יומן ברוקלין נטס / עמרי הלוי

שלום, נעים להכיר, אני עמרי, בן 16 ממודיעין, תלמיד שכבת י"א (עם רועי בשכבה). המגמות שלי הן ביוטכנולוגיה וביולוגיה.

שיחקתי כדורגל ,תחרותי בליגה  עד שאחרי שתי פציעות (קרע בשוק וברגע שחזרתי קרעתי גם את המיניסקוס החיצוני באותה הרגל) החלטתי לעבור לעולם האימון שם אני נמצא כבר שנתיים וחצי.

כשפתחתי את הכתבה שבה מנחם חיפש כותבים (עם התמונה שאני מנחש שמומי בחר) וראיתי שנשארו שלוש קבוצות, לא רשמתי כלום- מה אני כבר יכול לספר על אטלנטה או ברוקלין וסגרתי את הדף. כשחזרתי בערב וראיתי שברוקלין הקבוצה היחידה שנשארה ושאף אחד לא מעוניין בה משהו נדלק אצלי .

אני לא אוהד ברוקלין (למזלי) – אוהד בוסטון- ואני לא יודע אם זאת האהבה שלי לאתגרים או הילת האומללות ששררה סביב השם שגרמה לי לקחת את האתגר ולנסות להביא משהו מעניין ומגרה על הקבוצה התקועה עמוק בתחתית הליגה, וכך הסכמתי לאתגר לכסות את ברוקלין, עם תקווה שמשך העונה יחול בה שיפור, והיומן עליה יהיה יותר 'עליז'.

אחרי כל התהליך של הינקי ועונת הפרישה של הממבה, ה-76' והלייקרס ממלאים את הסגל שלהם כרגע בצעירים איכותיים (ושבירים משהו) שבבוא היום אמורים להוביל אותם אל הארץ המובטחת.

אך הנטס…אוי אוי הנטס…הנטס נמצאים במצב הכי עגום מכל קבוצות הליגה או בעצם הקבוצה שהכי משקיעה בבנייה מחדש (תלוי איך מגדירים את זה), רק חבל שהם בונים את הסלטיקס. הכל בזכות טרייד אחד אשר הביא את הכוכבים הירוקים המזדקנים, קווין גארנט ופול פירס, ושלח את 4 מתוך 5 בחירות הסיבוב הראשון הבאות לעיר השעועית, יחד עם כל התקוות והחלומות של האוהדים ולקח אותם עונה אחת אל חצי גמר המזרח ואל גיהנום מתמשך.

ההיסטוריה האחרונה של הנטס לא גרועה בכלל – בפתיחת המילניום החבורה בשחור לבן הגיעה פעמיים רצופות אל הגמר, שם הפסידו לאליפות האחרונה של שאקובי ולסן אנטוניו בשנה אי זוגית. הם הגיעו עוד 3 פעמים לחצי גמר המזרח. זה הישג מכובד לכל הדעות, וכל זה בהובלת אגדת העבר, מסיים הרצפים בהווה ואסיר בעקבות תקיפת שופט עם קפה רותח בעתיד -האחד והיחיד ג'ייסון קיד .

הנטס החזיקו חתיכת קבוצה באותה תקופה:

הול אוף פיימר בשם וינס קרטר, מחזיק המגבות של לברון ריצ'רד גפרסון שבשיאו היה שחקן של 20 נקודות למשחק, קניון מרטין שגם היה מביא את ה-17 נקודות ו-10 הריבאונדים למשחק, קרי קיטלס שנתן יותר מ-13 נקודות למשחק ועוד רבים וטובים עזרו לנטס להיחשב כאחת מאריות הליגה (תנסו לומר את זה כמה פעמים בלי לצחוק). על כולם ניצח קיד, עם עונות של 15 נקודות, 9.9 אס' ו-7 ריב', וכאלו של 19 נק', 9 אס' ו-7 ריב' בערב. הוא היה פשוט בלתי ניתן לעצירה והקבוצה נראתה בהתאם .

ידע מתי לנטוש

מאז עברו הרבה מים בנהר ההדסון, והנטס הפכו מקבוצה שנמנית עם העלית של הליגה לקבוצה שמרגישה שהיא מחוברת באזיקים למזוודה מלאה בכסף ששוקעת עמוק עמוק בים (והמפתח נעול בתוך המזוודה), אך דבר אחד נשאר אותו דבר – בלי מנהל משחק קבוצה לא יכולה להתקדם! זה לא משנה אם יש לך סנטר טופ 10 (ניתן לברוק לופז את הכבוד) ושחקן מקסימום (שהנטס מנסים להיפטר ממנו מהרגע שהוא חתם על החוזה) וזה לא משנה אם תביא חלקי חילוף ירוקים או תמצא מציאות בבחירות מאוחרות בדראפט (שנפצעו בנתיים), בלי פוינט גארד איכותי אין לך קייס .

קחו לדוגמא את המלכים של שנה שעברה:

1. סנטר טופ 10 העונה לשם בוגי – יש
2. שחקן מקסימום העונה לשם רודי – יש
3. רוקי מבטיח העונה לשם מקלמור (אם למישהו יש חרוז הוא מוזמן להציע לי בתגובות) – יש

א ב ל מה חסר ??

ניחשתם נכון מ-נ-ה-ל-מ-ש-ח-ק .

אז השנה ראז'ון "הייתי הצלע הרביעית" ראנדו התחיל ללבוש סגול ותראו מה קורה-כמות האסיסטים שלהם הגיעה מהמקום ה-26 בשנה שעברה אל המקום ה-6!
כמות השלשות והאחוזים שלהם, שניהם היו מקום 28 בליגה שנה שעברה, נהפכו ל-5 באחוזים ו-16 בכמות, והקצב של המשחק הוכפל פי 2.5.

בהחלט שינויים דרסטיים שעזרו להם מלהיות הקבוצה מקום 25 בליגה לקבוצה במקום ה16 (נכון ליום שישי בערב).

רונדו בימים יפים יותר

איפה הנטס שאלתם?
אסיסטים-מקום 20
שלשות–מקום אחרון גם באחוזים וגם בכמות (מתבקש)
כמות הנקודות–מקום 28 בליגה

כשקצב המשחק שלך שהיה איטי משאר הליגה בפער די גדול כבר שנה שעברה מוכפל ונהיה איטי אפילו פי 5 ממה שהיה כבר אז, זה לא מבשר טובות (תלוי את איזה צד של הטרייד הגדול ב-2013 אתם שואלים).

ולכן, עם כל הכבוד שיש לי לאדון ג'ארט ג'ק (שמבחינה סטטיסטית לא רע בכלל עם 13 נקודות ו-7 אסיסטים), הוא לא מנהל משחק פותח ברמה של קבוצת צמרת.
במצב הנוכחי של הנטס, כאשר אין לה יותר מדי מה לתת, אני הייתי מנסה להשיג את אחד מהשחקנים הבאים:

א. ריקי רוביו מהוולבס ועוד בחירות דראפט/קווין מרטין תמורת רונדה הוליס ג'פרסון שמפתיע לטובה עד עכשיו ומסתמן כאחת מגניבות הדראפט.
ב. אחד מהגארדים של ניו אורלינס (איש סמית'/ג'רו הוליידי/נוריס קול).
ג. די ג'יי אאוגסטין מאוקלהומה.
ד. ג'רמי לין משארלוט. (לדעתי הצעה שלו תמורת הבטחה לפסל של מייקל בכניסה לאולם תספיק).

בכל מקרה אני צופה שבתקופה הקרובה נשמע על ניסיונות לטריידים של הנטס, אז תהיו בטוחים שנשמע בקרוב על עוד טרייד שיבטיח שהאזיקים של הנטס מהודקים חזק חזק אל המזוודה גם למשך 5 השנים הבאות…

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. הבעייה של ברוקלין התחילה עם ההחתמה של דרון ויליאמס והמשעכה עם ההחתמה של ג'ו ג'ונסון.
    האצבע המאשימה חייבת להיות לעבר המנכ"ל קינג שאני לא מבין מדוע מחזיקים אותו.
    גם ג'ייסון קיד היה בחירה גרועה מאד לאמן את הברוקלין הזאת.
    כשייפטרו מג'ו ג'ונסון, על האוליגרך הרוסי להיפטר גם מקינג, ולהתחיל הכל מחדש.
    ברוקלין היא אחלה מקום לקבוצת NBA, ואני מאמין שיום אחד בעתיד תהיה שם קבוצה לתפארת.
    יומן ראשון מצויין, עמרי. אבל חתיכת אינפורמציה לידיעתך: ההודסון יותר "שייך" למנהטן ולניו סג'רסי. ברוקלין? עדיף לשייכה ל-EAST RIVER!

  2. יפה מאוד.
    ברוקלין אוכלים את הדייסה שבישלו, גם אני מתפלא איך בילי קינג עדיין בקבוצה. יש להם עוד שנתיים של דשדוש אבל מתחילים לראות אור בקצה המנהרה

  3. אחלה יומן.

    איש סמית', לוסון ואוגוסטין אכן מהווים אופציות לא רעות בכלל.

    שנה שעברה, לאחר שג'נינגס גמר את העונה, הייתה תקופה שאוגוסטין שיחק מעל 30 דקות למשחק בדטרויט והוא תפר 20 נקודות + 8-9 אסיסטים לערב באחוזים מעולים.

    סמית' הוכיח השנה שכאשר נותנים לו את ההזדמנות הוא יכול להיות יעיל מאוד.

    את לוסון כולנו מכירים ויודעים למה הוא מסוגל.

    בקיצור, יש פה 3 פוינט גארדס רעבים מאוד שלא מקבלים דקות והפוטנציאל שלהם גבוה מאוד.

  4. תודה וכל הכבוד!
    האם ברוקלין איבדו את הבחירה הראשונה שלהם של השנה? כי הם בדיוק במצב לטנקינג משובח.
    חוץ מהרעיון על טרייד של רוביו אני לא רואה שום דבר עוזר להם מההצעות. הם צריכים או ללכת על כוכב או בניה איטית כשכרגע אני לא רואה שום כוכב מגיע אליהם.

  5. אני לא מחזיק מאיינג' בתור GM אבל שצריך להודות אני מודה,הטרייד שהוא שלח לברוקלין את גארנט ופירס הוא אחד הטריידים היותר מרשימים שאני ראיתי.מדהים איך בוסטון נותנים עונה טובה ובסוף העונה עוד יבחרו ראשונים ויבחרו את סימונס.שיחק אותה בגדול ומצטרף למנחם וניב איך לעזאזל בילי קינג עדיין שם

  6. עומרי יופי של פוסט ביכורים, גם כתוב יפה וקולח וגם מעלה נקודות חשובות.
    (בפעם הבאה אל תאחר כשי שלא תתעסק עם מנחם).
    הצלחת הטרייד של בוסטון היא היום בדיעבד, כשהטרייד יצא לפועל זה לא היה ברור למי יותר משתלם, אם ברוקלין היתה מצליחה היינו אומרים שבוסטון נפלה חזק. ככה זה כשמהמרים.

    1. תמיד זה בדיעבד הדוגמא הכי קלאסית זה הטרייד של הלייקרס-ממפיס על גאסול,כולם היו בטוחים שממפיס נדפקו ובגדול ובסוף הם הרויחו את גאסול הקטן ולא נראה לי שהם מצטערים.בראיה לאחור זה יצא טרייד גאוני של איינג'(כמובן עם הרבה מזל)

  7. עשו גם טעות שהשאירו את לופז ולא העבירו אותו בטרייד (היה לו ערך יחסית גבוה) וויתרו על פלאמלי.
    תקועים עם שחקנים משלימים ו/או כוכבים מזדקנים (ג'ונסון) ופצועים (נוטה להיפצע – לופז).
    הטרייד על גארנט ופירס היה שטות גמורה, הרי היה ברור שהם כבר לא יכולים לסחוב עד הסוף ופשוט איינג' עשה שם סיבוב על קינג.

  8. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

    אהבתי מאוד.

    אנשים מדברים על לאוסון לנטס, הבן אדם אמנם יודע צעד וחצי, אך זה בכל זאת משאיר לו עוד 10 וחצי צעדים לעבור…

  9. קבוצה גמורה בלי כיוון שלא החליטה אם לנסות בכוח לנצח כאן ועכשיו בגלל מחסור בבחירות דראפט או לבכל זאת לבנות משהו עם עתיד.
    צריך לזכור שהבעלים הרוסי רצה הצלחה אינסטנט ולכן קשה להאשים את הgm על הטריידים הגרועים. לא היתה להם סבלנות והם ניסו לירות לכל הכיוונים, אסור לשכוח שכשפירס וגארנט הגיעו זה היה אחרי שמתחו את מיאמי וניראו בכושר. פירס נתן גם אחרי זה עונות יפות בוויזרדס.
    אני הייתי עושה פילי בצורה קצת יותר עדינה אבל משחרר כל נכס אפשרי בשביל בנייה מחדש. ברוקלין זה יעד מפתה הרבה יותר מפילדלפיה וכשהם יתפסו כיוון הם יוכלו למשוך שחקנים בקלות.

  10. המהלך שגמר את הנטס בתור קבוצת נבא רלוונטית היה הנסיון להתרפס בפני דרון וויליאמס (!) על ידי טרייד של בחירת הדראפט שהפכה לדמיאן לילארד עבור… ג'ראלד וואלאס.

    כל השאר זוטות.

כתיבת תגובה