יומן השברים (3) – מרוסקים לחתיכות / יונתן שגב

 

אני יושב ובוהה שעה במסך הריק. מוזיקה ברקע. מסתכל בדף של השוורים באתר (בה' הידיעה) – באסקטבול רפרנס – ופשוט לא יודע מה לכתוב.

בסופו של דבר החלטתי שאתחיל בנתונים אובייקטיבים ככל הניתן:

1) הקבוצה הפסידה ב-6 מ-7 המשחקים האחרונים – 27 לקליפרס, 9 ביוטה, הבלחה של +5 על סקרמנטו רק בשביל להמשיך עם 5 בדנבר, 7 במיניסוטה, 17 בקרוליינה הצפונית ו-23 נגד אטלנטה.

2) לקבוצה הפרש סלים שנתי שלילי כשהם סופגים 0.7 נק' יותר ממה שהם קולעים, כשהן ההתקפה והן ההגנה ממוקמות במקום ה-17 בליגה.

3) ג'ימי באטלר לא שיחק ב-4 מ-5 האחרונים.

עד כאן כל העניינים הללו.

עכשיו בואו נדבר קצת בעברית בלי מספרית. הקבוצה נראית לא טוב. ההתקפה לא אגרסיבית מספיק, ההגנה לא חוטפת מספיק כדורים כדי לנצל את המהירות של דריק רוז וג'ימי באטלר, נואה חסר בעיקר בתחום האנרגיה ובקיצור – חרא בלבן.

אני שואל אתכם קומראדים: האם זו הקבוצה שלי שאמורה להתחרות עם הקאבס על ראשות המזרח? או לפחות לתת פייט ראוי לשמו בסדרת פלייאוף?

איזה מקום אנחנו ממוקמים כיום אתם שואלים? 7. במזרח. רגל וחצי מחוץ לפלייאוף – רק משחק אחד מהמקום ה-9. השאלה החמדנית-משהו שצריכה להישאל: האם איחרנו את המועד עבור המקום ה-2? וכן – לשם הקבוצה הזו צריכה לשאוף. נקודה.

התשובה היא שהפרש של 8 משחקים יהיה מאוד קשה לסגור.

בתחילת השנה, כשפרד הויברג מונה, הוחלט למעשה לעשות להגנה עקדת יצחק ולהתחיל להתמקד בהתקפה. כמו באותו סיפור – גם כאן בסוף זה לא קרה. יכול מאוד שזהו אופיים של השחקנים בקבוצה וזה לא הפורמר קואץ' ת'יבודו. האמת זה אפילו די הגיוני; דריק רוז מודל 2013 ואילך הוא שחקן הגנה קודם כל, ג'ימי באטלר הוא כמובן טוב יותר בצד האפור – לכאורה – של המגרש כשברור שג'ו עדיף בהרבה בהגנה כשבהתקפה הריינג' שלו הוא מטר. גיבסון? גם כן – הגנה ואנרגיות א' כל, אחרי זה הצד השני של המגרש.

 

 

פאו כבר די מאוזן בין שני צדדיו של המגרש, אבל בגיל 36 הוא כבר אינו כלי התקפי טוב מספיק, כשמשחק המיד ריינג' הוא הדבר הדומננטי במשחקו ברור שיש לנו בעיה. אז הביאו את ארון ברוקס, דאג מקדרמוט וניקולה מירוטיץ' למשימות הנ"ל. האם זה מחזיק מים? ענו בעצמכם; מבין השלושה רק דאג מקדרמונט עובר את ה-40% (!) מהשדה (44%).

דבר שחשתי בו לאורך התקופה המזעזע הזו היא עייפות של הקבוצה – מה שדי הגיוני, עקב זה ש-6 משבעת המשחקים היו בחוץ ו-5 במערב – וכנראה שבגלל זה הקבוצה מפגרת ב-65 נק' בסך הכל ב-7 החצאים האחרונים של המשחקים הנ"ל. הוסיפו לכך פיגור של 9 נק' בהארכה ביוטה ותקבלו שמתוך -83 הנק' שהבולס נמצאו בהם בתקופה הזו 74 הגיעו בחלקים האחרונים של המשחק. עוד סממן לעייפות הוא, כמובן, הפציעות; רוז, באטלר, פאו, דאנליבי ג'וניור, נואה (סיים), וניקולה (אמנם תוספתן, אבל עדיין) מתחלקים בניהם בחליפות כשכמעט תמיד לפחות שניים מוחאים כפיים במקום לשחק במאני טיים.

אחרי האולסטאר אנחנו חוזרים ישירות למשחק טעון מול הקאבלירס. האם אני מאמין שיש סיכוי לנצח? אני מאמין שיש סיכוי גדול אפילו.

מדוע?

כי הבולס הוכיחו השנה – ובכלל – שלמשחקים יותר חשובים הם מגיעים עם אנרגיה גבוהה יותר וביכולת טובה יותר.

מאזנם נגד הקאבס השנה? 0-2 מאזנם נגד אוק' – קבוצה הנחשבת ליריבה של השוורים ולמקבילה המערבית שלהם – גם הוא 0-2. מאזנם נגד הספרס? 0-1. קליפרס? 1-1 ראפטורס? 0-2. קבוצת הצמרת היחידה ש – איך לומר זאת בעדינות? שברה את השוורים, היא גולדן סטייט כמובן עם 2-0.

חדי האבחנה מבניכם יכולים לראות שמרבית המשחקים עם קבוצות אלו כבר מאחורינו – ואיני מסוגל להגיד עם זה דבר טוב או לא. "לוח קל" כפי שאנו מכירים אותו הוא לא רלוונטי עבור הבולס – שתחביבה הוא ליפול נגד קבוצות כדנבר או מיניסוטה.

רוז נשאר בבית באולסטאר – שוב – ג'ימי מחלים מהפציעה התורנית לכן לא ייקח חלק, כשפאו ייצג את עיר הרוחות בכל זאת.

אז כפי שכבר אמרתי – הקבוצה פותחת נגד הקאבס באוהיו (הקבוצה מאוד ביתית עם מאזן של 10-16 בבית לעומת 15-11 אחרי טיסה) כשביום לאחר מכן מגיעה טורונטו ליונייטד סנטר. אחרי כן קובי בא להיפרד, וסוגרים את החודש עם שלושה משחקים שחובה לנצח – וושינגטון, אטלנטה ופורטלנד.

אני מאמין שאחרי כל המשחקים הללו ואחרי חזרתו של ג'ימי באטלר בעוד כ-3 שבועות (איפשהוא בתחילת מרץ) נוכל להיות הרבה יותר חכמים.

מה שברור הוא שבקורב יהיה מאוד בעייתי להציל את העונה הזו.

הברכיים של רוז לא נהיות צעירות יותר, כך גם פאו, ג'ימי נותן 2,500 דקות שוחקות בעונה ובקיצור – שעון החול מתקתק. אם הבולס לא יתחילו להראות קצת יכולת טובה וכמה W's אז יכול להיות שיצטרף לדיוויד בלאט חבר רוקי בלשכת התעסוקה.

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. יונתן ידידי, אתה מפספס את התמונה הגדולה והיא – הקבוצה הזו מיצתה את עצמה. אין מה להתאכזב כי מה מעולם הקבוצה הזו הייתה בנויה לא נכון ועם ציפיות גבוהות מדי ממה שהשחקנים מסוגלים להוציא. מסתבר שת'יבודו הוציא הרבה יותר מים ממה שהסלע הזה מסוגל לתת ועוד יותר מסתבר שכמו שאמרת, לנואה יש תפקיד יותר חשוב מפרצוף חמוץ על הספסל.

    התסריט הסביר הוא שאחרי העונה הכל יפורק לחתיכות (ממש כמו הברכיים של רוז) וסביב באטלר ומירוטיץ' תיבנה קבוצה חדשה (רוז? אולי שחקן מחליף בציבונה זאגרב).
    התסריט הפחות סביר הוא ששיקאגו תגיע לפליאוף מהמקום השמיני ותנקום בלברון את האמא של הנקמות אחרי שנים שהוא מתעלל בהם בפליאוף.

    1. הקבוצה הזו נבנתה בלי התחשבות בהיסטוריית הפציעות של השחקנים, ו/או בלי המוכנות להודות שהשחקן "המוביל" שלהם כבר חבול כמו זקן ממלחמת ויאטנם.

  2. מעולה.. אני חושב שהעונה של שיקאגו נגמרה ברגע שבאטלר נפצע.
    במתכונת הנוכחית של שיקאגו השחקן הכי טוב הגנתית הוא גיבסון והוא גם פחות או יותר השחקן היחיד שטוב הגנתית.
    לא רואה מצב שבו תגיעו ליתרון ביתיות וגם הפלייאוף כבר לא מובטח כששארלוט ודטרויט לא רחוק מאחורה ואפילו וושינגטון לא מספיק רחוקה.
    בקיצור – קשה לי להאמין שתגיעו לפלייאוף ובקיץ צריך לחשוב טוב טוב על כל הסיפור ולהחליט את מי שומרים ואת מי מעבירים..

  3. שיקאגו היא הקבוצה של באטלר.
    רוז לא הגיע טוב העונה,
    ואני לא חושב הוא בריא לגמרי מאז 2010.
    מסכים עם גלעד שגיבסון נותן את ההגנה הכי טובה אבל גם באטלר עושה הגנה מצויינת…
    לא יודע מתי הוא יחזור ואת חומרת פציעתו אבל בלעדיו יהיה להם קשה מאוד לעבור סיבוב בפלייאוף ובטח שלא להוות לקאבס יריב ראוי.

    1. באטלר לדעתי מגן לא פחות טוב מגיבסון (בתפקיד אחר) אבל באטלר פצוע לזמן משמעותי וכל הזמן הזה גיבסון הוא היחיד שיודע לשחק ב-2 הצדדים

  4. אין שום סיכוי לשיקגו לסיים מקום שני. בטח לא בלי באטלר בשבועות הקרובים. גם איתו. 8 משחקים הפרש כשנותרו עוד 30 משחקים סה"כ, זה מחייב אחוז נצחונות פנומנלי, שלא יקרה.
    הרבה יותר סביר ששיקגו תסיים 6 או 7 ותצליח לגנוב את הביתיות מ-3 או 2 בהתאמה, אבל בכל מקרה, צפוי לה פלייאוף גיהנום. וזו קבוצה שחוקה ופצועה ממילא. מה שמוליד את השאלה, עבור מה בכלל להתאמץ.
    זה לא שאני רואה את שיקגו עושה טנקינג, ירחם השם. מדובר באימפריה. פשוט לא יישאר כוח ולא מוטיבציה. אילו היה מעוף בהנהלת הקבוצה אפרש היה לנסות ולהרוויח משהו כבר עכשיו בטרייד גדול (גאסול הודיע כבר שהוא הולך בסוף העונה, נואה ממילא בחוץ וגם משתחרר דומני), אבל זו מחשבה אופטימית מדי, הקבוצה תקועה בכל המישורים.
    והיא תקועה מאז האסון של דריק רוז, שלעולם לא יחזור להיות מה שהיה. אסון לכל חובב כדורסל כי בשעתו הוא היה ממש מדהים. שיקגו עוד לא התאוששה מהטראומה הזו. כדאי שיתפכחו.

  5. איך אף אחד לא מדבר על השחקן היציב ביותר
    ספק הנקודות מספר 2, עם אחוזים טובים יותר ממספר 1
    ראשון בריבאונדים
    רביעי באסיסטים
    בלי פציעות ארוכות

    ומדובר על סנטר בגיל 35….
    מה שהבירכים שלו עברו… (מומי תשלים)

    כל הכבוד. אני לא מחבב אותו באופן מיוחד אבל מכבד אותו מאד.

    1. בגלל זה אני מציע להם להעביר אותו בטרייד, כל עוד הערך שלו גבוה. גם יקבלו שחקנים לעמדות אחרות (למשל גיי ל-SF ומקלמור כשחקן כסקורר מהספסל) וגם ידללו את מצבת הגבוהים הבלתי נגמרת שלהם (במיוחד שפורטיס מראה פוטנציאל לא רע).

  6. פאו גאסול עונה על כל הציפיות ואגב היכולת שלו להימנע באופן יחסי מפציעות ולשמור על עצמו פיזית עוד יותר מדהימה העונה כשנזכרים שהוא לא נח הקיץ ובא אחרי אליפות אירופה בקיץ בה סחב על גבו את ספרד לזכייה בתואר.
    הבולס תקועים כרגע בגלל הפציעה של באטלר ובגלל שמישהו שם עוד מאמין שדרק רוז יכול לחזור להיות חצי מהשחקן שהיה בטרם הפציעות,
    אם עוד רוצים להוציא משהו מהעונה הזו זה זמן טוב לטרייד ורצוי למצוא מישהו בעמדות 1 או 3 בתמורה לעודף הגופות שיש לבולס
    (סנל, נואה/גיבסון, מור…ואפילו דרק רוז עצמו עם עוד יש לסחורה הזו קונים)

  7. אני בעד רוז למכבי תל אביב, ישתלב שם כי יש לו עבר בnba והוא סוחב פציעות. כמו שאתם יודעים זה השחקנים המועדפים של מכבי בשנים האחרונות.

  8. שיקגו ואינדיאנה הן שתי קבוצות אניגמטיות שהיו טובות מאוד אבל לא מספיק כדי לעבור את לברון במשרח. זה עצוב אבל יש כאן "דור אבוד".
    זו גרסה ממוזערת של מה שקורה עכשיו בליגה, דור שלם ומוכשר שחוטף מג"ס ולא יזכה לאליפות.

  9. אני לא יודע מספיק, אבל אולי גם פרד הויברג הוא לא המאמן המתאים לקבוצה. הוא נראה פסיבי מדי.
    אבל אגיד לכם מה: הקאבס הכי פחות רוצים אותם בגמר המזרח!

  10. תודה! כותרת שמתארת מעולה את המצב😃
    לא חשבתי שהם ייראו ככה… אני מקווה שבאטלר יחזור במהרה והם יכנסו לכושר לפני הפלייאוף כדי להציק ללפלופ.

  11. הם צריכים לעשות 2 דברים – להביא את בלאט במקום הויברג ואת דלבדובה במקום רוז (שייצטרף לעגלקטיקוס עם האוורד) – והם אפולי המזרח

  12. יומן עגום
    מאז עונת האם וי פי של רוזי שתמיד ציפייה גדולה מהבולס
    אין ברירה אלא לפרק לפרק לפרק
    השאלה מה אפשר להשיג על נואה ורוז וכמה דלק נשאר לגאסול במיכל

  13. בוקר טוב.

    הבולס שבורים כבר 3 שנים.

    כבר אז כתבתי שפקסון בקומה.

    אם הלייקרס לא חוזרים לפני 2020 כמו שמנחם אומר- למרות שהוא טועה בשנה..
    אז הבולס לא חוזרים לפני 2025.

    לפניהם בשרשרת המזון- קליבלנד, טורונטו, אורלנדו, בוסטון, אינדיאנה הניקס ומיאמי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט