אנטוני דייויס – השחקן הטוב ביותר ב-NBA, ואלוף בקרוב / מנחם לס

 

אין בכל הליגה הזאת הנקראית אן בי איי שחקן כמו אנטוני דייויס. אני לא מדבר על גבותיו שהן הדבר המהמם ביותר ביקום. תשאלו את ג'וג'ו אם דבר כזה לא מדליק ומגרה אותה. אילו הייתי פוגש היום איזו זקנה אחידת-גבה בגרינוויל הייתי מיד מתחיל איתה רומן.

אבל לא על הגבות רציתי לדבר.

אני רוצה לדבר על אנטוני דייויס השחקן. לא האמנתי הבוקר כשקראתי את הפוסט של האוסטרלי והתברר לי של-D.A לא היו יותר בחירות מאשר לדוראנט לאם. וי. פי. (הוספתי גם את הבחירות בתגובות). ככה זה, אין מה לעשות. רפי הבנה לא נעלמים, הם רק מתחלפים. הנה יש לנו את שחקן הכדורסל הטוב בעולם; האתלט הטוב מכולם; השחקן בעל החוש הנעלה מכולם, והשחקן עם המספרים הגדולים מכולם, ועדיין ישנם הבוחרים מוזרים כדוראנט, ווסטברוק, קרי, לברון, ואפילו הארדן. הארדן פור גאד סייקל לפני AD??? זה כמו לבחור סביח לפני פילה-מיניון.

את אנטוני דייויס לא מודדים לפי מספריו והסטטיסטיקה שלו. אותו מודדים לפי השפעתו על הקבוצה, וכיצד הוא הביא מדדה כמו ניו אורלינס בכוחות עצמו לפלייאוף (עם משחק-הובלה אחד ב-20 על ג"ס שהסתיים בהפסד בהארכה!), ועוד היתה לו החוצפה לקלוע 31.5 נק', לחסום 3.0, ולקטוף 11.0. אבל הוא כזה טוב שגם מספריו בשמיים. ה-PER שלו – 30.81 – עומד יחידי לפני כולם, מסתכל מלמעלה על הננסים. בעונה שעברה הוא קלע 24.4 נק' ב-52.5% עם 9.5 קרשים, ו-2.9 חסימות. לפי גראף ההתקדמות שלו ד"ר רוברט איינשטרום מ-MIT (ומהאינסיידר של ESPN) מנבא לו עונת 2015-16 של 26.6 נק' ב-54.8% עם 10.7 ריב' ו-3.2 חסימות.

למה לא לתת לו כבר את ה-MVP ולהתחיל לחשוב על עונת 2016-17?

אני לא יודע אם מישהו מכם ראה אותו IN PERSON כפי שאני ראיתיו בשנה שעברה בחדר ההלבשה פעם באטלנטה ופעם בשרלוט. הוא נראה הרבה יותר גבוה מה-2.10 מ' הרשום לצד שמו. הדבר הראשון שמכניס אותך לשוק בינוני הוא המראה של מוטות זרועותיו. "ווינגספאן" בעברית. הן מתחילות בקיר הימני ומסתיימות בקיר שממול. משהו שלא מהעולם הזה. ממש כמו כשאתה יושב במטוס מעל הכנף והיא נמשכת ונמשכת ולא ניגמרת.

והקול שלו. איזה קול! קול באס נמוך וחודר, קנדידאט 'עשר' לקריאת מזג האוויר בטיווי, או מחיר המניות להיום. והבנאדם תמיד מחייך. מה כל כך משמח אותו, לך תדע. אבל הוא לא יודע מה זה להיות רציני כשאתה מדבר איתו (אני לא דברתי; רק הקשבתי).

שלשום ראיתי אותו בטיווי ב'ספורטסנטר' ואין ספק בכלל שהבנאדם הוסיף מסה. לא שהוא היה רזה, אבל הוא היה 'רזה-בינוני'. הפליקנס הביאו מאמן תזונה וכוח חדש, ו-AD הוסיף הקיץ 7 ק"ג של שרירים. גם בזרועות, גם בשוקיים, וגם ב-CORE. ה-CORE זה אזור המותניים שם הוא היה צר יחסית.

סטטיסטית הוא נמצא ברמה של לברון ודוראנט בגילו. אמנם הוא לא טעם עדיין טעם נצחון פלייאוף, אבל הוא טעם פלייאוף, והיה מצויין בארבעת ההפסדים. הקבוצה שלו כמעט לא השתנתה אבל עם צוות מאמנים חדש, ועוד שנת נסיון, הפליקנס יהיו אחרים לחלוטין וטובים הרבה יותר. הם יהיו טובים הרבה יותר כי AD יהיה טוב הרבה יותר, והוא גם יצא סוף-סוף מהקליפה, וכבר בפלייאוף שמענו אותו מדבר ואפילו גוער. הילד התבגר, קומראדים. הילד שהכרנו הופך לגבר לנגד עינינו ועם ההתבגרות באה מנהיגות. זה תמיד ככה.

הקיץ הוא בילה שבוע שלם כאורחו של ביל ראסל. לא יכול להיות מורה, מנהיג, ורב ל-AD טוב מראסל. הם דיברו על הכל: חיים, כבוד, אחריות, אמונה. אבל ביל ראסל דיבר איתו גם על הגנה, ריבאונדים, תפישת מקום, פלייאוף, יצירת שליטה תחת הסל, והדבר בקצה הפירמידה – אליפות ואליפויות. AD מספר שהוא היה ב-TRANCE משך שבוע שלם בו "למדתי יותר על משחק תחת הסל ועל 'משחק' החיים מאשר בכל זמן אחר בחיי".

ל-AD ישנו מאמן חדש אלבין ג'נטרי שלא מחפש כל זרים ועיטורים אישיים. זהו מאמן וותיק ומשופשף שרוצה בהצלחת שחקניו הצעירים, ומבלי לדעת – אלא סתם מהכרת הבנאדם – שם לו למטרה לעשות מ-AD ביל ראסל של המאה הזאת, ואני מאמין שהוא האדם המושלם למטרה הזאת. היום יש לו AD חזק הרבה יותר פיזית, מנטלית, ואחד המוכן לשאת את העגלה על כתפיו ולהנהיג. לא האמנתי כמה ההפסד בפלייאוף פגע ב-AD עד ששמעתי אותו אומר ל'ספורטסנטר' שהוא נושא את ההפסד על ליבו ללא הפסק ולא מפסיק לחשוב עליו.

בד"כ צעיר בגילו – כשהוא מפסיד בפעם הראשונה שהוא מתנסה – עובר מיד לדבר הבא. אם AD נושא את ההפסד בתוכי תוכו הדבר אומר דרשני בקול רם. זאת אומרת שהוא החליט TO TAKE CONTROL OF THIS FRANCHISE, ומעתה הוא ייקח כל הפסד אישית. אלה הן חדשות רעות לכל הגבוהים האחרים בליגה כי כולם ידעו שהוא גבוה; כולם ידעו שהוא מוכשר; כולם ידעו שהוא אתלט. אבל עתה יש עליהם להתעסק גם עם מניאק מנטלי שמתחיל לחשוב כמו מייקל? רק זה חסר לגבוהים בליגה.

הדבר החדש שתראו העונה אצל AD הוא שהוא לא יסתפק להנהיג תוך כדי EXAMPLE, אלא גם עם פה וקול. הוא מוכן ומזומן TO TAKE CONTROL, וזה החידוש הגדול ביותר שנראה העונה.

הקשיבו למה שאמר ל-'ספורטסנטר':

I just want to win and do whatever it takes to win,” Davis says. “Whether guys like me or not, I want to have that thing where they’re always going to respect you because they know where your heart is. Some guys may not like what you say to them, how you say it, or when you say it, but all great teams have a leader where they hold people accountable.”

מאמנו הקודם מונטי ויליאמס היה המאמן ש-AD היה זקוק בשלוש שנותיו הראשונות: מאמן שהגן עליו מפני עלייה מהירה מדי לכוכבנות. מונטי היה פיקח הרבה יותר משנותנים לו קרדיט, והוא ידע לדגור על הביצה עד שהיתה מוכנה לצאת. מונטי ידע – כמוני – שבחווה לא מגדלים עיזה ביום אחד. צריכים ללטף אותה, להלביש לה סוודר חם ביום סגריר, ולהאכילה גרגירים-גרגרים, וחלב במשורה, ולשמור ולהגן עליה מפני הזאבים שבחוץ. הוא היה צריך את מונטי שיסוכך עליו עד שהילד התבגר. הוא אפילו צימצם את דקות המשחק שלו כשהיה רוקי, ותמיד היה עם הגבה בשעת ראיונות. כל אחד רצה לעשות ממנו INSTANT טים דנקן, ומונטי לא הירשה זאת.

 

מונטי היה המאמן הטוב ביותר שהיה יכול להיות לו בשלוש השנים הראשונות. כשהוא פוטר הוא שלח ל-AD מסר: "אל תדאג לי. זה ה-NBA. מאמנים באים ומאמנים הולכים. רק שחקנים נשארים. עכשיו הגיע זמנך. GO KICK SOME ASS!”

כמו משה רבנו, תפקידו של מונטי ניגמר ועתה מגיע שלב הכוכבנות, וג'נטרי הוא המתאים.

בעוד שמונטי היה עצור באישיותו ובצורת משחקו, ג'נטרי הוא ACTION! הוא רוצה FAST FACE והוא רוצה סערה. עתה, כש-AD למד את כל היסודות, הוא מוכן לדעתי לשלב החדש בו הוא ישחק ALL OUT ללא כל RESERVATIONS. הוא WILL KICK ASS. הוא יתן משחקים של 40 נק' ו-22 ריב'. חכו וראו. ג'נטרי יהפכו משחקן צעיר מצויין לסופר-סופר סטאר. ג'נטרי יודע מה זה לקחת אליפות והוא אימן שחקנים גדולים. עם גולדן סטייט הוא-הוא היה האחראי על ההתקפה הסוערת שלהם. הוא יעשה אותו דבר בפליקנס, ו-AD יהיה ראש החץ של ההתקפה שתרסק הרבה הגנות בדרכה.

ג'נטרי יעשה ממנו שחקן אגרסיבי הרבה יותר משהיה אצל מונטי.

הגבה סיימה את הראיון עם 'ספורטסנטר' במילים הבאות:

“I’m going to be more aggressive,” he says. “Sometimes in the game when I’m not aggressive … I think all that’s going to change this year. I want to say more in control, but I feel like I’m more of a leader. I just want to be the guy the team can lean on and count on in certain situations.”

הוא הוסיף: "המשחק בפלייאוף נגד הווריורס…לא אשכח אותו. הובלנו ב-20 נק' והפסדנו בהארכה. אילו הייתי רק יותר אגרסיבי היינו מנצחים מאת המשחק ולך תדע איך הכל היה ניגמר. אני לעולם לא אתן שוב פעם למשחק כזה לברוח לנו בין האצבעות. כל מה שהיינו צריכים זו אגרסיביות, וזה יהיה לי ולחברי קבוצתי העונה!".

"I  got a taste of that playoffs last year and it just made me hungry and made me want to go back there even more,” Davis says. “I feel like I have to be more assertive on the floor with this team and try to help as much as I can. Everyone has to lose to learn from their mistakes so next time they know. When you’re in that position you don’t think about, alright, if we lose it will be OK because you have to lose to grow. Now that you sit back and look at it, there’s so many things that you can learn from it.”

I want us to get back to where we were last year, but better,” Davis says. “I want to make sure that everyone is coming in on the same page, focused, and playing with that intensity that we need to get back to the playoffs and get out of the first round. That’s what I expect from my team. I’m going to try to be a better leader.”

תתפלאו, אבל קנדריק פרקינס עלול להוכיח את עצמו כאחד המורים הטובים ביותר של AD. פרקינס – תמיד השחקן השנוא ביותר ע"י יריביו, והאהוב ביותר בין שחקני קבוצתו, הובא כדי לשמש MENTOR ל-AD. מי יכול ללמדו את הליכלוכים הקטנים הדרושים כדי להיות סנטר עילאי טוב יותר מקנדריקס? קנדריקס לא הפך לסנטר עילאי כי לא היה לו את הכדורסל שיילך ביחד עם כל 'הליכלוכים הקטנים' שבהם הוא אלוף.

אבל AD עם יותר אגרסיביות, ועם "ליכלוכים קטנים"? השמיים הם הגבול.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. בחירת ה-MVP אינה לשחקן הטוב ביותר. לרוב את התואר מקבל שחקן מהקבוצות שהשיגו את המאזן הטוב ביותר בעונה הרגילה (2 הראשונות בכל אזור). לפיכך, יש צדק רב בכך שלא מהמרים עליו ל-MVP, אפילו אם חושבים שהוא הטוב ביותר.

  2. אין אליפות.

    סגל מטופש עם GM מטופש, לא רואה אותם מתקדמים מעבר למקום 7 במערב בשנתיים הקרובות, אלא אם הם ישחקו אותה בדראפט…

  3. הסיבה הגדולה שהוא לה יהיה אם וי פי היא הקבוצה שלו. כדי לקחת אם וי פי אתה חייב לסיים בטופ 4 עם 50+ נצחונות. אני אמנם מאמין שהפליקנס יעשו פלייאוף, אבל מקום 7, 8 לא יספיק לדייויס. דאגה נוספת היא הבריאות. מעניין לראות אם הוא יצליח לראשונה בקריירה לעבור את ה-68 משחקים לעונה. אתה לא יכול להיות השחקן הטוב בעולם אם אתה לא מסוגל להישאר על הפרקט.

  4. אנתוני דיוויס הוא השחקן הטוב בליגה ללא ספק… יכולות מטורפות!
    הבעיה היא כמו שמתן אמר שלא בוחרים כך את mvp… הmvp נבחר מקבוצה שמסיימת בין 5 הקבוצות עם המאזן הטוב ביותר.
    אם לפתע יפתיעו ולא ייבחר מישהו מה5 קבוצות הראשונות אז מזל טוב דיוויס!

  5. יכול לעשות את זה אם הפליקנס יהיו בפלייאוף.
    בקיץ זה נראה וודאי, אבל עכשיו עם כל הפציעות – הרבה פחות.
    יצטרכו להילחם על המקום שלהם.

  6. טייריק אוונס עבר ניתוח אורתרוסקופיה ויחזור עוד שמונה שבועות. נוריס קול, אז'ינקה ובאביט גם הם פצועים ולכן הביאו את מקקאלב ונייט רובינסון לפני שבועיים.
    הצפי הוא שהסגל המלא יעמוד לרשות המאמן רק באמצע ינואר…

    נראה כאילו קללת הפציעות ממשיכה מן השנה שעברה.
    וכך, בשורה התחתונה, דיוויס לכל דבר ועניין תלוי בבריאות של באחרים… אפילו בסוגיית ההגעה לפלייאוף…

  7. בקבוצה יותר טובה הוא היה MVP(אממ.. שיקגו). השחקן הכי טוב בעולם ביחד עם דוראנט כשהם בריאים.

    נ.ב
    רק אני שמתי לב לקעקועים האדירים של דיוויס? הילד הזה צריך לחזור הביתה..

  8. חוזר על קודמיי – אין ספק שמדובר ב"דבר האמיתי".
    דיוויס ענה על כל הציפיות ממנו, ואף מעבר.

    עם זאת, הקבוצה בנויה על הפנים, הולידיי נפצע כל יומיים, גורדון יכול להיפצע כל יום, ועכשיו גם טייריק בחוץ.

    חוץ מזה, החוזה לאשיק היה מופרך ביותר יחסית לתרומתו, והקבוצה ממשיכה להחתים שחקנים בינוניים.

    1. אשיק הראה שהוא יכולל להעמיד מספרים של דאבל דאבל אם משתמשים בו נכון… והוא יכול להיות חומר טוב לטרייד
      לדעתי ניו אורלינס הולכים להשתמש בעובדה שההגנות יתרכזו בדייויס, יקפיצו לו את המספרים ויעשו עליו טרייד משתלם

  9. Ad הוא הדבר האמתי בדיוק כמו לברון ,שחקן של פעם בדור , לעומת לברון שזכה לשחק בצד קל יותר (המזרחי ) דיוויס נמצא במערב הפרוע
    מה שאומר שיהיה לו הרבה יותר קשה להגיע למשהו שם …
    Mvp ושחקן ההגנה הוא עוד יזכה ומספר פעמים בכל תואר, הבעיה כמובן ניהול כושל. על המהלכים של הקיץ היו גרועים , מתחיל באסיק אומנם החוזה לא כזה נורא לסנטר סביבות 10 לשנה זה דיי מציאה לסנטר הגנתי שנותן 10 10 , אבל עדיין נראה לי היה עדיף כבר ללכת על מונרו עוד כמה מיליונים ואתה מקבל שחקן צעיר שיודע גם התקפה וגם יהיה סחיר יותר לטרייד עתידי, ההחתמות הלא ברורות של גיי ורוברטס, יכלו ללכת על גרין מקדניאלס מגי ועוד …
    נשארו עם סגל מוגבל עם נטייה לפציעות, לי נראה כאילו קיימת בעיה גדולה יותר במינוי של ג'נטרי שרוצה להפוך את דיוויס לנשק התקפי האולטימטיבי והעיקרי , אך לפי דעתי השימוש הנכון בדיווויס הוא בתור עוגן הגנתי כמו ביל ראסל כמו שדיברו עליו שנכנס לליגה

  10. "למה לא לתת לו כבר את ה-MVP ולהתחיל לחשוב על עונת 2016-17?"

    מנחם, אני רק אזכיר פה שבתחזיות שפורסמו רק יום קודם אתה אפילו לא העלת את הקבוצה שלו לפלייאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט