יומן אורלנדו מג׳יק/ שגיא נאור

 

 

 

קבלו את הקבוצה המפתיעה של העונה – הקבוצה עם המאזן השמיני בטיבו בליגה – המרענן הרשמי של העונה.

אחרי פתיחת עונה בינונית ומאזן 6-8 הקבוצה של סקוט סקיילס (מועמד מוביל לתואר מאמן העונה מבחינתי) מנצחת 11 מ-15 משחקיה האחרונים. מתי המג׳יק הגיעו ל-17 נצחונות בעונה שעברה? ב11 לפברואר, בדיוק לפני פגרת האולסטאר.

במבט ראשון, כשמסתכלים על הסיבות שהביאו לשיפור המדהים באורלנדו קצת קשה להבין. הרוסטר נשאר אותו רוסטר, אף שחקן לא ביצע קפיצה מאוד משמעותית, הרוקיז ושחקני השנה השניה לא הביאו את השינוי. הקלעי המוביל שלה, ניקולה ווצ׳ביץ׳, ממוקם במקום ה-40 בקטגוריה.

אז איך הקבוצה הצליחה לעבור מהפך שכזה ועוד כאשר הקונפרנס שלה משתפר משמעותית ביחס לאשתקד? התשובה, כנראה, טמונה בדמות החדשה ישנה – המאמן סקוט סקיילס. סקיילס שינה את האופי של הקבוצה והפך אותה לקבוצת הגנה מצוינת – מספר 8 בדיפנסיב רייטינג לעומת 24 בעונה שעברה. היריבות של המג׳יק קלעו מולה אשתקד ב-46% מהשדה (מקום 28)  ו-36.8% מהשלוש (מקום 29). העונה היא מדורגת במקומות 10 ו-8 בהתאמה. פשוט שיפור תהומי.

 

image
רוב הקרדיט מגיע לאיש מאחורי הקווים

אחרי שפתח את העונה עם החמישיה המסורתית של אולדיפו, פייטון, פורנייה, טוביאס האריס וניק ווצ׳ביץ׳, סקיילס הבין שמשהו לא דופק והעביר את אולדיפו, השחקן שאמור להיות הפרנצייז פלייר של המועדון, לחמישיה השניה והחליף אותו בצ׳נינג פריי הוותיק. פורנייה ופייטון משלימים מצוין את הקו האחורי – פייטון חודר מצוין ושומר אישי אדיר ופורנייה קלעי נהדר ושומר קבוצתי מצוין. פריי פותח את הצבע עם הקליעה מבחוץ. האריס משחק בתפקיד המקורי שלו בסמול וסקיילס מרוויח את האיזון. כשאולדיפו עולה מהספסל הקבוצה עובדת בשבילו וסקיילס משחק בגמישות עם הרוטציות. פורנייה, שפתח את העונה נהדר והוזכר כמועמד לתואר השחקן המשתפר של העונה, קצת נרגע במשחקים האחרונים אבל הוא כבר מזמן שחקן לגיטימי לגמרי.

ביומן הקודם ציינתי את האכזבה משני הצעירים – הרוקי, מריו הזוניה ושחקן השנה השניה ארון גורדון. בשלושה שבועות שעברו מאז השניים לא הראו לנו שונה. הבחירה החמישית מברצלונה נתן משחק טוב נגד הניקס (11 נק ו-3 אס׳) אבל זאת היתה יותר הבלחה ממגמה. יש לו יותר איבודים מאשר אסיסטים וסקיילס מעניק לו 12 דקות בלבד לערב.

 

 

השחקן בן ה-20 מאריזונה הפסיד כמעט חצי מעונת הרוקי בגלל פציעה והעונה חזר בתקוות מחודשות והוא מקבל 20 דקות למשחק אבל הקליעה שלו לא מספיק טובה ומלבד תרומה נאה בריב׳ ובחסימות הוא די אנמי. מצד אחד, אין ספק שהמג׳יק ציפו להרבה יותר משתי הבחירות הגבוהות הללו. מצד שני, אם הם יבצעו קפיצת מדרגה העונה הקבוצה מפלורידה יכולה לכוון גבוהה מאוד.

נקודה אחת שיכולה לצנן קצת את ההתלהבות בבית של מיקי מאוס היא לוח המשחקים והיכולת שלה להתמודד מול הקבוצות המובילות. אורלנדו ניצחה רק 4 משחקים מול קבוצות עם 50% הצלחה ומעלה. עד האולסטאר נשארו לקבוצה 23 משחקים, 16 מתוכם מול קבוצות מנצחות. במזרח הצפוף (המג׳יק משחק אחד בלבד ממקום 9) היא תהיה חייבת להתעלות גם מול הגדולות בשביל להישאר עם מאזן חיובי.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה!
    קבוצה מעניינת.
    ארון גורדון שחקן משהו לא מסתדר בזרימה של המשחק שלו באורלנדו. אני משוכנע שמתישהו הוא יפרוץ.

  2. סקיילס מאמן מצויין, הבעייה היא הקשיחות שלו שאחרי עונה או שתיים לשחקנים נמאס ממנו ומהדרישות הגבוהות שלו (או הלא מתפשרות שלו).
    בנוסף, אף אחד מהשחקנים שציפו מהם לקפיצת מדרגה לא ביצע אותה. אולדיפו ירד לספסל, ומהייעוד לכוכב הוא עבר לכוכב של החמישייה השנייה וגורדון שהראה ניצוצות בליגת הקיץ לא מצליח להביא את זה לליגה האמיתית.

  3. מהקבוצות האהובות עליי והמעניינות בליגה, אבל באמת נראה שחסר להם משהו כדי שיהפכו לאחת מהקבוצות הטובות בליגה. גם פייטון וגם אולדיפו שנראים מבטיחים מאוד צריכים לבצע קפיצת מדרגה רצינית ( בעיקר בקליעה ויציבות )

  4. מעניין לקרוא, הם באמת קבוצה צעירה ונחמדה. מה העניין עם אולדיפו השנה? (סליחה אם זה היה כתוב ביומן הקודם שפספסתי..)

    1. כמו שרשום פה, הם יותר טובים שהו בא מהספסל.
      אולדיפו ופייטון די דרכו אחד לשני על האצבעות, והחילוף של פורנייה באולדיפו בחמישייה הביא לכך שלצד פייטון יש קלעי (שלא צריך את הכדור ו/או מעדיף ליצור מכדרור) ואז הם יותר יעילים כך.

  5. בתור אוהד של המג'יק אני אנסה לתת את נקודת המבט הכי אובייקטיבית שאני יכול – אני חושב שהבעיה טמונה בעיקר ביכולת הפושרת של אולדיפו שכולם ציפו לקפיצת מדרגה אבל ההפך הגמור קרה.

    מצד שני, אלפריד פייטון כן השתפר בחודשיים האחרונים, ופורנייה נהפך למנייה בטוחה וזו בהחלט הפתעה נעימה.

    אם נחזור לנקודת מבט של אוהד, אני בטוח שהתסריט של סיום במקום ה-8 אפשרי בהחלט.

    1. בתור אוהד המג'יק אני מקווה שאתה מבין שהסיבה הראשונה לשיפור הוא סקוט סקיילס.
      אני מאמין שהמג'יק יכולה לסיים מקום 6

  6. כיף של יומן על כיף של קבוצה. אני – כמוך – מאמין שסקוט סקיילס הוא אחת הסיבות לפריחתם.
    הלוואי שיילכו רחוק ויוכיחו שאתה לא חייב שיהיה לך סופר-סטאר כדי להפוך לקבוצת-על!

  7. שגיא תודה על היומן !
    אין ספק שאורלנדו הפתיעה את רובנו השנה, אותי לפחות. אני מסכים שהשינוי העיקרי הוא המאמן. לא נראה לי שיהיה מרד שחקנים נגד המאמן הקשוח בשנה הבאה כי הם כולם צעירים ואין להם דיווה.
    אורלנו ובוסטון הן הסינדרלות של המזרח ובעמדה הטובה ביותר לעשות זינוק לצמרת אחרי איזה טריידצ'יק

  8. אחלה יומן! סימן השאלה הגדול מבחינתי הוא פורנייה שהתחיל חזק מאוד גם את העונה שעברה ונחלש משמעותית בהמשך. גם השנה, כפי שרשמת, הוא כבר נרגע. מצד שני אני לא מודאג כי אולדיפו יחליף אותו. לגבי אולדיפו – הוא יכול להיות שחקן שישי ועדיין להישאר כוכב. ע"ע ג'ינובילי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט