זכרו את השמות – סיכום ליגת הקיץ/ יואב מודעי

לפני כל הניתוחים, הסטטיסטיקות והמסקנות, הרשו לי לברך את ממפיס שניצחה את ליגת הקיץ באורלנדו, את יוטה שניצחה את ליגת הקיץ(הקטנה יש לציין עם 4 קבוצה בלבד) ביוטה, ובמיוחד את בקי האמון והספרס שזכו בליגת הקיץ בלאס וגאס. המאמנת של סן אנטוניו, בקי האמון, הפכה למאמנת הראשונה בהיסטוריה של ה-NBA שאף זוכה בתואר בליגה. כבוד! היה תענוג לראות אותה צועקת על השחקנים בפסקי הזמן ואת הביטחון שהיה לה לאמן, אף על פי שהיא אישה. בזכות ליגת הקיץ למדנו שכל עוד אתם מבינים בכדורסל – אתם יכולים לאמן, והמין אינו פקטור כלל וכלל.  ועכשיו – לנבחרי ליגת הקיץ!

 

ה-MVP שלי –  ארון גורדון. הפאוור פורוורד בן ה-19 מאורלנדו שנבחר רביעי בדראפט 2014 הראה לנו שיפור אדיר במשחק שלו בליגת הקיץ באורלנדו. בהחלט יכולנו לראות שהוא הרגיש בבית. הוא קלע 21.7 נקודות למשחק וגם קטף 11.7 ריבאונדים למשחק. שני הנתונים האלו בהחלט מרשימים אך הנתון שהסב את תשומת לבי הוא שגורדון קלע 50% מהשלוש בליגת הקיץ. זהו נתון מדהים בהתייחס לעבודה שלאורך עונת הרוקי שלו הוא קלע ב-27% מחוץ לקשת. יחד עם הזוניה, פייטון, אולדיפו, האריס וניקולה ווצ'ביץ', גורדון נמצא במקום הנכון עבורו ואורלנדו יכולה להפתיע הרבה אנשים השנה במזרח. אל תתפלאו אם העונה הקרובה תהיה עונת הפריצה של גורדון. וגם אם לא, נחכה עוד שנה. בשורה התחתונה – הוא בדרך הנכונה.

 

התצוגה המרשימה של ליגת הקיץ – הרכז של ניו אורלינס פליקאנס בליגת הקיץ בלאס וגאס – לארי דרו II, מסר לא פחות מ-16 אסיסטים בניצחון קבוצתו מול ברוקלין! אם זה לא מספיק לכם, הוא גם חטף 5 פעמים, וכל זה היה ב-32 דקות בלבד. לדרו ראיית משחק פנטסטית שיכולה לבוא לידי ביטוי גם ברמות הגבוהות ב-NBA אך הוא טרם קיבל חוזה קבוע ב-NBA בקריירה שלו, ובגיל 25 הוא יודע שליגת הקיץ הזו יכולה לשנות את גורלו, ואולי היא עוד תשנה. אגב, הוא הבן של השחקן לשעבר ועוזר המאמן בהווה של דייויד בלאט בקליבלנד – לארי דרו.

 

הסקורר –  אני בטוח שרובכם נשארתם ערים לגמר ה-NBA, אז אתם במקרה זוכרים בחור ביציע שהיה דומה לסטף קרי? אותו בחור – סת' שמו, הוא אחיו הצעיר של סטף קרי וכדורסלן בעצמו. סת' קרי עובר קריירה לא פשוטה. בגיל 24, יש לו עבר שכולל דראפט כושל ב-2013 בו הוא לא נבחר, ומאז הוא נודד לו מה-"D-Leauge" ל-NBA. ב-"די-ליג" הוא כבר הוכח ככוכב, הוא נבחר לחמישיית העונה שם השנה ואף נבחר לאולסטאר פעמיים. תאמינו או לא אבל הוא הספיק "לשחק" ב-3 קבוצות ב-NBA. בממפיס, קליבלנד ופיניקס. קריירת ה-NBA שלו כוללת 4 משחקים, 17 דקות ו-3 נקודות. לא סתם הוא מוכר יותר כ"אח של". הקיץ הוא הוכיח לנו שהוא לא רק ה"אח של", אלא גם שחקן כדורסל נפלא וסקורר מכונן. הוא סיים כסקורר המוביל בכל ליגת הקיץ, עם 24.3 נקודות למשחק ו"ניצוצות של סטף" פה ושם. הוא הרשים לא רק אותי, וכתוצאה מהיכולת הנהדרת הוא קיבל חוזה לשנתיים מסקרמנטו. גם האח מפרגן:

 

 

לאיזה שחקן יש את הפוטנציאל הגבוה ביותר? – חד משמעית דיאנג'לו ראסל. הרבה זמן לא ראיתי רוקי שעולה לשחק לראשונה במדי הקבוצה שלו ב-NBA (אפילו שזו לא הליגה עצמה), עם כל כך הרבה ביטחון ו"סוואגר". הרבה זמן לא ראיתי רוקי שמוסר כל כך הרבה מסירות ב"עין עקומה" עם הבנה וראייה יוצאת דופן של המשחק. עכשיו ברור למה מיץ' קופצ'אק בחר בו כבחירה שנייה. בליגה של רכזים, דיאנג'לו ראסל יכול להתאים ולככב. הוא מסוג השחקנים ששווה להישאר ער בלילות בשבילם, כי אתה יודע שכשהוא על הפרקט, ובעיקר עם הכדור במתפרצת, אתה בטוח לא תירדם. בנוסף ראינו שיש לו פוטנציאל להיות קלעי מעולה. עם זאת, הוא יהיה חייב לשפר את האחוזים ובעיקר לחתוך מכמות האיבודים שלו למשחק. הסטטיסטיקה של ראסל לא מאירה פנים: 16 אסיסטים ו-26 איבודים. הוא לא כיכב בליגת הקיץ בלאס וגאס והמהמרים שבמקום בטוח התאכזבו ממנו, אבל הפוטנציאל שם. הוא עוד יהיה כוכב. גם לקארל אנתוני טאונז וקריסטאפס פורזינגיס יש פוטנציאל יוצא דופן.

 

שני הרוקיז שהכי מוכנים ל NBA: 

1. עמנואל מודיאיי – הרכז מקונגו הרשים מאוד בליגת הקיץ בלאס וגאס והוא נראה מוכן לדבר האמיתי. לא סתם דנבר ויתרה על טיי לוסון. גם הם מבינים שמודייאי הוא העתיד של המועדון והם חייבים לתת לו יותר דקות בעמדת הרכז, וזה בדיוק מה שיקרה בעונה הקרובה. מודיאיי הראה לנו את האתלטיות שלו ואת היכולת שלו לרכז משחק ולחדור לסל. ואני מאמין שזה יספיק לעונת רוקי מצויינת.

 

2. ג'אליל אוקפור – בדומה למודייאי, גם אוקפור יקבל המון דקות העונה, וכבר בעונת הרוקי שלו הוא אולי השחקן הטוב ביותר בקבוצתו, לצד נואל בכל אופן. אלוף המכללות הוכיח לנו שקואוץ' K לימד אותו כמה מובים בפוסט. יש לו ארסנל משובח ביותר שם בצבע, והוא משחק באיזור הזה עם ביטחון רב. כתוצאה מכך שג'ואל אמביד לא ישחק כדורסל העונה, תהיה הזדמנות לג'אליל לפרוח לצד נואל, ומי יודע, אולי יצמחו לנו "מגדלי תאומים" בצבע של הסיקסרס שישלטו בליגה בעתיד ואולי אפילו ישימו סוף ל"סמול בול" וישנו את פילוספיית המשחק.

 

הווינר הגדול של ליגת הקיץ: קייל אנדרסון –  אתם מכירים הרבה שחקנים שתוך פרק זמן קצר מקבלים את תואר ה-MVP בליגת הקיץ, זוכים בליגת הקיץ, ובזכות יכולתם המרשימה הם צפויים לקבל דקות משמעותיות בקבוצה שמועמדת לאליפות? בכל אופן, קייל אנדרסון הוא אחד מהם. הפורוורד מסן אנטוניו הציג יכולת יוצאת מן הכלל בליגת הקיץ. בטורניר ביוטה הוא הציב ממוצעים של 14 נק' ו-8 ריבאונדים למשחק, בעוד שבוגאס הוא הקפיץ את המספרים ל-21 נק' ו-5.8 ריבאונדים למשחק. אנדרסון שנבחר 30 בדראפט 2014 בעל יכולת אישית נהדרת ו- IQ גבוה על המגרש. הכינוי שלו הוא "Slow-mo" מפני שהוא לא זריז ומהיר בלשון המעטה אבל בזכות הבנת המשחק שלו ויכולת הקליעה שלו הוא מצליח להיות אפקטיבי מאוד על הפרקט. אני רואה אותו כמין שילוב של בוריס דיאו ופול פירס, עתיד יש לילד, ולקוואי לנארד בהחלט יש מחליף ראוי.

 

מה אני הכי אהבתי לגבי ליגת הקיץ? –

1.השיטה החדשה – המשחקים בליגת הקיץ היו צמודים מאוד, ויצא לנו לראות הרבה משחק שהלכו לקלאץ'. ליתר דיוק, הטורניר באורלנדו בו ממפיס ניצחה הוכרע על הבאזר מסל של רס סמית'. המשחקים הם רק 40 דקות(בניגוד ו-48) ואם המשחק הסתיים בשיוויון לאחר 40 דקות, ההארכה הייתה 2 דקות בלבד. אם ההארכה הסתיימה בשיוויון, לא הייתה הארכה שנייה אלא שובר שיוויון בו הקבוצה הראשונה שקלעה – ניצחה. אני מאוד נהנתי מהמשחקים הצמודים, והרבה בזכות השיטה שהוסיפה עניין למשחקים.  –

2. האווירה – בניגוד לטורניר באורלנדו בו לא היו צופים, ביוטה ולאס וגאס האווירה הייתה מחשמלת. בכל משחק של הג'אז האולם ביוטה התמלא כמעט לגמרי והגיעו לפחות 12,000 איש, כמו משחק יורוליג ביד אליהו. מה שיותר מדהים אותי הוא שאוהדי יוטה לא הכירו אף שחקן בקבוצה חוץ מרודני הוד ודנטה אקזאם, אך מהר מאוד הקהל הרעב של הג'אז שרוצה לחזור לגדולתו התחיל להכיר את הילדים על הפרקט. בלאס וגאס הגיעו אוהדים של כל הקבוצות, ואוהדו לאורך כל המשחקים. אני לא אשכח את ההתלהבות במשחק בלילה הראשון בין דיאנג'לו ראסל לקארל אנתוני טאונז. כל כך הרבה אנשים הגיעו לאולם, וכתוצאה פתחו את היציעים. אל תשכחו שמדובר פה במשחק ליגת הקיץ בו רוב השחקנים שעל הפרקט לא מקבלים אפילו חוזה! אוהדי הכדורסל צמאים למשחק הזה עם הכדור הכתום, וכל עוד ה-NBA בפגרה, אנחנו מסתדרים עם כל אלטרנטיבה.  תזכרו – גם הגדולים ביותר התחילו את דרכם בליגת הקיץ. מקיץ אל החלום….

ולקינוח – עשרת הדאנקים הבולטים מליגת הקיץ:

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. מצטרף למנחם.

    אגב גורדון – לא זוכר איפה קראתי, אבל הבנתי שהוא שיחק נגד אח שלו או משהו ושבר את הלסת?

    ושאלה: נואה וונלה, הוא שיחק הקיץ?

  2. באמת מאמר נהדר. כתוב מצוין.
    חבל שלא הקדשת יותר ממילה לתופעת הפורזינגיס שהסתבר שיש לו פוטנציאל להיות משהו, בעיקר בזכות מה שנראה כמו עקומת למידה טובה וגישה חיובית למשחק ולמי שסביבו. ממשחק למשחק הוא הראה יותר גיוון בהתקפה, יכולת לשים גוף, לחסום ולזוז טוב על המגרש.
    יש תקווה שייצא משהו ממנו ומג'ריאן גראנט, שנראה כמו מודיאיי פחות מוכשר.

  3. אחלה סיכום!

    אני קצת יותר סקפטי לגבי ראסל. אבל אי אפשר לדעת

    גורדון נפצע בפניו ועבר ניתוח לתיקון. הוא השתעשע עם אחיו דרו ושבר לסת. הוא יגיע מוכן לתחילת העונה.

    אני חושב שאורלנדו טעתה עם אלפריד פייטון. גם אולדיפו לא נראה לי שחקן שיתפתח ליותר מסקורר מוגבל. שניהם לא מאיימים מבחוץ ויוצרים פקק שמונע מהשאר להביא את כל הפוטנציאל שלהם. אורלנדו צריכה להשיג את ג׳ף טיג או כל רכז דומיננטי עם קליעה מבחוץ
    אורלנדו עמוסה בקו קידמי מוכשר. חזוניה יכול לשחק 3 עם האריס וגורדון ב4. גורדון יכול להחליק ל3 בהרכבים גבוהים ואז חזוניה ב2. וויצ׳וויץ׳ סוגר את הצבע. שוב, אם פייטון לא הופך לאיום בהתקפה כל הכישרון שלהם יכול להזרק לפח.

    ג׳ונתן סימונס יכול להתפוצץ השנה או להקבר מאחורה עמוק בספסל.

  4. תודה רבה על הסיכום, זה עונג שבת !
    גם אני חושב שהפורצינגיס הזה של הניקס מעניין מאוד ושווה הרחבה. כנראה שיש לו סיכוי להתפתח למשהו לא רע בכלל.

  5. ראסל הראה ניצוצות, אבל לא יודע אם הייתי בוחר בו כשחקן עם הכי הרבה פוטנציאל לפי ליגת הקיץ. נראה לי הגזמה.

    אני מאד אהבתי את מה שראיתי מטוואנס. הוא יהיה שחקן שחקן.

    הרבה פחות התרשמתי מאוקאפור. לא יצליח להיות יותר מאל ג'פרסון.
    לא מספיק אתלטי, ולא תורם בכלום מעבר למשחק הפוסט שלו.

    2 השחקנים שהכי הרשימו אותי ביחס לציפיות שלי מהם –

    קייל אנדרסון שצויין, וג'סטין אנדרסון שלא הוזכר.

    עוד שחקן שמאד אהבתי (ודובי הולך לחתוך ורידים עכשיו) הוא מוריס נ'דור מהניקס, אבל ניו יורק לא עשו שום מאמץ להחתים אותו, והוא חתם על חוזה גרושים בדאלאס…
    לא יודע לאיזו רמה הוא יגיע, אבל הבחור יהיה שחקן נבא הרבה שנים, וזה לא מעט כשמדובר בשחקן שלא נבחר בדראפט.

    אהבתי גם את קולי וקוטון מיוטה.

    1. תאמין לי שבתמונה של פיל ג'קסון שתלויה לי על הקיר נוספו כמה חתכים חדשים ומוחטה כששמעתי על נ'דור בדאלאס.
      גבוה, נייד, יד טובה…. אחלה שחקן שמיני תשיעי לכמה דקות של אנרגיה.
      בטח יותר טוב מדרק וויליאמס הטפש ולאנס תומאס הדחליל.
      עזוב, השנה הוספנו ארבעה שחקני רוטציה טובים, שמהם שלושה לפחות יישארו מעבר לעונה הקרובה.
      זה חתיכת חידוש מרענן.

  6. קודם כל אני אענה על השאלה שנואה וונלה בהחלט שיחק הקיץ. לא רק שהוא שיחק, הוא נבחר לחמישייה השנייה של ליגת הקיץ בוגאס והעמיד ממוצעים של: 17.3 נק' (ב-56% מהשדה) ו-8.5 ריבאונדים למשחק. פורטלנד נבנת מחדש סביב לילארד, ווונלה צפוי לקבל המון דקות העונה, לא בטוח אם הוא יפתח על חשבון אד דייויס או פלאמלי, אבל עוד נשמע ממנו העונה.
    יכול להיות שהייתי צריך להרחיב טיפה על הניקס אתם צודקים. אני אישית מאוד נהנתי מהם, לא אשכח את ההופעה ההירואית של פורזינגיס בהגנה דווקא על אוקפור, כשהוא חסם אותו 3 או 4 פעמים. ולגבי נ'דור? פיל חייב לתת לו חוזה.
    ולגבי סימונס, הוא באמת נתן טורניר ענק וזכה בתואר ה-MVP של הגמר ביושר, הייתי צריך לציין אותו בפסקה עם קייל אנדרסון. בכל אופן, מספיק לראות את הטופ 10 של הדאנקים בסיום ולהבין באיזה כישרון מדובר.

  7. אוקאפור בליגת הקיץ גרם לכל גבוה להראות הירואי מאוד בהגנה.

    אני כמו דדי חושב שאוקאפור לא הראה כמעט שום דבר שלא ידענו שיש לו ובהחלט העלה המון סימני שאלה בדבר האפסייד הסופי שלו.

    ראסל לא הראה הרבה בכלל בטורניר הזה, הרבה בגלל סגנון ההתקפה של שמאדסן שיחק איתו בתוספת של קצת התלהבות יתר בבחירת זריקות לא הכי טובה.

    יש לו מכניקה ממש יפה בזריקה ולא קשה להבחין שמדובר באחד מהמוסרים הכי טובים שנראו בליגת קיץ הזאת.

    אארון גורדון זה הMVP בלי ספק, בעיקר בגלל הווסרטיליות, השלשות, ההגנה המטורפת על 3 עמדות. נראה כמו אימפריה של איש אחד בליגת קיץ הזאת.

    אנדרסון מדאלאס נראה כמו הווינג מן הכי מוכשר בדראפט הזה.
    שילוב די נדיר של אתלטיות, כוח, ידיים ארוכות וחזקות מאוד עם המון אלגנטיות בקליעה מ-3(אם תרצו מן רון ארטסט צעיר עם קליעה).

  8. אני התלהבתי מארון גורדון, ראיתי בערך שני משחקים של ליגת הקיץ.
    תודה על הפסוט ונמשיך לעקוב אחר הכשרונות.

  9. אנשים הולכים להכנס קצת לפרופורציה בקשר למודאיי כשהעונה תתחיל וישחק על במות nba אמיתיות.

    אין ספק שהוא יקבל מפתחות ודקות בדנבר וזה כמובן יכול לשים אותו בעמדה טובה לרוקי העונה אבל הוא ממש רחוק מלהיות מוכן לפויינט גארד בליגה.

    הקליעה שלו מזעזעת, לא רק במכניקה שלה. זה יתבטא באחוזים שלא ישאירו מקום לספק וכאן נשאלת השאלה האם הוא יהיה חכם מספיק כדי לא לנסות לנצח איתה בשנה הראשונה.

    בנוסף הוא לא באמת גארדשבשלב הזה באמת מספיק טוב עם הכדור בידיים שלו. אין ספק שיש לו בטחון די יוצא דופן יחסית לרוקי ונתונים פיזיים ואתלטיים מרשימים אבל לא קשה לראות בכלל שבשלב הזה מדובר בשחקן שהדרך שלו לטבעת תהיה הרבה יותר קלה בלי הכדור או במילים אחרות עם הכדור בידיים הוא מריגיש וירגיש הרבה פחות אתלטי. יקח לו זמן להתפתח כפויינט גארד וזה ילווה בהמון חבלי לידה, אין הרבה ספקות לגבי זה ממי שראה וקלט ישר.

  10. עגל, הכניסה אכן חופשית והאנשים ממוקמים באולם. בגלל שהגיעו כל כך הרבה אנשים למשחק בין מינסוטה ללייקרס, "פתחו את היציע לקהל".

כתיבת תגובה

סגירת תפריט