האימפריה תכה שנית-מותה ולידתה מחדש של שושלת הספרס (חלק א')/אוהד ס"א

בספורט התחרותי המקצועי האמריקאי , אין (כמעט) תקדים לקבוצה השולטת בענף כבר 17 שנים. בטח לא קבוצה שבאה ללא תקציבי ענק, ללא ספונסר אימתני, משוק טלוויזיה קטן. עקרונות כמו: המשכיות של מאמן ושחקנים, אגו נמוך בין הכוכבים לשחקני המשנה, הקבוצתיות והתנהלות חכמה תוך בחירת שחקנים המתאימים למארג הפכו את הקבוצה לאגדה.

כיום, 17 שנה מאז שהחלה השושלת הנהדרת הזאת, היא הותירה את ה- Legacy שלה (מורשת) בכל רחבי הליגה: גדולי האגואיסטים שידע המשחק ידעו להצדיע לה, עוזרי המאמנים שלה ושחקנים שינקו את פילוסופיית המשחק שלה שולטים כיום בליגה, והקבוצה הפכה לאגדה.

האגדה הפכה לכל כך חזקה שהיא ממשיכה לבלבל עדיין היום את מיטב אנשי המקצוע של המשחק: הספרס היו מועמדים מרכזיים לזכייה באליפות של 2015, למרות שהיה ברור שהכישרון הולך ונגמר.

מעטים העזו להמר נגדה בפליאוף האחרון, כי הזקנים כבר נקברו כל כך הרבה פעמים והפתיעו. אבל האמת חייבת להיאמר: השושלת עומדת לסיים את חייה. אולי שירת הברבור היתה השנה, אולי המוות הרשמי יקרה רק בשנה הבאה, אבל דבר אחד ברור שבהרכב הנוכחי אין לספרס מה למכור. ספק אם היא תהיה שווה פליאוף בשנת 2016, ובטח לא תצליח לעמוד ביעד 50 הניצחונות המדהים שעמדה בו ברציפות משנת 1999.

על מנת ליצור שושלת חדשה, אני אנסה לנתח בפוסט הזה ובזה שלאחריו מה הפך את הספרס לאגדה ומה צריך לקרות כדי שהם יוכלו לשחזר את הקסם.

מנהיגות:

טים דאנקן
דאנקן תומך בפארקר. מישהו יוכל להחליף את הביג פונדמטל בתור מנהיג?

כשמנסים לזקק מה הוא סוד ההצלחה של הספרס, הנטייה היא להצביע על פופ. חלק אולי יצביעו על אר. סי ביופורד ואחרים יצביעו אולי על הטריו, אבל לדעתי הצנועה יש רק אדם אחד שאחראי להצלחה הזאת: המנהיג, מי שלקח קבוצה טובה ושחקנים מצויינים והפך אותם לאלופים. לאדם הזה קוראים: טימי דאנקן.

כמו אביו הרוחני, ביל ראסל, גדול מנהיגי הכדורסל בכל הזמנים, דאנקן הוא לא היה השחקן הטוב ביותר, לא הקלע הטוב ביותר ולא השומר הטוב ביותר. אבל ללא ספק הוא היה המנהיג הבלתי מעורער של ליגת הכדורסל מאז פרישתו של ג'ורדן (ולטעמי הוא עולה עליו באספקט הזה של המשחק).

הביוגרפיה של טימי שונה מכל מה שידעתם על שחקן כדורסל: תלמיד מצטיין, שחיין מצטיין ששואף להשתתף באולימפיאדה, מי שמתחיל לשחק כדורסל רק בגיל 14 ומוותר על עשרות מליוני דולרים כדי לסיים תואר ראשון בפסיכולוגיה!! לפני כניסתו לליגה הטובה בעולם. זאת אינה הפעם היחידה בה דאנקן מוותר על עושר ותהילה כדי לזכות בהרבה יותר. פופ אולי הוא מאמן נהדר, אבל הוא בעיקר בן זונה עם מזל שקיבל את המנהיג הכי חשוב של הספורט האמריקני ב- 20 השנים האחרונות.

כשמנסים לחשוב מי יכול לבוא במקומו, אז ישנם שחקני פנים מצויינים בשוק (אולדריג' ואחרים), אבל מי יכול להנהיג את הקבוצה בעידן שלאחר טימי? האדם היחיד שיכול לעשות זאת הוא במידה חלקית בלבד הוא מארק גאסול. להערכתי הצנועה, מארק גאסול קשור לממפיס ולא ימהר להחליף את העיר שנתנה לו כל כך הרבה והוא מרגיש מחוייב אליה. בלי אותו מנהיג הספרס יכולים לחזור ולהיות קבוצה טובה, כמו בימים של גרווין או רובינסון, אבל הם לעולם לא יהיו באמת קונטנדרים.

הטריו:

כשדיברו על הספרס מאז 2003, מדברים על הטריו: דאנקן, מאנו פארקר. זאת היתה גדולתו של דאנקן לחלוק ולשחרר ולדעת ליצור את אותו מודל שלא היה ידוע כמעט עד לספרס: קבוצה המונהגת ע"י 3 כוכבים שווי ערך, שפעם זה נוצץ ופעם אחר מבלי לדרוך זה על זה או לפגוע בתפוקות של השני.

השלישייה של הספרס היתה שוויונית יותר כאשר לכל אחד מחבריה היו את השנים שלהם בפסגה.

המקרים הכי דומים שקדמו להם היו הם הקו הקדמי של הסלטיקס בשנות ה – 80 שהיה מובל ע"י לארי בירד (עוד מנהיג דגול) וג'ורדן של הקדנציה השנייה עם פיפן וקוקוץ' (שלא סבלו זה את זה). הטריו היה המודל שלפיו הסלטיקס של 2008 בנתה את האליפות היחידה שלה ומיאמי עם בוש, לברון ו-ווייד הגיעו ל- 4 גמרים ו- 2 אליפויות.

כשבאים לדבר על השושלת הבאה של הספרס צריך לשאול מהיכן יבוא אותו ארגנטינאי משוגע גאון ומופרע עם כמעט 0 יכולות פיזיות אבל עם יכולות ארטיסטיות ברמה של לורנס אוליבייה, ואינטליגנצית מגרש מהגבוהות ביותר שידע המשחק, מוג'ו אינסופי ועם וואבוס בגודל של אבטיחי חצבה.

באיזה חור בעולם איפה אפשר למצוא צרפתי קטן ופלגמט שיתמחה בקטנות מעצבנות מעל השומר ובספק צעדים אינסופיים בכל כניסה לסל (שתסתיים בצלילה תיאטרלית אל תוך הצלמים).

עכשיו 3 המוסקטרים זקנים, ופארקר, במצבו הפיזי והמנטלי, הוא אולי הרכז הפותח הגרוע בליגה. מאנו רגוע ושבע כמו איש קבע בפנסיה ודאנקן אולי יעשה את הטעות שכולם עושים ויישאר שנה אחת מאוחר יותר ממה שהוא באמת צריך. אם רוצים לבנות שושלת חדשה צריך טריו.

כרגע יש רק צלע אחת במשולש הזה: קאווי לנרד הנפלא. הצלע שלעולם לא באמת תוכל להנהיג. הוא מזכיר את ג'יימס וורת'י שחייב לידו את מג'יק או קארים כדי לקחת את הקבוצה קדימה.

ניתוח עמדות:

אם יש דבר אחד שהספרס לא נפגעו בו הוא בצוות המשלים. הצוות המשלים של הספרס הוא הטוב בליגה ללא ספק או עוררין. היכולת שלו נובעת מההבנה הפשוטה שבעצם הזהב של הליגה הזאת נמצא על הרצפה וצריך רק להרים אותו: ג'רמי לין, מונטה אליס, דריימונד גרין וטריסטן תומפסון כבר היו צריכים להוכיח לקברניטי הליגה הזאת מזמן את מה שהספרס כבר שכחו: זה לא משנה המספר בדראפט אלא מה אתה עושה עם זה.

רוב הקבוצות לא רצו לגעת בשחקנים תוצרת חוץ, אז הספרס קטפו את בוריס דיאו, טיאגו ספליטר, פטריק מילס ומרקו בלינלי (רשימה חלקית).

שחקנים מקומיים שאף אחד לא ספר כמו דני גרין שלא עבר 3 שנים את ה- D-League , מאט בונר שלא היה מתקבל להפועל אילת או קורי ג'וזף הפכו לשחקני רוטציה מצויינים. אבל אם ננתח את 5 העמדות של הספרס, ובמיוחד את החמישייה, נמצא תוצאות מדאיגות מאד:

עמדת הפוינט גארד:

מילס
הרכז הפותח הבא של הספרס? פטי מילס.

פיגור עמוק מאד הן מול הקונטנדריות (קרי/ ארווינג), אבל גם מול רוב קבוצות הפליאוף במערב החל מווסטברוק, דרך כריס פול וכלה כמעט בכל רכז פותח.

מילס הוא פתרון נחמד מאד ולא מנוצל מספיק, אבל איתו כרכז פותח אי אפשר לקחת טבעת. ג'וזף הוא מחליף לגיטימי ואנרגטי מאד, אבל האם יש לו מקום בקבוצה ללא קליעה מה-3?

אם יש דבר שזועק לשמיים הוא שברגע שטימי ומאנו יחליטו לעזוב, הצעד הראשון והמחוייב למציאות יהיה חייב להיות טרייד על פארקר.                

עמדת השוטינג גארד:

גם כאן לא הנוצץ זהב. אולי זאת העמדה שמייצרת הכי הרבה נקודות לספרס עם דני גרין, מרקו בלינלי ומאנו, אבל כשהשוטינג גארד הפותח שלך עושה שיא קריירה של פחות מ-12 לעונה, זה לא משנה כמה שומר סימפטי הוא (לא יותר מזה.  האם גרין באמת שווה יותר מ- 10 מליון לעונה בליגה עם SG כמו זבל?

עמדת הסמול פורוורד:

אין צורך להכביר מילים. הבאנקר של הספרס: קאווי לאנרד.

לאונרד
הבאנקר של הספרס לעשור הקרוב בעמדה. קוואי לאונרד.

אבל שימו לב, מוטת הזרועות וכפות הידיים הבלתי אפשריות הן מקור לפציעות. אם יש משהו שעלול לגמור את העונה של הספרס ולהוביל אותה ישירות לראש מצעד בחירות הדראפט בעונה הקרובה זאת הרגישות של קאווי באצבעות . הוא חייב מחליף סימפטי שידע לתת לו 15 נקודות מנוחה מדי ערב וכ-20 משחקים בעונה בתור שחקן פותח. כרגע, אין אחד כזה. אני לא מפסיק לדמיין את כספי בתפקיד כזה. לפחות במסגרת התקציב הוא מתאים, אבל כנראה לא יותר מזה.

 

עמדת הפאוור פורוורד:

ברגע שטימי יפרוש (ואולי עוד קודם), זה הבור הכי גדול מאז המצאת ים המלח והבולענים.
זאת העמדה הכי חשובה בכדורסל המודרני ללא הסנטרים הכבדים של העבר. רגע, שמעתי שמאט בונר חתם עד 2033.

עמדת הסנטר:

גם בגלל שחשיבות העמדה הולכת ויורדת בכדורסל המודרני וגם בגלל שלפופ יש אסטרטגיה רבת שנים לא להשקיע שם יותר מדי, אלא למלא את הצבע בהרבה חוכמה אירופאית (ספליטר) ובשר אוסטרלי משובח (ביינס). בינתיים זה מספיק בקושי.

 

הצוות המקצועי –

אני קטונתי מלהתמוגג מגאון הדור מאז אלברט איינשטיין. פופ אולי מאמן יסודי, לא מחפף ואלוף העולם בלעשות זהב מחרא-להפוך שחקנים שאף אחד לא רצה לשחקני 10 + נקודות, אבל כמו שמנחם כתב, הוא שמרן וזה לא הולך להשתנות. תראו כמה שנים לקח לו מ-2007 עד שהוא הבין שהוא חייב להגדיל את הרוטציה בפליאוף במקום להקטין אותה.

כולם זוכרים לו את הגאונות להביא את מאנו ופארקר למרות המיקומים שלהם בדראפט, אבל זה היה לפני מליון שנה. בינתיים, אף אחד לא זוכר שפופ לא מצליח כבר עשור ומשהו לייצר משהו עם בחירות הדראפט הנמוכות של הקבוצה.

האם אתם באמת מאמינים שפרד זקן ילמד תרגילים חדשים?

היום שבו פופ יהפוך לפיני גרשון קרוב יותר מכל: מגאון כדורסל חריף אבל צבעוני ובוטה לליצן עצוב שאין לו מה למכור חוץ מקטעי וידיאו מצחיקים לאתר הליגה.

ככה זה שאתה העכבר שרוכב על הפיל הכי חזק וצועק "כמה אבק עשינו".

אבל גם אם פופ יפנה את הזירה למסינה. שנחשב מודרני וחדשני או כל מיני שטויות שמכר הסוכן שלו.

האם יש לכם איזו אינדיקציה שמסינה יצליח?

ממאמן חושב ומהפכן בשנות ה-90, מסינה למד להשתלב במועדונים האירופאים עשירים ביבשת ולייבש על הספסל שחקנים שעלו מליוני דולרים. הכדורסל שלו היה הגנתי, משעמם וחסר מעוף, והבעיטה בתחת שהוא קיבל מבלאט לפני שנה רק הדגימה את ההבדלים בין אסטרטגיית הקבוצה העשירה שהפעיל מסינה לבין טקטיקת הגרילה, המעטים מול רבים של דויד בלאט, שמתאימה הרבה יותר לאסטרטגיית הניהול של הספרס.

בפרק הבא, נשחק במשחק במנג'רים הנפלא "בואו להיות ה- GM של הספרס ולבנות את השושלת מחדש". יש לי כמה רעיונות מעניינים מאד.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. כתוב נהדר, ובאמת כיף לקרוא, אבל פסימי מדי לטעמי.
    מצד שני, להגיד על הצוות המשלים שהוא הטוב בליגה ללא ספק או עוררין, זה במקרה הטוב נתון לערעור. בטח כשהרשימה שנתת כוללת

    1. צרפתי שמן ולא יציב, ברזילאי שהמילה מוגבל נתפרה למידותיו בדיוק, אוסטרלי שאתה עצמך מגדיר כמחליף נחמד ותו לא וגם קוראים לו פטי, ואיטלקי שהיד שלו אמנם טובה אבל בפעם האחרונה שהוא קפץ הייתה בהלואין כשהוא התחפש לאישה שראתה ג'וק.
      נכון, אמרת רשימה חלקית. גם מט אני רואה חשבון ג'ינג'י שמנמן שיודע לקלוע שלשות כשנותנים לי שלושה שבועות לכוון בונר, וקורי ג'וזף, שהוא עוד יותר בינוני מהאוסטרלי מ.ש.ל.
      האמת, כן אפשר לערער על הקביעה הנחרצת שזה הצוות המשלים הכי טוב בליגה.

  2. כפי שדובי ציין למעלה הצוות המשלים הוא לא כזה להיט ולתאר אותו כ"טוב בליגה ללא עוררין" זה לא מדויק.

    הערה נוספת נוגעת לפסקה של הצוות המקצועי, לתאר את פופ כעכבר הדוהר על רכבו של פיל (דנקן) זה כ"כ חוטא למציאות שהרס לי את שאר הכתבה (הנחמדה).

  3. איזה כיף של פוסט של אוהד אמיתי.
    כמה הערות:
    א. אי אפשר לזקק את הפסרס לדבר אחד שהוא דאנקן כי ההנחה שאותם הישגים גדולים היו מגיעים בלי הבחירות הגאוניות במאנו ופארקר, בלי הטרייד על קאווי תמורת פקינג ג׳ורג׳ היל, בלי לזכור את המטה מורפוזה שפופ העביר את הקבוצה מהסגנון האיטי, ההגנתי והפיזי של ימי בואן להתקפה המהירה, השוטפת והסופר יעילה של השנים האחרונות זה לחטוא למציאות.
    ב. SG זאת העמדה הכי רזה בליגה, ממש אין בה שחקנים כמו זבל. דני גרין הוא אחד השומרים הטובים בליגה וקלאי שלשות מצויין, רול פלייר שמתאים לשיטה של הספרס. בחוזים החדשים לתת לו 10 לעונה זה ממש לא מוגזם.
    ג. לצפות מהפסרס לפגוע עם הבחירות ה-27,28,30 זאת ציפייה קצת מוגזמת בשביל קבוצה שמכוונת כל שנה לאליפות ואין לה הרבה זמן ואורך רוח לתת להם שפע השדמנויות. ועדיין, הסגל של הספרס מורכב כמעט כולו מבחירות שלה ולא דרך טריידים.
    ד. בניגוד לקבוצות אחרות שמבוססות על כוכבים ועל שתיים, שלוש עמדות בהם יש להם שחקני טופ 5 לעמדה, אצל הספרס הבנייה היא רוחבית. לכן, לא צריך שגרין או פארקר יהיו הגארדים הכי טובים בליגה, מספיק שיהיו טופ 15-20. אני ממש לא מסכים שפארקר הרכז הפותח הכי חלש בליגה. פארקר עדיין שחקן של 18 ו6 פר 36 דקות ב48% מהשדה.
    ה. אני מסכים שהספרס צריכים שדרוג נוסף אבל לאו דווקא מהפכה. אני ממש לא בטוח שקאווי הולך להיפצע 20 משחקים כל עונה בגלל הידיים הגדולות שלו. הוא ימשיך להשתפר ויפצה על הירידה הטבעית השנתית של הטריו (חוץ מדאנקן שאצלו אין ירידה בסנטימטר). עוד רול פלייר שניים, בכסף שייחסך מהירידה בחוזים מאנו (אם יישאר) וטימי ומבחינתי הספרס עדיין קונטנדרית.
    ו. הספרס הם לא הקאפ אוף טי שלי אבל מספיקה ההרגשה של ״מה היה אם״ הספרס לוקחים משחק שביעי מול הקליפרס ולפניהם יוסטון ואז ג״ס. עצם זה שבתסריט ריאלי מבחינתי הם שוב פוגשים את לברון בשביל להבין שעוד מוקדם להספיד ולפרק.

    1. לדעתי נשמע יותר טוב לכתוב ג'ורג' פאקינג היל, שנשמע יותר טוב מפאקינג ג'ורג' היל.
      בשני המקרים הכוונה היא לשחקן בינוני מאוד שבמסגרת המצויינת של הספרס היה שחקן טוב, וגודלו האמיתי נחשף באינדיאנה.

  4. היופי והחוזק במערך של הספארס הוא שהשלם גדול מסך חלקיו.
    כל שחקן בספארס הופך להרבה יותר טוב ממה שהוא באמת.
    אני חושב שיעשו בשכל טימי וג'ינובילי וגם גרין אם הם יסכימו לדיל שישאר מספיק מקום כדי להביא את אולדריג'\גאסול ועוד שחקן או שניים לרוטציה.

    להרוויח ארגז גרין יכול בכל מקום אבל בקבוצה ככ אטרקטיבית עם מאמן ושיטה, שהוא כבר מכיר ומסתדר בה, לעומת מקום אחר שהוא לא בטוח יהיה בו בפליאוף ולא בטוח ישתלב מקצועית…

    אין לי צל של ספק שג'ינובילי ודאנקן יקחו פחות כסף במקרה והם נשארים.
    אם דאנקן יירד ל25 דקות, בטח לאור היכולת שלו בפליאוף, הם עדיין קונטנדרים לחלוטין.

  5. לא מסכים עם הקטנה של פופ. צריכים שמונה לטנגו במקרה של הספרס. המהפך מהקטנציו לטיקי טאקה הוא כולו פופ שלוקח כוכב זקן עם יכולות מאוד ספציפיות.
    מסכים עם התיאור המנהיגותי. אך אני חושב שנתת לו משקל יתר כחלק מהקטנת הפופ.
    פרקר בריא (מה זה?) הוא השחקן הכי חשוב במערך הספרסי, יוצר חותך ומבלגן הגנות.
    קוואי נוטה לפציעות בגלל האורך? וואלה. מעניין.
    בפוינט – ג'וזף יכול לחלוק עם פרקר את העמדה. לא מילס. מילס הוא פוינט רק ברגע שהוא חולק את המגרש עם מאנו. זא, הוא הוא לא פוינט.
    גרין שווה גם שווה עשר ספרות. חוסם אדיר, מגן אדיר, שיפר את הכדרור, לא יהיה לעולם קליי תומפסון אבל הוא ייתחרה מולו יפה מאוד.
    תודה על המאמר.
    איל

  6. אני עכשיו נכנסתי ליוטיוב לראות קצת מהלכים מהאליפויות ב2003 עם הכניסה של קר משום מקום…
    ב2007 שפארקר פשוט פירק את קליבלנד לחתיכות
    ב2005 עם ג'ינובילי שהיה כ"כ חד

    אני כ"כ מקווה לקבל עוד סיבוב אחד מהטריו.
    אני מבטיח שאראה כל משחק ומשחק שלהם בליג פאס.
    לא מבקש בהכרח אליפות (כמובן שזה יהיה מטורף).
    רק עוד עונה אחת.

  7. כל עוד פופו שם יהיו מועמדים לעד. כולל אחרי פרישת דאנקן. אנשים יבינו עד כמה פופ היה גדול רק אחרי שיפרוש וישאיר אחריו את חורבות ס"א שלעולם לא תיבנה ותיכונן. לפחות לא ברמת שושלת כמו שהיתה.

  8. אני ממש לא מבין את טקסי הקבורה האלה.
    אולדריג׳ מגיע לספרס ואם טימי לא פורש בתוספת שחקן שהם יאספו משום מקום (כמו תמיד) הם עדיין מועמדים.

  9. טור מצוין של אוהד, כל הכבוד ! אני מחכה להמשך.
    לא הבנתי מה הקשר בין הידיים הארוכות של קוואי לפציעות. גאסול לא יכול להחליף את טימי כי הוא כבר זקן מדי ולכול היותר יתן אימפקט לשנתיים שלוש. אולדרידג' צוין כתחליף אך ישנן בעיות שכר קשות עם המעבר שלו.

  10. כמה הערות לאו דווקא בסדר הנכון:
    1. הגהה – מקבל בהכנעה ולוקח את זה ברצינות. אעבוד על זה הרבה יותר. לא מבטיח 100%.

    2. הניק של "אוהד ס"א" עוד מימי וואלה. שמי אינו אוהד

    3. למי שלא מבין למה טקסי קבורה.בנוסף להיותי אוהד של הספרס אני גם פולני. זה גם מסביר הרבה מהפסימיות שלי

    4. אי אפשר יהיה להוכיח את גדולתו של פופ אם הוא יפרוש עם דאנקן. רק אם יישאר ויבנה שושלת חדשה, הוא יוכיח שטעיתי. הערכה שלי שמסינה לא יצליח לאחר פופ אינה מוכיחה דבר לגבי גדולתו.
    שימו לב לפיל ג'קסון שנחשב " גדול ה…" (לא בעיני). איזה בושות הוא עושה היום

    5. התקווה הגדולה שיבוא אולדריג׳ ויחד עם קאווי ייצור שושלת חדשה נראה לי יותר מדי אופטימית. כדי שהספרס יוכלו לקחת טבעת בשנה הקרובה כל עוד טימי עדיין רלוונטי (ל- 25 דקות), צריכים לקרות הרבה דברים. שימו לב שבתצורה האחרונה של הספרס, לקח לה 3 שנים מהרגע שהפסידו לממפיס בסיבוב ראשון: הפסד ל-OKC בגמר המערב, הפסד אכזרי למיאמי ורק אחר כך אליפות.
    שינוי רוטציה, סגנון משחק והכנסת כוכב חדש למערכת לוקחת זמן, ולספרס של טימי אין את הזמן הזה.
    יש גם מרכיב מקצועי: מעבר ל- Small Ball מעקר את הגדולה של לשים את אולדריג׳ וטימי יחד על המגרש. השארת אחד בחוץ ואיבדת את היתרון היחידי שהיה לך

    6. אהבתי מאד את ההערות על גרין, איכות הצוות המשלים ועל צורת הבנייה של הספרס לרוחב. זאת גדולה של האתר הזה לתת עוד זווית ראייה, עוד דיעה מנומקת ועוד משהו שלא חושבים עליו. בגלל זה כל כך כיף להיות פה.

  11. אני לא מבין למה מאנו לא הגיע להחלטה על פרישה כבר.
    הגיע זמנו.
    ומן הסתם זה יקל על העניינים להשיג איזה אולדריג' או חלק אחר משמעותי בבנייה מחדש.
    לדאנקן יש עוד לפחות עונה אחת משמעותית לתת לצד החתיכה החדשה בפאזל.

  12. יוצא מן הכלל …נראה שגם התגובות (בערב אקרא ).
    נהדר …אבל לצערי זה מבאס מאד .
    נקווה להמשיך ברצף הפסיכי הזה שנה ח"י ברציפות.

  13. טימי ואולדריג׳ ביחד שילוב מצוין, טימי משחק סנטר במילא רוב הזמן ולאולדריג׳ יש טווח לא רע.
    ומאנו באמת צריך לפרוש ולפנות מקום.

  14. אסור שמאנו יפרוש, כל דקה נוספת שלו על המגרש זה קסם, גם כשיהיה בן 90. וכן, אני חושב גם שנאש צריך לעשות קאמבק. לא ברור?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט