראה טוב.
    אני חושב שחילוף קרטר-וויליאמס על שרודר יהיה מאוד מעניין ל-2 הקבוצות.

    וכמובן יומן נהדר..

    1. נראה לי שאטלנטנה ירצו קצת יותר מרכז יורוליג שחי על עונת ניפוח סטטיסטיקה בפילי בשביל לוותר על רכז העתיד שלהם.
      שרודר מושלם למילווקי, אבל הם יצטרכו להיפטר מהרבה מאוד בשביל לקבל אותו (לא שאטלנטה מתכוונת לשחרר אותו).
      קונלי זה הפיתרון הכי טוב ולדעתי גם ישמח להגיע לשם בסיום העונה.
      אני הייתי בדיעה שפארקר בדרך להפוך לשחקן בינוני בליגה ועדיף לקבל עליו עכשיו כמה שיותר כל עוד השווי שלו גבוה, אבל מאז שהיווני עבר לניהול המשחק ומונרו ופארקר משתדלים לא לשחק ביחד, פארקר מתחיל להראות את הפוטנציאל… אולי שווה לחכות איתו.
      הבעיה של מילווקי היא היתרון שלה. מלא שחקנים שיכולים לשחק בכמה עמדות, במקום שזה ינוצל לטובתה, יוצא שחקנים דורכים אחד לשני על הרגליים. וכן, זה שאין שם אף אחד חוץ ממידלטון שיכול לקלוע מעבר לקשת לא מוסיף לזה. בגלל זה איליאסובה היה כל כך מוצלח בשבילם.

      1. אני חושב שקרטר-וויליאמס עוד שווה צ'אנס אחד אחרון אבל הוא צריך קבוצה עם ריווח טוב. לאטלנטה זה הימור אבל יכול להיות שהוא ישתלם ואם הבאקס מוסיפים איזה בחירת סיבוב ראשון (ולבאקס יש את כל הבחירות שלהם) אז זה יכול להיות שווה את זה.
        פארקר חשבתי כמוך אבל הוא באמת פתאום נכנס לתקופה כזו ומשחק נפלא.

  2. אתמול קיבלנו טעימה מהשילוב בין פארקר לאנטוקננפו. מתוך 60 משחקים העונה זאת הפעם השנייהבלבד ששניהם מביאים משחק טוב

  3. מאמר נחמד, אך יש לך כמה טעויות ההגנה של מילווקי נוראית השנה לעומת השנה שעברה,מונרו לא מגן טוב,על גבארי פארקר הוא חזר רק העונה מפציעה נוראית אבל רואים את הפוטנציאל הגלום בו, ולהשוות אותם לפול גורג ולקוואי? גאבארי פארקר לעולם לא יהיה מגן טוב ברמה שלהם.

  4. א . לשנייה לא טענתי שההגנה של מילווקי טובה השנה ( יש משחקים שהיא על גבול הסבירה)
    ב. כתבתי שהשמירה של פארקר אנטקוננפו ומונרו היא פשוט מחפירה תקרא קצת יותר לעומק.
    ג. ג'בארי עונה שנייה סהכ הוא יכול להגיע לרמה שלהם וזה נכון שאי אפשר להשוות בין ההגנה של פארקר להגנה של פול ג'ורג' וקוואי אבל אין שום סיבה שאם הנתונים הפיזיים שלו הוא לא יגיע לרמה ההגנתית הזאת

  5. כל הכבוד על ההתמדה (לצפות ב-10 משחקים של מילווקי זו לא משימה פשוטה…)
    אני חושב שההימור על קארטר וויליאמס נכשל בגדול. אם לקבוצה היה רכז שיודע לקלוע (היה לה, היא פשוט ויתרה עליו) הם היו על סף כניסה לפלייאוף כבר השנה.

  6. מילווקי בהחלט האכזבה של העונה.
    אני זוכר שדיברו אז לפני הדראפט על פארקר ועל וויגנס כדור הבא ובנתיים שניהם לא יותר משחקנים סבירים שלא נראה שיכולים אפילו להוביל קבוצה (מי יותר ומי פחות)
    תודה על היומן ווילקו.

  7. יומן נהדר על הפילגש שלי במזרח. יאללה מילווקי! תנו עוד בחירת דראפט מוצלחת ותחזרו בשנה הבאה בשיא הכוח!

  8. משהו פשוט לא התחבר להם השנה. ההימור (הנכון) שלקחו בזמנו על MCW פשוט התרסק, הבנאדם לא התקדם אלא פשוט נעצר. מדובר ב-PG גבוה עם איכויות לא רעות אבל הוא יותר קרוב להיות שון ליווינגסטון (עם פחות יכולת לניהול משחק) מאשר רכז בכיר.
    לגבי מונרו, השאלה מה אפשר להשיג במקומו, לגבי הטריידים שנתת לדעתי מילווקי יוצאת בהם מופסדת ולכן עדיף להם לחפש טרייד יותר טוב.
    בספק עם קונלי יגיע אליהם, מבחינתו, לפחות לדעתי, זה ללכת אחורה אחרי השנים היפות בממפיס.

  9. וואו הנתון שפארקר לא קלע שלשה העונה הפתיע אותי לגמרי, הלכתי לבדוק ומסתבר שהוא קלע שלשה ראשונה העונה לפני יומיים!! לפני הדראפט זכור לי עוד שהחוזקות שלו היו בהתקפה והוא מגיע יחסית בשל.

    לגבי הגריק פריק , אין ספק שהוא מלהיב אבל משהו גורם לי לפקפק ביכולת שלו לממש את הפוטנציאל שמדברים עליו, מאמין שהוא יהיה שחקן חמישיה מצוין להרבה שנים בליגה, אבל קשה לי לראות אותו מגיע לרמת סופרסטאר או אפילו אולסטאר קבוע, יש יותר מידי חורים במשחק שלו וקבלת החלטות לא הכי טובה.

      1. זה התפרש כאילו באמתי סתם להתלונן עם הסימני קריאה, זאת לא הייתה הכוונה, פשוט הייתי מופתע שאם כול השינוי שהמשחק עבר פורוורד בחירה 2 בדראפט עובר שני שליש עונה בלי שלשה

  10. המשחק האחרון מול יוסטון אמנם "הרס" לי את הטענה שפארקר לא קלע העונה אף שלשה אך הוא חידד אצלי את המסקנות.
    זה שמונרו "שווה" יותר אתה בהחלט צודק אבל צריך למדוד ערך של שחקן לא רק לפי היכולות האישיות שלו על הנייר אלא גם התרומה שלו למרקם של הקבוצה ולצורת משחק של הקבוצה. מונרו בהחלט שחקן טוב אבל הוא פשוט לא מתאים לשחק לצד הפריק ולצד ג'בארי. הוא פוגע בריווח של ההתקפה שלהם. אתה יכול לראות את זה גם מהמשחק מול יוסטון שמונרו שיחק רק 18 דקות ( הנתון הנמוך שלו העונה בצורה משמעותית) ותראה איך זה שיחרר את הצבע לחדירות של הפריק ושל פארקר. שאגב השיתוף פעולה שלהם היה מעולה – כל האסיסטים של פריק היו בערך לפארקר. בגלל שההתקפה בעונה הבאה צריכה להיות מבוססת עליהם אין צורך בביג מן חזק שיישנה את כל צורת ההתקפה כמו מונרו אלא בשחקנים משלימים שיכניסו רוע וקשיחות להגנה של מילווקי.

  11. מונרו, כרגע, הוא גרסה משודרגת של אל ג'פרסון. עד שהוא לא יפתח את ההגנה והקליעה מרחוק (מיד ריינג') אין לו סיכוי להיות שחקן חמישייה בקבוצת פלייאוף.

    יומן מצויין, ואני מקווה שיביאו רכז טוב בלוטרי

    1. וואו, בדיוק חשבתי על ביג אל בהקשר של מונרו כי שניהם היו אמורים להיות עוגן בחמישיה אבל הקבוצה מצליחה עם שניהם על הספסל. בקריירה הקצרה שלו בתור מאמן, קיד הוכיח שהוא לא מפחד לחשוב מחוץ לקופסא ולעשות שינויים משמעותיים בהרכבים והרוטציות.
      העונה הזו היא כשלון חרוץ אבל אני עדיין מאמין שהוא יכול להוביל את הקבוצה קדימה.

  12. מילווקי צריגה לחפש טרייד למונרו פארקר וויליאמס. ..
    הייתי הולך על סמרט נואל קולין סטיין אולי טרייד מונרו פארקר תמורת מארק גאסול ואז לנסות להחתים גם את קונלי

  13. יומן טוב מאד!!! תודה.
    הבעייה של מילווקי היא חוסר יציבות. משחק אחד הם נראים כ-WORLD BEATERS ובמשחק הבא הם נראים איום ונורא.
    אני לא יודע מה בדיוק הבעייה שם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט