בדרך למעלה? / יואב מודעי

כעת אפשר לומר זאת בבטחה: עומרי כספי מצא את הבית שלו ב-NBA. בגיל 27, כספי חתם על חוזה שישאיר אותו בסקרמנטו קינגס לשנתיים נוספות. עונת 2015/16 תהיה העונה השביעית של עומרי ב-NBA והרביעית בסקרמנטו, המקום בו הוא מרגיש הכי בבית בעולם.

אפשר לומר שאליפות אירופה בקיץ תהיה יריית הפתיחה לתקופה שאמורה להוות את שיא הקריירה של הפורוורד. כספי יצטרך להוביל את אחת הנבחרות המוכשרות שהיו לנו, ולאחר מכן, לראשונה בקריירה שלו, הוא אמור גם להוות חלק משמעותי בקבוצה שנבנתה מחדש הקיץ במטרה להגיע לפלייאוף ולהפתיע את המערב הפרוע.

בהצלחה בקיץ

 

כספי עשה נכון כשחתם על חוזה חדש בקינגס. בראש ובראשונה, הוא מסתדר נהדר עם המאמן הוותיק ג'ורג' קארל, שהגיע באמצע העונה שעברה. בתקופה של מייקל מלון, כספי קיבל 16.9 דקות למשחק וקלע 7.1 נק' למשחק. כשקארל הגיע, הוא עלה ל-26.7 דקות וקלע 11.2 נק'.

נכון, הפציעות של רודי גיי והעובדה שהקינגס ידעו משלב מוקדם מאוד שהם לא הולכים להיות בפלייאוף סייעו, אבל ב-NBA צריך לדעת לקחת צ'אנסים ורושם שנוצר במהלך תקופה כזו יכול בהחלט להחזיק מעמד גם כשכל הכוכבים שבים לקו הבריאות. הסממן החשוב ביותר לכך שקארל והצוות שמעליו בונים על כספי הוא שלפחות עד כה, לא הובאו שום שחקנים חדשים על העמדה שלו.

מה בכל זאת עשו בסקרמנטו מאז סיום העונה? המהלך החשוב ביותר שהקינגס עשו הוא להשאיר את הכוכב דמארקוס קאזינס. היו שמועות על מעבר ללייקרס אבל בסופו של דבר, ולמרות כל השמועות על כך שקארל רצה או לא רצה אותו, הסנטר נשאר. לצדו אמור לככב ווילי קאולי סטיין, הבחירה השישית בדראפט. קאולי סטיין הוא אתלט ושומר מצוין, אחד שיכול לשחק במקום או לצד קאזינס וכדי להפעיל את כל הגבוהים המוכשרים הללו, סקרמנטו צירפה את ראז'ון רונדו. השאלה עם רונדו ברורה מאוד: האם הקינגס יקבלו את רונדו של בוסטון, זה שכיכב בעונתו השניה וזכה באליפות או את הגרסא החיוורת של אחרי הפציעות, זו שאיכזבה בדאלאס העונה?

סקרמנטו מתפללת לחזרתו של רונדו האולסטאר

מעניין יהיה לראות מה קורה עם דארן קוליסון, שהיה הרכז המוביל של הקבוצה אשתקד. האם הוא ישחק לצד רונדו או יעלה מהספסל? כדי לפנות מקום לרונדו מתחת לתקרת השכר, הקינגס ויתרו על קרל לנדרי, ניק סטאוסקס וג'ייסון תומפסון שעברו בטרייד לפילדלפיה, ועל דירק וויליאמס שעבר לניו יורק. עוד שני מהלכים קטנים אך חשובים של המועדון הם להביא את הצלף מרקו בלינלי ואת הסנטר קוסטאס קופוס. סקרמנטו נבנית בדרך נכונה ואפשר לקוות להופעה ראשונה בפלייאוף מאז עונת 2005/06, עת כיכב בקבוצה אחד העונה לשם מייק ביבי.

היו ימים…

עמדה 1: ראז'ון רונדו, דארן קוליסון, ריי מקלום
עמדה 2: בן מקלמור, מרקו בלינלי. יש צורך לעוד שוטינג גארד.
עמדה 3: רודי גיי, עומרי כספי.
עמדה 4: אריק מורלנד, ג'וש סמית' (הביעו עניין בשחקן), רג'י אוונס, ריין הולינס.
עמדה 5: דמארקוס קאזינס, קוסטאס קופוס, ווילי קולי-סטיין.

בזכות חודש אפריל גדול של כספי אשתקד, שכלל 34 דקות ו-20 נקודות למשחק (לרבות שיא קריירה של 31 נקודות) העניקה לכספי חוזה לעונה הבאה. שיהיה ברור – להיות המחליף של רודי גיי זה הישג מרשים מאוד. מבחינת כדורסל נטו, ראינו שיפור חד במשחק החדירה של כספי ויציבות מעוררת הערכה מחוץ לקשת (פחות זריקות ושיא קריירה של למעלה מ-40% מחוץ לקשת), ולמרות שהוא לוקח פחות זריקות מבחוץ ביחס לתחילת הקריירה שלו בליגה, את העונה האחרונה הוא סיים עם שיא קריירה של יותר מ-40% מהשלוש.

https://www.youtube.com/watch?v=WB7cB2tUYuc

לאט לאט, הילד מיבנה הופך לשחקן NBA לגיטימי מול העיניים שלנו. הקהל הסגול כבר מזמן התאהב, אחד המאמנים הגדולים בליגה סומך עליו, סקרמנטו בונה עליו, ואנחנו? אנחנו סופרים את הימים לאליפות אירופה, ומקווים שהסמול פורוורד השני של הקינגס יוליך את הנבחרת לקמפיין מוצלח. אישית, אני ממליץ לשמור קרוב את השעון המעורר ששימש אתכם לאורך העונה עם בלאט, כי בעונה הבאה נקבל גם את בלאט וגם את כספי גרסת 2009, אז היינו קמים לראות את הישראלי הראשון ב-NBA וקופצים מהספה בכל סל שלו.

הימור שלי: הקינגס יעלו לפלייאוף מהמקום השמיני, עומרי ייתן את עונת חייו, ובדומה לפלייאוף ה-NBA השנה, בו סבתות ברחבי ישראל שיננו את השם "דלאוודובה", אל תתפלאו אם תמצאו את עצמכם בשיחה עם סבתא על דמארקוס קאזינס ומדוע שמו הוא "בני דודים"…

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. לא הייתי קורא להחתמות של קופוס של קופוס ובלינלי החתמות קטנות…

    דרך אגב, בשביל מי שלא עוקב אחרי הכדורסל הישראלי באופן קבוע, אתה יכול לבסס את האמירה על הנבחרת הנוכחית, שאתה מכנה "אחת המוכשרות שהיו לנו"?

  2. פוסט מעולה יואב, אני חושש אמנם שאיני שותף לאופטימיות לגבי הגעת סקרמנטו לפלייאוף, אך אם זה יקרה זה בהחלט ישמח אותי בשביל עמרי.

  3. לקינגס שמורה פינה חמה בלב מימי אדלמן העליזים, אבל צריך נס כדי שיגיעו לפליאוף.
    רונדו קארל וקאזינס נראה מתכון לאסון.
    לא רואה את מי יעברו כדי להכנס לפלייאוף, בשנה שעברה אוקלהומה היו בחוץ, זה לא יקרה שוב.
    דנבר היו חושך, מתחת לפוטנציאל, עדיין סיימו לפני הקינגס.
    בקיצור, סקרמנטו צריכה לעבור את דנבר, את פיניקס, את יוטה שהראתה שיפור ועוד שתי קבוצות פלייאוף במערב שיהיה יותר קשה עם התחזקות מסוימת של מינסוטה והלייקרס.
    פורטלנד כנראה תיפול, אבל הקינגס צריכים רונדו ברמת האליפות בבוסטון, תרומה מיידית של קאולי סטיין והתאמה שלו לקאזינס ושכל הברגים של כולם ישארו במקום. זה נשמע יותר מדי.
    יותר סביר לי שהדברים יחרקו, קאזינס יעבור בטרייד בשביל לא הרבה לקראת אמצע העונה ובשנה הבאה ישתמשו בחוזים הנגמרים של גיי וקוליסון להשיג נכסים לבניה מחדש.

  4. תודה יואב.
    עומרי הפך השנה ליקיר האוהדים מזמן לא ראיתי כל כך הרבה לייקים באתר האוהדים סאקטאון רויאליטי כמו על החזרה של עומרי .

    הסגנון של קארל מאד מתאים לו.
    גיימס אנדרסון הוחתם השבוע והוא כנראה יהיה השוטינג השלישי.
    ריי מקהלום ואריק מורלנד חתומים.
    אין לנו כסף לגוש סמית הוא יצטרך לוותר על הרבה כסף אם ירצה לשחק בקינגס עם שני החברים הטובים[גיי ורונדו]
    לא רואה את רגי אוונס ורין הולינס חוזרים, אם כבר את קויינסי אייסי.
    יש מצב טוב שגיי יפתח בארבע כמו שקארל שחק מאז שהגיע ואז אחד מבין עומרי, מרקו פולו , או בן ישחק בעמדה שלוש כסטרטר.

    חושב שהיה לנו קייץ סולידי + למרות שעצוב לי קצת על ניק , אני מאד מקווה שיצליח בפילי, אני אפילו די משוכנע שיצליח.

    דיואץ צריך לייצר שקט תעשייתי ואוירה חיובית וכשזה יקרה הקינגס יצליחו כי על הנייר מבחינת כשרון אנחנו קבוצה מעל הממוצע בליגה.

    בשבילי גם מעל 35 נצחונות ומקום 9-10 יהיו הצלחה.
    המערב מאד צפוף והרבה מאד תלוי בבריאות השחקנים בעונה של 82 משחקי עונה סדירה.

  5. על הנייר יש לקינגס אחלה סגל, ואם שלישיית בוגרי קנטאקי (רונדו, קאזינס ,ווילי קולי שלום בר סטיין) יסתדרו ביניהם זה יהיה נהדר.

    עם זאת, כל הדיבורים על טרייד של קאזינס בטוח לא עזרו ליחסים בינו לבין קארל, לא ברורה לי ההחתמה של קופוס (יש כבר שני סנטרים), ורונדו זה חתיכת הימור.

  6. קופוס הוא שחקן של קארל.
    קאזינס אוהב לשחק בפאואר ויש תסריט שהקינגס ישחקו עם קופוס כסנטר וקאזינס כפאואר, די דומה לאיך שממפיס משחקים עם שני סנטרים בעמדות 4-5.
    בכל מקרה הוא יהיה באק אף גם לסנטר וגם לפאואר.
    אני מאד שמח על ההחתמה הזו, כל פעם שהקינגס שחקו מול ממפיס כשקופוס שחק זה ניהיה יותר קשה , הוא משחק מאד קשוח והכשרון ההתקפי שלו יותאר טוב ממה שראינו בממפיס.
    הוא מאד אתלטי ועם רונדו כרכז הוא עשוי לפרוח

  7. אויש… מרגש 🙂
    יאללה כספי
    הוא אפילו היה במצב של להתמקח (הציוץ בטוויטר והעיכוב בחתימה מראים על זה) ולא במצב של להסכים לכל מה שהציעו לו.
    ללא ספק הטיל עוגן בליגה.
    שאפו

  8. לא ברור לי איך לוקחים אולסטאר כמו קאזינס, בחירה גבוהה בדראפט והחתמה בהרבה כסף של קופוס, כשכולם אמורים להיות על אותה עמדה. גם דיבורים על קאזינס בתור 4 לא מסתדרים עם הרצון לכאורה שגיי יהיה ה4, בכלל הרכב של 2 סנטרים ב-4 ו-5 נדיר בסמול בול של היום וגם לא מתאים למשחק המהיר שממה שהבנתי רוצים לייצר בסקרמנטו.
    בקיצור, לא מבין למה לקחו בהרבה כסף את קופוס אם באמת רוצים לנסות לפתח את קאולי-סטיין.

    1. קאזינס הוא הפרנצייז פלייר, קופון המחליף שלו מהספסל (שגם יכול להיות חמישייה לידו) וקאולי-סטיין גם יכול לשחק ליד קאזינס והוא עדיין פוטנציאל שלא ידוע מה תקבל ממנו (אם כי העתיד שלו חיובי)
      רוטציה של שלושה גבוהים, מה הבעיה פה?

      1. שרוטציה של שלושה ב-5 זה לא הגיוני. ואם בונים על זה שמישהו(קאזינס) ישחק ב-4, זה אפשרי אבל לא בטוח כמה זה ילך, מהסיבות שאמרתי.

        1. קאזינס שחק שנתיים בארבע- כשדלמברט שחק בחמש.
          בכל מקרה לא רואה פה בעיה. קאזינס , גיי , קוליסון ורונדו צריכים לקבל דקות. כל היתר, מיח שיוכיח את עצמו יקבל , למעט קופוס שהוא סנטר קלאסי,כמעט כל השחקנים בסגל יכולים לשחק יותר מעמדה אחת שזה יתרון גדול.
          כל עוד הארבעה שציינתי מרוצים הקבוצה תתפקד היטב.

          1. מקלמור לא יציב. התחיל את השנה השניה נהדר וירד.
            לצד רונדו הוא יכול עוד לפרוץ השנה ולהיות בתמונה של השחקן המשתפאר או השישי.

    2. בסוף השנה הבאה האולם החדש נפתח , החוזה של קוליסון מסתיים ולגיי ולקאזינס יש עוד שנה .
      ולכן הבעלים ודיוואץ החליטו להמר על ווין נאו מאשר לעשות בניה מחדש מתמשכת.
      ווילי קאולי הוא שחקן שקארל מאד התרשם ממנו , מצד שני זה הימור גדול מידי לא להביא באק אף נוסף, מה עוד שקארל לא אוהב להסתמך על רוקיז.[ראו מקרה קנט פריד שקבל רק פירורים בשנה הראשונה]

  9. הדיבורים על טרייד ירדו מכוון שהבעלים ודיוואץ הבהירו חד וחלק שזה לא הפרק.
    אני מאמין שאם הדברים לא יעבדו ותגיע הצעה שאי אפשר לסרב לה אז יהיה על מה לדבר.
    נכון לעכשיו דיוואץ עושה הכל כמו שקאזינס רוצה. בחר בקאולי סטיין כמו שקאזינס ביקש והביא באק אף סולידי.
    הביא לו את רונדו שזה שיקן שקאזינס בעצמו הביע יותר מפעם אחת את הרצון לשחק איתו.[אצל ביל סימונס בהרייטלנד בפריים טיים]

    1. ההצלחה של כספי שקנה בזכות את מקומו בנבא לא מעודדת צעירים אחרים? זו שאלה קצת נדושה אבל למה בארה"ב צומחים לאבים וקמינסקים וכאן בקושי?

  10. בפן האישי המצב של כספי נראה אחלה, בפן הקבוצתי יש סביב הקבוצה הזאת יותר מדי סימני שאלה.
    על הנייר הם נראים כמו קבוצת פלייאוף, אבל גם במקרה הלא סביר שהכל יתחבר ויתנהל כשורה, הם עדיין תקועים במערב…

  11. כספי יכל לקבל יותר, אני חושב שהיה יכול לסגור גם 3 שנים ב 4, או אפילו שנתיים בחמש.
    יש הרבה קבוצות שחסר להן SF מחליף טוב שגם יודע לקלוע.
    אני חשוב שהוא התפשר קצת כי מאוד רצה להשאר בסקרמנטו. בסופו של דבר 6 מיליון דולר לשנתיים מספיק למי שגדל ביבנה אם יודע להתנהל 🙂
    הלוואי על כולנו!

  12. לא ידעתי שנבחרת ישראל הנוכחית היא עם פוטנציאל להיות אחת הטובות. זאת חדשה משמחת ביותר עבורי. אולי בארץ אכנס קצת יותר לכדורסל הישראלי.
    וקופוס הרבה יותר חשוב משחושבים, ובלינרי היא חתימה מצויינת.

  13. יהיה נחמד לראות ישראלי בפלייאוף nba שלא מקבל יחס של סמרטוט רצפה או שעיר לעזאזל.

    יחי האופטימיות. דרמה ועיניין יהיה בטוח באופרת הסבון ההודית סרבית. קאזנס בתפקיד המאצ׳ו המחוספס אך עם לב רך כחמאה. וג׳ורג׳ קארל שתמיד יזכיר לי את הרוצח הסדרתי מדקסטר טריניתי

    http://www.basketsession.com/wp-content/uploads/2011/11/Karl-John-Lithgow.jpg

כתיבת תגובה

סגירת תפריט