תכניסו לראש אחת ולתמיד: זאת ליגה של שחקנים / מנחם לס

(רק זה חסר ל-NBA!)

 

הלכתי כבר לישון אבל החלטתי לצאת מהמיטה החמה ולהגיב על מאמרו של מתן "קינג דייויד".

דוויד בלאט אינו קינג. הוא מאמן NBA, ואני כבר שנים מנסה להכניס לראשיכם את האמת הפשוטה הידועה כאן: ה-NBA היא ליגה של שחקנים.

אני לא יודע אם "הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון" הוא אלעד רבין או מתחזה אחר כי אני לא מאמין שהוא נטול ידע נעד כדי כך שהוא כותב ש-"המאמנים האמריקאים הם פח אשפה". אבל מצד שני גאוני שחמט הם "טפשי רחוב" אז ייתכן שהתגובות היו באמת שלו.

תנו לי לנסות להסביר זאת שוב כי ישנם לנו מאות גולשים חדשים שלא שמעו זאת ממני עד עתה: מאמני ה-NBA הם לא יותר ממארגנים, רס"רים כשצריך, פסיכולוגים כשצריך, ואחראים על חילופים וטיים-אאוטים במשחקים.

כשהבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון כותב שהמאמנים האמריקאים הם "פח אשפה" הוא עושה מעצמו אידיוט. כל קבוצה כאן שווה מיליארד דולארים. בעלי הקבוצות הם אנשים חכמים ביותר – מיליארדרים – שהרבה מהם עשו את הונם דווקא בהיי טק כמו מרק קיובן וסטיב בלמר (ועוד). הם מוקפים ביועצים מיועצים שונים. הם עושים הכל שערך המוצר שלהם יהיה הגבוה ביותר שהם יכולים.

האם ישנו מישהו החושב שהוא יודע יותר מהם, יועציהם, והמנכ"לים שלהם מי המאמן הכי טוב לקבוצתם? אם היה אחד כזה אוברדוביץ' שלדעתם היה עוזר במיקצת הוא כבר לא היה כאן?

מדוע חושבים שהמאמנים האירופאים הם "טובים יותר"? כי יש להם חבורת שחקנים הזקוקים לתרגילים כדי להשתחרר לזריקה. כל מטרת תרגיל – משולשים, מרובעים, חציונים, משושים – מה שתרצו – הוא לשחרר שחקן לקליעה. מה לעשות שבלייק גריפין יכול להשתחרר בעצמו?

במכללות ישנם שחקנים שווי-ערך ויכולת לחיוורים האירופאים אז במכללות מ-א-מ-נ-י- ם. כל מאמן מכללה מהדיביזיה הראשונה יכול לתת קורס לכל האירופאים של שנה מבלי לחזור על אותה מילה פעמיים, ועדיין הוא יכסה רק 20% ממה שהוא יודע.

ב-NBA זה לא עובד. ב-NBA האימונים נעשים רק בפרה-סיסון, ובמשך העונה האימונים אינם אלא "שיחרור ומתיחות", קליעות, ואולי חזרה על שניים שלושה מצבים מהמשחק. אני הייתי עם הניקס ללא הפסקה מ-1967 עד שנת 1999 כשסטודנטים שלי למנהל ושיווק ספורט עשו את הסטאז' בניקס (ובקבוצות אחרות). הם היו בעלי תפקידים באימוני הניקס והייתי בא לבקרם באולם האימונים של הניקס ביונקרס (מעל הברונקס). אימונים היו ה-PAIN IN THE ASS הגדול ביותר של השחקנים המתים מעייפות מטיסות וכו'. אך מדי פעם ישנם שני משחקי בית רצופים, ואז כן יש אימון. האימון אורך מקסימום שבמקסימום 90 דקות שחצי מהזמן השחקנים קולעים, אולי 2-3 עם עוזר מאמן על פיק-אנד-רול, ועוד 3 עם המאמן הראשי, וכמה בחדר הטריינינג, וכמה זורקים פאולים.

למה? כי כל קבוצות ה-NBA משחקות בערך אותו דבר ואין שום דבר חדש ללמש את השחקנים. אולי למאמן זה או זה ישנה שיטה כזאת של חילופים בהגנה ולמאמן אחר שיטה מעט שונה, ואולי למאמן זה או אחר ישנם 3-4 תרגילים שהוא מעדיף (אבל זה תמיד עם מקסימום 3 שחקנים), וזהו.

האם לקווין מקהייל היתה אמש איזו שהיא השפעה על הריצה הנפלאה שעשתה הרוקטס? כן, כי בפוקס הוא הוציא את הארדן ואז ג'אש סמית' וברואר ניכנסו לזון, וכל הקבוצה קיבלה פתאום אנרגיה חדשה, והכל התחיל ללכת. מי שעשה את הריצה היו חמשת שחקני הרוקטס שפתאום ללא הארדן הכל התחיל ללכת להם.

ומה עשה המאמן מנגד? מה יכול היה לעשות מלבד לעמוד ולהסתכל?

דייויד בלאט לא היה אתמול מלך. מי שעשה ממנו "מנצח" כזה גדול היתה השיקגו בולס באחד מימיה החלשים ביותר. הבולס היא קבוצה מתה אם אתה רואה את היינריך ודנליבי בחמישייה משך כמעט כל המחצית השנייה. ואצל הקאבס פתאום הכל החל לעבוד בקואורדינציה נפלאה כשכולם קולעים והבולס כולם מחטיאים. השחקנים והשחקנים לבדם קובעים דברים כאלה.

האם אני אומר שלא צריך מאמנים? לא ולא! אני רואה את תפקיד המאמן כיוצר אווירה בקבוצה. דייויד בלאט לא יכול ללמד דבר וחצי דבר אף שחקן של הקאבס. לקיירי היה ברוך השם את ששבסקי, ולברון התאמן בנבחרת ארה"ב ולקח שתי אליפויות. שחקני ה-NBA הם ברמות מעל השחקנים האירופאים כולל בהבנת המשחק. אין לכם בכלל מושג כמה טובים וחכמים הם, וכמה כדורסל הם יודעים בגלל שהיו להם מאמנים מצויינים כבר בחטיבת הביניים, ואז בתיכון, במכללה, והיכן ששיחקו.

כל מה שדייויד בלאט עושה זה לארגן צורת משחק בגדול, ואז הדברים הקטנים קורים בעצמם או שהם לא קורים. ואני מקווה שהוא מסוגל גם באסיפות משחק לדבר אל לב השחקנים ולארגן יחידה לוחמת ללא קליקים וללא קנאה.

המאמן גרג פופוביץ' נחשב למאמן גדול? למזלו יש לו את דאנקן וטוני פרקר, וצוות שחקנים שכשהוא מבקש מהם להניע את הכדור הם מניעים אותו. הם אולי משחקים משחקי אימון של 'הנעת כדור' אך אין שם כל שיטה. זה הכל תנועה ללא כדור ומציאת אדם חופשי. כל מאמן מנסה לעשות זאת אך לא כולם מצליחים.

"תרגילים"? מאמן אירופאי יודע "תרגילים"? מהיכן? מספר כדורסל אמריקאי שהוא קנה. תרגילים הם לא עבור קבוצות NBA שם כל שחקן או שניים יוצרים את תרגיליהם הם. אם משהו אחר היה עובד יותר טוב – קבוצות ה-NBA כבר מזמן היו משתמשים בו.

המעבר האיטי שאני רואה למאמני מכללות צעירים (אבל לא חייבים להיות מאמני מכללות כפי שאנחנו רואים במיאמי ובפיניקס) או מאמנים שהיו שחקני NBA כסטיב קאר הוא כי הקידמה דורשת זאת. שחקני ה-NBA הם אינטיליגנטים. הם משתמשים בסושיאל מדיה. הם מתעניינים באנליטיקס. כאן אני כן רואה מין מעבר למאמן צעיר ,מודרני, אינטיליגנטי
היודע ומכיר אנליסיס וסטטיסטיקה, ומכיר באפשרויות הטמונות באנליטיקס.

הדבר האחרון שקבוצת NBA צריכה הוא איזה קרואטי עם כרס, בוודאי מעשן, עם אנגלית שבורה ומבטא דפוק שלא יודע את ההבדל בין IPAD ו-IPOD, שיבוא עם ספר תרגילים ללמד ולהשריש אותם לשחקנים כמו לברון או כריס פול.

אז תעשו לי טובה ותפסיקו עם השטויות האלה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
45 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
15 במאי 2015 10:22

ענק גדול גאון
מומי מזמן חושב שהדבר היחיד שטוב במזרח אירופה זה הבחורות
דוקטור סיבוב אחד עם מומי במדינות האדריאטות ואתה לא תרצה לחזור לעיזות
אם יוסטון תעבור את הקליפרס מומי יפנק את הדוקטור בארוחת דגים על עוגמת הנפש שגרמו לו

בנדה
בנדה
15 במאי 2015 12:35

מומי כרגיל עם פרספקטיבה מנצחת!

מתן גילור
15 במאי 2015 10:30

נו, ברור שבלאט לא באמת מלך. גם מלון לא באמת דוור ורודמן לא באמת תועלת.
לבלאט יש תפקיד מסוים בקבוצה מסוימת. האו נדרש לעשות אותו באופן מסוים, בסיטואציה מסוימת שכללה נסיבות מסיימות. בסופו של דבר הוא הצליח לעמוד בציפיות מתחילת העונה (גמר אזורי). כל דבר מעבר לזה יהיה הצלחה.
אז יהא תפקידו אשר יהא – בין אם מדובר על חלוקת דקות או סחיבת מגבות – הוא עושה אותו בהצלחה יתרה בשביל רוקי ובכלל.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 במאי 2015 10:52

דוקטור, אתה הורג אותי ! אני יעשה את זה זריז למה הבצק של החלות לשבת תופח מהר עם המחמצת החדשה שלי…

"אני רואה את המאמן כיוצר אווירה" – אז ממה שאני מבין ממך, תפקידו של המאמן להיות עץ ריח או קטורת לבנדר ?
אחרי זה מתפלאים שהמעמד של המאמן בארצות הברית נמוך – מתייחסים אליו כאל "יוצר אווירה"

איזו אווירה בדיוק יוצר בלאט ? הרי לפי התקשורת האמריקאית השחקנים לא סופרים אותו… או שאולי אתה מתכוון שהסלידה של השחקנים אליו היא שיוצרת את הגיבוש והמכנה המשותף ביניהם, אמנם המכנה המשותף הנמוך ביותר אך עדיין מכנה משותף… האם לכך התכוונת ?

בנוגע לתרגילים – אמריקאים עוד לא התחילו להבין מה זו אזורית על כל נגזרותיה כי היא לא הייתה קיימת עבורם עד לפני כמה עונות, יש ועוד איך מה ללמד אותם גם בהתקפה, השאלה אם יתנו להם."

כמו שהאמריקאים טעו לאורך השנים עם השחקן האירופי, כך הם טועים לגבי המאמן האירופי. גם אמריקאים טועים…

כל ארגון ששם את דרק פישר, קיווין מקהייל, סקוט ברוקס, ביירון סקוט, ועוד ועוד… בראש הארגון, לא אכפת לי כמה הוא שווה או כמה תארים יש ל GM שלו הוא ארגון שמצריך בדק בית רציני בקבלת החלטות.

מה מקהייל יכול לעשות עם קלסרי הסטטיסטיקה שהאנליטיקס שלו דוחפים לו ?"טיארה" !

אתה כל הזמן סותר את עצמך : מצד אחד אתה אומר שאין מה ללמד, ומצד שני אתה בעד מעבר למאמני מכללות בשם הקידמה. תחליט או שיש מה ללמד או שאין.

אם אתה לא יכול לראות את הטביעת אצבע של בלאט בהגנה, אז תחליף מספר, נשמה.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 במאי 2015 10:55

לא כל המאמנים האמריקאים פח אשפה, נכון, אך תרבות הכוכבים ש ה GM באמריקה מעודדים דואגת לבעוט אותם החוצה ( ע"ע סלואן – דרון)

ma
ma
15 במאי 2015 13:21

מסכים עם כל מילה!
ועוד תוספת קטנה: לא בטוח שאוברדוביץ' היה מגיע לNBA, גם אם היו רוצים אותו, כי בNBA מעמד המאמן הוא ללא השוואה למעמד המאמן האירופאי.

תומר שור
תומר שור
15 במאי 2015 10:52

אתה מתעלם משום מאסטרטגיה. זה לא רק התרגילים אלא גם להבין את היתרון היחסי של הקבוצה וההחלטות החשובות של סדר עדיפויות ואילו סיכונים לקחת. לדעתי זה ממש בולט במשחק ההגנה. אפילו ברמת לשים שחקן חשוב, לשמור על שחקן שנע פחות, על מנת שיהיה יותר אפקטיבי בהתקפה. ברבע הרביעי ממש בלט משהו שאיני יודע להסביר אך כיוון שקרה כמה פעמים אין לי ספק שזו העמדה מראש. מוזגוב קפץ לריבאונד אך לא ניסה לתפוס (אז היו חוטפים לו) אלא הדף אותו החוצה, היכן שחיכו שאר השחקנים.

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 16:47

בוודאי. בזאת התרומה שלהם היא קריטית

מולי
Editor
15 במאי 2015 11:14

מנחם, הערה אחת מהותית ותיקון אחד מהותי:
התיקון: מטרת התרגילים אינה "כדי להשתחרר לזריקה" אלא: כדי להשתחרר לזריקה הטובה והפנוייה ביותר שאפשר.

ההערה: לדעתי האישית מאמן נ.ב.א. משפיע הרבה יותר בהגנה מאשר בהתקפה – וזה כבר דורש תרגול.

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 16:48
Reply to  מולי

אני לא טוען שאין תרגילי הגנה. אפילו ציינתי שישנם תרגילי חילופי שמירה וכו'. ישנם גם כמה תרגילי התקפה. וכאן זה מסתיים. כל השאר הוא אימון שנעשה בשעת המשחק עצמו!

תומר שור
תומר שור
15 במאי 2015 11:14

דוגמה לניתוח
http://kick.ynet.co.il/article/8547
גם אם אינכם מסכימים שבלאט עד כדי כך משפיע, אין ספק שהייתה לו השפעה.
אני מאמין שהייתה זו החלטה אסטרטגית של תיבודו להתרכז על לברון והחלטה מקבילה של בלאט לא להילחם בזה (בידודים וכו') אלא למנף זאת (סמית, דלדובה וכו')

גיא
גיא
15 במאי 2015 11:18

זה ניתוח מעולה !

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 16:50

אני לא טוען לרגע שאין חשיבות למאמן.

גיא
גיא
15 במאי 2015 11:14

מאמר מוטעה מתחילתו ועד סופו. המאמן אינו יוצר אווירה. יש מאמנים החשובים לא פחות מהסופרסטארים. וכל ילד מבין את זה.

אני מאמין שהדוקטור עצמו אינו חושב כך, בעצם אני יודע שהדוקטור אינו חושב כך, הוא הגיב, לטראש-טוק של הבן השחור.

דרור2
דרור2
15 במאי 2015 12:05

מנחם, אל תשכח את השיעור שהאירופאים החיוור ים העבירו לאמריקאים בעשור הקודם – שגם כשאתה שולח נבחרת מוכשרת פי 30 מכל יריבותיה (אפילו שלא כל הכוכבים הגיעו) אתה תקבל בראש מהירי בה אם היא מאומנת יותר. הם הפסידו 3 טורנירים בינלאומיים, ובסוף המסר הופנם. דווקא העונה, כשבגמרים האיזוריים ישחקו ככל הנראה סמלי הקבוצתיות אטלנטה וגולדן סטייט, מאמן שהגיע מאירופה וכשהאלופה המכהנת היא האב טיפוס של הצלחת הקבוצתיות והבין לאומיות – נראה שהגישה שאתה מוביל בפוסט הזה פשוט לא מציאותית

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 16:53
Reply to  דרור2

בעשורים הקודמים האמריקאים לא לקחו שום טורניר בינלאומי ברצינות הדרושה. הכל השתנה עם הדרים טים ואז שוב הפסיקו לשים לב. רק בתריסר השנים האחרונות הקימו וועדה, החליטו להתעשת, לבחור שחקנים מתאימים, מאמן מתאים, וההפרש הממוצע בנצחון הפך להיות 28 נק'.

Mbk
Mbk
15 במאי 2015 12:29

מנחם אני לא מסכים ולא מסכים איתך
למאמן כדורסל יש השפעה אדירה על המשחק ( לא טייס קרב כמו שדוויד בלאט קשקש )
זאת ליגה של שחקנים אבל איפה היה נמצא דוראנט אם היה לו מאמן נורמלי במקום ברוקס
גם לברון שבוודאי מעביר את האימונים של קליבלנד היה כיום במקום אחר אם היה לו מאמן אחד דומיננטי במקום מייק בראון וספולסטרה . יכול להיות שאולי אפילו עם 6-7 כמו שאמר בנאום המלך המבחיל
הסיבה שמאמנים זרים לא יצליחו בליגה היא כי האמרקיאים זחוחים מחשיבות עצמית . מאמן כמו אוברדוביץ לא יכול להצליח כי הוא בא ממנטליות אחרת . הסטארים הגדולים לא יחששו לתת לו זובור בשידור חי .
איך מאמן אמריקאי ענק כמו לארי בראון מאבד מדליה עם קבוצה שמורכבת מדאנקן ואייברסון בשיאם + לברון וכרמלו צעירים . איטליה וארגנטינה סיימו לפניו ?
זחיחות ויהירות אין סיבה אחרת

מעמד המאמן באירופה שונה בטח של מאמני העל וגם מעמד השחקן .

עם כל הכבוד אני לא רואה תרגילים או רמת אימון שהפילה אותי מהכסא בטח לא בסדרה של הקליפרס מול יוסטון שם המאמנים נראים זרים לענף.

ma
ma
15 במאי 2015 13:23
Reply to  Mbk

+1

אבי החדש
אבי החדש
15 במאי 2015 12:54

אם לסכם כל הטיעונים של הדוק אולי ( בדגש על אולי ) נכונים להתקפה . בהגנה ודרי שצריך מאמן ואימונים כצופה במשחקים של מכבי בעידן דיוויד בלאט והיום בקליבלנד ההגנה נראית מאוד דומה והניצחונות עכשיו מול שיקגו מאוד מזכירים את הקבוצות של דיוויד לאורך השנים. ולזאת הכוונה שרואים את טביעות האצבעות שלו. בהתקפה אכן כל עוד לברון קיים וסומך על עצמו קשה יהיה לשכנע אותו שצריך מאמן.

oron
oron
15 במאי 2015 13:21

מנחם את צודק בא

ברבור שחור
ברבור שחור
15 במאי 2015 14:03

בתור אחד שפוגע בהימורים שלו כמו האחוזים של לברון מהשלוש….אל תתן לנו עצות בבקשה

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 16:56

מעניין שאני היחידי שניבא נצחון של יוסטון…אז במקרה הגרוע ביותר אני שווה עם המנבא הטוב ביותר באתר!

ברבור שחור
ברבור שחור
15 במאי 2015 14:09

עוד טור מביך…עכשיו אני חושב שפיל גקסון מתחזה למאמן

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
15 במאי 2015 15:24

חייב לציין שאני לא מסכים עם כל מילה שנכתבה בפוסט הזה. (מלבד ASS).

ושאני ב-100% מסכים עם טענותיו של הבן השחור.

חתוליו
חתוליו
15 במאי 2015 15:35

מתוך המאמר: ״המאמן גרג פופוביץ' נחשב למאמן גדול? למזלו יש לו את דאנקן וטוני פרקר, וצוות שחקנים שכשהוא מבקש מהם להניע את הכדור הם מניעים אותו. הם אולי משחקים משחקי אימון של 'הנעת כדור' אך אין שם כל שיטה. זה הכל תנועה ללא כדור ומציאת אדם חופשי. כל מאמן מנסה לעשות זאת אך לא כולם מצליחים.״
זה מזכיר לי את המשל של המחזירים בתשובה על שעון שנמצא קבור במדבר והמדענים טוענים שהוא נוצר כתוצאה מכוחות טבעיים כאשר ברור שיש כח עליון שיצר אותו מתוך כוונה.
מכונת הכדורסל שנקראת סן-אנטוניו ספרס הציגה בשנה שעברה כדורסל כל כך מושחז, מתוזמן, משומן ומדוייק שלטעון שכל מה שעומד מאחורי זה זו הוראה כללית של המאמן זו פשוט כפירה בעיקר, על גבול הבגידה בערכי הכדורסל הבסיסיים ביותר.

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 16:57
Reply to  חתוליו

כולנו יודעים היכן נמצא פופוביץ' וקבוצתו עכשיו…

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 במאי 2015 16:09

עוד כמה דברים חשובים :

קודם כל לא לקרוא לי גאון שחמט, אני רחוק מאוד מאוד מאוד מכך.

דבר שני, לאנליטיקס יש קשר הדוק ליצירת תרגילים חדשים, ולכן הוא לוקח את הכדורסל למקומות יותר מורכבים, בגלל שהאנליטיקס חושף נקודות תורפה, ונקודות חוזק הן בהגנה והן בהתקפה, זה יוצר צורך לתרגילים חדשים משני צדדי המגרש על מנת להתגבר על כך, משמע, שאם אתה משתמש באנליטיקס, אתה מכיר בכך שהמשחק התפתח ושיש לך צורך יותר מאשר מוטיבטור/יוצר אוירה/פסיכולוג/רופא אלילים שחשובים לכשעצמם.

עוד דבר, אתה טוען שנמצאים אנשים חכמים מאוד בארגונים כמו הלייקרס שיודעים יותר טוב מכולם מהם עושים, שאלת את עמך למה אתה כל הזמן חוזר על העובדה שהלייקרס קבורים עד 2022 ?
זה דוגמא לארגון שהעדיף את הכוכב על פני טובת המועדון ומונע מעצמו להיות רלוונטי לשנים הבאות, אותו דבר בניקס עם אנתוני.
מה אני אגיד לך… ניהול מופתי…

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 במאי 2015 16:22

עוד דבר קטן

"תכניסו טוב לראש : זאת ליגה של שחקנים" – ברור, אבל על זה הוויכוח, למה לא לתת למאמנים לאמן ולשחקנים לשחק ? אפשר כבר לראות שחלים תמורות בנושא בעקבות קבוצות כמו סאן אנטוניו.

לגבי אובראדוביץ', אני מבין שקבוצות לא ירצו לקחת אותו, ושהוא לא מתאים, אך זה רק חושף את החולשות של המערכות באן בי איי, שהן לא יכולות או רוצות להכיל מאמן עם יידע כמו שלו, ולתת לו את המפתחות. אני מאמין שזה ישתנה, אם כי בשביל ז'ליקו זה נראה מאוחר מדי, חבל כי לקבוצה עם כוכב צעיר ואינטליגנט שרוצה ללמוד ונוח לאימון כמו דיוויס זה יכול להיות שידוך מהשמיים.

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 17:01

לגבי סן אנטוניו?
אתה יודע היכן הם כבר שלושה שבועות?
ומי ניצח אותם? מאמן כמו דוק ריברס.
אם למאמן היתה השפעה קצת יותר גדולה, פופוביץ' צריך לשים את הדוק 50 נק' מאחוריו.
אבל בלייק וכריס פול החליטו לקחת עניינים בידיהם.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 במאי 2015 17:05
Reply to  מנחם לס

כשלדוק ריברס יהיו 5 אליפויות דבר איתי.

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 16:59

כי כל קבוצה גדולה סופה למות ואז להיולד מחדש וזה לוקח כמה שנים. לספארס זה עומד גם לקרות. לא משנה כמה חכם אתה.

לחם מטוגן
לחם מטוגן
15 במאי 2015 16:28

בשורה התחתונה בלאט עשה בית ספר
לטיבדו במאבק ביניהם. אמנם היה יום
קליעה נוראי של שיקגו אבל אצל הקאבס
לברון החטיא מכול מקום אירווינג נפצע והשאר
היסטוריה. למרות שבnba השחקנים שולטים
יש נסיון להעביר שליטה למאמן בעקבות
ההצלחה של הספרס. דיויד הגיע לקבוצה, הנחיתו עלו את לברון אגו עצום שכל קטן ג'יימס, אמר לעצמו if you canot beat them – join them. הרעיף מחמאות עלו ולאט לאט החל לבנות קבוצה מjr בניקס היה זורק לסל עוד בהגנה סמית ואימן נאבד לגמרי בny שאמפרט, וsolid מוזגוב. כרגע ללא ספק רואים טביעת יד של מאמן . כול הכבוד. . ודרך אגב אם היה תלוי בי, הייתי מבצע טרייד בין לברון לבאטלר בעונה הבאה. שבת שלום

משה כוהן
משה כוהן
15 במאי 2015 16:37

גאוני
טרייד לברון באטלר גם אני חשבתי על כך !
הבעיה היחידה סמית ילך עם לברון חבל אבל זה מה יש ..
באמת אדיוט הלברון הזה ככל שיפטרו ממנו מהר יותר …

משה כוהן
משה כוהן
15 במאי 2015 16:31

סטיב בלמר חכם ?
אז מה אם הוא מליארדר…
אתה לא יכול לכתוב פעם : בטור זה לא בשביל האיש הזה שהוא אדיוט ופעם אחרת שהוא חכם מאד …
אופס אתה מנחם לס אז אתה כן יכול לכתוב פעם ככה ופעם ככה… שכחתי לרגע …

אבל זה לא עובד או כזה או כזה תחליט …

פינקי
פינקי
15 במאי 2015 16:51

הבן השחור וכו', אל תחשוב לרגע שמי שמנהל את הלייקרס הוא בהכרח טיפש.
מפרספקטיבה של אוהד להחתים את הכוכב הזקן והפצוע שלך על 20 מיליון ל3 עונות זה אידיוטי, אבל מנקודת המבט של איש עסקים זה צעד הגיוני לחלוטין, אתה יודע כמה כסף מכניס להם קובי (אפילו על תקן מעודדת)?
ככה זה כשלאנשים לא איכפת מהקבוצה אלא רק מהכיס שלהם.
אבל מי אני שאשפוט…

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 17:04

90% מאלה שהגיבו כאן על "הבית ספר שבלאט עשה" כתבו לפני שבוע שלברון מנהל את העניינים ובלאט עומד כבובה ומסתכל.

היפוקריטיות במיטבה

גיא
גיא
15 במאי 2015 17:14
Reply to  מנחם לס

החיים קצרים, האמנות נצחית, ההזדמנות זמנית, הנסיון בוגדני, השיפוט אכזר."
היפוקרטס במשפט אחד אמר הכל.

מולי
Editor
15 במאי 2015 18:49
Reply to  גיא

+מיליון

דגש
דגש
15 במאי 2015 17:38

מנחם, מה תגיד על פופוביץ'?

מנחם לס
מנחם לס
15 במאי 2015 17:56
Reply to  דגש

פופוביץ משחק היום גולף

אהרון שדה
אהרון שדה
15 במאי 2015 18:33

מעניין מאד אבל אני ערב שבת אשתדל להתייחס במוצ"ש
שבת שלום ומבורך ובשורות טובות.

קליי
קליי
15 במאי 2015 18:56

מאמר מעולה! מסכים עם כל מילה.
אני מציע לכל חובבי הכדורסל האירופאי ה״חכם״ להקים אתר הופס אירופאי, לפי הבנתי אתר זה מיועד לכדורסל אמריקאי.

עגל
עגל
15 במאי 2015 19:00

חכו חכו, כשיהיה לי זמן אני כבר אסביר לכם הכל

ינתי פרזי
ינתי פרזי
16 במאי 2015 6:24

אם היה זמן להתאמן אז גם בנ.ב.א היו תרגילים. הבעיה שמשחקים 82 משחקים בעונה +פליאוף וטיסות ופרהסיזון ואין זמן לכלום אז משחקים פיק אנ רול. ברור שבאירופה הכדורסל יותר מתוחכם. כל שחקן ויהיה הגאון ביותר משתפר ככל שהוא מתאמן יותר קל וחומר קבוצה של שחקנים שדורשת תאום גם בהגנה וגם בהתקפה. תפקיד המאמן הוא לאמן- כדי שהשחקנים יהיו יותר מאומנים