יומן בוסטון – מי אמר שצריך סופרסטאר? / עמית ירקוני

כוכב על. אדם, בתור שחקן או ספורטאי, שנהנה להכרה נרחבת, זוכה להערכה עבור כישרון יוצא דופן, והוא מבוקש בכיליון עיניים אחרי עבור השירותים שלו.

הסטיגמה אומרת שקבוצה חייבת לפחות סופרסטאר אחד בשביל להצליח, אז היא אומרת.

זוהי ההגדרה המילונית של המילה סופרסטאר, עכשיו תגידו לי, איזה שחקן בבוסטון עונה להגדרה? אף אחד! גם לא האולסטאר תומאס, הרי אם כבר בסטיגמות עסקינן, סופרסטאר הוא לא שחקן בגובה 1.75, סופרסטאר הוא לא שחקן שמרוויח פחות משבעה מיליון דולר והוא בטח לא שחקן שנבחר במקום ה60 בדראפט.

אז איך בכל זאת בוסטון הגיעה למקום השלישי כשהיא משאירה אחריה קבוצות עם מספר סופרסטארים או לפחות אחד? (מיאמי,שיקגו,אינדיאנה ועוד…)

חוסר בסופרסטאר! אני יודע שזה נוגד את ההגיון הבסיסי, אבל בוסטון היא קבוצה ולא סופרסטאר אחד וקבוצה חסרת ביטחון שמקיפה אותו (אהמ *לברון, מלו* אהמ).

בוסטון מתחילה להזכיר לי את שיקאגו של השנים האחרונות (עד לרגע שבו באטלר הפך לסופרסטאר אמיתי), קבוצה מלאת כישרון אך חסרת סופרסטאר (בהנחה שרוז פצוע/לא מציג יכולת של סופרסטאר) שנמצאת ברביעייה הראשונה של המזרח אך לא באמת מאיימת על המקום הראשון.

בזמן כתיבת פוסט זה בוסטון נמצאת במקום השלישי  ורצות מספר שמועות על טריידים שינחיתו כוכבים שונים כמו לאב, מלו והארדן. לגבי מלו התגובה המיידית שלי הייתה: "HELL NO!”

אני מאוד מקווה שזו סתם שמועה חולפת כי בוסטון באמת לא צריכה אגואיסט עם חוזה מנופח שנמצא בירידה, לגבי השניים האחרים אני סקפטי, קליבלנד ויוסטון לא יוותרו על שני שחקנים כל כך חשובים לפרנצייס בקלות ובטח ידרשו תחליף הולם שיכול למלא את החלל שאותן שחקנים ישאירו. בקיצור אם אני דני איינג' הייתי מתחיל לכתוב מכתבי אהבה לדוראנט.

אז מה בוסטון כן צריכה? יש לי שתי הצעות:
א. לבנות מכונת זמן, לחזור לשנת 2005 ולהביא משם את פול פירס
ב. לחכות בחוכמה לקיץ לתת לקבוצה להמשיך להתפתח ולצבור ניסיון בפלייאוף השנה, לקוות שהבחירה של ברוקלין תהפוך לבן סימנס ולנסות להביא סופרסטאר גדול בקיץ שיהפוך אותה לקונטנדרית.

נתון מעניין הוא שהסלטיקס קולעים בממוצע הכי הרבה במזרח! כמעט 106 נקודות למשחק, מספר שהוא גם הרביעי בטיבו בכל הליגה (מעל ס"א)

isaiah-thomas

לאן הוא נעלם 1#:

בפוסט הקודם כתבתי על ההעלמות של יונאס ג'רבקו, אז במשחק מול הקליפרס אותו ג'רבקו נכנס בהארכה ועקב בעיית פאולים שיחק כסנטר (!) בחמישיית סמול בול מזורה שכללה גם את קראודר כפוואר פווארד. מוזר, אבל לבסוף זה עבד.

לאן הוא נעלם 2#:
לאן נעלם דיוויד ליי ? הפוורד לא מרבה לקבל דקות וסטיבנס מעלים אותו, החלטה די תמוהה בעייני, ליי יכול לתת עוד נפח לקבוצה ולעזור עם הניסיון שלו לגבוהים הצעירים של הקבוצה

אנחנו מתקרבים לסיום הפוסט ואי אפשר בלי לדבר על אייזיאה תומאס, האול-סטאר הראשון שמגיע מבחירה מספר 60 ושהשאיר את הבחירה הראשונה של הדראפט שלו בחוץ (קיירי), לדעתי הוא שייך לקבוצה מצומצמת של שחקנים שאפשר להגיד שהם דמויות לחיקוי, זה מדהים שאדם שהוא יותר נמוך ממני ישחק במשחק האול-סטאר, איפה אני ואיפה הוא…

ונסיים את היומן עם המהלך של גיבור ישראל החדש, אייברי בראדלי, אשר ניצח את לברון ג'יימס (רעשנים) ועוזרו טיירון לו ותומכיהם במבצר הרשע המכונה "Q Arena".

https://www.youtube.com/watch?v=gMPTxxJwYlQ

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. תגדיר הצלחה?….
    תגדיר סופרסטאר?…
    גם לאטלנטה, טורונטו וושינגטון אין השנה ובשנה שעברה סופרסטאר. אז כן – מקום 1-3 במזרח הן לקחו ויקחו. אבל מה הלאה?

    1. לאטלנטה הייתה את החמיישיה המאוזנת ביותר בליגה אם ארבעה (שהיו צריכים להיות חמישה) אולסטארים, בטורנטו יש סופרסטא-לאורי ודרוזן יכול להיות גם אחד כזה, וושינגטון קבוצה ששווה מקומות 4-7 ובמקרה טיפסה למעלה.
      מה הלאה ? אני מקווה לבחירה גבוהה של הנטס ועוד תוספת של אולסטאר שיכול לעשות את השידרוג מקבוצה טובה לקבוצה אלופה

    2. לאורי לא סופרסטאר? רכז טופ 10 בליגה ושני במזרח (לדעתי, הרבה שמים אותו ראשון ובטופ 5) וגם דרוזן הוא מספיק כוכב.
      וול וביל הם בדיוק כוכבים ורק לאטלנטה באמת לא היו כוכבים אבל היה להם מין פיק נדיר שהכל הצליח ועובדה שהעונה עם כמעט אותו סגל הם כבר הפסידו יותר משחקים.

      1. אלה לא סופרסטארים.
        סופרסטאר זה קרי, דורנט, ג'יינס, ווסטברוק, קוואי לנארד, הארדן, אולי לילארד וקאזינס. דאנקן כבר אולי לא סופרסטאר ביכולת אבל כן סופרסטאר במנהיגות.
        סופראסטאר זה שחקן שאתה אומר – הוא שווה משכורת שיא כי התרומה שלו מצדיקה את זה.
        אם רכז "טופ 10" (טופ 10 מתוך 30, כן?…) מוגדר כסופרסטאר בלי שום השג משמעותי בקריירה שלו, אז זו זילות של הההגדרה.

        1. אפשר להתווכח על ההגדרה של סופרסטאר.
          בהגדרה שלי סופרסטאר זה שחקן שיכול להיות פרנצ'ייז פלייר ושאם יש לך אותו אתה בעמדה טובה לבניית קבוצה.. אני מניח שלפני ההגדרה שלי יש בערך 30-40 שחקנים כאלה בליגה

  2. יומן מעולה
    אני לא מבין למה אתה מציע להם לחכות לקיץ כדי להנחית סופר סטאר…. אם לפני כן שיכנעת שלא צריך סופר סטאר…

    דטרויט לקחו אליפות ככה לא ממש מזמן 🙂

    1. אין לבוסטון שחקן ברמה של בילאפס, ואין לה שחקן ברמה של בן וואלס, ובטח ובטח שאין לה שחקן ברמה של ראשיד. מה שיש לה זה הרבה שחקנים טובים, ברמה של טיישון פרינס, שיכולים להתיש אותך, ומאמן מצויין.
      זה יכול להספיק להצלחה נכבדת, אפילו בפלייאוף, אבל זה לא יספיק לגמר, ובטח לא לאליפות.
      הם חייבים שחקנים עם יותר כשרון, לא יעזור. אם לא סופרסטאר, אז כמה שחקנים שטובים יותר ממה שיש להם עכשיו!

    1. בלייק זה רעיון מאוד טוב קאזינס לעומת זאת יכול לפרק שם את המרקם החברתי ולא בטוח שזה מה שמאמן צעיר יחסית כמו סטיבנס (שעושה אגב עבודה נפלאה) צריך על הראש שלו

  3. אחת הקבוצות הבודדות בליגה שיש להן מאמן
    מעמד המאמן בליגה בשפל
    יכול להיות שדווקא סופר-סטאר יפגע במרקם הקבוצתי ויגרום לזעזוע
    בוסטון צריכה להמשיך כמו שהיא ולקוות שברוקלין תרד יגון שאולה
    אם זה עובד אל תגע בזה !

    מה שמדהים בבוסטון שהיא פשוט מעולה בהתקפה , האורנטציה של הקבוצה היא הגנתית משהו למרות שזה בכלל לא נכון

    1. דווקא בגלל שמעמד המאמן שם גבוה ויש לו את הגב של איינג' אני בטוח שהסופרסטאר שיגיע יבין את זה (מקרה ספולסטרה עם ריילי) ויתיישר לפיו.

  4. דטרויט בזמנו פשוט הרגו כל קבוצה שהם שיחקו מולה.
    הם חנקו יריבות פיזית ומטאפורית וכל משחק מולם ידעת שאתה הולך לצאת צולע.
    לדעתי עם כמה שבוסטון משחקים מצוין בלי כוכב הסיפורים שונים מאוד ובגלל זה הם גם יצטרכו כוכב או לפחות שחקן שיהיה המנהיג של הקבוצה על המגרש

    1. דווקא בנק' הזו יש דמיון מסוים אם כי קטן לבוסטון הנוכחית…
      דני איינג' לא זוכה לטעמי למספיק הערכה על הבנייה המהירה והטובה שעשה מחדש בקבוצה והחזיר אותה לרלוונטיות וכנראה לפליאוף תוך פחות משלוש שנים מרגע התפרקות הגווארדיה הוותיקה (פירס-גארנט-אלן)

  5. זאת קבוצה סימפטית מאוד. אני הייתי נותן להם לרוץ עד סוף העונה ומקווה לעלות לסיבוב השני בפלייאוף. אחרי ניסוי כלים כזה בקיץ יהיה אפשר לדעת את מי לשחרר ואת מי להביא.

  6. לעניות דעתי, איזה בליק גריפין כזה יחכול רק לעזור לבוסטון. אולי (מה אולי, בטח) אני לא מבין גדול, אבל לא נראה לי שאפשר להשוות בין בוסטון הנוכחית לבין דטרויט של האליפות האחרונה, אלו קבוצות עם DNA אחר לגמרי

  7. רק אם הם מקבלים הצעה שקשה לסרב לה, ואני רואה את זה רק בגריפין, קאזינס או לאב, אז כדאי להם ללכת על טרייד בומבסטי.
    אחרת לחכות לסיום העונה ובעזרת הדראפט (בתקווה שיתמזל מזלם עם סימונס) והצלחת השנה יצליחו למשוך סופרסטאר בשוק החופשי.

    1. זה בעייתי במצבם כי הם מצליחים, אבל ברור שהם לא יכולים להגיע רחוק והמצב נראה שהם נהנים בוואקום של המזרח (וושינגטון, שיקגו ואטלנטה שנפלו ביכולתם).
      השאלה על מה הם מוותרים ואיך הם מצליחים להכניס שחקן (שאמור להיות אופציה ראשונה) לשיטה.

  8. אני חושב שהם צריכים שחקנים ולא שמות, חסן ווייטסייד יהיה מתאים בול ועוד איזה בחירה טובה בדראפט והם מסודרים, לא צריך לא מלו (חס וחלילה), לא הארדן ולא לאב(למרות שהוא לבן), אם בלייק יוכל להגיע אז סבבה.

  9. כתבתי את זה בתגובה בטור אחר אבל נראה לי שלבוסטון עדיף לחכות לסוף עונה.
    צריכים לראות אם ממפיס ילכו לפירוק ואם גאסול מבריא יפה וללכת עליו בטרייד ואז לנסות להחתים עוד פרי אייג'נט, כמובן שדוראנט זה הג'ק פוט אבל לא נראה לי שיעבור ואז אולי אפילו אל הורפורד ולשחק איתו ועם גאסול 4-5 כמו בממפיס רק עם מאמן וחבורה יותר מוצלחת מסביב שיכולה להיות אפילו יותר מוצלחת כי לא חסרות בחירות דראפט לטובת טריידים על שחקני משנה.
    נותן להם חלון של 3-4 שנים להיות קונטנדרית.

  10. הסלטיקס נמדדים לפי רמה של אליפות וכדי להיות ברמה של אליפות חייבים כוכב על ועוד כמה כוכבים עד כוכבים גדולים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט