מעורב הופס ליום ה': "NO SMOOTH SALARY CUP"! / מנחם לס

 

1. קפיצה מטאורית בסף המשכורות

אחרי פגישה שלא השיגה מאומה אתמול, ה-NBA מכינה את עצמה לאחת מרעידות האדמה המסעירות ביותר בתולדות הליגה: גידול הסטורי שלא היה כמוהו בתיקרת השכר, שעלול לקפוץ בצ'יק אחד מ-60 ל-90 מיליון לקבוצה בעונת 2016-17. מה גידול עצום כזה במכה אחת יעשה לליגה איש עדיין לא יודע.

אדם סילבר חושש שהגידול הפתאומי הזה יהיה בעוכרי הליגה והשחקנים בסופו של דבר לעומת "SMOOTH SALARY CAP" שהוא מציע – גידול הדרגתי.

שחקן כמו לברון ג'יימס ישתכר 31 מיליון אם יחתום על חוזה מקס ב-'16, דבר שהוא כמעט בטוח יעשה, גידול של בערך 30% ממשכורת המקס שלו העונה (22).

אם אמנם האיגוד לא יסכים (והיום הוא דחה את ההצעה!) לתקרת שכר העולה באופן חלק ("SMOOTH") הדרגתית, לדבר עלול להיות משמעויות רציניות ביותר לא רק על פרי אג'נט כקווין דוראנט ולברון ג'יימס, אבל גם השפעות מרות על קבוצות כמו הלייקרס והניקס שהסכימו ליפול לבור צואה כדי לשחרר כסף תחת תקרת השכר. פתאום לכל קבוצה בליגה יהיו עוד 30 מיליון להוציא על שחקנים – דבר שמוריד מהאפקט של 'החסכון' של הניקס והלייקרס.

פתאום עוד עשרה מיליון-פחות עשרה מיליון כבר יהיה פחות חשוב. לכל קבוצה יהיה מספיק כסף להביא אליה את דוראנט או לברון, וקיבינימאט השחקנים שהם כבר בקבוצה על חוזים. "כשהחוזה יסתיים ב-2017 או 2018 אז נדבר".

לפני כמה שעות ה-NBA הודיעה שאיגוד השחקנים דחה את ה-" SMOOTHING CAP" שהליגה הציעה לשחקנים. הם רוצים לקבל את כל הכסף בבוחטה אחת ולא בהדרגה, כי הם תמיד חושבים שהליגה רוצה לדפוק אותם. זה כמו זוכה לוטרי שרוצה את כל הכסף עכשיו ולא בהדרגה. לך תדע: אולי מחר נמות. אכול ושתה. הליגה אומרת לשחקנים שהם יקבלו את ה-51% שלהם  במשך הזמן, אבל בינתיים היא הציעה לשחקנים לא לקפוץ לתקרת שכר של 90 במכה אחת, אלא להגדיל את התקרה בהדרגה עד שתגיע ל-90 מיליון. הכסף כמובן יגיע מחוזה ה-24 מיליארד שהטלוויזיה חתמה אחרי העונה הבאה.

תקרת השכר תקפוץ לבערך 92 מיליון מה-63 מיליון של העונה. בעונה הבאה התקרה תהיה 66. העלייה הגדולה ביותר עד היום היתה 7 מיליון לעונה. העלייה לעונת 2016 עלולה להעפיל על השיא הקיים פי-3.3.

הבעלים מנסים להסביר לשחקנים שעלייה במכה אחת תהיה טובה בעיקר לשחקנים החופשיים הגדולים והעשירים, בעוד שחיל הרגלי של שחקני ה-NBA לא יקבל נתח הוגן מהעוגה: אם לברון או דוראנט דורשים ומקבלים 32 מיליון, זה ישאיר גידול של 18 מיליון ס"ה לשאר 14 השחקנים בקבוצה. אז העשירים יתעשרו עוד יותר על חשבון העבדים (עבדים שמשתכרים 5-6 מיליון שמשכורתם תעלה באיזה מיליון וחצי דפוקים).

ה-NBA אף הציעה לחלק את הכסף בהדרגה בין כל השחקנים על סמך משכורתם הקיימת. נניח אם משכורת שחקן מסויים היא 7% מסך משכורות הקבוצה, הוא יקבל 7% מהסכום שהקבוצה תקבל, וזה ייעשה בהדרגה כשבסופו של דבר השחקנים יקבלו את ה-51% שלהם. גם הצעה זאת נידחתה ע"י השחקנים (כמובן נציגיהם). הבעייה היא שבין השחקנים קיים אי-אמון מושרש בליגה מהימים שדייויד סטרן דפק אותם שוב ושוב בתיחמולים שהם גילו רק אחרי שהסכמים נחתמו, וכל מה שנשאר להם לראות היה פרצופו המחייך של היהודי שלנו, שסובב אותם שוב.

רוברטס, המייצג את השחקנים, טוען ש-SMOOTH SALARY CUP יגרום בסופו של דבר לשחקנים לקבל פחות מאשר יקבלו בבוכטה אחת. אני לא מבין כיצד אם מובטח להם 51% מהעוגה הטוטאלית. אני גם לא מבין את הליגה: מה איכפת לה לתת לקבוצות את כל הכסף במכה אחת? אם זה יגרום לעשירים להתעשר יותר, והחיילים לא לקבל את חלקם, זה עניין של השחקנים, לא של הליגה. אז מה איכפת לה?

אולי דדי יוכל להסביר לנו.

כך או כך, התכוננו לשביתה נוספת ב-2016-17 כש-24 מיליארד מחכים בבנק.

 

2. השמש זורחת. האפיפיור קתולי. לברון עונד סרט-ראש.

 

 הוא עשה זאת מאז יומו הראשון ב-NBA. למה? אני מאמין שהוא רוצה להסתיר את הקרחת שהתחילה לאיים כבר מגיל 17.

לכן אנשים היו מעט מופתעים כשביום ראשון לברון חזר מטיים-אאוט ללא סרט ראש שהפך כמעט לסמלו המסחרי. לברון עם ראש גלוי? שיראו את הקרחת המתפתחת בצעדי ענק?

"JUST HAPPENED" הוא ענה."SPUR OF THE MOMENT", ואז הזכיר שגם בגמר ב-2012-13 הוא הסיר את  הסרט.

אבל הוא גם הסיר את הסרט ביום שלישי נגד דאלאס.

 

יכול להיות שזהו זה. שהוא התגבר על הבושה בלהתקרח. אני התגברתי על הבושה כבר בגיל 21, ומעולם לא היתה אף בוב'לה שהתלוננה.

 

3. השחקנים שישברו את השוק ב-2016

 

כל שחקן נמצא במצב אחר מעמיתו, אבל השחקנים הבאים – אם ישחקו אותה נכון העונה ובעונה הבאה, ואם ישתמשו באופציות שיש להם – יהיו אלה שיהיו הנהנים הראשונים מ-"הכסף הגדול" שיגיע. אם אמנם תגיע בוחטה אחת והתקרה תעלה ל-92, אלה ישדדו את הבנק:

*לברון

*קווין דוראנט

*קווין לאב

*סטפן קרי

*בלייק גריפין

*דווייט האוארד

*ראסל ווסטברוק

*דוויין ווייד

*ג'יימס הארדן

*ג'ון וול

*דמאר דרוזן

*חסן ווייטסייד

*מונטה אליס

*אל הורפורד

*מרק גאסול

*קיירי אירוינג

*טייסון צ'נדלר

*ברוק לופז

*רוי היברט

*צ'נדלר פרסונס

*ברנדון נייט

ואלה רק הטובים ביותר שהצלחתי לחשוב עליהם. יהיו עוד איזה 20-30 "חופשיים" שישברו את השוק.

מסקנה: יותר טוב להיות שחקן חופשי ב-2016-17 מאשר שחקן טוב!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. למה שהשחקנים יסכימו לעלייה הדרגתית? כמה שנים עוד נשאר לכוכבים היום? הם רואים את שחקני הבייסבול והפוטבול והמשכורות שהם מקבלים ורוצים גם, זה לגיטימי.
    הם גם רואים את הבעלים המיליארדרים שהתבכיינו שאין להם כסף והם בהפסדים מוכרים את הקבוצות ברווחים של מאות מיליונים ואומרים פאק איט, מגיע לנו נתח הוגן, ועכשיו.
    אני מבין אותם, ולא רואה איך זה יוריד משחקני דרג ב'.

  2. מבחינת השחקנים ברור שזה יותר הוגן, אבל מבחינת האוהדים ה(יחסית)נטרליים מדובר על מכה, שכן אפנת קבוצות הכוכבים רק תלך ותגבר, דבר אשר יקטין את התחרותיות וירכז אותה בשווקים הגדולים ובפרנצ'ייז הנוצצים.

  3. סתם יהרוס את הליגה , גם ככה רוב השחקנים שמקבלים חוזים גבוהים לא שווים את זה , צריך להשאר בתקרה הנוכחית ולתת בונוסים לפי ניצחונות אולי ככה לפחות הליגה תיהיה תחרותית יותר

  4. בוא נגיד שזה לא מקרב את ביאת המשיח… סמיילי עם דולרים בעיניים.

  5. כאשר ישעיהו אומר "אכול ושתו, כי מחר נמות" אין הכוונה ל-"נצלו את היום". להפך,הכוונה היא לבקר את מי שמנצל את היום על חשבון המחר.

    אבל אני חושב שמי ש"אכלו ושתו" כאילו אין מחר, הם בעלי הקבוצות, שבשביתה האחרונה עשו כל שביכולתם לגמד את השחקנים.
    וחוסר האמון שבנו, עכשיו יחזור לרדוף אותם.

  6. לא חושב שלברון מתבייש בקרחתו. הוא כל כך קשוח וגברי עד שקעקע קעקועים קשוחים על זרועותיו, אז אכפת לו מהקרחת ?
    אגב קעקועים, מישהו מוכן להגיד לשחורים בארה"ב שלא מצליחים לראות את קעקועיהם בגלל צבעם ?
    היהפוך כושי עורו ?

  7. לדעתי לא יהיה שום שינוי בליגה לאחר העלאת תקרת השכר, הכל ח
    ישאר אותו דבר רק שהשחקנים ירוויחו יותר כסף..

  8. אני דווקא מנחש שהעלאה של המשכורת בבת אחת היא לא בריאה מהסיבות שצוינו למעלה שבעלי הבית ישתגעו והכוכבים ילכו לקבוצות מסוימות.
    לשחקנים עצמם זה גם יכול לסחרר את הראש. לכל עסק עדיף לעשות שינויים איטיים, וכאן ליגת הנב"א היא גם ככה מונופול כך שאין לה מה למהר מאימת המתחרים.

    1. אם בעלי הקבוצות לא היו משחקים את המשחק של "קשה לנו, אנחנו מפסידים המון כסף, תגידו תודה שאנחנו מרשים לכם לשחק"
      אולי הייתה להם קרקע מוצקה לניהול משא ומתן עם ארגון השחקנים.

      פסח קרב ובא, ובמסכת פסחים נכתב:
      "ארבעה אין הדעת סובלתן, אלו הן: דל גאה, ועשיר מכחש וזקן מנאף ופרנס המתגאה על הציבור בחינם."

      דל גאה- האחים ג'ו וגאווין מאלוף.
      עשיר מכחש – דן גילברט.
      זקן מנאף – דונלד סטרלינג.
      פרנס המתגאה על הציבור בחינם – ג'יימס דולאן.

      1. נאה דרשת!
        בתור אחת הדמויות, עבר לי בראש דווקא שם של מישהו שהקים את אתר הספורט העברי מספר אחת (קשור לכדורסל), ושהתכונה שאולי ניתן לייחס לו היתה גורמת לו גאווה . . .

  9. רשימת השחקנים החופשיים נכונה רק בחלקה.

    לשחקנים אמור להיות אינטרס להסכים לעלייה הדרגתית כי בצורה של קפיצה גדולה השחקנים שבעיקר יהנו מזה הם השחקנים החופשיים של 2016 – קבוצה קטנה יחסית של שחקנים.
    אחר כך קבוצות שוב ימלאו את תקרת השכר – ועם שחקנים במשכורות יותר גבוהות, ובקיץ הבא, השחקנים החופשיים יהנו מהרבה פחות אפשרויות, למרות שהמשכורות הפוטנציאליות יהיו יותר גבוהות, וככה גם בקיץ שלאחר מכן.

    אמה מה…
    מי מונה השנה לסגן נשיא ארגון השחקנים ?
    לברון ג'יימס.
    ומי יזכה להנות יותר מכל אחד אחר אם התקרה תקפוץ בבת אחת הקיץ ?
    תנחשו לבד…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט