מה יקרה לנ.ב.א. אם מחר אחה"צ להברון, קובי, טימי וכרמלו יודיעו על פרישה? / מולי

LCTK

מה יקרה לנ.ב.א. אם מחר אחה"צ להברון, קובי, טימי וכרמלו יודיעו על פרישה? / מולי

ופתאום עלתה בי המחשבה: מה יקרה אם מחר, כן מחר בשעות אחר הצהרים המאוחרות פתאום גם להברון, גם קובי, גם טימי וגם כרמלו יודיע בו זמנית על פרישה? ויודעים מה, אם כבר, כשעה אחר כך יתברר גם, כמו להוסיף חטא על פשע, שגם פול פירס, דרק רוז, פאו גאסול ודירק נוביצקי יתלו את הנעליים.

מה בעצם יקרה לליגה כולה? והאם זה יהיה טוב או נורא?

אז כדבר ראשון, מייקל יישאר אלוהים הבלתי מעורער. לא שבאמת קיימת סכנה מוחשית לאלוהותו, אבל ברור שבמקרה שכזה יהיה צורך להמתין לפחות מספר שנים לפני שיגיעו מועמדים חדשים לאלוהות.

הפנים של הליגה במקרה שכזה, לפחות כך יש לשער יהיו אנתוני דייוויס, קווין דוראנט וסטף קארי, שלפחות נכון לעכשיו עושים רושם של בעלי אופי חביב יותר ומפלצתי פחות מזה של לה ברון, קובי וכרמלו (אם כי אני מודה שטימי דאנקן יכול להשתלב איתם היטב).

ההיגיון אומר שהדבר הבא שיקרה הוא שהליגה תאיץ את המגמה של הפיכת הכדורסל לקבוצתי תוך התבססות מופחתת על שמות גדולים, והמהפך שהחל פופ בסן אנטוניו ושסטיב קר המשיך ביתר שאת יבעבע גם להרבה יותר קבוצות.

את בעלי הקבוצות, כך יש לשער, תעניין במקרה הזה קודם כל ומעל לכל שאלה אחת: האם הליגה תרוויח יותר או פחות כסף? ואם לפרוט זאת לפרוטות: האם יימכרו פחות חולצות? האם ייקנו פחות כרטיסים למשחקים? האם יהיו פחות צופים במדדי הרייטינג בטלוויזיה?

אז נכון, אין סבירות רבה במיוחד שכל אלו שהזכרתי יוותרו כולם על מאות מיליוני דולרים במצטבר, אבל מה היה קורה אם…?

אישית אני מאמין שאמנם בשנה הראשונה השורה הכספית התחתונה תהיה נמוכה יותר, אך אני גם די בטוח שכבר החל מן השנה השנייה המכירות מכל הסוגים יישברו שיאים.

אני אמנם מאמין אדוק בתפישה שהטוב מוגדר ע"י הרע וההפך, אך יותר מכך אני מאמין שאויבו של הטוב הוא היותר טוב, וליגה שתהיה יותר שוויונית, יותר קבוצתית, יותר נחמדה ועם יותר תחרותיות תוכל במפורש להיות רווחית יותר לבעלים.

איכשהו, גם, אני מאמין שבעוד שהן העולם כולו, הן המהות האנושית והן הספורט הוגדרו במאה העשרים יותר באמצעות אנשים בודדים שקבעו שיאים אישיים, הרי המאה העשרים ואחת תהא לטעמי עולם שיתוף הפעולה שיתבצע כמו במחקר האקדמי בן-זמננו, בעיקר בקבוצות המשלבות תחומים שונים, שלא בהכרח משתלבים, כמו למשל הצעת פרויקט לאקדמיה במדעים ששמעתי עליה בנושא סוף החיים, שמחפשים בה שותפים באקדמיה מכל תחום: פילוסופיה, פסיכולוגיה, חינוך, משפט, מדיניות, אמנות, ספרות, כלכלה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, יהדות, דת, תקשורת וכו'…

אז אני סקרן, סקרן מאוד, מה יהיה אם מחר, כן מחר בשעות אחר הצהרים המאוחרות פתאום גם להברון, גם קובי, גם טימי וגם כרמלו יודיע בו זמנית על פרישה…

ומה לדעתכם יקרה?

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. אני מאמין שתוך חודש היינו שוכחים שהם אי פעם שיחקו כדורסל, והליגה היתה ממשיכה לחתור קדימה במלוא הקיטור. רק שהיינו חייבים למצוא אנשים אחרים לשנוא (לברון וקובי) או להעריץ (טימי).

    דוד הןלך ודור בא.

    אילו הייתי עושה לך עכשיו רשימה של הגולשים עם התגובות הרבות ביותר לפני 4 שנים, לא היית מכיר אף אחד מהם.
    אבל HOPPS.CO.IL ממשיך בלעדיהם.
    גם 90% מאלה הכותבים כאן היום ברציפות ייעלמו.
    ככה זה. זו דרכו של העולם

  2. ראו את רשימת החולצות הנמכרות ביותר:

    1. LeBron James, Cleveland Cavaliers
    2. Stephen Curry, Golden State Warriors
    3. Kevin Durant, Oklahoma City Thunder
    4. Kobe Bryant, Los Angeles Lakers
    5. Derrick Rose, Chicago Bulls
    6. Kyrie Irving, Cleveland Cavaliers
    7. Carmelo Anthony, New York Knicks
    8. Tim Duncan, San Antonio Spurs
    9. Dwyane Wade, Miami Heat
    10. Blake Griffin, Los Angeles Clippers
    11. Damian Lillard, Portland Trail Blazers
    12. Dirk Nowitzki, Dallas Mavericks
    13. Chris Paul, Los Angeles Clippers
    14. James Harden, Houston Rockets
    15. Anthony Davis, New Orleans Pelicans

  3. אתה לא ממש רחוק מהמציאות. סיכויי הפרישה, ממש בימים אלה, הם כדלקמן:

    קובי / טימי – 80 אחוז
    מרשמלו – 50 אחוז
    קינג סייז – 15 אחוז

  4. אם כרמלו יפרוש אוהדי הניקס צריכים לצאת לחגוג בכיכר.
    רק נזק הוא עושה להם.

    כנ"ל קובי, רק שהוא לפחות כבר מזיק רק מחוץ למגרש (ובכיס של הבאסים).

  5. מלו פרשכבר לא? וברצינות לרגע. לא מאמין שטיפוס רודף עבוד כמו לברון יהיה מסוגל לשבת בבית ללא כל תשומת הלב

  6. דבר ראשון תהיה סדרה בפריים טיים על למה הם עזבו ככה ומה עבר על כל אחד בתוספת ההייליטים הנדרשים מהקריירה.
    אחר כך מפלצת המדיה תייצר גיבורים חדשים עבור צופי הקופסא… אל תדאג 🙂

  7. לא יקרה כלום
    יש מספיק סטאר קווילטי בליגה
    נפסקו ניסיוות החיפוש של הג'ורדן הבא אבל דוראנט פול גריפין הארדן קרי תומפסון הם אחלה דור המשך
    ותכלס להרכיב את כרמלו באותה נשימה עם קובי דאנקן ולברון , הוא יפרוש ברגע שישמע על הכבוד שנתת לו

  8. לא יקרה כלום אם הם יעזבו כי השיטה לא באמת תשתנה. פשוט יחפשו את הכוכבים החדשים ועליהם יבנו תילי תילים של ציפיות חדשות. זה גם יהיה די עצוב בסה"כ לאבד את הכוכבים האלה כי הם גם השחקנים הכי מוכשרים שעושים הכל נכון ואין להם נקודות חולשה (ע"ע לברון).
    שינוי יקרה אם כל הכוכבים הגדולים דווקא *ישארו* בליגה אבל פתאום קבוצות מאוזנות ושיויוניות (דטרויט של 2004) תתחלנה לקחת אליפות בצורה עקבית שנה אחר שנה. או אז נראה שינוי משמעותי.

  9. השאלה המעניינת היא מה היה קורה אילו כל הכוכבים היו פורשים ומקימים תאגיד מתחרה לNBA שבו הם היו הופכים לבעלי הליגה וממנים הנהלה וכלל הרווחים אחרי הוצאות היו מתחלקים בין השחקנים. הGMים והמאמנים היו עובדים שלהם. הפנטזיה של לברון.

    ולעצם העניין. הסכנה של הליגה זה המדיה ואנשי היחצ. הזיכרון שלהם הוא כל כך קצר והרצון להדליק אש בכתבות סנסציה כה גדולים עד שהשחקנים הפכו למתמודדי ריאליטי. עצוב לומר שריילי קארי בת השלוש יותר פופלארית מכרמלו. קיוון דוראנט נעדר חצי שנה אחרי 5 שנים שבהם היה הכדורסלן השני הטוב בעולם וחודש מדהים של ראסל שנגמר במקום 9 מספיק בשביל לטעון שקווין מפריע לראסל…
    אם כל השחקנים הנל פורשים אף אחד לא ממצמץ. כולם מחפשים את הצעצוע החדש ואת אופרת הסבון. בחודש האחרון קראתי אולי 2 כתבות מוצלחות שבאמת נתחו את ההופעה של לברון בגמר. השאר עסקו באופרת סבון המזוויעה שנקראת קליבלנד.

    המרחק בין espn לTMZ מעולם לא היה קרוב יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט