אליפות? מותר לצחוק בקול-פריוויו דטרויט פיסטונס/גור גולן

דטרויט. יהיה טוב?

אולם: הפאלאס של אובורן הילס, 24,276 מקומות שמתוכם 15,266 בעונה האחרונה היו מלאים, בממוצע. בסך הכול נכחו באולם שלה 625,917 אוהדים (מקום 26 בליגה) ב-41 משחקי הבית של הפיסטונס, לא גאווה גדולה לעיר.

 

מאמן: זו תהיה עונתו השנייה של סטן ואן גאנדי (עונה עשירית בליגה על הקווים). גם השנה הוא יהיה אחראי על פעולותיה של הקבוצה וכן, גם על כישלונה. אל תדאגו, תמיד יהיה לו מקום כפרשן.

 

מאזן בעונה האחרונה: 32 ניצחונות וכמובן 50 הפסדים, זה שיפור מהעונה הקודמת לה. המאזן העלוב אפשר לה לסיים במקום ה-12 במזרח בלי להעפיל לפלייאוף, בדומה לשש העונות האחרונות.

 

תקציר הפרקים הקודמים:

הסיפור המרכזי של העונה האחרונה היא העפתו של ג'וש סמית'. לסמית' היה חוזה של 27 מיליון דולר ל-3 שנים, אבל דטרויט החליטו שזה לא משתלם ושיחררו אותו (כמובן שסמית יקבל את כספו מדטרויט אך תהיה הקלה בענייני תקרת השכר).

פתיחת עונה נוראית והתחלה רעה לואן גאנדי (5 ניצחונות מגוחכים ו- 23 הפסדים משפילים), אך פתאום, לאחר שחרורו של ג'וש סמית', הדטרויט פיסטונס הפכו למרענן הרשמי של הליגה. ברנדון ג'נינגס הפך ל"מושיע" עם סל ניצחון מדהים על הספרס, ובנוסף נתן משחק מדהים של 21 אסיסטים נגד אורלנדו החלשים. כל בוקר קמנו לעוד ניצחון הרואי של החבורה המרעננת ממישיגן ואז הכול נפסק.

 

סל הניצחון:
ברנדון ג'ניגס קובר את הספרס
  הפציעה:    15 משחקים ו-12 ניצחונות נקטעו ברגע שברנדון ג'נינגס נפצע בצורה טראגית: קרע בגיד אכילס. האוהדים כבר האמינו שהם יזכו לראות את קבוצתם משחקת בפלייאוף, אך מרגע הפציעה הקבוצה חזרה להפסיד. הסיפור הנוסף של העונה החולפת היה בדד ליין הטריידים, כאשר הפיסטונס הביאו בטרייד גדול את רג'י ג'קסון. הוא אמנם תפס מיד את מקומו של ג'נינגס בעמדת הרכז אבל זה לא היה אותו דבר. הדטרויט סיימו עוד עונה בלי פלייאוף, עם פגרה מוקדמת והרבה דיכאון.    

מיואש? בצדק.

  אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון:   עזבו: גרג מונרו (שחקן חופשי, מילווקי), טיישון פרינס (שחקן חופשי, מיניסוטה), קארון באטלר (טרייד למילווקי), קוונסי מילר ושון וויליאמס (טרייד לברוקלין).   ברוכים הבאים: ארסן איליאסובה (טרייד ממילווקי), מרכוס מוריס, דני גריינג'ר, רג'י בולוק (טרייד מפיניקס), ארון ביינס (שחקן חופשי מסן אנטוניו), סטיב בלייק (טרייד מפורטלנד דרך ברוקלין), סטנלי ג'ונסון (בחירה שמינית בדראפט).   נקודות מרכזיות מהקיץ:   * רג'י ג'קסון- השחקן קיבל מהנהלה חוזה שמן, הסיבה לכך היא שהנהלה אמרה לרכז שהיא סומכת עליו שינהיג את הפיסטונס. 80 מיליון ל- 5 שנים זה הסכום שקיבל ג'קסון, זה חוזה מקסימום ששם את רג'י במרכז הקבוצה. * ארסן איליאסובה- זה היה צפוי שגרג מונרו יעזוב. למרות שמונרו נבחר בדראפט על ידי דטרויט ומאז תפס מקום מרכזי בקבוצה. עכשיו כשהוא איננו, איליאסובה צריך לתפוס את מקומו. * סטנלי ג'ונסון- זו הייתה הבחירה הכי מוזרה בדראפט האחרון שכן ג'סטיס ווינסלו היה פנוי. סטנלי הוא סמול פורוורד חזק עם קליעה חזקה והגנה טובה, ככל הנראה הוא יפתח בחמישייה.     חמישייה צפויה: רג'י ג'קסון, קנטביוס קולדול פופ, מרכוס מוריס או סטנלי ג'ונסון, ארסן איליאסובה ואנדרה דראמונד.   שחקנים מרכזיים מהספסל: ברנדון ג'נינגס (כשיחזור מפציעה), ארון ביינס, ג'ודי מיקס, סטיב בלייק, דני גריינג'ר ועוד.  

יצדיק את המחיר?

  הזמן להימורים!   האופטימי: רג'י ג'קסון מתגלה כחוזה משתלם, סטנלי ג'ונסון מביא עונה מהטובות ביותר של הרוקיז, והחיבור של הקבוצה נעשה בין רגע. השחקנים החדשים מתחברים ויוצרים מכונה משומנת, מתפקדת ומפתיעה אצל הבוכנות. השילוב בין דראמונד ואיליאסובה משכיח ברגע אחד את מונרו שנראה פתאום כמעצור של המכונה המופלאה הזאת. בנוסף לכל זה, ההגה של המכונית המשומנת (ברנדון ג'נינגס) חוזר והופך לשוטינג גארד ליד רג'י ג'קסון המופלא, וביחד הפלייאוף בכיס הקטן. עונה גדולה מחזירה את דטרויט לפלייאוף לאחר 6 שנים, והקבוצה מסיימת סוף סוף עם מאזן חיובי של 42 ניצחונות ו-40 הפסדים (מקום שישי במזרח העלוב). בפלייאוף דטרויט מודחים כבר בסיבוב הראשון אבל עם הראש מורם לקראת העתיד. הפסימי:רג'י ג'קסון מתגלה כפלופ יותר ממה שחשבו, והמכונה של הפיסטונס נראית הרוסה. מהר מאוד כולם נזכרים בכך שסטנלי ג'ונסון נבחר לפני ווינסלו באחת הבחירות הגרועות בהיסטוריה, איליאסובה גורם לגעגועים למונרו, האוהדים כבר רוצים לשלוח את מרכוס מוריס לאחיו הבכיין בפניקס וברנדון ג'נינגס? עדיף כבר שהיה נשאר פצוע. העונה נגמרת שוב מוקדם מהרצוי עם מאזן של 30 ניצחונות ו-52 הפסדים (מקום 12 במזרח). בנוסף, סטן ואן גאנדי מפוטר בסוף העונה וחוזר לעולם התקשורת.         הריאלי: המכונה של הפיסטונס משתפרת מהעונה החולפת, והשחקנים מתחברים תחת ואן גאנדי. רג'י ג'קסון מסתדר טוב עם ברנדון ג'נינגס אך עדיין נראה שחסר דבר נוסף בדטרויט. סטנלי ג'ונסון מביא עונת רוקי סבירה, אך עדיין העיניים עליו הם לעונה הבאה. הסגל של ון גאנדי סובל מחוסר יציבות ועדיין, מצליח בעזרת יכולת אישית להביא ניצחונות. הקבוצה נלחמת על הפלייאוף, אך בסופו של דבר מפסידה את המקום האחרון בפוסט סיזון ומסיימת במקום העשירי (אך קרוב מאוד לעליה במזרח החלש). המאזן של דטרויט מסתכם ב- 38 ניצחונות ו- 44 הפסדים, ו-ואן גאנדי מחכה לעונה הבא ועדיין לא חוזר לתקשורת.     ;

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. לדעתי התכנון של ואן גנדי זה לשחק עם ג'נינגס וג'קסון ביחד כשג'נינגס יחזור ויש מצב שזה יילך לא רע. דראמונד אמור לתת קפיצה השנה לאחר שמונרו עזב והשילוב שלו עם צמד הגארדים יכתיב את גורלה של דיטרויט.

    לגבי החמישייה הפותחת, במקרה שג'נינגס בריא יכול להיות שאיליאסובה יעלה מהספסל ומוריס ישחק ב4 כמו דריימונד גרין בווריורס?
    נראה לי מתאים לתפקיד ואני לא חושב שאיליאסובה מספיק טוב להיות פותח בNBA ואז סטנלי ג'ונסון יוכל לפתוח בחמישייה. במקרה כזה החמישייה של דיטרויט תהיה: ג'נינגס, ג'קסון, ג'ונסון, מוריס ודראמונד. בסך הכול נראה כמו חמישייה מעניינת ובעלת פוטנציאל.

        1. אני מסכים ג׳קסון בהחלט יכול לשמור על עמדה 2 ולשחק עם ג׳נינגס.
          הרבה תלוי במתח הוא יחזור ואיך יחזור…

  2. אף פעם לא החזקתי מסטן ואן גנדי, ואני לא מחזיק ממנו עתה. הוא לא האדם לשאת את כל התפקידים הללו בקבוצה. הוא צרחני וקולני מדי כמאמן, מעצבן את שחקניו, ותמיד גורם למתח בקבוצות שהוא מאמן.

  3. אחלה פריוויו.
    פאזל מוזר בנו בדטרויט,
    אם באורח פלא הוא יתחבר, אז הם מסוגלים להפתיע את כולם ולסיים עונה עם מאזן חיובי.
    אבל הקרקע להתפרקות פוריה, ואני לא מאמין שהעונה תסתיים עם ג'אנינגס בסגל הקבוצה.

  4. התרחיש האופטימי של דטרויט הוא הפסימי של מלווקי. ילמדו אותו תחת הכותרת איך לא בונים קבוצה

    יש להם בלחץ חמישה שחקנים שווים משהו ולצערם במזרח זה יתקע אתם במקום רע באמצע

  5. מאוד הצטערתי אשתקד כשג'ניגס נפצע. הם באמת נראו בדרכם הבטוחה לפלייאוף…

    העונה היא עונת מבחן רצינית לדראמונד, וכעת, כשמונרו עזב וג'קסון וג'נינגס מושבתים, אין שום ספק שהוא השחקן הבכיר והחשוב בקבוצה.

    את האחוזים שלו מהקו הוא לא ישפר דרמטית. אבל אם הוא ילמד להוציא כדור החוצה (מוסר פחות מאסיסט למשחק) וימשיך להשתפר בהגנה, ביחד עם סטנלי ג'ונסון (שחייב לפתוח בחמישייה), וקלדוול פופ (יקלע העונה 15 למשחק), דטרויט בהחלט יכולה לפנטז על חזרה לצמרת על המזרח בעוד שנתיים.

  6. ג'קסון הגיע לדטרויט כדי להיות כינור ראשון, וקיבל חוזה ויחס שנתן לו את המושכות של הקבוצה.
    ג'נינגס הוא אלפא בנשמה, ולא מתחיל את העונה עם הקבוצה.
    יהיה מעניין כשהוא יחזור.

        1. אני מקווה בשבילו שיחזור כמו שנה שעברה אחרת זה יהי פציעה טראגית של שחקן בשיאו שסיים את הקריירה( לא סיים אבל לא מתקדם).

  7. מה עם קלדוול פופ וסטנלי ג'ונסון?
    נראה לי שהקליעה שלהם מבחוץ תהיה קריטית לסיכוי של דטרויט לעשות משהו ולא נראה לי שבהגדרה "נושאים שקריטיים להצלחה" זה רעיון טוב להסתמך על קליעה של שחקנים צעירים.

  8. תודה גור. אחלה קדימון.
    6 המקומות הראשונים במזרח די סגורים לדעתי. דטרויט יכולים לגרד פלייאוף ממקומות 7-8, אבל אם צרית להמר, הם לא יעשו זאת.

  9. השנה יהיה המפנה לאחור של דטרויט והם יעשו את הפלייאוף
    דרומונד יהיה המפלצת תחת הסל וגקסון ישתף פעולה כמו שצריך
    מקום 7 במז-פח

  10. מיותר ההחתמה ש"ח ג'קסון, גניקס רכז מצויין סחב שנה שעברה מצויין תקבוצה , יחד עם פופ קו אחרי נחמד מאוד , סטנלי עוד יהיה גנבה , דרמונד צריך להתחיל להראות משהו.

    1. ג'נינגס אחרי גיד אכילס קרוע, דטרויט היו חייבים לחפש תעודת ביטוח ומצאו זאת בגמות רג'י ג'קסון, שפוטנציאלית יותר טוב מג'נינגס.

  11. תודה גור על הפריוויו.
    אני לחלוטין לא אופתע לראות את הפיסטונס בשמיניה, החלק התחתון במזרח צפוף מאוד ובאמת יהיה מאבק אמיתי עד הסוף.
    מוריס ואיליאסובה זה שילוב טוב ליד דראמונד, במיוחד אחרי מונרו. השילוב בין דראמונד וג׳נינגס היה טוב מאוד אבל גם עם ג׳קסון היה שילוב טוב. יהיה מעניין לראות האם שני הרכזים ישחקו ביחד, דבר שלא קורה באף קבוצה בליגה. כשזוכרים שקלדוול פופ שממשיך להשתפר, יושב על עמדה מס 2 זה מהווה סימן שאלה גדול אבל אני מניח שואן גנדי ישחק עם ההרכבים שלו.
    אין ספק שהחוזה של רג׳י מהווה הצהרת כוונות מצד הפיסטונס לעניין בעל הבית של הקבוצה וצאיך לזכור שג׳נינגס חוזר מפציעה קשה באכילס, זה לא כמו החזרה של פול ג׳ורג׳. פציעה שלא פשוט לחזור ממנה.

  12. חברים תכינו את עצמכם – דטרויט הולכת להיות השנה קבוצה טובה ולהיכנס לפלייאוף!

    תודה לגור על הפריוויו (איש הצוות החדש ב-ללל', אחראי על קשרי-חוץ).

    1. מה תפקידו של מומי בכח ???
      מומי ישמח לתת מנסיוני הרב בניהול וארגון הימורים לא חוקיים
      מומי מעוניין במשנה למנכ״ל אם התפקיד פנוי

      1. מומי מבין אולי בסטריפטיז ועמודי ריקוד? החבר'ה במשרד מתלוננים שאין מה לעשות בהפסקות חוץ מלשתות קפה ולשחק סנוקר בחדר ה-entertainment.
        אולי מומי יהיה קצין הווי ובידור?

  13. קבוצה שהיה לה פוטנציאל גדול ונראית כמו פוטנציאל לכלום ושום דבר. קבוצות המזרח האלה הם בררה אחת אחת
    אולי 2 וחצי קבוצות ששוות להסתכל עליהן

  14. יש פה ניסיון לחכות את אורלנדו בימי האוורד (שעוד התחשק לו להיות כדורסלן), אבל חוץ מדראמונד שיכול להיות סנטר דומיננטי מאוד, כל הצוות שמסביבו לא מוכן או פשוט לא כזה טוב על מנת להגיע לאן שאורלנדו הגיעו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט