יומן ניקס #2-יש הגנה בתפוח הגדול/רועי ויינברג

עד עכשיו העונה הזאת הולכת די טוב עבור הניקס. הם מרחק 3 ניצחונות מהשוואת הרקורד של שנה שעברה (כשעדיין לא עברו חודשיים מפתיחת העונה), כרמלו אנטוני נראה טוב, ההתקפה בסדר וגם ההגנה מעולה. זה יכול להספיק להם לפלייאוף.

*

יש בניקס לא מעט שומרים אישיים טובים, כמו ארון אפללו האיכותי, קייל או'קווין החזק וקווין סרפיין, שעושים עבודה מעולה בשמירה האישית ומשתקים את האנשים עליהם הם שומרים. לצד ג'ריאן גרנט המעולה ולנגסטון גאלוואי, יש לניקס שומרים חזקים מאוד. הם לא מצטיינים בחטיפות (6.2 חט' במשחק), והיריבות שלהן מאבדות 12 כדורים במשחק-הנתון השני הנמוך ביותר בליגה, אבל כל מי שמשחקת מול הניקס לא מצליחה לייצר משחק קבוצתי, ומסיימת משחקים עם 18 אסיסטים בערב.

נייד, חכם ומשנה את ההגנה של הניקס לטובה. פורצינגיס.

זה קורה בזכות קריסטפס פורצינגיס. הלטבי הענק מרגיש נוח מתחת לסל, ועושה שם עבודה מעולה, אבל גם יעיל כשחקן שמסוגל לצאת מהצבע ולסגור קלעים מרחוק. לכן הניקס סופגים ב-30.2% מחוץ לקשת (הנתון הנמוך בליגה), ויריבות מתקשות לשחק מול הניקס מרחוק. הנוכחות ההגנתית שלו חשובה ביותר, והניו יורקרים שונים לחלוטין כשהוא על המגרש. הוא קורא מסירות (כמה שחקנים בגובה 2.20 מ' ראיתם עם כמעט חטיפה במשחק?), וכופה זריקות רעות על היריבה.

כפיית זריקות רעות על היריבה זה בדיוק הסטייט אוף מינד של הניקס הזאת בהגנה. הם לא מונעים מהיריבה לזרוק, והיריבות של הניקס זורקות לא מעט (85 זריקות ל-2 נקודות, 21 זריקות מה-3), אבל קולעות באחוזים נמוכים. אין לניקס הרבה מאוד כישרון בהגנה בהשוואה לקבוצות שנמצאות בטופ ההגנתי יחד איתם, אבל הם מצליחים לעשות עבודה מצויינת, כקבוצה מזרחית קלאסית.

אחת הבעיות הגדולות של ההגנה הזאת היא הריבאונד. היריבות של הניקס לוקחות 11.6 ריב' התקפה בערב, אחד הנתונים הנמוכים בליגה, וזה משפיע לרעה על הקבוצה. הצבע של הניקס יעיל כשהם מצליחים להגן על זריקה, אבל הם סופגים ב-59% בצבע סה"כ (לעומת 56% בזריקות שהן מצליחים להגן עליהן-ההפרש הגדול בליגה). בשביל להצליח לאורך זמן, הם חייבים למצוא לזה פיתרון.

פיל ג'קסון ניסה לעשות משהו בקיץ כדי לפתור זאת, והזן מאסטר הביא את רובין לופז, הרים פרוטקטור היעיל ששיחק בפורטלנד אשתקד, על חוזה של 54 מיליון דולר ל-4 שנים. הוא לא מצליח להשתלב לצד פורצינגיס ב-2 צדדי המגרש, ונותן את עונתו החלשה ביותר מאז 2011/12. לופז לא זוכה ליותר מדי אמון מפישר, וברוב משחקיה האחרונים של הקבוצה לא עובר את 20 הדקות בערב. הניקס חייבים לדעת איך להשתמש בו טוב יותר, ויכולותיו כמגן טבעת יכולות להפוך את הניקס לקבוצה טובה בהרבה. ברגע שהניקס יתחילו לנצל את כישוריו (אלו שלא כוללים להרביץ לקמע של הקבוצה היריבה), הוא יהפך לשחקן טוב בהרבה.

החודש הקרוב יהיה מבחן עבור הניקס, ויכלול רצף של משחקי חוץ מול קבוצות מזרחיות. זה יראה כיצד ההגנה של הניקס תסתדר גם עם התקפות איטיות, ויתן תמונת מצב טובה יותר על הקבוצה, לצד עוד משחקים של פורצינגיס המצויין. מה שבטוח, יהיה מעניין.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. רועי!
    איזה מחליף מצויין אתה לדובי (שבגלל סיבות משפחתיות לא יכול היה לכתוב את יומן הניקס שלו).
    היומן מצויין ואובייקטיבי, אבל כמובןן שחסרה בו האהבה של דובי לניקס המשודרת מיומניו.
    הניקס היא קבוצה שתמיד תהיה תקועה בלבי, ואני מאושר ממש שישנם שם סימני התעוררות אמיתית.

  2. גם לי יש חיבה נסתרת לניקס ואני רוצה בהצלחתם.
    מגיעה לעיר הזו טבעת אחת. לפחות.

    ואם הפועל חולון לקחה אליפות
    אז גם לאוהדי הניקס תקווה.

    תודה על היומן המצויין, לא הייתי מודע לאספקט ההגנתי

  3. תודה רועי לופז באמת אכזבה
    שחקן שלא מעוניין בסטטיסטיקה ויכול להיות שבניו יורק ובטח בקבוצה שמשחק בה כרמלו קשה לו מדי להשתלב

  4. אחרי כמה וכמה שנות מדבר רציניות נראה שבניקס אפשר להתחיל לראות את האור בקצה המנהרה, יש שם סגל של שחקנים עם לא מעט פוטנציאל בכלל, מקווה בשבילם שלא יניחו לכרמלו לחרב אותם…

  5. בינתיים נראה שג'קסון המושמץ חדשות לבקרים באתר עושה עבודה מצויינת, כרמלו נראה טוב מאוד ומחוייב להצלחת הקבוצה. הפוריזינגס היה קליעה בול, שחקן שעוד ידבר רבות בליגה אם יישאר בריא. אחרי שנים רבות שאפילו לא העליתי בדעתי לראות משחקים של הניקס, ראיתי כמה משחקים שלהם העונה וזה אפילו לא צרב לי את הרשתית – זו ההצלחה האמיתית של הזן מאסטר.
    אה, אחלה יומן, תודה.

  6. יופי של יומן "חילופי" רועי !
    הניקס בדרך למעלה ועדיין הרבה יכול להשתבש בשנתיים הבאות.
    עושה רושם שההצלחה של הזן מאסטר עם פורצינגיס באה די במקרה, לא רק שהוא לא צפה את ההצלחה המטאורית (אפילו דובי לא צפה אותה) אלא שהוא אפילו התבטא בתחילת העונה כאילו הוא עשה טעות כשבחר אותו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט