התפריט של פילדלפיה / מולי

76WINGS
לוגו של ה-76 על רקע מנת כנפי ה-בילי מאתר מסעדת פילדלפיה.

התפריט של פילדלפיה / מולי

שבעה עשר הפסדים והיד, אני חושש, עודנה נטויה. הקרדום עוד יהלום, החרב תונחת, ויבבות כאבי ההפסד עוד יינשאו לרוב לפני צהלולי הניצחון הראשון הנכסף.

שבעה עשר הפסדים, וכמו שזה נראה, צדק מומי בשאלתו האם הקבוצה האומללה הזו תגיע ל- 76 הפסדים? ואני מוסיף: אולי אפילו לשמונים?

אז החלטתי ללכת ולבחון את המצב בפילדלפיה שלנו, זו שבתל אביב, ולראות אולי אוכל לקבל ממנה עצות כיצד להתמודד עם כשלונות.

העיר פילדלפיה נוסדה לפני כשלוש מאות ומחישים שנה,  בשנת 1682 על ידי קבוצת קווייקרים בראשות ויליאם פן‏ (שעל שמו קרויה פנסילבניה).

ייתכן וכבר אז נזרעו בעיר זרעי הנתינה והנכונות לוויתורים שכן שם העיר משלב את המילים שמקורן ביוונית "פילוס" (אהבה) ו"אדלפוס" (אח) ובא לסמל את רוח הקווייקרים שדיברה על "אהבת אחים".

במסעדת פילדלפיה שנמצאת ברחוב תוצרת הארץ 3, בתל אביב-יפו, כך לפחות קובע האתר שלה, ממהרים לתת לאחרים שירות: "מסעדה זריזה מבית 'דיקסי', המשלוחים הטובים בעיר" זועק האתר באותיות קטנות, ואמנם לא מדובר על אהבת אחים אבל לאור הסטטיסטיקה הקובעת שתשעים אחוז מן המסעדות נסגרות תוך שלוש שנים מרגע פתיחתן, ברור שכל מי שפותח מסעדה בארצנו הוא אוהב אדם, ובמיוחד אוהב אנשים שעובדים בבנקים, שכן הוא מקפיד לשמור על פרנסתם.

אחרי שבעה עשר הפסדים רצופים, אני בטוח שאנשי קבוצות הכדורסל האחרות שמחים לארח את פילדלפיה באולמם, אך אני לא בטוח אם קהל האוהדים של פילדלפיה  שמח לראותם ועובדה היא שהנוכחות במשחקי הבית שלהם היתה שלישית מהסוף: ממוצע של 14,240 אוהדים למשחק.(במקום הראשון, אגב, שיקאגו, עם ממוצע של 21,800 אוהדים במשחק).

לעיר פילדלפיה, למי שלא יודע, יש תפקיד מרכזי בהיסטוריה האמריקנית: בשנת 1776 התכנסו בה נציגי המושבות השונות והכריזו בה את הצהרת העצמאות של ארצות הברית. שנה זו היא המקור ל- 76 שמרכיב את שמה של קבוצת הכדורסל פילדלפיה 76.

אז הימרתי והלכתי לתפריט המקוון של המסעדה וספרתי כמה מנות יש. משום מה חשבתי שתהיינה 76 מנות, אבל…  היו 78. נו טוב, חשבתי לעצמי, הבה ונתחכם: הכנפיים מופיעות במינונים של שמונה, 12 ו – 22 יחידות ואם אחשיב את שלושת אלו כמנה אחת של כנפיים (שימו לב, מדובר על כנפיים רגילות, כלומר כנפי עוף ברוטב צ'ילי וחמאה ולא ב- Beelie Wings שהם 12 כנפיים חריפות ברוטב צ'ילי ובירה שעולות 44 ש"ח) הרי אגיע ל- 76 פריטים בתפריט.

התפריט של קבוצת ה-76 בהחלט לא כזה מגוון! יש בו רק תריסר שחקנים: כריסטיאן ווד, הוליס תומפסון, איזייה כנען, ג'אהיל אוקאפור, ג'אקאר סמפסון, ג'ראמי גראנט, נרלנס נואל, ניק סטוקהאוז, פיל פרסי, רישון הולמס, רוברט קובינגטון וטי ג'יי מקקונול. אמנם לא בדקתי אך אני די בטוח שזהו הסגל הצר ביותר בליגה.

וכך, גם אם היינו רוצים להכין מהשחקנים מגוון רחב של "פילבורגרים", לא היו עומדות לרשותנו הרבה מדי אפשרויות.

יש אמנם את הפילבורגר הקלאסי (250 גרם, ₪53) שכולל בורגר בקר, בצל ופלפל אדום מטוגנים, גבינה סקנדינבית, מיונז וחרדל. הפילבורגר הקלאסי הוא למעשה כמו החמישיה הקלאסית הרצויה עם: איזייה כנען, ג'אהיל אוקאפור, ג'ראמי גראנט, נרלנס נואל ורוברט קובינגטון.

ואולם האפשרויות האחרות ל"פילבורגר", כך אני חושש, אינן כוללות "חריפות" שכן יש בהן במקומה חמיצות, למשל ב"פילבורגר ירקות" (250 גרם, ₪53) המורכב מבורגר בקר, חסה, עגבניה, בצל סגול, מלפפון חמוץ, מיונז וחרדל. או את האפשרות השנייה שאפילו אינה כוללת בשר: את "הפילבורגר הטבעוני" (₪43) המורכב מבורגר טבעוני תוצרת בית בלחמניה עם טחינה צ'יפוטלה, בצל, חסה, עגבניה ומלפפון חמוץ.

כך בדיוק כל חמישייה שאינה החמשייה הראשונה, היא פשרה מההרכב הקלאסי ובעיקר משאירה טעם של חמיצות.

ברור לחלוטין שעל הקבוצה למצוא חיזוק ממתיק, אולי בצורת המומלץ החדש: פילי קורנביף (250 גרם, ₪49) שכולל קורנביף פרוס דק, עגבניה, מלפפון חמוץ, חסה, בצל, חרדל דבש ומיונז. שכן בלי חיזוק ברור לכל שהדרך היחידה שהקבוצה תגיע למשהו תהיה בעזרת נס.

חג המולד קרוב וייתכן שסנטה יביא איתו לקראת סוף דצמבר נס, ומי יודע אולי הנס יהיה שווה לקינוח המדהים של מקלוני סנטה (₪19) העושיים מרסק תפוחים וקינמון, סירופ מייפל ואבקת סוכר מוגשים בצד…

אחרת, אני חושש שדבר לא יוכל לעזור לקבוצה.

נו טוב, אז אם כבר הפכתי אתכם לרעבים, אתם מוזמנים לאתר מסעדת פילדלפיה בכתובת:
http://www.philadelphia.co.il

 

 

טלפון:  03-6930606
שעות הפתיחה ע"פ האתר:
א',ב' 03:45-12:00,

ג',ד' 02:45-12:00,

ה' 04:45-12:00,

ו' 05:45-13:00,

ש' 03:45-13:00

 

ואל תשכחו, אני חושש שנכון לעכשיו – בניגוד למסעדה – קבוצת הכדורסל אינה עושה משלוחים, לפחות לא משלוחים של מנות טובות…

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 25 תגובות

    1. אין בארץ פילי ציז סטייק אמיתי.
      בגלל שבניגוד למה שנהוג לחשוב, לא משתמשים באנטרקוט לכריך.
      משתמשים ב-"כף" (round steak) שזה נתח דל בשומן ועשיר בטעם שדורש הכנה מינמלית (אחרת הוא מתקשה), והוא מתאים מאוד לצלייה מהירה על הפלנצ'ה כשהוא פרוס דק דק (מכינים אותו עד לדרגת מדיום.
      כמו כן פילי צ'יז סטייק אמיתי דורש גבינת פרובולונה טובה ולחמניה שקצת מזכרה בגט אבל פחות קשה ויותר מלוחה.
      השילוב של הבשר, הפרובלונה והלחמניה יוצא מושלם, וממש אין צורך להוסיף כלום
      (למרות שבחלקים מסויימים של פילדלפיה טוענים שצריך גם בצל מקורמל)

    1. חחח
      אני מומחה לכלום (ויש כאן באתר כמה חברה עם התמחויות מרשימות מאוד), ובקיא בכל מה שממש לא משנה (פילי צ'יז סטייק, לדוגמא)

  1. מולי נהדר!!! פילידלפיה 76 זו המסעדה המועדפת בליגה… אפשר לנוח, לתת לצעירים לאכול קצת ובסוף גם לקבל קינוח ( שיא מועדון חדש).

    1. קודם כל אתה צודק. תיקנתי, סליחה ותודה.

      הבדיחה העצובה היא שזה מה שזכרתי, אך יש מקור שהטעה אותי שהמקור לטיני, וחשבתי שאולי הגיעו ללטינית דרך היוונית, ושאלו שבחרו בשם לא ידעו יוונית אלא לטינית, אבל הייתי צריך לבדוק יותר לעומק.

      וכמובן שהמשתמע הוא שמאחר ופילוס פירושו אוהב ביוונית ומאחר וסופיה פירושה חוכמה הרי הפילוסופיה היא אהבת החכמה…

  2. מולי אני חושב שיש פה תרמית קלה. שהיה עושה את האריס מאושר.

    בשר משומר זה בעצם סוג של פסטרמה נכון?אז פסטרמה ב -44 ש"ח?

    כנפי עוף – זה לא החלק הכי זול בתרנגולת? חזה ירכיים רגליים. זה חלקים ראויים למאכל שלא צריך ללכלך את הידיים בשבילם. 44 ש"ח? לפסולת מהקצב???

    ודבר אחרון המבורגר ב 53 ש"ח. כי יש גבינה סקנדינבית… אני שואל, במה שונה הפרה הסקנדינבית מהפרה של משמר העמק? פרות חליבה לא ממש רואות דשא , לא באירופה ולא בישראל ואת הטמפרטור במרתף של החלבן מנורבגיה יש גם בחדר קירור שלקיבוץ מזרע.
    עכשיו אני מבין שאתם אוהבים להיות כמו באמריקה או אוסטרליה שמה אבל חברים, המבורגרים זה המקבילה האמריקאית לחצי מנה פלאפל (שפה אגב היא גם זולה להפליא) אז $15 דולר למשהו שפה עולה $3-4 ועוד אם מקום לנוף לנתיבי איילון ומגדלי עזריאלי.

    מולי ידידי אני יכול להריח תרמית גם מ25 אלף ק"מ. לך ליפו תוכל ברבוניה על האש עם שישיית בירה. תהנה יותר . תשלם פחות. ויהיה לך בריזה מהיים

    1. היי, היי – עד לגבינה החומה הסקנדינבית.
      הדבר הכי טוב שיצא מהמדינות הקפואות הללו, מאז שאיזה ויקינג איסלנדי החליט שהוא רוצה לחצות את הים הגדול ולבדוק מה בכלל יש שם מעבר לגרינלנד.

  3. מולי – זה שהמחירים במסעדות בישראל זה לא לבני אדם זה דבר אחד. זה שיש לך את מסעדת לונה 5 דקות משער שכם עם תפריט ב-20 שקל ואתה נוסע לשכונת ביצרון בשביל לאכול פסטרמה ופסולת עוף , זה מחדל .

    עכשיו על תגיד לי שאתה מפחד ללכת לעיר העתיקה למה ידקרו אותך, כי אני אבוא מהחווה שלי כל הדרך לקחת אותך באוזן ועוד אוציא לך חשבונית על זה.

  4. אני חייב להגיב , משום מה המסעדה הזאת לא עושה לי חשק כי בניגוד לבכדורסל שזה כשר ומסריח, פה זה לא כשר ( אך לא נראה מסריח , פשוט אין לי תיסה באיך זה אמור להיות)…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט