מותו של "החתול הגדול" – ארל לויד הלך לעולמו – מולי

תמונה מוויקיפדיה המראה את ארל לוחץ ידיים עם וולטר גאסקין בינואר 2006.

מותו של "החתול הגדול" – ארל לויד הלך לעולמו –  מולי

בשלישי באפריל 1928 נולד באלכסנדריה, (לא, לא באלכסנדריה שבמצרים אלא בעיר אלכסנדריה שבמדינת ווירג'יניה, עיר שנוסדה בשנת 1746 ע"י קפטן פיליפ אלכסנדר השני) ארל פנסיס לויד, מי שכונה "החתול הגדול" ומי שנפטר ב-26 בפברואר 2015 בגיל שמונים ושש.

סביר להניח שרובכם כלל לא שמעתם עליו, לפחות עד היום, אבל ארל לויד זכה להיות הראשון שהוביל מהפכה שייתכן והיא המהותית ביותר והמשפיעה מכולן על אופיו של הכדורסל בימינו.

לויד היה שחקן כדורסל בגובה 196 ס"מ ומשקל של 102 ק"ג. בתיכון הוא שיחק בתיכון פארקר גריי שבאלכסנדריה, ובין השנים 1946-1950 הוא שיחק במכללת ווסט ווירג'יניה סטייט עימה זכה ב- 1948 וב- 1949 באליפות ה- CIAA תוך שהוא קולע 14 נקודות ומלקט 8 ריבאונדים בממוצע למשחק. כתוצאה מכך הוא לא רק שזכה להיכנס שלוש פעמים לנבחרת הקונפרנס ופעמיים לכבוד להיות אול- אמריקן, אלא שהוא אף התכבד בתואר שחקן העשור (שנות הארבעים) של הקונפרנס.

ואז, ב 1950, הוא נבחר תשיעי (מתוך מאה) על-ידי הוושינגטון קפיטולס בדראפט הנ.ב.א.

באותו דראפט, אגב, נבחרו גם נאט "מים-מתוקים" קליפטון ע"י הניו-יורק ניקס וקור ע"י הבוסטון סלטיקס.

ב 31 לאוקטובר 1950, שיחק ארל את משחקו הראשון בנ.ב.א. והמשיך קריירה מכובדת שנמשכה עשור כפוינט גארד ועוד שנתיים כמאמן במסגרתה קלע 8.4 נקודות, ליקט 4.3 כדורים חוזרים ומסר 1.4 אסיסטים בממוצע למשחק.

ארל שיחק שבעה משחקים במדי הוושינגטון קפיטולס לפני שהיא התפרקה, ואז שירת תקופה בצבא ארה"ב. חזר לשחק שבע שנים בסירקוז נשיונלז וזכה עימה באליפות הנ.ב.א. בשנת 1955, ואחרי כן עבר לשחק שלוש שנים בדטרויט פיסטונס אותה גם אימן עשור מאוחר יותר, בשנות השבעים.

ואם תשאלו, אז מה מיוחד בארל לויד? תתהו מדוע אני כותב עליו בכלל שהרי יש עוד עשרות אם לא מאות שחקנים בעלי קריירה דומה? אומר לכם שזה הכול בגלל אותו משחק קדם-עונה, ב-31 לאוקטובר 1950, בו שיחק במדי הוושינגטון קפיטולס נגד הרוצ'סטר רויאלס, יום לפני קופר מבסלטיקס וארבעה ימים לפני נאט קליפטון מהניקס.

כי ביום הזה, ב-31 לאוקטובר 1950, הפך ארל לויד לשחקן השחור הראשון (מבין שלושת השחורים שנבחרו בדראפט 1950) ששיחק במסגרת ה-נ.ב.א..

 

 

 

 

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. הוא היה ענק ממש בזמנו, ותמיד ג'נטלמן. מין פוסי-קאט, לכן היה 'קל' להכניסו כשחקן השחור הראשון. פוסט חשוב. תודה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט