אולסטאר 2016 – הגרסא החלופית/ רון טחן

בעוד פחות משבוע ייסגרו הקלפיות הוירטואליות של ליגת ה-NBA, שכמדי שנה תכריז בחגיגיות על 10 השחקנים שנבחרו להשתתף במשחק הכוכבים על ידי האוהדים.

כידוע, בחירות האוהדים לא תמיד משקפות את המציאות, וגם השנה הן מושפעות מרמת פופולריות (קיירי אירווינג, שהחמיץ את רוב המשחקים העונה מועמד חזק לפתוח במזרח), נסיבות (מי לא רוצה לראות את קובי בראיינט באולסטאר בעונת הפרישה שלו?), וכן ממוצא השחקנים (האם ז'אז'א פאצ'וליה ואנס קאנטר יעשו את הבלתי ייאמן וישתחלו לחמישיית המערב?).

אלו מכם שגולשים בפייסבוק בוודאי שמתם לב שאפילו בישראל הקטנה החל קמפיין למען בחירתו של עמרי כספי לאולסטאר (החל באתר "הכדור הכתום", ונמשך ב"ישראל היום" ו"ספורט 5"), שעוד עשוי למצוא את עצמו בתחרות השלשות, בזכות ולא בחסד.

עם זאת, בשנים האחרונות אני מוצא את עצמי מתרגש ומתעניין יותר בזהות השחקנים שנבחרו לסוף השבוע יותר מאשר במשחק עצמו. משחק בו חלק מהחבר'ה מגיעים בעיקר לכייף (ומשחקים ברצינות לקראת הסיום אם התוצאה צמודה), בעוד חלקם לא מפסיקים לזרוק במטרה לזכות בתואר ה-MVP של המשחק, גם אם זה על חשבון הקבוצה (קווין דוראנט, אני מדבר אליך, אתה חייב לבלייק גריפין על 2014).

לכן, באחת הפעמים בהן החלטתי להצביע ולהשפיע (כי עם כל הכבוד לכולם במערב, קוואי חייב לפתוח), מצאתי את עצמי משחק עם אפשרויות שונות, כגון בחירות על סמך גיל, מכללה, מוצא, וכדומה.

מכיוון שהחבר'ה הנחמדים בהופס לא שללו ממני את רישיון הכתיבה למרות הפסקה ארוכה (אני חייב לכם יומן אינדיאנה, ועוד קצת), החלטתי לחלוק עמכם את חלק מהבחירות החלופיות שלי ל- All-Star 2016.

לפני שמתחילים, הבהרה קטנה: כפי שתראו, בחלק מהחמישיות סטיתי מחלוקת המזרח-מערב, אך הצבעתי בהתאם לחלוקת העמדות לשחקנים באתר, ולפי הרכב של שני גארדים, ושלושה גבוהים. כתוצאה, בהחלט ייתכן מצב בו בנבחרת שיכולה להכיל שלושה גארדים מוכשרים, אחד מהם יישאר בחוץ לטובת גבוה קצת פחות מוכשר, ולהפך.

1.OLD-STAR – נבחרות הוותיקים. התנאים לכניסה לנבחרת היו די פשוטים: עליך להיות בן 35 ומעלה. במהלך הבחירות גיליתי כי הרוב המוחלט של הוותיקים שעוד נחשבים לשחקני NBA, נמצא במערב.

כך, בעוד במערב התלבטתי האם לעשות חסד נעורים לשחקנים דוגמת גארנט, פירס, טרי, וינס קארטר או אנדרה מילר, במזרח ההתלבטות הייתה בין ג'יימס ג'ונס למייק דאנליבי (שנשאר בחוץ מכיוון שעוד לא שיחק העונה), ובין קירק היינריך לסטיב בלייק. ובקיצור, נבחרת המערב לוקחת, ובגדול.

2. All-Europe – 
שחקני היבשת הישנה ממשיכים לייצג בכבוד את מדינותיהם בליגה הטובה בעולם, ובזמן שגדולי הדור – נוביצקי גאסול ופארקר – ממשיכים להפגין יכולת גבוהה לקראת הפרישה המתקרבת, שחקנים כגון יאניס אנדטומבו (ככה כותבים?) וקריסטפאס פורזינגיס (ככה כותבים 2?) מוכנים לרשת את מקומם.

הפעם ההתלבטות הייתה קשה יותר במזרח, שם נאלצתי לוותר בכאב לב על פורזינגיס האהוב, וכן על מרצ'ין גורטאט ויונאס ולנצ'יונאס.


3. שאר העולם 
– אוקיי, כאן זה קצת מסובך. הנבחרות הבאות כוללות שחקנים מיבשות אמריקה (להחריג את ארה"ב), אוקיאניה ואפריקה (מחכים ליורשו של יאו מינג מיבשת אסיה, לא, זה לא ג'רמי לין).  עם זאת, החלטתי שלא להכליל חבר'ה דוגמת לואל דנג וסרג' איבאקה (ששיחקו במסגרת הבוגרים עבור נבחרות אירופאיות), וגם לא את עמרי כספי (מכיוון שישראל משתתפת באליפות אירופה. אל דאגה, עוד נגיע אליו). לעומת זאת, את אל פארוק אמינו, אמריקאי המייצג את ניגריה במסגרת נבחרת הבוגרים, דווקא כן הכנסתי.


4. אנחנו שנינו מאותו ה… בית – 
קרב המשפחות. לנבחרת זו נכנסו רק חבר'ה שיש להם אח שהוא שחקן פעיל בליגה (כך נדחקו החוצה למשל פול מילסאפ, שאחיו אלייז'ה שוחרר לפני מס' ימים מיוטה, וכן ג'ף טיג, שאחיו המוכשר מרקיס לא מצא קבוצה).

מכיוון שרציתי לשמור על מתכונת שני גארדים ושלושה גבוהים, חרגתי מהחלוקה לפי מזרח ומערב (דבר שעלה לאחים פלאמלי וזלר במקומם), ו"השאלתי" את סת' קארי לקבוצה הימנית. על מנת "שיהיה כוחות", פעלתי לפי חוקי כדורגל השכונות והעברתי גם את ג'רו הולידיי לקבוצה הימנית, ואילו את האח הקשוח אך פחות מוכשר לבית לופז – רובין מכה הקמעות – הצבתי בקבוצה השמאלית.


5. פגישת מחזור – רובנו נסכים שמלבד מחזור דראפט 1984 (ג'ורדן, האקים, בארקלי וסטוקטון), שני המחזורים שנחשבים לאיכותיים ביותר הם של 1996 (בראיינט, אייברסון, נאש, ריי אלן, דורון שפר), וזה של 2003 (לברון, ווייד, מלו, בוש, סופו).

מכיוון שבראיינט הוא השחקן הפעיל האחרון מ-1996 (תתקנו אותי אם אני טועה), חשבתי על להפגיש את חמשת הבכירים (בהתחשב בעמדות) של 2003 עם המחזור הפנטסטי של שנת 2009 ׁ(דרך אגב, מי בעד לארגן משחק 1 על 1 בין שתי הבחירות מס' 2 של המחזורים – דארקו מילצ'יץ והאשים ת'אביט?)

בעוד הבחירה בנציגי 2003 הייתה די פשוטה ׁׁ(דיוויד ווסט מעבר לשיא, כך גם קורבר והיינריך), כשהגעתי למחזור של 2009 נתקלתי בעודף די מטורף של גארדים (קארי, הארדן, דרוזאן, אוואנס, טיג, רוביו, הולידי, ג'ניגס ועוד), לעומת מחסור בפאוורדים וגבוהים (בלייק גריפין הבאנקר היחידי בהרכב). בהתאם, עברתי על רשימת הפאוורדים, ומצאתי מועמד ראוי לעמדת הסמול פאוורד, תוצרת כחול לבן – Omri Casspi. לגבי המקום השני, בהתחשב בפציעה של דמארה קארול, העדפתי את טאג' גיבסון על פני ג'ורדן היל.


6. קרב המכללות המשולש –  לאימפריות המכללות קנטאקי ודיוק יש נציגות מכובדת ביותר ב-NBA, אלא שמבט חטוף על בוגרי יו.סי.אל.איי הפעילים מראה שגם לברוינס אין במה להתבייש. מה עושים? קרב משולש! הרי כבר ראינו דבר משונים יותר בסופ"ש האולסטאר.

לא התלבטתי יותר מדי בבחירת החמישיות של UCLA ו-דיוק, אך בקנטאקי בחרתי ללכת על שלושה ענקים עקב פציעתו של קיד-גילכריסט, שיותר ממוזמן לשבת על הספסל לצדו של פצוע נוסף, אריק בלדסו,  וכן לצדם של רייג'ון רונדו (הלכתי על נייט בחמישייה, נראה לי עדיף על קו אחורי של וול-רונדו) טרנס ג'ונס, ג'וליוס רנדל, ונרלנס נואל.

מה הייתם עושים אחרת, ואלו חמישיות חלופיות עולות לכם בראש (לדוגמא: חמישיית הפסיכים, שמאליים, נגרים וכדומה), נשמח לקרוא!

מקווים שנהניתם, ואל תשכחו להצביע 🙂

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. יצירתי ומתוחכם.
    עוד חמישיה: חמישיית בתולי טבעת (ווסטברוק, פול, דוראנט, מלו, דווייט) חמישיית השמנים (מרקוס סמארט הערס , ג'מיר נלסון, בוריס דיאו שמחסל קרואסונים כמו ווילט בחורות, גלן דייוויס ביג בייבי האורגינל וג'ארד מגנזיום סולינג'ר)

  2. מעולה.
    לפי מה שהצגת כאן לפאו גאסול יש מקום בכל קטגוריה אפשרית.
    רק על זה מגיע לו שאבחר אותו לאולסטאר.
    מה הלינק?

  3. אני דובי ואוהדי הניקס חשודים בגניבה, המשגיח
    הבין את המסר, היו אחלה תגובות.
    הרעיון מקורי והביצוע מופלא, קרעת אותי עם האחים
    לאות את התמונות של אח מול אח ועוד אחים בספסל.
    כיף ענק ותודה לרון טחן אחד מהאנשים שמיוחד בטוב לב
    שהלוואי עלי, שגם כותב מדהים.

  4. אני בוחר ברון טחן לאולסטאר
    תודה שהפנת אותנו ליכולת לבחור.
    מנחם והצוות האתר ממשיך להיות
    יותר ממצוין והרבה מעל מה שציפינו.
    תבורכו ותצליחו כולם. גם המגיבים הטובים.

  5. אול סטאר השמות:

    מזרח – דלבדובה, קולדוול-פופ, אנטטקונמפו (?) פורזינגיס, ולאנצ'יונאס

    מערב (קצת מאולץ אבל מילא) – ליווינגסטון,מקולום (כי אף אחד לא יודע בדיוק איך להגות את השם), אמבה-אה-מוט (?), טלטוביץ', פאצ'וליה

    הצעת ייעול למישהו?

    1. אחלה רעיון. ברור שיש מספיק אפילו עם עודף:
      מערב – סטף קארי, קליי תומפסון, וויגינס, לארי נאנס ג׳וניור, אד דייויס.
      מזרח – ג׳ריאן גרנט / האדראווי, ווינסלו, ג׳בארי פארקר, קווין לאב, אל הורפורד.
      המערב מנצח בבק קורט, המזרח בפרונט. שורה תחתונה מערב. אבות נגד בנים? בנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט