מעורב הופס ליום שלישי (פעמיים 'כי טוב') – 10 מאמנים לפיטורין / מנחם לס

1.סוף המשחק

הקליפרס היו בבעייה כשהם פיגרו בנקודה ורק כמה שניות בשעון. אבל אז היה זקיק תקווה כשהת'אנדר איבדו כדור, וכריס פול זרק זריקה ישר מקרקס 'ביינום:

*

*

*

ולפני שהספקת לומר "ג'וג'ו החמודה בבנות" הקליפרס לקחו הובלה. אבל, ישנו שחקן בשם קווין דוראנט שהוא שחקן כדורסל טוב מאד.

*

*

והדוראנט הזה הוא לא סתם כוכב אדיר בהתקפה. הוא שם את הת'אנדר בהובלה, ודאג שיישארו שם!

*

*

הת'אנדר שיחקו משחק נפלא אבל דוראנט היה ב-MODE הסופרסטארי שלו, וכשהוא משחק ככה, איש לא יכול לו.

 

2.מקומות עבודה פנויים ל-2016-7

SB הכין טבלה של מקומות העבודה הפנויים לקראת העונה הבאה. טיב הקבוצה הקו הוורטיקלי (אנכי?) והסיכויים לעוף הקו ההוריזונטלי (מאוזן?). הנה:

 

Coach Chart V3

כשמאמן NBA ששמו אינו גרג פופוביץ' חותם חוזה עבודה, הוא חותם גם כרטיס פיטורין. אולי זה לא בסדר אבל זאת טבע החייה הנקראית NBA. הקבוצה לא מתפקדת? אשמת המאמן. האלפא דוג ניפצע? אשמת המאמן ("היה צריך לתת לו לנוח יותר"); בעיות אישיות בקבוצה? אשמת המאמן ("תפקידו ליצור יחסים אידיאלים בין השחקנים"). סל הניצחון בגמר הסיבוב השני בפלייאוף פגע בתוך הטבעת ויצא? ("האידיוט היה צריך לסמן תרגיל למוישה ולא לשמוליק").

 אני לא יודע על בטוח את הזמן הממוצע בשנים (או חלקי עונות) בהן מאמנים מחזיקים מעמד, אבל הסוציאליסט/קומוניסט/הוגה הדעות/ידען הספרות הרוסית/בעל הקולחוז גרג פופוביץ' מחזיק במושכות כבר איזה 20 שנה והוא מטה את הממוצע כלפי מעלה באופן שהוא מאד BIAS.

נכון להיום נראה לי שכל המאמנים יסיימו את העונה. אני לא רואה אף אחד בסכנת מפולת מיידית אחרי שמאמן פילדלפיה זה עתה הוחתם על הארכת חוזה…

אני לא הולך לפי הטבלה. אני הולך לפי ההרגשה שלי, וכל הסיבות לפיטורין הן הסיבות שאני חשבתי עליהן:

*הראשון ללכת: ביירון סקוט מהלייקרס

הלייקרס קבוצה רעה ומאכזבת. עם שחקנים כקובי, ג'וליוס רנדל, ד'אנג'לו ראסל, רוי היברט, וכל האחרים ידענו שהיא לא תהיה "טובה" אבל רבים מאיתנו האמינו שהיא תעשה לפחות את הפלייאוף במקום 8. היום החלום, איך אומרים, נמוג. היום המבט הוא על בחירת דראפט גבוהה – סימונס אמרנו? – והתחלה מחדש. קובי הרי לא יהיה בקבוצה, וההתחלה החדשה תתחיל עם מאמן חדש.

לפתע נפל לי אסימון. מה עם לוק וולטון? כולם טוענים את השטות הקולוסאלית שהגולדן סטייט משחקת כפי שהיא משחקת "כי יש בה עדיין את המשחק של סטיב קאר". זאת אחת השטויות הגדולות ששמעתי מאז אמרו לי כאן בגרינוויל שאלביס חזר ועומד להדליק מחדש את משואת ה-KKK. אפשר לחשוב מי הוא קאר הזה. מה בדיוק הוא עשה בווריורס? הם ניצחו כי סטפן קרי וקייל ת'ומפסון משלשלים שלשות שלא מהעולם הזה. אני זוכר את קאר יושב על הספסל ללא מושג מה עושים. אז לך תדע, אולי ללוק יש את זה? שחקן הלייקרס לשעבר מוכן ומזומן לקחת את השרביט!

 *השני ללכת – ג'יי בי ביקרסטאפ מיוסטון

הרוקטס היא קבוצה סכיזופרנית ועצלה. יש לה שני כוכבים לגיטימיים והיא לא מצליחה לעלות לטופ של הליגה. עצלנות, טפשות, אוסף PERSONALITIES מהגיהנום. הקרבן הראשון היה קווין מקהייל – באשמתו או לא. ביקרסטאף נראה כאילו הוא ייצב עניינים מעט ולכן לא ייפטרו אותו לפני סיום העונה, אבל לעונה הבאה יהיה לרוקטס מאמן חדש. אולי ישנו איזה פסיכיאטור מנהל בית חולים לחולי נפש ששיחק קולג' בסקטבול. הוא יהיה קנדידט עשר עבור הקבוצה הזאת.

הסיכוי היחידי של ביקרסטאף להישאר הוא אם הוא יוביל אותם לגמר המערב פעם שנייה, דבר שאני לא רואה שיקרה.

*השלישי ללכת – רנדי וויטמן מוושינגטון

אם אני טד ליאונסיס? וויטמן מקבל את הפתק הוורוד היום. היו צריכים לפטר אותו יום אחרי מקהייל. אני לא יודע למה מחכה ארני גרנפלד – חשבתי שיש לו חבילה יותר גדולה בין הרגליים. וושינגטון היא אכזבה ב-"א" גדולה. עם הצוות שיש לה ציפיתי לריצה אמיתית במזרח, ובינתיים אנחנו מקבלים קבוצה הצולעת ממשחק איום למשחק גרוע, ופה ושם פתאום התעלות. השחקנים לא נראים באותו דף עם המאמן, ורואים זאת בטיים-אאוטים כשהוא מדבר ואיש לא מקשיב.

הקשיבו לי והקשיבו טוב: אלא אם כן הויזרדס מגיעים לגמר המזרח נגד הקאבס, וויטמן יוחלף במאמן אחר.

*הרביעי ללכת – סם מיצ'ל ממינסוטה 

אלה יהיו הפיטורים הקלים ביותר כי סם לא רוצה להישאר מאמן של הקבוצה. טוב לו יותר בהנהלה, ואפילו כעוזר מאמן. חבילה של השניים – "עוזר וסגן מנכ"ל" יתאימו לו בול. עם שתי בחירות דראפט ראשונות כוויגינס וטאונס, הקבוצה אמורה היתה להיות הרבה יותר טובה. זה שפליפ סאונדרס הלך לעולמו בתחילת העונה לא עזר, אבל גם ככה עם הצוות הקיים ציפו להרבה יותר טוב. דייב ג'ורגר כבר מתחיל לחפש, ואחד הדברים שהוא ירצה בנוסף למאמן חדש הוא פוינט גארד שייכנס למשבצת של ריקי רוביו, שכנראה המקום היחיד שיש לו ב-NBA הוא כרול פלייר – – שחקן מחליף שני או שלישי לפוינט גארד עבור ביצוע משימות מיוחדות.

*החמישי ללכת – ג'ורג' קרל מסקרמנטו

הדבר היחיד שג'ורג' קרל עושה טוב הוא להישאר מחוץ למערבולת ולא להתערב יותר מדי עם השחקנים. לי נראה שהשחקנים מנהלים שם את העניינים, ובמצב כזה הם לא עושים 'מרד פיטורין'. לטיפוסים כמו ראז'ון רונדו ודהמרקוס קאזינס זה המצב האידיאלי כי הם חיים עם מחשבה שמאמנים הם סתם צרה שחייבים לחיות איתה. הם מאמינים באמת ובתמים שהם עושים טוב יותר ללא מאמן.

ובכן, הם טועים. אני לא יודע עד כמה חזק הוא ולאדה דיבאץ', אבל ויואק רנדייב מקבל צילצולים מאדם סילבר כי הוא הפסיק להאמין לאנשיו. אדם יאמר לו פשוט: אתה רוצה להגיע רחוק בפלייאוף? אתה צריך מאמן שהוא אישיות חזקה יותר מרונדו ומקאזינס. אתה צריך אחד כמו גרג פופוביץ' או פט ריילי. אולי ב-NBA נגמרו הטיפוסים הקשים כמסמרים כמוהם, אבל במכללות יש לפחות עשרה, ואם סילבד לא מוכן לקרוא בשמם – אני מוכן. כל מה שצבי צריך לעשות זה להעביר להם את המסר.

*הששי ללכת – ליונל הולינס מהנטס

ליונל לקח את הג'וב המחורבן ביותר בליגה, והוא עושה הכי טוב שאפשר איתו. אבל הוא מבוגר מדי ועבר הרבה מדי מכדי להתחיל הכל מחדש, וזה בדיוק מה שהנטס צריכה. ישנו עוזר מאמן שמת לאמן בניו יורק. שמו פט יואינג. הוא עוזר מאמן כבר שנים והוא אייקון של ממש בעיר. אפילו אם הוא לא המאמן הטוב בעולם – ולי אין כלל מושג בקשר ליכולתו – שמו בלבד בעיר ניו יורק יביא לתחייה חדשה ורוח חדשה. אם אני הביליונר הרוסי, האליגרך הזה מיקאיל פרוקורוב, אני עושה את הצעד מיד בסיום העונה.

*השביעי ללכת – דייויד ג'ורגר מהגריזליס

אתה לא צריך להיות מומחה גדול לכדורסל לדעת שממפיס גריזליז היא אחת מאכזבות העונה. אפילו דדי יודע זאת. כולם מדברים על "מה קרה לזאק רנדולף?"; "מה קרה למרק גאסול?"; "מה קרה למייק קונלי?";"מה קרה לטוני אלן?"; "מה קרה לברנדון רייט?"
טוב, טוני אלן ורייט פצועים, אבל הם לא היו פצועים בתחילת העונה.
יש לי רושם שלרוברט פרה נמאס מהגריזליס המשעממת, השבלונית, והכבדה, והוא מחפש סטייל אחר לחלוטין. היי, ממפיס היא עיר הג'אז השנייה אחרי ניו אורלינס (ישנם אומרים סנט לואיס, אבל הייתי בשתיהן וממפיס – הרבה בגלל אלביס – היא השנייה בפנקס שלי), וזאת עיר של אקשן. כמו ת"א אבל בלי פלפל וחומוס. לממפיס מגיעה קבוצה בסטייל ג"ס – אפילו אם לא ברמתה מיד. לממפיס אסור 'סטייל סן אנטוניו'. זאת עיר של צעירים חוגגים ושותים ומעשנים, והיא צריכה קבוצה מתאימה לרוח העיר. דייויד ג'ורגר הוא אמנם 'צעיר', אבל עם אופי 'זקן'. HE MUST GO!
*השמיני ללכת – ג'ף הורנסאק, פיניקס
עשו מג'ף הרבה יותר ממה שהוא. מסתבר שהוא מאמן שקט, מופנם, שלא מספק תוצרת. באנגלית מכנים מאמן כמוהו "LAME DUCK COACH. ברור שהוא איבד את מרכוס מוריס, אבל יש לו בק-קורט נפלא, ולהפתעת כולנו היו כבר כמה טאקלים – CLASHES אמיתיים – בין המאמן שנראה כמו סגן הספרן הראשי בספרייה העירונית של בנימינה, לבין כמה משחקניו. הוא הגיע ללא ניסיון, והוא יפוטר עם קצת ניסיון, מה שאולי יעזור לו בהשגת ג'וב חדש. 

*התשיעי ללכת – דוויין קייסי מטורונטו

לי נראה שבטורונטו נמאס  למסיי יוג'ירי מקייסי שאותו הוא ירש, ולא בחר. הקבוצה דורכת במקום, ויוג'ירי – שהוא אחד המוחות הבהירים ביותר בכדורסל – יודע זאת טוב יותר מכל אחד מאיתנו. יש להם רוסטר סולידי, וקייסי לא מסוגל לנצח ארבעה משחקי פלייאוף איתם?

HE MUST GO!

*העשירי ללכת? דייויד בלאט מהקאבס

לפני תחילת העונה לאס ווגאס נתנה לקאבס 73% לנצח את המזרח, ו-53% לנצח את הכל.

אם הקאבס בריאה ושלמה עד הפלייאוף, דייויד בלאט יהיה חייב לקחת איתם אליפות, או שהוא מחוסר עבודה. AS SIMPLE AS THAT!

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. המאמן שחסר לי מאוד ברשימה – דוק ריברס

    מנחם יש לי הרגשה שרמת המאמנים בליגה נמוכה ביחס לעבר
    אין כיום פיגורות כריילי , ג'קסון , סלואן , דון נלסון
    אני גם לא רואה מיצוי פוטנציאל ביותר ממחצית הקבוצות

  2. מנחם תודה על מעורב שני להיום.
    משחק מטורף בין קליפרס לתאנדר שבזכות יכולת אישית מופלאה של דוראנט וראסל הם ניצחו!
    אני מסכים כמעט לחלוטין עם רשימת המאמנים ובמיוחד עם זה שחוץ מפופ כולם זמניים. וכמובן עם זה שסיירים סקוט הראשון לעוף – מאמן בית שימוש!

  3. לא הבנתי את הגרף, בלאט המאמן עם הסיכויים הגבוהים ביותר לפתוח את העונה הבאה וביקרסטאף עם הסיכויים הנמוכים ביותר?

    ביירון סקוט באמת המאמן הראשון שהייתי מעיף מאימון בליגה בכלל.
    בינתיים הכי מאכזב אותי הוא אלווין ג'נטרי שהיו לי ציפיות מאוד גבוהות ממנו. אם הפליקנס ממשיכים בעונה המאכזבת בכלל לא בטוח שהוא ימשיך איתם כמאמן ראשי

    1. מבין 10 המאמנים עם הסיכויים הגבוהים ביותר לעוף, בלאט מקום 10, בעוד שסקוט וביקרסטאף עם הסיכויים הגבוהים ביותר.

    2. הגובה זה כמה הקבוצה היתה טובה עונה שעברה.
      המרחק מהקו במאוזן זה הסיכוי להיות מפוטר (ככל שאתה יותר קרוב הסיכוי להיות מפוטר פוחת).

      מעולה מנחם תודה

  4. לא סגור לגבי בלאט
    בהנחה שהם מגיעים לגמרומפסישים בצורה מכובדת ללוחמים/דורבנות שהן קבוצות אדירות האם גם אז הוא יצטרך ללכת?

  5. מאמן 11- דוק ריברס המכה ה 11… גם מעודד מאבקי אגו סמויים, גם נפוטיסט וגם הג'י אם הגרוע בהיסטוריה… תנו לו בחירה טופ 5 ונחשו אם הוא הולך לבחור באסט או לפגוע בול.

  6. ריברס,ריברס ושוב ריברס….הבעיה שהוא כל כך חזק מבחינת המעמד בקליפרס שרק אם יפספסו את הפלייאוף או משהו קיצוני בסגנון הזה הוא יקבל בעיטה בתחת….. לצערי ולצער עומרי כספי ג'ורג' קארל כרגע עושה רושם כמועמד הכי בכיר ללכת הביתה,כל יום שהוא עוד נשאר בקב' יחד עם קאזינס ורונדו זה לא פחות מנס (ככה זה ששני הכוכבים/ילדים מבחינה מנטאלית מנהלים את הקב')

      1. אז על זה נאמר מנחם "לאכול את הדייסה שבשלת לעצמך" ?
        או בקיצור בהצלחה למי שנתן לריברס סמכויות אין סופיות ומעמד כל יכול

  7. אתה לא מאמן אף קבוצה …?
    גם אם לא לא הגיע הזמן ללכת ?
    מאמר ממש גרוע שעטנז שפות , ולא מפגין יותר מדי חוכה ידע או הבנה .
    לא הגיע הזמן לפרוש …?

  8. יהיו כמה וכמה מאמנים שיפוטרו עוד העונה.

    וולטון ללייקרס לדעתי כבר סגור וגמור.

    שיקגו קבוצה שבתור תפישת עולם לא נוהגת לעשות שינויים גדולים באמצע העונה.

    אני שומע שמועות מבפנים שהקליפרס ממש מתבאסים מג'וש סמית ויש סיכוי טוב שעוד ב 2015 הם פשוט יחתכו אותו.
    אותי זה הפתיע.

  9. לדעתי אלבין ג'נטרי יעוף ראשון.
    המבחן שלו יהיה במשחקים הקרובים (בהנחה שלא יהיו פצועים) ואם הפליקנס יפסידו ברובם במכריע, אי לא רואה אותו ממשיך.

  10. גם לי צרם החיסרון של ריוורס….
    כשאתה אומר שרק ריוורס יכול לפטר את ריברס אתה מדבר על סניור וג'וניור, ג'וניור וסניור, ג'וניור וג'וניור או סניור וסניור ?
    בילבלתי אותי

  11. בייקרסטאף קיבל קבוצה במצב גרוע והביא אותם למצב סביר… מגיע לו קצת קרדיט…
    דוק ריברס חסר לי פה.
    הקליפרס צריכים מאמן טוב ממנו שיוכל להוציא מהם יותר….
    לדעתי יש סיכוי שבשנה הבאה נמצא את קובי עם חליפה כמאמן הלייקרס

  12. צריך גם לזכור את אלווין ג'נטרי שנחשב פוטנציאל התקפי שהביא את השיטה ללוחמים אבל לא מצליח כל כך בפליקנס

  13. כמה הערות:
    1. אני מסכים לגמרי לגבי בלאט,
    2. ג'ורג' קארל צריך להיות בטופ 3 – הוא ילך אם סקרמנטו לא יגיעו לפליאוף והם לא יגיעו לפליאוף
    3. דיברת על ריקי רוביו ועל הצורך ב- PG למיני. מה לעשות ויש לה כבר PG איכותי מאד שצריך רק לפתוח בחמישיה: ז'ק לוין..
    אם הוא לא טוב להם, אני מכיר קבוצה שצריכה אותו

    אני רוצה להוסיף עוד כמה ששכחת:
    א. אין לי מושג למה מאמן פילי ברט בראון לא ברשימה?
    בגלל ההישגים שלו? בגלל המדיניות של הינקי? בגלל התרגיל של הבעלים? אני יכול להיות מאמן יותר טוב ולי אפילו אין יומרות להבין

    ב. איך פספסת את ניו אורלינס והפתיחה המזהירה שלה. יש למישהו כאן הסבר למה המאמן שלהם אמור להישאר בתפקיד?

    ג. דרק פישר? שמישהו יסביר במה הוא מקדם את הניקס? מה תרומתו מול המטרות של הקבוצה? יש רק סיבה אחת שהוא נשאר שם וזה שפיל ג'קסון חייב לו על חצי טבעת אליפות אחת לפחות (וגם טים דונהי צריך לקבל תפקיד בהנהלה)

    ד. מאמן מילווקי ג'ייסון קיד – אחרי כל כך הרבה שנים בליגה, עדיין לא הבינו שהוא טוב רק בדבר אחד וזה להרביץ לאשתו.

    1. לגבי ברט בראון – מה אפשר עוד להוציא מהקבוצה שהוא לא מצליח? יש מספרים לא רעים של רוקי וסניור שנאלצים להוביל קבוצה. עושי משחק שלא עשו כלום. יש שם שחקנים שאפילו אלוהי הכדורסל לא זוכר שברא אותם. והם עדיין מצליחים להישאר בתמונה ברוב המשחקים. מה אפשר עוד לבקש ממאמן במצב הזה? (במיוחד כשהקבוצה כן עומדת במטרות שלה)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט