כשלברון יתחיל להקשיב – יאק 14 / אסי שלם

 

בס"ד

כשלברון יתחיל להקשיב – יאק 14 / אסי שלם

נראה שצמד המילים המגדיר את עונת הרוקי של דיוויד בלאט היא זמן שאול.

הדבר היחידי שהוא צריך זה זמן. זמן כדי ליישם את השיטה, זמן כדי שיבינו מהי דרכו, זמן לשכנע את לברון והחבורה ללכת איתו, זמן כדי לתת לקבוצה הזדמנות לצבור שעות טיסה להתחבר וליישם, זמן כדי להביא את השחקנים שהוא חושב שמתאימים לו ולהיפטר מאלה שלא, זמן כדי להבין היכן נקודות החולשה ולחזק.

הבעיה שהוא נמצא במועדון (הכמעט) יחידי בNBA שאין לו את זה.

שימו לב כמה צ'אנסים קיבלו המאמנים הבאים למרות שלא הביאו את הקבוצות שלהם לתארים:

* ג'ורג' קארל מאמן מעל עשור וחצי בלי תואר אחד.

* דוק ריברס נכשל בקליפרס בשנתיים הראשונות עם קבוצה שהיא לא פחות ממצויינת.

* אריק ספולסטרה וההיט עם 3 כוכבי על בעונה הראשונה הגיעו עד לגמר הNBA מול יריבה פחות טובה(המאבס) ולא ניצחו. בעונה היחידה בלי לברון הוא לא מגיע לפלייאוף. הוא ממשיך בעונה הבאה, זה לא עומד על הפרק.

* סקוט ברוקס מגיע עם OKC רק לגמר NBA אחד בשנים האחרונות למרות ששיחקו אצלו 2 מ5 שחקני הNBA הכי טובים שיש. הוא מושך ומושך 7 עונות רצופות.

* פרנק ווגל ואינדיאנה עם קבוצה בלתי רגילה וכוכב עולה נופלת שנה אחרי שנה מול לברון וממשיך אחרי 5 עונות.

* טום ת'יבודו עם MVP וכוכב עולה נוסף לא מצליח לקחת את אליפות המזרח אפילו פעם אחת ב5 שנים.

אז למה בעונתו הראשונה כל משחק של בלאט מוצג בתקשורת כאילו הוא משחקו האחרון?

למה התקשורת בESPN ממשיכה להציק עם " cavaliers winning in spite of David Blatt"?

כל תמונה, גם הזניחה ביותר של שחקנים שמסמפטים את המאמן שלהם, מפורשת אצל המקטרגים: שימו לב איך לברון וקיירי מסתלבטים על המאמן שלהם ומגיעים ללחוץ לו יד…ערומים…

בא לנו לצרוח…דיייייי!!!!!! כשקליבלנד מנצחת זה בזכות השחקנים, כששיקגו מנצחת זה בגלל המאמן. נשאל שוב כמה מאמנים היו מצליחים לנצח את בוסטון בסוויפ בלי לאב? כמה היו עוברים את שיקגו בלי JR סמית' לשני משחקים, ללא לאב, ללא קיירי בריא ב3 משחקים? לא רואה את מיאמי למשל, עוברת סדרה עם בוש ביציע, ועם ווייד על רגל אחת.

אבל דייויד, כמו עוף החול, מסרב למות.

כולם זוכרים שלברון "מוחק" למאמן שלו את התרגיל וקולע סל מנצח. תנו  לי לרענן את זיכרונכם. ב17.1.15 קליבלנד יוצאת למשחק חוץ קשה מול הקליפרס. הסיום צמוד ובכדור מכריע פחות מדקה לסיום בלאט לוקח פסק זמן ומשרטט תרגיל הוצאת חוץ. מי הוציא את הכדור? לברון. האם זה הצליח? לא תאמינו, אבל כן. לא ראינו אף אחד יוצא מגידרו. סתם עוד יום של עבודה.

https://www.youtube.com/watch?v=HINUBWyk3lw

אני לא יודע למה לברון לא מקשיב למאמן שלו אבל נראה שרק זמן והצלחות יבנו את האמון בין השניים. לברון לא יוכל להצליח למרות דייויד אלא בעזרתו. קשה להבין למה הישראלי לא מקבל 100% גיבוי, אלא ישנו טווח אמון שעולה ויורד לפי מצב רוחו של הכוכב.

הבוקר בסיום המשחק שמחתי, ממש רקעתי ברגלי מרוב שמחה. מי היה מאמין שמאמן הקאבלירס שההגדרה "נכה, חבולה ופצועה" מגדיר אותה בצורה המדוייקת ביותר מכתיב את סגנון המשחק. בדיוק כמו מוריניו, שיגרום לך לשחק בדיוק כמו שהוא רוצה גורם בלאט לת'יבודו לשחק רק עם גבוה אחד. להוציא את העוקץ משיטת "תאומי המגדל" שלשמה הביאו את גאסול ולגרום לרוז ובאטלר לשחק "ראן אנד בלאגן". הופך את דאנליבי הזניח לסקורר העיקרי. והנתון המהמם: מלחמת הריבאונד מוכרעת לטובתו 32-53, אתם שומעים טוב. 19 כדורים חוזרים הפרש לטובתו! וכל זה במשחק ששיקגו נלחמת על חייה ועוד אצלה בבית. 

כבר כתבתי על המפתחות בסדרה ודייויד זכה בהם בגדול. מאמן שיקגו הופך למגיב קבוע, דייויד יוזם ללא הפסקה בניהול המשחק וההרכבים (למרות שלברון מחרב לעיתים את המשחק הקבוצתי בהתקפה) ואי אפשר שלא להתפעל.

אספר לכם קוריוז. אדגיש שלא מדובר בסיפור ממקור ראשון אבל נוכח האירועים שלא מפסיקים לרדוף אחד את השני אני מתקשה שלא להאמין שהסיפור מדוייק.

בכתבה סתמית על פתיחת האימונים של בלאט בקליבלנד נכתב:

Cavaliers coach David Blatt got right to business Saturday in his first NBA practice after two decades working overseas.

"I'm a basketball coach, and I do it with passion andwith pleasure," Blatt said. "This isn't intimidating to me at all. It's an honor to coach such a great group of players."

סיפר לי בתחילת העונה אחד החברים שלי, בעל קרבת משפחה לחבר קרוב של דייויד.

כשהגיע דייויד בלאט לאימונים הראשונים הוא העביר אותם. בעצמו. זה בטח לא נשמע לכם מוזר אבל כשיש לך בצוות עוד 5 עוזרים, לרדת עם כרטיסיות ולהתחיל להעביר חימום כללי, חימום ספציפי ותרגולי יסודות(fundamental) הוא לא דבר שרגילים לראות.

דייויד בלאט. בא לעבוד

בNBA המאמנים לא נכנסים לפרקט עד החלק הטקטי. אחרי שהשחקנים כבר מזיעים וחמים. אבל דייויד מחליט לעשות את הכל בעצמו. בדיוק כמו אז, כשהיה עוזר במכבי תל אביב והמאמן של הקבוצה החליף 'דאחקות' בשליש הראשון של האימון.

העוזרים שלו לא כל כך הבינו איך לאכול את הסיטואציה.

"מה אנחנו אמורים לעשות בזמן הזה?" הם שאלו אותו.

"ללמוד" הוא ענה בלי שמץ של גאווה. "ככה אני רוצה שזה יעבוד מעכשיו."

אז אחרי שבלאט ממשיך לנשוך שפתיים ולטפס מעל עוד מהמורה, מגיעה סדרת גמר המזרח. רף ההצלחה הריאלי שנקבע לו(לדעתי) בתחילת השנה. אבל בואו נשאל את עצמנו בכנות לפני שהסדרה מתחילה האם ניתן לומר שהוא ימשיך בעונה הבאה בוודאות גם אם יפסיד אותה?

לא משנה שהקבוצה מגיעה במצב בריאותי הכי מחורבן שיכול להיות, הוא לא מקבל מספיק קרדיט. כולם מצפים שיעבור את ההוקס או הוויזארדס, אחרת הגיליוטינה תיכנס (שוב) לפעולה.

אבל אם לברון יתחיל להקשיב, אם יתנו לדייויד לעבוד, או אז יוכל המלך לעמוד בהבטחתו.

https://www.youtube.com/watch?v=BrqXDEPu6v8

שבת שלום.

Subscribe
Notify of
30 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
hebrewman
hebrewman
15 במאי 2015 16:58

מאמר נפלא!!
אני חושב שהאיש הוא דוגמא לביטחון עצמי יחד עם רגליים יל הקרקע, נדיר במחוזותינו….
אגב אני חושב שמה שמייחד את קליבלנד מעל כל הקבוצות הוא הקשיחות המנטלית… נראה שיש להם עור מפלדה, לא נראה שהם נלחצים אף פעם…. ולכן הם פייבוריטים בעיניי..

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
15 במאי 2015 17:26
Reply to  hebrewman

וזה מרשים כי חצי מהעונה הם היו בדיוק ההיפך – סמרטוטים.
עבודה של דייוויד.

hebrewman
hebrewman
15 במאי 2015 17:27

חד משמעית!!!

שמואל
שמואל
15 במאי 2015 17:24

אני חושב שגם גדולי מבקריו מודים שהוא יודע לאמן, ושהוא מתמודד עם עונה מאוד מאוד קשה.
פציעות, שינויי הרכבים, לברון שמזדקן, אגו של לברון, עוזר מאמן שגם התחרה מולו בתפקיד (וגם חבר של לברון).
בלאט היה צריך זמן – והוא לא קיבל. that's life.
אבל בעיות הבריאות מסירות ממנו חלק מהאחריות – והוא עדיין מצליח לגבור על שיקגו עם שחקני ספסל (שממושמעים לו).

הדרך היחידה שבלאט יקבל שבחים – זה אם לברון לא ישחק – והם עדיין ינצחו.

jojo
jojo
15 במאי 2015 19:24
Reply to  שמואל

מה שמקומם הוא שבלאט לא מקבל שבחים מיתר השחקנים. העיתונות בקליבלנד והמעריצים שם לא הפסיקו לצחוק על דלאבדובה כל העונה ושלחו אותו לגדל קואלות במולדת וצחקו שבלאט רואה בדלי גרסה צעירה (ומושכת יותר..) שלו. למה אתמול דלי לא שיבח את בלאט במסיבת העיתונאים? למה תומפסון לא זוקף קרדיט לזכותו על ההתקדמות?

אהרון שדה
אהרון שדה
15 במאי 2015 17:28

אסי מאמר נפלא ואני מסכים כמעט עם כל מילה.

לדעתי בלאט ימשיך בוודאות אא"כ לברון ממש יטיל וטו על כך ולצערי ככה זה מקובל בנ.ב.א .
אבל וזה אבל גדול לדעתי גם אם מאיזו סיבה שהיא הוא לא ימשיך בקליבלנד (ואני משוכנע שימשיך) הרי שאני מאמין שהוא קנה לעצמו בכבוד רב את מקום העבודה שלו הוא פשוט עשה בית ספר לתיבאדו בכלים מוגבלים הרבה יותר בהרכבי טלאים תוך שהוא מנצל כל דבר לטובתו (כגון העובדה שנואה הפסיק להיות פקטור התקפי ) .

זה פשוט משחק מסטר של בלאט ,בנוסף איני רואה את אטלנטה כל שכן את וושינגטון עוצרת את מיאמי ככה שבשנת רוקי מלאה בעיות הוא בגמר הנ.ב.א בהנחה שהפציעות יפסקו וקיירי יחלים הוא גם מסוגל לתת פייט של ממש על הטבעת…מי היה מאמין ?

גיא
גיא
15 במאי 2015 17:29

סדרת היאק שוב לא מאכזבת.

ודרך אגב, נראה לי שלברון התחיל להקשיב (לבלאט, או אולי הוא קורא את יאק) בגלל שבמחצית השנייה, לברון פעם אחר פעם לקח את הכדור עם הגב לסל, וניצל את השמירה הכפולה למצוא את חבריו לזריקות נוחות.
אם היו ב-NBA נתונים על הוקי-אסיסט (מסירה שמובילה לאסיסט) אז הנתונים היו מראים שיש לו חלק ב-70% מהנק' של הקבוצה במחצית השנייה.

asi
asi
15 במאי 2015 17:33
Reply to  גיא

גיא נדמה לי שהתחילו לספור את זה, לא בסטט הסטנדרטי.

גיא
גיא
15 במאי 2015 17:43
Reply to  asi

אני מודע לכך. חבל שלא נותנים לנתונים המתקדמים יותר משקל.

http://stats.nba.com/tracking/#!/player/passing/

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 במאי 2015 17:40

מאמר מצוין, כל מילה בסלע.

חייבים רק למען ההגינות לציין שאחת הסיבות לניצחון בריבאונד הוא הכושר של גאסול, אם כי בכל מקרה זה היה נצחון משכנע.

לחשוב שלפני שנה הוא עוד נסע למשחקי חוץ בנס ציונה, והנה הוא מגיע להארד קור של ה EAST ותופר אותה בבית שלה בהתקפה ובמיוחד בהגנה. היה תענוד לראות.

אני ממש לא חושב שלברון ידרוש שבלאט יעזוב, נראה לי שהם הגיעו ביניהם לאיזה שהיא הסכמה ללא מילים שלברון מקבל את הדקות שלו בהתקפה כמוביל כדור ובהגנה הכל בלאט. משהו בסגנון של 75 -25 באחוזים. זה לא נעים, אבל זה מה יש, ובלאט מתמודד עם זה יפה.

מישהו עוד זוכר את הפסק זמן או התרגיל האחרון ?

מתן גילור
15 במאי 2015 17:44

אסי, יומן לפנתאון.
אחרי אותו מהלך מדובר, לברון מצביע על בלאט כדי ש*כולם* ידעו למי מגיע הקרדיט.
זה נכון שלפעמים ג'יימס פוגע בקבוצה בכלל ובבלאט באופן אישי, אבל יש לי הרגשה שאם בלאט היה צריך לבחור לאמן את קאבס איתו או בלעדיו הוא היה בוחר בוילון מספר 1.

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 17:53

כולם מהללים את המאמר כרנפלא ויוצא מין הכלל.
כשאריק ספואלטרה עשה הרבה יותר (כשבלאט ישיג 2 אליפויות ושני גמרים נתחיל לדבר) האשך, ושאר המהללים כאן, היו שדרסו והשפילו את ספואלטרה.
הרי בלאט עושה הכל עם לברון.
ספואלטרה עשה כלום עם לברון. לברון עשה הכל.
כפי שכתבתי במאמרי, ישנם כאן יותר מדי צבועים והיפוקרטים שמתחילים להימאס עלי.

רועי ויינברג
Admin
15 במאי 2015 17:57

נפלא, מסכים בהכל חוץ מהחלק על מיאמי-ההיט של 2014 לא היו מגיעים ליותר מדי בלי בוש ועם וויד על רגל אחת. ב-2011 ו-2012 הם היו יכולים להצליח בלי לברון, וב-24 השעות שעברו מאז שוויד ובוש הודיעו שחתמו עד שלברון הגיע בקיץ 2010 חשבתי שעדיף לריילי להחתים סנטר ופוינט גארד טובים מאוד וסמול פורוורד משלים, במקום לנסות להביא עוד כוכב. מזל שאני לא הייתי במקומו אז

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 18:07

(אגב, אני כנראה אחד היחידים באתר שנבאתי אליפות לקליבלנד. זה הכל בבראקט. רק שבלאט לא יקלקל לי!)

asi
asi
15 במאי 2015 18:16
Reply to  מנחם לס

מנחם היקר, איש לא קוטל את ספולסטרה, אבל העובדה שריילי היה מגן עליו ומשאיר אותו שנה נוספת ללא ערעור לא דומה למה שבלאט עובר השנה. נראה שהגב שהוא מקבל זמני, ולא נראה שמנהלי הקאבס יצאו נגד לברון, במידה שיחליט שהישראלי עוזב. ההשוואה היתה רק ביחס לגיבוי שמאמנים שונים קיבלו במשך השנים ולא ביחס ליכולות/ הישגים. בסופו של דבר מאמן מקבל את הקלפים שלו וצריך לנסות ולנצח איתם, רק שהקלפים של בלאט הרבה פחות טובים בפלייאוף עם הפציעות לעומת הקלפים שהיו לספולסטרה בעונה הראשונה שלו.

עידו גילרי
עידו גילרי
15 במאי 2015 21:24
Reply to  asi

כל הדיבורים על האם בלאט ישאר או לא הם תלושים מהמציאות בלי קשר למקום הסופי אליו יגיעו הקאבס בסוף העונה. גריפין הביא את בלאט כי הוא מאמין בו ועקב אחר הרבה זמן. הוא נתן לו גב לא פחות חזק מזה שריילי נתן לספולסטרה בזמנו.
אפשר להגיד על לברון המון דברים אבל מפטר מאמנים הוא לא אחד מהם. אותם דיבורים על חוסר כבוד היו גם במקרה של ספולסטרה וזה לא הפריע ללברון להגיע איתו לארבעה גמרים.
בלאט יאמן את לברון גם בעונה הבאה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
15 במאי 2015 21:37

1+

שמואל
שמואל
15 במאי 2015 18:31

ד"א לגבי הבקשת פסק זמן – יש סרטון שרץ בטוויטר שרואים בו שאחד השופטים ראה את הבקשה של בלאט – והשופט סימן לו "לא".
מעניין…

שמואל
שמואל
15 במאי 2015 18:32
Reply to  שמואל
jojo
jojo
15 במאי 2015 18:44
Reply to  שמואל

קשה לראות בסרטון האם השופט מתייחס לבלאט או למשהו שקשור לשחקן מתחת לסל.
קיבלתי היתר לשאול שאלות שאולי הן טריוויאליות אז אני אמשיך:
למה עבירות שנצברו לחובת שחקנים מופיעות על הלוח וגלויות ומנגד פסקי זמן לא מופיעים וצריך לנהל מעקב פרטני? זו עבירה טכנית לפי התקנון אבל מה ההיגיון בזה? זה לא מפריע באמת למשחק ולא ברור למה אי אפשר לסמן את זה באופן שימנע טעויות.
גם ככה יש פסקי זמן קצרים ופסקי זמן ארוכים, מה הבעיה לסמן?

asi
asi
15 במאי 2015 19:04
Reply to  jojo

נקודה מעניינת.בחיגה הישראלית לפי חוקי פיבא יש סימון של פסקי זמן על הלוחות. לא ידוע לי על עונש במצב כזה. אבל לנבא חוקים משלהם

מולי
Editor
15 במאי 2015 19:24
Reply to  jojo

+1000

עגל
עגל
15 במאי 2015 19:45
Reply to  jojo

שאלה טובה

עגל
עגל
15 במאי 2015 19:47

גם אני זוכר שלברון נתן לבלאט את כל הקרדיט במהלך ההוא שהצליח נגד הקליפרס. אבל זה באמת היה יוצא מן הכלל.
המבחן היחיד של בלאט הוא מבחן ההצלחה. מה שלא יהיה הוא כבר קנה את מקומו כמאמן בליגה כי ה GM-ים רואים יפה מאוד שזה מאמן עם ב**יצים גדולות שיודע להתמודד במצבים מורכבים תחת לחץ.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
15 במאי 2015 22:08

אני כל הזמן שומע בלאט עשה ככה ובלאט עשה פה ובלאט עשה שם.
מישהו מוכן סוף סוף כבר לפרט מה בדיוק עשה? ולא זה שהאנרגיה שלו בביאה רגעי השראה על הקבוצה או כל מיני שטויות נסיבתיות.

מסכים עם מנחם, אסור בכלל לדבר על בלאט וספולסטרה באותו משפט.
ספולסטרה לקח קבוצה עם 3 מ10 השחקנים הכי טובים באנביאיי שהיתה עם ערימות של אגו, העביר את ווייד מתפקיד המנהיג לכינור שני ועוד כל מיני דברים ישירים ועקיפים.
אבל בפועל ספולסטרה בנה שם קבוצת הגנה מדהימה, עם משחק הגנה מטורף, שבעונה שהפסידה לדאלאס בגמר ב2011 הבינה שאין לה סנטר ואין לה רכז ולמעשה עד הגמר בעונה שעברה שיחקה בלי רכז ובלי סנטר. ספולסטרה באמת יצר משהו חדש שלא היה באנביאיי.
המשחק בהתקפה אמנם התבסס על בידודים ויכולת אישית, זה מה שיקרה בכל מקום בו יש לך 3 כוכבי על בטח בראשות לברון, אבל מעבר לכך ההתקפה היתה יותר מגוונות ויותר יעילה.
ספולסטרה ידע להביא את השחקנים הנכונים לעמדות הנכונות כדי לשרת את הקבוצה.
מקצועית בכל עונה מיאמי דרסה את הקונפרנס ובאופן עקבי, קליבלנד היו רחוקים 8 משחקים מאטלנטה השנה.

הדבר היחיד שבלאט עושה הוא לא להפריע ללברון לנהל את המשחק

הפציעה של אירווינג מצוינת לתדמית של בלאט, אירווינג היה מסיים משחקים עם 0 אסיסטים וניהול משחק זה משהו שהוא לא בדיוק עשה, אירווינג שיחק יותר כשוטינג גארד שני מאשר פוונט גארד.
הפציעה שלו מסיטה את תשומת הלב מזה שככה או ככה, ביודעין והזכמה מלאה, בשלבים האלה בפליאוף לברון מתפקד כמאמן, רכז והגו טו גאיי של קליבלנד.

אפלטון
אפלטון
15 במאי 2015 22:28

מסכים מאוד עם החצי הראשון של התגובה שלך. קצת פחות עם ההמשך.
ספולטורה היה נראה אבוד לא פחות בעונה הראשונה. ווייד היה זה שהוריד את עצמו לכינור שני בחופשה המפורסמת בבהאמאס ולא ספולטורה (יאללה אשך תחגוג על המשפט הזה).
דווקא העונה הראשונה של ספולטורה מאוד מזכירה את העונה הזו של בלאט, כולל המעבר לקבוצת הגנה מתוחכמת תוך כדי העונה.
השינוי שעשה ספולטורה לאחר ההפסד בגמר באמת היה משהו חדשני ומיוחד.
נחכה לעונה הבאה לראות אם בלאט יראה יותר את היכולות שלו כמאמן ופחות את היכולות שלו כפוליטיקאי (שהם מהדרג הראשון).

נתי
נתי
15 במאי 2015 22:41

מתי הוא לברון לא ?
תיפקד כמאמן ?

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
16 במאי 2015 10:10

תשמע, כתבת כל כך הרבה ועדיין לא הבנתי ממך מה הפיליפני עשה.

דיוויד לקח שני מאותגרי ניקס, סנטר רוסי שאף אחד לא ספר, רכז פצוע שלא הכיר את המושג הגנה, פאוור פורוורד קנדי שמשמש כברירת מחדל, עוד רכז מערבות אוסטרליה שאיש לא לשמע עליו לפני כן, הא כן… ולברון… והרכיב איתם רוטציה הגנתית שאם אני לא טועה היא הכי חזקה כרגע בפלייאוף. אם לא יכולת לראות את הטביעת אצבע שלו בהגנה ואיך הוא מנהל עם היד על הדופק את החילופים והמעברים בין אישית לאזוריות שונות, תפרוש.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
16 במאי 2015 10:13

ופרקינס…

קליי
קליי
16 במאי 2015 20:31

כותב המאמר משוכנע ש״בלאט הוא מלך גאון ובעל שיטת כדורסל עילאית על פני שאר צוותי האימון בליגה״. לא ברור לי על מה זה מבוסס?
לפי כותב המאמר, בלאט צריך לקבל קרדיט כי הוא ישראלי (למרות שהוא בכלל אמריקאי).
בנוסף, כותב המאמר מציג עובדות שגויות כאמיתות, כאשר הוא מציג את ״כשלונם״ לכאורה של מאמנים אחרים.
ספולסטרה יכול להעביר שיעור לבלאט בנושא שליטה ואילוף של להבון, ללא הפציעה של בוש (ואחרי התוספת של דרגיץ׳), מיאמי היו יכולים להגיע רחוק, קליבלנד מאוד פחדו לפגוש אותם בפלייאוף ולכן הפסידו בכוונה בצורה פחדנית.
תיבודו הביא אליפות לבוסטון (לא פחות מדוק ריברס), להגיד שיש לו MVP בקבוצה זו שטות.
העובדה היחידה היא שבגלל הטעות של בלאט, שיקאגו מנצחת את משחק מס׳ 4 (אם השופטים היו ממלאים את תפקידם) וכנראה גם את הסידרה כולה.
ריברס עושה בקליפרס עבודה טובה יותר מקודמו.
ג׳ורג׳ קארל בנה קבוצה ומועדון ושוחרר כאשר הוא מיצה את עצמו.
למה הכותב מציב את ווסטברוק כאחד מחמשת השחקנים הטובים בליגה?
ב NBA כאשר אתה לא לוקח אליפות זה לא נחשב כישלון (כאן זה לא מכבי אלקטרה מזרחי פדרמן ת״א!!!).
שורה תחתונה- קליבלנד זו הקבוצה של להברון, בלאט הוא המאמן אולי הכי פחות משפיע מבין מאמני הפלייאוף!