"האם זה יקרה או לא?" – מאמר 1 בסידרת הטריידים ההגיוניים / מנחם לס

האם זה יקרה או לא יקרה (לפני פתיחת מחנות האימון)? – מאמר ראשון בסידרה

 

מינסוטה הפכה לקבוצה עם פוטנציאל לא נורמלי של צעירים, אבל ריקי רוביו – שפעם נחשב כגואל ומושיע (אם לא המשיח!) של הפרנצ'ייז – עלול לא להיות חלק מהחגיגה.

לפי ריקי ביוצ'ר בבליצ'ר רפורט, הוולבס מוכנים לעיסקה שתשלח אותו לאן שהוא עבור מישהו אחר. הוולבס הגיעו למסקנה שהמשיח והגואל ניפצע יותר מדי, ואולי הוא לא 'התקווה האירופאית הלבנה הגדולה' שהם קיוו לה ובנו עליה. בואו נגיד ככה: מאז שהוא הגיע לוולבס דרכו היתה מלאת – איך אומרים זאת בעברית צחה? – חתחתים (גיא!). מלאת מכשולים, פגעים, חריצים, וקמטים. בקיצור, כמו שאומרים זאת החברים שלי בבית שאן בשפה לא כל כך צחה, הוא היה חרא.

ישנו עוד גורם חשוב בכל הטריידים האפשריים וההגיוניים שנראים לי כחמים מכולם: עניין ה"משנה מקום משנה מזל". זה קרה עשרות אם לא מאות פעמים בליגה כששחקן מסויים מפשל בקבוצה אחת, ואותו שחקן בדיוק מצליח מאד ברגע שהוא עובר דירה. מולי אולי יכתוב על כך פעם מאמר על איך זה ששחקן מסויים המפשל כאן מצליח שם. יש על כך חומר מחקרי רב.

חזרה לריקי רוביו.

ברדפורד דוליטל מ-ESPN מסביר זאת כך:

For all he does well, Rubio just can’t find a consistent peg in the shooting realm. He’s not just an inconsistent jump shooter – he’s annually one of the worst finishers in the league, ranking in the 6th percentile at worst in the restricted area for three straight seasons, per nba.com/stats. Last season, he shot 31.7 percent at the rim. During the 3-point era, there have been 420 instances in which a qualifying player has recorded six-plus assists per game with an effective field-goal percentage under break-even. Rubio owns the two worst league-adjusted rates and three of the bottom five.

אז מנחם שואל למה שאיזו קבוצה תסכים לעשות טרייד עליו?

דעתי? כי איפה שהוא, איכשהו, יש לו את זה. לך תדע. אולי מינסוטה קרה מדי עבור דמו הלטיני. אולי השלג והקרח הקפיאו לו את הגאוניות שפעם היתה לו. אולי שינוי אדרת יחזירו למה שפעם היה. חוץ מזה, מאמן טוב עם ידע ביומכני (ז"א אחד כמוני) יכול בקלות להביא אותו למצב של 40% בג'אמפים.

אנשים שוכחים שהספרדי (לי הוא נראה כמו איזה צעירון אחרי צבא מבנימינה) כולו עדיין לא בן 25 (יום הולדתו באוקטובר) ז"א שהשחקן הזה שנדמה לנו שהוא שיחק הופס מימי מתושלח הוא למעשה צעירון שעולמו עדיין לפניו. למרות שאני לא מת על חיוורים אירופאים, הייתי מת לראות אותו במיאמי היט למשל, מתחלק בדקות עם גורן. אבל למיאמי אין את מי לתת עבורו

חוזהו – 4 שנים עבור 55 מיל – אינו מוגזם ואני יכול לדמיין כמה קבוצות האומרות לעצמן שעם חוזה הטיווי החדש שייכנס לתוקפו עוד שנה, ה-55 מיל ל-4 שנים שהוא סכום תקף ועומד, הוא אולי אפילו מציאה.

היי, כמה שהוא לא זרח בוולבס ריקי הוא עדיין אחד מה-PASSERS המעוטרים ביותר בליגה, וכל משחק בו הוא משחק הוא חווייה לעיניים וסיפוק מוחי למשכילי הכדורסל בינינו, כמו K-700 למשל. אפילו הגנתו השתפרה תודות לראייה פריפריאלית מיוחדת במינה (טוענים שהוא מכסה 240 מעלות במבט אחד).

מה אומר רוביו החביב על כולם (וזאת האמת!)? "היי, אני לא מקשיב לשמועות. אני כאן במינסוטה, וכאן נמצאים חברי קבוצתי שפיתחתי איתם יחסים מצויינים. אבל אני גם יודע שזה ביזנס, ובביזנס הכל יכול לקרות. לכן אני לוקח את כל המצב כעניין של DAY-TO-DAY. מה שיקרה כנראה צריך לקרות. אני מרגיש בטוח שהקבוצה רוצה בי, ואני רגוע לחלוטין!".

 

עם ההתפתחות המטאורית של זאק לביין, וטיוס ג'ונס עם אנדרה מילר המחכים בכנפיים, ה-'DAY-BY-DAY' היא הצורה החכמה ביותר עבור רוביו לחיות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 40 תגובות

    1. גם פילדלפיה יכולים להרוויח מטרייד כזה, ובחירת דראפט עתידית (או אמביד, למרות שזה לא סביר)+טרייד אקספשיון+ניק סיסטקאוקאס על רוביו יכול לתת מימד של קליעה מרחוק לוולבס, ועוד גמישות

  1. אני גם חושב שהוא מתאים מאוד לניו אורלנס ולסגנון משחק של גנטרי שהוא מהיר , הולדי + בחירה עתידית תמורת רוביו + פיין/מוחמד נראה טרייד הוגן , רוביו מזכיר את נאש בלי קליעה כמובן אבל עם הגנה הרבה יותר טובה , חוטף מצויין , גם לנאש הגדול לקח כמה שנים של התאקלמות לליגה

  2. קבוצה שהכוכב שלה הוא גבוהה חייבת רכז אמיתי שיפעיל אותו כמו לאורך ההסטוריה סטוקסטון מלון נאש סטודמיאר פייטון קאמפ …
    רוביו תפור לפליקנס במחיר מציאה , אני באמת חושב שהשנה זאת שנה הפריצה שלו כמו כל הרכזים המוסרים שפורחים מאוחר , סטוקטון נאש קארי .. מקווה שהפליקנס יפעלו מהר

    1. הבאת דוגמה לשלושה עם יד מדהימה(אולי חוץ מסטוקסטון שלא היה סקורר אבל כשצריך הייתה לו יד מספיק טובה ).
      אני אישית פחות אופטימי לגביו, אחרי 4 עונות כולל קרע ברצועה הצולבת, נראה שזה פחות או יותר מה שנקבל ממנו. אני חושב שהוא כן יכול לבלוט כרכז מחליף בסיטואציה מסוימת.

  3. הוא חייב לעבור כל דקה שהוא משחק הוא לוקח זמן מהפונטציאל וכישרון העל זאק לאבין (אני לא מדבר על החוזה שהשנה הוא כמו עצם בגרון),לגבי ז'אק אין מה לפרט כבר אמרתי שהוא הרכז האתלטי בליגה (קופץ טוב מווסטברוק,וגבוה ממנו ב5 סנטימטר), שהוא שיפר את הקליעה שלו מכדרור בעיקר מ3 (הוא עדיין בוסר אבך יש התקדמות עצומה) השליטה שלו בכדור גם השתפרה (רמה סבירה בנתיים), וביחד עם וויגנס הם כישרונות העל במיניסטה (ושלא יזכירו את טאונס ברמת הפונטציאל שלהם). אני עוקב אחריו מימיו בuvula והשחקן לא מפסיק להשתפר (הוא הגיע לליגה מאוד בוסרי ולכן בחרו לפתוח עם רוביו אבל רכז שלא מסוגל לזרוק לסל הוא חיסרון התקפי עצום.

    1. אני דוקא חושב שאם הוא יהיה בריא 55 מיליון ל4 שנים יראו כמו דמי חנוכה בקיבוץ מגדל עוז.
      בקבוצה כזאת אתלטית רוביו יכול להיות המנוע גם בהתקפה וגם בהגנה. בעוד שזאק לוי שחושב קודם כל לשים את הכדור בסל הוא ההפך הגמור.

  4. יש מקום אחד בליגה שרירי נולד כדי לשחק בו, בו הוא יהיה הביאה השניה של המשיח וזה בפיניקס סאנס, שם הוא יכול להיות היורש של נאש ובקבוצה גם כנים של ראן אנד גאן אנד בלגאן ושמש הוא יפרח ואולי יחזירו לו את מייק דאנטוני ואז זאת תהיה חגיגה של קבוצה.

  5. למה?
    למה שאיזושהי קבוצה תיקח אותו. מה הוא יתן לה? 33% מהשדה? ובלי הגנה
    אז אפשר להשיג אותו במחיר סביר, יופי. שמחת זקנתי.

    ואם כבר זקנתי. יש אולי הצעות על פארקר?

    1. רוביו שחקן הגנה מצויין.
      ואתה עוד אדיוט שלא ראה משחק כדורסל בחייו וחושב שרוביו שומר גרוע רק בגלל צבע עורו.

  6. אם הסגנון של אטלנטה יהפוך לאופנתי, רוביו יוכל להתאים בקבוצות שישחקו על רכז שחודר.
    במינסוטה הוא אמור להיות אחלה, יש לו מספיק מטרות והרבה שחקנים שיכולים לרוץ, גם סקרמנטו לא חייבת רכז קולע ובמקרה שניסוי רונדו ייכשל, הוא תחליף מעניין.
    מה שהיה מוזר אלו שמועות הניקס, רוביו לא דומה בכלום ל"רכז" של ג'קסון.

    1. השמועות שהיו הם מופרכות ולא יותר, פיל ג'קסון לעולם אבל לעולם לא יקח רכז שלא יודע לקלוע (לא מתאים להתקפת המשולש).

    1. על סמך כמה דברים:
      א. תחושה
      ב. סופסוף יש לו קבוצה ושחקנים להריץ בקצב משחק מהיר ולא קווין מרטין ומרעין בישים (גיא!!)
      ג. הוא יבוא במוטיבצית שיא אחרי הניצחון של ספרד בלעדיו
      ד. כבר כתבתי על זה בפוסט אחר שעלה עליו אבל הוא באמת שחקן טוב, אפילו טוב מאוד. כמעט בכל הפרמטרים הסטטיסטיים הוא מתברג בטופ 7-8 של הרכזים בליגה, יחד עם ההגנה הטובה שלו הוא צריך לפרוץ כשיהיו לידו שחקנים מתאימים.
      ה. רוב הג"מים בליגה לא יקחו עליו סיכון ומי שהיה מוכן, אין לו את האפשרות לספוג את החוזה או לעמוד בדרישות של מינסוטה עליו. אם הינקי היה רציני הייתי שם.את פילי כמועמדת טובה לקלוט אותו אבל אני לא רואה מועמדות שם בשטח.

      1. מרעין בישין = רעה חולה, מחלה. נובע מהתרגום בשפה הארמית לספר שמות, שם המילים "מחלה" ו-"המחלה" תורגמו ל-"מרעין בישין".

  7. הוא לא קולע נקודות. לא מאיים על הטבעת.
    זו בעיה שמשנה מקום משנה מזל לא בהכרח יכול לעזור.
    אני מאד מקווה בשבילו שהוא עבד על זה בקיץ… ואם לא אז אולי באמת כדאי שמנחם ייתן לו צלצול. ובהקדם !!!

    1. השמועות שהיו הם מופרכות ולא יותר, פיל ג'קסון לעולם אבל לעולם לא יקח רכז שלא יודע לקלוע (לא מתאים להתקפת המשולש).

  8. רוביו זה הנדב הנפלד של הרכזים. אני עדיין אוהב אותו למרות שהוא לא מסוגל להכניס את הכדור לטבעת. קליבלנד היתה רוצה אותו במקום דלבדובה . . .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט