אליפות אירופה פריוויו בית ב'/MBK

פרייויו לבית ב', הבית שמשחקיו יערכו בברלין מלבד מילקי ב-84 אגורות, שמפו בשקל שבעים, בירה ונקניקייה זהו הבית שעל פניו הוא האיכותי ביותר אז ללא הקדמה מיותרת נדלג לפריוויו.

הבית כולל את איסלנד,טורקיה,ספרד,סרביה,איטליה וגרמניה.

איסלנד

איסלנד הוא אי בשטח 103 קמ"ר המונה כ 320,000 אלף תושבים ( בערך כמו חולון + בת ים לא כולל דרום יפו ) עיר הבירה היא ריקוויק ולה זו הופעה ראשונה בהיסטוריה באליפות.

איסלנד אגב היא המדינה היחידה מהנבחרות בבית שלא זכיתי לבקר בה.

מורשת הכדורסל המפוארת

ניסיתי בחיי שניסיתי להוציא מים מהפיורד אבל לאיסלנד זו הופעה ראשונה באליפות והיסטוריית הכדורסל מסתכמת ב? נאדה, גורנישט, והפרחים לפיב"א שמאפשרת ל-24 נבחרות להעפיל (באופן אישי לא נותר אלא להתגעגע לפורמט של 12 עד 16 נבחרות).

איך נקלענו לכאן?

איך באמת לעזאזל זה קרה ? מה לי ולכדורסל איסלנדי? מילא כדורגל. בכל זאת דרכה של איסלנד לאליפות לא היתה סוגה בשושנים:

איסלנד התחילה את שלב המוקדמות כבר בקיץ 2013 וסיימה שניה בבית משולש שכלל את בולגריה ורומניה (אייך ג'יורגיי מיורסאן?) ניצחון כפול על רומניה לצד 2 הפסדים לבולגרים הספיקו למעבר לשלב הבא (המובטח ממילא, אסטוניה ניצחה את הטורניר ועלתה כאלופת דרג ב').

איסלנד שוב בבית משולש עם בריטניה ובוסניה הרציגובינה, הפראיירית התורנית היא בריטניה שהפסידה פעמיים לאיסלנדים ויש לנו היסטוריה!

המושך בחוטים

קרייג פדרסן בעל אזרחות קנדית/דנית שחקן עבר הוא מאמן הקבוצה.

ייתנו את הטון

השחקן המוביל של האיסלנדים הוא ג'ון ארור סטפסון שחקנה של מאלגה מחזיק בתואר ספורטאי השנה באיסלנד לשנת 2014 בעברו שיחק ברומא, נאפולי וסנט פרסבורג ואף היה בסגל המורחב של דאלאס מבריקס.

הודור וליהמלמסון ולוגי גאנרסון גארדים אף הם וספקי נקודות עיקריים בנבחרת. ראגנר נתנלאהמסון המתנשא לגובה של 218 ס"מ מחזיק בשיא קריירה של 4 נקודות במדי הנבחרת, הניור בררינסון (2.02) הוא הגבוה הדוממנינטי של הנבחרת (הוריד 15 ריבאונדים בניצחון על בריטניה). כמו כן בסגל פאבל הרמוסלניסקי, מרטין הרמננסון (משחק במכללת ברוקלין ) , קרסון אקסל (המשחק במדי ארנבות סבנדבורג הדנית), ברננגסון הוליר (דרקוני סמדסל השבדית), מגנסון הלגר, הלגי פלסואר ואגיר סטיינסאטר משלימים את הסגל.

באם נפלה טעות בתרגום שמות השחקנים מאנגלית לעברית נא לפנות לאימהות השחקנים.

אז מה יש לנו כאן ?

ללא צל של ספק הנבחרת החלשה היותר ששיחקה אי פעם באליפות אירופה. זה מרגיז כיצד המפעל, שהורחב ללא כל סיבה, מספק במה לקבוצה כמו איסלנד שהייתה בסך הכל צריכה לסיים פעמיים במקום ה-2 מתוך 3 בבתים המוקדמים. בבית כל כך קשה (וללא מפגש מול ישראל) אין לאיסלנדים כל סיכוי באליפות. נהפוך הוא, הצלקות עשויות להיות קשות עד שביקור נוסף בתחרות עלול להיות בגדר נס רפואי.

איסלנד תוכל לנצל את העובדנה שאולי אחת הנבחרות תגיע שאננה מדי, אבל למען האמת קשה מאוד לראותה משיגה יותר מהפסד בכבוד מול גרמניה או טורקיה (12 הפרש נניח?) בתקווה שלא תהיה קטסטרופה מול הסרבים והספרדים. בקיצור לא כוחות.

משאלה כמוסה ?

ניצחון על הטורקים שיוביל למהפכת אזרחים מקומית ולאפשר למיטב בחורינו לחזור לקלאבים בטורקיה לנגוס מכל טוב ארץ רחת לוקם שישקבב שווארמה ודבש.

תחזית ריאלית 

0:5 ,מינוס 110 מינוס ביחס הסלים.

עצה מפיני

שמישהו יגביר את הצבע של המסך, בהיר מאוד אין לא מוקה לא שוקו ולא פונץ בננה.

הנבחרת תעשה את ביורק גאה ?

טורקיה

המילה טורקי בשפה בעתיקה משמעה חזק, כ-82 מיליון תושבים על פני 783 קמ"ר.

רשמיי מהמדינה – זכיתי לבקר בנמל התעופה אתא טורק מספר לא מבוטל של פעמיים. הטרקלין בשדה המכבד את לקוחות הגולד של מועדון הלקוחות סטאר אלינס הוא מהמפנקים בעולם הכולל מלבד פינות ישיבה מהודרות, מזנונים עתירי מזון ושתייה. ביקור שלי באיסטנבול ובאיזמיר (רק לפני שנה) ערים מדהימות ויחס לא עוין במיוחד לישראלים. את הבופה בארוחת הבוקר הייתי מאמץ בשמחה במקום ארוחות הבוקר הקונטיננטליות.

מורשת הכדורסל המפוארת:

סגנית אלופת העולם 2010 – אליפות אותה גם אירחה.

סגנית אלופת אירופה 2001 (שוב אירוח טורקי יוצא מן הכלל).

את האליפות הקודמת סיימה במקום ה-17 והדי מביך עם ניצחון אחד וארבעה הפסדים.

לטורקים מסורת בינונית ומטה באליפויות שהתקיימו מחוץ לטורקיה, למרות שבברלין ריכוז לא קטן של טורקים שעשויים לתמוך.

שמות בולטים מן העבר – הידו טורקגלו, איברהים קוטלאיי, מהמט אוקור, מירסאד טורקצאן ועומר אסיק.

איך נקלענו לכאן?

טורקיה שמזלה שיחק לה זכתה בכרטיס חופשי לאליפות העולם שמנע ממנה לשחק במוקדמות ומשם הכרטיס לאליפות היה מובטח.

המושך בחוטים

ארגין עתאמן, מאמן טורקי עתיר ניסיון כרגע מאמנה של גלטראסריי, אימן בכל קבוצות הצמרת של טורקיה (פילזן , בשיקטש, אולקר) ובאיטליה (סיינה עימה זכה בגביע ספורטה ובולוניה) מאמן את הנבחרת הטורקית מ-2014 שימש כעוזר ב-97.

ייתנו את הטון

חמישייה אפשרית –

בובי דיקסון (גארד אמירקאי, ה-MVP של גמר הגביע 2014 ושל גמר הליגה 2015, הוביל את קאריישקה לאליפות) שאוזרח וזכה לשם המחייב עלי מוחמד, סינאן גולאר מגלא, סדי אוסמן (פילזן), ארסן אלייסבה (פילזן), סמיח ארדן (פנרבחצ'ה).

ספסל – אוגוז סאבס (דרופשקה), בריש הרשק (קריאשקה), פורקן קורקמז (אפס), מליח מחמוטגלו (פנר), דוגוס בלבאיי (אפס, הקבוצה לא השחקן), פוקרן אלדמיר (פילדלפיה), קנן סיפחאי (פנר) מהכוכבים הצעירים העולים של הכדורסל הטורקי.

אז מה יש לנו כאן ?

נבחרת עיקשת ללא הכוכב הגדול עומר אסיק. מגיעה מאליפות אירופה קודמת לא טובה, סיימה 8 את אליפות העולם האחרונה.

ארסן אלייסבה בשילוב דיקסון האנרגטי עשוי לנפק טורניר גדול. הבעייה שמול הסרבים והספרדים יהיה קשה.

המאבק על העפלה לשלב הבא הוא מול איטליה וגרמניה.

טורקיה הצליחה לנצח (הולנד ויוון) את משחקי ההכנה בטורקיה והיו קצת פחות טובים מחוץ לביתם (הפסדים ליוון, גרמניה, ליטא) השיגה ניצחון די גדול על ליטא (71-53).

ביום נתון אפשר לפנטז על מקום שלישי.

משאלה כמוסה ?

עלי מוחמד מוביל את הטורקים למקום הראשון ומפגש מול ישראל בשלב הבא שולח את הטורקים הביתה.

תחזית ריאלית 

מקום 4 בבית המוקדם והפסד לצרפתים סוגר את הגולל על הטורקים.

עצה מפיני

לא להתכופף בפיק אנד רול נגד הטורקים.

יפתחו שולחן על חשבון הטורקים ?

ספרד

שמה של ספרד לקוח מן התנ"ך. ספרד מחולקת ל-17 מחוזות כאשר המחוז האהוב על הישראלים הוא קטלוניה, מחוז המשלב כדורגל, קזינו טיול בר-מצווה וחופי נודסטים בקוסטה ברווה. על אף גירוש ספרד, ספרד הוא יעד תיירותי מועדף על היושב בציון.

רשמיי מספרד – ירח דבש מטריף בטנריף, 6 ביקורים בברצלונה כולל ביקור בהר היהודים ובבית המקדש המודרני קמפ נואו (3 פעמיים), ביקורים לצורך עבודה בסרגוסה מדריד ופמפלונה. תכלס אחלה אוכל, די מסבירי פנים בשורה התחתונה, אחלה קוואה, קצת קשה לשומרי כשרות (האנטשימים האלו דוחפים חמון לכל מקום). הקטלונים ממש נחמדים.

מורשת הכדורסל המפוארת

אכן מפוארת 3 מדליות כסף אולמפיות (לוס אנג'לס, בייג'ין ולונדון).

פעמיים אלופת אירופה (09 + 11) + 6 הפסדים בגמר.

אלופת העולם (2006).

הכדורסל הספrדי ידוע ומשובח. הליגה הספרדית היא ה-2 בטיבה בתבל. יש שפע שחקני NBA וקבוצות פאר (ריאל מדריד, ברצלונה, ויטוריה). הספרדים שהיו אלופי הכמעט – הצליחו לעשות זאת בשנים האחרונות.

שמות עבר מפוארים – ווין בארברנדר ווולי שצ'רביאק המתאזרחים, חואן אנטוניו קורבלאן, סן אפיניניו, אמילינו רודריגז, קרלוס נאברו, הגאסולים, פרננדו מרטין.

איך נקלענו לכאן?

מי שמארחת את אליפות העולם מקבלת כרטיס אוטמטי ליורו-באסקט.

המושך בחוטים 

סרג'יו סקריולו, המאמן האיטלקי עתיר הניסיון שאימן את הספרדים ב-2 הזכיות הקודמות של הספרדים. צפוי לו משחק פיקנטי מול איטליה.

ייתנו את הטון

גם ללא נבארו, קלדרון מארק גאסול ואיבקה, לספרדים יש הרכב שצפוי לעמוד על הפודיום.

חמישייה אפשרית

פאו גאסול (שיקגו בולס), ניקולה מירוטיץ (שיקגו בולס), רודי פרננדז (ריאל מדריד), סרחיו לול (ריאל), סרחיו רודריגז (ריאל מדריד).

ספסל

פילפיה רייס הותיק (ריאל) – פצוע ובספק, פרננדו סן אמטריו (קוצה לברול), ג'יזרמו הרנן גומז (סיבליה), פאו ריבס (ולסניה)    – נפצע ובספק, גולם ויווס (ולנסיה), פאבלו אגילר (ולנסיה) וויקטור קלבר (חימקי  – נפצע בספק לאליפות).

אז מה יש לנו כאן ?

נבחרת ומאמן עם שילוב שעבד נהדר בעבר. הספרדים למרות הרכב חסר צפויים לסיים באחד מ-2 המקומות הראשונים בבית.

למרות מעידה באליפות העולם אותה אירחה וסיימה חמישית למרות שהייתה בהרכבה החזק ומול הקהל הבייתי הספרדים מגיעים לאליפות עם ציפיות גבוהות .

יש שילוב מצויין של ותיקים וצעירים ויש לי הרגשה שזו תהיה האליפות של מיטרוביץ.

פאו גאסול ישחק כסנטר. לצערו של סקרילו 3 שחקנים נפצעו במשחק ההכנה האחרון, אותו סיימה ספרה בניצחון מוחץ 88-54 על מונטנגרו.

הספרדים ישחקו משחק המבוסס על ריצה + הגנה חזקה ואתלטיות.

משאלה כמוסה ?

רחמים על ישראל בהצלבה?

תחזית ריאלית 

מקום 1 בבית המוקדם מדליית ארד.

עצה מפיני

בתור אחד שפירק כמה וכמה ספרדי כפול בבורגר ראנץ אני צופה שיאכלו אותם בלי מלח.

גם הפעם ילכו עד בסוף ?

סרביה

הרפובליקה של סרביה הייתה חלק מיוגוסלביה. המדינה מונה 7.2 מיליון תושבים, אם חשבתם שאוברודביץ חם מזג זה כלום לעומת גברילו פרינציפ שהתנקש ביורש העצר האוסטרי – מה שגרם למלחמת העולם הראשונה.

רשמיי מסרביה – ביקרתי בבלגרד לפני כ 4 שנים. הסרבים חביבים מאוד ובלגרד היא עיר תוססת וממולצת לצעירים. בתחילה המארחים שלי ניסו להסביר את הצד שלהם במלחמה, הסברתי להם שכישראלי אני מכיר את היטב את מצבם, אין צורך להתנצל בואו נדבר כדורסל. הסרבים הם חולי ספורט. בערב אחד אף ביקרתי בפיוניר ארינה (משחק יורוליג – כדוריד), בבלגרד ארינה ובמסעדה של נובאק דיוקביץ' (יש מקומות עם אוכל טוב יותר) .

מורשת הכדורסל המפוארת

בבית ב' יש מורשת כדורסל סופר מפוארת, אם סופרים לסרביה את היישגיה כשהייתה חלק מיוגוסלביה זה מצריך פוסט נפרד (אני אכן מתכוון לכתוב פוסט על הכדורסל היוגסלבי).

פעמיים אלופת העולם (98 ו- 2002), סגנית 2014.

3 פעמים אלופת אירופה, סגנית ומקום 3.

מדליית כסף אולמפית (אטלנטה 96).

לסרבים שמות מיתולגים לאורך השנים ובהווה:- ולדה דיבאץ, דיון בודירגה, סטוקוביץ', דנילוביץ, רברצה, ג'ורג'ביץ', קיצאנוביץ' וקוראץ'.

וכמובן מסורת של מאמני על:- איבקוביץ, אוברדוביץ וניקוליץ.

איך נקלענו לכאן?

בקלות, התודות לפיב"א.

המושך בחוטים

אלכסנדר (סשה) ג'ורג'ביץ – שחקן העבר המפואר של הנבחרת, ה-MVP של הטורניר ב-97 כששלשה שלו נתנה את גביע אירופה לפרטיזן בלגרד (האליפות הראשונה מתוך 8 של אוברדוביץ).

ג'ורג'ביץ שאימן את מילאנו ובנטון טריביזו קיבל את הנבחרת הסרבית ב 2013. הוא הוליך נבחרת צעירה למקום ה-2 באליפות העולם למרות הופעה פושרת בשלב הבתים.

ג'ורג'ביץ יאמן את פנתניאנקוס החל מעונה הקרובה. כשחקן הוא היה ווינר בלתי נלאה ונראה שגם כמאמן.

ייתנו את הטון

חמישייה –

מילוש תיאודסיץ' (הלוזר הנצחי של אירופה, שמעון פרס הוא מייקל ג'ורדן לעומתו), מירוסלב ראדוליצה (הסנטר בעל הלוק של הרגע יצאתי ממערה), בוגדן בוגדנוביץ (פנרבחצה, לא להתבלבל עם אמין אמינוביץ), ניקולה קלניץ (החל מהעונה בפנרבחצה) ונמנה בייליצה (מינסוטה).

ספסל

ננד קרסטיץ (ותיק אבל עדין איתנו), רקסו קטיץ (אוסטנד הבלגית), מרקו סימנוביץ (אורטז), סטפן יוביץ (הכוכב האדום), סטפן מר'וביץ (מלאגה), ולדינר סטימץ (באיירן מינכן) וסטפו בירביץ (אסטונדיטס מדריד).

הסגל הסרבי צעיר עם שלד מאוזן. תיואדוסיץ אמור להוביל.

אז מה יש לנו כאן ?

הסרבים, שנתנו בראש לנבחרת הישראלית ב-2 משחקי מבחן, היא נבחרת מהטופ האירופי. המסורת, הסגל הצעיר וג׳ורג׳ביץ על הקווים הם שילוב נהדר. יתכן והם ירדמו קצת בשלב הבתים, אבל ככל שהאליפות תתקדם  – זו היא נבחרת שלא כדאי להפגש עימה.

הסרבים מגיעים לאליפות עם רצף של 0-7 במשחקי ההכנה.

הנבחרת מגובשת ובימים שאחוזי הקליעה מ-3 גבוהים, יהיה עד בלתי אפשרי לעצור את הסרבים.

הבית אמנם קשה אבל גם באליפות העולם הסרבים התעוררו בשלב ההצלבה.

שאלת השאלות, האם תיאודסיץ סוף סוף ינצח בגמר?

משאלה כמוסה ?

תיאודסיץ זורק מהחצי על הבאזר והסרבים מנצחים את צרפת בגמר.

תחזית ריאלית 

זה יגמר עם מסע נהדר ומדליית כסף. את הבית המוקדם יסיימו במקום ה-2. תיאדוסיץ מודיע על פרישה.

עצה מפיני

סרבים, קרואטים, סלובנים: הכל אותו חרא.

אם כבר סרבים אז שיהיו של איוונוביץ

איטליה

ארץ המגף מדינה תיירותית מועדפת על ידי התייר הישראלי  מהמעמד הבינוני גבוה. אין על טוסקנה, אגם גאודה, שופינג במילאנו  וביקור בסן סירו. לך תזכור שלפני 2000 שנה הם שרפו לנו את בית המקדש השני.

רשמיי מאיטליה – באיטליה ביקרתי מספר לא מועט של פעמיים כולן בעיר רומא. עיר נהדרת,  גם המארחים היו מאוד חביבים, פה ושם יש צלבי קרס (המזוהים עם לאציו). אם בחרתם להוריד במשקל או להגמל מגלוטן תחשבו פעמים על ביקור באיטליה כי פיצות, פסטות, טירימיסו וגלידות זה אנחנו. על חברת אל-איטליה לעומת זאת אין לי הרבה המלצות, זו הוכחה שאוכל איטלקי יכול להיות גם גרוע (מאוד גרוע). בכל מקרה, מהביקור בדיוטי פרי חובה לחזור עם 2 בקבוקי חומץ בלסמי ולימונצלו.

מורשת הכדורסל המפוארת

אמנם לצעירים שבאתר השילוב של מורשת מפוארת ואיטליה נראה מופרך. הקבוצות האיטלקיות שלטו ביד רמה בכדורסל האירופי בשנות ה-60-70-80-90. מאז תחילת המילניום ולמרות הבחירה הראשונה בדראפט, הכדורסל האיטלקי נמצא בדעיכה.

בכל מקרה איטליה היא פעמיים אלופת אירופה (83 ו- 99) ו- 4 פעמים סגנית.

פעמיים כסף אולימפי (80 ו- 04).

איך נקלענו לכאן?

האמת שאיטליה אשמה לא מעט בהרחבת הפורמט ל-24 נבחרות כאשר כשלה בטורניר ההזדמנות האחרונה ב-2011.  מספר המשתתפות גדל באופן פרדוקסלי מ-16 ל- 24 (ישראל דרך אגב הרוויחה את מקומה ביושר כשניצחה את אותו טורניר).

האיטלקים, שמזמן לא נמנים על אריות היבשת, עברו בית משולש רוסי שוויצרי בדרך להעפיל לאליפות. הם סיימו את הבית המוקדם במאזן 1-3 (הפסד בודד לרוסיה בבית במשחק לפרוטוקול).

המושך בחוטים

סימונה פראגיוני – המזוהה עם סיינה מאמן את הנבחרת מ 2009. פריגוני שהצליח מאוד עם סיינה כשל בפנרבחצה.

הוא מעוטר מאוד (6 אליפיות איטליה + 4 גביעים – סיינה)

ייתנו את הטון

חמשייה אפשרית:

אנדרה ברניאני (ניו יורק נטס), גלניארי (דנבר נאגטס), מרקו בלינלי (סרקמנטו), לואיג'י דטומי (פנרבחצה) דניאל האקט (אולפיאקוס, מתאזרח).

ספסל

מארקו קוסין (קרמונה), אלנסדרו ג'נטילה (ארמני מילאנו), אצילה פולנרה (רג'ו אמילו), פירטו ארדורי (רג'ו אמיליה), אנדרה ציראציאני (ארמני מילאנו), ניקולה מלי (באמברג) וג'וזפה פואטה (מהגרסה הספרדית)

אז מה יש לנו כאן ?

על פניו נבחרת מאוזנת עם 3 שחקני NBA לגיטימים. גלניארי ובלינלי צפויים להוביל, ולברניאני יש הזדמנות לשקם את המוניטין הרעוע שלו. האקט המתאזרח הוא תוספת מצויינת לנבחרת האיטלקית וג'נטילה מסוכן.

הנבחרת נקלעה לבית קשה הודות להישגייה הדלים בשנים האחרונות. כעת יש לאיטלקים הזדמנות להחזיר עטרה ליושנה ולסיים את הטורניר עם כדורסל טוב יותר. איטליה הצליחה לזכות בגביע טבילסי בטורניר הכנה (אין מה להתרגש: אסטוניה, גרוזיה ולטביה השתתפו בטורניר )הפסד במשחק צמוד לגרמניה אמור להיות נורת אזהרה לאיטלקים כי מאבקי המיקום צפוים להיות קשים.

משאלה כמוסה ?

ברניאני, ה- MVP של הטורניר כיאה לפליט הניקס שפורח מחוץ למועדון.

תחזית ריאלית

מקום 4 בבית המוקדם יהיה הצלחה. וסוג של דרבי צרפתי יסיים את הטורניר של האיטלקים.

ופיני ?

האיטלקים האלו רכים כמו בולנז. איפה הימים של דינו מנגין והחסימות של מנפיקו שהרגישו כמו דלת של מטבחי סקווליני פזארו

מוניקה בלוצ'י תהיה גאה בבחורים האיטלקים ?

גרמניה

ארץ האפשריות הבלתי מוגבלות . בירות נקנקניות היער השחור מילקי בשקל תשעים ושמפו פנטן ( נגד קשקשים ) ביורו וחצי

רשמיי מגרמניה – כנכד ללוחם בנאצים, פצוע מלחמה, יש בי סלידה מטורפת מהגרמנים, לצערי ביקרתי לא מעט פעמים בנמלי התעופה בפרנקפורט ומינכן. גרמנים כמו גרמנים לא מאחרים בטיסות ולא מאבדים מזוודות. בידוק ביטוחני שכולל פירוק של כבודת היד לגורמים.נראה שמי שלא מתנהג יפה זוכה לפירוק רקטלי.

איך נקלענו לכאן?

גרמניה הגיעה לטורניר דרך בית C של המוקדמות שכלל את פולין, אוסטריה ולוקסמבורג. נצחון כפול ואסטרונמי על לוקסמבורג האומללה (217- ו 6 הפסדים) + ניצחון כפול על האוסטרים הספיק  למרות הפסד כפול לפולנים.

בעקבות המצב הבטחוני הרעוע באוקריאינה גרמניה זכתה לבונוס בדמות אירוח הבית במוקדם.

מורשת הכדורסל המפוארת

לגרמניה מורשת לא רעה כלל עם השחקן הלבן עם הכי הרבה נקודות בהיסטוריה של ה NBA – דרק נוביצקי.

ובנוסף דטלף שרמף. רלף קליין אימן את הנבחרת בשנות ה- 80 ובנה יסודות לנבחרת ולכדורסל הגרמני.

סטליסלב פסיץ הוביל נבחרת גרמנית לזכייה באליפות 1993 עם סגל די אפור (כריסטיאן וולפ ומייקל קוך היו כוכבי הנבחרת), נובציקי הוביל לסגנות ב- 2005.

מדליית ארד באליפות העולם 2002.

המושך בחוטים

כריס פלמינג, מאמן אמריקני עם עבר כשחקן ומאמן בדרקוני קווקנברוק מהליגה הגרמנית השניה. הוא אימן בבאמברג 6 עונות וכיום הוא עוזר מאמן בדנבר נאגטס. מאמן את הנבחרת הגרמנית מאז 2014.

ייתנו את הטון

בעיקר הקהל בברלין שידחוף את הקבוצה קדימה.

דירק נובציקי הותיק חוזר לשורות הנבחרת ולא ניתן לזלזל בו, דניס שרודר מההוקס הוא הכוח העולה של הגרמנים. רובין בנזיג (סארגוסה), אנטון גבל (באיירן מינכן), ניילס גיפי (אלבה ברלין), אלכס קינג (אלבה), מאדו לו (קולמביה, קולג'), טיבור פלייב (218 ס"מ יוטה ג'אז), הייקו שפטציק (מינכן), קרסטן טאדה (באמברג), אקים וארגס (אין קשר לאקים או חוזה, SG מאלבה), ג'ו מהוויגמן (פרנקפוקט), פול זיפסר (באיירן).

אז מה יש לנו כאן ?

נבחרת מארחת יש? יש. סופרטאר מה-NBA יש? יש. פוטנציאל לרוץ קדימה יש? יש.

גרמניה בביתה יחד עם נובציקי, הקהל ושרודר שיקח את המפתחות, יכולה לסיים גם שנייה בבית.

המאבק מול ספרד וסרביה על ראשות הבית. בעיקר שווה לראות את המשחק מול ספרד. קשה להאמין שאיטליה או טורקיה יצליחו לעקוץ את גרמניה בבית (גם לא איסלנד).

הגרמנים כמו גרמנים: משחקים כדורסל ממושמע וטורניר אחרון גדול של נוביצקי (אלא אם יופיע בריו 2016).

משאלה כמוסה ?

הגרמנים מסיימים במקום ה-2 בבית, פוגשים בישראל ומודחים בשלב הנוק-אאוט.

תחזית ריאלית

בית קשה + קהל: מקום 3 ואפשר לעקוף את מי שתגיע מבית A (רק לא צרפת).

בשלב הנוק אאוט הכל פתוח. 2 ניצחונות ומריחים מדלייה, ישתחלו ל-8 הגדולות ויעצרו שם.

עצה מפיני –

לאלכס קינג ומאדו לו אין מקום בנבחרת, אחד שוקה השני מוקה!

עיסקית בברלין ב 3 וחצי יורו כולל שירות ?

סיכום

הבית האיכותי ביותר באליפות.

המטרה להעפיל שלב ולא מהמקום ה-4. הנבחרות שתסיימנה במקומות 1 – 3 תעפילנה לרבע הגמר, כי בית A ממש לא מאיים.

איך תראה תמונת הבית? איסלנד אחרונה, ספרד ראשונה.

על כל השאר קשה מאוד להתחייב, בעצם גם לא על הספרדים.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. איוונוביץ עפה מה US אופן
    הכל בגלל אם בי גיי הנאחס

    מומי ישים את הכסף על הספרדים ויהמר על הטורקים כסוס הדוהר של הבית

  2. כוכב איסלנד הוא לא "ארור" באמת לא יפה.
    2 נפילות שלי מומי מקבל 10/10 בחידון ואני מאמין
    לדקה שלמה ואז נזכר שמומי ומידן שוכנים באותו גוף.
    האשך כותב על זה שלקח סטראואידים עד שנעלמו אשכיו
    ואני מאמין עד שרואה את התגובות ללברון.
    אכלתי פעמיים כל הכבוד,
    אני נזכר בחיוך גדול איך מנחם האכיל אותנו מתיחה ענקית של 1 באפריל
    על מומי שנראה שמאות קוראים נפלו בפח.
    יפה ל3 🙂

  3. גם אני חשבתי שאני שונא גרמנים. איזו שטות מוחלטת זאת הייתה. אולי המדינה המתקדמת ביותר מבחינת מעורבות חברתית וסביבתית שיש. את החרם הפרטי שלי על מוצרים גרמנים ממזמן כבר ביטלתי. בע"ה מכונית הבאה מרצדס.

    ולכן אני נותן את קולי לגרמניה.

    1. במימד הזמן הכל נשכח
      הספרדים והרומאים לדוגמא ( כל אחד בזמנו ) עשו ליהודים נזקים לא קטנים
      גם גרמניה וברלין בפרט הם דוגמא ומופת למדינה שאפשר לחיות בה בכבוד , אין מוצר שאתה לא רוכש בסופר וחושב כמה הוא עולה בברלין ( לרוב חצי מחיר ) , יש ותמשיך להיות נהירה של ישראלים צעירים לשם.
      הייתה כתבה על בתי עסק ביער השחור שניצלו הודות לתיירות מישראל
      צריך לחנך לידיעה ולא לשכוח , גם אם עושים זאת במרצדס

  4. פרייויו מעולה, מצחיק ומעורר קנאה (בא לי לסוע לסרביה)
    לדעתי ג'נטילה יקח מקום הרבה יותר משמעותי באיטליה והנבחרת הזו יכולה להפתיע בגדול.

    1. אני ממליץ בחום על בלגרד בעיקר לצעירים . יש שם חיי לילה תוססים במיוחד
      זו המדינה עם האנשים הכי נחמדים שפגשתי , מרגיש כמו מסע בזמן וקצת כמו סרט של אמיר קוסטריצה

  5. נהדר, במיוחד העצה מפיני.
    מה שכן, אם הסרבים יסיימו במקום השני הם אמורים לפגוש את צרפת בחצי (בהנחה ססבירה שהצרפתים יסיימו ראשונים), כך שאם התכוונת לזה שצרפת תנצח אותם בגמר זה לא צפוי לקרות (את ראש הבית, ספרד כנראה, הם יפגשו כנראה רק בגמר)..

  6. אחלה פריוויו, מחכה לטור ההמשך של מומי שידרג את בתי הקזינו בכל אחת מהמדינות.
    באיטליה, זה אגם גארדה.
    גאודה זו הגבינה מהעיר חאודה שבהולנד…

    ואיסלנד זה גן עדן לחובבי טיולי הג'יפים –
    קרחונים, סלעים ונהרות. והכל על לנד קרוזר V8 (לא ה-4d4 החלשלוש שיש בארץ) שיש להשכרה בשפע באי.

  7. טור מצחיק ומעניין, גם לי גרם חשק לנסוע לסרביה (למרות שלא היו תמימים במלחמה, בואו נאמר שלא ניתן להשוות אותם אלינו במאבק שלנו).
    "שמעון פרס הוא מייקל ג'ורדן לעומת תאודוסיץ'" – קרעת אותי, כמה נכון.

  8. פוריוו יוצא מן הכלל .
    זה בהחלט בית מוות אמיתי …והגרלות פיב"א בהחלט לא מובנות.
    לגוף העניין מסכים איתך לגבי איסלנד …אמי מהמר בשביל הכיף על מינוס 120 ( לפחות …שזה 24 הפרש למשחק).
    דיברת על שיא הקריירה של הגבוה שלהם 4 נקודות.
    מזכיר לי שמכבי הביאה את וינפורד קינג …הייתה בדיחה שאמרה שהוא שחקן יציב מאד כשגם כשהוא ממש גרוע ….הוא רק 2 נקודות מתחת לממוצע שלו ….
    אשר לדורג'ביץ הייתי רק מוסיף שהוא סחף את יוגוסלביה ז"ל לזכייה באליפות 95 השחקן לאחר שצלף 10 או 11 שלשות בדרך ל 44 נקודות ו 90-96 כל ליטא.
    אשתדל לכתוב על כך .
    דבר אחרון חזיתי שסרביה תקדים את ספרד בבתים.
    זה לא אומר שהיא תסיים במקום יותר גבוה בסוף האליפות אלא שספרד תתניע יותר לאט.
    מכיון שהכל יכול לקרות בבית הזה ( למעט איסלנד).
    נתפלל ליריבה עבירה לישראל …אם ו כאשר.
    סרביה וספרד אינם עבירות.
    ואני הייתי מעדיף לקבל .
    1. טורקיה.
    2. אם לא אז איטליה ואם לא גרמניה.

    1. אהרון אתה אופטימי בלתי נלאה
      קודם כל שהנבחרת תעבור שלב
      ואחר כך לקוות שהיריבה תהיה קלה
      אני לא מאמין שחוץ מצרפת שום נבחרת מבית A לא תהיה בשמינית הגמר

  9. בית נוראי, במיוחד כשמסתכלים גם על הבתים הבאים עם כל מיני אסטוניות למיניהן.
    אם היה פאוור רנקינג הייתי שם את כל ה-5 בעשירייה הפותחת ביחד עם ליטא, צרפת, קרואטיה וסלובניה, כשכולן אף טובות מסלובניה ואולי קרואטיה.

  10. פריוויו מעולה

    בסרביה הייתי שם לב לסנטר ניקולה מילואינוב, שנבחר ע"י הספרס ועל הקנה שלהם לשנים הבאות (אחרי שישתפשף קצת).

    1. צודק
      המקור שלי לסגל הסרבי השמיט אותו ואת זוראן ארצג ( לך תסמוך על ויקפדיה )
      אוסיף אותם תכף לפוסט
      הסרבים עמוקים מאוד תחת הסל ומאוזנים גם מבחוץ

  11. פוסט מעולה. יש לי הרגשה שסרביה תסיים ראשונה. הם בסגל חזק מאוד. לספרד חסרים לא מעט שחקני מפתח. תכלס הכל פתוח בהתמודדות ביניהן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט