לפעמים אנחנו רובין הוד-יומן דנבר נאגטס (2)/שגיא דותן

יש סיפור שתמיד סיפרו לנו, על מתאבק, לא זוכר את השם שלו, שלא היה מתאבק ממש טוב. הוא היה צעיר וחסר ניסיון, אבל איכשהו ישר נכנס לליגה של הגדולים כשלא היו ממנו ציפיות גדולות. הוא התחיל בניצחון, שלאחריו חווה סוג של יהירות, ואז הפסיד כמה קרבות רצופים מול יריבים חלשים ממנו בהרבה. ואז? דווקא באמצע שרשרת הפסדים הוא נכנס לרצף של קרבות מול יריבים חזקים ממנו, יריבים בעלי שם, והפסיד לכולם.

אבל אז, דווקא אז, הגיע הקרב מול המתאבק הטוב מכולם, ולאחר שמשך אותו כל הקרב… הצליח לנצח. וזה, הסיפור של דנבר של החודש.

אז מה היה לנו מאז היומן האחרון?

ניצחון על מינסוטה, ואז שלושה הפסדים מאוד מאכזבים: ללייקרס לג'אז ולפליקנס. ניצחון על הסאנס ואז מפגשים אימתניים וקשים מול כל המועמדות לאליפות העונה בערך, הלא הן אוקלהומה, סן אנטוניו, קליבלנד וגולדן סטייט (שיסוקרו בהרחבה), כשבדרך יש את פורטלנד פעמיים בנוסף. כל זה גרם לשישה הפסדים רצופים. אז הגיעו שלושה ניצחונות מארבעה משחקים (כולל אחד ענק על הווריורס), אז בואו נדבר קצת על צמד המשחקים מול האלופה בכוכבית (הח"מ אוהד של קליבלנד).

כמעט ניצחו את הווריורס, בגולדן סטייט (ואז ניצחו בבית). ברטון נאבק בקרי.

במשחק הראשון, הנאגטס חזרו מ-24 הפרש כבר אחרי הרבע הראשון. אני לא יודע בדיוק את הסטטיסטיקה, אבל מהשנה שעברה לדעתי הלוחמים לא נתנו כל כך ליריבות שלהן לחזור מהפרש מסוים, לדעתי 14… אמנם דנבר לא ניצחה פה בסוף, אבל הם היו ממש קרובים. ממש קרובים. תחושת החמצה גדולה, בעיקר אחרי הסל של איגודאלה,שנתן את החותמת הסופית רבע רביעי גדול של 25-12 נתן תחושה שיהיה נס באורקל ארינה, אבל הלוחמים היו גדולים עליהם בהארכה.

במשחק השני הייתה תחושה של: היום עושים את זה!

זה בא לידי ביטוי ברבע ראשון גדול שהסתיים ב-32-25, אבל גולדן סטייט לא קבוצה שתתפרק מזה נכון? במחצית ההפרש ירד לנקודה, אבל הרבע השלישי היה שוב בשליטת הנאגטס שעלו ליתרון 10 לקראת הרבע הרביעי. אז התחיל המופע של סטף, ולי כבר רצו בראש, סעמק שוב פעם הוא??? די נמאס כבר. אבל למרות זאת דנבר איכשהו הצליחו לשמור על ההובלה נגד כוחות העל של קרי וניצחו את המשחק. מה שהקאבס לא עשו – דנבר עשו.

הפסד שלישי בסך הכול לגולדן, יפה דנבר, יפה מאוד.

מצטיין החודש: יש פה שאלה בכלל?

אול סטאר? גלינארי.

דנילו גלינארי נותן עונה מצוינת עם 18.9 נקודות,שישה ריבאונדים וכמעט שלושה אסיסטים ב-34.6 דקות למשחק. החודש היו לו כמה הופעות נפלאות ,כשהוא קולע 29 פעמיים, ו-28 כשהוא מנחיל לאלופה הפסד שלישי העונה,משימה שרבות וטובות מדנבר לא הצליחו לעשות. המטרה של גלינארי לחודש הבא תהיה לנצח עוד 2,3 משחקים ולשמור על הסיכוי לעלייה מפתיעה לפלייאוף.

מייק מאלון: בפוסט הקודם לא כל כך התייחסתי אליו, אבל חייבים לתת לו קרדיט: הבן אדם מוציא מהקבוצה הזאת הרבה יותר ממה שיש בה. הוא גורם לקבוצה לשחק טוב יותר, אמנם לא כקבוצה שהיא חומר לאליפות, אבל בהחלט יכולה להתפתח לנו הפתעה עם עלייה לפלייאוף. מאלון מוציא מחבורת הנגרים הזו בראשות גלינארי, פאריד ובארטון יותר ממה שצריך. ההתקפה של דנבר קולעת בממוצע 98.6 נקודות למשחק,מקום 23 בליגה, וגם ההגנה לא כל כך רעה.

העצות שלי: אם ההגנה של דנבר תשתפר עוד קצת, וגם ההתקפה תשתפר בעיקר אחרי חזרתו המלאה לכשירות של מודיאיי ונורקיץ' (שלא ידוע לי מתי חוזר) דנבר תהפוך לקבוצה טובה בהרבה, אבל כרגע התקווה הטובה ביותר שלהם היא הדראפט. נראה שסקרמנטו ופורטלנד חזקות מהנאגטס בהרבה, ונדמה לי שיקחו בחירה טופ 12 בדראפט השנה (ואולי בנדר הוא אופציה) מכיוון שהם לא יעד נוצץ במיוחד לשחקנים החופשיים כמו דוראנט…

שלד של גלינארי, מודיאיי ונורקיץ' פלוס שחקן מהדראפט (רצוי גבוה או שוטינג גארד) ובארטון מהספסל, ודנבר תהפוך לקבוצה ששווה פלייאוף במערב, דבר שאולי אפילו תגיע אליו השנה.

תחזית לחודש הקרוב: החודש הזה הוא חודש הרבה יותר קל מהחודש האחרון. אני חושב שישמרו על סיכוי טוב להגיע לפלייאוף מהמערב, מפני שאין הרבה משחקים קשים והקבוצה הטובה ביותר שתשחק מולה היא אוקלהומה סיטי.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. כיף של יומן, וה-"מה קרה מאז היומן האחרון" חייב לדעתי להיות קטע בכל יומן להבא.
    אני מסכים אתך שגלינרי הפך לאחרונה לשחקן מסוכן ומצויין.
    לדנבר יש כל כך הרבה פוטנציאל. כל מה שהיא צריכה זו פריצה, וקצת בטחון עצמי!

    1. לדעתי כשנורקיץ יחזור יהפכו לקבוצת טופ 7 במערב…
      הוא בדיוק מה שחסר להם…
      רק לדוגמא הוא בדיוק מה שהיה צריך מול וויטסייד…

      1. יומן מצויין על קבוצה שתמיד נראית כאילו היא עומדת לצאת מהבור שחפרה לעצמה, ואז מצליחה לצאת רק כדי ליפול שוב

  2. יופי של יומן.
    מקבוצה די משעממת הם הפכו מבחינתי למוקד עניין בעיקר בגלל בארטון וגלינרי והמשחקים נגד גולדן סטייט. נחמד מאוד לראות את גלינרי דומיננטי כמו פעם. רק שלא יפצע שוב.
    לאחר חזרת הפצועים לכושר משחק נראה שייווצר פקק בעמדות הפנים שלהם ןלכן כדאי אולי לשקול טרייד על אחד מהם תמורת גארד אמין.

  3. אחלה יומן ודנבר מפתיעה לטובה. מאלון באמת עושה עבודה טובה. כשגלינארי בריא הוא סף אולסטאר והוא תמיד לא היה מספיק מוערך. אני חושב שעדיף להם להשתמש בבחירת דראפט שלהם יחד עם עוד נכס ולהביא שחקן טוב שיכניס אותם לפלייאוף

  4. יומן מצויין.
    לדעתי דנבר כמעט כל עונה נכנסת לאיזשהו רצף מרשים שמשאיר הרגשה שהנה… אולי הפעם….
    ולא.
    קבוצה חביבה, מקווה שיפתיעו לטובה ויתפוצצו לקראת ובתוך הפלייאוף

  5. אחלה יומן – אני לא ממש רואה את דנבר מתחברים השנה אבל נגלה בהמשך..

    ועוד הערה קטנה – התמונה היא לא של ברטון מול קרי אלא לאוסון מימיו העליזים בדנבר.. מול קרי.

  6. כמו יוטה, רק אולי עם פוטנציאל קצת יותר גדול. אוסף של שחקנים משלימים ומוכשרים שצריכים/מחכים לכוכב הגדול שיגיע.
    גלינארי שחקן אדיר אל לא מסוגל לסחוב קבוה לפלייאוף וצריך לעשות מחקרים על מה שקרה לפאריד, כי מאז ההופעה באליפות העולם, הוא השאיר את היכולת שלו לכדורסל באירופה.

  7. יופי של יומן, תודה !
    גלינארי כוכב ענק, עוד אירופי לבנבן שמצליח בגדול. הכוונה אחרי כספי שלנו 🙂
    שוכחים שמודיאיי רוקי, בשנה הבאה הוא צפוי להיות הרבה יותר טוב.
    דנבר נחמדה, עושת צרות מקצועית ללא שום שאיפות גדולות מזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט