בחירות הדראפט הטובות בכל הזמנים 30 / איתי קדם

שלום לכולם הגענו למקום ה 30 . כידוע למי שעוקב, לא תמיד הבחירה ה 30 הייתה בסיבוב הראשון או אפילו השני , בעבר לא היו מספר גדול של קבוצות . בנוסף ההיגיון אומר שהאלופה צריכה לבחור בבחירה הזו אבל חוקי הדראפט גדולים, שונים ומשונים ולכן ברוב המקרים אין זו הבחירה. אחרי שיטוט מעמיק ישנם מספר שחקנים מעניינים שהצליחו לעשות קריירה לא רעה למרות שנבחרו אי שם בתחתית הסיבוב הראשון או במהלך הסיבובים שבאו אחרי. ברשותכם דילגתי על אלו שלא השאירו חותם, פשוט כי את כמות המידע הלא שימושי העצום שיש לליגה הזו להציע תוכלו למצוא בעשרות אתרים אחרים – אנחנו כאן בשביל העניין כן ?

את הבחירה ה 30 נקדיש בעיקר להישרדות. כל זאטוט יודע שבחירה במקום ה 30 לא מבטיחה הרבה ומי שמצליח לעשות קריירה לאורך שנים זאת כבר הצלחה. על כוכבים נדבר בהמשך כי באופן די מפתיע אפשר להרכיב סגל יציב וטוב מהבחירה ה 30 שאולי לא ינצח כל משחק אבל בהחלט ייתן מאבק ראוי לשמו!

1983 – דאלאס בוחרת סנטר אפרפר בגובה 2.08 בשם מארק ווסט. הבחור לא היה שיא הגובה או הכישרון אבל לימים התברר כי הוא השחקן ששיחק את כמות המשחקים הגבוהה ביותר לבחירה 30 בתולדות הליגה – וזאת כבר נקודה לציון. 1090 משחקים הצטברו בחגורה של הבחור  בלא פחות מ 8 קבוצות שונות במהלך 17 שנים. בתור שחקן הגנה יציב ואמין ושומר אישי קשוח למיטב הסנטרים בליגה הגיע לשיאו בשנותיו כסנטר הפותח של פיניקס שם הגיע עד גמר הליגה בהובלת צ'רלס בארקלי רק כדי להיכנע מייקל וחבורתו. ווסט מחזיק במקום השלישי בהיסטוריה של הליגה באחוזי קליעה מהשדה (58%) ועל כך מגיע לו הכבוד והיקר.

שחקנים נוספים בבחירה 30 שצברו ק"מ נאה בליגה וראויים לציון הם –

  • 1954 – צ'אק נובל , 411 משחקים כולל הופעה אחת באולסטאר (1960)
  • 1990 – קארל הררה, נציגה של ונצואלה על המפה העולמית , עם 465 משחקים כולל 2 אליפויות NBA עם היוסטון רוקטס כאחד המחליפים האנרגטיים הפיזיים והמסורים בקבוצה המלוכדת של טקסס.
  • 2000 – מרקו יאריץ' – האיש עם העיניים הכי קרובות שיש, זכור לנו כשחקן בולוניה וגם הספיק לשחק 447 משחקים בליגה בלי להשאיר חותם מיוחד. בכל זאת מרקו נכנס לרשימה המכובדת של נבחרי 30 כיוון שהצליח היכן שמרבית הגברים בעולם נכשלו בכך שנשא לאישה ( לפחות לכמה שנים ) את אחת מפלאי תבל – אדריאנה לימה ועל כך כולנו משתאים עד היום.

Adriana-Lima-Victoria-Secret-Angel-Model-02 rk9f7b

  • 2002 – מיודענו רוג'ר מייסון ג'וניור נבחר בבחירה ה 30 , מתגלגל עד הפועל ירושלים כדי לקבל קרש קפיצה חזרה לליגה הטובה בעולם אליה הוא שייך עד היום. 518 משחקים לצלף הירושלמי הזכור לטובה עם ממוצע של 38% מהשלוש בליגה הטובה בעולם. סחטיין.
  • הווארד אייזלי – 786 משחקי ליגה לרכז סולידי, שחקן של מאמן , מנהל משחק , רכז מחליף – כל התשובות נכונות לשחקן שהיה מושלם לתפקיד באותה תקופה והיום לא בטוח שהיה מוצא מקום בליגה. ועדיין , עוזר המאמן הנוכחי של הוויזארדס שרד בליגה 12 שנה בלי הפסקה ותמיד שיחק.
  • 749 משחקים תחת החגורה לגם לבחור בשם שון רוקס שפרט לעכברים רציניים ביותר לא בטוח שתדעו מי הוא. ב 1992 נבחר גוש הבשר בגובה 2.08 והצליח להישאר בליגה 12 שנה תמימות תחת הרדאר. אם נבחרת 30 ונתת 6.2 בנק' ו 3.8 בריבאונד במעט שקיבלת זה מכובד.
  • אנדרסון ורז'או – 560 משחקים כבר יש לסנטר ( עכשיו כבר סנטר מחליף ) של קליבלנד. הברזילאי נבחר ב 2004 ולאורך הקריירה הסולידית שלו נותן 7.9 נקודות ו 7.8 ריבאונד ב 52% מהשדה. יפה מאוד !
  • אות'לה הרינגטון – דראפט 1996 הביא לנו את אות'לה בוגר ג'ורג'טאון ששיחק קרוב ל 14 שנה בליגה, 709 משחקים עם 7.4 נקודות ו 4.4 ריבאונדים. שחקן אנרגטי וממש לא רע כגבוה מחליף ובחירה 30 .

השחקן השישי :

מחליף ראשון לחמישייה הוא לא בהכרח שחקן פחות טוב מאלו שיפתחו –

בדראפט 2005 הניו יורק ניקס בוחרים אחד – דיוויד לי, בבחירה ה 30 . דיוויד מתגלה כשחקן מוכשר ועולה ב5 שנות החוזה שלו בניקס מחד ספרתי עד ל 20.2 נקודות למשחק, 11.7בריבאונד ו 3.6 אסיסטים. לראשונה הוא מופיע במשחק האולסטאר ומקבל הכרה כאחד הטובים בליגה. המעבר לגולדן סטייט מוסיף הופעה אחת במשחק הכוכבים והעונה גם תואר אלוף NBA למרות שמעמדו ירד עד לדרגת שחקן מחליף. בסך הכל עד כה יש ללי קריירה יוצאת מן הכלל כשבעשר עונות הוא משתתף ב 695 משחקים , קולע בממוצע 14.7 עם 9.5 קטיפות למשחק ובהחלט נותן לו מקום של כבוד בהיסטוריה של בחירות 30 בליגה – ובכלל!

חמישייה :

רכז/מוביל כדור –

נייט מקמילן : דראפט 1986 (מחזור הזוי בכישרון) , 1.95מ' , 12 עונות בסיאטל סופרסוניקס ( מתוכן 11 עונות בפלייאוף!!)  , 796 משחקים  , 6 נקודות ו 6 אסיסטים למשחק. לא היה שחקן על וגם לא כישרון יוצא דופן אבל בהרבה מובנים היה הפנים של סיאטל ושחקן הבית הטוב והיציב ביותר של הפרנצייז הזה – שמעט מאוד שחקנים שמחו להגיע אליו ( למי שיודע כמה גשם יורד בסיאטל ).

סקנד גארד –

גילברט ארינאס: דראפט 2001 , 1.93מ' , 552 משחקים, 3 עונות של 25.5 נקודות ומעלה, עם ממוצע קריירה של 20.7 נקודות לשחקן שנבחר 30 … בכינויו "אייג'נט זירו" ( המספר על החולצה)  נבחר 3 פעמים למשחק האולסטאר , קלע שיא אישי של 60 נק' למשחק ( מול הלייקרס ) , נבחר פעם אחת לחמישייה השנייה של הליגה ופעמיים לחמישייה השלישית , השחקן המשתפר של עונת 2002-2003 ועוד כהנה וכהנה , נחשב לשחקן שיכל להגיע גבוה יותר ורחוק יותר אף ממה שהשיג אלמלא תקרית האקדחים בה לקח חלק : ב-1 בינואר 2010 דווח שארינאס וחברו לקבוצה, ג'באריס קריטנטון, שלפו אקדחים ורבו לגבי חובות הימורים, בחדר ההלבשה של הויזארדס. חמישה ימים לאחר מכן ליגת ה-NBAהשעתה את ארינאס עד לסיום החקירות. הקומישינר דייוויד סטרן התייחס לתקרית: "ההתנהלות השוטפת שלו [ארינאס] הובילה אותי למסקנה שהוא כרגע לא מוכן לעלות למגרש ה-" NBA".  ארינאס הואשם בהחזקת נשק ללא רישיון. למחרת הוא הודה באשמה. ב-27 בינואר ארינאס וקריטנטון הושעו מכל משחקי העונה, לאחר שנפגשו עם סטרן. ב-2 בפברואר כתב ארינאס מאמר מערכת לעיתון וושינגטון פוסט בו הביע חרטה על מעשיו, ובעיקר שלא הצליח להיות מודל טוב יותר לחיקוי עבור הדור הצעיר. ב-26 במרץ הוא הורשע על פשעיו, ונשפט לשתי שנות מאסר על תנאי ו-30 יום במעצר בית. ומי שלא הבין עדיין הנה כמה רגעי קלאצ' של הקלעי הנהדר הזה :

סמול פורוורד-

מתחיל להתקרב לשיאו , דראפט 2011 , 2.01מ' , פעמיים בחמישיית ההגנה השנייה של הליגה , השחקן המשתפר של הליגה לעונת 2015, אולסטאר לראשונה 2015 . נחשב לאחד הבודדים שיכול להאט קלות את לברון והשנה גם לענות בצד ההתקפי – ג'ימי באטלר. קלע העונה 20 נק' למשחק , 5.8 ריבאונד , 3.3 אסיסטים , 1.8 חטיפות. עתיד ורוד טפו טפו ולחשוב שלקחו 29 שחקנים לפניו ( ואפילו שמדובר בדראפט מאוד איכותי ) …

פאואר –

דראפט 1971 , ספנסר היווד – מנחם יכול לספר עליו הרבה יותר ואם זכרוני אינו מטעה אותי אז גם נכתב עליו לא מזמן במסגרת כזו או אחרת באתר אז הנה תקציר  – 844 משחקי ליגה ( nba  ו aba ), כמעט 15,000 נקודות בקריירה , 20.3 נק' למשחק בקריירה עם יותר מ 10 ריבאונדים למשחק , MVP באולסטאר של ה ABA ,  ארבע פעמים אולסטאר ב NBA , אלוף עם הלייקרס של 1980 . בקיצור אחד הגדולים ואין טוב ממראה עיניים :

סנטר  –

דראפט 1993 , גיאורגי מורסאן –  ראשית – זאת בחירה אישית , בטוח שחלק גדול יחשבו שצריך לשים כאן שחקן אחר אבל בעיניי גיאורגי מורסאן הוא אחד מפלאי ה NBA .

מורסאן יליד רומניה הוא אחד משני השחקנים הגבוהים ביותר ששיחקו אי פעם בליגה (7'7 ) או בתרגום שלנו 2.31 או 2.32 מ' . מורסאן נבחר ע"י הוושינגטון בולטס בבחירה שהייתה קצת קוריוזית. לפני כן בחרה הבולטס במנוט בול שהיה אטרקציה ענקית ברחבי הליגה בעיקר בשל הגובה וגם בשל יכולתו לחסום ואפילו לקלוע משלוש נקודות. מורסאן היה שחקן איטי ולא אתלטי אבל רחב הרבה יותר ממנוט בול ז"ל שותפו לשיא הגובה בליגה, שאף קיבל אותו וחנך אותו למשחק בליגה הטובה בעולם. למי מאיתנו שראה אותו משחק במדי פו אורטז נגד מכבי ת"א היו מימדיו פשוט בלתי נתפסים. מורסאן שיחק בליגה במשך 5 עונות עד שנכנע לפציעה ברגל שלא הצליח להחלים ממנה , עם ממוצעי קריירה של 10 נקודות ( ויד רכה להפתיע מחצי מרחק ) , 6.8 ריבאונדים ו 1.6 חסימות בעונות "הבריאות" שלו בוושינגטון – הוא הבחירה שלי לסנטר המוצלח בבחירה 30 של הדראפט. הנה הוא כאן משחק מול אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה של המשחק, הבולס של 96  , גורם ללוק לונגלי ( 2.16) להיראות כמו נער צעיר ולטוני קוקוץ' ( 2.07) כמו ילד קטן. בנוסף יש היילייט של סטיב קאר באחת התנועות האתלטיות ביותר שלא חשבתם שתראו ממנו. למרות כל חסרונותיו ( ואם תצפו תראו כמה היו לו… ) חיבבתי את הענק הרומני הזה מאוד!

וכאן תם ונשלם סיפור 30 בחירות הדראפט הראשונות לאורך ההיסטוריה.

 

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. סוף סוף תמונת שער נורמלית
    אין מקום למיורסאן בחמישייה אולי בתור תולה דגלים ליום העצמאות
    מומי היה הולך על דוד לי והיווד

  2. תודה איתי,

    הייתי עושה הונרבול מנצ'ן גם לסטיב בארט, הצלף האדיר שהגיע לארצנו ב-93-4 ונתן עונה אגדית בראשל"צ (וגם בNBA אם היו נותנים לו לשחק היה קולע הרבה) ולרודני מונרו שעונה אח"כ צלף וצלף בגבת עמק יזרעאל זצ"ל.

    1. כאחד שילדותו/תחילת נעוריו היו בסמוך לעמק יזרעאל את מונרו אני זוכר היטב יחד עם דרק גרווין הרכיבו צמד זרים סקוררים אדירים

  3. מדהים ששחקן בבחירה 30 הגיע להישגים כל כך מרשימים, הישגים שגם נבחרי העשירייה הראשונה מתקנאים בהם. כן, אני מדבר על מרקו יאריץ׳.
    מעבר לזה יש מקום לציין שמוירסאן שיחק לצידו של בילי קריסטל באיזה קומדיה שתמציתה: תראו! ענק עם מבטא מצחיק!!

  4. תודה איתי, אחלה חמישייה יצאה מהבחירה הזאת.
    הדרך של ארינאס מלהיות אנדרייטד של בחירה 30 לאחד השחקנים הטובים בליגה לשחקן גמור תוך 6-7 שנים היא מדהימה בעיניי.

  5. בציר מדהים יחסית למיקום… אשכרה שחקנים שעשו משהו בליגה…
    מארק ווסט ראוי לסף החמישיה לפחות. בטח גיא יגיד על זה מילה.
    הניקס שוב מראים שהם יודעים לבחור אבל לא לשמור.

    ואין ספק שאת הג'קפוט לקח מרקו יאריץ'.

    1. שמע, מנחם בטוח יודע להסביר את זה יותר טוב ממני, אבל אני חושב שהשיטה האמריקאית הולכת ככה:

      3 פיט ביארד, שלוש בננות פלוס מכונת כביסה באינץ׳, לך קדימה 14 צעדים ותחפור אם אתה רוצה למצוא אוצר, המשקל שלך הוא הגובה חלקי מנת המבורגר במקדונלדס ובשביל לחשב נפח צריך להקריב בתולה לאל דגון תוך כדי שאתה מזמר מזמורים עתיקים במרכז פנטגרם שעשוי מדם של אירופאי חיוור.

      משהו כזה, בכל אופן.

      אבל מה, הם ימשיכו עם החרא הזה ועם להגיד ״סוקר״ במקום ״פוטבול״.

  6. מארק ווסט הוא דוגנמא קלאסית לאיך בונים יופי של קריירה מלעשות מה שאתה טוב בו ולא מעבר. הוא לקח כמעט תמיד רק זריקות טובות מתחת לסל (בעיקר מאסיסטים) והייתה לו עוד בלטה מחצי מרחק מהצד שממנה היה קולע בדיוק סביר. בהגנה הוא היה שומר אישי בינוני מינוס וריבאונדר ממוצע למרות שעל הלוח בצד השני הוא עשה עבודה טובה יותר. בכל אופן הוא חיפה על החולשה היחסית בהגנה ביכולת חסימה מצויינת. בסופו של דבר זה איפשר לו להיות סנטר פותח חצי מהקריירה למרות מספרים שלא גורמים לאף אחד להניד עפעף.

  7. בדיוק כמו הבחירה של ד"ר ג'יי במקום ה-12 שנה מאוחר יותר גם הבחירה של ספנסר היווד כאן במקום ה-30 היא חסרת משמעות. היווד כבר שיחק ב-ABA לפני שנבחר ויותר מכך כבר שיחק ב-NBA בסיאטל. הסיבה שהוא נבחר הייתה שהליגה הוציאה צו מניעה נגד החוזה שלו בסוניקס מה שגרם לגרסה המוקדמת של הקליפרס לקחת הימור לבחור בו במקום ה-30. בפועל לא יצא להם כלום מהבחירה כי היווד ניצח בתביעה מול הליגה ושיחק בסוניקס.

  8. חמישיה הרבה יותר טובה ממה שציפיתי לבחירה כל כך נמוכה! אפשר להבין שבבחירה הזו פחות נבחרו גבוהים, כי הם בד"כ נבחרים מוקדם יותר, אלא אם כן הם אירופאים.

    אגב, אפרופו השבחים שדראפט 86 מקבל פה בכל הבחירו הנמוכות, נזכיר שהיה בו גם שחקן נהדר בסיבוב השני – ג'ף הורנסק

  9. ברגע שראיתי אותו – ניגמר לי הפוסט.
    רק מילה על ספנסר הייווד: הוא היה טיפונת טווינר, אבל אחד הטובים ביותר בין הלא מפורסמים. היו לו משחקים בהם היה עילוי ממש. שחקן נפלא, שהיה צריך עור כמה סנטימטרים להפוך לגדול כמו ביל ראסל וצ'מברליין.

  10. ראשית אני חושב שזה האתר היחיד בכדור הארץ ששם דוגמנית ברזילאית לצד כדורסלן פלסטיני כשמשקיף עליהם הצ'יף ( מעניין מאוד מה הוא היה חושב על זה אם היה רואה – לא שהיה אומר משהו כי דברן הוא לא ) -ככותרות לפוסטים.
    שנית תודה לכל מי שמשך בעט גם אלו שעושים זאת מעת לעת.
    היה פרוייקט נהדר ( הבנתי שטרם הסתיים סופית ) , ניהנתי לקרוא את כולם ואף למדתי לא מעט.

  11. קודם כל תודה רבה על הפוסט, ועל הסדרה.

    ולגבי מרק ווסט, כמו שעידו אמר –
    לפעמים לדעת מה לא לעשות חשוב לפחות כמו לדעת מה כן לעשות.
    ב-5 מתוך 6.5 שנותיו של ווסט בפניקס הוא לא ירד מה-60% מהשדה,
    וכמעט לא איבד כדורים.
    ולכן, למרות היותו שחקן בעל מנעד יכולות די מוגבל, הוא סיים קריירה עם 17 עונות בליגה. כבוד.

  12. חדשות טובות – אנדריאנה לימה וההוא עם העיניים הקרובות נפרדו לפני שנה ככה שיש עדין תקווה לכל הרווקים כאן…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט