הטור היומי שלי: מה שהערצתי בווריורס בהפסדם / מנחם לס

עוד כמה מילים על הווריורס האלה.
לפעמים לוקח זמן למאורעות חשובים לשקוע בנשמה – או היכן שמחשבות שוקעות – ורק כשהן יוצאות החוצה מהיכן שהן שקעו, דברים שלא חשבת עליהם קודם מתגלים לך לטוב או לרע.
אני לא יודע אם אני גאה להיות סבא-רבא ולהתעמק במחשבות הופס בגילי המופלג, אבל אלה דברים שאין לי שליטה עליהם.על מה שאחשוב? על הבלגן הלא יאומן שהולך כאן במפלגתי, המפלגה הרפובליקנית, כשדונלד טראמפ מכנה את טד קרוז 'מניאק'? או אולי אצטרף לדפוקים בראש היושבים ומחכים במאהלים קטנים בכניסה לתיאטרון הסיני כבר 12 ימים ולילות (אני לא מגזים; הראו זאת היום בטיווי!) כדי להיות ראשונים לראות את הסרט STAR WAR?
אז אני מעדיף כבר למלא לי את הראש במחשבות הופס'יות, וחוץ מזה, כשאתה בפנסיה מותר לך לבזבז את זמנך במה שבא לך. גייל אשתי התחילה לצבוע ציורים (COLORING BOOKS) כמו בגן? היא התחילה למלא תשבצים? לעשות PUZZLES? לקרוא ספרים?
אז לי מי מותר לחשוב הופס ולהסתכל במגזיני PLAYBOY ישנים. כיף להיות בגיל שבו אתה לא צריך לעשות חשבון לאף אחד.
אז על מה חשבתי שלשום, אתמול, והיום?
ראשית, על שהווריורס הביאה חיים חדשים לליגה. הם הפכו לבוננזה לדירוגי הטיווי, להתערבויות על משחקים באינטרנט, למשחקי פנטזי ומשחקי וידיאו, והעיקר – לעניין בליגה עצמה.
שכחנו כבר עד כמה העונה הרגילה היתה משעממת בעונות האחרונות. איך לא יכולנו לחכות לפלייאוף והתפללנו שהליגה הרגילה תסתיים כבר.
הווריורס שינו הכל. אלוהים כמה שציפינו למשחקיה. כמה רצינו לראות את סטפן קרי קובר שלשות מעשרה מטרים. כמה חישבנו וחישבנו שוב סכויים לשיאים חדשים.
קחו את המשחק של הווריורס נגד מילווקי. ללא הריצה שלהם לנצחון מס' 25, מי היה מסתכל על המשחק הזה? אף אחד לא היה חושב עליו נכלל וכלל ללא הריצה הפנטסטית של הווריורס. והנה, אפילו ישראלים כמוכם נשארו ערים בלילה לראות משחק שללא הריצה היה בתחתית המשחקים המעוררים עניין.
הווריורס היו MUST SEE TV חמישה חודשים לפני הפלייאוף.
עכשיו מתחיל עניין חדש. ראשית, האם הם יתחילו ריצת נצחונות חדשה? האם הם ישברו את שיאה של הבולס – 72 נצחונות בעונה? זה לא יהיה קל. הם יצטרכו לנצח 49 מ-57 המשחקים, או 86% ממשחקיהם. מצד שני, הרקורד שלהם – 1-24 – הושג עם רק 10ם משחקי בית, ככה שאולי…אולי הם כן ישברו את שיאה של הבולס. בכל מקרה יש לנו דבר חדש להתעניין בו.
או אנחנו כבר היום חושבים על המשחק נגד הקאבס, שהיום נראה שקרי אירוינג כבר ישחק בו!
מתי חשבנו כה רחוק על משחקי העונה? במקרה הטוב חשבנו על משחקי הלילה, ולפעמים גם עליהם לא הרבינו לחשוב.
והסיפור של המאמן סטיב קאר מוסיף דלק למדורה. מה? האם הוא לא יחזור העונה? האם נזילת חוט השידרה שלו רצינית יותר מאשר רוצים שנדע?
ומה עם פציעות? האם הריסון בארנס הוא הראשון בשורה של פציעות?
ולי עולות לראש עוד שאלות:
*האם מהיום גולדן סטייט היא סתם עוד קבוצה רגילה טובה, כמו הספארס או הת'אנדר, או הקאבס, מבלי ההילה שרדפה אחריהם לפחות בעשרת המשחקים האחרונים (אם לא יותר)?
*או שמא היא החליטה לנסות להתחיל ריצה חדשה?
*האם עתה, כשהם כבר הפסידו, הם לא ינסו לשמור על רצף נצחונות כי זה כבר לא כל כך חשוב, ואז הפסד פה, הפסד שם, זה כבר לא BIG DILL בעוד שלפחות בעשרת המשחקים האחרונים יריביהם שיחקו נגדם כאילו כל משחק הוא פלייאוף גיים?
מה הערצתי כל כך בווריורס – כמובן אחרי ששמחתי שקבוצת בית שימוש מזרחית דווקא היתה זאת שקצרה להם את הרצף?

*
הערצתי – לא כשזה קרה, אלא במחשבה שנייה אחרי שהמחשבות יצאו מהמקום בו הן שקעו כשזה קרה – את הצורה החביבה והרגילה בהם הם קיבלו את ההפסד.
אני נשבע שראיתי את סטפן קרי אפילו עומד ומחייך כשלוק וולטון הוציא אותו שתי דקות מהסוף, כשהיה ברור שהרצף נקטע.
שום דרמה, שום טרגדיה. שום 'סוף העולם'. זה הדבר השני מה שהערצתי בקבוצה הזאת.

*
אגיד לכם משהו נוסף: משך כל הרצף אפילו לא ראיתי מאמץ מיוחד מהם לשומרו ולהמשיכו. לא ראיתי אותם משחקים באינטנסיביות מיוחדת להמשיך ברצף כמה שיותר. הם שיחקו משחק רגיל ביותר, ללא האינטנסיביות שאתה רואה בפלייאוף או במקרים אחרים של נסיון שבירת שיאים.
הם שיחקו כרגיל, והרצף הנפלא שנמשך עוד ועוד – 24 משחקי נצחון רצופים – המשיך כאילו למרות שהם לא שמו לב אליו. למעשה הם ניצחו 24 רצופים מבלי להיות AT THEIR BEST אפילו פעם אחת!

*
לומר לכם משהו נוסף שאני מרגיש בלשד עצמותי? שבגלל שהם לא ניסו במיוחד לשמר את הרצף, הם לא הגיעו לשיאם כלל וכלל. ה-PEAK של הכדורסל של הווריורס עדיין לפנינו, הווה אומר שיש להם עדיין מקומות חדשים לכבוש, רמות חדשות להגיע אליהן, וזה מה שמפחיד עם הקבוצה הזאת, אם היא תישאר בריאה ושלמה.

*
אין לווריורס חולשות? בוודאי שיש לה. אתמול אפילו כתבתי שעכשיו החולשות תתגלינה בצבעים טבעיים, ואיתן יבואו ההפסדים.היתה זו יותר תקווה של מזרחי מאמונה. אני לא יודע מה יקרה מעתה והלאה, אבל החיוך על פניו של סטפן קרי בדקות האחרונות של הרצף הכניס בי מחשבה מפחידה שעדיין WE AINT SEEN NOTHING YET!

.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. הבעייה של גולדן סטייט שהסנטר שלהם אוסטרלי , זה יחזור אליהם כמו בומרנג
    מומי מהמר שיעשו 69 -13

      1. מומי מאמין שביל קרטריייט היה משמעותית יותר טוב מלוק ארוך לי
        כשדניס רודמן ופיפן נותן מטרייה אווירית עם האף גם האשים תאביט היה מספיק
        עם כל הכבוד ליוטה וסיאטל ארווין "לא חיים של מומי " ג'ונסון וגרג אוסטרטג הם סנטרים לליגה למקומות עבודה

  2. טור מעניין, תודה!
    הווריורס הפסידו בתזמון מושלם, הם לר רוצים להפסיד בבית, בטח ללא ללהברון שינסה לגנוב את הצגת הכריסטמס.
    יכול להיות שעדיף לווריורס את לוק וולטון על הקווים, כאשר סטיב קר יושב בצד, בונה ומתכנן. הגיאונות של סטיב קר היא בקבלת ההחלטות האסטרטגיות, ולא בהכרח בניהול המשחק.
    בשנה שעברה הוויורס התסכלו ״פנימה״ והתעסקו בעצמם- כיצד להיות הכי טובים. אני חושב שבמהלך העונה הם ינסו לפתח כלים שיעזרו להם נגד יריבות פוטנציאליות מסוכנות- בעיקר ס״א וקליבלנד.

    1. דווקא יש הרבה ביקורת על לוק וולטון ועל הרוטציות שלו, לגבי הרצף הוא נקטע בגלל השחיקה והנסיון האדיר לשמר אותו (הם יכלו להפסיד לבוסטון ערב קודם וולטון שחק את קרי גרין ואיגודלה), ההפסד לא היה קורה ללא העייפות במסע.

  3. תודה רבה, מנחם.
    אני חושב שהצד המנטלי ישחק תפקיד משמעותי כי היה ברור לכל אחד והשחקנים לא הסתירו את זה כמה הרצף היה חשוב ומשמעותי מבחינתם. השאלה אם אחרי ההפסד תגיע נפילת מתח והפסדים יגיעו בגלל חוסר יציבות ומוטיבציה נמוכה יותר או שהם יצליחו לשים לעצמם על הצלב את השיא של הבולס ויגיעו מפוקסים משחק אחרי משחק מבלי להישחק יותר מדי ולפגוע בטריות לקראת אפריל/מאי.

  4. בשביל לספוג קצת מההווייה האמריקאית אני חייב לשאול – בתור רפובליקני, אתה אשכרה בעד נשיאת נשק ללא פיקוח של כל איזה ילד שעוד לא התגלח ובתים שלמים שמאובזרים בכלי נשק כאילו הם איזה סליק מקום המדינה? או נגד הפלות? בעד עונש מוות?
    סתם סקרנות…

    1. אני לא מנחם (וכנראה שאם הייתי אמריקאי הייתי מצביע לדמוקרטים), אבל נראה לי שיש לא מעט סיבות להצביע למפלגות, מעבר לעניין המסורת (שאני מניח לפי דברי מנחם שזה שיקול חזק), ולא חייבים להסכים עם כל דבר במצע של המפלגה. הרבה מתומכי הרפובליקנים אוהדים אותם בזכות עמדתם המסורתית בעד מסים נמוכים והתערבות מינימלית בכלכלה (עם היתרונות והחסרונות בכך). העובדה שמדובר בשתי מפלגות בלבד אף היא תורמת לפשרות בדפוסי ההצבעה.
      בלי קשר, חבל לי שמפלגה טובה וראוייה הפכה לשבוייה של מס' מועמדים הזויים לחלוטין כמו טראמפ, קרוז וקארסון.

    2. לא כל הרפובליקאים נגד הפלות. אני בעד הפלות. בעד עונש מוות במקרים מסויימים, אבל בעיקר נגד נתינת מתנות לאנשים שמסרבים לעבוד, והתערבות הממשלה בכל חלק מחייך. אני גם בעד סגירת הגבולות של ארה"ב ורשות כניסה רק לליגלים, ובדיקה כפולה של כל מוסלמי שרוצה להגר לכאן. אני גם בעד החזרת ארה"ב לגדולתה הצבאית והכלכלית כפי שהיתה פעם. אני גם בעד תמיכה בישראל ב-100% ללא שאלה קטנה שבקטנות.

      1. תודה על התגובה.
        ברור שבמצב של שתי מפלגות בלבד יהיו נושאים מסורתיים שהבוחר לא יסכים עם כולם.
        בלי להיכנס לויכוחים פוליטיים כי האתר מקפיד להימנע מכך, ובצדק – איך אתה עם סוגיית הנשק?

  5. STAR WAR מתחיל היום בחצות כאן ומי שיראה אותו בארץ – לפחות בי-ם יש עדיין מקומות – יראה אותו לפני אלו שיושבים ומחכים במאהלים קטנים בכניסה לתיאטרון הסיני כבר 12 ימים ולילות בגרינוויל

    🙂

    1. לא כל הרפובליקאים נגד הפלות. אני בעד הפלות. בעד עונש מוות במקרים מסויימים, אבל בעיקר נגד נתינת מתנות לאנשים שמסרבים לעבוד, והתערבות הממשלה בכל חלק מחייך. אני גם בעד סגירת הגבולות של ארה"ב ורשות כניסה רק לליגלים, ובדיקה כפולה של כל מוסלמי שרוצה להגר לכאן. אני גם בעד החזרת ארה"ב לגדולתה הצבאית והכלכלית כפי שהיתה פעם. אני גם בעד תמיכה בישראל ב-100% ללא שאלה קטנה שבקטנות.

  6. דונלד טראמפ מאד משכנע, הוא אישית כנראה לא ייבחר אבל יבואו עוד כמוהו ואותי זה מפחיד שאנשי מכירות . לא ביצוע. מכירות, מצליחים להגיע בכזאת קלות למשרות שליטה.

    אני חושב שכמו שצריך לבדוק מי מחזיק נשק, מי נכנס לארהב צריך להתחיל לעשות הגבלות כמו מבחנים, בדיקות נפשיות ובריאותיות למי שהולך לרוץ לנשיאות. שלא לדבר על ידע כללי…

    אני הייתי שם קריטריון שמומעד חייב להיות לפחות 5 שנים בשירות הציבורי ועוד 5 בתור אחראי בעבודה ציבורית. (אובמה היה מנהיג שכונות בשיקגו) . אין מצב שבעולם שמליונר שנולד למליונר כמו טראמפ, עשה את כספו מניצול מכורים להימורים ופינוי שכונות של שחורים, יכול לראות את התמונה הגדולה. פאק איט הוא אפילו לא שם לב להתחממות כדוה"א מהמשרד הממוזג שלו.

  7. טראמפ מועמד הזוי ואני לא מאמין שהאמריקאים עד כדי כך מטומטמים לבחור בו . מצד שני , לנו יש הזוי משלנו שמצליח להיבחר פעם אחר פעם . מה זה אומר על הציבור אצלנו ? בנוסף , ההזוי שלנו ישמח לראות את ההזוי שלהם בבית הלבן .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט