מי אתה טיילור רוצ'סטי, Taylor rochestie ?/ איתי קדם

NRi_tx-X

מכבי ת"א הודיעה על החתמת רכז/שוטינג גארד חדש שאמור להיות מוכר במעט  לקהל אוהדי הכדורסל האירופי אבל יחסית אנונימי למי שאינו מתעמק ברזי היורוליג. ברוב אתרי הספורט כבר מיהרו ופרסמו את הנתונים הסטטיסטיים , הרקע האישי ותקציר העונה האחרונה אז נתקצר זאת בלבד למי שטרם התעדכן –

רוצ'סטי, גארד שמאלי בן 30 , שיחק השנה ברוסיה בקבוצת ניז'ני נובוגרוד ושימש כרכז המוביל של הקבוצה לאורך כל השנה למרות שבאמצעה הצטרף לרוסטר שחקן NBA בדמותו של גל מקל… טיילור העמיד ממוצעים גבוהים מאוד של 92.5% מהעונשין , 50% מהשלוש מעל 5.5 אסיסטים ומעל 16 נקודות למשחק וסיים כקלע המוביל של היורוליג.

עוד קצת רקע אישי – רוצ'סטי סיים קולג' במכללת וושינגטון סטייט ב 2009 אבל לא נבחר בדראפט. מאז הספיק לטייל בקבוצות בגרמניה , ספרד איטליה ורוסיה ועכשיו הוא כאן במכבי. למי שמעוניין בפרטים יותר מעמיקים הנה לכם קישור לדף הויקיפדיה של הבחור – https://en.wikipedia.org/wiki/Taylor_Rochestie

מכיוון שחובב אני שחקנים שמאליים מזה עשרות בשנים שכן קרבתי לנושא קרבה אישית, אצתי רצתי לבדוק את יכולותיו של הבחור בשדה המשחק. כידוע, לעם השמאלי יתרון מובנה במשחק הכדור הכתום על פני שאר העולם הימני שכן תמיד היינו חריגים, שונים, כאלו שאוהבים להקפיץ ולחדור ביד ההפוכה, למסור באופן לא שגרתי ובכלל להתנועע באופן הפוך ממה שכולם מורגלים אליו.  ישנה גם תאוריה המשייכת לשמאליים יתרונות יצירתיים, גמישות מחשבתית , יכולות מולטי טאסקינג שונות ועוד אך מעבר לידיעה כי לחלקנו אונות הפוכות טרם הוכחה. למרות זאת, על היכולות  מסוגלים להעיד רבים וטובים ( כמו ביבי ואובמה צמד חמד שמאליים שכמותם ).

נחזור לעניין – רוצ'סטי שמאלי. לאחר בדיקה קצרה, הבחור חי ונושם בצד שמאל של המגרש. הוא חודר מצויין ובעל צד ראשון מהיר ומפתיע יחסית לשחקן לבן. הוא מסוגל לחדור בצד השמאלי של המגרש , וגם מהחצי הימני לכיוון מרכז הצבע. יש לו יכולת קליעה מעולה ממרחק ובסרטונים השונים תוכלו לראות יכולת קליעה טובה מאוד גם בזריקות קשות עם יד על הפנים משלוש ואפילו מטר מאחורי הקו.

נמשיך מכאן לחסרונות האפשריים ( שיבחנו כמובן בקרוב ומקרוב ) –

נראה שלבחור אין יד ימין כלל , אם תכריח אותו לכדרר לצד הימני של המגרש קרוב לוודאי שיבצע הטעיה ויזרוק מבחוץ או ימצא חבר פנוי. אם תכריח אותו לחדור מימין ותיקח ממנו את הקליעה – קרוב לוודאי שתקבל פלואוטר עם זריקה ביד שמאל – היד שקרובה למגן בצד הזה של המגרש.

נשאלת השאלה מה בין רוצ'סטי לפארגו? שכן פארגו שלנו עושה דברים דומים רק בצד ימין של המגרש. הם באותו הגובה אבל פארגו אתלטי יותר ועל פניו נראה שחודר טוב יותר משני צידי המגרש. רוצ'סטי לא עושה רושם של אחד שיתגבר על השחקן שלו בקרוסאובר אלא במהירות ובזריזות של הצעד הראשון ואפילו השני וכאן יש לפארגו גם יתרון.

נשארנו עם מה שיש בקופסא ( יש כאלו שיאמרו אין בקופסא ). נראה שבמכבי הבינו שלא ניתן לסחוט מג'רמי החמוץ יותר ממה שכבר הוציאו וביקשו למצוא תחליף הולם + קבוצתיות/הנעה של חברים לקבוצה .רוצ'סטי מוסר טוב ומידת הקבוצתיות שלו תיבחן בעונה הקרובה בקבוצה גדולה. בינתיים צריך לבחון אם הוא מסוגל למסור ביד ימין ולא רק לקבור שלשות מקילומטרים … אין ספק שלבחור ידית רצינית והיא בטח תבוא לידי ביטוי בליגה המקומית בדיוק כמו הידית של פארגו ( רק שאמורה להיות באחוזים טובים יותר )

https://www.youtube.com/watch?v=9RJEdInhwVM

ולסיום קצת אילתורים מספיישל שנקרא MASTER CLASS של ליגת ה VTB

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה על הכתבה. נראה שהוא יתרום הרבה (בטח יותר מהיינז)
    מישהו ממומחי הכדוסרל הישראלי (אהרון לדוגמא) יכול להסביר מדוע בעוד הקבוצות האחרות מבצעות רכש של שחקנים ישראלים (מנקו, בלייזר וכו'), מכבי תל אביב לא עושה כלום בגזרה הזו?
    קראתי שהיא ויתרה על מקל ועל יבזורי. אין הפקת לקחים שם? שןב יביאו ישראלים מטקסס? וזה מפי אוהד נאמן של הקבוצה שנגעל לראות את הבינוניות האדישה שאופפת את הכצוות וההנהלה.

    1. צריך לזכור שמכבי שיחקה כל העונה בלי פניני ובחודשיים האחרונים בלי לנסברג. רק לגבי טיוס, שכנרעה לא ימשיך, צריך למצוא מחליף אבל אין ישראלים בשוק שקרובים לרמה שלו.

      1. פניני קשור לפוסט של שחקנים שנואים.. אני לא מת עליו בלשון המעטה.
        מכבי יכלה להילחם על יבזורי או דאוסן, הרי אתה לא יודע באיזה מצב יחזרו הפצועים.
        אין אף אחד ששוה לטפח? עובדה שירושלים מצליחה עם בר טימור. שישקיעו בצעיר כלשהו ויהפכו אותו לסוג של אוחיון.

    2. למעשה מרבית הישראלים הטובים כבר חתומים.
      אבל
      ההנחה הרווחת היא שפרט לירושלים – מכבי יכולה לסגור עם איזה שחקן שתרצה תמורת פיצוי מתאים לקבוצה שלו ( כנראה שון דאוסן )…

  2. אני חושב ששמאליים שחודרים רק בשמאל זה הרבה יותר בולט מאשר ימניים שחודרים רק בימין. שמתי לב לזה כבר מזמן. זה בגלל שכמו שציינת, זה הפוך למה שאנחנו רגילים.

  3. שחקן שמתאים למכבי
    צריך עוד גארד נורמלי + דיאור פישר והם די סגורים לעונה הבאה
    הברומטר של מכבי הוא דווין סמית
    אוחייון פניני טיוס לנדסברג פישר הוא שלד ישראלי ( אמרקאי) מספיק טוב

  4. על פניו זה נראה רכש מוצלח מאד של מכבי. שחקן מוכח ברמת היורוליג שמסוגל להוביל קבוצה ועם אחוזים נהדרים מכל הטווחים. בכל זאת שאלתי את עצמי איך זה שאף אחת מהגדולות לא קפצה על המציאה? התשובה הפשוטה היא שכל הקבוצות הגדולות די מסודרות מבחינת רכזים: ריאל עם רודריגז ויול, ברצלונה עם הוארטס, צסק"א עם תאדוסיץ', אולימפיאקוס עם ספנוליס וחימקי עם טייריס רייס. בכל זאת עדיין נראה לי מוזר שגם קבוצות מדרג הביניים עם הרבה כסף לא קפצו על המציאה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט