המלך הוא ערום / הגולש נדב

המלך הוא עירום

(כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים)

תואר ה-MVP (אמ.וי.פי) הוא התואר האישי הרשמי הנחשק ביותר בנ.ב.א. שחקן לא יכול להגיע לפסגת התהילה בלי לעבור שם. שחקן לא יכול להגיע לפסגת היכל התהילה בלי לעבור שם. שחקן וודאי ובוודאי לא יגיע לפסגת הר רשמור בלי לעבור שם.

תואר ה-אמ.וי.פי הוא גם מעורר מחלוקת מוצהר. מה זה בכלל אמ.וי.פי ? האם זה חייב להינתן לשחקן מהקבוצה עם המאזן הטוב ביותר? האם זה חייב להינתן לשחקן המלהיב ביותר? האם, האומנם, למה, כמה, מתי, למה לא, וכך לנצח.

ואכן במשך ההיסטוריה היו הרבה-אמ.וי.פי-ים מעוררי מחלוקת. האם קארל מלון היה-אמ.וי.פי ולא מייקל? האם לסטיב נאש הגיע לזכות? לבן? נמוך?? קנדי ??? פעמיים רצוף ????

אחת התכונות המאפיינות ביותר אמ.וי.פי, והחמקמקות ביותר, היא הבעלות – על הקבוצה, על הקבוצה היריבה, על המצב במגרש, על הליגה כולה. הד"ר (שלנו) אולי היה קורא לזה ה-"איט פקטור". אולי נקרא לזה "זכר אלפא". למג'יק היה את זה, ללארי היה את זה, למייקל היה גם היה את זה. לקארל מלון? לא כל כך.

פאסט פורוורד להיום.

האם לסטף קארי יש את זה? ואם יש לו את זה, האם יש לו את זה רק בעונה הרגילה, או גם בפלייאוף ?

במילה אחת – לא.

בשתי מילים – לברון ג'יימס.

בשלוש מילים – טוב, הבנתם את הרעיון הכללי.

 

כאמור, אפשר להתווכח לנצח, בלי לנצח. זה חלק מהכיף בעניין הזה שנקרא להיות אוהד ספורט. לבלות חלק ניכר מזמנך בלהגיד אותם דברים לאותם אנשים ולהרגיש כאילו הרגע המצאת את הגלגל.

ולכן הבה ונתווכח. הכלי העיקרי (טוב, היחידי) שאביא הוא פרספקטיבה היסטורית.

מאז עונת 1968/69 היו בנ.ב.א 47 אמ.וי.פי-ים.

מתוכם רק 17 זכו באליפות!!  כלומר 30 מתוך 47 ה- אמ.וי.פי-ים האחרונים לא זכו באליפות באותה עונה בה זכו ב אמ.וי.פי!! (מה? אין מצב! לא יכול להיות!! רגע, תן לבדוק…אההה… וואלה?)

אז מי זכה ב אמ.וי.פי ולא באליפות? כאמור הרשימה ארוכה, הרבה יותר ארוכה מהרשימה של אלו שכן זכו בשניהם יחדיו באותה העונה.

למשל:

  • דוראנט 14
  • רוז 11
  • נוביצקי 07
  • נאש 05/06
  • אייברסון 01
  • קארל מלון 97/99
  • בארקלי 93
  • הד"ר (לא מנחם) 81
  • מקאדו 75

אילו שחקנים שהבריקו בעונה הרגילה, אבל בפלייאוף לא הגיעו ליעד הנכסף (באותה עונה או לעולם לא).

אז אותם שחקנים – האם הגיע להם ה-אמ.וי.פי של העונה הרגילה? או שכישלונם היחסי או המוחלט בפלייאוף מוכיח אחרת? האם הם הצליחו בעונה הרגילה בזכות הצוות המסייע, או למרות צוות הנגרים?

רגע אחד, סטינו קצת מנושא הדיון. הרי סטף קארי לא נמצא ברשימת 30 הנכשלים, הוא נמצא ברשימת 17 המופלאים, שכן זכו ב אמ.וי.פי ובאליפות באותה העונה.

אז מה אתה מתנפח, תאמרו לי, הרי אתה בעצמך אומר שמגיע לו. אז תרגיעו, ואל תכניסו לי מלים לפה.

בואו ניתן מבט מעמיק על 17 המופלאים. ליתר דיוק, 17 עונות מופלאות, אך רק 10 שחקנים:

  1. מייקל
  2. שאק
  3. האקים
  4. מג'יק
  5. לארי
  6. מוזס מלון
  7. קארים
  8. וויליס ריד
  9. ביל ראסל
  10. סטף קארי

וואו, תאמרו שוב. איזה רשימה – מאונט רשמור או לפחות אגדות בשר ודם אחד אחד.

אז בואו נעמיק רק עוד טיפה.

כמה מתוך 17 המופלאים זכו לעונת אמ.וי.פי  שהסתיימה באליפות ובפיינלס אמ.וי.פי?

התשובה היא 9 שחקנים על פני 15 עונות. כלומר, יש רק שני יוצאים מהכלל, רק שתיים מתוך 17 עונות בהן הזוכים ב-אמ.וי.פי של העונה הרגילה, שהצוות המסייע שלהם היה טוב מספיק להביאם לאליפות, אך למרות זאת לא זכו בפיינלס אמ.וי.פי. ואולי הפכו מזכר אלפא בעונה רגיל לרול פלייר במאני טיים.

 

היינו מצפים מתותחי על שהובילו את קבוצתם ואת הליגה כולה במשך 82 משחקים מפרכים (או מופרכים), שיצליחו לעשות זאת גם במשך 15 או 16 ניצחונות בפוסט סיזן, איפה שהגברים נמדדים.

אז מי הם שני המסכנים ומה זה אומר עליהם?

קארים בעונת 79-80 זכה ב אמ.וי.פי  ובאליפות רק כדי לראות את בן קבוצתו, אחד מג'יק ג'ונסון לוקח את הפיינלס אמ.וי.פי.
אז דבר ראשון זה מג'יק, לא בושה גדולה להפסיד את הפיינלס אמ.וי.פי למג'יק, בחמישיית כל הזמנים של כולם חוץ מדל קארי. דבר שני, כפי שמצטט הד"ר (והפעם זה כן מנחם), הרי קארים נפצע בכלל, מג'יק הרוקי החליף אותו במשחק 6 ה"גורלי", שיחק בעמדות 1 עד 5, והשאר היסטוריה.
ובכל מקרה, קארים לקח את כל הקופה בעונת 70-71, במדי הקבוצה המיתולוגית מילווקי באקס.

אז מה המקרה השני? טוב, את אלמנט ההפתעה כבר איבדנו, אבל הלא זה מיודענו סטף קארי. בעונת 2014/15, שלקח אמ.וי.פי, ואליפות, ונתן פלייאוף לא רע, ופיינלס פושר, והפסיד את הפיינלס אמ.וי.פי לאחד מגדולי המשחק בכל הזמנים, האיש שחקוק בפסגת מאונט רשמור – האיש שהגופייה שלו תלויה בתקרתם של כל אולמות הכדורסל – אנדריי איגואדלה.

אז זהו שלא.

השחקן היחידי ב-47 השנים האחרונות שלקח אמ.וי.פי, ואליפות, נשאר בריא כדי לשחק את כל סדרת הגמר, ולא זכה בפיינלס אמ.וי.פי, וגרוע מכך הפסיד את הפיינלס אמ.וי.פי לגלורייפייד רול-פלייר שבכלל קם מהספסל – הוא סטף קארי.

במילים אחרות, התכונה הכי חשובה והכי לא מדידה של אמ.וי.פי היא, שאם כל הליגה היא שלך, הרי וודאי ובוודאי שהקבוצה שלך היא שלך. אתה שולט, קובע, ומכתיב. איתך הם יחיו ויגעו בשמיים, ובלעדיך ייפלו לתהומות הנשייה. והנה, השנה התברכנו ב אמ.וי.פי מג'עג'ע, ברווז צולע, שנותן את הטון עד הרגע שצריך אותו יותר מכל, ואז הוא זז קצת הצידה, קצת אחורה, מספיק כדי ששחקן ספסל יעלה ויגנוב לו את התהילה.

ואם תאמרו שאיגואדלה הרי לא באמת גנב לו את התהילה, ובעצם ברור שהקבוצה של סטף, אז יצאתם מחזקים את הטענה שהוא לא אמ.וי.פי אמיתי. כי אמ.וי.פי אמיתי, שברור שהקבוצה שלו, הקבוצה היא שלו לכל אורך הדרך. גם בגמר.

אומרים שכשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים.

בגמר, כשהגלים התחזקו, סטף קארי נסחף לו בזרם של אנדריי איגואדלה, כל הדרך לאליפות.

כשעלה לחוף, את תואר ה-אמ.וי.פי הוא השאיר מאחוריו, בים, בין הגלים.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
56 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
IDO
IDO
27 ביוני 2015 5:22

ה MVP הוא לא מדעי, אנשים מתווכחים משנים את החלטתם, מביאים אינטרסט אישי ואז מצביעים. מדיי פעם רצוי שיצא אירופאי מדיי פעם ההוא כבר קיבל אז לא נצביע ללברון נצביעי לקיי די, או לאיזה צעיר משקגו.

לטעון שהMVP בייחוד בשנים האחרונות לא מייצג את האינטרסט של הליגה זה להגיד שמדינת ישראל לא מייצגת את האינטרסט של שלדון.

אבל תסלחו לי אני עסוק בלנסות להשיג מניות של נובל אנרג'י. אם כבר לעשות מניפולציות לפחות שיצא לי כמה דולרים.

נדב
נדב
27 ביוני 2015 8:12
Reply to  IDO

יפה אמרת

שי אבן צור
שי אבן צור
27 ביוני 2015 5:53

אז מה אתה אומר? ש-MVP חייב להאפיל על חברי קבוצתו כל הזמן? שכדורסל זה לא משחק דינמי עם התאמות? שקארי לא היה פקטור משמעותי בסדרה?(הוא היה פושר בשלושת המשחקים הראשונים כמו כולם).
שרק אם לקחת שני תארי MVP, בעונה אז אתה באמת MVP?
מאיפה הבאת את המחשבה הזאת? מי שראה את המשחקים ועיין בטבלאות יודע מה היתה התרומה של קארי לנצחון.

נדב
נדב
27 ביוני 2015 8:10

אני אומר שקארי הוא לא אלפא דוג, שאם לוחצים אותו חזק אפשר לשתק אותו, ואז הוא לגמרי תלוי באחוזי קליעה של זריקות חצי התאבדות

חתוליו
חתוליו
27 ביוני 2015 6:22

כשלא אוהבים שחקן אז לא אוהבים אותו ותמיד אפשר להציג אותו רע לאורה של סטטיסטיקה זו או אחרת. עירום או לבוש, לבנאדם היו בתחילת השנה שני תארים פחות ממה שיש לו עכשיו.

נדב
נדב
27 ביוני 2015 8:12
Reply to  חתוליו

זה לא סטטיסטיקה, זה פרספקטיבה היסטורית שהוא יוצא בה יותר קטן מאיך שהוא נכנס

חתוליו
חתוליו
27 ביוני 2015 8:34
Reply to  נדב

סטף קארי יוצא דופן מעוד בחינה. מתוך עשרת השחקנים שזכו בmvp ובאליפות עוד בימי חייהם הוא היחיד שעדיין משחק. אולי כדאי שנחכה עם הפרספקטיבה ההסטורית לסיום הקריירה שלו.

יונתן שגב
יונתן שגב
27 ביוני 2015 11:23
Reply to  חתוליו

+1 ענק. לכל שחקן זה ככה וחשוב שנזכור את זה.

p
p
27 ביוני 2015 6:28

המלך הוא ערום. אין כותרת מתאימה יותר עם כל האהבה המוגזמת לקרי.
+1.

גיא
גיא
27 ביוני 2015 6:39

כתוב יפה.
אבל לשורה התחתונה אני לא מסכים.

ב-2 מהאליפויות של מג'יק שחקן אחר זכה בפיינלס MVP.
זה מרמז שהוא קצת פחות טוב?
מג'יק וקרי הם רכזים. אם שחקן אחר בקבוצה זוכה בתואר הפיינלס MVP זה לזכותם לא לחובתם. זה רק אומר שהם לא היו אנוכיים.
(מה גם, שלאיגודלה השנה לא הגיע התואר)

ונקודה אחרונה. כשמג'יק זכה בפיינלס MVP אחרי ההופעה ההירואית בעקבות הפציעה של קארים, לא היה ספק של מי הייתה הקבוצה – של קארים.
השנה, אין ספק של מי הווריארס – של קרי. כשהוא שיחק פחות טוב, הם הפסידו. ומבול השלשות שצמצם את ההפרש במשחק 3 היה מה שהחזיר לקבוצה את הבטחון לקראת המשך הסדרה.
לטעמי, קרי התגלה כמספיק חזק בשביל להוביל את קבוצתו לאליפות.

נדב
נדב
27 ביוני 2015 8:24
Reply to  גיא

לא ביקשתי לא להכניס לי מילים לפה?…
מג'יק זכה ב-אמ.וי.פי 3 פעמים:
88/9,89/90, 86/7
בפעם היחידה שזכה באותה עונה גם באליפות (87) הוא זכה -FINALS MVP

האומנם צירוף מקרים?
אני טוען שלא.

p
p
27 ביוני 2015 10:41
Reply to  גיא

זה אולי נכון על רכזין בכלליות, אבח קשה להעמיד את ה14 אסיסטים בממוצע של מג'יק ב85 ואת ה6.3 של קרי השנה ולהגיד שהMVP של מישהו אחר הוא לזכותם באותה צורה…

דובי
דובי
27 ביוני 2015 7:14

MVP עונה זה חתיכת תואר, בלשון המעטה. המשמעות שלו היא 82 משחקים בטופ. בית חוץ טיסות מצ'אפים מכל הסוגים, ואת כולם לצלוח בתור הטוב שבטובים.
עד לפני שנתיים התואר של המצטיין בגמר הלך אוטומטית לכוכב הקבוצה שלקחה אליפות, מתוך ההבנה שזה תואר שנותן קרדיט לשחקן הכי משמעותי של האלופה, עם מעט קשר ליכולת שלו בגמר.
כמובן שבדרך כלל מי שמוביל קבוצה לאורך כל העונה יעשה את זה גם בגמר.
על הבחירה של קארי לMVP העונה כבר שפכנו כאן כמויות מלל. בשורה התחתונה הוא קיבל את זה בצדק.
למצטיין הגמר הוא לא היה אמור להיבחר כי שיחק זוועה, יחסית.
הבחירה הטבעית לגמר היה כמובן לברון, אבל הוא ויתר מראש.
אז נשארנו עם בחירה שהייתה לפחות מרגשת.

נדב
נדב
27 ביוני 2015 8:31
Reply to  דובי

דובי, בתור אוהד הקניקס אתה יותר מכולם צריך להבין.
מנהיג אמיתי זוכה בפיינלס אמ.וי.פי גם הוא צולע כל הדרך מחדר ההלבשה אל הג'אמפ בול, ןמשם היישר אל הספסל, כפי שעשה ויליס ריד ב-1970.

סטף קארי לעומת זאת, יהיה משחקו מרהיב ככל שיהיה, הוא לא אמ.וי.פי.
הוא "סתם" שחקן טוב מאוד שאין לא סיכוי להכלל בשיחה על מאונט רשמור.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
27 ביוני 2015 9:02
Reply to  נדב

סטף ו"סתם" זה שתי מילים שלעולם לא יילכו ביחד.
עוד שנייה אני שולח עליך את ג'וג'ו בניבים חשופים, ריר וקצף עולה מפיה ומבט מוטרף מעיניה (אפילו יותר מבדרך כלל).

jojo
jojo
27 ביוני 2015 9:50

ניגבתי את הקצף מזווית הפה ובאתי 🙂
1. סטף קארי הוא וירטואוז, עם יכולת שליטה מרהיבה בכדור (מכדרור, דרך מסירה ועד לזריקה שהיא סוג של אומנות). מי מתקרב אליו היום ביכולות האלו?
2. קארי אומנם התחיל את סדרת הגמר באופן צולע אך בשלושת המשחקים האחרונים הפך לגורם המשמעותי ובלעדיו לא היתה אליפות.
3. כולי תקווה שההערכה לסגנון של קארי תלך ותגדל, כי בכל יום נתון עדיף קארי על פני שחקן שעושה 40 נקודות אבל הולך עם הראש בקיר ומנטרל את יתר הקבוצה, כמו ווסטברוק (הא! עלה לי בבריאות לא לכתוב את השם של לברון..).
4. מניין הגיעה השמועה המטופשת שלברון ויתר על ה-MVP? לפי דעתי זו המצאה שלו ועובדה שחלק גדול מן הבוחרים כן הצביעו לו ולא לאיגוודלה אז איש לא עדכן אותם באצילות הנפש של לברון..
5. לא מסכימה בכלל עם הפוסט אבל מאוד נהניתי לקרוא אותו!

מתן גילור
27 ביוני 2015 9:58
Reply to  jojo

נראה לי שדובי התכוון לראיון בו אמר שהוא לא ירגיש טוב לקבל את התואר האישי ולהפסיד את הקבוצתי (כלומר, דובי פירש זאת כויתור, כיוון שלא היה ויתור פר-אקסלנס, אם יש דבר כזה בכלל).

דובי
דובי
27 ביוני 2015 10:09
Reply to  jojo

היה ברור שלא מתאים ללברון לקבל את הגביע האישי וסביבו חוגגת קבוצה יריבה. זה לא נראה טוב ולכן הוא העדיף שזה לא יקרה, אני מתאר לעצמי.
לברון היה השחקן הכי טוב בסדרה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
27 ביוני 2015 13:03
Reply to  jojo
jojo
jojo
27 ביוני 2015 17:43
Reply to  jojo

סרטון מקסים.. אני מבינה שעקביות היא לא הצד החזק שלו.. קצת מביך לחזור למספר 23 אחרי הנאום שלו לגבי ג'ורדן ואלא אם השם של אמו בגימטריה יוצא 23 הוא יצא אידיוט.
שמתי לב שפעם הוא היה נסבל יותר ועם השנים הוא הופך לסוג של קריקטורה, זה אומר שהוא יספק לנו עוד הרבה מאוד תחמושת בשנים הבאות.. (אם לאב וסמית עוזבים, אני רואה בו אחראי ישיר לזה וזה יצטרף לרשימה הארוכה לחובתו).

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
27 ביוני 2015 9:00

כל הכבוד על הפוסט, אבל אני לחלוטין לא מסכים איתו.
קארי עדיין היה השחקן החשוב ביותר בג"ס.
ההתמקדות של קליבלנד בו והתמודדותו איתה איפשרו את כל השאר.
ולמרות כל ההתמקדות המטורפת הזאת שהשקיעה קליבלנד, הוא עדיין העמיד מספרים יפים וסלים חשובים ועדיין היה השחקן הטוב בקבוצה.
הוא המנוע של הקבוצה ואיגודלה היה במקרה הטוב הגיר (שעבד יפה ואין לי טענות כלפי בחירתו, שמוצדקת בעיני. כמו גם אם זה היה הולך לסטף).

שי אבן צור
שי אבן צור
27 ביוני 2015 9:30

10+
כל שיטת המשחק של ה-א-ל-ו-פ-ה מבוססת על זה שקרי מייצר התקפות 4 על 3 רק בגלל שכל פעם שהכדור אצלו היריבה נמצאת בפאניקה.

"סתם שחקן טוב?" נו, באמת…

מתן גילור
27 ביוני 2015 9:27

נדב, תודה.
אני נוטה לא להסכים איתך מסיבות שכבר נכתבו לעיל. צודק האשך – קאבס שמו לעצמם כמטרה לא לתת לקארי מבטים חופשיים לסל ועל חשבון זה להשאיר את איגי חופשי. אז איגי זוכה מן ההפקר, אבל זה לא מוריד מחשיבותו של קארי. יתרה מזאת, אם תוציא את איגי מג"ס, אני עדיין מהמר עליהם בסדרה הזו. אם תוציא את קארי, אני מהמר על קליבלנד.
ד"א, ברשימת 10 המופלאים שלך נשמט אחד, לברון ג'יימס שמו, שפעמיים ברציפות זכה ב-MVP עונה רגילה + MVP גמר + אליפות. אולי כשכתבת את קארי במספר 10 התכוונת אליו.

נדב
נדב
27 ביוני 2015 10:23

סתם השמטה פרוידיאנית

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
27 ביוני 2015 9:36

קארי היה 2 דרגות מעל האיגונה בסדרת גמר
מאז שנת 2000 רק 4 שחקנים היו אם וי פי ולקחו אליפות באותה עונה
שאק , דאנקן , לפלןפ וקארי
אז מה זה אומר ?

נדב
נדב
27 ביוני 2015 10:24

שה-MVP של עונה רגילה הוא תואר מעפן

לחם מטוגן
לחם מטוגן
27 ביוני 2015 9:41

יש המון הגיון בלתת mvp לשחקן הטוב ביותר של הקבוצה המנצחת. למה? במידה והיו נותנים פשוט לשחקן שקלע הכי הרבה, מסר, ולקח ריבאונד הכי הרבה, למרות שלא יודו בפומבי יש לאגו מאנייקים האלה נטייה לרדוף ולהשיג סטטיסטיקה. לכן הם פחות חושבים לטובת הקבוצה ויותר לעצמם.

סטפן
סטפן
27 ביוני 2015 10:22

הפאניקה של קליבלנד מקארי היא שאיפשרה לאיגי וגרין לפרוח. תאר לך מצב שלא היו עושים על קארי דאבל טים כול פיק אנד רול היינו רואים הרבה יותר התעללויות על דלי המסכן. איגי זכה מן ההפקר ועשה הגנה מדהימה על לברון (באופן יחסי, להגביל את לברון ל 38%-39% זה מדהים) אז אין שום בעיה אם הבחירה שלו. קארי לא אנוכי ולא ניסה בכוח להיות הפיינלס אמ וי פי על חשבון המשחק הקבוצתי שהביא אותם על לשם, הוא רכז אסור לשכוח את זה יש לו עוד דברים לעשות חוץ מלקלוע.

מולי
Editor
27 ביוני 2015 10:41

קודם כל נדב, עונג לקרוא אותך ואשמח לקרוא עוד מפרי עטך.
שנית, בניגוד לכולם כאן, לדעתי לא הגיע לסטף לקבל את ה MVP של העונה הרגילה(רק דייוויס!), אבל כן הגיע לו לקבל את ה MVP של בדרת הגמר.

נדב
נדב
27 ביוני 2015 11:22

תודה מולי.
לדעתי המצביעים (עיתונאים?) היו מתים לתת לסטף אמ.וי.פי של סדרת הגמר.
זה שזה לא קרה אומר דרשני.
ואני לא מרמז לתיאוריית קונספירציה, אלא לזה שאפילו באילוץ זה לא התאים, ומכאן הדרך קצרה למסקנתי הקונטרוברסלית

יוסי
יוסי
27 ביוני 2015 11:52

כל האליפות של גולדן סטיט יש כוכבית אחת ענקית , לגולדן סטיט השנה ולסטפ קארי היה מזל ברמה של זכייה בלוטו ,הכל הלך בדיוק לטובתם, לגולדן סטיט לא היו באמת מתחרים העונה , אוק פצועה לגמרי שבסוף אפילו לא הגיעה לפליאוף ,סאן אנטוניו מבוגרת בעוד שנה כבר אחרי גיל פנסיה ועדיין מתעקשת לעבוד ,קליפרס נשארו לא רלוונטים וכמובן קליבלנד ששיחקה עם לברון ועוד שחקן וחצי ש2 הכוכבים שלה מושבתים, גם לסטפ הכול הלך חלק במהלך כך הפליאוף הוא לא נפגש עם רכז רציני שיקשה עליו בהתקפה או שיגרום לו להזיע בהגנה , פשוט כולם היו פצועים , הולדי, בברלי קונלי קיירי, מה גם שאני לא חושב שגולדן סטיט שיחקה אפילו תכדור סל הכי טוב שלה, מסכן דוראנט חיכה לרגע כזה ודווקא השנה נשאר פצוע מחוץ לפליאוף. .. אולי הברק יכה פעם שניה והפעם במקום הנכון

Smiley
Smiley
27 ביוני 2015 12:14
Reply to  יוסי

נשמע כמו אוהד מכבי מתוסכל עם הכוכביות… פציעות, חוסר כושר וכד' הם חלק מהמשחק וזה מה יש.
לשחק 82 משחקים ולקחת אליפות אחרי 4 סדרות זה אליפות לכל דבר!!!

דקסטר
דקסטר
27 ביוני 2015 12:06

נראה לי שהכתב הוא עירום.
יש שני שחקנים בלבד ש ה mvp היה מגיע להם וזה הארדן וקארי.
שתי בחירות לגיטימיות.

מה הקשר מה הם עשו בפיינלס??

לברון לקח שבועיים חופש באמצע המשבר הכי גדול של הקאבס זה mvp זה?

לסטף קארי יש את זה בענק! הוא אלוף nba. שאר התארים לא מעניינים אותו ולכן הוא אלוף.

או שראית גולף בעונה האחרונה או שסתם אתה מעריץ את לברון בצורה עיוורת.

מתן גילור
27 ביוני 2015 12:12
Reply to  דקסטר

נובמת, "לקח חופש" האם אסור לו להיות פצוע?
"באמצע המשבר הכי גדול" – מאיפה אתה מביא את זה? כשהוא "לקח חופש" הם היו במאזן 18:12. לא רחוק משיעורי ההצלחה בו סיימו את העונה. אפשר לחשוב כאילו היה פה רצף הפסדים ואז הוא החליט שהוא לא רוצה להיות חלק מזה. לא הגיע לו MVP של העונה בלי שום קשר למה שכתבת.

איל
27 ביוני 2015 13:36

זו לא הייתה פציעה משביתה. לא אומר מה היה עדיף, אבל עובדתית הוא יכול היה להמשיך (ע"ע אולדריג')

דקסטר
דקסטר
27 ביוני 2015 14:03
Reply to  איל

נראה לי רק אתה חושב שלברון באמת היה פצוע..

לא אמרתי שבגלל זה הוא לא היה ה MVP אלא שלברון לא היה עשה הישג מיוחד יותר מקארי או הארדן כדי לזכות בתואר.
בנוסף החופשה הכפויה הזאת לא הוסיפה לו נקודות.

ומי שלא שם לב שלברון הוסיף 10 קילו ושיער חדש בזמן החופשה כנראה צריך משקפיים

מתן גילור
27 ביוני 2015 14:07
Reply to  דקסטר

זה מה שכיף בתאוריות קונספירציה – שלא נדרשת שום הוכחה.
ויפה שאתה פתאום מתעלם מ"אמצע המשבר הכי גדול" אחרי שכנראה הבנת שאין דברים בגו'.
איל, אז אני מבין שעדיף לשחק פצוע עד הפלייאוף ולהיות מושבת אז…
אם ישנה פציעה (לא משביתה) שדורשת שבועיים החלמה, עדיף במהלך העונה הסדירה, על פני הפלייאוף.

מתן גילור
27 ביוני 2015 15:01
Reply to  דקסטר

ד"א, האם אתה יודע איך סטרואידים עובדים? אם אתה חושב שיש קשר לעליה של 10 ק"ג מסת שריר בשבועיים, אז כנראה שאין לך מושג.

Smiley
Smiley
27 ביוני 2015 12:17

יש הבדל בין MVP של העונה הרגילה (שבצדק קארי לקח והארדן היה חזק במירוץ) לבין ה-MVP של הגמר.
קארי קיבל בצדק את השחקן המצטיין של העונה, כי בצדק הוא היה הכי טוב העונה והוביל את הווריורס לעונה חלומית. לטעון ש-MVP של העונה צריך להיות MVP של הפלייאוף זאת שטות גמורה ובטח להמעיט מערכו של השחקן המצטיין בעונה הרגילה.

נדב
נדב
27 ביוני 2015 12:28
Reply to  Smiley

אלף, תודה על המחמאה (״שטות גדולה״)
בית, תתעלמו כולכם מהקורלציה שאומרת שאם מישהו כבר זכה באמ.וי.םי ובאליפות אזי הוא גם זוכה בפיינלס אמויפי (בתנאי שלא נפצע בדרך)
למה רק קארי חורג מהתבנית?

Smiley
Smiley
27 ביוני 2015 12:33
Reply to  נדב

"המחמאה" היא בכלליות ולא כלפיך, בסופו של יום הצלחת לתת פוסט יפה וחשיבה אחרת שגורר אחלה דיון!!!
קארי חורג מהתבנית מכיוון (לפחות לדעתי) הגיע לאיגואדלה את התואר על פניו כי היה משמעותי יותר.
שוב, קארי הוא השחקן החשוב (והטוב) ביותר בווריורס אך בסדרת הגמר לדעתי הזכיה של איגואדלה יותר צודקת (כי אני מהמאמינים שה-MVP צריך לבוא מהקבוצה המנצחת) למרות שגם אם לברון היה זוכה הייתי מסכים עם הבחירה.

נדב
נדב
27 ביוני 2015 12:30

והערה כללית:
מי ייבחר ראשון כשאתם מרכיבים את חמישיית הנבא שתציל את חייכם?
מי ייבחר שני?
איפה ייבחר קארי ברצף הזה?

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
27 ביוני 2015 14:47
Reply to  נדב

קארי ראשון.
דאנקן שני.
חד-גבה שלישי.
דוראנט (קוואי אם פצוע)
באטלר

נשמור את פוסי ג'יימס לכל רפי ההבנה ומטה

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
27 ביוני 2015 15:06

הקלידו את התגובה כאן…

שגיא נאור
שגיא נאור
27 ביוני 2015 15:37

אני רואה את זה ככה: אי אפשר לנתק את השחקן מהישיי הקבוצה, לכן בפועל לא ייקח שחקן mvp אם הוא לא באחת מחמש הקבוצות עם המאזן הטוב בליגה. מסכים עם מה שנטען לפניי לגבי זה שיש לפעמים רצון סמוי לגוון בבחירה ולאנלבחור באותו שחקן חמש פעמים רצוף, בנוסף לעובדה שיש לנו התרגלות ליכולות מסוימות של שחקנים ואז אנחנו לוקחים אותם כמובנים מאליהם. הסטנדרטים שלברון הציב בשנים האחרונות גרמו לכך שהשנה הוא נראה לנו בעונה בינונית.
אם נחזור לנקודה הראשונה, הקבוצות הרלוונטיות היו ג״ס, יוסטון, אטלנטה, קליבלנד והקליפרס (גם אם לא באמת באמת חמש המאזנים הכי טובים אבל צריך לאזן בין הקונפרנסים).
הקליפרס עם פול וגריפין לא נתנו עונה יוצאת דופן, סיימו רק שלשי במערב ואף אחד מהכוכבים לא נתן עונה באמת גדולה. לא רלוונטיים.
אטלנטה הציגה חמישייה סופק מאוזנת ואף אחד לא התעלה. לא
רלוונטיים.
לברון נתן עונה סבירה במונחים שלו הקבוצה סיימה במאזן יחסית בינוני. לא רלוונטי.
נשארנו עם שניים שנתנו עונות אישיות די זהות. קארי היה ללא ספק הכוכב של הקבוצה שהצליחה יותר השנה. כך נולד mvp של עונה רגילה. סוף סיפור.
קאירי גם נתן פלייאוף מצויין עד הגמר בו היה פחות טוב, עדיין הכי חשוב בקבוצה שלו אבל לאנהכי יעיל. איגי היה יותר יעיל ממנו, איגי שמר מצויין על לברון. הווריורס לקחו אליפות. סוף הסיפור.

נדב
נדב
27 ביוני 2015 19:00

טוב, תודה לכל המגיבים
אם יעלה לי בראש נושא שווה אחטא שוב בכתיבה

john
john
27 ביוני 2015 19:12

אליפות – נמדד
מאזן- נמדד
סטטיסטיקה – נמדדת.
MVP של הגמר 11 עיתונאים שישבו באולם.
אחד מהם זאק לאו סיפר שקיבל מעטפה בסוף המשחק מיד ולקחו לו אותה תוך 10 דקות כדי שיוכלו להכריז. הוא בחר בלברון.

אני מהמסכנים שראו את סדרת הגמר במלואה. פיספסתי אותה בלייב. מאוד ממליץ. כל הגמר כשהוא נקי מהעיתונות המתלהמת שמשנה דעתה כל שעה ומבלבלת. חוץ ממשחק אחד שהיה גרוע ואחד שהיה סביר סטף שטף את המגרש והיה אדיר.

אנא סטטיסטיקאים תראו לי את הפעם האחרונה ששחקן שקלע בגמר 26 נקודות למשחק עם 6 אסיסטים ו2 חטיפות וקבוצתו מנצחת לא זכה בmvp של הגמר. אחוז קליעה מדהים של 42 אחוז משלוש תוך כדי שהוא שובר שיאי פליאוף.

אנא צפו שוב בלברון ממרחק ההייפ והעיתונאים. כן היה גדול. אבל חלק מהזריקות שלו ממש מבישות. איגוודלה היה מצויין אך ניזון כולו מהתשומת לב של סטף. אחרי שצפיתי בכל הגמר כמעט ברצף אני לא מאמין שבחרו בו ל mvp. רשת espn הצליחה לשטוף לכולם את המוח שלברון נתן סדרה לדורות. צפו בפעמיים שקליבלנד נצחה. לברון היה טוב אך חסר קלאצ׳. המשחקים שהקאבס נצחו היה כשהאחרים הגיעו. כל המשחקים שלברון שיחק לבד הסתיימו בהפסד.

בקיצר כתבת יפה אך בכל דבר שהוא לא מדיד אני סומך על העיניים שלי. וסטף הוא שחקן היסטורי בקבוצה היסטורית

עידו גילרי
עידו גילרי
27 ביוני 2015 19:14

נדב, אני לא הולך להתווכח למי מגיע MVP ולמי לא כי בעיני אלו בדרך כלל תארים די סובייקטיבים. בכל מקרה הטענה שמפריעה לי היא שקרי הוא לא אלפא-דוג אמיתי ושהקבוצה לא באמת "שלו". או כמו ניסחת את זה:

"בגמר, כשהגלים התחזקו, סטף קארי נסחף לו בזרם של אנדריי איגואדלה, כל הדרך לאליפות.

כשעלה לחוף, את תואר ה-אמ.וי.פי הוא השאיר מאחוריו, בים, בין הגלים."

אני חייב להתנגד לקביעה הזאת באופן נחרץ. ה-MVP אמנם הלך לאיגודאדלה אבל מי שלקח את הקבוצה על הגב היה קרי. נכון היה לו משחק אחד מזעזע והוא גם איבד הרבה כדורים כתוצאה מהדאבל-טים האגרסיבי עליו. יחד עם זאת כל פעם שהקבוצה הייתה צריכה סל הוא זה שהביא אותו. מי שנעץ את הסכין בכל פעם שקליבלנד ניסו לחזור היה קרי.

בסופו של דבר הוא סיים סדרה עם: 26 נקודות 5 ריבאונדים 6 אסיסטים ו-2 חטיפות למשחק. (וכמעט 5 איבודים למשחק). למרות המשחק השני הנורא הוא סיים באחוזי קליעה טובים – 55% אפקטיבי שהיה שני רק לאיגואדלה בסדרה. אם משקללים את זה שהוא לא החטיא עונשין כמו משוגע הוא היה יצרן הנקודות הכי אפקטיבי שלהקבוצה בסדרה.

יותר מהכל למרות המצב המלחיץ שאליו הקבוצה נקלעה הוא שידר כל הזמן רוגע ועניינים כרגיל (זה יכול לפעמים לשגע כצופה מהבית אבל על השחקנים זה יכול להיות חיובי).
לסיכום – לדעתי הוא לא נסחף עם הגלים אלא היה הגל שבסופו של דבר שטף את הקאבס והכריע את הסדרה.

Kami
Kami
27 ביוני 2015 19:16

אם היו מתמקדים באיגודלה כמו בקארי..

יניב
יניב
27 ביוני 2015 19:51

אתה מתעלם עוד תופעה שאתה נחרץ כל כך במסקנה שלך. אני זוכר את אחת האליפויות של הספסרס( לא האחרונה ולא לפניה) שמי שקיבל את המצטיין היה דאנקן שכל מי שראה את הסדרה ידע בוודאות שהמצב יין האמיתי היה מאנו אבל עד אז באמת רק האלפא דוג כדברייך קיבל את התואר. מאותה נקודה הבינו שזה לא חייב להיות ככה ובאמת בזכייה אחרי זה של הספרס כבר טוני פארקר קיבל. אז מה שאני אומר זה שאתה מתעלם גם ממציאות שמשתנה

Rocky1
Rocky1
27 ביוני 2015 21:46

שכחת ברשימת המופלאים גם אחד טים דאנקן, שב-2003 זכה בMVP, באליפות, ובפיינלס MVP.

Yavor
Yavor
27 ביוני 2015 22:44

מסכים עם ג'ון, וגם כתבתי זאת בפוסט סיכום הסידרה שלי – ה-MVP האמיתי של הגמר זה לא הבחור ששמר לא רע וגם שיחק 4 על 3 בצד השני. זה הבחור שקלע ומסר וגרם לחיים של הבחור הראשון להיראות קלים יותר עם ג'אמפים פנויים ודרך סלולה לסל.
לגבי הפוסט – אהבתי לשמוע וללמוד על הנתונים, אך הפרשנות שלהם היא, לטעמי, ההגדרה המילונית לדמגוגיה.

צביקה
צביקה
28 ביוני 2015 7:52

תכלס היה מגיע mvp פיינלס גם לקרי. למרות משחק אחד גרוע. בקבוצה המנצחת. הוא היה השחקן הכי חשוב, וגם שבר שיאים של קליעה. מה צריך יותר מזה?

נדב
נדב
28 ביוני 2015 12:41
Reply to  צביקה

ביבי עשה מזה קריירה

עגל
עגל
28 ביוני 2015 13:17

קרי קיבל בצדק את ה MVP של העונה הסדירה ואכן היה פושר יחסית בגמר. זה שהתואר הלך לאיגי זו בושה שמזכירה את הפאדיחה עם קוואי משנה שעברה, התואר היה צריך ללכת ללברון ואם מתעקשים על שחקן מהקבוצה שניצחה אז ללא ספק סטף (= טים דאנקן משנה שעברה).
בלי קשר קרי זה שחקן, חד פעמי ומדהים, אבל שלא יחזיק בטופ עוד הרבה שנים בליגה, הוא חלש מדי ומזכיר יותר מדי את סטיב נאש.

צביקה
צביקה
28 ביוני 2015 14:03

MVP אכן הפך להיות בשנים האחרונות משהו שיותר מידי שנוי במחלוקת, ותרבות הPC הדבילית חדרה גם לעניין הזה.
בלי קשר לזה, קארי הוא שחקן נדיר שעוד לא היה כמוהו בליגה. מלבד לשבור שיאי שלשות של גיבור אמיתי כמו ריי אלן, כבר בשנתו הרביעית בליגה קארי שבר את שיאו של אלן במספר השלשות לעונה, והשנה הוא שבר את השיא של עצמו, שבשני המקרים הדיוק באחוזים גבוה מזה של אלן. בטבלת השלשות לעונה, מתוך 5 העונות הטובות, 3 מהן, כולל השתיים הראשונות, הם של קארי, שחקן בעונה השישית בליגה.
מספר השלשות בפלייאוף – הוא שבר השנה את השיא של רג'י מילר, לא באיזה כמה שלשות. השיא של מילר הוא 58, של קארי הוא 98! זאת קפיצה פסיכית. לא היה דבר כזה בטבלת השיאים לדעתי מעולם.
אם נסתכל על עוד משהו – העליה ביכולת בפלייאוף – קארי קלע 28.3 בפלייאוף לעומת 23.8 בעונה, לקח 5 ריבאונדים (לעומת 4) מסר 6.4 אסיסטים (לעומת 7.7) וגנב 1.9 (לעומת 2). הוא לקח אחריות, לקחת עליו מה שהיה צריך לקחת, והביא את הגביע.
איגי עשה עבודה נהדרת, אבל כמו בשנה שעברה, הוא זכה כי הוא שמר על לברון, ולברון לא ניצח. תכלס קארי נשדד מהתואר השנה. אבל אל תדאגו לו, הוא עוד יקח עוד תארים וגם יהיה MVP פיינלס בפעם הבאה שהוא יקח את התואר.