ביקורת (ודו"ח) טלוויזיה אמריקאית על NBA / סקוטי פ.(תגובה של מ.ל? מצויין!)

 

ביקורת טלוויזיה – NBA – סקוטי פ.

הרבה חובבי ספורט יסכימו עם האמירה 'שלפעמים הספורט הוא רק תירוץ לדיבורים על ספורט'. אז הפעם אני מביא בפניכם מעין ביקורת טלוויזיה על מספר תוכניות ושדרים, בעיקר שחקנים לשעבר, המסקרים את משחקי האן בי אי לאורך העונה. אין פה ניסיון להקיף את כל התוכניות אולי אפילו לא את החשובות מבניהם אלה את אלה שמשכו את תשומת ליבי בשנים האחרונות.

הסיקור יכלול תוכניות טלוויזיה כמו גם פודקאסטים ותוכנית מערוץ יוטיוב. להלן התוכניות המובאות: In Side The NBA, Open Court, First Take, BBallbreakdown, The Starters – and ESPN Lockdown

לכל תוכנית מצורף קישור אז יאללה מתחילים, תפנו לכם כמה דקות, תכינו כוס קפה, פופקורן במיקרו וצפו בקישורים.

First Take

תוכנית ספורט של רשת ESPN משודרת מדי יום גם ביוטיוב, בכיכובם של סקיפ בייליס וסטפן איי סמית'. סקיפ מצטייר בעיני כעיתונאי שאולי היה מוערך בעברו וכעת יושב בנוחות באולפן ויורה חצים חדים על כל מה שלא נראה לו בעיקר על לברון. סטפן לעומתו מצטייר כעיתונאי חרוץ שמסתובב במגרשים ועסוק מאוד ביצירת קשרים. בעיני הוא יותר פוליטיקאי ספורט מאשר מבין בספורט. השניים יושבים לרוב יחד באולפן. הם בדרך כלל לא עוסקים בפרשנות עניינית אלא יותר באזורים הצהובים. התוכנית מעלה שאלות כמעט אובססיביות לגבי מיקומם של הגדולים מכולם ובתוכם אלה ששמותיהם ראויים להיחצב בהר רשמור של האן בי אי. לאחרונה דנו השניים ברצינות תהומית אם הבולס של 95/6 היו מנצחים את ג"ס הנוכחית. מי שעוקב אחר התוכנית לא יכול להתעלם מיחסו הנוקשה של סקיפ ללברון ג'יימס שמכנה אותו מעת לעת לבריק (לבנה) ג'יימס או The chosen one who turn into the Frozen one. סמית' לעומתו תמיד יעמוד לצידם של השחקנים הגדולים וגם אם הוא כבר מעביר ביקורת על שחקן כזה או אחר, הוא יתחיל עם כמה דקות ארוכות של ליקוקי you know what כדי חס וחלילה לא לפגוע במניות שלו בקרבם.

נקודת אור – סקיפ, כבר לא עיתונאי צעיר, מעיז לומר את כל מה שרץ במוחו הקודח בלי להתנצל. לפעמים הוא נוטה לנתח שחקנים מבחינה פסיכולוגית ועושה זאת בחן. בין השניים יש כימיה טובה וקורטוב בריא של קרבות אגו.

נקודת חושך – סטפן אי סמית' מתלהם, מדבר המון ופוגע מעט. מצורף קישור נחמד שמעביר את הנקודה שלי לגביו.

סיכום – מומלץ בין היתר ל- Lebron haters. אפשר לאהוב או לשנוא אותם אבל קשה להישאר אדישים לכמות הפרובוקציות שעולות ממנה. תוכנית שיש לקחת בהומור ובעירבון מוגבל בכל הקשור לניתוח ענייני של כדורסל.

למקרה שתהיתם מה הם חושבים על ג"ס נגד הבולס (95/6) בסדרה של 7 משחקים.

https://www.youtube.com/results?filters=today&lclk=today&search_query=skip+bayless

Inside the NBA

משתתפי הפאנל: ארני ג'ונס (מנחה), קני סמית', שאקיל אוניל, צ'ארלס הנסיך.

ארני ושלושת המוסקטרים יושבים אחת לשבוע באולפן ומסקרים את משחקי היום. התוכנית זכתה לפופולאריות רבה עקב הכימיה בין המשתתפים והסגנון הליצני שהיא מביאה לשולחן. מה שמיוחד בתוכנית היא נקודת מבטם של שחקני עבר שמכירים טוב את החומר. הם עוקצים אחד השני בהומור ומעלים אנקדוטות מעניינות מניסיונם בעבר. צ'ארלס בארקלי מסמל בעיני את המעבר המוצלח ביותר משחקן-על לאיש-טלוויזיה. הוא מצחיק, רהוט יחסית ולא לוקח את עצמו ברצינות מדי. יש לו תובנות מעניינות על המשחק ועל שחקנים והוא מדבר לרוב לעניין. קני, רהוט אף יותר מהנסיך, אך טענותיו לעיתים מגוחכות וסגנון הפרשנות שלו מהול בחשיבות עצמית מייגעת לפעמים. שאקיל, הוא הפחות מוצלח מבין השלושה. אוצר המילים שלו מצומצם ולא מספיק לדעתי לעולם הטלוויזיה. הוא בוטה והעקיצות שלו, בעיקר לעבר הנסיך והיעדר האליפויות שלו, מאופיין בבריונות יתר וחורג לעיתים מהטעם הטוב. יחד עם זאת הוא הבריק עם Shaqtin a Fool" (מנחם אולי תתרגם לנו את הכוונה) והוא נוטה לעיתים להתנהגות שובבית שופכת מצחוק. על הכל מנצח בכישרון רב, ארני ג'ונס, עיתונאי אשכנזי לפלפ שמשתלב בהרמוניה מופתית עם חבורת הליצנים המגדולים.

קטע קצר מהשבוע האחרון:

 

Open Court

מעין ספין אוף לתוכנית האולפן של TNT. שוב ארני ג'ונס מנחה אך הפעם מדובר בחבורה מכובדת ביותר של שחקני עבר (הולאופיימרס) שיושבים בניחותה במה שיכול היה להיות הסלון שלכם בבית, ובאווירה חברית דנים בסוגיות עכשוויות, ובעיקר מריצים זכרונות מהולים בדחקות מתקופתם בליגה הטובה בעולם. משתתפים לרוב – שאקיל אוניל, הנסיך, קני ת'ה ג'ט סמית'. רג'י מילר, אייזאה תומאס, כריס וובר, סטיב סמית', גראנט היל, צ'ונסי בילפס וברנט ברי המוצלח. בכל תוכנית דנה החבורה בסוגיה שונה עם התייחסות רב דורית למשל בנוגע לפיזיקליות של המשחק וההתנהלות של השחקנים מול התקשורת שהשתנה לאין שיעור בשנים האחרונות. הרגעים המצחיקים ביותר עולים בהקשר של אנקדוטות אישיות. במקרה הזה חבל להכביר במילים. הנה קטע לפנתיאון. אייזאה תומאס על היעדרו הכפוי מהדרים טים.

https://www.youtube.com/watch?v=3KqbSjJBlL0

 

נקודת אור- שחקני עבר שהשתתפותם מביאה ערך מוסף ומקורי להבנת עולם האן בי איי.

נקודת חושך – אין ממש.

סיכום – מומלץ לכל החובבים. יהנו יותר- אוהבי הדברת ולוותיקים בינינו שגדלו על אן בי אי משנות ה- 90.

פודקאסט

The Starters

תדמיינו את עצמכם בגיל 15-16, יושבים כל החבר'ה בשלוש לפנות בוקר כדי לראות משחק פלייאוף שלא ירשם בדברי ההיסטוריה של האן בי אי. זה לא משנה. מה שמשנה שאתם וחבר'ה נהנים מכל רגע. באחד מפסקי הזמן אחד החבר'ה שולף סיגריה עשירית ומציע שכשתהיו גדולים תפיקו יחד תוכנית שלמה שתעסוק רק באן בי אי. טוב, אז אני לא יודע אם זה בדיוק הסיפור של חבורת הקנדים (ואוסטרלי אחד) מה- 'הסטרטרס' אך זה בהחלט נשמע ככה רוב הזמן. מדובר בארבעה חננות צעירים יחסית שמתיישבים לדבר על אן בי איי בכיף שלהם ואם בא לכם להצטרף, תפאדל אתם מוזמנים. התוכנית רוויה בהומור פנימי ולעיתים גולשת לתכנים שונים ומשונים. הם עונים ברצינות על שאלות מאתגרות של הצופים/מאזינים, למשל עם איזה שחקן הכי הייתם נהנים לשבת על בירה.

התוכנית האחרונה של החבורה: https://www.youtube.com/watch?v=1f2sCob0zwI

נקודת אור – מבט צעיר ומרעננן על הליגה. אפשר להיסחף באווירה החברית ולהרגיש שייך.

נקודת חושך – נוטים לעיתים להתפזר יותר מדי עד כדי שעמום ולא מספקים ערך מוסף ברמה המקצועית

סיכום – לאוהבי הדחקות סגנון גיל ההתבגרות ובעלי הזמן הפנוי.

 

ESPN Lockdown

פאנל של שלושה פרשנים שמסקרים משחקים ודנים בחדשות מהאן בי אי. באופן אישי אני מחבב את הפודקאסט הזה והוא בהחלט מעביר לי את הנסיעה לעבודה בכיף בלי להתעצבן על כל משאית שתוקעת את התנועה. מדובר בפאנל ענייני ומהוקצע.

מהפודקאסט האחרון:

https://www.youtube.com/watch?v=cTtP-x1HpX8

 

BBallbreakdown

ערוץ יוטיוב – מבלי להיכנס לרקע של קואצ' ניק, מדובר ככל הנראה במאמן כדורסל שמדי שבוע מעלה קטע או שניים (7-9 דקות) לערוץ בו הוא מנתח לעומק אספקט מסויים של שחקן או קבוצה מלווה בקטעי ווידאו רלוונטים. פה לא מדובר בבידור לשם הבידור אלא ניסיון דידקטי מוצלח לדעתי להתעמק ביסודות הכדורסל ולשפוך אור על תופעות ייחודיות. למאמנים מבניכם, הקטעים של קואצ' ניק בהחלט שימושיים ללמידה והעמקה. מדובר בערוץ עצמאי, מה שמאפשר כנראה לקואצ' ניק לדבר את דעתו בלי לנסות למצוא חן. הביקורת שלו מלווה בניתוח ענייני, בסטטיסטיקות מתאימות ובקטעי ווידאו להמחשה שבהחלט גורמים להעריך את פועלו. באחד מקטעיו, למשל, הוא מעלה את סוגיית המאמן של הקליפרס כנקודת חולשה של המועדון ומסביר את עמדתו בצורה משכנעת. מדי פעם יעלה קטעים נוסטלגיים מסדרות פלייאוף בלתי נשכחות או על שחקנים מהעבר למשל – למה ה 69 נק' של ג'ורדן מרשימות יותר מ 81 של קובי.

קואצ' ניק קלאסיק – ניתוח ההגנה של הספרס:

נקודת חוזק – מוסיף לשולחן נקודת מבט מקצועית על כדורסל בדגש על היסודות.

נקודת חולשה – לעיתים יש צורך בריטלין כדי לעקוב.

סיכום – מומלץ לשחקנים ומאמנים כמו גם לאלה מכם שמתעניינים ביותר מסתם בידור.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. סקוטי תודה על הטור.
    אני לא אוהב את ESPN first take, הם נראים לי כמו משה פרימו ורון קופמן, רק באנגלית.
    ב-inside the NBA, אני חולק עליך, אני חושב שקני סמית' מצויין. הוא ביחד שנותן ניתוחים ותרגילים. הפרשנות של בארקלי היא יותר אנליזה של אינטואיציה וניסיון, ופחות סטטיסטיקה. (והוא גם מצויין).

    ממליץ להוסיף לרשימת את הפודקאסט של jalenandjacoby.com,
    ג'יילןן רוז פרשן מצויין.

    1. 2+
      בארקלי למעשה חסר מושג ורואים זאת בנבואותיו, הנאמרות תמיד ב-100% ביטחון ותמיד מתבררות כהפוכות.
      אבל אני אוהב אותו בכל זאת.
      קני הוא המבריק משלושתם.

  2. לא יודע מה זה אומר עלי אבל מכל התוכניות הטובות מאוד הללו דווקא the Starters היא מבחינתי המרענן הרשמי , אולי זה באמת התחושה שאתה מקבל שזו פשוט חבורת חברים שיושבת יחד ומדברת על הספורט שהם הכי אוהבים, הכי פחות ״מקצועית״ אבל לטעמי גם זה חלק גדול מהקסם שלה, מרגישה מאוד אותנטית

  3. ב-INSIDE מה שקובע ביותר היא הכימייה בין הארבעה. כל אחד מצויין בצורה אחרת.
    אחד הטובים ביותר לאחרונה (והוא משתפר) הוא ג'לין רוז. אני גם אוהב את אייזיה תומאס כפרשן, להפתעתי הגדולה.

    דבר אחד אני לא מבין: אנחנו הישראלים הרי יותר חכמים מהאמריקאים (ואני אומר זאת ללא סגי נאור). אז למה בטיווי אנחנו כאלה גרועים לעומתם?

    1. כי הבעלים של ערוצי הספורט בטוחים שרק מטומטמים צופים בספורט ושאף אחד לא יבין שכמעט אף אחד שם לא מבין יותר מהאוהד הממוצע

    2. כי פרשני הערוץ עלובים
      שלחו 2 עיתונאים לגמר שהביאו סקופ מאמא של קארי בדרך לשירותים
      אין שם ביג שוט שידבר כדורסל וחבל הם יכולים להשתמש בשחקנים הזרים שיש בשפע

  4. אף אחד לא מוכן לענות לי למה אנחנו הישראלים יותר חכמים מהאמריקאים בכל דבר, אבל ב-SPORT TV אנחנו הישראלים אפסים לעומתם?

    1. שאלה טובה, בערוץ הספורט יש לא מעט אנשי מקצוע מצויינים שלא זוכים למספיק קרדיט לצערי, יש תחושה שהתחרות בין ערוצי הספורט בארץ היא מי יהיה יותר צעקני וימשוך יותר כניסות.

      זה בא לידי ביטוי במערכונים המעולים של אנחנו במפה (תוכנית מערכונים על הספורט הישראלי) על "ספורט וואו", הנה אחד מהם לכל מי שרוצה לראות:

        1. סבבה, בשלוף (ערוץ הספורט בלבד):

          כדורסל-דניאל זילברשטיין, סורוקה (מופיע במגזין NBA), עופר שלח (כשמפרשן), דן שמיר (לפני שמונה לתפקיד בחולון)

          כדורגל-יעקבי, מלר, אסף אקרמן, עמרי אפק

          1. אף אחד מהשמות שציינת לא אומר לי משהו שהעיניים לא הספיקו לקלוט לבד. עופר שלח הוא אחד האוברייטד הגדולים שהיו כאן. סורוקה כבר לא זה.
            דן שמיר הוא לא איש ערוץ הספורט אלא פרשן מזדמן.

            מלר לא מבין בכדורגל. יעקובי לא מנתח את המשחק.

          2. על פי מה קבעת שדניאל זילברשטיין איש מקצוע מצויין? יכול להיות שהוא כזה אבל זה לא בא לידי ביטוי מעולם.
            דן שמיר מאמן טוב אבל לא עובר מסך.
            את סורוקה לא באמת יצא לי לקרוא כך שאני לא יודע.

          3. מסכים עם דקסטר
            בשנות ה 90 כשהאינטרנט לא היה מפותח חשבתי שמלר ושלח הפ הסגנים של אלוהים
            היום אני חושב שהם פשוט בסדר

    2. מנחם כדי לענות על שאלתך עלינו לשאול מהו פרשן טוב?

      התשובה שלי:
      הפרשן האידיאלי שלי הוא לפני הכול סטנדאפיסט, בעל יכולות משחק עם קולו, שביכולתו ליצוק בעזרת קולו קסם בנעשה על המרקע, גם אם לא קורה בו מאומה (בעצם, בעיקר אם לא קורה בו מאומה). עליו להכין מראש את שיעורי הבית ולהבין בנעשה מספיק כדי להבהיר את המשחק לבורים, ולתרום אנקדוטות ותובנות למבינים הגדולים של המשחק, ואת כל זה עליו לעשות מבלי שיאפיל על המשחק ותוך שיתוף פעולה מעולה עם מי שלצדו כאשר הם יוצרים בעבודת צוות בזמן השידור את הקסם.

      מכירים מישהו כזה? האמת שגם אני לא. היחיד שהתקרב לכך לטעמי משמש כיום חבר כנסת.

  5. בארה"ב יש מה שנקרא תרבות דיבור, בכלל יש תרבות. אצלנו מי שצועק הכי חזק מנצח. אולי אנחנו חכמים יותר בדברים מסויימים אבל בכל הקשור לסובלנות וכבוד.. פחות.

  6. יופי של מאמר סקוטי!

    מדי פעם יוצא לי להאזין לחלק מהתוכניות שהעלית, אין לי זמן לשמוע את כולם אז אצלי ההאזנה היא יותר רנדולמלית.

    ממה שיוצא לי להכיר- סקיפ נשמע לעיתים כמו טרול אבל לפעמים הוא פוגע בול בחלק מהאנליזות והתחושות שלו. לגבי לברון לא שמעתי משהו יוצא דופן הוא אומר את מה שרבים חשבו ומחשיב אותו כעת כשחקן טופ 10 בכל הזמנים אז אני לא רואה כיצד הוא מזלזל בו.

    בארקלי הוא התבלין הטעים בחבילת ה INDISE, לפעמים הוא מקצין אך יש לו נקודות חכמות ולעיתים הוא היחידי שחושב מחוץ לקופסה, כמו למשל במקרה אדריאן פיטרסון למי שמכיר.

    NBA LOCKDOWN די מסכמת את מה שאתה כבר רואה.. נדיר לשמוע מהם תובנה שלא חשבת עליה קודם בעצמך.

    שיין באטיה- איך אף אחד עדיין לא העסיק אותו? או שכן ואני לא יודע..

  7. בייליס וסטיבן A זה שני המטומטמים הכי גדולים בתקשורת הספורט האמריקאית.

    העובדה ששניהם מגישים ביחד תכנית היא לא פחות ממדהימה.

    שני פרובוקטורים חסרי מושג.

    משהו שאולי הייתי מקבל בהבנה מסויימת בכדורגל הישראלי, אבל לא בשום מקום או ענף אחר, ובטח שלא ב ESPN.

    1. אני מסכים איתך, אך מרק שפירו המפיק הראשי של הערוץ אומר שלא אכפת לו כל עוד הוא מעלה את הרייטינג של הערוץ.

  8. סקוטי תודה על הסקירה ועל טור הביכורים. בקטע הוידאו עם איזיאה די השמיצו אותך (סקוטי פ.)
    גם אני שומע ורואה באופן אקראי, מתי שיוצא.
    סטיבן A ובייליס הם שני פקובוקטורים רציניים. בייליס תמיד נגד לברון. בסה"כ שניהם לא נותנים ניתוח מקצועי אלא רוכבים על אהבה/שנאה של אוהדים ורק מלבים את הלהבות.

  9. העובדה שמישהו יכול לחלוק אוויר עם סטפן איי סמית' ולהיות יותר טיפש ממנו הינה תעודת עניות שאומרת בערך הכל על סקיפ בייליס, מלבד העובדה שהוא כל כך עמוק בתחת של מייקל ג'ורדן שיתכן שבהסטוריה הרויזיוניסטית שקיימת בראש שלו הבולס ניצחו כל משחק וזכו בכל אליפות מאז שג'ורדן התלבש במדיהם ועד שפשט אותם, לוויזרדס 2 אליפויות בתחילת שנות האלפיים, והבובקטס/ההורנטס כבר שנים עושות שמות בליגה והפכו אותה למיותרת לחלוטין. סתם החלק האחרון לא נכון, אבל אם ג'ורדן רק היה עולה על המגרש אז הוא היה שם 50 נקודות כל משחק וזה כן היה נכון.

  10. אחלה פוסט, מאוד נהנתי והרחבתי את ידיעתי. בנוגע לדיון על הטלוויזיה במחוזותינו – התוכנית חמישיות בערוץ הספורט עוסקת כמעט כל כולה בכדורסל הישראלי, אבל מאוד מענה לטעמי עם פרשנים טובים ומבינים (אדלשטיין ופיני גרשון), שבנוסף אותי פיני תמיד משעשע

  11. כל כך הרבה מאמרים טובים וכל כך מעט זמן לקרוא.
    באיחור אמנם אבל כיף של מאמר. כשגרתי בצד הנכון של העולם הצפייה בתכניות האלו (מלבד הברברת הצעקנית של בייליס וסמית') פשוט עשו לי את חווית הצפייה מושלמת יותר.
    היום מה שנשאר זה הופס ולראות משחק מזדמן.
    Starters מאוד מוצלחים בעיקר שברנט בארי בא לאולפן, הוא אחד האנשים שאני הכי אוהב לראות בטלוויזיה

  12. תודה רבה על ההמלצות, הוספתי לעצמי עוד כמה מקורות ידע.
    את התוכנית של Inside the NBA אפשר לראות רשמית בערוץ יוטיוב שלהם תמיד? לא ידעתי… מת על התוכנית הזאת.

    אני מצטרף להמלצה על הפודקאסט של ג'יילן רוז וג'אקובי. אחלה פודקאסט.
    jalenandjacoby.com

    סטיבן איי סמית', או SAS הוא עיתונאי שכל מטרתו להיות פוליטיקאי, שמחשיב את עצמו יותר מהספורט שהוא מפרשן, הקטע שלו עם דוראנט, היה נוראי\קורע, תלוי מאיפה מסתכלים על זה. הוא אשכרה איים על דוראנט שלא כדאי לו להתעסק איתו. לא מבין איך הוא עוד מפרשן עבר ESPN, פתאטי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט