COLLEGE BASKETBALL / מנחם לס

תשכחו מפני התינוק. הילד הוא גבר שבגברים, בחירה 1-5 בטוחה. קודי זלר

אינדיאנה, דיוק, ומישיגן – שלושת הדרלינגס שלי עד עתה

זאת רק ההתחלה, אך לעת עתה נראים לי רק שלושה סוסי מרוץ המובילים את מרוץ המכללות: דיוק – שוב פעם דיוק, אחרי שחשבו שהעונה אין לה סכוי – מישיגן, אחרי כמה שנים של הזדחלות אחרי מישיגן סטייט, ואינדיאנה שבנתה משך השנתיים האחרונות את מסוןרת ה-HOOSIERS מהתחתית עד שהיום היא מס' 1 במכללות. אמש שתיהן שיחקו. הקלטתי והבוקר חזיתי בשני המשחקים. מה ראיתי?

דיוק – טמפל 67-90

אחרי המשחק מייק ששבסקי אמר: "WE ARE BEATABLE!". . כן? אותםן 3 מילים שאיתן הוא כנראה הולך לישון ומתעורר איתן הוא אמר לפני אולימפיאדת בייג'ינג ולפני אולימפיאדת לונדון על הנבחרת שלו שכללה אנשים כמו לברון, קובי, וקווין דוראנט. סליחה, דוראנט לא היה בבייג'ינג, אבל דוויין ווייד וכרמלו אנטוני היו שם. "BEATABLE"? אין קבוצה או אתלט בעולם שאינו BEATABLE, השאלה היא מתי ועל ידי מי.

גם לאינדיאנה וגם לדיוק יהיו הפסדים העונה. רק 9 קבוצות NCAA בדיביזיה הראשונה היו בלתי מנוצחות (יש להבדיל בין "בלתי מנוצחות בעונה הרגילה" ו-"בלתי מנוצחות" שזה כולל הפלייאוף. אם אינני טועה דוודא הקבוצה הדי אלמונית של בובי נייט מ-1975-1976 כשכוכבה האמיתי היחיד היה קווין בקנר סיימה 0-32 ואז ניצחה הכל עד לאליפות המכללות. עד כמה שזכור לי היא היתה האחרונה.

היו אחרות לפניה: UCLA של 63'-64 סיימה 0-30 עם נצחון בגמר המכללות על דיוק' 83-98 עם כוכביה קני וושינגטון, וולט הזארד, ואולי השוטינג גארד הגדול מכולם (אוקיי, ברמה אחת עם ג'רי ווסט ורג'י מילר) גייל גודריץ' עם ממוצע מעל 30 נקודות. גם UCLA של 66'-67 סיימה 0-30 עם לו אלסינדור – קרים עבדול ג'אבר – ולושיוס אלן , עונה שאחריה נאסר הדאנק במכללות בגלל מה שעשה לו אלסינדור לכולם. עוד UCLA סיימה 0-30, ואליפות 6 מ-7, עם ביל וולטון, קית' ווילקס, הענק הלבן סוואן ניית'ר, והנרי ביבי. הקבוצה הזאת קבעה שיא מכללות שלעולם לא יישבר כשניצחה את כל משחקי העונה ב-32 נק' הפרש ממוצע! רק בגמר נגד פלורידה סטייט הם בקושי ניצחו, אם זכרוני אינו מטעה אותי (בגילי אני זוכר בע"פ תוצאות ולפעמים אפילו קולעים מלפני 40 ו050 שנה, אך לא זוכר מי קלע ומי ניצח אמש!). לכן אני זוכר היטב את הקבוצה של UCLA שנה אחרי כששוב היא בלתי מנוצחת עם 0-30- באליפות 7 ישרה מ-8 (בדרך לאליפות 11) כשביל וולטון קולע 21 מ-22 זריקות ל-44 נקודות, שיא דיוק של 96% לשחקן הקולע מעל 30 נק' במכללות או ב-NBA (והוא קלע 44 נק', עוד אחד מהשיאים שלעולם לא יישברו.

היו עוד קבוצות, לא פחות טובות ואולי יותר טובות, שחטפו הפסד אחד או שניים. מהר ובקיצור אני זוכר את הוולפפאקס מצפון קרולינה סטייט של 1974-5 כשבמשחק גמר המכללות ניצחו את UCLA ועצרו להם רצף של 7 אליפויות, וגם היה זה רבנג' נהדר על ההפסד היחיד משך העונה ל…UCLA. ומה עם ה-1985 ג'ורג'טאון הויאס שהגיעו לגמר המכללות ברקורד 1-35, שכלל קריעה של ווילנובה בעונה הרגילה, ובגמר הפסידו לאותה ווילנובה עם פטריק יואינג ושאר הכוכבים באחת מהפתעות הכדורסל הגדולות ביותר, 66-64?

עונה של גבוהים לבנים מצויינים, וכולם אמריקאים – מייסון פלמבי!

אפילו ה1982 טאר הילס מצפון קראולינה – אולי קבוצת הכדורסל הטובה ביותר במכללות מאז ומעולם עם סם פרקינס, ג'יימס וורת'י, ומייקל ג'ורדן, הפסידה שני משחקים משך העונה וסיימה 2-32, אבל הסל של מייקל ג'ורדן עם הבאזר נתן לה אליפות. גם ה-1992 בלו דווילס מדיוק עם כריסטיאן לייטנר, גראנט היל, ובובי הארלי היתה אחת הטובות כולל אליפות, אבל 3 הפסדים משך העונה.

טוב, רציתי לתאר את נצחון דיוק על טמפל ו-"קצת גלשתי" לעניינים אחרים, סורי!

בקיצור, מייק ששבסקי עומד לעשות זאת שוב: קבוצתו 0-9 כשסת' קורי – יהיה טוב יותר מהאח? נחיה ונראה! – שם 23, והביג-מן מייסון פלמבי, וריאן קלי עשו דאבל-דאבל. קרי נפגע בעקבו במשחק הנצחון על אוהיו סטייט וזאת הפעם הראשונה שנראה בריא לחלוטין כולל 5 מ-9 מדאונטאון. פלמבי – עוד אחד שאני מאמין שיעפיל על האח הגדול המשחק בפייסרס – קלע 16, לראשונה העונה מתחת ל-19, וקטף 14. קלי קלע 14 עם 10 קרשים. קווין קוק הוא עוד 'בלו דוויל' שהופך לטוב יותר ממשחק למשחק, והפעם סיים עם 14 כולל 3 מ-3 דאונטאונים.

הסיפור פשוט: הבלו דוויל גברו העונה על 3 קבוצות שהיו בטופ 4 בזמן ששיחקו: קנטקי (שכבר נפלה למטה), אוהיו סטייט, ולואיוויל. עתה מתחילים המשחקים הקשים באמת בקונפרנס, אבל הבלו-דווילס נראים לי טובים יותר מאשר לפני שנתיים, שנת האליפות.

 

אינדיאנה – סנטרל קונטיקוט 69-100

ההוזיירס, מס' 1 במכללות, לא עוצרים

כריסטיאן ווטפורד קלע 21 וקודי זלר – עוד אח, שלישי במכללות, עם סכויים להעפיל על הגדול המשחק בקאבס – תקע 19 חיצים עם 19 קרשים כשההוזיירס, אף הם 0-9, שולטים בהגנה ובהתקפה ללא מיצרין. לקונטיקוט סטייט יש את הקלע מס' אחד במכללות, קייל ויינלס הקולע 25.9 נק' למשחק, אך הגנת ההוזיירס צימצמה אותו לערב של 3 מ-15 ל-7 נקודות.

מישיגן -ארקנסאו 67-80

ג'ורדן מורגן עשה שיא אישי עונתי של 12, והישווה את הדבר שבו הוא מצטיין – ריבאונדים – ומישיגן, השלישית במכללות, אף היא עם 0-9 רקורד. הוולוורינס הם עם הפתיחה הטובה ביותר מאז עונת 1988-9 כשהם התחילו 0-11, וסיימו עם האליפות היחידה שלהם עד כה. סימן לבאות?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אם אני לא טועה ממפיס של קאליפרי ודירק רוז הייתה עם הפסד אחד כל העונה ואז הפסידה גם באותו גמר מכללות מפורסם. גם זה היה משהו יוצא דופן.

    אגב, שימו לב לממפיס השנה הם חזרו לקדמת הבמה עם קבוצה מצוינת.

  2. בקשר למשחקים-מנחם, יש לג'סי למשחקים מסוימים, שאין למשחקים אחרים. אני בטוח שהרוב כאן זוכרים משחקים מלפני עשור (40-40 של ג'ורדן&פיפן), אבל לא משחקים מיום ו' (וזה לגיטימי, גם אני לא זוכר ואני סיקרתי אז).

  3. האח הצעיר הוא הכי מוכשר מבין האחים האלה, כולנו ידענו את זה עוד מהיום הראשון של בדיוק, לפני 3 או 4 שנים.

    האחות הצעירה היא הכי יפה במשפחה של הנפילים האלה.

    מיילס לא נראה לי מעולם אתלט יוצא דופן.

    סוג של טיילור הנסבורו פחות מוכשר, לא מבין למה אינדיאנה צריכה את שניהם עכשיו(אולי הם לקחו אותו כדי להעביר את פסייכו T בסוף העונה).
    מיילס קצת כבד והווינג ספאן שלו לא משהו יוצא דופן.

    לעומת זאת האח הצעיר יש לו ידיים בגובה של אנטוני דיוויס, הוא חוסם נפלא, הוא קפיצי, הוא שיפר את הפוסט בצורה מדהימה.

    בהחלט יש למה לצפות.

    1. מיילס אתלט נהדר אבל נגר!
      לאף אחד מהאחים אין ידיים ארוכות בטח לא כמו לדיוויס. להפך יש להם ידיים קצרות יחסית לכולם. אבל קפיצה נהדרת שמחפה על זה.

      ישנו אח צעיר יותר שגם הוא בדוק אבל אינו משחק כרגע.

  4. למיילס היו תוצאות ברמות הכי גבוהות במבדקים האתלטיים של הדראפט האחרון.
    בגובה שלו – זה לא פחות ממדהים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט