פריוויו לקראת הסיבוב השני-ממפיס נגד גולדן סטייט/רועי ויינברג

הגריזליס והווריורס הולכים להפגש בסיבוב השני של הפלייאוף, בקרב מבטיח בין סטפן קארי וקליי תומפסון למכונה הקשוחה מטנסי. מי תנצח?

*

מאזן פנימי: 2-1 לגולדן סטייט.

המאזן של גולדן סטייט: 15-67, מקום ראשון במערב

המאזן של ממפיס: 27-55, מקום חמישי במערב.

בסיבוב הראשון: גולדן סטייט עברו בסוויפ את ניו אורלינס פליקינס (4-0), ממפיס עברו את פורטלנד טרייל בלייזרס ב-5 משחקים (4-1).

פריוויו פלייאוף, גולדן סטייט: כאן, במאמר הנפלא של יונתן שגב.

פריוויו פלייאוף, ממפיס: כאן, בפריוויו האיכותי של מידן ברוכורוב.

*

לי
ההפתעה הנעימה של הפלייאוף בממפיס. קורטני לי.

אז איך הסיבוב הראשון עבר על גולדן סטייט? כצפוי מבחינת המאזן, אבל כל משחק היה מלחמת גוג ומגוג. הפליקינס נלחמו עד הסוף, בדרך למפגש עם טים דאנקן וסן אנטוניו בגמר המערב בעוד 4 שנים מהיום. סטפן קארי ושות' שיחקו בהילוך שני במשך רוב הסדרה, אבל מתי שהווריורס היו צריכים הילוך ראשון הם עלו לרמה הגבוהה והשיגו ניצחונות. בסיבוב השני זה לא יקרה.

למרות זאת, הפלייאוף בגולדן סטייט הוא הצגה של איש אחד, סטפן קארי הגדול. 34 נקודות למשחק ב-46% מהשדה ו-42% מהשלוש (5 מ-12 בממוצע, כל ממפיס קולעים בפלייאוף הזה ב-4.1 מ-19.3 אסוניים), 5.3 ריב' ו-7.3 אס' עושות את העבודה בשביל ה-MVP הפוטנציאלי, ולצד משחקים טובים של קליי תומפסון (25 נק' למשחק), ודריימונד גרין (16 נק', 13 ריב' ו-6 אס' בערב בתצוגת אול-אוראונד פלייר).

נכון שזה היה נגד קבוצה עם הגנת זכוכית כמו ניו אורלינס, אבל הלוחמים הראו שיש להם מה להגיד בפלייאוף, וכשמשלבים את זה עם האולם הביתי החזק בליגה ויתרון ביתיות לאורך כל הפלייאוף יש לווריורס סיכוי להניף את גביע לארי אוברייאן בסוף העונה.

ואיך עבר הסיבוב הראשון על ממפיס? לא רע, לאור החולשה של פורטלנד הפצועה והפציעות של מייק קונלי, האיש אשר כשירותו תכריע את המשחק. הוא שיחק במשך 2.5 משחקים, כאשר הגריזליס הפסידו משחק אחד בלעדיו, באחד ניצחו בזכות יום ענק של בנו אודריך ובאחד החזיקו את ההובלה שפתחו איתו עד לסיום. קונלי קולע 16 נק' עם 3.7 אס' בלבד בפלייאוף, אבל הוא אחד היחידים שמסוגלים לשמור על סטפן קארי/קליי תומפסון. הוא עבר ניתוח בפניו, ולא ידוע מתי יחזור.

מלבדו, גם מארק גאסול נותן פלייאוף עצום (20 נקודות, 9.2 ריב', 5 אס' ו-2.5 חסימות בערב), אבל ההפתעה האמיתית של ממפיס בסיבוב הראשון באה מכיוון קורטני לי. לי קולע 17 נקודות למשחק באחוזים חלומיים (66% ל-2, 54% מ-3 ו-94.7% מהעונשין), זינוק מ-10 נקודות למשחק. יכול להיות שהשיפור הזה, הן בכמות הנקודות והן באחוזים, ישנה את כל הפלייאוף עבור ממפיס.

נשק נוסף של ממפיס נמצא על הספסל. בנו אודריך, ג'ף גרין, ניק קלאת'ס וקוסטה קופוס הם יחידה שנייה לא רעה, כאשר אודריך וגרין יכולים לקלוע 20 בכל ערב נתון. שמוסיפים לזה קלאץ' שוטר בן 38 שרוצה טבעת ועשה בפלייאוף האחרון את מה שניתן לראות בסרטון למטה, הם יכולים להיות יריבה קשה מאוד.

*

טוני אלן
טוני אלן מנסה לעצור את סטפן קארי. היכולת שלו לעשות כך בסדרה תהיה קריטית עבור הדובים.

אז איך גולדן סטייט תנצח את הסדרה? קודם כל, הם חייבים לשמור על היעילות ההתקפית שלהם. ההתקפה שלהם יעילה בטירוף, ובהנהגת אדם עם ראיית משחק מדהימה כקארי (לצד יכולת ייצור נקודות גבוהה) לא צריכים להיות בה יותר מדי שינויים. חשוב שהווריורס ידבקו בתוכניות המשחק המקוריות שלהם התקפית, כי את זה מעט מאוד קבוצות הצליחו לעצור.

הגנתית הם צריכים להשתמש בשני השומרים האישיים הטובים ביותר שלהם בחוכמה. דריימונד גרין יצטרך להיות האיש שישמור על מארק גאסול ויאפשר לאנדרו בוגוט להמשיך בהגנת הצבע האפקטיבית שלו, ואנדרה איגודלה, השחקן השישי האולטימטיבי, יהיה האיש שישמור על קורטני לי. במידה ומייק קונלי יהיה כשיר, איגודלה ישמור על קונלי וקארי על לי (52% מהקליעות של לי ל-2 ו-83% מהקליעות ל-3 מגיעות דרך אסיסטים, מה שאומר שיש לו יכולת חלשה ליצירת מצבי זריקה).

ועכשיו לשאלת מיליון הדולר, איך ממפיס תצליח לעשות סנסציה? התקפית, הם צריכים לנסות להאט את גולדן סטייט בהגנה ולהתבסס על מארק גאסול וארסנל הצבע החזק שלו, כאשר גם קאץ' אנד שוטים של גרין ולי הם אופציה טובה. קרוב לודאי שהווריורס יצליחו לטפל בזה די בקלות, ולכן הגריזליס צריכים להתמקד בדרך שלהם לנצח, ה-ג-נ-ה.

ממפיס הם אחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה, וסופגים 95 נקודות למשחק, המקום השני הטוב ביותר בליגה. טוני אלן, שפותח בחמישייה במקום ג'ף גרין, עדיין אחד השומרים האישיים הטובים ביותר בליגה, ויהיה האיש שיעצור את סטפן קארי. אם קונלי יהיה כשיר, הוא ישמור על קליי תומפסון, והם ימררו את החיים של הספלאש בראד'רס. ג'ף גרין יוכל לנסות לבלום את דריימונד גרין, אבל המפתח המרכזי יהיה האטת קצב המשחק של גולדן סטייט.

סקור נמוך יתן ניצחון לממפיס, ולחץ בחצי המגרש של ממפיס יוכל להיות אפקטיבי לפרקים, עם דאבל טים על קארי כאשר הוא מוליך כדור, וזה אולי יסייע לגנוב משחק לגולדן סטייט בבית. אם זה קורה, ממפיס יעשו את הבלתי יאומן.

*

תחזית: אם מייק קונלי משחק, אז גולדן סטייט ב-7 משחקים. אם לא, אז 4-1 לווריורס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה על הפריוויו. ממפיס בבעיה כי גם בהרכב מלא במשחקים שלה הפרש של 6 נקודות זה כמו 12 ו8 נקודות זה כמו 20.

    מה הבעיה ? שזה עדין 6 או 8 נקודות
    וגולדן סטייט היא הקבוצה הכי טובה בליגה לסגור פער כזה ב 15 שניות.

    גם אם ממפיס יטחנו ויטחנו עדיין יהיה סיכוי לגולדן סטייט לקחת כל משחק ומשחק. זאת התמודדות מנטאלית מטורפת. בכל מקרה מי שכותב את היומן של ממפיס צריך להציג מפתחות לניצחון בסדרה כי יש כאלו למרות החיסרון העצום של קונלי !!

  2. אחלה פריוויו!
    המלחמה האמיתית מתחילה בסיבוב השני.
    מייק קונלי הוא באמת שחקן המפתח, בלעדיו אין לממפיס סיכוי.
    ממפיס צריכים לעשות מה שהם עושים הכי טוב. לתקוף את שחקני היריבה. לסגור את קו השלוש ולא לאפשר סלים קלים בצבע. כל חדירה תענה בברך/מרפק/נוגרה. נראה כמה פעמים קרי ינסה את זה אחרי שסימנים כחולים יתחילו לצוץ לו בכל מיני איזורים.
    זי-בו הוא מפתח. שמשחק קשוח בלי להיות מורחק, וזה לא יהיה קל מול חביבי הליגה, אבל הוא חייב לתקוף את ההגנה של ג"ס. לספייטס אין כוחות להחזיק מולו. גאסול יוציא את בוגוטה מהצבע וקונלי בפלואטרים באיזור קו העונשין יבטל את הנוכחות שלו בצבע.
    משחק ראשון נראה האם ממפיס באה למלחמה- רק ככה היא יכולה לנצח

  3. מעולה!

    המשחק הקשוח של ממפיס הוא ממש האנטיתזה למשחק האסתטי של קארי.
    כמו שכתבת, מבחינת ממפיס הניצחון יבוא רק דרך הגנה.
    מהצד של GSW לדעתי גרין הוא אחלה שומר, אבל לשמור על גאסול גדול עליו (תרתי משמע), יש הפרש של איזה 20 ס"מ בין השניים (מה שמקנה לו גם יתרון בקליעה מעליו, וגם שימוש ביכולת המסירה הטובה שלו).
    מצפה לסידרה איכותית.

    ומשהו קטן, זכור לי שאתה צעיר, וכנראה עדיין בלי רשיון, אז הילוך ראשון הוא ההילוך הכי נמוך, סתם משהו שכדאי לזכור בטסט 🙂

  4. אין לממפיס סיכוי עם קונלי או בילעדיו. לנצח את הסדרה דרך הגנה הם לא יכולים כי לווריורס יש הגנה טובה יותר ויעילה יותר (במקרה שמישהו חושב להאט את הקצב) הם עמוקים כישרוניים וקשוחים יותר ממה שחושבים.

  5. גם אני חושב שדריימונד גרין, עם כל הכבוד, לא מסוגל לשמור על גאסול. אולי זה המפתח של ממפיס, להוריד את גאסול למטה לסל ולתת לו לחפור ולסחוט עבירות

    1. למה שגרין ישמור על גאסול?
      בדיוק בשביל זה יש את בוגוט.

      בכלל המאצ' אפ בין בוגוט לגאסול הוא מרתק.
      (2 גבוהים אינטיליגנטים עם תפקיד מפתח בהנעת הכדור במשחק העומד)

      גרין ישמור על זי בו, והיכולת שלו להתגבר על חסימות תעזור המון בעצירת פיק אנד רול כאשר זי בו הוא החוסם.

  6. יופי של ניתוח
    ממפיס יעברו סיבוב רק אם הלוחמים ינצחו את עצמם.
    הרי אם ממפיס מצליחה להאט את ההתקפה של הלוחמים, עדיין ההתקפה של הלוחמים תהיה טובה יותר מזו של ממפיס. במיוחד כשלוקחים בחשבון שההגנה של הלוחמים לא פחות טובה מזו של ממפיס.

  7. תודה רבה רועי.
    קונלי בוודאי חשוב אך ממפיס לא תלויה כ"כ באף אחד בטח לא בהגנה שלה בכל זאת יהיה מרתק וקונלי הוא בונוס גדול לג.ס
    תהיה סדרה קשוחה וזה מבחנה האמיתי של ג.ס לראות איך היא יודעת לשחק כדורסל של קשיחות כזו.
    בקיצור ממפיס היא קבוצה מזרחית בתרבות הכדורסל שלה שמשחקת בחטיבה המערבית וזה מבחן גדול מאד לג.ס
    בכל הכבוד לדיוויס רק עכשיו נתלה השלט "ברוכים הבאים לפליאוף "
    מעניין איך קארי והחברים יעברו את קבלת הפנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט