בחירות הדראפט הטובות 14# / MBK

14 הוא הסימון הכימי של צורן. צורן (סיליקון) הוא היסוד האהוב על מומי.

חוץ מזה הבחירה ה 14 היא לא בחירה עם ציפיות יתר אבל בכל זאת אפשר להעמיד חמישייה מכובדת מאוד.

לחיזוק הספסל השחקן ה 7/6 :

מייקל קייג' (1984) PF ששיחק בסופסוניק את שנותיו היפות נבחר ע"י הקליפרס.

הרב ווילאמס (1981) באופן נדיר גבוה סביר שנפל למקום ה .14

Center מוריס "לוק" לוקאס

הבחירה ה 14 בדראפט 1974. נבחר ע"י הבולס אך שיחק שנתיים ב ABA ( אולסטאר פעם אחת). שיחק את עונתו הראשונה במדי סנט לואיס והועבר בטרייד לקרולינה קוגרס. בשנת 1976 כשה- ABA אוחדה עם ה- NBA הוא נבחר לפורטלנד (שחקני סנט לואיס וקרוליינה נבחרו ע"י קבוצות הליגה).

לוקאס היה לשחקן מוביל בפורטלנד ונבחר 4 פעמיים נוספות לאולסטאר. יחד עם ביל וולטון הוביל את הבלייזרס לאליפות היחידה בתולדתיה (77).

במשחק 2 של סדרת הגמר מול פילדפיה נכנס לקרב אגרופים מול לא פחות ולא יותר מדרל דוקינס "בייבי גורילה", שניהם הורחקו מהמשחק והארוע סומן כמשנה מומנטום. הבלייזרס מחקו 0-2 כל הדרך לטבעת.

הוא נבחר להרכב כל הזמנים של ה ABA (גרווין, איסל, ד"ר ג'יי, ריק בארי, קוני הוקינס).

לוק נכנע לסרטן ומת בשנת 2010 . גופיתו (20) הופרשה ע"י הבלייזרס ושחקני הקבוצה שיחקו עם סרט עם המספר 20 בעונות 2010-1 לזכרו. שימש כעוזר מאמן הבלייזרס.

פורוורדים

דן מארלי SF 1988

נבחר ע"י הסאנס ואני בטוח שכל אוהד סאנס שומר לו פינה חמה בלב.

מארלי היה חבר לנבחרת האמריקאית באולפיאדת סיאול שפשלה וזכתה רק בארד.

3 פעמיים אולסטאר, פעמיים בחמישית ההגנה של העונה ושותף בכיר לקבוצה הנהדרת של הסאנס שטעמה את גמר הליגה ב 92-3 (אל תתפסו אותי במילה אבל היא האב-טיפוס של קבוצות מסוג גולדן סטייט העכשוית ולא פחות מוכשרת. בארקלי היה לועס את גבוהי ג"ס ולא משאיר עצמות).

קלעי שלשות ענק שהקדים את זמנו (היה בין הראשונים לקלוע סביב 200 שלשות בעונה עם דניס סקוט).

דראפט 88 הוציא את דני מאנינג , ריק סמית', מיץ ריצמונד, הרשי הוקינס,  רוד סטריקלנד ודן מארלי.

פרדרג סטוקביץ 1996

חמישייה של בחירות 14 בלי פז'ה זה פשע!

אחד הקלעים הטהורים הגדולים שידע המשחק (ברמה אחת של ריי אלן, קארי, מילר).

מומצע קרירה של 90% מהקו ו 40% משלוש.

נבחר ע"י סקרמנטו והיה חלק מאחת הקבוצות הכי מוכשרות אי פעם שלא הגיעה לגמר הליגה, שלא לדבר על לזכות באליפות. יחד עם דיבאץ, וובר, דאג כריסטי ומייק ביבי.

נבחר 3 פעמיים לאול סטאר וניצח פעמיים את תחרות השלשות.

פז'ה מחזיק בשיא יוצא דופן להיות השחקן היחיד אי פעם לקלוע את 20 הנקודות הראשונות של קבוצתו.

אלוף אירופה עם יוגוסלביה (או מה שנשאר ממנה) ב 2001 ואלוף עולם ב 2002.

הוא חלק מהדראפט המדהים של 1996. אגדה ונכנס ללא ספק גם לחמישית האירופאים הטובים ביותר בליגה.

בעונתו האחרונה, כשהיה כבר למוד פציעות, זכה באליפות עם דאלאס.
https://www.youtube.com/watch?v=nDtYeF2IsXg

גארדים

העסק הולך ומתחמם

טים הארדווי 1989

האיש והקרוסאובר נבחר ע"י גולדן סטייט והיה חלק לשלישיית run TMC המיתולגית.

5 פעמים אולסטאר (3 במדי גולדן סטייט, פעמיים במדי מיאמי היט).

זכה במדליית זהב בסידני .2000

אחד הרכזים הכי מגניבים בליגה עם קרוסאובר מושלם מעל 15 אלף נקודות ו 7 אלפים אסיסטים.

תום ציימברס לא לבד, הארדווי מחזיק בשיא ליגה שלילי של 0 מ 17 מהשדה.

גופייתו (10) הופרשה ע"י מיאמי היט. הוא אב של הג'וניור שמשחק בניקס ועוזר מאמן של הפיסטונס.
https://www.youtube.com/watch?v=V0HRPIu02Xo

זה רבותי דוגמא לקרוסאובר

קלייד דרקסלר 1983

איזה בחירה אדירה. ללא ספק ה 14 המוצלחת בכל הזמנים. למרות שהוא הסיבה שבואי נבחר לפורטלנד ולא ג'ורדן.

קלייד דה גלייד היה אחד הרחפנים הגדולים בתולדות המשחק וגיבור הפרוייקט, גם ללוזרים מגיע גרסת הבלייזרס.

דרקסלר שהיה חלק מהקבוצה האדירה של פורטלנד שהפסיד 2 גמרים לפיסטונס ולבולס הגדולות.

הוא החליק בדראפט למרות קריירת מכללות אדירה ביוסטון (2 פיינל פורים רצופים) אבל הפסד בגמר לNC STATE באחת מהפתעות הטורניר הגדולות אי פעם (תגגלו ג'ם ולוונו).

דרקסלר היה חבר לדרים טים המקורית והוכחה לכך שכשפורטלנד בוחרת נמוך היא בוחרת נכון.

כשנראה היה שיפרוש ללא טבעת, עבר בטרייד ליוסטון רוקטס וזכה באליפות המדהימה של 1995 לצד החלום, חברו למכללת יוסטון. אליפות מהמדהימות אי פעם, 4 סדרות ללא יתרון ביתיות.

10 פעמים אול סטאר, חבר לחמישיית העונה, אופי נהדר וניתור נהדר לא פחות. חבר היכל התהילה ואחד הגדולים בתולדות המשחק (ה SG ה-4 בטיבו אחרי מייקל, קובי וג'רי ווסט) והבחירה ה 14 הטובה בכל הזמנים.
https://www.youtube.com/watch?v=FemXo57pJrk

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
68 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
MBK
MBK
14/07/2015 0:03:17

תהנו מהייליטס של דרקסלר ומקטעי הוידאו
הדאנק של דרקסלר ( מקום 1 ) הוא אחד המדהימים בכל הזמנים

e
e
14/07/2015 9:46:24
הגב ל  MBK

+10

Yavor
Yavor
14/07/2015 0:07:40

מידן – תקן מהר: 14 זה חנקן – שאולי חונק את מומי…
ואיזה דאנק של קלייד!!

עידו גילרי
עידו גילרי
14/07/2015 0:17:31
הגב ל  Yavor

דווקא סיליקון זה באמת 14 (חנקן זה 7)

רועי ויינברג
14/07/2015 10:09:45

אני מסכים עם הד"ר לכימיה

MBK
MBK
14/07/2015 0:16:45

לא לפי הזכור לי
ויקפדיה מחזקת
https://en.wikipedia.org/wiki/Silicon

Yavor
Yavor
14/07/2015 0:19:11
הגב ל  MBK

צודק – 14 זה המשקל האטומי של חנקן, שמספרו 7.
ט.ל.ח

יואל
יואל
14/07/2015 0:19:05

קלייד חיה רעה
אהבתי אותו מאוד

עידו גילרי
עידו גילרי
14/07/2015 0:22:09

כשמארלי נבחר האוהדים בפיניקס אשכרה שרקו בוז (איפה בדיוק זה סנטרל מישיגן?). הדברים השתנו שם מהר מאד במערכת היחסים הזו.
באותו הדראפט לסאנס היו 4 בחירות בשני הסיבובים הראשונים:
7 -טים פרי
28- אנדרו לאנג
שתי בחירות שלא עשו הרבה אבל בעלות חשיבות אדירה מכיוון שהיו חלק מעסקת צ'ארלס בארקלי.
50 -סטיב קר
היחיד מביניהם שלקח אליפות רק שלא עם הקבוצה הנכונה.

שגיא נאור
שגיא נאור
14/07/2015 1:13:47

פשששש איך החזרת אותי 20 שנה אחורה – כשהייתי לד הייתי מתרגל כל הזמן את הקרוסאובר של טימי הארדווי, אחד המהלכים הכי יפים שיש.
הכנסת את פז׳ה בכזאת קלות לחמישיית האירופאים של כל הזמנים? אפשר להסכים שגאסול הגדול, נוביצקי ופארקר בפנים? את פטרוביץ גם יהיה קשה להשאיר בחוץ? פז׳ה סוגר את החמישייה? אולי בעמדה שלו הוא נכנס אבל לא חושב שהיה גדול מסבוניס ודיבאץ למשל.

בלעם
בלעם
14/07/2015 1:38:41

הוא בפנים רק אם הולכים על סמול-בול (אם כי בודירוגה בשיאו היה טוב יותר). אחרת זה חייב להיות הרכב גבוה של סבוניס-פאו-דירק-דראזן-פרקר.

על הספסל הלטבי של הניקס!

Mbk
Mbk
14/07/2015 11:42:46

סאבוניס ופטרוביץ יתכן יותר טובים ממנו
כשמשווים קריירת אן בי איי סטיוקביץ לפניהם
טוני פארקר , פזה , פטרוביץ , גאסול ונוביצקי
מרק גאסול קורא תיגר רציני ועוד יתפוס פרק בפרוייקט

נתן
נתן
14/07/2015 5:10:22

הרדאווי נתן פעם הצגה באולסטאר ולמזרח פשוט לא היתה יכולת לשמור עליו.
קלייד היה השומר האישי הכי טוב שראיתי על מייקל.

גיא
גיא
14/07/2015 5:33:47

קלייד. איזה שחקן תותח.
יציבות מדהימה לאורך 15 עונות. PER יציב של 19-22 לאורך כל הקריירה.
שחקן חזק במיוחד. מצליחים לראות קצת מההיי לייטס איך תמיד הוא מגיש את הגוף קודם לפני ההטבעה ובכך מונע את הנסיון לחסום אותו.
גם היה שומר נהדר, בחצי הראשון של הקריירה היה קבוע אחד מ-5 הראשונים בליגה בחטיפות.

למי שלא מכיר, מזכיר מאוד את ווייד. רב גוניות, כוח, אינטיליגנציה.

עגל
עגל
14/07/2015 20:49:45
הגב ל  גיא

הוא היה ווייד משופר. התקפה מתפרצת שלו היתה הדבר הכי יפה שיש מאז ד"ר ג'יי

גיא
גיא
14/07/2015 5:36:00

קו אחורי של הארדווי, דרקסלר וסטויקוביץ' יכול ביום נתון לנצח כל קו אחורי אחר של בחירות אחרות. מדהים שכאלו תותחים נשארו פנויים בבחירה ה-14.

john
john
14/07/2015 7:13:18

איזה כיף! כתוב נהדר.

לגבי דרקסלר מצד אחד מגיע לו יותר קרדיט בהיסטוריה של הליגה. מצד שני הוא לא טופ 4 בעמדה לטעמי. ג׳ורדן קובי ווסט דווין וויד ובעיני מי שסוגר את החמישייה הוא ג׳ו דומארס שאייזיה גנב לו את התהילה אבל בעיני היה חשוב יותר לפיסטונס בעיקר בהגנה אבל גם בהתקפה. דרקסלר מגיע שישי כי תמיד היה חסר לו קצת מנהיגות ורוע חיובי.

Mbk
Mbk
14/07/2015 11:36:20
הגב ל  john

תודה
דומארס היה מעולה אבל לא בקליבר של דרקסלר לדעתי

המשגיח
המשגיח
14/07/2015 8:13:04

כיף של פוסט.

Berch
Berch
14/07/2015 8:26:00

שנות נעוריי היו ללא ספק השנים היפות של בחירה מספר 14.
דן מארלי (ליבי הלך אחרי בארקלי לפיניקס)
פחה סטויאקוביץ' (אי אפשר היה שלא לחבב את הקבוצה ההיא מסקרמנטו)
טים הארדווי שהיה שותף לאלונזו "גוד" מורנינג שגם אותו סימפטתי…
וכמובן
קלייד דה גלייד, שהצליח עם האקים לקחת טבעת. איזה שחקן….
את מיסטר לוקאס לא הכרתי, אבל דווקא דרל "בייבי גורילה" דוקינס מצלצל מוכר….

איזה סדרה נהדרת !!!

חתוליו
חתוליו
14/07/2015 8:32:25

הטופ טן של קלייד זה מעדן נדיר. יש לו בניתור איזה חצי שנייה שבה הגוף שלו לא עולה ולא יורד- פשוט דואה. מעניין מה הוא היה עושה עם טכנולוגיית הנעלים של היום, אז שיחקו עם חתיכת צמיג משומשת בתור סוליה. נראה שבחירה 14 מעמידה חמישייה שלא נופלת מבחירות גבוהות ממנה בהרבה.

חתוליו
חתוליו
14/07/2015 8:33:44
הגב ל  חתוליו

אם הבנתי נכון הוא גם לא הירבה להפצע, שזה בכלל מדהים ומצביע על פיזיולוגיה עילאית.

Mbk
Mbk
14/07/2015 11:37:29
הגב ל  חתוליו

הוא היה בנוי בצורה נדירה
2מטר שנראה על סטרואידים ( רק נראה )

עידו גילרי
עידו גילרי
14/07/2015 11:43:14
הגב ל  חתוליו

זה גם מיתוס. עד כמה שאני זוכר ברגע שהוא חצה את מחסום ה-30 המוכר הוא התחיל להיפצע לא מעט.

שגיא נאור
שגיא נאור
14/07/2015 9:07:05

אתה בוחר את קלייד לפני ווייד או שסתם שכחת ברשימת הש"ג? בחירה לגיטימית אבל בטוח שנוייה במחלוקת. שלוש האליפויות של וויד, כולל אחת כסופרסטאר די בודד ובסדרת גמר מהגדולות מכולן, נותנות לו את הבכורה לדעתי.

Mbk
Mbk
14/07/2015 11:35:30

נותנות לו את הבכורה על המקום הרביעי התכוונת

דובי
דובי
14/07/2015 11:44:20
הגב ל  Mbk

אני עם אדר במקרה הזה. וויד הנהיג את פקקטה מיאמי לאליפות, דרקסלר לא לקח את פורטלנד לאותו מקום עם סגל עדיף.
זה בהתעלמות מהעובדה שלמשוכה של וויד קראו נוביצקי, ואצל דרקסלר זה היה ג'ורדן.

עידו גילרי
עידו גילרי
14/07/2015 11:46:11
הגב ל  דובי

ושכחת את שלושת האולסטארים ששיחקו לצד וויד באותה סידרה.

דובי
דובי
14/07/2015 11:58:29

אפילו לא מצחיק. שאקיל עוד היה שחקן ראוי בגיל 34, והאסלם היה שחקן לגיטימי במצב נסיעה. חוץ מהם היו שם מורנינג ופייטון המיועדים לגריטה, ג'יימס פוזי שנולד בן 40, אנטואן ווקר שכבר היו לו הזמנות לבר מצוות של היפופוטמים וג'ייסון וויליאמס.
אתה משווה אותם לחמישיה של פורטר, דרקסלר, קרסי, באק וויליאמס ודאקוורת בשיאם.

עידו גילרי
עידו גילרי
14/07/2015 11:59:26

כן אני התכוונתי לאלו עם המשרוקיות בפה.
להם מגיע באמת ה-MVP

דובי
דובי
14/07/2015 12:16:23

יפה מאוד!

asi
asi
14/07/2015 9:14:26

חמישייה מצויינת!!! הלוואי על הרבה קבוצות השנה.

נתן
נתן
15/07/2015 9:23:54
הגב ל  asi

דאקוורת' אף פעם לא היה בשיאו

יניב
יניב
14/07/2015 9:16:39

תמיד חושבים מה היה קורה אם פורטלנד במקום בואי היו בוחרים בג'ורדן,אני שואל אחרת מה היה קורה אם לפורטלנד היייתה את הבחירה הראשונה ולא השנייה והיו בוחרים בהאקים.קמצוץ של זה ראינו ביוסטון אבל תארו לכם אותם בשנות השיא של שניהם לאורך תקופה.יש מצב שג'ורדן לא היה ג'ורדן במקרה כזה

עובר אורח
עובר אורח
14/07/2015 11:45:50
הגב ל  יניב

עוד משחק אפשרי של "אם":
יוסטון מחליטים לבחור בבחירה הראשונה בכוכב העולה ג'ורדן, כי כבר יש להם את סמפסון בעמדות הפנים.
פורטלנד, שכידוע חיפשו גבוה כמובן בוחרים את האקים.
שיקגו נתקעים עם סם בואי…

תוצאה: קרבות אימתניים במערב, בניגוד לחולשה שהיתה לו יחסית למזרח בשנות ה-80

עגל
עגל
14/07/2015 20:52:19

רעיון מצוין, חבל שזה לא באמת קרה

רועי ויינברג
14/07/2015 10:11:25

חמישייה מעולה, לדעתי כל אחד מהשחקנים פה יכול להכנס כשחקן חמישייה בכל קבוצה בליגה היום.

אבל דרקסלר לפני וויד? לוויד יש 2 אליפויות יותר, וגם באליפויות שהשיג עם לברון היה יותר משמעותי ממה שדרקסלר היה באליפות עם חאכים (והגלאקטיקוס שלו עם בארקלי ודה דרים גם לא הגיעו רחוק)

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
14/07/2015 11:23:34

דרקסלר לפני ווייד any time

תודה על הכתבה ועל הסדרה

Mbk
Mbk
14/07/2015 11:34:42

מסכים
דרקסלר שיחק בעידן של מג'יק וג׳ורדן
הוא היה שחקן יותר שלם מוויד שכבודו במקומו מונח

עידו גילרי
עידו גילרי
14/07/2015 11:41:06
הגב ל  Mbk

אני לא בטוח. דרקסלר נהנה מהנוסטלגיה בעוד שוויד עדיין משחק.
בסה"כ זו נראית תחרות די צמודה בין שני שחקנים נפלאים.
במה לדעתך דרקסלר יותר שלם מווייד?

Mbk
Mbk
14/07/2015 11:47:36

יותר שלם ( פחות פצוע ? 😆)
הוא זכור כמוסר ריבואנדר ושומר טיפה יותר טוב מוייד
הוא היה עושה את השחקנים שלידו טובים יותר
חוץ מזה היתה לי הנעל של קלייד ( AVIA ) בתור נער זה מנצח לא ?

עידו גילרי
עידו גילרי
14/07/2015 11:54:05
הגב ל  Mbk

אני לא יודע עד כמה זה נכון. למיטב זכרוני אחרי שגיל 30 גם דרקסלר התחיל להיפצע די הרבה בדיוק כמו ווייד (נכון שהוא היה נפצע גם קודם).
אני לא חושב שהוא היה מוסר טוב יותר.
לגבי הריבאונד אני מסכים אבל יש לו בין 5 ל-10 ס"מ גובה עליו.
וויייד שחקן הגנה טוב יותר לדעתי.

ולגבי להפוך את השחקנים שלידו ליותר טובים – תראה מה וייד עשה לאחד לברון ג'יימס.

Mbk
Mbk
14/07/2015 11:57:52
הגב ל  Mbk

ניצחת עם הטיעון של לברון
שח-מט
הנוסטלגיה לעיתים קודמת להגיון
וייד של 2006 היה מדגדג את מייקל , דרקסלר ניסה לדגדג ולא הצליח

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
14/07/2015 13:00:37
הגב ל  Mbk

דרקסלר סקורר יותר טוב. וקלעי יותר טוב מבחוץ.
ולטעמי אמין יותר מבחינת רמת המשחק ואספקת הנקודות.
וסגנונו אולי יותר שקט (ופחות מלוכלך), אבל הוא לא פחות מנהיג.

דובי
דובי
14/07/2015 11:48:44

הסטטיסטיקה של שניהם די דומה. פר משחק בקריירה לוויד יש יותר נקודות וריבאונד, דרקסלר יותר טוב משלוש במעט

Mbk
Mbk
14/07/2015 12:00:00
הגב ל  דובי

מעניין מה מנחם חושב
לפעמים הדיונים האלו על מי יותר טוב ממי דווקא שלא מדובר על הסולת והשמנת ( מייקל , מג'יק בירד ) בעלי ערך מוסף מנצח

דובי – בארקלי או מלון ?

דובי
דובי
14/07/2015 12:16:46
הגב ל  דובי

בארקלי!

דובי
דובי
14/07/2015 12:26:57
הגב ל  דובי

פשוט כי אחד יותר גדול משתיים.
מלון היה משנה בנשמתו. תמיד היה צריך מישהו שיפעיל אותו, שימסור לו, שיוביל בשבילו.
בארקלי לקח את הכדור ואת המשחק ואת האחריות אליו.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
14/07/2015 13:11:52
הגב ל  דובי

לוקח את מלון

omerb2
omerb2
14/07/2015 12:15:52

לא קשור לבחירות הדראפט אבל תראה את הבחור שמחקה את הצעדים שעושה לברון (למטה בכתבה).נראה לי שאתה ויתר חברי ה-ללל תשתעשעו מזה כי מאז הבננה לא היה כלום חדש
http://sports.walla.co.il/item/2872559
הבחור קורע.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
14/07/2015 13:10:23
הגב ל  omerb2

🙂

Mbk
Mbk
14/07/2015 11:39:07

שמתי לב שבכל הייליטס של כל שחקן גדול מהתקופה ההיא יש דאנק רצחני על דויד רובינסון
חפשו ביוטיוב שאק על רובינסון
גם לקרל מלון היה דאנק לא נורמלי עליו

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
14/07/2015 13:10:45
הגב ל  Mbk

1+

מנחם לס
מנחם לס
14/07/2015 15:13:29

עסוק בענייני משפחה בארץ הקודש. מקווה שממחר אתפנה לכתוב ולהגיב

יונתן שגב
יונתן שגב
14/07/2015 17:27:38

דרקסלר פשוט חיה! הדאנק האחרון אכן מדבים

בושי
בושי
14/07/2015 17:46:20

http://m.bleacherreport.com/articles/2222903-br-nba-legends-100-ranking-the-greatest-shooting-guards-of-all-time/page/26

דווין וייד כבר עכשיו נחשב לשוטינג גארד הטוב בהיסטוריה אחרי מייקל וקובי , ומי במקום הרביעי ?? ….. נכון , חביבכם קלייד

שווה קריאה , עשו ניתוח מעמיק לאוהבי מספרים

MBK
MBK
14/07/2015 18:40:17
הגב ל  בושי

איפה ג'רי ווסט ?
כתבה מאלפת
תודה !

גיא
גיא
14/07/2015 18:48:25
הגב ל  MBK

אני חושב שבגלל שבשיא הקריירה של ווסט (כולל בעונת האליפות) הוא שיחק PG, כאשר גודריץ' היה ה-SG, אז סופרים אותו כ-PG.

Mbk
Mbk
14/07/2015 22:36:53
הגב ל  גיא

נכון

גוגליוטה
גוגליוטה
14/07/2015 17:48:27

כתבה נהדרת כרגיל. דרקסלר והרדאווי מהשחקנים האהובים, המהנים לצפייה והמוערכים בזמנם.
לגבי סוגיית דרקסלר את וייד אני הולך עם דרקסלר. וייד כבודו במקומו מונח, שחקן ענק בכל קנה מידה אבל מספר האליפויות הכולל הוא לא המדד המרכזי מי יותר גדול בראי הזמן.

גיא
גיא
14/07/2015 18:20:01

אם רק בוחנים את הסטטיסטיקות, אז יתרון קל לווייד, גם בממוצעי קריירה, גם בממוצעים בעונות השיא, גם בממוצעי הפלייאוף.

ברמת ההישגים, שוב יתרון לווייד. 3 אליפויות, MVP פיינלס, 5 פיינלס.
לדרקסלר אליפות אחת, 3 פיינלס.

ההבדל הגדול בין השחקנים הוא כאשר בוחנים מה הם עשו בפיינלס כהם היו השחקן המוביל של קבוצתם.
דרקסלר נתן 2 סדרות גמר יפות מבחינה אישית נגד דטרויט ושיקאגו.
ההבדל הוא שהפיינלס של ווייד נגד דאלאס הוא לפנתאון. 34.7 נק'. 7.8 רב'. 3.8 אס'. 2.7 חט'!
וכאשר לוקחים בחשבון את הצוות ששיחק ליד ווייד (היחידים בדאבל פיגרס חוץ מווייד היו שאקיל ואנטואן ווקר עם 13 נק' כל אחד)
בעוד שההרכב של פורטלנד היה הרבה יותר מוכשר (חוץ מדרקסלר היו עוד 4 שחקנים בדאבל פיגרס בראשות טרי פורטר וג'רום קרסי)

כך שלדעתי, גם הסטטיסטיקה וגם הרושם שווייד השאיר ב-2006 מכריעים את הכף לטובתו.

Mbk
Mbk
14/07/2015 22:36:38
הגב ל  גיא

אני לא בטוח שדאקוורת פורטר ובאק ווילאמס עדיפים על שאק פייטון ווקר
בכל מקרה זה קרב צמוד

גיא
גיא
15/07/2015 5:08:45
הגב ל  Mbk

זה היופי בדיון אקדמי על נושא שלא ניתן להגיע אליו להכרעה. הקרב.
בלי שתשאל השאלה "מי יותר טוב?" לא היה כל הדיון המעניין אחר כך.

נתן
נתן
15/07/2015 23:53:43
הגב ל  גיא

מאד אוהב את דרקסלר אבל ווייד לדעתי טוב יותר, אם כי במעט. היתרון הגדול שלו היה ביכולת לייצר לעצמו זריקות המשחק עומד ובפוסט. דרקסלר היה טוב יותר באופן קורט ובהגנה.

עגל
עגל
14/07/2015 22:06:48

לדרקסלר היתה תנועה חתולית שהיתה רק לד"ר ג"יי. שחקן מאוד מגוון וטוב בהכל. גם את טימי הארדוואי מאוד אהבתי, היתה להם קבוצה גדולה. היה שחקן עם ביצים בגודל של שור.

גיא
גיא
15/07/2015 5:05:45
הגב ל  עגל

אני ממש מסכים שלדרקסלר הייתה את התנועה החתולית, אן אולי פנתרית, שרק למעט יש. כמו שאמרת -ל ד"ר ג'יי, אבל צריך להוסיף לרשימה את ג'יימס וורת'י.
שלשה שחקנים עם המון אלגנטיות במשחקם, רב גוניות ויכולת אדירה להגיע לטבעת.

עגל
עגל
15/07/2015 7:53:40
הגב ל  גיא

נכון, גם וורת'י

אהרון שדה
אהרון שדה
15/07/2015 1:05:12

יוצא מן הכלל תודה רבה