"למנהיגות אין מגדר" – ציטוטים מכתבתו של דאג פיינברג על נשים במשרות אימון מאתר הנ.ב.א.

FE-MALE

"למנהיגות אין מגדר" מולי מביא ציטוטים מכתבתו של דאג פיינברג על נשים במשרות אימון מאתר הנ.ב.א.

בקי האמון כבר לא לבד. מי ששברה לפני שנה את תקרת הזכוכית הראשונה כשמונתה לעוזרת המאמן של פופ ב"ספרס", ולפני כחודש את תקרת הזכוכית השנייה שאימנה בליגת הקיץ, כבר אינה עוזרת המאמן היחידה בנ.ב.א. לאחר שננסי ליברמן הפכה לעוזרת המאמן בסקרמנטו קינגס, בדיוק בזמן בו ג'ן וולטר (Jen Welter) מונתה למאמנת הראשונה בקבוצת האריזונה קרדינלז מהאן.אף.אל.

"אני מאמינה שכל דבר אפשרי," אמרה האמון, "רק מאחר ומשהו עדיין לא קרה – אין זה אומר שהוא גם לא יקרה בעתיד. למנהיגות אין מגדר. מה שחשוב הוא: האם את יודעת כדורסל? והאם את יודעת מה צריך כדי להנהיג אנשים?"

היא המשיכה ואמרה: "אם יש לך בת או אפילו אישה בחייך, שווה שתתמוך בה בשל הראייה הרחבה, בשל האפשרויות שתמיכה שכזו תיצור בהמשך הדרך נתיב חדש לילדות הקטנות של היום." ואז המשיכה ואמרה: "אנחנו לא מבקשות מהגברים לקום ולפנות את הכיסא שלהם, אנחנו רק אומרות להם: זוזו טיפה הצידה, תשאירו גם קצת מקום לנשים להסב אל השולחן."

כשננסי ליברמן נשאלה לגבי בקי האמון היא אמרה: "קודם כל אני גאה בבקי בדיוק כמו שאני גאה בג'ן וולטר. אני חברה של שתיהן… תראו את ההזדמנויות שהן קבלו. בקי פתחה הרבה דלתות, אפילו עבורי, במה שעשתה הספרז ובהצלחה שלה בליגת הקיץ. היתה לכך השפעה על החשיבה ויכולת הקבלה של הרבה מאוד אנשים."

גם אדם סילבר, הקומישינר של הנ.ב.א., התייחס לנושא כשאמר: "אני חושב שבדיוק כשם שראינו שינויים מפליגים בחברה כולה בעשור האחרון, גם זו תהיה תקרה או מחסום שיישברו." ואז הוסיף: "אתה צריך שם בחוץ אישה כמו בקי. צריכים חלוצים והיו אמנם חלוצים לפניה אבל לדעתי אינך יכול לבקש חבילה שלמה יותר במובן שהיא שחקנית לשעבר, סטודנטית של המשחק ומישהי שהוכיחה את יכולתה לעבוד במסגרת ארגון חזק כמו הספרס."

ולסיכום, דבריה של באמון בנושא: "מישהו חייב להיות מספיק אמיץ לעשות את הדבר הנכון ללא קשר למגדר… ואני מקווה שנגיע בחברה שלנו לנקודה בה זו כבר לא יהיה ידיעה חדשותית, ופשוט ייבחרו במי שטוב ביותר לתפקיד".

 

קישור לכתבה המלאה

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. Why is this still an issue? It was just a provocation to start with, and 99% of us agree that if girls can win Nobel Prices, probably they can also coach. So why are we still dealing with this?

  2. הפוסט הזה הוא אישו ולו רק בגלל הידיעה שלמדתי ממנו על ננסי ליברמן שמונתה להיות עוזרת מאמן בקינגס.

    הרוב אכן מסכימים לעמדה שנשים יכולות, אבל כמה לדעתך ידעו למשל על המינוי של ליברמן?

    ואגב, בכוונה תחילה לא הכנסתי את הדעות מהמאמר אלא אך ורק ציטוטים, בדיוק כדי להימנע מדיון מחדש על הסוגייה.

  3. אבי, אם היה בעל קבוצה שהיה מאמין שנקבה תוכל לעזור לו לשפר את קבוצתו, אז היתה מאמנת.
    הסיבה שאין מאמנות היא שאף אחד לא מאמין שיש אחת שתוכל לעזור לו בנבא, ב-NFL, בפרמייר סוקר, או בליגת העל, וזה ISSUE כל זמן שאנשים מדברים על זה.

  4. בינינו, כשפופוביץ יפרוש מי הייתם מעדיפים שיחליף אותו, בקי האמון או מסינה? אני הייתי הולך על האמון. לגבי הדיון, אין ספק שנשים יקבלו בסוף את ההזדמנות וגם יצליחו. רק עניין של זמן.

  5. מאמנת ב NFL ???
    עכשיו אני באמת מופתע לטובה.
    אגב, הייתה לי ידידה בעלת ידע כדורגל מופלא, כולל הבנת המשחק וכשרון שליטה באנשים.
    היא אפילו למדה חלק מזה באוניברסיטה…. מסתבר שיש חוגים כאלה, היא הייתה הבחורה היחידה.
    אבל
    גם היא נשרה מהתחום… הלכה אחרי האהבה שלה לבוסטון…. ועכשיו ביוסטון….
    כיף לשמוע שיש נשים שמצליחות להגיע לצמרת

  6. ננסי ליברמן הצליחה יפה בדי-ךיג והגעה לפלייאוף עם מועדון בעונה הראשונה שלו. אם תסתדר בארגון של הקינגס אולי היא תחליף את קארל מתישהו…

  7. מולי תשמע קטע – ביום שני התחלתי לראות את אי הגברים ואי הנשים של בר גריל. בר גריל הוא הרפתקן טלווזיוני שמלמד איך לשרוד בטבע הפראי.

    הוא שלח 14 נשים לאי בודד ו 14 גברים לאי בודד אחר.

    הגברים נחתו בחוף סלעי מלא קרוקודילים. שחו אל החוף הלכו דורך דרך הג'ונגל לצד השני של האי לחוף חולי הצליחו להבעיר אש תוך שעה, למחרת צדו סרטנים ודגים. ואז ניסו להקים מחנה. התפלגו ל-2 מחנות כי לא הצליחו להחליט איפה ( כי יש 2 אלפא בפרסונל) וכולם רבים אחד עם השני. 2 חוזרים הבייתה.

    —-

    הנשים נחתו בחוך סלעי מלא קרוקודלים עזרו אחת לשנייה להגיע לחוף. נחמו את זאת שבכתה. הלכו יום שלם עד הלילה 400 מטר לחוף הסלעי הסמוך. בלילה הצליחו אחרי 8 שעות להדליק אש. איבדו את האש לגשם כעבור 4 שעות. בבוקר החליטו להתפצל . לחפש מעיין מיים . ואת הדרך לחוף חולי. הקבוצה של החוף מצאה בסוך היום את החוף. הקבוצה של המעיין הגיעה למרכז האי (אי של 400 מטר על 3 ק"מ. ומאז עשתה 2 סיבובים והגיעה לאותו העץ). בינתיים הקבוצה של החוף מתחילה להתייבש 2 בנות התעלפו (יש להם שלולית אבל הן צריכות אש לטהר את המיים וזאת נכבתה בליילה, אבל הבחורה שיודעת להדליק אש הלכה לחפש מעיין). הקבוצה של המעיין עובדת עצות כולן מתכסות עצה. בינתיים הגיע הליילה. ואז הן ראו נחש….

    אני אעדכן שיגיע הפרק השני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט