מי מאמן העונה של 2015/16?

כשהעונה תתחיל, יתחיל גם המירוץ לתואר מאמן העונה ע"ש רד אאורבך. אז מי יזכה בפרס? סטיב קר, שישיג את הפרס אחרי שלא זכה בשנה שעברה? גרג פופוביץ', בפעם הרביעית? אחד מהמאמנים החדשים בליגה? או שזה יהיה אחד משלנו, דיוויד בלאט?

*

מנחם לס:פרד הויברג (שיקגו בולס)

פרד הויברג
אולי מאמן שנה ראשונה, אבל יכול לזכות בפרס. הויברג.

אולי זה לא הכי חכם לבחור את מאמן השנה שלא אימן אפילו משחק אחד ב-NBA כמאמן השנה, אבל אני מוכן לצאת עבורו בגלל כמה סיבות:

  1. לבולס ישנה קבוצה מצויינת. ז"א רוסטר מצויין שהמאמן הקודם תום ת'יבודו – באשמתו או שלא באשמתו – לא הגיע איתו למימוש פוטנציאל. הווה אומר לפחות אליפות המזרח. היו לתיבודו כמה עקרונות צאן ברזל שלהויברג אין: תיבודו לא נותן לשחקני רוקי'ס הזדמנות לשחק, והוא משחק עם כוכביו עד שחיקתם.

מספיק שהויברג ייתן הזדמנות לצעירים לשחק, ישתמש ברוטציה יותר רחבה, וישמור על דירק רוז שיהיה בריא עד סוף הפלייאוף.

"1" נותן לו 50% מתואר 'מאמן העונה'.

  1. הויברג היה שחקן הבולס. לא כוכב, אבל שחקן לוחם ללא חת שעשה את כל הנידרש ממנו, והיה מגן מצויין. מי שראה את קבוצותיו באיובה סטייט ראה את הויברג בצעירותו: קבוצות לוחמות, בכושר נהדר, משחקות משחק טרנזישיון עליון, נלחמות על כל כדור, ומנצחות. הויברג הוא WINNING COACH שהביא את איובה סטייט משום מקום לאליפויות "ביג 12" ולטורניר ה-NCAA בכל אחת מארבע שנותיו באיובה סטייט כשהוא מציג התקפה חדשה הנושאת את שמו. הויברג היה בזמנו קלעי השלשות מס' 1 ב-NBA (והיחיד בהסטוריה שהוביל את הליגה באחוזים מה-3 ועדיין לא הוזמן לאליפות השלשות באול-סטאר!), ז"א שהוא מאמין גדול בדאונטאונים, והיום מאמן שהוא פריק של שלשות הוא כבר עם צעד אחד לפני השאר.

"2" נותן לו עוד 30% מתואר מאמן העונה.

  1. ת'יבודו היה פקעת עצבים. מעולם לא חייך והיה פצצת זמן מתקתקת. הוא הכניס את שחקניו למערבולת עצבים וככה שיחקו. פרד הוא רגוע, מחייך, צעיר – בן 42, לא מבוגר בהרבה מכמה שחקנים – והוא "PLAYERS COACH". הוא צעיר המשתמש באנליטיקס, יודע את כל האפליקציות בסמרטפון, והשחקנים יכולים לדבר איתו בגובה העיניים. "הוא מורה מצויין, ומסביר בפשטות אבל בחדות מה הוא רוצה. עם ת'יבודו – עם כל הכבוד – לפעמים היו דברים מבולבלים" – כפי שאמר הגארד הוותיק. פרד הויברג נראה היום כשחקן יותר משאר המאמנים – אפילו יותר מפישר וסטיב קר. הוא נאה מראה ובעל כריזמה.

"3" נותן לו עוד "10%".

 

  1. ראיתם את אשתו קרול? "4" נותן לו בליינד עוד 10% כי כולם יירצו לראות אותה כמה שיותר, והצבעה ל-'מאמן השנה' היא הזדמנות נוספת לראות אותה. "4" זה 15%.

 

  1. ראיתם את בתו פייג'? (יש לה עוד אח, ואחים תאומים). היא בת 16 ושחקנית כדורסל מעולה. אבל איזו יפהפיה היא! רועי, שים אליה לב. אתה תתאהב בה במבט ראשון, ואולי אני אצליח ליצור ביניכם קשר. זה עוד 5% לבחירה עבור פרד הויברג!

(האם והבת – TAKE YOUR PICK! – זה 15% מהבחירה!)

מתן גילור-אריק ספולאסטרה (מיאמי היט)

קואוץ' ספו
יודע לאמן כוכבים. אריק ספולסאטרה.

תואר מאמן העונה הולך לנחות בין אסיה לאוקיאניה הישר במדינת האיים העונה לשם 'הפיליפינים' אצל לא אחר מאשר אריק ספולסטרה. מוריה אפילו יוכל לרכב לשם על הקנגורו שקשור בחצר ולצפות במאורע בשידור חי וישיר.

ספולסטרה כבר למד איך מאמנים אגו. ולא סתם אגו, אלא סופר אגו (סטגדיש פרודיאני). הוא יודע איך עובדים עם כישרונות, וכישרון – וואלק וואלק – לא חסר בקבוצה. בעונה שעברה הוא גם הוכיח שהוא יכול לאמן ביג-בול כמו שצריך.

העונה, לראשונה בקריירה, יהיו לו גם שני כוכבי על, גם רכז שמנהל משחק היטב וגם שחקן פנים אמיתי.

הנה, כבר צצים כל אלה שמדברים על הברכיים של והריאות של (וכן, גם למבייר שמדבר על האשכים של) – לכם יש לי לומר שהשנה גם הספסל מספיק עמוק ואריק ידע היטב איך לחלק את הדקות, כדי לשמור על הכוכבים לפלייאוף.

ספולסטרה יהפוך את הקבוצה למפלצת התקפית ומפלצת הגנתית – טופ של הליגה בשתי הקטגוריות.

גמר מזרח לפחות ולא פחות מ-55 ניצחונות יעניקו לגאון הירדן (גיא? גיא?!), מאמן הלפטופ של הליגה הטובה בעולם והאדם היחיד שמעז לתת ללברון כתף בכניסה למועדון לילה בעמק האלכוהול את תואר מאמן העונה.

*

רועי ויינברג-קווין סניידר (יוטה ג'אז)

קווין סניידר.
אל תזלזלו בו. סניידר.

כן, הוא הסוס השחור במירוץ לתואר. גם רוב הסיכויים הם שהוא לא יזכה. אבל הוא האיש שמגיע לו התואר, ולא רק על זה שהוא הביא את ה-thunder from down under לליגה הטובה בעולם (וזה לא דאנטה אקסום, אלא האוסטרלי השני ביוטה).

סניידר הוא מאמן הגנה מצויין. הוא בנה ביוטה, קבוצה נטולת סטופרים הגנתיים בשמירה אישית, את ההגנה הטובה בליגה, בפער ענק, מאז פגרת האול-סטאר. הוא בנה צוות שפיתח, ומפתח, שחקנים שמלבד נתונים פיזיים עצומים לא החזיקו ביותר מדי כישורים, והופך אותם לשחקנים טובים (רודי גובר הוא הבולט שבהם). הוא מאמן של שחקנים שסומך על שחקניו, ולאחר שעבר את טבילת האש בליגה הוא חוזר כמאמן מנוסה לאנ.בי.איי, שמוכן לקחת את הג'אז לרמה הבאה.

נכון שהקצב של יוטה היה על הפנים שנה שעברה, ונכון שבהשוואה ללמבורגיני שכל קבוצת פלייאוף מערבית מעמידה בעמדת הפוינט גארד טריי בורק נראה כמו טויטה קורולה 1997 (יכול להיות שיגיע לשם, אבל הרבה יותר לאט ובדרך הרבה פחות בטוחה), אבל סניידר יתקן את זה. הוא מאמן של שחקנים, שלמד מטובי המוחות (מייק ששבסקי, מייק בודנהולצר ולארי בראון), ואימן את מכללת מיזורי במשך 7 שנים, והיה המאמן הטוב ביותר בליגת ההתפתחות. הוא מאמן מצויין שיודע להוביל שחקנים צעירים לאורך זמן, והשיפור העצום שיהיה ביוטה העונה מספיק בשביל להביא לו את התואר.
*

אסי שלם – דיוויד בלאט (קליבלנד קאבלירס)

בעולם הגיוני, דיויד בלאט אמור היה להיות מאמן העונה 2014-15. לא יודע כמה היו שורדים את כל מה שעבר עליו ומגיעים לגמר ה-NBA, אבל העולם לא הגיוני.

העונה היא ללא ספק עונה של 50-50. שחור או לבן בשביל דייויד. הרף של גמר NBA ללא קיירי+לאב הוצב בשנה שעברה והוא כמעט לא מאפשר טעויות. או אליפות או – הביתה (כנראה).

החשבון הפשוט שהאנשים שלא מבינים באמת כדורסל עושים:

קליבלנד – (קיירי+לאב+וראז'או) < קליבלנד + (קיירי+לאב+וראז'או) + מו

זה לא עושה חסד עם דייויד. 

לברון יושב באמצע המטוטלת הזו ואם העסק לא יעבוד כמצופה הוא יכול להפיל את כל הבניין. ה-מהנדס בלאט נדרש לבסס יסודות כה חזקים לבניין הזה כדי שלא יתמוטט לפני הפלייאוף.

אם יתנו לדייויד לעבוד, אם לא יהיו פציעות משמעותיות, אם הקאבס יעבדו כמתוכנן הם יביסו את קבוצות המזרח ועם מאזן חיובי מול קבוצות העילית במערב הם יעשו עונה של 65 ניצחונות.

אז אחרי כל ה"אימים" האלה נותר לכם לנבא (כי אני לא ממש טוב בזה, למרות שאני מנסה) כמה מהם יתגשמו.

אבל היי, לפני הרבה שנים עבדכם ניבא את האליפות של דאלאס לפני שהעונה התחילה… לפעמים גם תרנגול עיוור מוצא גרגר.

 

*

גור גולן-ביירון סקוט (לוס אנג'לס לייקרס)

אחת השאלות המרכזיות לגבי בחירת מאמן העונה היא האם המאמן עם המאזן הכי טוב צריך לזכות, או אולי הקבוצה המפתיעה (שכן למאמן יש חשיבות גדולה) ואולי בכלל הפרס צריך ללכת למאמן שתורם לשחקניו הכי הרבה?

זוהי תהיה העונה השניה של ביירון סקוט כמאמנה של הקבוצה המזוהה איתו כשחקן, הלייקרס. עונה קשה עברה עליו, והוא קיבל קבוצה מפורקת שהמשיכה להתפרק תוך כדי העונה וסיימה עם מאזן מגוחך של 21 ניצחונות ולא פחות מ-61 הפסדים.

הלייקרס בחרו את דאנג'לו ראסל בדראפט השנה, אליו הצטרפו גם קלארקסון ורנדל מהדראפט הקודם, מה שמראה שמדובר בקבוצה צעירה עם עתיד. זו תהיה משימתו- להפוך את הצעירים להכי טובים שאפשר, ובעצם למצות הפוטנציאל החבוי בהם.

עונתו האחרונה של ביירון סקוט כשחקן הייתה בלייקרס, שם היה המנטור של קובי. קובי וביירון סקוט מנהלים יחסים טובים שמתבטאים בהתייעצויות בין השניים לגבי מספר הדקות של קובי ועוד נושאים מכריעים בתפקודה של הקבוצה. עכשיו זו העונה האחרונה של קובי (כנראה), והוא צריך לשתף פעולה עם סקוט כדי לתפקד מדריך לצעירי הלייקרס.

נכון, ביירון סקוט כנראה לא יזכה בתואר, בגלל שמאמן של קבוצה כמו הלייקרס לא יכול לזכות. אבל מי יודע? אם החיבור בלייקרס יפרח וביירון סקוט ימלא את משימתו, אולי לשנה אחת ייתנו למאמן העונה להיות זה שפיתח את הדור הצעיר.

*

איתי קדם-גרג פופוביץ'

הנה 9 סיבות שבגללן גרג פופוביץ' צריך להיות מאמן העונה, בפעם הרביעית בקריירה:

1.כי הוא יצליח לשלב את אולדריג' בצורה מושלמת עם דאנקן ויוביל את הספרס למקום הראשון במערב, שוב.

2.כי הוא יקח אליפות בעונת הפרישה של דאנקן (בדיוק כמו בעונת הפרישה של רובינסון ב-2003) , והמעגל הקוסמי ייסגר. השרביט יעבור ללמרכוס ולנארד והעולם ימשיך לעוד עשור של סן אנטוניו בצמרת עולם הכדורסל.

3.כי הוא מגיע לפלייאוף מאז 1997 ללא הפסקה, וכולם לוקחים את זה כמובן מאליו.

4.כי הוא יצליח , שוב , להתאים שיטת משחק לסגל המתחדש של הקבוצה באופן שיוציא ממנה את המקסימום האפשרי – ועוד קצת.

5.כי אם אתה רוצה להיות מאמן לגיטימי בליגה כדאי שתבוא להיות העוזר שלו לפני כן.

6.כי הוא המאמן היחיד שאין לו אף שחקן שגדול ממנו.

7.כי הראיונות איתו מאלפים.

8.כי הוא צנוע והזקן שלו מהמם.

9.כי הוא המאמן הכי טוב בליגה. נקודה.

*

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. אני הולך על בילי דונובן. לדעתי יצליח להביא את OKC לגבהים שברוקס לא יכל עקב חוסר יכולתו לחדש, לחשוב והיותו פחדן. אם הייתי צריך לשים כסף על אלופה לשנה הזו, הייתי שם על אוקלהומה

  2. ,לי יש 2 אופציות למאמן העונה ושניהם אנדרדוגס:
    1) כרגיל אני עם מנחם. הויברג נראה שהולך להכניס בדיוק את מה שהיה חסר לשיקגו בהתקפה וזו תנועה בלי כדור. אם יזכרו את מה שלמדו אצל ת'יבודו בהגנה שיקגו הולכים ראש בראש עם קליבלנד על ראשות המזרח.
    2) אלווין ג'נטרי- יש לי הרגשה שניו אורלינס תהיה הפתעת העונה. הפתעה ברמה שיעברו את קליפרס ויתחרו על יתרון ביתיות. אם זה יקרה ג'נטרי יקבל גם קרדיט על שנה שעברה עם הווריורס ויקח את מאמן העונה

    1. אני ראיתי את משחק האימון האחרון של שיקאגו, וזה היה תענוג! התקפה זורמת, משחק מסירות, ממש הרשים אותי.
      אם ככה תראה שיקאגו גם במהלך העונה הרגילה, הויברג יקח את תואר מאמן העונה.

  3. אולי אני פרובינציאלי אבל בפלייאוף בשנה שעברה בלאט גבר על מאמן העונה הנוכחי ומאמן העונה לשעבר למרות סגל חסר מאוד ולמרות שזו היתה עונת הרוקי שלו. אני לא סתם מזכיר את הניצחונות על ת'יבס ובאד כי שם היה ברור לגמרי שזה שח מט של מאמן – מיקסם את יתרונות הקבוצה שלו וניטרל את שלהם. לדעתי אם ימשיך כך הוא לחלוטין מועמד חזק למאמן העונה

  4. לדעתי אלווין גנטרי יהיה מאמן העונה כי ניו אורלינס תהיה הפתעת העונה
    יש לו הכלים לעשות זאת ואין לו מה להפסיד
    אלווין והפליקנס ביג טיים

      1. מה יש למומי לומר על ביירון סקוט?
        מנחם הרוב הולך איתך – גם אותי שכנעת למרות שתחרות קשה עם מאמן אוקלהומה( דונובן).

  5. טיעונים מעולים ללס, מוח הכדורסל הדגול. אבל, אני מאמין שאו קר או דונובן ייקחו.

  6. ההימור שלי הולך עם בלאט, הוא הראה (בעיקר בפלייאוף) שגם בסגל חסר הוא מעמיד קבוצה שנותנת פייט ויכולה ללכת עד הסוף.
    החשש שלי הוא שדווקא קבוצה בריאה תהיה יותר בעייתית בשבילו, אבל מקווה שהוא יסתדר.

    סקוט וסניידר מאמנים קבוצות תחתית, פופוביץ' זכה מספיק וספולסטרה מאמן בינוני.
    נשארו הויברג שאני לא מכיר בכלל אז אין לי מה להמר עליו, וקר, שאם לא בלאט אז אני אלך איתו.

  7. לדעתי קר הולך לקבל פיצוי השנה על זה שלא זכה שנה שעברה, למרות שהגיע לו עם כל הכבוד לבודנהולצר. הווריורס הולכים לנצח עוד פעם 60+ נצחונות ואחרי שבעונה הראשונה שלו הוא זכה באליפות היסטורית השנה הוא יקבל את מאמן העונה.

  8. ביירון סקוט לא יכול להיות מאמן העונה בליגה של קבוצה אחת
    מזל גדול להויברגג שהילדים דומים לאמא
    הוא קרוב משפחה של רמי היוברג מהיחמישייה ?

  9. בלאט יקבל מאמן העונה רק אם לקליבלנד יהיה את המאזן הטוב בליגה, ךיותר מזה לא יפרגנו לו. להויברג יש סיכוי טוב וגם לדונובן אם אוק' תגיע לטופ 3 בליגה

  10. אני הצבעתי לבלאט בסקר אבל לא נראה לי שהוא יזכה גם אם יגיע לו, ובמיוחד אם יקח אליפות.
    שילוב של אליפות, רוב הקרדיט שיילך ללברון (שבטח יקח MVP כזה או אחר) והיותו מאמן זר (ועוד ישראלי, רחמנה ליצלן) יגרמו שהוא לא יזכה.
    חבל
    אבל לא נורא 🙂

  11. כולם טובים גם ג'נטרי .
    הענין הוא לא מי הכי טוב אלא מי שהוא טוב ויהיה לו הכי הרבה מזל הכי פחות פציעת והכי הרבה הצלחה .

    השורה התחתונה הנ ב א
    היא מכלול הרבה יותר גדול מיכולת המאמן .
    אני מהמר על פופוביץ בגלל ההמשכיות אך זה לא אומר שאחרים פחות טובים , מעריך שיהיה הכי הרבה מזל בגלל המסורת שכבר נבנתה .

    ובאותו ענין שכחו מקארל ,יש לו צוות שחקנים נהדר הם רעבים ויש את דיבאץ שישרה הרבה שקט בקבוצה .

    יש סיכוי טוב שגם הוא ידבר חזק בליגה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט