הטעות הטראגית שעשתה הספארס עם אולדרידג' / מנחם לס

SPUR

ההחתמה של למרכוס אולדרידג' קשרה את הספארס באזיקים. היא החתמה בניגוד מחלט ל-DNA של הקבוצה. בניגוד מחלט לפילוסופיה שלה ולמוטו שלה. החתמה אומללה שבצ'יק אחד הפכה את הספארס לכמה שנים טובות למילווקי באקס של הליגה, עם קצת יותר טאלנט.

חזרתי אמש מ-8 שעות ארוכות של דייג באגם קולינס בהרי הסמוקיס הקרובים לביתי בגרינוויל, וכל מה שרציתי זה לנוח ולעשות קצת רילקסיישיון אחרי יום ארוך עם חכה, ושבלולים לפתיון (הדייג היה אחלה!).

אז מה קרה במקום? אני פותח את הופס שלי וקורא שלמרכוס אולדרידג' עשה עיסקה עם הספארס. טוב, זה היה מצופה. זה לא חיסל לי את הרילקסיישיון. מה שחיסל לי את הרילקסיישיון היו עשרות תגובות של רפי הבנה-חולי ספארס שייצאו במחולות בגלל החתימה. זה התחיל אצלי התקפת צחוק שלא ניפסקה שעתיים תמימות כשאני לא מאמין עד כמה נטולי הבנה וטביעת עין הם כמה מהגולשים החוגגים. הגעתי למסקנה שכל התבונה שאני מנסה להכניס כאן לכמה ראשים היא עבודה לשווא. לטמיון.

כפי שאמרתי לכם שהספארס הגיעה לשיאה מוקדם מדי והיא תשלם על כך ביוקר, ותפסיד לקליפרס כבר בסיבוב הראשון, אני אומר לכם עתה, 10 חודשים מראש, שההחתמה של למרכוס אולדרידג' היא אחת השגיאות החמורות שעשו הפלח גרג פופוביץ', ומנכ"לו בופורד בשנים האחרונות. כל אלה מכם שחגגו אתמול יזכרו את היום הזה כיום אומלל, יום שעשה מהספארס קבוצה כמו כל הקבוצות. כל המיוחדות שלה הלכה קיבינימאט בחתימה אחת. תיזכרו מה שאני אומר לכם: הספארס או שלא מגיעה לפלייאוף, ואם היא מגיעה, היא נתקעת בסיבוב הראשון.

שום תירוצים ושום 'אם'ים. נסתכל בשורה התחתונה: או שאין פלייאוף או סיבוב ראשון מקס!

אני לא מבין. האם כל שפוטי הספארס והפלח  לא רואים את כל הבעיות בלמרכוס אולדרידג' משחק בחווה של הפלח?

בואו נתחיל עם הדברים המינוריים.

ראשית, הוא אמריקאי טהור כדונלד טראמפ (שהצהיר על מעמדותו לנשיאות כנציג המפלגה הרפובליקנית 'כדי להציל את אמריקה מבור הצואה אליה הוריד אותה הנשיא הסוציאליסט שלנו ברק אובמה'. מזכיר את הלייקרס, אלא שבמקום ג'ים באס יש  את ברק. הם יעילים בערך באותה מידה).

אז מה אם הוא 'אמריקאי טהור', תשאלו?

אז מה? בגלל שהפלח מעדיף זרים, זה למה. קאווי לנרד ודני גרין הם למעשה שני האותנטים היחידים האמיתיים בים של הזרים. לעשרה – סיפרו אותם, ע-ש-ר-ה  שחקנים הם בעלי דרכונים זרים ושפת אימם אינה אנגלית. מה שהפלח עשה זה להכניס עוד "נטע זר " (אמריקאי) ללהקת ה-FOREIGNERS שלו. אבל אתם יודעים מה? נניח לזה. זוהי בעייה מינורית של מאמן מוזר הקונה את חליפותיו בוול-מרט ו-טארגט', המעדיף זרים, שהגיע אל שוקת ריקה וחייב להסתדר עם אמריקאי, המסכן. אתם חושבים שאני משקר? תנו מבט. הבנאדם חייב להיות אנטי-אמריקאי או משהו כזה.

Spurs Draft Rights Retained

Name Pos Draft Status Nationality
Nikola Milutinov C 2015 Rnd 1 Pick 26 Serbia
Cady Lalanne FC 2015 Rnd 2 Pick 25 United States
Nemanja Dangubic SF 2014 Rnd 2 Pick 24 Serbia
Livio Jean-Charles SF 2013 Rnd 1 Pick 28 France
Deshaun Thomas F 2013 Rnd 2 Pick 28 United States
Marcus Denmon G 2012 Rnd 2 Pick 29 United States
Davis Bertans SF 2011 Rnd 2 Pick 12 Latvia
Adam Hanga F 2011 Rnd 2 Pick 29 Hungary
Ryan Richards FC 2010 Rnd 2 Pick 19 England
Erazem Lorbek FC 2005 Rnd 2 Pick 16 Slovenia
Viktor Sanikidze F 2004 Rnd 2 Pick 13 Georgia
Sergei Karaulov C 2004 Rnd 2 Pick 28 Uzbekistan
Robertas Javtokas PF 2001 Rnd 2 Pick 27 Lithuania

 

הבעיות היותר רציניות הן המספרים על תעודת הלידה, ולא משנה אם הן נחתמו בבתי חולים בפאריז, ריו דה-ז'ניירו, או ריגה. אנשים לא מתארים לעצמם בכלל את הירידה המצופה ברמתם של טימי דאנקן, טוני פרקר, ומאנו ג'ינובלי, הלב והנשמה של הקבוצה. הם ימשיכו להיות נישמת הקבוצה, אבל בנשימה גוססת.

אלה לא בעיות של נאמנות לדגל וכו', ואני לא אומר שהפלח איננו אזרח אמריקאי על הכיפאק. כל מה שאני אומר הוא שהוא מעדיף שחקני כדורסל זרים, אז היו לו שלוש שנים מצויינות על שלושת הזרים, אבל מאז הוא אוכל אותה, וימשיך לאכול אותה.

אבל מה הן הבעיות הרציניות שאני מנבא שיעשו מהחתמתו של אולדרידג' 'יום תשעה באב' (גיא!)?

ובכן, הפלח אף פעם לא הביא כוכב-על מהחוץ לעדר הכבשים שלו. בחוותו הפרטית הוא גידל כבשונים ('בייבי כבשים', רוקי'ס) ועיצב אותם  כרצונו ולרוחו שיהפכו לרובוטים הקופצים לדום עם כל מילה שלו. אולדרידג' רק נראה לכם שקט ונאיבי כזה. אני שמעתי עליו מה זה ספורי זוועה כיצד באימונים הוא צועק על מאמנים ומצווה עליהם לסתום את פיהם. חכו לרגע שהוא אומר לפלח לסתום את הג'ורה. I CANNOT WAIT!

 

הפילוסופיה של הפלח וסי. אר. בופורד היתה תמיד להביא COST-EFFICIENT בק-אפס (BACKUPS). שחקני מילואים "חכמים" וממושמעים שעבורם כל מילה של הפלח היא תורה מסיני. אנשים חושבים שהפלח עיצב אותם לשחקנים גדולים כשהם לא מבינים שהסיבה האמיתית לאליפויות היו דייויד רובינסון וטים דנקן, ואז טים דנקן וטוני פרקר. האליפויות גם באו בשנים שלמערב לא היתה אף קבוצה רצינית אחת ששווה דיסקשיון כאן. את מי הם ניצחו בעונה שעברה במערב? אל תצחיקו אותי. והעונה, כשהמערב הציב כמה קבוצות די רציניות, הפלח והעדר שלו עפו כמו טיל. המוטו של הפלח (שכולם – מלבדי – האמינו בו ) היה ש"הספארס מנצחים ע"י בנייה ואף פעם לא ע"י קנייה"…

ההחתמה של אולדרידג' היא הוכחה ל"שקר הגדול" שהספארס מאמינים רק ב-"בנייה" ולא ב-"קנייה" כמו שאר הליגה.

מה שהוא לא גילה זה שאף שחקן בעל שם וכבוד עצמי רציני לא רצה אף פעם לשחק בסן אנטוניו. מה יש לאדם נורמלי לחפש בעיר שבינה לבין גבול מכסיקו ישנם רק קקטוסים ופליטים בלתי לגליים הבאים לחפש עבודה? מי רוצה לשחק בשוק כזה קטן של אנשים שחצי מהם לא מדברים אנגלית? אז זה לא שהוא לא רצה כוכבים. כוכבים לא רצו לבוא!

 

 

אז עכשיו הם שיכנעו את אולדרידג' לבוא (ולא ירחק היום בו הוא יקלל את החלטתו, אבל זה כבר נושא למאמר אחר).

אז לפני שנגיע להסבר על הטעות, בואו נסכים שהמוטו של בופורד ופלח היה אמיתי רק כל זמן שלא היתה להם ברירה והם תיפקדו לפיו.

אז כיצד אני רואה את הבעייה הגדולה עם אולדרידג'?

אכתוב זאת לאט-לאט, אות-אות,  כדי שאפילו רפי ההבנה, וכן K-700,  יבינו אותי:

במקום לעשות RELOAD  (בגלל ההזדקנות של טים דנקן, מאנו ג'ינובלי, וטוני פרקר) הם עשו RESET עם למרכוס אולדרידג'.

הם היו צריכים לעשות כבר העונה RELOAD עם 3 צעירים מצויינים שהיו AVAILABLE, כל מה שהם עשו זה להביא שחקן די כבד שיחליף די טוב את טים דנקן, ולא יותר. על אליפות ב-2015-16 הם יכולים לשכוח: לא עם דנקן, פרקר, וג'ינובלי. שיהיו מבסוטים אם יעברו סיבוב ראשון – דבר שלא יקרה! ובעונה שלאחריה פתאום הם יישארו רק עם קאווי לינרד, דני גרין,  ולמרכס אולדרידג', שיספיקו בקושי להגיע לפלייאוף!

הם יעלו עם פרונט-קורט של ליאונרד, דנקן, ואולדרידג' שייתן להם 7.2, 9.1, ו-8.4 ריבאונדים למשחק. רנדולף וגאסול לבד לוקחים יותר. דנקן ואולדרידג' הם שחקנים שלא אוהבים להתלכלך תחת הסל. העונה יאכלו את הספארס תחת הסל כשהפלח יתחנן לדחליל כמו ארון ביינס שיציל אותם.

הפלח רצה כמובן את מרק גאסול. ראשית יש לו דרכון זר, ושנית הוא כוח תחת הסל. אבל מה לעשות שלמרק טוב בממפיס? אפילו דיאדרה ג'ורדן העדיף עיר אחרת בדאלאס, אבל לג'ורדן ישנו דרכון אמריקאי אז אולי הפלח לא הלך אחריו בכוח.

מה הוא כרטיס האוכל של אולדרידג'? קליעת מיד-ריינג'. אבל זהו  ב-ד-י-ו-ק  כרטיס האוכל של דאנקן! אז זאת השגיאה שעשו הספארס:

הם עשו RESET של דאנקן.

הפלח ידע שדאנקן לא יוכל לסחוב את הקבוצה אז הוא הביא אחד כמוהו שב-RESET יחליף את דאנקן. אבל את דאנקן אין להחליף. במקום דאנקן צריכים תכנית חדשה, REBUILDING, וזאת הטעות הגדולה שהספארס ביצעו עם אולדרידג'.

 

תגידו לי, "היי, דוק, הסתכל על ה-23.4 נק' של אולדרידג' בעונה שעברה!".

אז הסתכלתי. ומה ראיתי? ראיתי INEFFICIENCY! מתוך 18 השחקנים בליגה שקלעו לפחות 20 נק' למשחק, רק דמאר דרוזן קלע באחוזים ירודים מאולדרידג'. ועוד דבר: הבנאדם הולך לפאולים בין הנמוכים מכל הביגמן בגלל שהוא מעדיף להמטיר פגזים מחצי מרחק מאשר להיכנס לסל או לשחק עם גבו בצבע.

מי הוא בכלל אולדרידג' הזה? בואו אגדיר אותו עבור בינוני ההבנה, ואם תרשו לי אז באנגלית, כי זה נשמע יותר אמיתי: אחרי 9 שנות ליגה הוא לא יותר מ-

 A low-efficiency, perimeter-oriented big man who distastes wars in the paint , whose defensive real plus-minus ranking is 42 among power forwards who played at least 40 games in the league this year!

האם אמרתי שהוא שחקן רע?

לא אמרתי. הוא שחקן מצויין שיש לו SIZE, יש לו LENGTH, יש לו MOBILITY, והוא יכול לשמור על מספרי 4 צנומים ומהירים כקווין דוראנט אם הוא חייב, ועל מספרי 4 גדולים כזאק רנדולף אם הוא חייב. הוא גם שחקן נאמן שהמשיך לשחק למרות פציעה באגודל שהצריכה ניתוח.

אבל הוא בחירה שהספארס לעולם לא היתה צריכה לעשות. הם חייבים היו להביא במקומו (ובמחירו) שלושה צעירים טובים ולהתחיל בבנייה חדשה כי מלבד חמישייה של פרקר, גרין, ליאונרד, אולדרידג', ודאנקן, אין להם מאומה. וכשדאנקן ופרקר יתחילו לפשל העונה, ה-RESET במקום ה-REBUILT יגלה איזו שוקת ריקה הם הפכו להיות.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
65 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דובי
דובי
05/07/2015 6:26:27

אבל בטוח יהיה מעניין!

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
05/07/2015 7:01:52

הבעיה היחידה שלהם כרגע זה עוד איזה שני זוגות רגליים צעירות.
אחד בתפקיד קלע/רכז, ואחד מחליף ל-3.
ומאנו מזמבר אותם שלא מודיע על פרישה.

אולדריג' ודאנקן זה יהיה שילוב מנצח, אחד בפנים ואחד בחוץ כששניהם יכולים להתחלף בתפקיד, יכולים לשחק ביחד או לחוד.

(והסנטר המחליף האירופאי שבחרו יהיה הפתעת העונה אם יקבל צ'אנס!)

מולי
Editor
05/07/2015 7:19:28

מנחם, שתי שאלות:
האחת המשתמע מכל מה שכתבת הוא שהם לא יביאו עוד שחקנים בולטים השנה. ומה אם כן?
המשתמע השני שאיכשהו קשה לי לראותו הוא שדאנקן ואולרידג' לא ישחקו בו זמנית כי הם באותו תפקיד. זה נראה לך הגיוני?

john
john
05/07/2015 7:43:26
Reply to  מולי

איזה פרי איג׳נטס בולטים נותרו מבין הרכזים? דיוויד ווסט זה חמוד אבל הם צריכים מהירות. אם קורי ג׳וסף יתן קפיצה בלתי ניתנת לחיזוי אז מילא. פרקר הוא סימן שאלה נוסף.
ווס מת'יוס יכל להיות אחלה החתמה. אבל כבר אין כסף והספרס לא משתגעים לעבור את המס מותרות.

רועי ויינברג
Admin
05/07/2015 9:54:15
Reply to  john

והוא כבר חתם בדאלאס 🙂

איל
05/07/2015 11:39:28
Reply to  מולי

אין להם מקום לעוד שחקן ידוע. האשך הציע את קנדל מרשל וג'ון את עומרי כספי. זה פחות או יותר הגג שלהם.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
05/07/2015 12:06:40
Reply to  איל

אם הם מביאים את שניהם יש אליפות

איל
05/07/2015 13:31:56

הייתי ממליץ להם להוסיף את האשים ת׳אביט, רק ליתר ביטחון.

רועי ויינברג
Admin
05/07/2015 19:29:26
Reply to  איל

וג'ו אינגלס, כי כל אלופה צריכה אוסטרלי וביינס בדטרויט

מומינאבא
מומינאבא
05/07/2015 19:32:24
Reply to  איל

יש את מילס

אפלטון
אפלטון
05/07/2015 7:30:12

לדעתי אולדריג' מתאים בדיוק לשיטה של הספרס וזה נותן להם מעבר חלק לקראת הפרישה של דאנקן שנה הבאה במקום לנסות לבנות מחדש. אבל מקווה שאתה צודק 😉
מה שאני מסכים שברגע שדנקן מפנה את הבמה זה חור כזה עצום שישפיע על הספרס הרבה יותר ממה שאפשר לדמיין.

john
john
05/07/2015 7:36:10

מסכים עם כל מילה. מה שכן הוא החל לקלוע שלשות וכך ב-eFG% ישנם עוד 3 יותר גרועים ממנו…
אני לא רואה איך הוא ודאנקן מתמודדים מול הסילונים במערב.

הוא שחקן נהדר בלאו פוסט ומגן מצויין אבל בכל קבוצה שהיה התעקש לשחק ליד סנטר חוסם כדי שלא יצטרך להיות paint enforcer. דאנקן כבר לא פרטנר לזה ולכן פרח ליד ספליטר. אני גם מאמין שדקותיו של דאנקן ירדו השנה ואולדרדג׳ ישחק סנטר.

אבל… בכל זאת זאת החתמה מצויינת לשנה קדימה כי:
1. אם יצליח פופ לשנות את המבטים שאולדרידג׳ מקבל ויקרב אותו לסל או יפנה אותו לזריקות חופשיות אולדרידג׳ יהפוך לקלע יעיל מאוד. עד כה זרק זריקות קשות עם שמירה עליו ולכאלו אחזו טוב. אבל…יקח לו שנה לפחות להסתגל לשיטה המורכבת של הספרס. וזה "אם" גדול כי you can't teach an old dog new tricks

2. דני גרין זו החתמה מצויינת אבל המערב זו ארץ הפויינט גארדים. אם אין לפרקר משהו במנוע הם אבודים עד שימצאו לו מחליף אמיתי.

3. הספרס נתנו ריצות פלייאוף מרשימות בגלל העומק ובגלל הקליעה משלוש. דאנקן היה פחות דומיננטי בריצות האלה ופרקר דיאו וסוללת הקלעים הכריעה משחקים. דווקא השנה שדאנקן לקח יותר פיקוד וקאווי הפך לגו טו גאי הספרס נפלו. אם יצליחו למלאות את סוללת הקלעים סביב אולדרידג׳ וישימו יד על רכז על אז הספרס חוזרים לתלם. כבר לא יקרה השנה.

נראה לי שהשנה יתנו עונה טובה של 55 נצחונות אבל לא ישרדו בפליאוף

dror2
dror2
05/07/2015 7:57:17

מנחם, מה זו כל העוינות הזאת? מדובר במועדון שמתחרה ברמות הכי גבוהות ברצף כבר 18 שנים, בהן הוא לקח 5 אליפויות. כנראה שהם מבינים משהו בבנית קבוצה.

העונה כנראה שהם לא יזכו בכלום בכל מקרה כי חילופי דורות לוקחים זמן, אבל נראה לי שכשענק כמו טומי עומד לפרוש צריך מישהו שיכול להכנס לנעליו, וחוץ ממרחק גאסול כנראה שאין מישהו יותר מתאים מאולדרידג'

john
john
05/07/2015 8:17:28
Reply to  dror2

אולי הסגנון עויין אבל המציאות היא סימני שאלה. אני מחזיק מפופ כמאמן שיטה ואם יצליח לבנות את הספרס סביב אולדרידג׳ וקוואי והם ישנו סגנון ויביאו שחקנים משלימים אז עוד שנה שנתיים הם רלוונטים.

כיום כדי להיות spur אתה צריך קליעה תנועה ומסירה. למרכוס עוד לא שם בשתיים האחרונים.

גיא
גיא
05/07/2015 9:03:15
Reply to  john

הספרס החתימו את אלדרידג' בשביל ההמשכיות. עכשיו יש גבוה מוכשר שימשיך אחרי פרישת דנקן.
לגבי העונה הקרובה – כל מי שחושב שהספרס הם אוטומטית פייבוריטים לאליפות, צריך לקחת בחשבון שהטרייד אוף להחתמה של אלדרידג' זה איבוד העומק שהיה הסמל המסחרי של הספרס בשנים האחרונות.

לגבי ההתאמה של אלדרידג' לשיטה –
אין שיטה אחת שמייצגת את כדורסל הספרס. ב-99' זה היה כדורסל שהתבסס על דנקן כמוציא לפועל עיקרי. 05', 07', 09' – הגנה, הגנה, ועוד קצת הגנה (ע"ע ברוס האיום)
2014 – עומק, תנועה, קליעה.
פופוביץ' מספיק חכם לשנות את שיטת המשחק של הספרס בבביל למקסם את יתרונותיה.
אלדרידג' מביא למגרש גובה, יד רכה (גם בקליעה, גם בתפיסת הכדור), תנועה.
אין לי ספק שבטווח הארוך הספרס מרוויחים בגדול מההחתמה. בטווח הקצר – כאן כבר יש הרבה סימני שאלה.
(למרות שהכל יכול להיות)

בשורה התחתונה – האימפריה מכה שנית!
(בעצם, זה בדרך ל-"האימפריה מכה שישית!")

עידו גילרי
עידו גילרי
05/07/2015 9:19:34
Reply to  גיא

האימפריה – פשוט מכה

גיא
גיא
05/07/2015 9:22:57

אני עדיין מחכה שהסאנס יחתימו ג'דיי צעיר…

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
05/07/2015 12:02:46
Reply to  גיא

1+

dror2
dror2
05/07/2015 7:59:13

נקודה נוספת – פרטי מילס קורי ג'וזף וה שאריות של פארקר (במידה והוא בריא) זה פיתרון לא רע בפוינט לעונה של בניה מחדש

נתן גולד
נתן גולד
05/07/2015 8:42:20

הנשק העיקרי של דאנקן הוא כבר מזמן לא חצי מרחק. לדעתי אולדרידג' ישתלב נהדר בשיטה של הספארס. הוא ודאנקן לדעתי ישחקו טוב מאוד ביחד. יהיה מעניין לראות איך פופ ישתמש באולדרידג' קשה לי להאמין שהוא ישים אותו כל הזמן באותה פינה בפוסט כמו סטוטס.

בשורה התחתונה הספארס הבטיחה לעצמה עוד עונה של מעל חמישים ניצחונות ועוד עונה עם פוטנציאל ללכת עד הסוף. חוץ מזה הם מצאו לעצמם מחליף לדאנקן עם שנה חופפת כדי שדאנקן קצת יחנוך אותו בשיטה של הספארס.

יניב
יניב
05/07/2015 8:47:55

לי גם יש ספקות לגבי השילוב הזה.פחות מסיבות מקצועיות אלא דווקא מעצם העובדה שבגלל שזה נראה שידוך מהשמיים יש לי הרגשה שזה לא יצליח.אבל לא מסכים עם מנחם שאף אחד לא רוצה להגיע לסן אנטוניו וחושב בדיוק הפוך שלמרות שזה חור ולמרות שידוע שהם לא משתגעים בשכר עדיין בשורה תחתונה ברגע שהם החליטו ללכת על פרי אייגנס(עד עכשיו הם לא היו צריכים) הם בשורה תחתונה הביאו את הפרי אייגנט הכי "שמן" שהיה וזה שאפו ענק לארגון.

מנחם לס
מנחם לס
05/07/2015 16:23:53
Reply to  יניב

אגב, האמת היא שסן אנטוניו היא היום העיר הששית בגודלה בארה"ב שהתפתחה יותר מכל עיר אחרת (מלבד שרלוט) בעשר השנים האחרונות!

דן
דן
05/07/2015 9:44:26

מנחם כמה שאתה צפוי,מבחינתך גם אם הספרס היו מחתימים את ג'ורדן זה היה בכייה לדורות.
בדבר אחד אני מסכים ההחתמה הזאת היא בניגוד גמור לספרס שאנחנו
מכירים,שם בונים כוכבים בינוניים+ לרמה של אולסטארס
להבדיל ממה שהתרגלנו לראות אצל אחרים שם יש פחות זמן להשקעה
ויש יותר דגש על אליפות אינסטנט (ע"ע מיאמי,קליבלנד,דאלאס,וגו')
אבל מה כנראה שמשהוא בספרס הרגיש שהזמן הולך ואוזל לטבעת שישית כלומר דאנקן עם רגל וחצי בחוץ,ומי עם לא פופ הזיקית יודע לשנות דעה ולהחליט שבעה"ב השתגע.

צביקה
צביקה
05/07/2015 9:45:59

נחיה ונראה. אפשר למלא פוסטים ותגובות בדיונים היפוטתיים, אבל אני מעדיף לראות מה יעשה פופ וארגון הספורט הכי מוצלח בעולם בעשרים השנה האחררונות, עם הקלפים שבידם כרגע. נראה לי שיש את כל הסיבות לתת להם קרדיט שמשהו טוב יצא מזה.

אופיר
אופיר
05/07/2015 10:02:44

אחרי ההחתמה של אולדריג', לספארס יש חוזים פעילים של כ-72 מליון ל-7 שחקנים בלבד לא כולל דאנקן או ג'ינובילי. פארקר עם 13.4 מיליון הוא העקב אכילס בנושא הזה. הם יכולים להחתים רק שחקני מינימום ושחקנים מהדראפט. כנראה שיצטרף הגבוה הסרבי מפרטיזן בלגרד, פלוס דאנקן וג'ינובילי בבירד הם מגיעים למשכורת מטורפות לחלוטין. צריך קלע נוסף חוץ מגרין, צריך מחליף לקוואי בסמול פורוורד, צריך סנטר מחליף נורמלי (או לקחת סיכון עם הסרבי), קייל אנדרסון לא ברמה מספקת בשביל לשחק כמחליף ולא עשה קפיצת מדרגה השנה כמצופה. המון סימני שאלה לעתיד… אני מרגיש שההחתמה הזאת היא מעולה לעתיד אחרי שהתקרה תעלה, אבל לשנה הקרובה אנחנו נחלשנו ואין כבר כסף להביא שחקנים טובים במקום ספליטר, ביינס, בלינלי וקורי גוזף (אין כסף לשלם לו בכלל),

ברבור שחור
ברבור שחור
05/07/2015 10:20:35

סן אנטוניו וקליבלנד יגיעו לגמר…טור שגוי לחלוטין מבחינה קונספטואלית…

john
john
05/07/2015 10:35:43

על בסיס מה? מה עושים עם הרוטציה שהתקצרה? יוסיפו דקות לשלישייה המזדקנת? מי מגן על הטבעת כשטימי בחוץ? ועוד מליון שאלות

אם יש לספרס עוד כמה שפנים בפרי אייג'נסי אז נראה. עד אז זה מהלך עתידי שאולי יניב משהו בעידן פוסט דאנקן. הספרס היסטורית זכו בלוטו פעמיים בחייהם. פעמיים טנקינג הביא הול אוף פיימר. הסיכוי לפעם שלישית נמוך מאוד. מצד שני את בחירות הדראפט הטובות האחרות קרו במקומות נמוכים לכן אין אסון שייקחו שנה שנתיים לחילופי דורות ויבנו מחדש דרך דראפט ופרי אייג'נסי

מגסי
מגסי
05/07/2015 10:30:28

מנחם, איך "קוואי, גרין ואלדריג׳" זה לא בסיס לסגל מעולה????

e
e
05/07/2015 10:31:00

אני ממש לא מסכים שזו טעות של סן אנטוניו. אם הספרס הוכיחו דבר אחד במהלך השנים – זה שהם מצליחים פעם אחר פעם להביא שחקנים משלימים טובים משום מקום. ראה דני גרין, פאטי מילס, בוריס דיאו, טיאגו ספליטר.

כוכבים ברמה של לא מרכוס קשה יותר להשיג עם בחירות דראפט נמוכות למרות שגם להם היו גניבות (פארקר, מאנו ובמידה מסויימת קוואי שנבחר מקום 15). הם אולי לא יהיו פייבוריטים שנה הבאה, אבל אם שלד של קוואי, לא מרכוס ודני גרין, העלייה בתקרת השכר ועם היכולת של המועדון לזהות כישרון – הם יחזרו מהר מאוד לטופ של הליגה שנה אחרי זה.

e
e
05/07/2015 10:31:41
Reply to  e

כמובן למרכוס לא "לא מרכוס" חחח

אוהד ס"א
אוהד ס"א
05/07/2015 10:57:25

לשולחן של הספרס יש כרגע 2.5 רגליים מתוך 4:
– שחקן פנים דומיננטי – יש (דורש הרבה התאמות ועבודה כדי שיעשה את העבודה)
– מס' 3 מצויין – יש
– פוינט גארד אקספלוסיבי שיודע לנהל את הארגון – המצב רע מאד ודורש שינוי מיידי
– צוות מסייע המתאים לארגון – חסר תחליף לבלינלי שיידע לקלוע מ- 3 אבל גם לתת מנוחה לקאווי

אם אתה בוחן כרגע את הספרס, המאמר שלך בגדול נכון, אבל העונה עוד לא התחילה ואני מקווה שהשינויים בואו יבואו.

IDO
IDO
05/07/2015 11:25:07
Reply to  אוהד ס"א

בדיוק! העבודה עוד בעיצומה

אופיר
אופיר
05/07/2015 10:58:42

חשבתי קצת. ההצלחה של הספארס בשנים האחרונות היא בכך שהם פיתחו שחקנים עם שווי מאוד נמוך, שהניבו תוצרת של שחקנים בשווי הרבה יותר גבוה.
בעצם הם הפיקו הכי הרבה מכל דולר ששולם.
דני גרין קיבל 4 מיליון לעונה והוא שווה בערך 12
קוואי קיבל 3 מיליון והוא שווה סביב ה-17
בלינלי קיבל 2.8 והוא שווה מאתמול 6.3
איירס קיבל 2.5 והוא שווה 6 מאתמול (ברצינות ??)
ספליטר קיבל בערך מה שהוא שווה.
הבעיה בקבוצה הנוכחית של סן אנטוניו היא שכולם שווים את מה שהם מקבלים, מלבד פארקר שמקבל יותר מדי כסף, קשה להצליח עם קבוצה כזאת.
מאמין שדאנקן יחתום בשביל 6 (UNDER בטירוף) וג'ינובילי בשביל 4. (שזה קצת אובר)
אבל,בשנים הבאות עם עליית תקרת השכר, השחקנים שוב יהיו שווים פחות מהשווי האמיתי של שלהם בגלל החוזים ארוכי הטווח להם הם חתומים (מלבד פארקר שתוקע את התקרה ולא מספק את הסחורה בשנה האחרונה, מקווה שהמנוחה הארוכה תעשה לו טוב)
אני באמת לא רואה מה עושים עם המחליפים, אין שום כסף להביא אף שחקן נורמלי, העונה הבאה גמורה לסן אנטוניו. הקבוצה נחלשה משנה שעברה משמעותית. המצב רע מאוד.
אבל אחרי עליית התקרה יהיו 30 מיליון נוספים להחתים עוד שחקנים כולל מחליף לדאנקן.

IDO
IDO
05/07/2015 11:32:58

תגובות ברמה של פנטזי. ס"א הוכיחו כבר שהשמות לא עושים את הקבוצה. השיטה ובקבוצתיות (שיתוף הפעולה בין המרכיבים) הוא מה שעושה את ס"א למה שהיא.

למרכוס בא לעשות חפיפה. פרקר עושה חפיפה למילס.

מי ששוחרר נמצא בארגון כבר 3 שנים והתפתח לכל מה שהוא יכול לתרום, וזה לא היה מספיק.

בקיצור, אתמול היה הניתוח להחלפת המוח בארגוןן, דנקן ישאר לחפיפה ואז יוכל לפרוש בשקט. ס"א תמשיך להיות במיקס לאליפות לעוד 5 שנים.

ברכות למנחם על עוד מאמר מוצלח…

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
05/07/2015 19:33:42
Reply to  IDO

בהחלט תגובה לעניין.

שגיא נאור
שגיא נאור
05/07/2015 12:13:12

עם כל שחרור השחקנים אני לא רואה למה הספרס לא מספיק עמוקים. דיאו, מאנו, מילס וג׳וסף זה שפספסל טוב שאמור לקבל לפחות עוד שחקן ראוי אחד ויש עשירייה סופר לגיטימית.
טימי יקבל 30 דקות כדי לא להישחק, אולדרידג 35, דיאו 26-28 וקאווי המוטציה ישלים בקלות עוד כמה דקות בסמול בול כ4.
בפוינט מילס כבר הוכיח שהוא משלים את פארקר בצורה נהדרת (אולי הרכז המחליף הטוב בליגה) ומתאים לחמישיה השניה כי הוא פוינט סקורר. מאנו לא צריך לתת יותר מ15 דקות כמחליף וג׳וזף כנ״ל. צריך עוד שחקן מחליף מגוון אחד שיוכל לשחק בחמישיות שונות והספרס סגורה מבחינתי.

דדי
דדי
05/07/2015 17:09:21

ג'וזף לא שם.

אופיר
אופיר
05/07/2015 13:05:45

מאנו לא חתם עדיין, ואם יקבל יותר מהמיד לבל יהיה קשה להחתימו.
לדעתי הוא משחק ברמה מאוד יחסית נמוכה למחליף ליגיטימי בליגה נכון להיות. אולי עם המנוחה הוא ישתפר בעונה הבאה.

ג'וזף לא חתם עדיין ולדעתי הוא גם לא יחתום, אין כסף להחתימו ובמיוחד שיש כבר 2 פוינט גארד.
אני מרגיש שסהספארס הפכו להיות הקליפרס של שנה שעברה.
יש 8 שחקנים טובים. מקווה מאוד שקייל אנדרסון ישתפר ויתן תפוקה כפורוורד או שוטינג גארד

איתי קדם
05/07/2015 13:07:37

מנחם למה לראות שחורות? רק בשביל להגיד שאמרת מראש?

בכל מקרה לספרס חסר גארד יוצר לחמישייה השנייה – שיודע לייצר נקודות לעצמו – היה להם את זה הרבה שנים והוכיח את עצמו כשהמכונה נתקעת במיוחד כשדאנקן נח. למזלה של הספרס יש שחקנים כאלו ב D ליג בלי הפסקה. שחקן שיכול לעשות 10-15 נקודות ב 10 דקות ולפעמים להפציץ מעל 20. בסביבות ה 1.95-2.00 מטר.

לגבי אלדריג' – ההסכמה היחידה שלי לגבי ההנהלה של הקבוצה היא העובדה שהם לא מצהירים על כלום אלא מתאימים את עצמם למציאות כל הזמן. אם עוד שנתיים יהיה שחקן ברמה של דאנקן ששווה עונה של 20 נצחונות – הם יעשו גם את זה. אלדריג' ימצא את מקומו אפילו שהוא פרימדונה.
בסופו של דבר הספרס תקום ותיפול על פארקר. אחרי 3 שנות שחיקה מטורפות – יש לו קיץ שלפ לנוח ולישון. אם הוא רעב, ויחזור בריא – הוא שווה כל דולר שמשלמים לו. נראה את כולם חוזרים לחורים אחרי שנה אחת של כישלון ( לעומת 20-40 שנה של אחרות )!!

מנחם לס
מנחם לס
05/07/2015 16:29:04

כן. אני כותב טור שלם רק כדי שאוכל לומר "אמרתי מראש". מחשבה רצינית של רכזי ספורט אזוריים.

רפה הבנה
רפה הבנה
05/07/2015 14:11:45

מנחם טור ענק. באמת.
אבל גם אתה צריך לאכול איזה כובע מידי פעם.. גמר מערב לפחות!

yamani1000
yamani1000
05/07/2015 14:33:55

הטרגדיה היחידה זה הפוסט הזה.

הספרס, לכל הפחות, שידרו לכוכבים הצעירים בליגה שהם פרנצ'ייז תחרותי שלא הולך ל- "בניה מחדש" בלי מאבק.

הלייקרס, למשל, לא השכילו לעשות את זה הפעם, ואף אחד לא רוצה לשמוע עליהם.

סן-אנטוניו, בגלל המיקום והחשיפה, זה פרנצ'ייז שהיה מתקשה מאוד (אם בכלל) לחזור לקדמת הבמה אחרי 2-3 עונות של חושך.

מאיר אריאל
מאיר אריאל
05/07/2015 14:51:35

אוי מנחם מנחם….
תרשו לי לתקן אתכם רפה הבנה שכמותכם זה לא היה פוסט צפוי זה היה פוסט צפוי ומביך.
כמה שנאה כמה?? וזה בדיוק הקטע המביך שאתה מנסה להסוות את זה בנימוקים עלק אינטלגנטים תוך כדי שאתה עוד מטיף מוסר .
אם רק היית יודע כמה שאתה מביך…
לפרגן פעם אחת לספרס ? חס וחלילה !
רכש משמעותי ראשון ב20 השנים האחרונות אחרי אוברטו נסטרוביץ ושאריות של סטיב סמית ומייקל פינלי , לא תזרוק איזה מילה טובה ?
ברור שלא ! במקום זה תתנשא על כל רפה ההבנה ותקבע שרירותית שזאת החתמה גרועה שתהרסו את הספרס .
בוא נסכם את זה ככה … אתה אדם קטן מאוד .

אם הספרס הפכו בהחתמה של אולדרידג' למילווקי של הליגה . אתה בשנתיים האחרונות הפכת לכותב שאין לקחת אותו ברצינות .
השנאה סותמת לך את המוח . אני באמת מרחם עליך .
רפואה שלמה מותק (:

365
365
05/07/2015 15:36:04

מי יכול לקחת את כל זה, מי יכול לשאת את זה
הנוכחות הזאת של הזולת
עם העמדה האחרת שלו
הוא, לא חושב כמוני
הרי הייתי יכול לשפוך את דמו…

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
05/07/2015 18:25:05
Reply to  365

"מועדוני לסביות ו הומואים הם מדגרה של מחלות"

john
john
05/07/2015 19:23:12

עברנו את פרעה נעבור גם את זה…

אני יודע? תראו, יש לפעמים מצבים, אתם יודעים
שבן-אדם
פוגש בן-אדם
הם מחליפים דעות
ולפני שאתה יודע מי ומה, הם מסתייפים
ולפני שאתה יודע מה ומי…
אז אני שואל את עצמי מה… מה בעצם
יוצא לי מכל זה…

אל תדאג הבן של…עברנו את פרעה נעבור גם את זה

מומינאבא
מומינאבא
05/07/2015 15:42:14

"האליפויות גם באו בשנים שלמערב לא היתה אף קבוצה רצינית אחת ששווה דיסקשיון כאן" מה עם הלייקרס ב1999 ו2003? ופיניקס ב2005 וב2007?

john
john
05/07/2015 19:24:39

OKC וממפיס

האקדוחן
האקדוחן
05/07/2015 15:47:06

מזמן לא קראתי מאמר כל כך מלא בשטויות.
ד נ א של הקבוצה , מה זה לכל הרוחות? מטרת כל קבוצה שלא נקראת הסיקרס היא לנצח. כדי לנצח צריך להביא כוכבים. מאוד פשוט , הבאת כוכב לקבוצה ברוב המקרים מטיסה קבוצה למעלה.אתה מביא כוכ כשאת יכול ויש לך הזדמנות, לא תמיד יש הזדמנות. עד היום הלייקרס הצליחו לדוג כל כוכב שזז בשטח.
אתה טוען שאתה מסוגל לנבא עתיד של קבוצות. אפשר לספור עשרות פעמים שניסית "לנבא" באתר וסתם נכשלת.
מה שכן אתה גם מתיימר להבין בפוליטיקה.ההערות שלך על גבול הגזענות, יכול להיות שאתה רק מתלוצץ, כך שמאוד לא הייתי רוצה להגדיר אותך כגזען.
לדוגמה:דונלד טארמפ אמריקאי טהור.
בור הצואה של אובמה , שממש במקרה כושי.

אז מהו אמריקאי טהור תשאלו? לא להאמין חלק גדול מקוראי האתר ילדים. זה מה שאתה מחדיר להם לראש?
ספרו אותם עשרה שחקנים זרים!
אח"כ באה רשימה של שחקנים שנבחרו ממקום 25-60 . והנה באה סוף סוף ההוכחה , הנה הדנא של הספרס הם מעדיפים זרים! רגע יש גם כמה אמריקאים , עזוב אותך זה רק תקלה.
אני מבין שיש לך מידה מסוימת של איבה לאירופאים, אולי כי יש להם נטיה לסוציאליזם? זה שהאמריקנים סובלים מקפטליזם חזירי זה בסדר.
העיקר לא סוציאליזם. לללס הדנא של העולם משתנה , היום ציבור גדול של אנשים מתנגד לקפטליזם.אבל בוא נעזוב את הנושא. הרי אתה מומחה לספורט לא לכלכלה.
בשלב הבא אתה פוסל את אלדריג כשחקן. הוא סותם למאמנים את הפה , הוא סתם שחקן בינוני.
תסביר לי למה כל קבוצה בליגה רוצה שחקן שכמותו. מה הם כולם לא מבינים, כולם רפי שכל?
בפיסקה הבאה יש סתירה שגלגלה אותי מצחוק. שים לב מה אומר.הפלח מחפש שחקני מילואים חכמים.באותה פסקה אתה מודה שהספרס נצחו בזכות כוכבים. דחילק תחליט או שה דנא שלהם לבנות על רובוטים , ואירופאים. או שהם בעצם זקוקים לכוכבים, כמו כל קבוצה נורמלית בליגה.
"השקר הגדול" ממתי ומי מאנשי הספרס הצהיר שהוא מאמין בבנייה? מאיפה הקשקוש הזה? כל שנה הקבוצה הזו מעמידה קבוצה מאוד תחרותית שמתיימרת להלחם על התואר.
ולבסוף אתה ממליץ על RELOAD
כלומר בנייה מחדש. מי הקבוצה האחרונה שעשתה את זה וזכתה באליפות?

עגל
עגל
05/07/2015 16:52:25
Reply to  האקדוחן

אתה פשוט צעיר מדי ועוד לא מבין את כוונת המשורר (בלי להעליב).

ברבור שחור
ברבור שחור
05/07/2015 16:21:12

שהדוקטור מתחיל לכתוב על הספרס הוא חושב בעצם על הניקס

האקדוחן
האקדוחן
05/07/2015 16:59:36

לעגל , כוונת המשורר ווה!
אולי לס מתכוון ההיפך לגמרי וזו צורת כתיבתו. למה שלא יכתוב ישר ולענין למה שהוא באמת מתכוון.
האמת ממש זיהיתי ליריות ושירה נוטפת מכל שורה.

דדי
דדי
05/07/2015 17:14:35

מנחם – קשקוש אחד גדול.
זה מה שיש לי להגיד על מה שכתבת.

מהלך מצויין של סאן אנטוניו.

כל מה שחסר בהנחה שמנו נשאר עבור חריגת ה 2.8 מיליון, זה מחליף בעמדה 3 (פרינס ? כספי ? ג'פרסון?) ומחליף בעמדה 5 (אמארה ?) ואז לקבוצה יש עומק של 10 שחקנים, את קייל אנדרסון, בטח יחזירו את בונר, ועוד גארד לגיבוי – מישהו כמו טרי.

מנחם לס
מנחם לס
05/07/2015 19:45:53
Reply to  דדי

דדי, כל תגובה שלך היא ביזבוב מקום כאן. אבל לצערי אין לי מה לעשות בנידון.

Yamani1000
Yamani1000
05/07/2015 18:18:53

קראתי את התגובות והייתה לי סוג של הארה.

בהנחה שמנחם לא באמת 100% כותב כדי לעורר פרובוקציות ודיונים, אז יש כאן הבדלי התסכלות תהומיים בינו לבין כמעט 100% מהגולשים (ופרשני הNBA). למה????

לדעתי אלו פערי הדורות.

מנחם ממרום שנותיו, בהסתכלות על למעלה מ- 50 שנות הופס, פשוט לא יכול להשלים לגמרי עם זה שמועדון שולי וזניח כמו SA יהפוך לפרנצ'ייז החשוב ביותר בליגה, בטח בעידן המודרני. בעוד לבני ה-40 ומטה זו פשוט עובדה במציאות.

מנחם לס
מנחם לס
05/07/2015 19:47:10
Reply to  Yamani1000

ההארה שלך נראית לי כמו החושך בתעלת ה-ASS שלי

Yamani1000
Yamani1000
05/07/2015 19:53:37
Reply to  מנחם לס

לכבוד הוא לי:)

עומר
עומר
05/07/2015 18:43:20

הגזמת לגמרי.
הרי הספרס עלו בקלות לפלייאוף כמעט כל שנה בזמן האחרון.
ההוספה של אולדרידג' לא תשנה את זה.
אם היית הולך על נבואות פחות פרובוקטיביות ומתרכז בדברים היותר רציניים שכתבת, היה הרבה יותר טוב.
יש כמה דברים נכונים במה שאתה אומר. LA הוא ווליום שוטר, ואני לא יודע אם זה מתאים לשיטה של ס"א. אולי פופ יוכל לשנות את משחקו והוא יהפוך ליעיל יותר, אבל זה סימן שאלה בהחלט לא קטן.
כמו כן ס"א בהחלט איבדו הרבה מהעומק שלהם וזה עוד סימן שאלה רציני ביותר. מצד שני אין ברירה שרוצים להכניס 2 חוזי מקסימום לקבוצה. חוץ מזה אני בטוח שהם ישלימו בכמה וטרנים\צעירים זולים.
בכלליות הימים יגידו אם זה היה צעד טוב, יכול להיות ש LA שלא גדל במערכת יהיה קשה מאוד לקבל את השליטה הטוטאלית של פופ, הרי הוא רגיל ללעשות מה שבא לו.
אבל בהתחשב בזה שס"א רוצים להמשיך להתמודד על אליפויות, ובחירה ראשונה בדראפט לא תגיע אליהם בקרוב, זה היה מהלך טוב בשבילם.
לעלות לפלייאוף הם יעלו. משם זה כבר מאוד תלוי בהרבה דברים. אני אישית חושב שג"ס ואוקלהומה חזקות יותר. אבל זה רק אני אישית…

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
05/07/2015 19:45:33

אל תתרגשו ממנחם, הוא עדיין רגיל שהNBA נמצא בכיס שלו והוא יכול לכתוב ולהגיד מה שבא לו וכולם יגידו אמן.

אין שחקן יותר מתאים למועדון בסיטואציה ובאבולוציה של הספארס מאשר אולדריג' כרגע.

כמה נקודות שקצת לא אהבתי בחלק מהפוסטים:
1. שלו נעליכם מעל רגליכם כשאתם מדברים שררה על טוני פארקר.
הוא כבר לפחות שנתיים סוחב פציעות, עם קבוצה שהגיעה פעמיים לגמר והתעייפה, כמו הגוף שלו. אל תשכחו שבקיץ הקודם הוא גם לקח את אליפות העולם עם דיאו. כמה אפשר להשחק ולא לנוח???
תתכוננו לאכול את הכובע העונה.

2. הספארס הם הקבוצה שמתבססת הכי מעט על יכולת אישית, היא קבוצה שהשלם גדול מסך חלקיה.
גארי ניל לא נבחר בפליאוף בכלל ונתן משחק של 20 נקודות בגמר 2013.
מישהו שמע על קורי ג'וזף? פאטי מילס? דני גרין שנבעט והוחזר כמו כלום?
כשמדובר בדאנקן, ובפנים של המועדון, צריך שחקן שחקן, כשמדובר בשחקנים משלימים – תסמכו על הפופ ועל הDNA של המועדון, הוא יידע לייצר כאלה. (שהם כמו כולנו יודעים שבמקום אחר הם לא שווים את הכסף והיכולת שכולם חושבים שהם שווים).

3. כשיש לך שחקנים כמו לנארד\דיאו שיכולים לשחק 3-4.
כשיש לך שחקנים שמשחקים כל כך הרבה זמן יחד (כולם)
כשיש לך מאמן שמכיר את השיטה ושחקנים שמכירים את המאמן
לא צריך לדאוג יותר מדי.
הספארס לא ישחקו רוטציה של 8, תשכחו מזה. הם ישחקו 10 ואף יותר. זה גם הDNA של המועדון, וזה אולי יעלה בכמה משחקים וכמה נצחונות, אבל זוהי הספארס.

4. המילה האחרונה עדיין לא נאמרה. כל אחד היה רוצה לשחק בקונטנדרית, כל אחד היה רוצה לשחק בספארס. לכו תדעו מי עוד יגיע, וגם אם לא יגיע, יכשירו מישהו. וגם אם לא יכשירו, הסגל הנוכחי עדיין עושה פליאוף בהליכה.

מנחם לס
מנחם לס
05/07/2015 19:48:39

כל תגובה שלך מעלה דמעות בעיני

יניב
יניב
05/07/2015 20:56:32

אליפות אירופה ולא אליפות עולם

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
05/07/2015 21:34:09
Reply to  יניב

אכן.

מאיר אריאל
מאיר אריאל
05/07/2015 20:38:11

כל תגובה שלך מנחם מעלה בעיני גיחוך ובעיקר תחושות חמלה . עמוק בפנים גם אתה לא מאמין לעצמך .
ולא, נשמה טהורה שכמותך , אתה לא חכם כמו שאתה חושב .

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
05/07/2015 21:35:39

מנחם כל שנה כותב טור כזה.
בסוף אולי אחרי 10 נסיונות זה יילך לו.

נתן גולד
נתן גולד
05/07/2015 22:52:36

נסה כל חודש…