עובדות וסיפורי נ.ב.א (5) / רון טחן

והשבוע בפינת סיפורי ה- NBA:

1.אנדרו ביינום, הסנטר המוכשר שכנראה כבר לא יחזור לשחק כדורסל, הוא השחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה שנבחר בדראפט וזכה לשחק בליגה הטובה העולם.


ביינום נבחר במקום ה-10 של דראפט 2005 על ידי הלייקרס, כשהוא בן 17 שנים ו-244 ימים בלבד. את הבכורה שלו בליגה ערך שישה ימים לאחר יום הולדתו ה-18.

כרגע, שיאו של ביינום אינו עומד בסכנה בעקבות החוק הידוע כ"חוק לברון ג'יימס", שנועד למנוע משחקנים להגיע מהתיכון היישר לליגה.

2. דאג כריסטי היה שחקן כדורסל לא רע בכלל, שייזכר בזכות תקופתו הנהדרת בסקרמנטו כשחקן ההגנה הבכיר של הקבוצה שכל כך אהבה לקלוע.

מחוץ למגרש, כריסטי זכה ללא מעט כותרות בגלל הקשר ה"קצת" חריג עם אשתו ג'קי, שהייתה מגיעה לרוב משחקיו ומעבירה לו הוראות במהלכם.
הזוג חשף בעבר כי הוא נוהג לחדש את נדריו מדי שנה, ועל פי השמועות, ג'קי נהגה לנסוע אחרי אוטובוס הקבוצה, לשוחח עמו בטלפון במקביל, ואף אסרה על נשים אחרות לראיין אותו.
השניים אף הצטלמו לריאליטי בשם "נשות הכדורסלנים", הוציאו ספר משותף על שקר כלשהו, והודיעו על כוונתם לצלם סרט עבור תעשיית הפורנו.

3. ג'וואן הווארד, שסיים את הקריירה כמעודד על ספסלה של מיאמי, היה בתחילת הקריירה דווקא אחלה שחקן, שבשיאו קלע 22.1 נק' למשחק ואף נבחר למשחק הכוכבים בשנת 1995/6.


יכולתו הגבוהה במדי וושינגטון גרמה לראשי הקבוצה לשלוף את פנקס הצ'קים, ולהחתים אותו על חוזה ארוך טווח ל-6 שנים, שהפך אותו לשחקן הראשון בתולדות הליגה שחתם על עסקה של מעל 100 מיליון דולר.

4. מארק איטון, שנבחר במקום ה-72 בדראפט 1982 על ידי יוטה, ניפץ בעונתו השלישית בליגה את שיא החסימות לעונה אחת, כאשר שיפר את השיא הקודם מ-393 ללא פחות מ-456 חסימות.


איטון, שהתנשא לגובה של 2.24 ס"מ, סיים את העונה עם 5.56 חס' למשחק. שיא ליגה נוסף. מדהים לא?

5. בקיץ 2005, לטרל ספריוול בן ה-34 כבר לא היה בשיאו, לאחר עונה בה קלע פחות מ-13 נק' למשחק, וראה את קבוצתו מינסוטה מסיימת מחוץ לפלייאוף עונה אחת בלבד לאחר שהגיעה עד לגמר המערב.

עם זאת, הנהלת הזאבים החליטה שהיא רוצה להשאיר את השחקן הוותיק, והציעה לו חוזה נדיב למדי שהוערך בסביבות ה-20 מיליון דולר לשלוש עונות.

אלא שספריוול סירב בכל תוקף להצעה, וחטף כהוגן מכלי התקשורת שגילו כי דחה את ההצעה כשהוא טוען: "יש לי משפחה להאכיל". 

לצערו של ספריוול, מינסוטה עזבה את שולחן המשא ומתן, ואילו הוא כבר לא מצא קבוצה אחרת.
בעקבות התנהלות כלכלית לא נכונה, ספריוול, שהרוויח כ-100 מיליון דולר בקריירה, הודיע לבסוף על פשיטת רגל.

 

 

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. על פי איזה משחק מחשב באייטיז – ניינטיז איטון היה 290 סנטימטר..

    סרט הפורנו של קריסטי ואשתו יקרא :

    "SUCKRAMENTO KING"

  2. תודה רון.
    ספריוויל קיבל את ההצעה לחוזה שנה לפני שהחוזה שלו פג (כשהוא עוד קלע למעלה מ20 נקודות למשחק). הוא חשב שהוא יקבל יותר אבל שאר הקבוצות חשבו אחרת. ה13 נק למשחק היו כבר סוג של 'שביתה איטלקית' די מטופשת בשביל שחקן בעונת חוזה

  3. איזו נוסטלגיה למשחק המחשב… גם אני בתור ילד הייתי בטוח שאיטון הוא 2.90 וקארים הוא 2.76 עד שהבנתי את הקונספט של משקל בפאונדים

  4. לא לשכוח שחואן הואוארד היה חלק מה-FAB FIVE – חמשת הפרשמנים של אוניברסיטת מישיגן עם כריס וובר וג'יילן רוז

    והחניקה של המאמן קרליסימו היא אחד מסיפורי ה-NBA שיישארו לעד.

    איטון הוא היום בעל חווה עצומה ביוטה (נידמה ל) והיה עליו סיפור נפלא בספורטס אילוסטרייטד על "מה הם עושים היום".

  5. ג'ואן האוורד היום לדעתי עוזר מאמן במיאמי. אם אני זוכר נכון (ואולי אני טועה) הוא קיבל את החוזה (האסטרונומי לאותה תקופה) כי מיאמי הציעו לו חוזה דומה (בפחות כסף כמובן) וושינגטון יכלו להציע יותר ורצו להשאיר אותו.

    ריילי ניסה להחתים אותו ולכן הוא קיבל הצעה כזו מוושינגטון.

  6. הווארד תמיד היה נראה לי ישנוני מדי….
    לא רוצח שקט כמו דאנקן אלה ממש כאילו תיכף נרדם
    אף פעם לא תפסתי ממנו כוכב

    תודה על המעורב עבור אלו שחיים בשולי אומת הפייסבוק 🙂

  7. הווארד היה שחקן מעולה בתחילת הדרך אבל שיאו האמיתי היה עוד במכללות. זה שחקן שפתח הכי חזק שאפשר ואז הלך והתעייף 🙂
    לא זכרתי שמארק איטון היה חוסם כזה טוב.
    ספריוול היה שחקן מצוין, מאוד מהיר ואקספלוסיבי. כמו שציינו, עארס לא קטן וזה מה שדפק אותו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט