אני יכול לגרום לדדי להשתין על גופיית הלייקרס: השפעת 'סמים' על ספורט / מנחם לס

בפוסט שכתבתי על מרוץ ה-100 מטרים בין בולט וגטלין היו כל כך הרבה תגובות בקשר ל-DOPING ששוב הראו לי חוסר מושג מינימלי של הרבה גולשים בקשר לשימוש בחומרים אסורים לשיפור יכולת גופנית עד שהחלטתי שהגיע הזמן לעשות סדר בדברים בפעם השלישית (פעם בדה-באזר, אבל גם שם ממשיכים לדבר חסרי מושג על "סמים" בספורט כמו דבילים למרות מאמר ארוך ביותר שכתבתי וניסיתי להסביר לחכמולוגים שם שאין להם מושג על מה הם מדברים), ופעם כאן – אולי אפילו באתר 'החדש'.

אין בי כל ספק שבעוד שנה שוב ידברו גולשים חדשים על שימוש בסמים בספורט, אבל הפעם אהיה יותר חכם ואשמור מאמר זה (את סידרת מאמרים זאת) לעתיד כדי שלא אצטרך לכותבו מחדש. (רועי! התוכל לשמרם עבורי בקטגוריה מסויימת?)

אני מציע שתקשיבו לפרופסור. זהו חומר שאני מלמד בקורס לביומכניקה בחלק שאני מכנה "ENHANCING PERFORMANCE WITHOUT EXERCISE".

אני לא הולך להכניס אתכם לכיתתי. רק זה חסר לי (כמובן שג'וג'ו היא יוצאת מין הכלל) וגם לא בא לי לכתוב כאן מאמר של 20,000 מילה, אז אקצר ואכתוב ישר לעניין. אדבר לאט לאט כך שאפילו הרפים יבינו, שלא לדבר על השליליים:

אני מחלק את הרצאתי על האפשרויות לשפר יכולת גופנית שלא ע"י תירגול לחלקים הבאים:

1. היפנוזה

2. חומרים מעוררי הזיות (HALLUCINOGENICS)

3. חומרים ממריצים (STIMULANTS)

4. NARCOTICS (מה שאתם מכנים 'סמים')

5. BLOOD DOPING

6.  הורמונים (ANNABOLIC STEROIDS)

זהו. אין דברים אחרים. אז אם ג'ו פלו או קרל לואיס או יוסיין בולט משתמשים ב-"חומרים אסורים" הם משתמשים במשהו (או ביותר 'ממשהו אחד') מ-1 עד 6, למרות שהיפנוזה לא נופלת תחת 'שימוש בחומרים'.

מהיום, ובששת הימים הבאים, אכסה נושא-נושא עד שהאמת תחדור סוף-סוף למוחכם אחת ולתמיד, ותפסיקו לזרוק "הוא השתמש בסמים על בטוח" כי אעשה מכם הרבה יותר חכמים (אוקיי, לא חכמים – ידענים!) משאתם היום.

1. היפנוזה

אילו המחוקק הישראלי היה מרשה לי, הייתי יכול להפנט את הבן השחור של ג'ון סטוקטון מכאן, גרינוויל, עד החור בו הוא גר בישראל (נראה לי משהו כמו פרדס כ"ץ או ראש העין). הייתי עושה זאת בשניים שלושה מסרים ממני – בתנאי שהוא מוכן ליישם את המבוקש ממנו  ולא פוחד – ואני מהפנט אותו ללכת היום בצהריים ערום על הטיילת בת"א ולצעוק "אני מהופס. קו. איל ואני גאה בזה!". גם דדי נראה לי כאובייקט מתאים, וגם אותו הייתי מהפנט בכמה מסרים להרגיש שקיבתו עולה לבטן ובא לו להקיא כל פעם שהוא שומע את המילה "לייקרס". מה שהייתי עושה עם דדי היה להשתין על גופיית הלייקרס לעיני כמה אנשי הופס.

משך שנים היפנטתי את תלמידי בכיתתי עד שהדבר נאסר עלי באדלפי כי התחילו לפחד מתביעה משפטית. ב-'לנדר יוניברסיטי' היפנטתי כמה סטודנטים מתנדבים בכיתה להסביר את ההשפעה (EFFECT) של היפנוזה על יכולת גופנית.

לפני שאסביר מה הייתי נוהג לעשות בכיתותי, כמה מילים על היפנוזה.

היפנוזה  היא בעיקרה תהליך נפשי בו המהפנט (אני, הדוק) מציע SUGGESTIONS  (בעברית לפי ויקיפידיה: השאות), למהופנט לחוות סידרה של שינויים שונים בתחושה ורגש.  ככל שההשאות שלי מתקיימות (למשל, 'אתה עכשיו מרגיש שעיניך נעצמות') המהופנט מקבל אותי כמוסמך וכמנהיג יותר ויותר, עד שהוא הופך למין 'מכשיר' בידי (עד גבול מסויים, כפי שאסביר יותר מאוחר).

במסרים כתובים יהיה לי מעט יותר קשה, אבל עשיתי זאת בעבר ואני יכול לעשות זאת שוב: מה שאני עושה זה להעביר לבן השחור מסרים מוטוריים ורגשיים, ומאחר ואני יודע שהוא  בעל היענות גבוהה לסוגסטיות (כמו דדי), ה'סוגסטיות ההיפנוטיות' תיצורנה בבן השחור מצב תודעתי השונה באופן מהותי ממצב של מודעות רגילה. רוב המהופנטים מתארים מצב זה כ"מצב מהנה של ריכוז מוגבר".

קראתי בויקיפידיה על חוק ההיפנוזה בישראל, והוא אוסר על אנשים שלא הוסמכו בידי המדינה (והם אך ורק רופאים ופסיכיאטרים) לבצע היפנוזה למטרות טיפול או בציבור. חוק זה גם אוסר על שימוש בהיפנוזה למטרות בידוריות בישראל. אבל מה שנעשה על בטוח במיפגש הבא הוא שאני אבקש כמה מתנדבים לתת לי להפנט אותם, ולפני כולם אצווה עליהם להשתין על טי-שירט של הלייקרס שאביא איתי. 

השיטה שאני משתמש בה להיפנוט היא "שיטת דייב אלמן" שלמדתי אותה בפן סטייט, ובשימושה (אבל אני יכול להפנט גם אחרת!) לוקח לי בערך 4-5 דקות להפנט אובייקט 'קל' (כמו הבן השחור או דדי). מידן נראה לי כאובייקט 'בינוני'. ייקח לי איזה 10 דקות להפנט אותו. מתן ואסי נראים לי כאובייקטים יותר קשים, אבל תוך 15 דקות הם מהופנטים, אפילו אם הם לא מאמינים בהיפנוט ומתנגדים לי (כמובן שלא מדובר עליהם בורחים ממני למכוניתם!)

אגב, רק שתדעו שקיים מתאם חיובי גבוה בין אינטיליגנציה לבין "יכולת להיות מהופנט". ז"א מתאם שלילי גבוה בין IQ והזמן בדקות שלוקח להתהפנט (אני לא טוען לרגע שאסי ומתן הם לא אינטיליגנטים אך משום מה נראה לי שהם "יתנגדו" באופן בלתי מודע להיות מהופנטים, ואצטרך לעבוד עליהם קצת יותר, ואולי על אסי אפילו יותר כי כאדם מסורתי אולי 'היפנוט' הוא לא חלק מאמונתו (אגב, אני בטוח שהרבה חרדים ניכנסים למצב היפנוטי-עצמי (SELF HYPNOSIS) בשעת תפילתם. כשהם נעים קדימה ואחורה הם אשכרה מהופנטים).

החסם העיקרי בפני היפנוט הוא פחד של המהופנט להתהפנט. האמונה לפיה לא ניתן להפנט אנשים עם כוח רצון רב היא מיתוס, ודווקא אנשים כאלה קלים להיפנוט.

אחת מנקודות המחלוקת העיקריות בהיפנוזה נוגעת בשאלה אם מדובר במצב תודעה ייחודי (שמכונה HYPNOTIC TRANCE) או שמדובר בשרשרת תופעות "רגילות" (כגון ריכוז סופר-גבוה ומיקוד צר של הקשב) היוצרות את החוויה ההיפנוטית – כמו דוגמת החרדים שהבאתי.

השימושים בהיפנוזה הם לתת למהופנט סוגסטיות ("הצעות") שיפעלו בזמן ההיפנוזה או ימשיכו לפעול גם אחרי ההיפנוזה. נניח אם אדם נמצא במצוקה שבגלל בא לטיפול היפנוזי הגורמת לו לחצים פיזיים וכאב פיזי, המהפנט יכול לנסות 'לשחרר' את האדם מהכאב הפיזי שהוא לא יותר מכאב פסיכוסומטי, וכפי שהמטופל הביא על עצמו את הכאב והלחץ, הוא יכול גם לשחרר את עצמו מאותם לחצים.

אותה שיטה ניתן לפתח ב-SELF HYPNOSIS: כשאשתי רינה ז"ל טופלה בבולטימור, ואני נסעתי עם שתי בנותי מגרדן סיטי לבולטימור אחרי שסיימתי ללמד ב-10 בערב והבאתי את הבייבי-סיטר לביתה, הייתי נוהג שעתיים-שלוש עד שעיני החלו להתעייף. הבנות כבר מזמן ישנו בשקי שינה בחלק האחורי של הסטיישיון-וואגן. מה שהייתי עושה אז זה לעצור בתחנת חנייה, לתת לעצמי סוגסטיה שאני עומד לעעצום את עיני לעשר דקות, וכשאתעורר ארגיש טרי ומוכן לנהוג את כל המשך הנסיעה.  חובה להתרכז עד כמה שאפשר בסוגסטיה, ואז לעצום את העיניים תוך החלטה שאתה פוקח את עיניך טרי ומוכן לעוד שעתיים נסיעה. זה כמעט תמיד עבד!

אותה שיטה נמצאת בשימוש במקרים של פחדים (פוביות), וכאן בא השימוש של היפנוזה בספורט.

העוסקים בהיפנוזה טוענים כי מצב תודעה היפנוטי נפוץ באופן טבעי במרבית האנשים, וקשה להפרדה מריכוז גבוה מאוד בו המודעות לסביבה אובדת. לדוגמה, בזמן נהיגה יכול אדם למצוא את עצמו מתקדם בקטע דרך מוכר, ללא כל זיכרון על הנהיגה בקטע דרך זה. באופן דומה, אדם הצופה בטלוויזיה בריכוז רב מאבד את המודעות למתרחש ליד המסך, וילדים קטנים אף מאבדים את המודעות לקולות אחרים מסביבם, כגון קריאה בשמם. אותו דבר עם החרדים בשעת תפילה.

השימושים ההיפנוטיים העלולים לעזור בספורט הם בעיקר להסרת מנגנוני הגנה שאתלט מפתח בתת המודע שלו. היו מאות ואלפי מחקרים על כך. אביא כמה דוגמאות מזכרוני על מקרים ספציפיים בספורט שאתלטים נעזרו מאד ע"י היפנוזה:

*פיצ'ר מה-MLB שחובט מסויים חבט נגדו בהצלחה רבה והוא החל לחשוש מלזרוק אליו לאזור הסטרייק, ובתת מודע זרק 'בול' אחרי 'בול'. ע"י טיפולים היפנוטיים הפוביה הזאת מהחובט המסויים נעלמה.

*מרים משקולות  שתמיד היה נדמה לו שיריביו "כבדים ממנו". ככה הם נראו לו, אפילו את משקלם נקבע כנמוך יותר. ע"י טיפולים היפנוטיים 'הגדולים' הפכו בתת המודע שלו ל-'קלים ממנו'.

*מתעמלת אולימפית אמריקאית שנפלה כמה פעמים מה-UNEVEN BARS בביצוע 'הירח' המפורסם כי הבר הנמוך תמיד נראה לה "רחוק מדי". בהיפנוזה הבעייה ניפתרה.

*רץ למרחקים אפריקאי מקניה שתמיד "חיכה" לשבירה בספרינט האחרון בישורת נגד מתחרים ברמתו, ותמיד 'שבק' במטרים האחרונים. הבעייה המנטלית בתת מודע נפתרה או נעזרה ע"י טיפולים היפנוטיים.

מצד שני כשאתלטים מטופלים התבקשו לשפר את תוצאותיהם הטובות ביותר תחת היפנוזה הם תמיד נכשלו. למשל פיצ'ר שהאמין שהוא לא מסוגל לשבור מהירות של 100 מייל לשעה (שיאו היה 96) קיבל סוגסטיות שהפיץ' הבא יהיה 104 מייל לשעה, וכשהוא זרק תחת היפנוזה, מהירות השיא שלו לא עברה את ה-80 מייל לשעה.

ההסבר? הוא היה פיצ'ר ללא בלוק מנטלי שמנע ממנו לזרוק מעל 100. הוא ניסה הכל ולא הצליח. דווקא תחת היפנוזה אתלטים עליונים כאלה מאבדים את יכולת הריכוז והמוטיבציה שלהם כשהם ערים לחלוטין.

ז"א שהיום ברור כמעט ללא ספק שהיפנוזה עוזרת רק אם האתלט יוצר לעצמו בתת-מודע מעצורים מנטליים ("MENTAL BLOCKS") שהם לא גבול יכולתו, אלא גבול שהוא שם לעצמו בתת מודע. במקרים כאלה היפנוזה יכולה לעזור בהסרת המעצורים המנטליים, או פחדים מיריב, ותופעות שליליות אחרות שאינן קשורות לביצוע הפיזי גרידא.

אני לא קראתי אף פעם על מחקר בו אתלט ללא מעצורים נפשיים שיפר את שיאו תחת היפנוזה, ולא שמעתי או קראתי אף פעם על שיא עולמי שנשבר כשהאתלט היה מהופנט. להיפך – היפנוזה רק תגרום לתופעות שליליות לאתלטים האלה שללא היפנוזה הם עם 100% מוטיבציה, וחוסר מחלט של SUCCESS PHOBIA.

***

אז עכשיו, כיצד ג'ון הבן השחור יסכים ללכת עירום על הטיילת? כי בתוכי תוכו הוא היה 'מת' להסתובב עירום על הטיילת אבל מעצורים כגון 'בושה', 'פחד מהמשטרה' וכו' עוצרים מבעדו לעשות זאת.

ומה עם דדי וההשתנה על חולצת הלייקרס? אז ישנן שתי אפשרויות:

1. בתוכי-תוכו הוא אוהד מיאמי…

2. ההשתנה על הגופייה לא נחשבת אצלו כ-"חשובה כל כך" ולכן הוא 'יסכים' בתת-מודע לעקוב אחרי הוראותי כי הוא נמצא בטראנס. אבל אילו בקשתי ממנו לתקוע בי סכין, הוא היה פורץ בצחוק ומתעורר מיד מהטראנס כי לרצוח אדם חף מפשע הוא בניגוד גם למודעותו, וגם לתת מודע שלו.

מסקנות:

1. אף רץ בגמר ה-100 מטרים לא היה בטראנס היפנוטי.

2. ייתכן שאחד מהרצים (גאטלין?) עבר כמה טיפולים היפנוטיים קודמים עם סוגסטיות שבולט הוא לא כזה בלתי מנוצח, ושהוא יכול לנצחו.

3. ייתכן מאד שגאטלין מעד בסוף בגלל ה-SUCCESS PHOBIA" – או 'הפחד מלנצח' את בולט.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
55 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דדי
דדי
8 years ago
שאול
8 years ago
Reply to  דדי

תגובה שווה זהב 10+++

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago
Reply to  דדי

🙂

עגל
עגל
8 years ago
Reply to  דדי

חחח

מנחם לס
8 years ago

דדי, וואללה שצחקתי מהוידיאו הקצר, אבל – כרגיל – צוחק זה שצוחק אחרון!

בנדה
בנדה
8 years ago

תודה מנחם!

מנחם לס
8 years ago
Reply to  בנדה

בכיף

נזיר הנשמה
נזיר הנשמה
8 years ago

אני יכול ומוכן להשתין על גופיית הלייקרס בלי שום סמים.
באותה הזדמנות אפשר יהיה לצפות בבולבול.
זה מזכיר לי שחברה שלי בקשה צילום של הבולבול שלי בלבד, מלא גאווה שאלתי נשמה מתוקה מה את הולכת לעשות בתצלום.
ענתה לי את התצלום אפשר לפחות להגדיל!

שאול
8 years ago

10+!!!

מנחם לס
8 years ago

גם אני!
בקשר לצילום, גם לי אותה בעייה…

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago

11+

נזיר הנשמה
נזיר הנשמה
8 years ago

עכשיו אקרא יותר בעיון את המאמר.
מעניין לאללה.

גיא
גיא
8 years ago

אז דאנדרה הוא מעומד טבעי לטיפול בהיפנוזה,
אחוזי העונשין שלו בוודאות מושפעין מחסם מנטלי.

אם רק הדוק של הקליפרס היה באמת דוק…

אלעד אייל
אלעד אייל
8 years ago
Reply to  גיא

חחח גדול גיא

מנחם לס
8 years ago
Reply to  גיא

גם אני חושב שחסם מנטלי פוגע בו. אבל יכול גם להיות חסם עצבי-שרירי ואז שום היפנוזה לא תעזור

עגל
עגל
8 years ago
Reply to  גיא

+100

אלעד אייל
אלעד אייל
8 years ago

מאד מעניין מנחם. נפש האדם היא אוקיינוס מרתק מלא סודות. לגזור ולשמור

מנחם לס
8 years ago

תודה

אפלטון
אפלטון
8 years ago

מעניין מאוד.
נראה לי שאני במצב היפנוטי תמידי עם כמות הרגעים שאני מקבל בהם בלאק אאוט.

אלעד אייל
אלעד אייל
8 years ago

מנחם אם הבנתי נכון, הגבולות של יכולת ההיפנוזה מופיעים ברגע שמתגלה ניגוד חריף בין ההוראה לבין תפיסת העולם של המהופנט.

בנוסף אם מקור הקושי אצל המהופנט אינו מצוי בבלוק מנטלי ההיפמוזה לא תעזור. אני מקווה שהבנתי נכון.

מנחם לס
8 years ago

הבנת נכון מאד!

צביקה
צביקה
8 years ago

וואוו. איזה כיף שלסדרת פוסטים זה הולך להיות! תענוג דוקטור.
ודדי – +10 על התגובה!

Berch
Berch
8 years ago

רופא המשפחה שלי גם מהפנט וסיפר לי שזה נהיה לא חוקי בארץ אחרי שהיה אחד שהיה מהפנט בידורי שהלך והתפרסם אבל במקביל החלו השערוריות לבצבץ.
היה על זה רעש לא קטן ועקב כך הסדירו את זה בחוק…..

תודה מנחם על המאמר, אתה עומד להרחיב גם על הסעיפים האחרים או שאתה יוצא מנקודת הנחה שאנחנו שולטים בחומר, חוץ מהיפנוזה ?

🙂

מנחם לס
8 years ago
Reply to  Berch

אבל ישנם גם ספורים מלאי הגזמה על מה שהמהפנט יכול לעשות. הוא יכול לבקש ממך למצוץ אצבע כמו תינוק למשל ותעשה זאת, אבל הוא לא יכול לבקש ממך להכניס אגרוף לאשתך (אלא אם כן בתת מודע אתה מת לעשות זאת גם בלי היפנוזה…)

john
john
8 years ago

תודה על ההשקעה מנחם. זה לא מובן מאליו. אשמח להיות מהופנט. קיבלת מתנדב ראשון. אשתדל רק לא לשתות הרבה קודם…

מנחם לס
8 years ago
Reply to  john

אני בטוח שאתה אובייקט מצויין! ייקח לי 4-5 דקות להפנט אותך

Ori88
Ori88
8 years ago

השאלה מנחם אם יש סכנות בהיפנוזה ?
האם תמיד היא מסתיימת במהירות לפי רצון המהפנט ?

מנחם לס
8 years ago
Reply to  Ori88

הסכנות היחידות הידועות לי היא זכרונות מרים שהיו שקועים היכן שהוא, שתחת היפנוזה הם יצאו לאור.
לא ידוע לי על מקרים בהם המהופנט נשאר מהופנט גם אחרי שהמהפנט 'מעיר' אותו. ואם הוא לא 'מעיר' אותו, הוא יתעורר בעצמו אחרי כמה שניות של חוסר סוגסטיות.

החרד המתפלל (שאני בטוח שהרבה מהם ניכנסים למצב של HYPNOTIC TRANCE) נישאר במצב ההיפנוטי כל זמן שהוא מתנועע עד סוף התפילה. בסוף התפילה הוא יוצא מזה בעצמו מיד.

Berch
Berch
8 years ago
Reply to  מנחם לס

קצת בדקתי
הסיבה שבישראל יש את חוקי ההיפנוזה אולי המחמירים ביותר בעולם זה בגלל מישהי שהופנטה, נכנסה לתרדמת והתעוררה רק אחרי 3 שבועות בטיפול נמרץ.
http://www.haaretz.co.il/news/health/1.1811596

אני לא חושב שבגלל מקרה אחד צריך לקטול תחום שלם
אבל המחוקק במילא לא שאל אותי

מולי
Editor
8 years ago

לא יודע אם המאמר יותר מעולה או יותר חשוב.
ממתין בכיליון עיניים להמשך הסדרה.

הילה
הילה
8 years ago

אני באה למפגש הבא ואשמח להשתין על גופי של הלייקרס שאתה תלבש

ינתי פרזי
ינתי פרזי
8 years ago

אחד המאמרים אם לא ה..

המשגיח
המשגיח
8 years ago

מעניין מאוד.

אלעד אייל
אלעד אייל
8 years ago

הכל בזכות רפי הבנה (כמוני) שהרגיזו את מנחם 🙂 מנחם במיטבו כשמרגישים אותו

אלעד אייל
אלעד אייל
8 years ago

מרגיזים

גולש בכיף
גולש בכיף
8 years ago

סמים אסורים מאז ומעולם היו סוגייה בספורט (בן ג'ונסון) הייתי מת להפנט מישהו כדי שיעשה לי שיעורים…
ודרך אגב בבקשה בבקשה (במיוחד מנחם ורועי) כנסו לתגובות של "סטפן קרי: "אשפוך עליו 50". סת' קרי: הוא כבר שנתיים לא ניצח אותי"" כי כתבתי שם פרוייקט מאוד מאוד ארוך.

מנחם לס
8 years ago

אכנס ואראה

השקנאי
השקנאי
8 years ago

תגובה יפה!
איפה אתה משחק NBA 2K? פלייסטיישן או XBOX?
אם בPS4 אז תוסיף אותי Juci_Reif
ונחמד לראות שחוץ ממני יש עוד מישהו בגיל 14

גולש בכיף
גולש בכיף
8 years ago

יש! אני מעריץ גדול שלך מנחם!!!!!!

מנחם לס
8 years ago

קראתי. יכול להיות מתאים לכתבה אחרי עריכה.

תעתיק את התגובה שלך, ותדביק אותה לקובץ וורד אחרי עריכה.
(אתה יכול גם לשלוח לי ישר כאימייל).

עליך בעריכה לתקן כמה שגיאות שמצאתי, להוסיף רווחים בין קטעים, ולהדגיש בפונט שחור יותר שמות קבוצות.

כשהכל יהיה מוכן שלח ליל-

sefersheli@hotmail.com

Thanks

שמייקל גורדון השני
שמייקל גורדון השני
8 years ago

בפורנו יישמו את זה ממזמן

גולש בכיף
גולש בכיף
8 years ago

אני משחק ב xbox 360

נתן
נתן
8 years ago

כל מי שלא מגנה את החוזה של קובי למעשה משתין על גופיית הלייקרס

Mbk
Mbk
8 years ago

קרעת אותי מנחם
אין חוק שאוסר על היפנוזה בארץ במפגש הבא הייתי מציע להפנט את מתן ולגרום לו לקעקע את המנורה של בית״ר על כתף שמאל ואת סמל המגל והפטיש על כתף ימין

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago

דוד שלי רופא מהפנט.
מסתבר שהיפנוט זה הרבה יותר קל ופשוט משחושבים. ניתן אפילו להתהפנט דרך האינטרנט:

http://i.imgur.com/fuVxj3i.jpg

Mbk
Mbk
8 years ago

איפה ישנם עוד אשכים כמו האשך ההוא אשר היה כערבות הבוכיות
ענק !!!!

מנחם לס
8 years ago

קראתי עליה. הכל אמיתי. שום סיליקון!

אלעד אייל
אלעד אייל
8 years ago

אפשר גם ללמוד שחיה בהתכתבות תשאלו את כוורת

מנחם לס
8 years ago

אשך, אחרי שאאפנט אותך במפגש, אוכל להפנט אותך במסרים כאן באתר!

אמנון
אמנון
8 years ago

המהפנט שהרדים את הבחורה ששמה יפה סוויסה הוא אבשלום דרורי, איש וסיפור מעניין בפני עצמו. הוא היה מהפנט במופע "בידורי" בפני קהל והיא לא התעוררה.

בקישור הבא יש הרחבות בנושא ההיפנוזה. בתגובות לכתבה יש פירוט על האירוע הזה ודעות שונות בקשר למה שקרה וכו'.
http://www.gfn.co.il/index.php?option=com_content&id=742&view=article

אם מישהו כאן כתב או חושב שמותר להפנט בישראל ללא רישיון אז הוא טועה בגדול. יש חוק ומי שעובר עליו צפוי לחקירה ולעונש. אז נא לא לעשות שטויות.

מנחם לס
8 years ago

"להפנט" זה לדבר. אז מה, אסור לדבר בישראל?

אמנון
אמנון
8 years ago
Reply to  מנחם לס

אתה שואל את השאלה הלא נכונה.
בישראל יש חוק היפנוזה ומתוכו כמה פרטים:

זה הקישור לחוק ההיפנוזה בישראל.
http://www.health.gov.il/LegislationLibrary/Nefesh34.pdf
פרק ב' העקרונות
סעיף 3 מטרות פעולת ההיפנוזה:
(1) איבחון או טיפול רפואי;
(2) איבחון או טיפול פסיכולוגי;
(3) מחקר מדעי;
(4) הוראה מדעית בתחום ההיפנוזה;
(5) רענון זכרון במהלך חקירה משטרתית או בטחונית.

פרק ג' ההרשאה
ומתוכו, אדם שמוסמך לבצע את הפעולה הוא:
(1) הוא תושב ישראל;
(2) הוא רופא, רופא שיניים או פסיכולוג מומחה;
(3) הוא סיים לימודי היפנוט מוכרים ועמד בבחינות שהמנהל הכיר בהן.

אמנון
אמנון
8 years ago
Reply to  מנחם לס

מכיוון שאינני יודע אם ניתן להכניס שני קישורים באותה תגובה, מידע נוסף
קישור נוסף: הועדה המייעצת (מאתר משרד הבריאות).
http://www.health.gov.il/Services/Committee/hypnosis/Pages/default2.aspx

השורה התחתונה היא שאולי בארצות הברית אתה רשאי להפנט, אבל בישראל לא כי כך קובע החוק

עגל
עגל
8 years ago

כתבה מאוד מעניינת, תודה. ישנה הרגשה שזה רק קצה הקרחון

איתי קדם
8 years ago

קצת באיחור ועדיין :
הקוסמים של ימינו מתמקדים ב"שליטה מנטלית" , בסוגסטיות ועוד. למרות שהדבר אינו ממש היפנוט מעניין אם הוא חוקי…