יומן בוסטון – הטוב הרע והמכוער / עמית ירקוני

הטוב- הקו האחורי של הקבוצה, כולם מדברים על תומאס ועל סמארט אבל אני אשמח לכתוב דווקא על בראדלי, אמנם הוא היה פצוע לכמה משחקים אבל העונה בכלליות הוא עושה עבודה לא רעה בכלל, כמעט 15 נקודות בממוצע ובנוסף חטיפה וחצי. נתון מוזר לגביו הוא שבהפסדים הוא מעמיד סטטיסטיקות טובות יותר מניצחונות, הוא קולע יותר, לוקח יותר ריבאונדים וחוטף מספר זהה של כדורים.

שאלה שהועלתה מספר פעמים היא מי צריך להיות הפוינט גארד פותח של הקבוצה.  לדעתי, הפוינט גארד הפותח של הקבוצה חייב להיות מרקוס סמארט, מבט מהיר בסטטיסטיקות מעלה שכאשר תומאס עולה מהספסל הוא קולע יותר נקודות, חוטף יותר כדורים וכל זאת למרות שהוא משחק 4.7 דקות פחות. ולעומתו, כאשר סמארט פותח הוא קולע יותר, מחלק יותר אסיסטים, לוקח יותר ריבאונדים וחוטף יותר (למרות שחשוב לציין שברגע שהוא פותח הוא גם משחק זמן ארוך יותר).

גראט גק גמר את העונה! איך זה קשור לסלטיקס אתם שואלים? פשוט מאוד, עכשיו הנטס יהיו גרועים אפילו יותר וכידוע, בחירת הסיבוב הראשון של הנטס בדראפט הבא בידי בוסטון בעקבות הטרייד המופרסם על גארנט ופירס, תודה בילי קינג (אליו נגיע בהמשך).

הרע- חלוקת הדקות בצבע היא לא משימה פשוטה, בידי בוסטון יש כמה גבוהים מוכשרים שאפשר לשלב אותם במספר קומבינציות, דבר תמוה בעייני הוא שאמיר ג'ונסון ליד סולינג'ר, שניהם פוואר פווארדים ולדעתי הם  לא צריכים לשחק יחד, לדעתי טיילר זלר או דיוויד לי צריכים לפתוח בעמדת הסנטר.

מה קורה ליואנס ג'רבקו?  בשני היומנים הקודמים ניסיתי להתעלם ממנו בתקווה שהוא יחזור לעצמו עם הזמן, אבל כבר אי אפשר להתעלם מהעובדה שהוא קולע 3 נקודות בלבד בממוצע (career-low), זה לא שציפיתי ממנו להיות הsf  הפותח אבל כרגע הוא בירידה בכל פרמטר ביחס לעונה שעברה.

אי-יציבות, הקלישאה אומרת שאי יציבות זה סימן לקבוצה צעירה. אישית, אני לא מסכים מכיוון שאם הקבוצה מוכשרת מספיק ומאומנת בצורה טובה היא תנצח ללא קשר לגיל השחקנים. בכל מקרה, אי היציבות פוגעת בסלטיקס העונה, אחרי ארבעה נצחונות מרשימים פתאום באו שני הפסדים ללייקרס (!!!) ולנטס (!!!!).

 

המכוער- כשסולי עשה את זה לבד עוד התעלמתי, אבל כשגם מרכוס סמארט התחיל להיראות כמו הערס השכונתי מישהו צריך להגיד על זה משהו!

הסלטיקס כמו כל שאר המועדונים בליגה תורמים לקהילה, ומלבד תרומת שני הנצחונות לליקרס ולנטס, במהלך הנצחון נגד מינסוטה (שגם היה משחקו האחרון של גארנט בבוסטון ככל הנראה) נערך ערב מיוחד לקהילה היהודית. לגמרי במקרה, בת דודתו של הכותב זכתה בהגרלה אשר זיכתה אותה בירידה לפרקט לפני המשחק וגם בכרטיסים למשחק, לפני המשחק עלתה הודעה על הלוח האלקטרוני "The Celtics Welcome CJP, Jewish Heritage"  למי שלא יודע CJP  משמעותו Combined Jewish Philanthropies, בנוסף לקח באחד מן פסקי הזמן רקדו ריקוד שהיה אמור להיות הורה.


 

ארצה להודות לאיש יקר שעשה את עבודתו בצורה נאמנה (פשוט לפרנצ'ייס הלא נכון) ולא יזכה להעניק לנו יותר רגעי אושר, תודה לך בילי קינג, עזרת לנו מאוד בתהליך הrebuilding, חבל שלא נקבל ממך עוד מתנות, נתנחם בבחירות הראשונות של הנטס עד שנת 2019

 

לגבי האול-סטאר הקרב ובא אני חייב להציג את דעתי, RAJON RONDO  #NBA VOTE

לא בחירה פופולארית אני יודע, אבל הבנאדם מוביל את הליגה באסיסטים! מתגעגים, תחזור!

ניפרד בצורה מוזיקלית עם שיר ענק של דיוויד בואי שהלך מעולמנו השבוע בביצוע אקוסטי של להקה נהדרת.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. כיף של יומן.
    \ההפסדים האחרונים שלהם מאד מטרידים!
    אולי אתה מעדיף את סמארט כפוינט גארד פותח, אבל אם תסתכל על לוח המשחק היום, אייזיה תומאס נראה כחצי כל ההתקפה של בוסטון. הווה אומר? הקו הקדמי לא מתפקד.
    למה? כי הם מקפיאים את דייויד לי. איתו הכל היה אחרת.

  2. אייזיה תומאס קלע 34 ב-11 מ-22 וגם מסר 8 אסיסטים. בראדלי? ככה-ככה. קראודר נראה הפרונטליינר היחיד שמתפקד כראוי במשחקים האחרונים, ולי יושב ומחמם את הספסל 48 דקות כל משחק.
    אני לא יודע אם זאת החלטת המאמן, דני איינג', או מה בקשר לסיום החוזה שלו, אבל זה פשע לא לתת לשחקן מנוסה כמונו לשחק עם הצעירים. פעם אהבתי את בראד סטיבנס. אני לא מבין עכשיו מה הוא עושה עם הקבוצה בשלושה שבועות האחרונים.

    1. מצד שני, זו שנה שנייה ברציפות שזה קורה לדייוויד לי. אם שנה שעברה זה עוד נסבל כי זה קרה בקבוצה מעולה שרצה לאליפות, השנה אין אפילו את התירוץ הזה. מישהו בראש של דייוויד לי צריך להתחיל לחשוב שאולי זה משהו בו.

  3. אני מעדיף את סמארט כי הוא נראה יותר טוב\מתאים. סיבה אדיוטית אמנם אבל קבילה בעולם סובייקטיבי כמו שלנו.

    גם בעייני חוסר השימוש בדייויד לי היה מוזר ואז נזכרתי מה הוא עשה בעונה שעברה…. כנראה בוסטון שומרים אותו לסדרת גמר הליגה….
    פתאום הכל ברור

  4. אחלה יומן.

    בוסטון מזכירה לי את אורלנדו. קבוצה צעירה ללא כוכב שיכולה לחבר רצף ניצחונות מרשים ואז ליפול מול קבוצות חלשות.
    לא ברור.

    אולי הם צריכים להיפטר משני גבוהים ולהביא את קאזינס במקרה שיחליט לברוח מסקרמנטו

  5. לרשות סטיבנס עומדים 15 שחקני NBA לגיטמיים. הוא החליט על רוטציה קצרה של 9 שחקנים. בסדר. אבל הקבוצה עושה חרא של תוצאות. כך שאין שום מניעה ש-6 השחקנים שמוקפאים דרך קבע, יהיו חלק מרוטציה כל משחק שני. יקבלו 30 דקות כל ערב שני. היום כבר מותר להודות שאליפות כבר לא תהיה השנה. לפחות שהשחקנים ייתפתחו. 6 שחקנים שדרך קבע לא משחקים, לא חראם יא זאלאמה?

  6. הקבטצה הזאת חייבת ניעור, כמו שזה נראה כרגע היא לא תהיה רלוונטית ברצינות בשנתיים הקרובות. אני הייתי משתמש בבחירה של הנטס ובאחד או שניים מהגבוהים המיותרים תמורת אולסטאר. עכשיו רק צריך למצוא אחד כזה בקבוצה שלא מכוונת גבוה ולשחקן יש חוזה ארוך. אולי ברוק לופז?

  7. אין ספק לאחר 3 השבועות האחרונים, בוסטון צריכים ניעור רציני.
    סגל נחמד ,אבל מקבוצה כמו בוסטון מצפים ליותר.
    עם כל הכבוד בוסטון זה לא אורלנדו,מילווקי,טורנטו וכו.

  8. היום זה היום בו גם בוסטון וגם אינדיאנה יקבלו המון בטחון עם נצחון. האמא של 'הדרבים' אפילו שהן איזה 1,000 מייל אחת מהשנייה.

  9. יופי של יומן תודה!
    בוסטון בנויה לרוחב והיא מחכה לשעת הכושר לעשות טרייד משמעותי שירפיץ אותה מעל אורלנדו והשאר. זה סוג של צבירת נכסים/טנקינג צנוע וסביר. בלי טרייד כזה היא סתם משהה את הזמן.

    1. הם הגיעו לפלייאוף שנה קודמת והם במירוץ השנה. טנקינג (גם אם צנוע) זה ממש לא.
      מה שכן, זה ניצול הפראיירים התורנים מברוקלין (שלא קראו את המפה) שבשביל שני זקנים ויתרו על כל העתיד שלהם.

  10. יש בכלל טעם להזדרז בטרייד רציני עוד לפני שמגיע הדראפט הגדול הבא, עם לא פחות משלוש בחירות סיבוב ראשון – זו של הנטס תהיה ממש למעלה מן הסתם – ועוד מיליון סיבוב שני?

  11. תודה רבה . קבוצה עם המון נכסים טובים (לא לשכוח את החוזה של לי) . הבעיה זה שיש להם יותר מידי בחירות (300 בערך) אז הם חייבים לצמצם שחקנים . אני במקומם עושה טרייד עם קבוצה שתצטרך גבוה (שארלוט אולי אבל אין להם מה לתת) .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט