מתנה מבלאט/עידו מוריה

קראתי אתמול את התגובות שלכם למאמר המצויין של יונתן על בלאט, ותגידו, נפלתם על הראש? אתם עיוורים?

אחת לכמה זמן אלוהים הגדול שבשמיים נותן לכם מתנה. זה יכול להיות האשה שתהיה אהובת לבכם לשישים השנים הבאות. זו יכול להיות תחום עניין שהכישורים שלכם מתאימים לו בדיוק, וזה יכול להיות חבר מהקהילה שלכם שמצליח בתחום שאתם אוהבים.

דיוויד בלאט הוא מתנה בשבילנו, אוהבי ה-NBA הישראלים.

דיוויד בלאט הגיע בזכות כישורים שיגידו שהם המאפיינים מספר אחד של הראש היהודי/ישראלי: שכל ויכולת אילתור. הוא נמצא כרגע, בשנה הראשונה, כן, כאלוף המזרח ובגמר הנבא. יש מצב שהוא יהיה המאמן הרוקי הראשון שזכה באליפות NBA בעונתו הראשונה. וזה ישראלי/יהודי משלנו!

דיוויד בלאט עשה את הטירונות שלו בבית שלנו בכדורסל הישראלי. בחדרה, בגליל ובמכבי. הוא הכשיר דורות של מאמנים ושחקנים, שעכשיו בזכות ההצלחה של דיוויד, יכולים לבוא למחנה אימונים ולהגיד, אני שחקן של דיוויד בעברי. או להגיד שדיוויד בלאט לימד אותי לשחק כדורסל.

כשדיוויד בלאט יסיים את העונה הוא יחזור לבית שלו. אצלכם בישראל, ותוכלו לראות אותו אצלכם במדייה שלכם מדבר עליכם בשפה שלנו העברית. חלק מהילדים שישמעו אותו ירצו להיות כמוהו, ויתאהבו ב-NBA, ואז הם יגיעו לכאן, ויהפכו להיות חלק מהקהילה שלנו פה בהופס.

את כל זה דיוויד בלאט נותן לנו בחינם, זה בא בנוסף להצלחה המדהימה שלו.

עוד דבר שדיוויד בלאט נותן לתושבי ישראל זה חדשות טובות. תסלחו לי, כולכם, לא מזמן ביקרתי בארצנו המדהימה. חומוס כזה אין בכל העולם אבל האנשים… מבואסים. לא מחייכים ברחוב. החדשות… איומות. לכל זה נכנס אחד דיוויד בלאט, ומכניס לחדשות המקומיות חדשה אחת טובה ביום. "בלאט ניצח את האלופה", "בלאט עלה לפלייאוף" , "בלאט אלוף המזרח" וכו'.

יבואו גאוותנים כמוכם, ויגידו: "אני לא צריך את זה", "בלאט הוא חלק קטן מהמכונה שנקראת קליבלנד", "ממילא לברון הוא הכוכב האמיתי". אני אומר שכל זה בעצם "שטויות" . בלאט שייך ל-Team של קליבלנד, הוא חלק ממנה, הוא שייך להצלחה ולכן אתם יכולים להיות חלק ממנה בלב שקט ולשמוח בה ולצרף אנשים חדשים לקהילת ה-NBA בעברית!

ארון ביינס
צמד האוסטרלים הזה פתח את החדשות באוקאינה אחרי האליפות של הספרס. ביינס ומילס.

תראו אותנו האוסטרלים. שנה שעברה דיברנו פה באתר על אלופת ה-NBA המרשימה עם משחק מייפים שנראו בהיסטוריה. אבל אצלנו באוסטרליה, דיברו על פטי מילס וביינזי שעשו אליפות.

החדשות נפתחו לא בהודעה כי ראש הממשלה גנב לכם את הגז למאה שנה, או קוצצו הקצבאות לילד ראשון, אלא ב:"האוסטרלים הביאו אליפות לסן אנטוניו". אתם יודעים מה קרה אח"כ?

אני משתתף בליגה האזורית לבני 30+ אצלנו בעמק. לא עמק גדול.. כולה 4,000 אנשים, 10,000 פרות ו-150,000 קנגרואים. יש לנו בליגה השנה 8 קבוצות, 5 יותר משנה שעברה.. כמות הקבוצות כ"כ גדלה עד שאנחנו מחליפים מדים כל שבוע. הילדה שלי הלכה ללמוד כדורסל, גם הבן. השנה הוא עוקב אחרי מת'יו דוולדובה ורוצה שהוא יעשה אליפות בקאבס ויביא את האליפות לאוסטרליה… בנוסף, כשאתם נכנסים ל-NBA האוסטרלי (http://www.sportal.com.au/nba?gr=www ) תמצאו היילייט של בוגוט, לא את סיקור המשחק של הווריורס מול הרוקטס. אבל אני מבסוט:

יותר כדורסל, יותר אנשים לדבר איתם הופס, יותר חדשות טובות.

מתנה חינם מדיוויד בלאט לקהילת האנ.בי.איי בארץ.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 55 תגובות

  1. אוסיף את סיפורי האישי.
    עד לפני כמה שנים, עקבתי בהדיקות, אבל לאט לאט העניין התפוגג והחיים התמלאו בנושאים אחרים.
    את בלאט תמיד הערכתי, ואת העונה הקודמת במכבי אי אפשר לתאר במילים.
    כשהוא הצטרף לקליבלנד באופן מיידי נהפכתי לאוהד (בתור ילד אהדתי את הIndians, ואשתי מקליבלנד), וכל התשוקה למשחק חזר.
    רואים את זה בכל אתרי החדשות בישראל, שומעים את זה במסדרונות האוניברסיטה שבה אני לומד, וכן, זה מחלחל גם לילדים.

  2. מוריה נראה לי שהרוב גם בהופס חושבים כך.
    אנסה לומר זאת כך.
    יש שני צדדים.
    יש את הצד שתומך אוטומטית במישהו קרוב אליו .
    למשל בטניס שזה משחק אינדיבידואלי הרי שברור שספרדי ירצה בהצלחת נאדל וסרבי בהצלחת ד'יוג'וביץ ולכן על פי אותו היגיון יהיה כאלו שירצו בהצלחת בלאט (ונוסיף ונאמר בטח במדינה בה אין יותר מדי הצלחות …לכן אני למשל שמחתי גם בהצלחת גרנט ).

    בכל זאת אני מבין ומקבל צד שטוען כי מבחינה מקצועית ההצלחה שלא מוגבלת כי לברון מנהל את הקבוצה.
    אני מקבל זאת בצד העקרוני …אבל לגבי בלאט ספציפית לדעתי מי שטוען כך לא כ"כ מבין בכדורסל או בחשיבות של בלאט בארגון.
    נכון המשחק סוליסטי ולא נאה תמיד לעין …נכון בלי לברון בלאט לא היה כאן.
    אבל וזה אבל גדול גם לברון הגדול לבד לא היה עושה זאת …לאחר פציעת לאב הייתה לו קבוצה פחות טובה ממיאמי אשתקד ,בטח ביוכלת של קיירי …ולכן בלאט נותן הרבה מאד לקבוצה הזו.
    נסתפק ונאמר שמדד הפלוס מינוס ללא לברון טוב מאשר עם לברון לאורך הפליאוף…..זה אומר שיש מישהו שידע לבנות קבוצה מוגבלת מאד בהצלחה לא מעטה בדקות (הבודדות יחסית) שלברון לא נמצא כאן.

    בנוסף טביעת העין בהגנה של דיוויד + גידול וטיפוח שחקנים כמו תומפסון ודינלובה הם לא דברים מובנים מאליהם כמו גם היחס והתפוקה מסמית.
    לכן בלאט פקטו משמעותי הרבה יותר ממה שנראה לעין.
    ובשורה התחתונה הוא גם משלנו וגם פקטור מרשים…ואין אלא להתגאות בכך.

    1. אהרון – למי אכפת מה החלק שלו בהצלחה. אנחנו כאן עוצרים מדינה בשביל השחקן השביעי בהירכייהץ (דלוודובה), כי הוא חלק מההצלחה.

      כדורסל זה קבוצה TEAM, עם דלבדובה לא היה מכניס את ה-17 נקודות שלו אתמול, קליבלנד היתה מפסידה. אם בלאט היה עושה חילופים לא נכונים הקבוצה היתה מפסידה. אבל היא ניצחה וזה בזכות כל החלקים.
      אין חלק יותר חשוב או פחות זו קבוצה.

      יותר מזה. בלאט הוא המאמן, בתרבות האמריקאית והאנגלוסקסית. מאמן עומד בראש ההירכייה. מעמדו בכלל לא מוטל בספק. הוא קואץ' בלאט.

      1. אתה לא צריך לשכנע אותי.
        אבל אנסה להסביר זאת אחרת …הצד שמתנגד לבלאט עושה זאת לפעמים מתחושה שגויה שחלקו לא גדול כי הכל לברון.
        אתה לבטח תסכים איתי שאם למשל כספי היה נשאר השנה ביוסטון והם היו עכשיו בגמר מערב זה לא היה בזכות כספי ….גם אם במקרה הוא היה מלקט כמה דקות פליאוף.
        תחליף כספי ותעשה בלאט …יש כאלו שטוענים משהו כמו שבלאט של קליבלנד הוא למעשה כספי של יוסטון .
        כמובן שטענה זו בבסיסה שגויה מאד ומעידה על חוסר הבנה של המשווה ….אבל במידה ובאמת היה איזה כספי שכזה קודם להארדן בהישג מופלא של יוסטון אז כן היה מקום לתחושה של הגזמה בסיקור …

        1. גרמתי לי לחשוב מה היה קורה עם כספי היה נשאר ביוסטון ,נראה לי שבמצב כזה המדינה הייתה משתגעת סופית,גם בלאט וגם כספי 🙂

  3. מעולה. מסכם את כל מה שאני חושב על הנושא. בפרט כשהאישיות כאן היא סמל לנימוס וג'נטלמניות – בדיוק ההיפך מהמאמן הישראלי הטיפוסי. בכדורסל ובוודאי בכדורגל.

  4. יפה מאוד, טור שמגיע בזמן ונותן קצת פרופורציה לישראלי הממוצע. אנחנו לא צריכים את בלאט כדי אהוב כדורסל אבל האיש ברחוב ובעיקר תקשורת הספורט זקוקה לבלאט כדי לתת לנו עוד חומר ועוד שידורים.

  5. מת על בלאט בלעעעעעעע על לברון.
    האמת גם אים יזכה באליפות אני לאמקנא בו שהוא צריך התעסק עם לברון המניוק המגעיל הדוחה

  6. והשלמה לתובנה לגבי בלאט שהתחמקמקה ממני. לא אפתיע כאן אבל בכולזות:

    יש לו ACE ברור שעולה על כל האחרים – היכולת לאתר פוטנציאל בספסל, לבנות אותו בשקט במשך העונה, ולשלוף אותו כשצריך כאקס פקטור. עם הסטארים הוא בכלל לא מתעסק. לא מנסה ללמד אותם, לא לאלף אותם ולא לתעל אותם, וגם לא להתעמת איתם ציבורית. במסיבות עיתונאים הוא תמיד שופך עליהם סופרלטיב, ומה שהם יביאו – יביאו. וא ם בא להם להיפצע – גם כן סלאמתק.

    הבנייה ברקע של אוסטרלדיווה ותומפסון, היא היא החוכמה של בלאט. הוא ורק הוא חתום על התוצרת שלהם.

    1. אני חושב ש-4:3 לג"ס יספק את כל הצדדים. גם צדק פואטי וכבוד לסינדרלה מהביי ארייה, גם ג'אמפסטאט ראוי לקריירת ה-NBA של דאוד בלאטה, וכמובן סדרה כמו שצריך לצופים.

  7. אצלנו הספורט הלאומי הוא בכלל השמצות, הרי יש כאן מגיבים שזה עיקר עניינם. הצלחה ופרגון באים הרבה אחרי אם בכלל.

    1. נתן למה להרוס פוסט כזה חיובי.רק כי יש כמה שלא מוכנים להשתחוות למלך ולהעריץ את האשמה שהוא דורך עליה (לברון=ביבי ???) זה אומר שהם לא יודעים לפרגן?טוב לדעת שכל העולם מבחינתך סובב סביב המלך (ביבי???)

        1. סתם פתאום תוך כדי התגובה נפל לי האסימון שההערצה ללברון מאוד דומה להערצה של ביבי,שניהם חושבים שהם מלכים והאנשים שמעריצים אותם משכונעים גם הם ששניהם באמת מלכים

        1. ראיתי את הסיקורים של TNT, כל ההול אוף פיימרים משבחים את לברון, מקבלים בהבנה את בלאט וכשיש איזה אקט של צומי של לברון קצת יורדים עליו. כאן בהופס הספורט של המגיבים הוא למצוא דרך חדשה להוכיח שלברון לא שחקן ולא בנאדם, מנחם כל יום כותב כמה בלאט לא יודע לאמן, בזמן שקבוצה מגיעה להישגים היסטוריים מבחינתה. זה נקרא חוסר פירגון, למצוא את השלילי בכל הצלחה, והאזכור של ביבי מוכיח את זה (מה הקשר באמת?)

          1. אתה כנראה רק מקשיב לעצמך ולא קורא את התגובות. אני שוב מזכיר לך אני לא מעריץ של קובי אני אוהד הלייקרס ובניגוד אלייך שלאן שהמלך ילך אתה תלך אחריו אני נשאר נאמן לייקרס גם שהם מסריחים את הפארקט.אם מישהו לא אוהב מישהו ולא רוצה שיצליח זה אומר שהוא לא מפרגן ספי ציפית ללברון נכון האגודה שלנו לא תפרגן לו והוא הרוויח את זה בצדק אבל להשליך מזה שאנשים פה שלילים ולא מפרגנים כי הם לא כמוך משתחווים שלוש פעמים ביום לפוסטר של לברון אז שיבושם לך. הקישור לביבי כבר הסברתי אבל שוב אתה קורא רק מה שבא לך בצורה סלקטיבית. דרך אגב לא סובל את יוסטון ופירגנתי להם בגדול על ההעפלה לגמר כולל אכילת כובע אבל רגע הרסתי לך את התיאוריה

  8. יפה מאוד. טיעונים יפים, דוגמאות יפות ופוסט נהדר. יש שתי דרגות של הסכמה בחיים: אחת זה להבין את השני, אבל לא להסכים איתו לגמרי והדרגה השנייה היא לחשוב שהוא מדבר שטויות. אז אני לא מסכים כל כך איתך, אבל מבין מה אתה אומר ומבין את צורת החשיבה.
    רק לחדד את מה שכתבתי אתמול: זה שהוא ישראלי לא צריך לשנות את עמדותינו לגבי הצלחתו כמאמן NBA.
    מה שלא כתבתי, אבל אני כן חושב כך, הוא שאני לא צריך להתגאות בכך שבלאט ישראלי. למה? כי זה לא ששנינו בחרנו להיות ישראלים (לפחות לא בדיוק) וזו החלטה שקיבלנו. זו יד הגורל. זה מקרה. אז בגלל ששנינו במקרה באנו ונולנדו בישראל אני צריך להיות גאה בו? מילא אם שנינו היינו מחליטים להיות טבעוניים (סתם דוגמא) אז הייתי יכול להתגאות בו – הוא עשה אותו הדבר כמוני והוא הצליח. זה מראה (בין הייתר) שהדרך שלנו נכונה. אדם שעקרונותיו או מעשיו זהים לשלי והוא מצליח זה משהו להתגאות בו. מה זה מעניין אותי שהוא במקרה מאותה הדת שלי?

    1. זו תחושת השבטיות שמחזיקה אותנו יחד. אי אפשר להתכחש לה. גם אני, שסולד מהמנונים ודגלים, בז לדתות וחולם על עולם ללא גבולות, הצצתי לראות איך הולך לנדב גדג' (והגדג' החביב עליי הוא בכלל אביב…)

    2. אתה פנאטי על עמדתך. ועיוור לתהליך שבלאט בהצלחתו מייצר.

      בזכות ההצלחה של בלאט קליבלנד ולברון נוצר תהליך מינוף שמביא לנו הנה יותר מתעניינים ב NBA בעברית (תרצה או לא, בלאט עושה NBA והוא מדבר עברית אז הוא חלק מזה), יותר גולשים לקבילה שלנו כאן.

      יותר ילדים שהולכים לשחק כדורסל, יותר חובבי כדורסל, ומגדיל את הקהילה. ההצלחה שלו זו המתנה של כולנו.

      אין שום קשר להמנון או ליהדות בפוסט זה.

  9. נהדר עידו כל הכבוד.
    יונתן שתפגש עם חברים מח"ול תבין מה זה להיות ישראלי
    ויהיה לך כיף שמישהו מעמנו הקטנטן הזעיר מייצג
    אותנו יפה בספורט,
    עוד שנים יתכן ותסכים איתי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט