סיקור ומסקנות מהניצחון של מכבי/גור גולן

משחק גורלי!

יורוקאפ או שיישאר למכבי סיכוי?

טבק

מכבי פתחה את המשחק היטב – התקפה מסודרת, הגנה טובה ובעיקר נחישות שאפשרה למכבי לעלות ל- 6-2. מכבי המשיכו בקצב הטוב ושמרו על הגנה טובה, כאשר בצד ההתקפי 3 שלשות ברצף (כולן של לנדסברג) העלו את מכבי ל- 15-4 אדיר. מכבי המשיכו בטירוף! הגנה אדירה ולא מתפשרת, התקפה יפה ומסודרת ויותר חשוב מכך אחוזים מצוינים העלו את מכבי ליתרון 10-23 בסוף הרבע הראשון.

הרבע המהנה ביותר של מכבי מתחילת העונה לפי דעתי.

האם אני מדמיין או שמכבי שומרים? הגנה אדירה גם בתחילת הרבע השני מצד מכבי – שבעה איבודים לבאמברג לאחר 12 דקות של כדורסל. מכבי שמרו על הסדר בהתקפה ולא השתוללו, 12-30 למכבי.

באמברג לא ויתרה לרגע ויצאו לריצת 7-0 שהזעיקה פסק זמן מטבק.

באמברג נכנסו לקצב בצד ההתקפי אבל מכבי לא איבדה את הראש וניצלה את היום המטורף מהשלוש – שתי שלשות של סמית העלו את מכבי ל- 40-25. המחצית הראשונה ננעלה בתוצאה 41-28.

מחצית לא פחות מנהדרת למכבי! הגנה מצוינת, קצב מעולה והכי חשוב – משחק חכם.

מסקנה מהמחצית הראשונה: נכון, מכבי קלעו באחוזים מטורפים מהשלוש (8 מ-12!) אבל הזריקות נבעו ממשחק חכם – חדירות לתוך הסל והוצאת כדור לקלעים (סמית, פניני ולנדסברג) לזריקות פנויות לחלוטין. מכבי השתדלו ללכת לצבע כמה שיותר פעמים וגם השלשות לא איחרו להגיע.

נתון נוסף שמדגים את המשחק החכם – 11 אסיסטים.

במחצית נשאל טבק על אחוזי הקליעה משלוש וכתגובה אמר שההגנה היא הדבר החשוב. מכבי שיחקו הגנה מצוינת וכמו שנאמר מיד עם פתיחת המשחק: "איזה פשוט זה כשיש הגנה טובה".

מכבי לא רצו להרפות והמשיכו עם הגנה קטלנית! כאשר הנתון הבולט ביותר הוא 0 נקודות למלי אחד מהקלעים הבולטים ביורוליג. 49-30 למכבי לאחר 3 דקות במחצית השניה.

קשה להתחיל לפרט על שחקנים בולטים במכבי כי כולם נראו פנטסטי אבל שניים חייבים אזכור – לנדסברג ואמבקווה. הראשון עם ערב התקפי אדיר והשני עם ערב הגנתי (בעיקר) אדיר הובילו את מכבי בבטחה.

באמברג הצליחה לקלוע "לא רע" במשך כמה דקות (למרות הגנה אדירה), אך עוד שלשה של פניני קבעה 56-36. מכבי הורידו רגל מהגז אך זה לא פגע בה בזכות לנדסברג עם ערב אדיר (5 מ-5 לשלוש). שתי שלשות של באמברג לקראת סיום הרבע השלישי לא עזרו בזכות שלשות של אוחיון ופניני (לראשונה קליעות מזריקות קשות באמת, אך כשהולך אז הולך: 15 מ-21). 70-50 למכבי לפני הרבע האחרון.

הרבע האחרון היה גארבג' טיים מוחלט. איטי יותר ועם פחות חשיבות.

איפשר לקהל לשיר שירי חנוכה.

בסיום: 85-65!

נח היום ומכבי הייתה בטירוף
נח היום ומכבי הייתה בטירוף

 

כפי שאומר השיר "יש לי סיכוי להינצל אני יודע" למכבי יש עוד סיכוי להישאר ביורוליג. כמובן שעוד לפני – מכבי צריכה ניצחון של צ'סקא על דרושאפקה וניצחון גדול נגד דרושאפקה.

מעבר לאחוזים המדהימים היום מכבי יכולה להיות שמחה מכמה דברים:

1.משחק חכם – כפי שהזכרתי במחצית, מכבי קלעה באחוזים טובים בזכות משחק נכון שברובו הלך לצבע דווקא. מכבי שיחקו פנימה והחוצה ואיפשרו לקלעים זריקות פנויות לחלוטין.

2.הגנה טובה – כמה דיברו על ההגנה של מכבי ואמרו שהם רכים ולא מחויבים אך היום הם נתנו משחק הגנתי ענק! מעבר לזה שרוב ההתקפות של באמברג הגיעו לסוף שעון וזריקות קשות, מכבי הקריבו למען הקבוצה – פאולים במקומות הנכונים.

3.מצאו את השיטה הנכונה – היום מכבי מצאו את השטף במשחק שלהם. מכבי רצו, שמרו, נכנסו לצבע, לקחו כדורים חוזרים ועשו הכול בקצב משחק נהדר.

4.לנדסברג – תענוג צרוף! סקורר נהדר זה ידוע (עם 19 נקודות) ומעבר לכך שמר, רץ, קלע ובעיקר הנהיג!

5.סמית שקט ומים שקטים חודרים עמוק – לנדסברג היה מרכז הערב אבל סמית עם ערב שקט בהגנה ובהתקפה – היה בורג המרכזי ושקט וטוב שכך.

players-maccabi-electra-celebrates-eb13

מכבי תעודד מחר את צ'סקא ותתכונן לשבוע הבא אבל בינתיים יכולה להיות מרוצה.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. לא ראיתי ,אך לא הופתעתי ולחלוטין לא הופתע אם מכבי תיכנס לבסוף לטופ 16.
    כמי שמאמין במושג הזה "רוח המועדון "
    אני משוכנע שהחל ממחר במכבי יעשו לשחקנים שטיפת מוח לגבי המשחק בטורקיה ….שמשמעותי לא פחות מהגרעין האירני ….
    השחקנים כולם יצאו מלוע של תותח מול קבוצה צעירה ,לא מנוסה ולא מחוברת….צריך רק להיות נורמלי בצבע ולהשתגע עם השלשות …..כולה הפרש של 4 שלשות.
    פארמר יתפוצץ לראשונה העונה ( ואולי גם לאחרונה…).
    ויש טופ 16.

    1. הניצחון של מלאגה אתמול על ססארי (לא מפתיע) בא גם טוב למכבי, כי הוא מכריח את הרוסים לנצח היום אם הם רוצים להיות במאזן נצחונות זהה למלאגה בקרב על המקום הראשון.

  2. היה משחק לא רע בכלל של מכיב. טבק מסתמן כמאמן שיודע להזיז דברים ולגלות גמישות.
    לדעתי ינצחו בשבוע הבא בטורקיה ויעלו לשלב הבא.

  3. יש לי לינק לסטרימינג של ספורט באירופה. כתבו שיהיה ערוץ למשחק, ובסוף לא היה.
    אני חייב לומר לך גור שרמת כתיבתך עלתה ללא מונים!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט