"המספר החזק" – סיכום מחזור מספר 9 ביורוליג / ניר אורון

איזה מחזור נהדר קיבלנו, משחקים צמודים, הפתעות, שתי הארכות והרבה מאוד מתח לקראת המחזור האחרון של השלב הראשון. קבלו את מספרי המפתח שעשו את המחזור התשיעי של היורוליג !

29-8 למכבי ברבע הרביעי אמש היו למעשה סיפור המשחק. פוקרום שלטה במשחק והובילה ממש עד לרבע הרביעי, אך פתיחת 11-0 של מכבי, בדרך לריצת 19-2 היוו למעשה רבע רביעי פשוט מושלם עבור מכבי, ועשו את המשחק שנראה קשה לכל אורכו לקל. היקמן עם 20 נקודות ואליהו עם 16 נקודות, 5 אסיסטים ו 2 ריבאונדים ממשיכים להיות המניות הבטוחות של מכבי.  

11 נקודות קלעו אמש תומאס, קיינר מדלי ושארמדיני גם יחד. ניק קיינר מדלי קלע בחמשת המשחקים האחרונים סך הכל 10 נקודות גם יחד, ושארמדיני 16. היכולת של השניים וגם של תומאס פשוט מעטה מידי עד לא קיימת, וזה כבר הרבה מעבר לנורה אדומה לפני השלב הבא. לא מדובר בעוד שלושה שחקנים אלא בשלושה זרים שמרוויחים הרבה מאוד כסף ואמורים להוות פקטור משמעותי מאוד בקבוצה. אם נתעלם מתומאס, שמחפה על יכולתו ההתקפית הדלה בריבאונד והגנה טובה, אז המסקנה היא שמכבי פשוט תהיה חייבת להחליף את מדלי ושארמדיני ולהביא במקומם זרים איכותיים יותר לפני הסיבוב הבא במידה ותרצה לעמוד באיכויות והעומק של שאר היבשת.

3 שחקנים בצסק"א סיימו עם המדד המוביל: סאשה קאון, סוני ווימס וננד קרסטיץ', כולם סיימו עם מדד יפה של 23 נקודות, וכאשר ויקטור חריאפה מסיים עם מדד של 22 ולמעשה כל ארבעת מובילי המדד במשחק מגיעים מאותה הקבוצה, אז אין פלא כי המשחק מסתיים בצורה חד צדדית. אם צריך לבחור בכל זאת שחקן מצטיין אז נלך דווקא על ויקטור חריאפה הנהדר, שלמרות ערב קליעה לא ממש מאוזן ( 4 מ 5 לשלוש אך רק 1 מ 7 לשתיים) מסיים בסופו של דבר עם 14 נקודות, 8 ריבאונדים, 5 אסיסטים 2 חטיפות ו2 חסימות. 

2 רבעים בלבד הספיקו לצסק"א בשביל לנצח את בשיקטאש. הטורקים עוד חלמו על סנצציה כאשר ירדו למחצית בפלוס 5, ועם תצוגה התקפית אדירה (51 נקודות במחצית). איך הרוסים הגיבו? עם ריצת 41-21 בחצי השני, ותצוגת הגנה גדולה כאשר הרבעים השלישי והרביעי מסתיימים 21-10 ו20-11 לרוסים, ואתם יכולים רק לנחש מה עשה מסינה לשחקנים שלו במחצית שגרם להם לעלות ולשמור ככה.

9-0 זה המאזן של ברצלונה עד כה, הקבוצה היחידה שעדיין מושלמת. ואתמול מול פרטיזן, בפיוניר של בלגראד זה היה הניצחון הקשה ביותר. נקודה הפרש ועוד אחרי הארכה. האוהדים הנהדרים בבלגראד, יכלו להנות ממשחק צמוד והרבה דרמה, אך בטח שלא להיות מרוצים מהתוצאה הסופית ומרמת הכדורסל בכללי. 68-67 בלבד ועוד במשחק ששוחקה בו הארכה זה אף פעם לא מתכון לתאווה לעניי האוהדים, ו 58-58 בזמן החוקי מוכיחים זאת הייטב. ברצלונה שקלעה ברבע הראשון 13 נקודות ובשני 12 בלבד ממשיכה להוכיח כי אין קשר ישיר בין איכות הכדורסל לתוצאה הסופית. החבורה הספרדית ממשיכה באותו הקו שמלווה אותה במרבית העונה: לא מרשימים במיוחד או סוחפים, אך סופר יעילים ובלתי ניתנים לפיצוח. אם אתם בכל זאת רוצים לדעת מי "הצטיין" במשחק אז נספר שבברצלונה הסקורר הבולט סיים עם 10 נקודות בלבד והוא חואן קרלוס נבארו, בכלל ברצלונה סיימה את המשחק עם 15 אחוזים מחוץ לקשת ומאזן של 20 איבודי כדור מול 9 אסיסטים בלבד, ואם כל זה לא מספיק לפרטיזנים לנצח בביתם, אז כנראה שהם באמת פראיירים גדולים השנה.

45 ריבאונדים לקחה קאנטו שזה 15 יותר מריאל, כאשר יתרון 15-7 בריבאונד ההתקפה היה בעיקר מה שעשה את ההבדל. סרחיו יול וג'ייסי קארול אומנם בלטו בצד המפסיד עם 17 ו 24 נקודות בהתאמה, אך בצד האיטלקי מארקושבילי היה פשוט ענק עם ערב של 23 נקודות, 6 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 2 חטיפות ו2 חסימות. ריאל שהפסידה 2 מארבעת משחקים האחרונים מתחילה להסתבך עם סיפור המקום הראשון שנראה עד השבוע כמעט מובטח.

91 נקודות קלעה קאחה לאבורל במשחק החוץ הערב באיסטנבול. אפס אנדולו ממשיכה להוכיח כי יציבות זה לא הצד החזק שלה העונה, כאשר ג'ורדן פארמאר שפתח את העונה בצורה מדהימה ממשיך בדעיכה שלו וסיים את המשחק עם 2 נקודות, ריבאונד ושלושה אסיסטים בלבד, אך הסיפור הגדול של הערב, ואולי של המחזור הוא החזרה הגדולה של קאחה לאבורל לתמונת ה TOP 16. הקבוצה הספרדית, שרק לפני שבועים נראתה מפורקת לחלוטין כאשר הובסה 82-45 וירדה למאזן של 6 הפסדים ב 7 מחזורים, חוזרת ומראה שכדאי עדיין לקחת אותם בחשבון. בשבוע שעבר זה התחיל עם ניצחון במשחק צמוד מול מילאנו, והערב זה כבר ממש היה הצגה. 91-76 בחוץ, מול אסופת הכוכבים של אפס אנדולו, כאשר הספרדים צולפים מכל מקום על המגרש ומסיימים ערב של 52% מחוץ לקשת ו 51% לשתי נקודות. בשבוע הבא לבחורים מויטוריה יש את המשחק הקל ביותר על הנייר: מול צדויטה בבית, וייתכן מאוד כי בניגוד למה שנראה רק לפני שבועיים, קאחה לאבורל תגיע לשלב הבא.

15 אלף צופים הגיעו כדי לראות את החזרה הראשונה של מייק באטיסט לאואקה מאז עזב את פנאתינאייקוס, אך האיחוד המרגש שלו הסתיים בהופעה חלשה ו 4 נקודות בלבד. רומיין סאטו, אקס ירוק נוסף, נתן הופעה טובה הרבה יותר טובה עם 20 נקודות ו 8 ריבאונדים, אך גם זה לא עזר לצהובים כחולים של פנר לנצח את פאו בקרב הטורקי יווני. הירוקים של פאו רושמים כבר ניצחון רביעי רצוף, ובזכות ההפסד הלא צפוי של ריאל אמש, היוונים תלויים רק בעצמם אם הם רוצים לסיים במקום הראשון.

221 נקודת נקלעו במשחק הכי מטורף של המחזור בין שאלון לאיטלקים מסיינה. בזמן החוקי הקבוצות סיימו בשווין 93 ואילו בסיום דווקא שאלון, חסרת הסיכויים להעפיל לשלב הבא, סיימה עם ידה על העליונה עם 108-103 במשחק שהורס לאיטלקים את הסיכוי למקום השני בבית. בשורות הצרפתים הצטיין בלייק שילב, שסיפק ערב שיא שגם מזכה אותו בתואר ה MVP של המחזור. 28 נקודות, 7 ריבאונדים, 5 אסיסטים היו ללא ספק גולת הכותרת של המפגש הנהדר הערב, ושאלון שבשבוע הבא תסיים את דרכה במפעל, יכולה לעשות זאת בראש מורם.

7 נצחונות זהו המאזן של ז'לגיריס שמעלה אותה למקום הראשון בבית על חשבון אלופת אירופה. הירוקים מקובנה והאלופה הגאה אולימפיאקוס חולקות את המקום הראשון עם אותו מאזן, אך המאזן הפנימי ביינהם הולך לטובת הליטאים, שיהיו תלויים אך ורק בעצמם במחזור האחרון מול הטורקים של אפס אנדולו. החבורה הכל כך מחוברת ומפתיעה של המאמן פלאצה תעשה הכל כדי לסיים עם ניצחון בייתי ולסיים באופן רשמי במקום הראשון ועם תואר הפתעת העונה עד כה במפעל.

לפוסט הזה יש 61 תגובות

  1. תודה! מעניין מאוד ללמוד.
    צריך לזכור שהמספרים של זרים אחרים שיבואו (אולי) יהיו על חשבון אליהו ואחרים, שבינתיים מספקים את הסחורה

    1. כנראה על חשבון שמרדיני וקיינר מדלי. לדעתי צריך לעשות טרייד שיכלול את ריצ'רד הנדריקס, והוא יתאים מצויין למכבי.

  2. כתבה ממש טובה. הרבה יותר טוב מכל עיתון או אתר בארץ שכותב על היורוליג, תמשיכו לכתוב עוד.
    לגבי מה שכתבת היה גם איזה סיפור מעניין עם מייק באטיסט שלדעתי החזיקו אותו בשדה תעופה כמה שעות ולא נתנו לו להיכנס למדינה לא זוכר את הסיפור במדוייק אבל כנראה שזה גם מה שהשפיע על המשחק שלו.

    1. תודה רבה!!
      אתה צודק, היה איזה סיפור איתו שעצרו אותו בכניסה למדינה בגלל איזה טענה שהוא לא שילם מיסים כאשר היה ביוון, עד כמה שהבנתי הוא היה כמה שעות בשדה תעופה ואז שוחרר..

  3. ניר הטור שלך נותן זווית מיוחדת למשחקים.
    הטורקיות ממשיכות במסורת חוסר היציבות שלהן למרות הכסף הגדול. היווניות התאוששו מהמשבר הגדול בקיץ, ונראות שוב מאיימות. ההתאוששות של קאחה לבוראל די מדהימה, הקבוצה הייתה על הקרשים ועכשיו היא עשויה לעלות לטופ 16.

    1. תודה רבה אלעד! מדהים כמה שהכסף הטורקי כרגע לא מביא כלום. פנרבחצ'ה עוד עלולה למצוא את עצמה מחוץ לסיפור בזמן שהיווניות שבאמת לא משופעות בכסף בלי סוף, נראות כרגע פשוט מצויין.
      קאחה לאבורל זה באמת סיפור מדהים, הם נראו כמו הנמושות הכי גדולות של היורוליג וכרגע הם במצב לא רע בכלל לעלות.

    1. תודה רבה!
      מסכים איתך לגמרי, הרמה נהדרת ויש הרבה מאוד קבוצות איכותיות. השלב הבא צפוי להיות פשוט אדיר!

    1. תודה דוב!

      ועוד משהו שחשוב להוסיף: המחזור הבא צפוי להיות פשוט מטורף! הרבה מאוד משחקים וקבוצות יפגשו אחת את השנייה למשחקים שיקבעו את המיקום ואפילו את העלייה!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט