דברים שניתן ללמוד מרשימת המשרות הפנויות של הנ.ב.א. / מולי

 

לוגו של מרכז הקריירה של הנ.ב.א.

דברים שניתן ללמוד מרשימת המשרות הפנויות של הנ.ב.א. / מולי

 

"אנחנו יותר ממשחק כדורסל. אנחנו אחד מגופי הספורט והבידור המובילים בעולם. קבוצה מגוונת של אינדיבידואלים בעלי יכולת ביצוע גבוהה המספקים שמחה והתרגשות למאות מיליוני אוהדי כדורסל בכל רחבי העולם.

אנחנו צוות מסור ונלהב עם עוצמה ואנרגיה שמבדילות אותנו מאחרים . אנחנו תורמים באופן חיובי על הקהילות שלנו באמצעות ביצועי הקבוצות שלנו במגרש ומחוצה לו. אנחנו מבינים את הסלבריטאיות של השחקנים שלנו ואת העובדה שהמשחק שלנו דורש מאיתנו אחריות חברתית רחבה בקנה מידה עולמי.

אנחנו ארגון שמאמץ חדשנות ושינוי בלתי פוסקים. אנו עובדים עם כישרונות בכל רמה, ואנו מאמינים שתלמד להכיר את העובדה שזהו המקום לבנות בו קריירה שבו נתוניך יימדדו ותוצאות מעשיך יתוגמלו.

אנחנו מונעים מן השאיפה להיות ארגון הספורט והבידור הטוב ביותר בעולם. במרדף הבלתי פוסק שלנו, אנו תמיד בעלי מוטיבציה למצוא עובדים כישרוניים לסגל ההולך ומתרחב שלנו."

 

האמינו או לא אך זהו הפתיח של דף האינטרנט בו נפגש כל מי שמחפש עבודה לסוגיה בנ.ב.א.

ה"אני מאמין" מדבר על השפעה על הקהילה, על אחריות חברתית בקנה מידה עולמי, על חדשנות ושינוי בלתי פוסקים, אך נשאלת השאלה האם זה אכן המצב המשתקף גם מרשימת המשרות הפנויות בארגון.

 

כשבדקתי היום, היו חמישים ושמונה משרות פתוחות. אז הלכתי וניסיתי לבחון את המשרות הללו בעזרת מספר חתכים שקיוויתי שיעזרו לי לבחון הן את ההצהרות שב"אני מאמין" הזה לעומת המשרות הפתוחות והן מגמות אחרות שניתן ללמוד מנתונים אלו.

בשלב הראשון הלכתי וחילקתי את המשרות הפתוחות לנושאים הכללים ביותר שיכולתי. מצאתי שישה תחומים שחלקם הגיוניים למדי וחלקם הפתיעו אותי:

מנהלה, חוק ומשפט, ניהול כספי ושיווק הם ה"לחם והחמאה" של כל ארגון גדול, ובאמת אין זה מפתיע לראותם ברשימת המשרת הפנויות. האמת היא שאם חושבים על כך, הרי גם תחום המדיה, אמצעי התקשורת, הוא הגיוני לנ.ב.א. שרוב האנשים צופים בו באמצעות הטלוויזיה.

ואולם, היות שש משרות מתוך החמישים ושמונה עוסקות במה שאני מכנה "העתיד", זה כבר מעורר סקרנות ומעניין. בחינה מעמיקה יותר מגלה כי שלוש מתוך שש המשרות הללו עוסקות בתכנון אסטרטגי לסוגיו, אחת בתכנון אירועים ושתיים בפיתוח שווקים ברחבי העולם.

תחום ספירה של תחום
מנהלה 17
מדיה 14
שיווק 13
עתיד 6
חוק ומשפט 4
ניהול כספי 4
סכום כולל 58

 

ניסיתי גם לבדוק באיזו עיר מבקשים מועמדים לעבודה, במיוחד כדי לבחון את מגמת ההתפשטות העולמית של הנ.ב.א.

שלא במפתיע במקום הראשון מחפשים עובדים לתשעה עשר משרות בניו יורק. מה שכן מפתיע הוא שאם מאחדים את מספר המשרות הפניות בבייג'ינג, הונג-קונג ושאנגחאי, מקבלים גם כן תשעה עשר משרות פנויות. מזרח ודרום אסיה "מככבות" שכן, בנוסף, יש גם משרה אחת פנויה במומבאי – הודו ומשרה אחת בסיאול – דרום קוריאה.

חוץ מארה"ב ואסיה, אגב, יש רק שתי משרות פנויות: אחת בלונדון ואחת במכסיקו סיטי.

ספירה של מיקום מיקום
19 New York, USA
15 Secaucus, USA
8 Beijing, China
6 Hong Kong, China
5 Shanghai, China
2 London, England
1 Mexico City, Mexico
1 Mumbai, India
1 Seoul, Korea
58 סכום כולל

 

כפי שניתן לראות מהטבלה, גם בסיקאוקאס, ניו ג'רזי מחפשים עובדים. סוקרנתי מדוע ובדיקתי הראתה שהסיבה לכך היא שבשנת 2014 הוקם בסיקאוקאס מטה השליטה והסקירה הרשמי של הנ.ב.א.. במטה הזה פועל מרכז שידורים-חוזרים בו נבחנים בזמן כל המהלכים החריגים במשחק מצד השופטים והשחקנים. הדבר קורה בזמן המשחקים והשופטים יכולים להתייעץ בזמן אמת עם המטה בו ישנם כמאה טלוויזיות ענק המעבירות בשידור חי את כל המצלמות המשדרות מהמשחקים ולקבל מהמטה את השידורים החוזרים של כל המצלמות.

אז כן, מתברר שהנ.ב.א. כן מנסה שלא לקפוא על שמריו, מבחינת פלחי השוק שלו בעולם, כשברור לחלוטין הדגש הנוכחי על ניסיון החדירה למזרח אסיה, וכן מתגלה מרשימת המשרות לעין תחילת החדירה להודו.

איני יודע מה לומר לגבי דרום אמריקה ואירופה. ייתכן והמשרות שם כבר מאוישות ולכן אין לנ.ב.א. צורך בעובדים נוספים, אך לדעתי האישית, כמדיניות, תשומת הלב של הארגון מופנית כעת למזרח הרחוק ולא לאירופה ודרום ומרכז אמריקה.

נאה בעיני גם הדגש שהארגון שם מבחינת אופי המשרות על פיתוח לסוגיו: קצת יותר מעשרה אחוזים מהמשרות.

וכך אין לנו אלא להגיע למסקנה שלפחות על פי מיקום ואופי המשרות הפנויות היום, ה-נ.ב.א. – כפי שהוא כותב ב"אני מאמין" שלו – אכן מנסה להתפתח ולא לקפוא על שמריו.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. מה עם איזה משרה למאמן מעודדות ?
    למומי יש השכלה נרחבת בתחום
    הוא יכול להיות גם סקאוטר ויארגן בחינות קבלה בפנטהאוז

  2. מולי הכותרת במודגש בתחילת הטור שלך נראית כמו המוטו של צוות כותבי הופס
    ". . . אנחנו אחד מגופי הספורט והבידור המובילים בעולם. קבוצה מגוונת של אינדיבידואלים בעלי יכולת ביצוע גבוהה המספקים שמחה והתרגשות למאות מיליוני אוהדי כדורסל בכל רחבי העולם."

    הצגת יופי של זווית מעניינת ! הייתי סקרן לראות גם את זרימת כספי הפרסום למשל לפי חלוקה גיאוגרפית. אין לי מושג מאיפה ניתן למצוא חומר כזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט